abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71614724
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 01:33 schreef Crientj het volgende:
Ja, die boven de bruna.

Dat zijn nu 2 van die digitale dingen geworden. Echt niet mooi ;{
Serieus dat ze die nooit moeten vervangen op Utrecht. Het is te leuk om daarnaar te kijken

En nu maar eens proberen te gaan slapen, whoops
Ik heb dat ook gezien.

Die lcd's/plasma schermen zijn leuk als extra of voor kleinere stations. Maar als centrale hal aanwijzer in een hal zo groot als die van Utrecht of Den Haag zijn ze echt te klein. Van meer dan een paar meter is de tekst te klein om te lezen.
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 09:08:01 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71615402
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 07:19 schreef mvt het volgende:
Daarnaast blijf ik het wel raar vinden dat de Thalys wel 300 gaat rijden op de HSL, maar die AnsaldoNilfisk maar 250 doet
NS LowSpeed vond het niet nodig om harder dan 250 te gaan, en treinen die maar 250 ipv 300 kunnen zijn nou eenmaal goedkoper
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71615644
Nou, op nshispeed.nl staat dat the thalys pas NA rotterdam 300 gaat
pi_71615878
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:23 schreef RubenK het volgende:
Nou, op nshispeed.nl staat dat the thalys pas NA rotterdam 300 gaat
Nou en? Denk je dat jij het verschil zou merken tussen 250 en 300? Denk je dat het in tijd veel uit zou maken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 09:41:01 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71615927
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:23 schreef RubenK het volgende:
Nou, op nshispeed.nl staat dat the thalys pas NA rotterdam 300 gaat
Voor zover mij bekend is dat omdat op het noordelijk gedeelte van de HSL er voorlopig met ERTMS Level 1 gereden gaat worden totdat de Traxxen + ICRm's daar niet meer nodig zijn.

Level 2, door de IVW vereist voor snelheden hoger dan 160, kunnen die Traxxen niet aan.
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 10:04:04 #106
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71616417
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:23 schreef RubenK het volgende:
Nou, op nshispeed.nl staat dat the thalys pas NA rotterdam 300 gaat
Klopt, door de rede die james aangeeft. Maar het schijnt zelfs zo te zijn dat de Thalys op het relatief korte stuk van Hoofddorp tot Rotterdam niet eens de 300 kan halen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71616506
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:04 schreef dennistd het volgende:
Klopt, door de rede die james aangeeft. Maar het schijnt zelfs zo te zijn dat de Thalys op het relatief korte stuk van Hoofddorp tot Rotterdam niet eens de 300 kan halen.
Misschien net wel. Maar het zou onevenredig veel energie kosten, voor hooguit 1 of 2 minuten winst.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:15:42 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71616629
Volgens mij zijn ze al met 300 door de Groene Harttunnel gegaan bij proefritten, dus zal wel meevallen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:20:41 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71616724
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Misschien net wel. Maar het zou onevenredig veel energie kosten, voor hooguit 1 of 2 minuten winst.
Als je het zo bekijkt is die hele HSL overbodig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71617609
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:20 schreef Duvel het volgende:
Als je het zo bekijkt is die hele HSL overbodig.
Nee, ik had het hier alleen even over het stuk Schiphol - Rotterdam, en alleen over het verschil tussen 250 en 300. Je weet zelf dat er voor een snelheidstoename van 250 naar 300 veel meer extra energie nodig is dan voor een snelheidstoename van zeg 100 naar 150 km/h.
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:15 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij zijn ze al met 300 door de Groene Harttunnel gegaan bij proefritten, dus zal wel meevallen...
Ook met complete treinstellen ja? Ik dacht dat dat alleen met Taurussen gedaan was. Maar ik kan me vergissen he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:31:37 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71618673
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ook met complete treinstellen ja? Ik dacht dat dat alleen met Taurussen gedaan was. Maar ik kan me vergissen he
De toegelaten maximumsnelheid van een ES64U2/4 is 230 km/h. De recordsnelheid is 357 km/h.

Voor zover mij bekend zijn die Groene Harttunnelritten gedaan met zowel Thalys als Traxx + Prio. Die Prio's zaten na een tijdlang nonstop testen wel barstensvol stof...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 12:06:31 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71619594
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:11:56 #113
264953 Ploertendoder
Doodt Ploerten!
pi_71619730
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla

Trein ramt stootblok Maastricht Randwyck
Ja en op Radio 538 noemen ze dat station Randwiek, maar volgens spreek je het gewoon uit als Randwijk, maar wat is juist? Ooh en Veolia is gewoon bagger. Franse troep dus.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 12:20:17 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71619948
je spreekt het uit als Randwiek. 538 heeft gelijk (in dit geval dan)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71620201
En het zal wel een zacht tikje geweest zijn als er niemand gewond raakte en de trein op eigen houtje naar Blerick kon rijden Geramd klint natuurlijk wel toffer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71620220
Die zal vast wel te laat geremd hebben. ;o
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:47:03 #117
136283 knars
Teethgrinder
pi_71622202
harder tikje: ter hoogte van metrostation Spaklerweg (tussen Amstel en Duiverndrecht) rond het middaguur op de IC naar Nijmegen geknald. Op die plek kan het bijna geen ongeluk zijn.

edit:
Nee, waarschijnlijk geen ongeluk:
http://www.buurtleven.nl/nieuws/item/18058/Vrouw-onder-trein

[ Bericht 37% gewijzigd door knars op 05-08-2009 14:29:18 ]
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:24:29 #118
136283 knars
Teethgrinder
pi_71623234
vanochtend om 8:58 kwam in Utrecht op spoor 10 vanaf Cartesisuweg 14 bakjes SLT plezier binnensjokken; de 2608, 2409 en 2407. Hoop dat het een beetje gaat opschieten met die apparaten, ze rijden best lekker.
pi_71627333
quote:
Syntus nieuwe shirtsponsor De Graafschap

woensdag 05 augustus 2009 | 14:06 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 05 augustus 2009 | 16:41
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
Centric wordt niet vervangen door Achterhoek op de shirt van De Graafschap, maar door Syntus. foto Theo Kock

Centric wordt niet vervangen door Achterhoek op de shirt van De Graafschap, maar door Syntus. foto Theo Kock

DOETINCHEM - Vervoersmaatschappij Syntus wordt komend voetbalsiezoen de nieuwe shirtsponsor van De Graafschap.
Dat heeft De Graafschap woensdag bekendgemaakt. Beide partijen hebben een contract voor een jaar getekend met een optie voor meer jaren. Daarmee heeft de eerste divisionist twee dagen voor de seizoensopening een shirtsponsor gevonden. De naam Syntus prijkt straks op de voorkant van het shirt van De Graafschap.
Bron

Vervoerders die voetbal gaan sponsoren, Veolia maar MVV, Cambuur en Groningen NS de rest van het land en FC Glanerbrug worden gesponsord door Duitsers .
pi_71629489
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:05 schreef Brembo het volgende:
Vervoerders die voetbal gaan sponsoren, Veolia maar MVV, Cambuur en Groningen NS de rest van het land en FC Glanerbrug worden gesponsord door Duitsers .
Laat Veolia maar Sporting Portugal gaan sponsoren. Moeten tenslotte allebei kapotgeschopt en het land uit getrapt worden, dus dat komt goed uit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:52:51 #121
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71629905
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:05 schreef Brembo het volgende:

[..]

Bron

Vervoerders die voetbal gaan sponsoren, Veolia maar MVV, Cambuur en Groningen NS de rest van het land en FC Glanerbrug worden gesponsord door Duitsers .
Veolia sponsort al KV Mechelen, zo nieuw is het alweer niet.
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 19:05:54 #122
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71630198
Was hier al bekend dat de open dagen van de werkplaatsten Haarlem en Tilburg niet door gaan?
http://somda.nl/www/forum/7146/p221214/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:38:10 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71631055
Nee, dat wist ik niet. Ik wist niet eens dat die open dagen er waren
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 19:40:33 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71631107
Ik had er anders wel even heen willen gaan. Moet nog een stukje van de Oude Lijn afleggen en daarnaast ben ik benieuwd naar de werkplaats in Haarlem en natuurlijk Tilburg dat historie ademt met dat oude gebouw.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71631574
Nieuwe aflevering van Raad de Plaat.

Op welk station heb ik deze foto genomen?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')