In de eerste maanden bieden ze nog actieprijzen aan, maar later wordt het wel flink duurder.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:04 schreef James1988 het volgende:
7 september als het goed is. Alles is in principe rond dus per 7/9 ICRm Prio + TRAXX-locs op de HSL-Zuid. A 160 km/h voor een bespottelijke meerprijs
Ik wil het ook wel doen, al niet op de eerste dag. Zal dan wel stervensdruk zijn en daar heb ik geen zin in. Ik wacht wel tot zaterdag ofzo. Of wil men Belgische toestanden hebben met alleen van ma. tot vr. van 7.00 tot 19.00 bediening?quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:06 schreef Socios het volgende:
Ik ga op de eerste dag van exploitatie een reisje maken over de HSL.
160 km/h wil ik niet eens zo langzaam noemen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:24 schreef Ireyon het volgende:
Wat voor mij nog steeds niet helemaal duidelijk is; De eerste paar weken dat er over de HSL-Zuid gereden gaat worden, geldt er een speciaal (aanzienlijk goedkoper) tarief om kennis te maken met hoge-snelheids-reizen ofzo. Maar dan wordt er toch nog met die trage Prio-stammen gereden i.p.v. de Fyra?
Mja 't staat hierboven ook wel enigszins toegelicht maar ik wil het toch even duidelijk bevestigd hebben voordat ik straks ga bijbetalen om in met een slakkengangetje door zo'n betonnen bak te mogen rijden..
Nouja, erg snel mag je het anno 2009 ook niet echt noemen..quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
160 km/h wil ik niet eens zo langzaam noemen.
Dan moet je tzt de Thalys nemen, die rijdt er 300.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nouja, erg snel mag je het anno 2009 ook niet echt noemen..
Maar dan nog, de HSL wil ik meepakken voor de snelheid, niet voor het traject dat voor 80% uitzichtloos is.
Stel je niet aan zegquote:Op maandag 3 augustus 2009 18:36 schreef Ireyon het volgende:
de HSL wil ik meepakken voor de snelheid, niet voor het traject dat voor 80% uitzichtloos is.
Die wil ik best wel doen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stel je niet aan zeg80 % uitzichtloos
Al eens Köln - Frankfurt gereden? Zelfs dat is geen 80 % ondertunneld.
gefeliciteerdquote:Op maandag 3 augustus 2009 18:54 schreef FotoFrunk het volgende:
Ben vd week aangenomen als nieuwe werknemer bij de NS
Service en veiligheid medewerker om precies te zijn...
Zijn er hier meer fokkers die daar ook werken??
Was sarcastisch bedoeld, alleen ik heb het verkeerd geformuleerdquote:
Cool! Op welk station ga je aan de slag?quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:54 schreef FotoFrunk het volgende:
Ben vd week aangenomen als nieuwe werknemer bij de NS
Service en veiligheid medewerker om precies te zijn...
Zijn er hier meer fokkers die daar ook werken??
Onder andere Somda, het Spoorwegjournaal.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:28 schreef Klonk het volgende:
zijn er eigenlijk sites waarop je het laatste gebied op treinnieuws kunt lezen, als ik iets over auto´s wil weten ga ik naar de site van noem es wat, autoweek ofzo.
ik bedoel nu ik er weer vaak van gebruik wil maken wil ik natuurlijk wel op de hoogte zijn
daar hoor je anders weinig mensen over klagenquote:Op maandag 3 augustus 2009 19:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh, ik kan altijd zo heerlijk slapen in de treinIk was weer veels te snel in Arnhem vandaag
Wat is Prioquote:Op maandag 3 augustus 2009 18:04 schreef James1988 het volgende:
7 september als het goed is. Alles is in principe rond dus per 7/9 ICRm Prio + TRAXX-locs op de HSL-Zuid. A 160 km/h voor een bespottelijke meerprijs
Iemand enig idee waarom die troep Prio genoemd is trouwens??quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
ICRm-rijtuigen die voorheen als Beneluxrijtuigen rondreden.
Ik kom vooral op www.somda.nl, http://trein.dennistd.nl, hier op FOK!, en bij onze buren op www.opeenshadikhet.nl en de zuiderburen op www.hgbtf.net.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Onder andere Somda, het Spoorwegjournaal.
wees dan zo lollig om ook www.ovinnederland.nl te noemenquote:Op maandag 3 augustus 2009 20:16 schreef James1988 het volgende:
Ik kom vooral op www.somda.nl, http://trein.dennistd.nl, hier op FOK!, en bij onze buren op www.opeenshadikhet.nl en de zuiderburen op www.hgbtf.net.
Ga eens kijken, stuk relaxter dan die hitlertuin bij OHIHquote:
Boejjequote:
Kudt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:15 schreef bork het volgende:
Wat doe je als je de nachtrein naar Praag (tot Dresden) pakt?
[ afbeelding ]
Alleen maar een ontbrekend paspoort, geen geld, geen ticket, geen mobiele telefoon met wat mazzel, achquote:
Voith heeft de opdracht van Veolivla gekregen om er aan te knutselen. De NS was er niet zo happig op dat NedTrain het werk niet kreegquote:Op maandag 3 augustus 2009 14:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Was dat bij de werkplaats? Kan zijn dat VOITH een opdracht heeft van NS om wat aan de Buffels te knutselen.
Mijn tasquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is het probleem?
WTF die tas van wie is die>??
inhoud rugtas:quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alleen maar een ontbrekend paspoort, geen geld, geen ticket, geen mobiele telefoon met wat mazzel, ach
Hip. Omdraaien dus in Arnhem.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:05 schreef bork het volgende:
[..]
Mijn tas![]()
[..]
inhoud rugtas:
-gloednieuwe Olympus 590UZ
-een paspoort van mezelf met jr er in
-medicijnen
-boek voor onderweg
-2 appels
-water
-cola
-zakje chips
Hoe de fuck gaan ze dat managen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 01:35 schreef ReisT het volgende:
Er werden geen kaartjes gecontroleerd vanmiddag tussen Utrecht en Geldermalsen. De conducteur was veel te druk met het uitdelen van deze kaartjes:
[ afbeelding ]
http://www.watbenjedan.nlquote:Op maandag 3 augustus 2009 23:05 schreef bork het volgende:
[..]
Mijn tas![]()
[..]
inhoud rugtas:
-gloednieuwe Olympus 590UZ
-een paspoort van mezelf met jr er in
-medicijnen
-boek voor onderweg
-2 appels
-water
-cola
-zakje chips
Hoe kun je uit die hoek fotograferen als je je tas vergeten bent en nu in de trein zit?quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:15 schreef bork het volgende:
Wat doe je als je de nachtrein naar Praag (tot Dresden) pakt?
[ afbeelding ]
Dat gezanik met Nedtrain blijft dus, da's jammer... Ach ja, we weten hoe bedrijven uit het NS-concern omgaan met de komst van concurrentie (zie de overhaaste verkoop van de 1200'en aan de sloper in 1997/1998).quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voith heeft de opdracht van Veolivla gekregen om er aan te knutselen. De NS was er niet zo happig op dat NedTrain het werk niet kreeg
Andere camera, later die foto ontdekt?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 03:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hoe kun je uit die hoek fotograferen als je je tas vergeten bent en nu in de trein zit?
Dat gebeurt geregeld ja. Hoef je in België echt niet te proberenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 06:44 schreef Klonk het volgende:
dat kaartjes controleren viel me sowieso op, twee keer anderhalf uur in de trein gezeten afgelopen weekend en geen conducteur gezien
Goede vraag, ik had ook nog deze:quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 03:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hoe kun je uit die hoek fotograferen als je je tas vergeten bent en nu in de trein zit?
Precies, wel een pijnlijk momentje. Achteraf viel het mee maar op het moment van ontdekken (zo'n 15 minuten onderweg) baal je wel enorm, om de foto kun je nu weer lachen. Daarna valt natuurlijk alles mee, op het missen van de laatste trein naar Zgorcelec in Wegliniec danquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Andere camera, later die foto ontdekt?
Ja ik ook. Sowieso raar dat je zonder paspoorten en zo gewoon Polen in en weer uit komtquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:31 schreef Duvel het volgende:
Goed dat je je tas toch terug hebt, ik zou echt een klotevakantie hebben!
Identiteitskaart, ben trouwens maar 1x gecontroleerd, was alleen met Bork-jr en die had dus niks bij zich, bankpasje met foto van hem met zijn moeder was goed genoegquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik ook. Sowieso raar dat je zonder paspoorten en zo gewoon Polen in en weer uit komt
Misschien is dan station houten al voorzien van viersporig, dat je daar een inhaal mogelijkheid hebt voor de IC?quote:
Dat is nog niet het geval. Dat duurt nog wel evenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:26 schreef Brembo het volgende:
[..]
Misschien is dan station houten al voorzien van viersporig, dat je daar een inhaal mogelijkheid hebt voor de IC?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 03:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dan af en toe een cargotrein tussendoor.
Dit gaat puinzooi opleveren.
Uh.quote:
Jaaa, alleen maar in de trein zitten begint na een tijdje ook saai te worden.quote:
Tof, dat zal nog wel eens handig zijn als ik op bezoek ga bij mijn ouders. Maar als die viersporigheid in houten in gebruik is wordt die sprinter wel een veredelde tramlijn. Helemaal als dat extra station tussen Utrecht Lunetten en Centraal er ooit nog komt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 01:35 schreef ReisT het volgende:
Er werden geen kaartjes gecontroleerd vanmiddag tussen Utrecht en Geldermalsen. De conducteur was veel te druk met het uitdelen van deze kaartjes:
[ afbeelding ]
En dat komt er.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Tof, dat zal nog wel eens handig zijn als ik op bezoek ga bij mijn ouders. Maar als die viersporigheid in houten in gebruik is wordt die sprinter wel een veredelde tramlijn. Helemaal als dat extra station tussen Utrecht Lunetten en Centraal er ooit nog komt.
Kan ik nog iets betekenen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:14 schreef Crientj het volgende:
[..]
Jaaa, alleen maar in de trein zitten begint na een tijdje ook saai te worden.
^^.
Maar ik heb ontiegelijke spierpijn in mn benen
Loc staat nu als 1837 terzijde te Maastrichtquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:13 schreef Duvel het volgende:
Uit de tijd dat er nog echte treinen reden tussen Den Haag en Venlo:
[ afbeelding ]
Je moet delen door 7 en dan nog kom je gemiddeld niet aan de 4 kilometer tussen de stationsquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:27 schreef James1988 het volgende:
Dat is een sneltramafstand, geen treinafstand.
@Duvel: ik zat vandaag nog in ICRm op Dordrecht - Breda, er rijdt dus niet alleen maar VIRM daar. Wel tof, die rode 1637.
25 / 8 = 3,125 km btw, niet 4.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:00 schreef Crientj het volgende:
Heeft iemand trouwens ooit van de term; Bemenst gehoord? (NIET bemest lezen xD)
Zo nee; dit vonden wij op Leiden Centraal;
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Los van dat het al niet meer fotowaardig leuk is hoe vaak er in Utrecht Centraal "wegens een storing geen informatie beschikbaar is over storingen"
Komt gewoon van het werkwoord ´bemensen´. Niets mis mee.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:00 schreef Crientj het volgende:
Heeft iemand trouwens ooit van de term; Bemenst gehoord? (NIET bemest lezen xD)
Zo nee; dit vonden wij op Leiden Centraal;
[ afbeelding ]
Bereisd komt van het werkwoord ´bereizen´, vandaar een ´d´. Bemenst komt van ´bemensen´, derhalve een ´t´.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil nog weleens een balletje opgooien of het niet "bemensd" moet zijn. Het is immers ook "bereisd"
jawel, ik ken de regeltjesquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:29 schreef Socios het volgende:
Bereisd komt van het werkwoord ´reizen´, vandaar een ´d´. Bemenst komt van ´bemensen´, derhalve een ´t´.
Dat is ook een standaardtekst waar je niets mee kunt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:22 schreef Crientj het volgende:
[..]
Of de gewone simpele actuele vertrektijden.
Op Amersfoort, spoor 7, eerste CTA bij de trap;
Tijd, Eindbestemming, Treinsoort, Via's.
Middelste CTA, 'Momenteel zijn er geen Actuele Vertrektijden voor dit station.'
Of wat er daar dan ook komt te staan als vervangende tekst.
Bestond er maar een competitie die bedrijven in het zonnetje zette die opvallen door helder taalgebruik en branchegenoten die in 'hogeschooltaal' praten voor schut gezet worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:00 schreef Crientj het volgende:
Heeft iemand trouwens ooit van de term; Bemenst gehoord? (NIET bemest lezen xD)
Zo nee; dit vonden wij op Leiden Centraal;
[ afbeelding ]
Maar daar rijden nu trams op.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:53 schreef Socios het volgende:
Zoetermeerstadslijn heeft om de paar honderd meter een station.
I know, maar het stomme was dat alleen dat middelste bord die tekst gaf.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat is ook een standaardtekst waar je niets mee kunt.
Een alternatieve tekst zou zijn: 'Momenteel geen actuele vertrektijden voor dit station, raadpleeg de vertrekborden'.
Die borden boven de Bruna toch?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:46 schreef Crientj het volgende:
En ze hebben op Den Haag het leuke klapbord (Zo noem ik het altijd ;o) vervangen voor een digitale ;{
Neeeeeeee, is het echt, ja? Too bad!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:46 schreef Crientj het volgende:
En ze hebben op Den Haag het leuke klapbord (Zo noem ik het altijd ;o) vervangen voor een digitale ;{
Het maffe is ook dat bij de sporen 4, 5 en 6 dit exact hetzelfde is. Ook daar doet alleen de middelste (1e van de A-fase) het niet... Ik weet niet zeker of het op spoor 1 en 2 ook zo is eigenlijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:45 schreef Crientj het volgende:
[..]
I know, maar het stomme was dat alleen dat middelste bord die tekst gaf.
De rest deed het gewoon
Ohja, natuurlijk. 7 secties tussen 8 stations in, duh...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je moet delen door 7 en dan nog kom je gemiddeld niet aan de 4 kilometer tussen de stations
Heeft een conductrice ooit tegen me gezegt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 06:44 schreef Klonk het volgende:
en dat ze het druk kunnen hebben omdat ze informatie aan de reizigers verschaffen![]()
Ik heb dat ook gezien.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:33 schreef Crientj het volgende:
Ja, die boven de bruna.
Dat zijn nu 2 van die digitale dingen geworden. Echt niet mooi ;{
Serieus dat ze die nooit moeten vervangen op Utrecht. Het is te leuk om daarnaar te kijken
En nu maar eens proberen te gaan slapen, whoops
NS LowSpeed vond het niet nodig om harder dan 250 te gaan, en treinen die maar 250 ipv 300 kunnen zijn nou eenmaal goedkoperquote:Op woensdag 5 augustus 2009 07:19 schreef mvt het volgende:
Daarnaast blijf ik het wel raar vinden dat de Thalys wel 300 gaat rijden op de HSL, maar die AnsaldoNilfisk maar 250 doet
Nou en?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:23 schreef RubenK het volgende:
Nou, op nshispeed.nl staat dat the thalys pas NA rotterdam 300 gaat
Voor zover mij bekend is dat omdat op het noordelijk gedeelte van de HSL er voorlopig met ERTMS Level 1 gereden gaat worden totdat de Traxxen + ICRm's daar niet meer nodig zijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:23 schreef RubenK het volgende:
Nou, op nshispeed.nl staat dat the thalys pas NA rotterdam 300 gaat
Klopt, door de rede die james aangeeft. Maar het schijnt zelfs zo te zijn dat de Thalys op het relatief korte stuk van Hoofddorp tot Rotterdam niet eens de 300 kan halen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:23 schreef RubenK het volgende:
Nou, op nshispeed.nl staat dat the thalys pas NA rotterdam 300 gaat
Misschien net wel. Maar het zou onevenredig veel energie kosten, voor hooguit 1 of 2 minuten winst.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:04 schreef dennistd het volgende:
Klopt, door de rede die james aangeeft. Maar het schijnt zelfs zo te zijn dat de Thalys op het relatief korte stuk van Hoofddorp tot Rotterdam niet eens de 300 kan halen.
Als je het zo bekijkt is die hele HSL overbodig.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien net wel. Maar het zou onevenredig veel energie kosten, voor hooguit 1 of 2 minuten winst.
Nee, ik had het hier alleen even over het stuk Schiphol - Rotterdam, en alleen over het verschil tussen 250 en 300. Je weet zelf dat er voor een snelheidstoename van 250 naar 300 veel meer extra energie nodig is dan voor een snelheidstoename van zeg 100 naar 150 km/h.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:20 schreef Duvel het volgende:
Als je het zo bekijkt is die hele HSL overbodig.
Ook met complete treinstellen ja? Ik dacht dat dat alleen met Taurussen gedaan was. Maar ik kan me vergissen hequote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:15 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij zijn ze al met 300 door de Groene Harttunnel gegaan bij proefritten, dus zal wel meevallen...
De toegelaten maximumsnelheid van een ES64U2/4 is 230 km/h. De recordsnelheid is 357 km/h.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook met complete treinstellen ja? Ik dacht dat dat alleen met Taurussen gedaan was. Maar ik kan me vergissen he
Ja en op Radio 538 noemen ze dat station Randwiek, maar volgens spreek je het gewoon uit als Randwijk, maar wat is juist? Ooh en Veolia is gewoon bagger. Franse troep dus.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla
Trein ramt stootblok Maastricht Randwyck
Bronquote:Syntus nieuwe shirtsponsor De Graafschap
woensdag 05 augustus 2009 | 14:06 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 05 augustus 2009 | 16:41
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
Centric wordt niet vervangen door Achterhoek op de shirt van De Graafschap, maar door Syntus. foto Theo Kock
Centric wordt niet vervangen door Achterhoek op de shirt van De Graafschap, maar door Syntus. foto Theo Kock
DOETINCHEM - Vervoersmaatschappij Syntus wordt komend voetbalsiezoen de nieuwe shirtsponsor van De Graafschap.
Dat heeft De Graafschap woensdag bekendgemaakt. Beide partijen hebben een contract voor een jaar getekend met een optie voor meer jaren. Daarmee heeft de eerste divisionist twee dagen voor de seizoensopening een shirtsponsor gevonden. De naam Syntus prijkt straks op de voorkant van het shirt van De Graafschap.
Laat Veolia maar Sporting Portugal gaan sponsoren. Moeten tenslotte allebei kapotgeschopt en het land uit getrapt worden, dus dat komt goed uitquote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:05 schreef Brembo het volgende:
Vervoerders die voetbal gaan sponsoren, Veolia maar MVV, Cambuur en GroningenNS de rest van het land en FC Glanerbrug worden gesponsord door Duitsers
.
Veolia sponsort al KV Mechelen, zo nieuw is het alweer niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:05 schreef Brembo het volgende:
[..]
Bron
Vervoerders die voetbal gaan sponsoren, Veolia maar MVV, Cambuur en GroningenNS de rest van het land en FC Glanerbrug worden gesponsord door Duitsers
.
Dat ziet er heel anders uitquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Is dat de nieuwe tunnel in Arnhem?
Oh okee, ik benquote:
Traag is ´ie inderdaad, ja! Maar wel prima overstap in Ah op de 3100 imo.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ga nooit die kant op, want de 3600 is mij te traag geworden en de snelle overstap op de IC van Arnhem naar Nijmegen zit er ook al niet meer in
Antwerpen Centraal, niveau -2, en zo te zien aan de "Berchemzijde" (de kant van de tunnel die richting Berchem gaat)quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:57 schreef Socios het volgende:
Nieuwe aflevering van Raad de Plaat.
Op welk station heb ik deze foto genomen?
[ afbeelding ]
Antwerpen Centraal.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Op welk station heb ik deze foto genomen?
Die was toch vervallen?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Traag is ´ie inderdaad, ja! Maar wel prima overstap in Ah op de 3100 imo.
Veolia environment , dat is nog niet de tak die personen transporteert.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Veolia sponsort al KV Mechelen, zo nieuw is het alweer niet.
Maak is een foto tussen het station en het busstation, dan zie je opeens hoe 'groot' de tunnel is.Aan het begin van de verbouwing zag je de oude tunnel nog...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ziet er heel anders uit![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Da's ook iederjaar terugkomend komkommernieuws.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
Goed bezig daar in het zuiden van het land
Trein oorzaak bermbranden
Di keer was het trouwens een goederenwagon, een Slps om precies te zijn (zo'n ACTS-ding): http://somda.nl/www/forum/7250/quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
Goed bezig daar in het zuiden van het land
Trein oorzaak bermbranden
Dat zal vast Utrecht Tolsteeg(?) zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 02:09 schreef 3FMaster het volgende:
Ik lees dat ze een extra station willen bouwen in Utrecht.
Ik hoorde een tijd geleden van iemand, wiens moeder secretaresse is van .... bij de ns, dat ze de brug over de Dieze in Den Bosch (dus tussen het station en wissels Utrecht - Nijmegen) willen verbreden van 2 naar 4 spoor. Zo willen ze dat er om ze x aantal minuten een trein naar A'dam gaat.
Iemand meer info?
1 2 3 4 | Tilburg West, Tilburg Reeshof, Gilze-Rijen Breda |
Vaartsche Rijn. Komt precies aan het einde van het emlacement van Utrecht CS.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 02:09 schreef 3FMaster het volgende:
Ik lees dat ze een extra station willen bouwen in Utrecht.
Ik hoorde een tijd geleden van iemand, wiens moeder secretaresse is van .... bij de ns, dat ze de brug over de Dieze in Den Bosch (dus tussen het station en wissels Utrecht - Nijmegen) willen verbreden van 2 naar 4 spoor. Zo willen ze dat er om ze x aantal minuten een trein naar A'dam gaat.
Iemand meer info?
Nou, ik hoop toch niet dat dit de trend gaat worden bij NS, iedere plank in een weiland naast een spoor een intercitystation noemenquote:
Zoals je weet is het overslaan van één enkel station voldoende om een trein "Intercity" te noemen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nou, ik hoop toch niet dat dit de trend gaat worden bij NS, iedere plank in een weiland naast een spoor een intercitystation noemen
Ik zeg: Gent St Pietersquote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:56 schreef NikkelCobalt het volgende:
He moet je zien wat ik nog had
[ afbeelding ]
Alleen nooit gepost ;o
Zo'n sleep met die wagens (en containers) staan in Onnenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Di keer was het trouwens een goederenwagon, een Slps om precies te zijn (zo'n ACTS-ding): http://somda.nl/www/forum/7250/
[ afbeelding ]
Niet meer in Groningen in ieder gevalquote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:15 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij worden ze nog steeds gebruikt voor het vuilvervoer
Dat is knap, aangezien de NS helemaal niets met de infrastructuur te maken heeft.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 02:09 schreef 3FMaster het volgende:
Ik lees dat ze een extra station willen bouwen in Utrecht.
Ik hoorde een tijd geleden van iemand, wiens moeder secretaresse is van .... bij de ns, dat ze de brug over de Dieze in Den Bosch (dus tussen het station en wissels Utrecht - Nijmegen) willen verbreden van 2 naar 4 spoor. Zo willen ze dat er om ze x aantal minuten een trein naar A'dam gaat.
Iemand meer info?
Wat ik trouwens op Wikipedia lees, is dat Nederland en het VK een uitzondering hebben gekregen om hun afwijkingen van de standaard (84 en 91 cm) mogelijk te maken. In België is er een mengelmoesje van lage en hoge perrons, al weet ik dan niet wat als "hoog" geclassificeerd wordt. Dat zal wel 76 cm zijn, lijkt me?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:15 schreef Socios het volgende:
Vroeger had je mooie perrons van 30 centimeter. ofzo.. Men was laatst bezig om het laatste gedeelte hiervan op station Harlingen helemaal weg te halen...
Dus eigenlijk horen de perrons nog lager te zijn dan nu? Terwijl je bij sommige treinen nu al een halve meter omhoog moet stappen om erin te komen?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:11 schreef James1988 het volgende:
Vraagje:
In Nederland is de perronhoogte 84 cm boven de bovenkant van de rails, de Europese standaard is 76 cm. Oudere perrons in Nederland hebben ook nog 76 cm als hoogte.
Vanwaar dat verschil, en waarom is Nederland zo eigenwijs?
Inderdaad. Al weet ik zo 1-2-3 niet over welke treinen je het hebt. Ik gok op ICRm en Koplopers?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dus eigenlijk horen de perrons nog lager te zijn dan nu? Terwijl je bij sommige treinen nu al een halve meter omhoog moet stappen om erin te komen?
ICRm en ICK/ICL kwamen als eerste in me op, maar op de SLT's na moet je volgens mij bij elke (NS-)trein wel een stuk omhoog. Een halve meter is natuurlijk wat overdreven, maar vooral bij ICK zag je de omaatjes erg nerveus worden bij het uitstappen.. 'k Heb nooit begrepen waarom de perrons niet gewoon op instaphoogte lagen, maar dat ze eigenlijk nog lager horen te zijn verbaast me nog meerquote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Inderdaad. Al weet ik zo 1-2-3 niet over welke treinen je het hebt. Ik gok op ICRm en Koplopers?
En toen heeft men de perrons nog met een paar centimeter verhoogd.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:07 schreef James1988 het volgende:
De GTW's zijn speciaal aangepast aan de Nederlandse perronhoogte.
Het was een bug in FF. Bedankt voor de feedback.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:14 schreef Duvel het volgende:
Tering, is die foto bij jullie ook zo verneukt?
Dat is ook zo in Hengeloquote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:00 schreef Novus het volgende:
Op Almelo 3b moet je omlaag als je de Lint instapt :/
Gouda ook voor de RijnGouweLijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:00 schreef Novus het volgende:
Op Almelo 3b moet je omlaag als je de Lint instapt :/
Nee. Normaal gesproken rijden de 13'en uitsluitend met M6 en i11, hoewel er ook getest schijnt te worden met M4. Maar Nooit met M5quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:57 schreef Ofyles2 het volgende:
Ingezonden vraag:
DrFlash, heb je in België ook HLE13's gezien met M5-rijtuigen?
Ik keek in het Spoorwegjournaal en daar zag ik daadwerkelijk een HLE13 met een M5-stam.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Normaal gesproken rijden de 13'en uitsluitend met M6 en i11, hoewel er ook getest schijnt te worden met M4. Maar Nooit met M5![]()
Geen mat-overbrenging, reizigersdienst.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan een leegmat-overbrenging geweest zijn, maar in het normale verkeer zou het een hoge uitzondering zijn. Kun je die foto scannen?
Klopt.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
is dat in de SJ die nu te koop is? Dan ga ik er morgen ff eentje halen
Op dat gebied is er ook in NL nog zat te doen ja. Bijvoorbeeld langs de Haarlemmermeerspoorlijnen, bijvoorbeeld langs It Dockumer Lokaeltsje, en zo nog wel wat meer. Maar dat kost zo verschrikkelijk veel tijd allemaal.. Leuk als ik af en toe eens wat mee pik, maar als ik straks met België en dus de Benelux klaar ben ga ik gewoon verder met Duitsland, Denemarken en Zwitserland. En de UK daar is ook nog heel veel plezier te belevenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:13 schreef Peter het volgende:
Flash, is een nieuwe bordjes-uitdaging niet om ook de oude verdwenen lijnen de bordjes te schieten?
Noem dat maar eens niet een gastvrij onthaalquote:
Oude.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:12 schreef trainfreak het volgende:
Een 13 met M5???
Dat zal wel een testrit geweest zijn zeker?
Waren het rode of van die nieuwe/grijze M5'en?
Helsinki, ik weet het.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk mij een bordje van Kampen hebben
Klik voor grotere versie
[ link | afbeelding ]
Sken die foto nou ffquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Oude.
Geen testrit, maar een planinzet.
Antwerpen Centraal is een kopstation. De kortst mogelijke overstap Roosendaal - Antwerpen - Mol is DERTIEN minuten. Dat haal je dus altijd.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:19 schreef Kwaliteit het volgende:
Wil binnenkort eens naar België toe naar het plaatsje Mol,
Nu weet ik dat ik naar Antwerpen Centraal moet.
Dat is nu allemaal geen probleem, maar van Antwerpen Centraal moet ik een trein pakken richting Mol.
op de NMBS site zie ik wel een mooie aansluiting staan, maarja... ik kan geen perron nummers vinden.
En ik ga deze aansluiting echt wel missen als ik niet weet waar ik moet zijn.
Hoe kan ik hier achter komen? Heeft België niet iets als ov9292.nl ?
Je komt met de intercity uit Roosendaal naar Antwerpen? Dan heb je een overstap van 13 minuten en kun je toch best even op de borden kijken? Als je nooit op Antwerpen bent geweest denk ik ook niet dat het sowieso uitmaakt of je al van tevoren weet op welk spoor je moet zijn..quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:19 schreef Kwaliteit het volgende:
Wil binnenkort eens naar België toe naar het plaatsje Mol,
Nu weet ik dat ik naar Antwerpen Centraal moet.
Dat is nu allemaal geen probleem, maar van Antwerpen Centraal moet ik een trein pakken richting Mol.
op de NMBS site zie ik wel een mooie aansluiting staan, maarja... ik kan geen perron nummers vinden.
En ik ga deze aansluiting echt wel missen als ik niet weet waar ik moet zijn.
Hoe kan ik hier achter komen? Heeft België niet iets als ov9292.nl ?
QFTquote:
Door een brand van een paar dagen geleden rijden er geen treinen tussen Herentals en Mol, wel vervangbussen. Dus misschien je tripje best even uitstellen?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:19 schreef Kwaliteit het volgende:
Wil binnenkort eens naar België toe naar het plaatsje Mol,
Nu weet ik dat ik naar Antwerpen Centraal moet.
Dat is nu allemaal geen probleem, maar van Antwerpen Centraal moet ik een trein pakken richting Mol.
op de NMBS site zie ik wel een mooie aansluiting staan, maarja... ik kan geen perron nummers vinden.
En ik ga deze aansluiting echt wel missen als ik niet weet waar ik moet zijn.
Hoe kan ik hier achter komen? Heeft België niet iets als ov9292.nl ?
quote:
Opduvelen. Met natuurwetten spot je maar ergens andersquote:
Sinds wanneer is Antwerpen-Centraal een kopsation?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Antwerpen Centraal is een kopstation. De kortst mogelijke overstap Roosendaal - Antwerpen - Mol is DERTIEN minuten. Dat haal je dus altijd.
En het is FRIET.
Sorry Fles, dat gaat nu even moeilijk.quote:
Okee dit is na een kleine 170 jaar sinds kort niet meer het geval. Mijn excuses.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Antwerpen Centraal is een kopstation.
Oh ja, de verkeersleiding is uitgefikt geloof ik.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:28 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Door een brand van een paar dagen geleden rijden er geen treinen tussen Herentals en Mol, wel vervangbussen. Dus misschien je tripje best even uitstellen?
Homo. Moet ik het weer zelf doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sorry Fles, dat gaat nu even moeilijk.
Ik was vandaag in verschillende kiosken en een boekhandel, maar ik heb alleen het SJ gelezen niet gekocht.
Huh?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Homo. Moet ik het weer zelf doen.
Ik zag het jaquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:44 schreef Ofyles2 het volgende:
Bovendien heb ik de vraag doorgestuurd naar HGBTF.
Een Piekuur-trein dus. Een spitsversterkertje, in normaal Nederlandsquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:47 schreef trainfreak het volgende:
Te laat!![]()
Het is een P-trein die al een tijdje rijdt (P naar Jemelle)
Vraag beantwoord.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:47 schreef trainfreak het volgende:
Te laat!![]()
Het is een P-trein die al een tijdje rijdt (P naar Jemelle)
Vanuit Luik denk ik.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja nou ja, P naar Jemelle....
Waar komt die vandaan dan??
Vanaf Brusselquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vanuit Luik denk ik.
Anders Namen.
Dus FBMZ - FBC - FBN - schuman - Luxembourg - Ottignies - Gembloux - Namur - Jemelle?quote:
Zal wel zoiets zijn, met eventuele extra stops.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus FBMZ - FBC - FBN - schuman - Luxembourg - Ottignies - Gembloux - Namur - Jemelle?
Ik denk het wel.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus FBMZ - FBC - FBN - schuman - Luxembourg - Ottignies - Gembloux - Namur - Jemelle?
Fout.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:30 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Antwerpen-Centraal een kopsation?
De sporen op -1 en -2 zijn toch doorgaande...
Enkel die op niveau 0 zijn kopsporen
Dat levert weer Belgenmoppen op...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Fout.
Enkel -2 is doorgaand, -1 en +1 zijn kopsporen. Op 0 zitten winkels.
In België worden sporen nooit op dienstregelingen enzo aangegeven, dat zie je wel als je op het station zelf bentWaarom weet ik niet, maar het is zo.
Patat!quote:
Frietjesquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 07:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Patat!
Maar nu nog ff niet...Ruiken jullie ook weleens die Burger King walm op de perrons van Utrecht Centraal, om maar even on-topic te blijven?
Op die papieren dienstregelingen die in het station staat wel het perron op waar de trein toekomt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
In België worden sporen nooit op dienstregelingen enzo aangegeven, dat zie je wel als je op het station zelf bentWaarom weet ik niet, maar het is zo.
Over de idioten bij de BK op Utrecht C is nog een keer een heel topic geweest, ff graven.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:12 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Frietjes![]()
Die walm ruik ik ook altijd. Vind ik heel cynisch, want ik krijg er honger van! Maar ze werken daar zo sloom dat ik twee treinen zou moeten laten schieten voor een whopper... En dat heb ik er dan ook weer niet voor over.
Daar gaat de boel niet beter van rijden op zich...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu vertrapt prorail met hun kut seinen en wissels
quote:Arnhem-Winterswijk
Vrijdag 7 Augustus 10:11
Oorzaak Tussen Doetinchem en Varsseveld rijden geen treinen door een seinstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
tussen winterswijk en arnhem rijd het toch al nietquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar gaat de boel niet beter van rijden op zich...
Liever dat dan die kut-Starbucks (quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Over de idioten bij de BK op Utrecht C is nog een keer een heel topic geweest, ff graven.
Ja, deze dus: Onverstaanbare Burger King idioten
Dat kan ook niet zomaar. Dan moet je op zicht rijden, en zeer voorzichtig.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tussen winterswijk en arnhem rijd het toch al niet
( en mischien dat het compleet vernaggelen van de seinen en wissels wat nieuws op leverd)
Ik was er al bang voorquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Liever dat dan die kut-Starbucks (![]()
![]()
).
Onge-FUCKING-looflijk. Op Utrecht Centraal verkopen ze brak water en straks gaan ze dat ook doen op Amsterdam Centraal.
Geen idee, er staat steeds een rij tot buiten de hekjes. Mooi dat ik daar niet naar binnen ga. En ik lust heul geen koffiequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik was er al bang voorWat kost een bak koffie daar nou eigenlijk?
Servex verloedert, dat is wat er nu gebeurt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:10 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Geen idee, er staat steeds een rij tot buiten de hekjes. Mooi dat ik daar niet naar binnen ga. En ik lust heul geen koffie
¤4,40quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik was er al bang voorWat kost een bak koffie daar nou eigenlijk?
Jij loopt vast te fulmineren dat het slechte troep is voordat je weet wat het kost?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:31 schreef Ofyles2 het volgende:
En dan vragen ze zo een astronomisch bedrag?
Dit is gewoon diefstal.
Nee, ik loop te fulmineren omdat het klootjesvolk voor die gladde praatjes van Starbucks valt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij loopt vast te fulmineren dat het slechte troep is voordat je weet wat het kost?
Dat zijn geen prijzen meer. Voor 10 cent meer haal ik aan het eind van de middag een deur verder 2 biertjesquote:
Wtfquote:
Grote jongen. En nu?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dit is geen plotselinge woedeuitbarsting, ik was al tegen Starbucks toen ze zichzelf introduceerden op Schiphol.
Om zo te laten zien dat de trein eraan komt?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Starbuck's is smerige koffie voor teveel geld.
Treinenvraagje aan de experts: waarom heeft een voorsein drie lampen terwijl het alleen maar geel of groen kan uitstralen?
Lees mijn vraag nog eens.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:00 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Om zo te laten zien dat de trein eraan komt?
Ze hebben 5 lampen, 3 gelen en 2 roden...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Lees mijn vraag nog eens.
Waarom die derde lamp die toch niet wordt gebruikt?
Volgens de site van Nico Spilt zijn er drie frontseinen om treinen beter van het wegverkeer te kunnen onderscheiden. Het is in 1963 ingevoerd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Treinenvraagje aan de experts: waarom heeft een voorsein drie lampen terwijl het alleen maar geel of groen kan uitstralen?
Een voorsein is niet iets wat op de trein zelf te vinden isquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ze hebben 5 lampen, 3 gelen en 2 roden...
Welke 3de lamp bedoel je? of heb ik nou zoveel last van de warmte
En er branden altijd 3 gelen of 2 roden...
Of er brand 1 gele, dat is parkeerlicht zeg maar, als ze stil staan op een rangeerterrein.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ze hebben 5 lampen, 3 gelen en 2 roden...
Welke 3de lamp bedoel je? of heb ik nou zoveel last van de warmte
En er branden altijd 3 gelen of 2 roden...
Da's geen treinstation...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk mij een bordje van Kampen hebben
Klik voor grotere versie
[ link | afbeelding ]
Nizhny Novgorod?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:03 schreef JeePee83 het volgende:
On-topic, een makkie: Welk station is dit (Fles is uitgesloten van deelname):
[ afbeelding ]
Wat richting de bussen, verstopt achter de kebabbende zit een winkeltje dat goedkoper gekoeld bier heeft. Meende 1,75 voor een halve litert.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zijn geen prijzen meer. Voor 10 cent meer haal ik aan het eind van de middag een deur verder 2 biertjes
Sofia!!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:03 schreef JeePee83 het volgende:
Ofyles2, rustig jongen denk aan je hart. Het is veel te warm weer om je zo op te winden. Besides, je hoeft er toch niet heen? Zelfde als al die proleten die zeiken dat er niets op tv is -> daar is een uitknop voor en dan ga je maar een boek lezen![]()
On-topic, een makkie: Welk station is dit (Fles is uitgesloten van deelname):
[ afbeelding ]
moesten ze nu ook al dus :w :pquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat kan ook niet zomaar. Dan moet je op zicht rijden, en zeer voorzichtig.
Lezen is soms van mijn kant ook een vakquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ah, ik snap nu de verwarring. Voorsein, niet frontsein.
Geen idee, maar ze kunnen alleen maar Oranje/Geel zijn. Ik denk dat het is om de machinisten niet te verwarren.quote:
Hopelijk vertoont die ijsmachine meer storingen dan Arnhem-Winterswijk in twee weken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb net even gekeken bij de Starbucks. Overal hingen pamfletten aan deLieve
Bezoekers
dat de ijsmachine ermee genokt was en dat ze helaas helaas geen frappuchino en iced dingessen konden maken
Ja, verloedering waaraan Servex zelf meedoet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:34 schreef Peter het volgende:
Verloedering van Servex?
Servex heeft zelf starbucks op hun knieën gesmeekt of ze ajb wat starbucksen mochten openen op de stations. Servex wil mensen trekken die niet met de trein gaan om op een station te gaan shoppen.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:06 schreef wallofdolls het volgende:
De verbinding tussen amsterdam en moskou/kopenhagen/warschau/praag. Zo traag als dikke stront. Maar wel allemaal grote steden. Als je daar nou 500 km/h lijnen kunt realiseren, dan ben je al n stap in de goede richting.
Sofia!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:03 schreef JeePee83 het volgende:
On-topic, een makkie: Welk station is dit (Fles is uitgesloten van deelname):
[ afbeelding ]
Ik hoor er niet meer bijquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:45 schreef Igen het volgende:
Sofia!
Toevallig was ik daar gisteren nog,
Een frontsein heeft 3 lampen, omdat het een staandaard onderdeel is van een sein.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Lees mijn vraag nog eens.
Waarom die derde lamp die toch niet wordt gebruikt?
't Staat er toch gewoon op?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:03 schreef JeePee83 het volgende:
On-topic, een makkie: Welk station is dit (Fles is uitgesloten van deelname):
[ afbeelding ]
Kee, en waarom vertel je MIJ dat?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:32 schreef Wadloper het volgende:
@Fles: Vandaag heel veel Leeg Mat ritten gezien met SLT. De grootste samenstelling was 14 bakken (IV - VI - IV)
Yeah, doesn't take a rocket scientistquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:34 schreef Duvel het volgende:
't Staat er toch gewoon op?Sommige mensen kunnen Cyrillisch schrift lezen.
Jij fapt toch op sletjes?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kee, en waarom vertel je MIJ dat?
Ja, wel ff puzzelen hoor "Tsjentralna Gara Sofija" o.i.d.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Yeah, doesn't take a rocket scientist
Fappen istoch iets wat vrouwen doen? Is mij altijd verteld hoor.quote:
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fappen istoch iets wat vrouwen doen? Is mij altijd verteld hoor.
Hmz.quote:door de vuist halen
Hm, mijn Bulgaars is vrij roestig.quote:
H = Gedeckter Güterwagen in Sonderbauartquote:
Omdat je laatst nog vroeg hoe het met de SLT zat, remember?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kee, en waarom vertel je MIJ dat?
ja okee, maar misschien wil iedereen dat wel wetenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:09 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Omdat je laatst nog vroeg hoe het met de SLT zat, remember?
Nope. Tis naar een plaats waar nu geen treinverbinding meer is. Dit stuk zelfs tussen twee plaatsen nu zonder treinverbinding.quote:
Die smiley doet het 'm. Wachten we op een CTA monteur die deze op de achtereenvolgende vertragingsflapjes tekent?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 07:59 schreef Guppyfriend het volgende:
een oudje waarschijnlijk, ik kwam m toevallig tegen
[ afbeelding ]
Wachten op digitale CTA's die ook "OP TIJDquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 08:09 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die smiley doet het 'm. Wachten we op een CTA monteur die deze op de achtereenvolgende vertragingsflapjes tekent?
Op dit moment rijden ze niet vanwege werkzaamheden in Alphen waardoor ze daar geen laag perron beschikbaar hebben. Dat schijnt zo goed te bevallen dat ze ze niet terug willen hebben.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik lees net dat per december de A32 tremmetjes op Gouda-Leiden geschiedenis zijnWeet iemand hier meer van?
Neuh, één of andere tunnel die ze aanleggen: http://www.alphenaandenrijn.nl/Smartsite.shtml?ch=INT,%20%2FSmartsite.&id=71898quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:19 schreef Duvel het volgende:
Zal te maken hebben met werkzaamheden aan de RijnGouwelijn denk ik?
Daarom stond er ook een makkiequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Staat er toch gewoon op?Sommige mensen kunnen Cyrillisch schrift lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |