abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71614724
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 01:33 schreef Crientj het volgende:
Ja, die boven de bruna.

Dat zijn nu 2 van die digitale dingen geworden. Echt niet mooi ;{
Serieus dat ze die nooit moeten vervangen op Utrecht. Het is te leuk om daarnaar te kijken

En nu maar eens proberen te gaan slapen, whoops
Ik heb dat ook gezien.

Die lcd's/plasma schermen zijn leuk als extra of voor kleinere stations. Maar als centrale hal aanwijzer in een hal zo groot als die van Utrecht of Den Haag zijn ze echt te klein. Van meer dan een paar meter is de tekst te klein om te lezen.
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 09:08:01 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71615402
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 07:19 schreef mvt het volgende:
Daarnaast blijf ik het wel raar vinden dat de Thalys wel 300 gaat rijden op de HSL, maar die AnsaldoNilfisk maar 250 doet
NS LowSpeed vond het niet nodig om harder dan 250 te gaan, en treinen die maar 250 ipv 300 kunnen zijn nou eenmaal goedkoper
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71615644
Nou, op nshispeed.nl staat dat the thalys pas NA rotterdam 300 gaat
pi_71615878
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:23 schreef RubenK het volgende:
Nou, op nshispeed.nl staat dat the thalys pas NA rotterdam 300 gaat
Nou en? Denk je dat jij het verschil zou merken tussen 250 en 300? Denk je dat het in tijd veel uit zou maken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 09:41:01 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71615927
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:23 schreef RubenK het volgende:
Nou, op nshispeed.nl staat dat the thalys pas NA rotterdam 300 gaat
Voor zover mij bekend is dat omdat op het noordelijk gedeelte van de HSL er voorlopig met ERTMS Level 1 gereden gaat worden totdat de Traxxen + ICRm's daar niet meer nodig zijn.

Level 2, door de IVW vereist voor snelheden hoger dan 160, kunnen die Traxxen niet aan.
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 10:04:04 #106
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71616417
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:23 schreef RubenK het volgende:
Nou, op nshispeed.nl staat dat the thalys pas NA rotterdam 300 gaat
Klopt, door de rede die james aangeeft. Maar het schijnt zelfs zo te zijn dat de Thalys op het relatief korte stuk van Hoofddorp tot Rotterdam niet eens de 300 kan halen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71616506
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:04 schreef dennistd het volgende:
Klopt, door de rede die james aangeeft. Maar het schijnt zelfs zo te zijn dat de Thalys op het relatief korte stuk van Hoofddorp tot Rotterdam niet eens de 300 kan halen.
Misschien net wel. Maar het zou onevenredig veel energie kosten, voor hooguit 1 of 2 minuten winst.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:15:42 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71616629
Volgens mij zijn ze al met 300 door de Groene Harttunnel gegaan bij proefritten, dus zal wel meevallen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:20:41 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71616724
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Misschien net wel. Maar het zou onevenredig veel energie kosten, voor hooguit 1 of 2 minuten winst.
Als je het zo bekijkt is die hele HSL overbodig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71617609
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:20 schreef Duvel het volgende:
Als je het zo bekijkt is die hele HSL overbodig.
Nee, ik had het hier alleen even over het stuk Schiphol - Rotterdam, en alleen over het verschil tussen 250 en 300. Je weet zelf dat er voor een snelheidstoename van 250 naar 300 veel meer extra energie nodig is dan voor een snelheidstoename van zeg 100 naar 150 km/h.
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:15 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij zijn ze al met 300 door de Groene Harttunnel gegaan bij proefritten, dus zal wel meevallen...
Ook met complete treinstellen ja? Ik dacht dat dat alleen met Taurussen gedaan was. Maar ik kan me vergissen he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:31:37 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71618673
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ook met complete treinstellen ja? Ik dacht dat dat alleen met Taurussen gedaan was. Maar ik kan me vergissen he
De toegelaten maximumsnelheid van een ES64U2/4 is 230 km/h. De recordsnelheid is 357 km/h.

Voor zover mij bekend zijn die Groene Harttunnelritten gedaan met zowel Thalys als Traxx + Prio. Die Prio's zaten na een tijdlang nonstop testen wel barstensvol stof...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 12:06:31 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71619594
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:11:56 #113
264953 Ploertendoder
Doodt Ploerten!
pi_71619730
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla

Trein ramt stootblok Maastricht Randwyck
Ja en op Radio 538 noemen ze dat station Randwiek, maar volgens spreek je het gewoon uit als Randwijk, maar wat is juist? Ooh en Veolia is gewoon bagger. Franse troep dus.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 12:20:17 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71619948
je spreekt het uit als Randwiek. 538 heeft gelijk (in dit geval dan)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71620201
En het zal wel een zacht tikje geweest zijn als er niemand gewond raakte en de trein op eigen houtje naar Blerick kon rijden Geramd klint natuurlijk wel toffer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71620220
Die zal vast wel te laat geremd hebben. ;o
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:47:03 #117
136283 knars
Teethgrinder
pi_71622202
harder tikje: ter hoogte van metrostation Spaklerweg (tussen Amstel en Duiverndrecht) rond het middaguur op de IC naar Nijmegen geknald. Op die plek kan het bijna geen ongeluk zijn.

edit:
Nee, waarschijnlijk geen ongeluk:
http://www.buurtleven.nl/nieuws/item/18058/Vrouw-onder-trein

[ Bericht 37% gewijzigd door knars op 05-08-2009 14:29:18 ]
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:24:29 #118
136283 knars
Teethgrinder
pi_71623234
vanochtend om 8:58 kwam in Utrecht op spoor 10 vanaf Cartesisuweg 14 bakjes SLT plezier binnensjokken; de 2608, 2409 en 2407. Hoop dat het een beetje gaat opschieten met die apparaten, ze rijden best lekker.
pi_71627333
quote:
Syntus nieuwe shirtsponsor De Graafschap

woensdag 05 augustus 2009 | 14:06 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 05 augustus 2009 | 16:41
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
Centric wordt niet vervangen door Achterhoek op de shirt van De Graafschap, maar door Syntus. foto Theo Kock

Centric wordt niet vervangen door Achterhoek op de shirt van De Graafschap, maar door Syntus. foto Theo Kock

DOETINCHEM - Vervoersmaatschappij Syntus wordt komend voetbalsiezoen de nieuwe shirtsponsor van De Graafschap.
Dat heeft De Graafschap woensdag bekendgemaakt. Beide partijen hebben een contract voor een jaar getekend met een optie voor meer jaren. Daarmee heeft de eerste divisionist twee dagen voor de seizoensopening een shirtsponsor gevonden. De naam Syntus prijkt straks op de voorkant van het shirt van De Graafschap.
Bron

Vervoerders die voetbal gaan sponsoren, Veolia maar MVV, Cambuur en Groningen NS de rest van het land en FC Glanerbrug worden gesponsord door Duitsers .
pi_71629489
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:05 schreef Brembo het volgende:
Vervoerders die voetbal gaan sponsoren, Veolia maar MVV, Cambuur en Groningen NS de rest van het land en FC Glanerbrug worden gesponsord door Duitsers .
Laat Veolia maar Sporting Portugal gaan sponsoren. Moeten tenslotte allebei kapotgeschopt en het land uit getrapt worden, dus dat komt goed uit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:52:51 #121
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71629905
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:05 schreef Brembo het volgende:

[..]

Bron

Vervoerders die voetbal gaan sponsoren, Veolia maar MVV, Cambuur en Groningen NS de rest van het land en FC Glanerbrug worden gesponsord door Duitsers .
Veolia sponsort al KV Mechelen, zo nieuw is het alweer niet.
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 19:05:54 #122
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71630198
Was hier al bekend dat de open dagen van de werkplaatsten Haarlem en Tilburg niet door gaan?
http://somda.nl/www/forum/7146/p221214/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:38:10 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71631055
Nee, dat wist ik niet. Ik wist niet eens dat die open dagen er waren
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 19:40:33 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71631107
Ik had er anders wel even heen willen gaan. Moet nog een stukje van de Oude Lijn afleggen en daarnaast ben ik benieuwd naar de werkplaats in Haarlem en natuurlijk Tilburg dat historie ademt met dat oude gebouw.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71631574
Nieuwe aflevering van Raad de Plaat.

Op welk station heb ik deze foto genomen?

  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 20:01:44 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71631708
Is dat de nieuwe tunnel in Arnhem?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71631783
Antwerpen Centraal, 100 %
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71631821
Eén punt voor Dr_Flash.
pi_71631831
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Antwerpen Centraal, 100 %
Daar dacht ik ook gelijk al aan
dag
pi_71631895
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Is dat de nieuwe tunnel in Arnhem?
Dat ziet er heel anders uit





Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 20:11:32 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71632008
Ik ga nooit die kant op, want de 3600 is mij te traag geworden en de snelle overstap op de IC van Arnhem naar Nijmegen zit er ook al niet meer in
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71632152
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:05 schreef Socios het volgende:
Eén punt voor Dr_Flash.
Oh okee, ik ben



Op welk station heb ik deze foto genomen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71632250
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ga nooit die kant op, want de 3600 is mij te traag geworden en de snelle overstap op de IC van Arnhem naar Nijmegen zit er ook al niet meer in
Traag is ´ie inderdaad, ja! Maar wel prima overstap in Ah op de 3100 imo.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:22:03 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71632281
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:57 schreef Socios het volgende:
Nieuwe aflevering van Raad de Plaat.

Op welk station heb ik deze foto genomen?

[ afbeelding ]
Antwerpen Centraal, niveau -2, en zo te zien aan de "Berchemzijde" (de kant van de tunnel die richting Berchem gaat)

Ander shotje van Antwerpen-Caal (zoals het op de Thalys staat ):
pi_71632285
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Op welk station heb ik deze foto genomen?
Antwerpen Centraal.
pi_71632333
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:22 schreef Socios het volgende:

[..]

Antwerpen Centraal.


Nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 20:28:36 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71632446
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:20 schreef Socios het volgende:

[..]

Traag is ´ie inderdaad, ja! Maar wel prima overstap in Ah op de 3100 imo.
Die was toch vervallen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 20:29:50 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71632473
Goed bezig daar in het zuiden van het land

Trein oorzaak bermbranden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71633074
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Veolia sponsort al KV Mechelen, zo nieuw is het alweer niet.
Veolia environment , dat is nog niet de tak die personen transporteert.
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat ziet er heel anders uit

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Maak is een foto tussen het station en het busstation, dan zie je opeens hoe 'groot' de tunnel is.Aan het begin van de verbouwing zag je de oude tunnel nog...
pi_71633363
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
Goed bezig daar in het zuiden van het land

Trein oorzaak bermbranden
Da's ook iederjaar terugkomend komkommernieuws.
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 23:26:19 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71637859
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
Goed bezig daar in het zuiden van het land

Trein oorzaak bermbranden
Di keer was het trouwens een goederenwagon, een Slps om precies te zijn (zo'n ACTS-ding): http://somda.nl/www/forum/7250/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71640198
He moet je zien wat ik nog had


Alleen nooit gepost ;o
hula
  donderdag 6 augustus 2009 @ 02:09:28 #143
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_71641164
Ik lees dat ze een extra station willen bouwen in Utrecht.
Ik hoorde een tijd geleden van iemand, wiens moeder secretaresse is van .... bij de ns, dat ze de brug over de Dieze in Den Bosch (dus tussen het station en wissels Utrecht - Nijmegen) willen verbreden van 2 naar 4 spoor. Zo willen ze dat er om ze x aantal minuten een trein naar A'dam gaat.
Iemand meer info?
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 02:10:42 #144
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71641173
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 02:09 schreef 3FMaster het volgende:
Ik lees dat ze een extra station willen bouwen in Utrecht.
Ik hoorde een tijd geleden van iemand, wiens moeder secretaresse is van .... bij de ns, dat ze de brug over de Dieze in Den Bosch (dus tussen het station en wissels Utrecht - Nijmegen) willen verbreden van 2 naar 4 spoor. Zo willen ze dat er om ze x aantal minuten een trein naar A'dam gaat.
Iemand meer info?
Dat zal vast Utrecht Tolsteeg(?) zijn.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 04:36:22 #145
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_71641762
Ik las het een paar pagina's terug
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 07:15:00 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71641978
Te Tilburg:
1
2
3
4
Vertek 7.15                      Intercity
Tilburg West, Tilburg Reeshof,
Gilze-Rijen
                                 Breda


Iets klopt er niet.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 07:29:32 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71642056
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 07:15 schreef James1988 het volgende:
Iets klopt er niet.
Who cares!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71642191
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 02:09 schreef 3FMaster het volgende:
Ik lees dat ze een extra station willen bouwen in Utrecht.
Ik hoorde een tijd geleden van iemand, wiens moeder secretaresse is van .... bij de ns, dat ze de brug over de Dieze in Den Bosch (dus tussen het station en wissels Utrecht - Nijmegen) willen verbreden van 2 naar 4 spoor. Zo willen ze dat er om ze x aantal minuten een trein naar A'dam gaat.
Iemand meer info?
Vaartsche Rijn. Komt precies aan het einde van het emlacement van Utrecht CS.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 08:08:08 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71642276
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 07:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Who cares!
Nou, ik hoop toch niet dat dit de trend gaat worden bij NS, iedere plank in een weiland naast een spoor een intercitystation noemen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 08:20:11 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71642395
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nou, ik hoop toch niet dat dit de trend gaat worden bij NS, iedere plank in een weiland naast een spoor een intercitystation noemen
Zoals je weet is het overslaan van één enkel station voldoende om een trein "Intercity" te noemen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')