Dat gezanik met Nedtrain blijft dus, da's jammer... Ach ja, we weten hoe bedrijven uit het NS-concern omgaan met de komst van concurrentie (zie de overhaaste verkoop van de 1200'en aan de sloper in 1997/1998).quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voith heeft de opdracht van Veolivla gekregen om er aan te knutselen. De NS was er niet zo happig op dat NedTrain het werk niet kreeg
Andere camera, later die foto ontdekt?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 03:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hoe kun je uit die hoek fotograferen als je je tas vergeten bent en nu in de trein zit?
Dat gebeurt geregeld ja. Hoef je in België echt niet te proberenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 06:44 schreef Klonk het volgende:
dat kaartjes controleren viel me sowieso op, twee keer anderhalf uur in de trein gezeten afgelopen weekend en geen conducteur gezien
Goede vraag, ik had ook nog deze:quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 03:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hoe kun je uit die hoek fotograferen als je je tas vergeten bent en nu in de trein zit?
Precies, wel een pijnlijk momentje. Achteraf viel het mee maar op het moment van ontdekken (zo'n 15 minuten onderweg) baal je wel enorm, om de foto kun je nu weer lachen. Daarna valt natuurlijk alles mee, op het missen van de laatste trein naar Zgorcelec in Wegliniec danquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Andere camera, later die foto ontdekt?
Ja ik ook. Sowieso raar dat je zonder paspoorten en zo gewoon Polen in en weer uit komtquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:31 schreef Duvel het volgende:
Goed dat je je tas toch terug hebt, ik zou echt een klotevakantie hebben!
Identiteitskaart, ben trouwens maar 1x gecontroleerd, was alleen met Bork-jr en die had dus niks bij zich, bankpasje met foto van hem met zijn moeder was goed genoegquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik ook. Sowieso raar dat je zonder paspoorten en zo gewoon Polen in en weer uit komt
Misschien is dan station houten al voorzien van viersporig, dat je daar een inhaal mogelijkheid hebt voor de IC?quote:
Dat is nog niet het geval. Dat duurt nog wel evenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:26 schreef Brembo het volgende:
[..]
Misschien is dan station houten al voorzien van viersporig, dat je daar een inhaal mogelijkheid hebt voor de IC?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 03:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dan af en toe een cargotrein tussendoor.
Dit gaat puinzooi opleveren.
Uh.quote:
Jaaa, alleen maar in de trein zitten begint na een tijdje ook saai te worden.quote:
Tof, dat zal nog wel eens handig zijn als ik op bezoek ga bij mijn ouders. Maar als die viersporigheid in houten in gebruik is wordt die sprinter wel een veredelde tramlijn. Helemaal als dat extra station tussen Utrecht Lunetten en Centraal er ooit nog komt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 01:35 schreef ReisT het volgende:
Er werden geen kaartjes gecontroleerd vanmiddag tussen Utrecht en Geldermalsen. De conducteur was veel te druk met het uitdelen van deze kaartjes:
[ afbeelding ]
En dat komt er.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Tof, dat zal nog wel eens handig zijn als ik op bezoek ga bij mijn ouders. Maar als die viersporigheid in houten in gebruik is wordt die sprinter wel een veredelde tramlijn. Helemaal als dat extra station tussen Utrecht Lunetten en Centraal er ooit nog komt.
Kan ik nog iets betekenen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:14 schreef Crientj het volgende:
[..]
Jaaa, alleen maar in de trein zitten begint na een tijdje ook saai te worden.
^^.
Maar ik heb ontiegelijke spierpijn in mn benen
Loc staat nu als 1837 terzijde te Maastrichtquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:13 schreef Duvel het volgende:
Uit de tijd dat er nog echte treinen reden tussen Den Haag en Venlo:
[ afbeelding ]
Je moet delen door 7 en dan nog kom je gemiddeld niet aan de 4 kilometer tussen de stationsquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:27 schreef James1988 het volgende:
Dat is een sneltramafstand, geen treinafstand.
@Duvel: ik zat vandaag nog in ICRm op Dordrecht - Breda, er rijdt dus niet alleen maar VIRM daar. Wel tof, die rode 1637.
25 / 8 = 3,125 km btw, niet 4.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:00 schreef Crientj het volgende:
Heeft iemand trouwens ooit van de term; Bemenst gehoord? (NIET bemest lezen xD)
Zo nee; dit vonden wij op Leiden Centraal;
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Los van dat het al niet meer fotowaardig leuk is hoe vaak er in Utrecht Centraal "wegens een storing geen informatie beschikbaar is over storingen"
Komt gewoon van het werkwoord ´bemensen´. Niets mis mee.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:00 schreef Crientj het volgende:
Heeft iemand trouwens ooit van de term; Bemenst gehoord? (NIET bemest lezen xD)
Zo nee; dit vonden wij op Leiden Centraal;
[ afbeelding ]
Bereisd komt van het werkwoord ´bereizen´, vandaar een ´d´. Bemenst komt van ´bemensen´, derhalve een ´t´.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil nog weleens een balletje opgooien of het niet "bemensd" moet zijn. Het is immers ook "bereisd"
jawel, ik ken de regeltjesquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:29 schreef Socios het volgende:
Bereisd komt van het werkwoord ´reizen´, vandaar een ´d´. Bemenst komt van ´bemensen´, derhalve een ´t´.
Dat is ook een standaardtekst waar je niets mee kunt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:22 schreef Crientj het volgende:
[..]
Of de gewone simpele actuele vertrektijden.
Op Amersfoort, spoor 7, eerste CTA bij de trap;
Tijd, Eindbestemming, Treinsoort, Via's.
Middelste CTA, 'Momenteel zijn er geen Actuele Vertrektijden voor dit station.'
Of wat er daar dan ook komt te staan als vervangende tekst.
Bestond er maar een competitie die bedrijven in het zonnetje zette die opvallen door helder taalgebruik en branchegenoten die in 'hogeschooltaal' praten voor schut gezet worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:00 schreef Crientj het volgende:
Heeft iemand trouwens ooit van de term; Bemenst gehoord? (NIET bemest lezen xD)
Zo nee; dit vonden wij op Leiden Centraal;
[ afbeelding ]
Maar daar rijden nu trams op.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:53 schreef Socios het volgende:
Zoetermeerstadslijn heeft om de paar honderd meter een station.
I know, maar het stomme was dat alleen dat middelste bord die tekst gaf.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat is ook een standaardtekst waar je niets mee kunt.
Een alternatieve tekst zou zijn: 'Momenteel geen actuele vertrektijden voor dit station, raadpleeg de vertrekborden'.
Die borden boven de Bruna toch?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:46 schreef Crientj het volgende:
En ze hebben op Den Haag het leuke klapbord (Zo noem ik het altijd ;o) vervangen voor een digitale ;{
Neeeeeeee, is het echt, ja? Too bad!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:46 schreef Crientj het volgende:
En ze hebben op Den Haag het leuke klapbord (Zo noem ik het altijd ;o) vervangen voor een digitale ;{
Het maffe is ook dat bij de sporen 4, 5 en 6 dit exact hetzelfde is. Ook daar doet alleen de middelste (1e van de A-fase) het niet... Ik weet niet zeker of het op spoor 1 en 2 ook zo is eigenlijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:45 schreef Crientj het volgende:
[..]
I know, maar het stomme was dat alleen dat middelste bord die tekst gaf.
De rest deed het gewoon
Ohja, natuurlijk. 7 secties tussen 8 stations in, duh...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je moet delen door 7 en dan nog kom je gemiddeld niet aan de 4 kilometer tussen de stations
Heeft een conductrice ooit tegen me gezegt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 06:44 schreef Klonk het volgende:
en dat ze het druk kunnen hebben omdat ze informatie aan de reizigers verschaffen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |