abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71644695
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:56 schreef NikkelCobalt het volgende:
He moet je zien wat ik nog had
[ afbeelding ]

Alleen nooit gepost ;o
Ik zeg: Gent St Pieters
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71644773
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Di keer was het trouwens een goederenwagon, een Slps om precies te zijn (zo'n ACTS-ding): http://somda.nl/www/forum/7250/
[ afbeelding ]
Zo'n sleep met die wagens (en containers) staan in Onnen Geen idee of ze nog gebruikt worden.
  Redactie Sport donderdag 6 augustus 2009 @ 11:15:09 #153
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71646289
Volgens mij worden ze nog steeds gebruikt voor het vuilvervoer
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71654254
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:15 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij worden ze nog steeds gebruikt voor het vuilvervoer
Niet meer in Groningen in ieder geval
pi_71655886
tvp (beetje laat )
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:11:53 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71655941
Vraagje:
In Nederland is de perronhoogte 84 cm boven de bovenkant van de rails, de Europese standaard is 76 cm. Oudere perrons in Nederland hebben ook nog 76 cm als hoogte.

Vanwaar dat verschil, en waarom is Nederland zo eigenwijs?
pi_71656028
Vroeger had je mooie perrons van 30 centimeter. ofzo. . Men was laatst bezig om het laatste gedeelte hiervan op station Harlingen helemaal weg te halen...
pi_71656065
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 02:09 schreef 3FMaster het volgende:
Ik lees dat ze een extra station willen bouwen in Utrecht.
Ik hoorde een tijd geleden van iemand, wiens moeder secretaresse is van .... bij de ns, dat ze de brug over de Dieze in Den Bosch (dus tussen het station en wissels Utrecht - Nijmegen) willen verbreden van 2 naar 4 spoor. Zo willen ze dat er om ze x aantal minuten een trein naar A'dam gaat.
Iemand meer info?
Dat is knap, aangezien de NS helemaal niets met de infrastructuur te maken heeft.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:22:59 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71656225
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:15 schreef Socios het volgende:
Vroeger had je mooie perrons van 30 centimeter. ofzo. . Men was laatst bezig om het laatste gedeelte hiervan op station Harlingen helemaal weg te halen...
Wat ik trouwens op Wikipedia lees, is dat Nederland en het VK een uitzondering hebben gekregen om hun afwijkingen van de standaard (84 en 91 cm) mogelijk te maken. In België is er een mengelmoesje van lage en hoge perrons, al weet ik dan niet wat als "hoog" geclassificeerd wordt. Dat zal wel 76 cm zijn, lijkt me?

Edit: gevonden. Standaardhoogte ("hoog") in België is 76cm. Laag is 55cm.

[ Bericht 4% gewijzigd door James1988 op 06-08-2009 17:30:55 ]
pi_71656361
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:11 schreef James1988 het volgende:
Vraagje:
In Nederland is de perronhoogte 84 cm boven de bovenkant van de rails, de Europese standaard is 76 cm. Oudere perrons in Nederland hebben ook nog 76 cm als hoogte.

Vanwaar dat verschil, en waarom is Nederland zo eigenwijs?
Dus eigenlijk horen de perrons nog lager te zijn dan nu? Terwijl je bij sommige treinen nu al een halve meter omhoog moet stappen om erin te komen?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:31:39 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71656451
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:27 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dus eigenlijk horen de perrons nog lager te zijn dan nu? Terwijl je bij sommige treinen nu al een halve meter omhoog moet stappen om erin te komen?
Inderdaad. Al weet ik zo 1-2-3 niet over welke treinen je het hebt. Ik gok op ICRm en Koplopers?
pi_71657026
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Inderdaad. Al weet ik zo 1-2-3 niet over welke treinen je het hebt. Ik gok op ICRm en Koplopers?
ICRm en ICK/ICL kwamen als eerste in me op, maar op de SLT's na moet je volgens mij bij elke (NS-)trein wel een stuk omhoog. Een halve meter is natuurlijk wat overdreven, maar vooral bij ICK zag je de omaatjes erg nerveus worden bij het uitstappen.. 'k Heb nooit begrepen waarom de perrons niet gewoon op instaphoogte lagen, maar dat ze eigenlijk nog lager horen te zijn verbaast me nog meer

Hoe zit het dan eigenlijk met de Stadlers en Lint's en hun gelijkvloerse opstap? Zijn die dan custom-made voor de perrons in NL of moeten ze in het buitenland daarvoor alsnog een stap omhoog doen?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:00:17 #163
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_71657177
Op Almelo 3b moet je omlaag als je de Lint instapt :/
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:07:19 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71657345
De GTW's zijn speciaal aangepast aan de Nederlandse perronhoogte. De treinen van de Prignitzer Eisenbahn zijn lager dan de perrons, en daar moet je dus inderdaad een stukje omlaag.

Er is een tijdje sprake van geweest dat er een perron in Roosendaal zou worden aangepast zodat daar M6-rijtuigen van de NMBS zouden kunnen stoppen, maar daar is het inmiddels al een tijdje stil over gebleven.
pi_71657434
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:07 schreef James1988 het volgende:
De GTW's zijn speciaal aangepast aan de Nederlandse perronhoogte.
En toen heeft men de perrons nog met een paar centimeter verhoogd.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:23:34 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71657726
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:14 schreef Duvel het volgende:
Tering, is die foto bij jullie ook zo verneukt?
Het was een bug in FF. Bedankt voor de feedback.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 6 augustus 2009 @ 18:25:09 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71657771
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:00 schreef Novus het volgende:
Op Almelo 3b moet je omlaag als je de Lint instapt :/
Dat is ook zo in Hengelo
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 6 augustus 2009 @ 19:55:55 #168
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71660523
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:00 schreef Novus het volgende:
Op Almelo 3b moet je omlaag als je de Lint instapt :/
Gouda ook voor de RijnGouweLijn.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 19:57:24 #169
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71660575
Ingezonden vraag:

DrFlash, heb je in België ook HLE13's gezien met M5-rijtuigen?

[ Bericht 8% gewijzigd door Ofyles2 op 06-08-2009 19:58:21 (Ninja-edit) ]
pi_71661271
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:57 schreef Ofyles2 het volgende:
Ingezonden vraag:

DrFlash, heb je in België ook HLE13's gezien met M5-rijtuigen?
Nee. Normaal gesproken rijden de 13'en uitsluitend met M6 en i11, hoewel er ook getest schijnt te worden met M4. Maar Nooit met M5
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:40:10 #171
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71661872
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Normaal gesproken rijden de 13'en uitsluitend met M6 en i11, hoewel er ook getest schijnt te worden met M4. Maar Nooit met M5
Ik keek in het Spoorwegjournaal en daar zag ik daadwerkelijk een HLE13 met een M5-stam.

Dit is mogelijk gemaakt omdat het aantal cargo-opdrachten ferm ingezakt is.
pi_71661902
Kan een leegmat-overbrenging geweest zijn, maar in het normale verkeer zou het een hoge uitzondering zijn. Kun je die foto scannen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:44:02 #173
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71661965
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan een leegmat-overbrenging geweest zijn, maar in het normale verkeer zou het een hoge uitzondering zijn. Kun je die foto scannen?
Geen mat-overbrenging, reizigersdienst.
pi_71662003
is dat in de SJ die nu te koop is? Dan ga ik er morgen ff eentje halen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:45:49 #175
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71662012
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
is dat in de SJ die nu te koop is? Dan ga ik er morgen ff eentje halen
Klopt.
pi_71662151
Weet je het wel echt zeker? M5 is dit he:



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:51:07 #177
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71662169
Ik ben er 150% zeker van.
pi_71662184
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:51 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ben er 150% zeker van.
Da's best een boel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71662496
Kijk mij een bordje van Kampen hebben

Klik voor grotere versie

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71662757
Een 13 met M5???

Dat zal wel een testrit geweest zijn zeker?
Waren het rode of van die nieuwe/grijze M5'en?
pi_71662764
Flash, is een nieuwe bordjes-uitdaging niet om ook de oude verdwenen lijnen de bordjes te schieten?
dag
pi_71662852
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:13 schreef Peter het volgende:
Flash, is een nieuwe bordjes-uitdaging niet om ook de oude verdwenen lijnen de bordjes te schieten?
Op dat gebied is er ook in NL nog zat te doen ja. Bijvoorbeeld langs de Haarlemmermeerspoorlijnen, bijvoorbeeld langs It Dockumer Lokaeltsje, en zo nog wel wat meer. Maar dat kost zo verschrikkelijk veel tijd allemaal.. Leuk als ik af en toe eens wat mee pik, maar als ik straks met België en dus de Benelux klaar ben ga ik gewoon verder met Duitsland, Denemarken en Zwitserland. En de UK daar is ook nog heel veel plezier te beleven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71663247
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zeg: Gent St Pieters
Valt niemand wat op? :p
hula
pi_71663308
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:30 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Valt niemand wat op? :p
Hoe kom je in die trein?
pi_71663346
oh die soep waar de zijdeuren eraf gehaald zijn Flaaaauw
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71663387
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:32 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hoe kom je in die trein?
Via de voordeur?
pi_71663488
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:35 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Via de voordeur?
Noem dat maar eens niet een gastvrij onthaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:01:06 #188
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71664200
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:12 schreef trainfreak het volgende:
Een 13 met M5???

Dat zal wel een testrit geweest zijn zeker?
Waren het rode of van die nieuwe/grijze M5'en?
Oude.

Geen testrit, maar een planinzet.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:03:45 #189
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71664287
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk mij een bordje van Kampen hebben

Klik voor grotere versie

[ link | afbeelding ]
Helsinki, ik weet het.
pi_71664297
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:01 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Oude.

Geen testrit, maar een planinzet.
Sken die foto nou ff
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71664320
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Helsinki, ik weet het.
Lache toch
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71664836
Wil binnenkort eens naar België toe naar het plaatsje Mol,

Nu weet ik dat ik naar Antwerpen Centraal moet.
Dat is nu allemaal geen probleem, maar van Antwerpen Centraal moet ik een trein pakken richting Mol.
op de NMBS site zie ik wel een mooie aansluiting staan, maarja... ik kan geen perron nummers vinden.
En ik ga deze aansluiting echt wel missen als ik niet weet waar ik moet zijn.

Hoe kan ik hier achter komen? Heeft België niet iets als ov9292.nl ?
pi_71664984
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:19 schreef Kwaliteit het volgende:
Wil binnenkort eens naar België toe naar het plaatsje Mol,

Nu weet ik dat ik naar Antwerpen Centraal moet.
Dat is nu allemaal geen probleem, maar van Antwerpen Centraal moet ik een trein pakken richting Mol.
op de NMBS site zie ik wel een mooie aansluiting staan, maarja... ik kan geen perron nummers vinden.
En ik ga deze aansluiting echt wel missen als ik niet weet waar ik moet zijn.

Hoe kan ik hier achter komen? Heeft België niet iets als ov9292.nl ?
Antwerpen Centraal is een kopstation. De kortst mogelijke overstap Roosendaal - Antwerpen - Mol is DERTIEN minuten. Dat haal je dus altijd.

En het is FRIET.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71665066
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:19 schreef Kwaliteit het volgende:
Wil binnenkort eens naar België toe naar het plaatsje Mol,

Nu weet ik dat ik naar Antwerpen Centraal moet.
Dat is nu allemaal geen probleem, maar van Antwerpen Centraal moet ik een trein pakken richting Mol.
op de NMBS site zie ik wel een mooie aansluiting staan, maarja... ik kan geen perron nummers vinden.
En ik ga deze aansluiting echt wel missen als ik niet weet waar ik moet zijn.

Hoe kan ik hier achter komen? Heeft België niet iets als ov9292.nl ?
Je komt met de intercity uit Roosendaal naar Antwerpen? Dan heb je een overstap van 13 minuten en kun je toch best even op de borden kijken? Als je nooit op Antwerpen bent geweest denk ik ook niet dat het sowieso uitmaakt of je al van tevoren weet op welk spoor je moet zijn..

Voor zover ik weet is er geen Belgische 9292 en ook de internationale planner(s) geven geen perron aan..
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:

En het is FRIET.
QFT
pi_71665074
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
En het is FRIET.
pi_71665110
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:19 schreef Kwaliteit het volgende:
Wil binnenkort eens naar België toe naar het plaatsje Mol,

Nu weet ik dat ik naar Antwerpen Centraal moet.
Dat is nu allemaal geen probleem, maar van Antwerpen Centraal moet ik een trein pakken richting Mol.
op de NMBS site zie ik wel een mooie aansluiting staan, maarja... ik kan geen perron nummers vinden.
En ik ga deze aansluiting echt wel missen als ik niet weet waar ik moet zijn.

Hoe kan ik hier achter komen? Heeft België niet iets als ov9292.nl ?
Door een brand van een paar dagen geleden rijden er geen treinen tussen Herentals en Mol, wel vervangbussen. Dus misschien je tripje best even uitstellen?

Volgens Railtime.be vertrekt de trein naar Mol/Neerpelt (in Antwerpen-Centraal) normaal vanop spoor 2.
Dat is helemaal bovenaan, rechts.
De Benelux waarmee jij komt, die komt toe op -1 of -2
pi_71665151
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:26 schreef Ireyon het volgende:
QFT
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:27 schreef MarkoAlmelo het volgende:

Opduvelen. Met natuurwetten spot je maar ergens anders
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71665169
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Antwerpen Centraal is een kopstation. De kortst mogelijke overstap Roosendaal - Antwerpen - Mol is DERTIEN minuten. Dat haal je dus altijd.

En het is FRIET.
Sinds wanneer is Antwerpen-Centraal een kopsation?
De sporen op -1 en -2 zijn toch doorgaande...
Enkel die op niveau 0 zijn kopsporen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:32:00 #199
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71665238
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sken die foto nou ff
Sorry Fles, dat gaat nu even moeilijk.

Ik was vandaag in verschillende kiosken en een boekhandel, maar ik heb alleen het SJ gelezen niet gekocht.
pi_71665278
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Antwerpen Centraal is een kopstation.
Okee dit is na een kleine 170 jaar sinds kort niet meer het geval. Mijn excuses.

nochtans is en blijft het Friet.

Het is friet
het blijft friet
en iemand die patat eet
en die een vraag over een trein heet
die help ik NIET
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')