Niets tegen de zwaar ondergewaardeerde pc boxen!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:56 schreef cerror het volgende:
a- Fantastisch werk, 1 van de mooiste badkamers die ik heb gezien.
b- Knappe zus
c- Die logitech set, hoe kom je erop.
d- Knap qua budget, had duurder verwacht.
Maar die damp en hoge vochtigheidsgraad, niet te vergeten de woofer vlakbij de cv. Is dat wel slim?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 01:01 schreef MMach het volgende:
[..]
Niets tegen de zwaar ondergewaardeerde pc boxen!Op mijn moto's heb ik een zelfgebouwde radio die opgebouwd is rond de sets van creative; de t6100 serie. En die functioneren al een heel jaar, zonder ook maar enig probleem in vrieskou tot gietende regen
Zo ben ik erop gekomen
Als het regent op een box is de vochtigheidsgraad 100%, en dat kunnen ze probleemloos aan. Dat zijn lage vermogens, redelijk goed afgeschermd van de buitenwereld. En op zich is een speaker maar een magneet in een spoel. Erg weinig dat kapot kan gaan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 01:03 schreef cerror het volgende:
[..]
Maar die damp en hoge vochtigheidsgraad, niet te vergeten de woofer vlakbij de cv. Is dat wel slim?
Desalnietemin zou ik een moord doen voor goede muzak tijdens het douchen.
Zo'n cabine zit inderdaad in delen verpakt. De achterwand bestaan uit 3 kleine smalle delen. Die zet je dan samen vast en na het testen van de afvoer enzo kit je alle naden toe. Ik heb gekozen voor een douchecabine omdat ik van die sproeiers opzij ook wou, maar vooral omdat dat gegarandeerd waterdicht is. Ik ben al teveel in badkamers van andere mensen geweest waarvan de tegelwanden door professionals waren betegeld en die na 5-10 jaar vochtdoorlaat hadden. Ik hou niet van tegels omdat je moeilijk kan checken of de voegen nu vocht doorlaten of niet. Bij deze douchecabine kan je met wat moeite gewoon achter de douche kijken of niets lekt, en ook van de gang uit kan je de afvoer nakijken. Ik heb een cameragat in de vloer gemaakt daarquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 10:07 schreef richie29 het volgende:
Mooi overzicht en een mooie klus!
Echt heel erg knap gedaan in een korte tijd
Enne...was die cabine in delen aan te leveren? Ik vraag me namelijk af hoe makkelijk die naar binnen te krijgen was
En ik ben blij dat je de filmpjes erop gezet hebt, foto's van kleine ruimtes maken het altijd wat lastig in te schatten hoe de ruimte nou precies ingedeeld is...vind ik dan.
Maar oh wat zou ik hier toch van balen!
[ afbeelding ]
Niet dat je het ziet nu het badkamermeubel er hangt...maar wat zit er achter trouwens? Afvoer van de douche?
Wel weer erg knap betegeld, zo'n klein uitsteeksel. Mijn tegelzetter had daar nogal moeite mee.
Vinyl is gelukkig extreem duurzaam (de duurdere varianten, kijk maar wat ze gebruiken in traphallen van grote gebouwen) en wel mooi in dit geval. Je kan het verschil tussen een echte tegel en dit niet zien, maar wel voelen. Het is warm en zacht verend, en bovenal niet glad. Voor de rest zit er reliëf in bij de voegen, net zoals bij echte tegels.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:39 schreef zwahiel het volgende:
Bernoît!
Ik vroeg me al af wanneer er weer 's een topique kwam van je
Werd weer 's tijd om Fok mee te laten genieten.
Ziet er netjes uit, maar ben je niet bang dat dat vinyl niet zo mooi en duurzaam is? Waarom niet gewoon een waterdichte laag aangebracht en daarop tegels? Niet dat dit er niet mooi uit ziet how how.
Het huis van je wordt nog eens echt een paleis. Je hebt wel 't voordeel je huis stijgt in waarde als een raket, maar daarover hebben we 't al eens gehad geloof ik.
een tegel is toch gewoon waterdicht als je deze goed afvoegt en afkit? ... helemaal in een toilet. Ik zou me dus geen zorgen maken.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:17 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou in een badkamer ook niet op hout durven te tegelen.
Of naja, in ieder geval niet op MDF, op triplex met een hardhouten toplaag misschien wel.
Hier in de WC hebben we wel over MDF heen getegeld *fingers crossed*.
Daar wordt in ieder geval niet veel met water gesopt, dus dat zou al moeten schelen.
Het gaat erom dat de houten ondervloer kan bewegen. Aangezien tegels en voegen niet flexibel zijn, kunnen in de voegen haarscheurtjes ontstaan. Een klein scheurtje is voldoende om water achter de tegels te laten komen en de ondervloer aan te tasten. Een tegelondergrond moet altijd rigide zijn, zeker als die daarna wordt belast.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:00 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
een tegel is toch gewoon waterdicht als je deze goed afvoegt en afkit? ... helemaal in een toilet. Ik zou me dus geen zorgen maken.
Alleen met het tegelen zelf is het misschien minder slim, omdat je daar water bij gebruikt, en dat dus inderdaad slecht is voor mdf. maarja, dat zijn ook geen badkuipen vol.
Er is nog een kamer naast de badkamer die gedaan moet worden, dat is niet veel werk. Dan is er nog de hele benedenverdieping. Van woonkamer tot bij-woonkamer tot een hele achterbouw (waar de keuken in staat) die moet worden herbouwd. Heel veel later kan dan ook nog de zolder aan de beurt komen, en dan is alles af. Maar dan nog zijn er dingen als de ramen die moeten vervangen worden. Omdat dat grote kosten zijn, wacht ik daar liever nog even mee.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:22 schreef Adolecens het volgende:
Een verzamelen MMach topique!
Dat wil ik natuurlijk blijven volgen, dus een schaamteloze tvp!![]()
![]()
Benieuwd naar je verdere klusprojecten in het huis. Wat moet er nog gebeuren? Slaapkamer van je zus is klaar, je eigen kamer, de kamer daarboven, de keuken en dan nu de badkamer klaar...
Woonkamer?
Wat zij zegt dus. Ik vind je altijd inspirerend bezig, het lijkt alsof geen probleem te groot is.quote:Op zondag 2 augustus 2009 08:56 schreef elvy het volgende:
MMach!!! Held!!! Je bent er weer!!!![]()
![]()
![]()
En wát een terugkeer absoluut MMach waardig!
Ik woon erg graag in Gent, zeker op de locatie waar ik nu woon. Ok, het is geen villawijk (wat me ook niet veel zegt), maar je bent dicht bij alles. Ik heb ook geweldige buren, dus daar hebben we het wel getroffen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 10:07 schreef pronkjewail het volgende:
Leuk om weer een topic van je te zien. Ze zijn altijd nogal entertaining!
Mmach, wat is eigenlijk precies de bedoeling van het huis? Blijf je er zelf in wonen of gaat het verkocht worden zogauw jij en je zus "op jezelf" gaan wonen?
Ah, AnneXquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 05:08 schreef AnneX het volgende:
Als vanouds : een real MMach karwei !
En het ziet er weer allemaal tof uit!
Je hebt een goed gevoel voor kleur.
Trouwens: zuslief houdt haar kamer mooi opgeruimd !
Nog even en je mag aan het betaalde werken beginnen.
Succes met de kickoff.
dat SCHRIJF je NIET over andermans huis waar hij met broers en zussen is opgegroeid en gezien de omstandigheden !!!quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:47 schreef Mikkie het volgende:
Netjes hoor!
Maar wat een godverdomde zwijnenstal was het vroeger zeg. Echt knap dat je de motivatie vindt om er stap voor stap mee aan de slag te gaan!
Van die woonkamer met al zijn elementen kun je echt een geweldige ruimte maken! Volgens mij hebben jullie ondanks de staat van bepaalde kamers echt een geweldig huis! En ik denk dat het echt de moeite waard is om het beetje bij beetje op te knappen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 10:19 schreef MMach het volgende:
Ons andere huis (dat in véél ergere staat is) staat nu al 5 maanden te koop geloof ik, buitengewoon veel geinteresseerden, maar nog geen bod. Nugoed, het is crisistijd, zo gek is dat niet. Ik ben wel van plan om mijn deel (wat betrekkelijk weinig zal zijn trouwens) integraal te investeren in het ouderlijke huis. Maar dan nadat de schatter is gekomen, liefst vastgelegd voor het nageslacht. Als ik besluit dit huis ooit over te kopen van mijn broer en zussen ga ik no way de volle pot betalen na al het geld, tijd en moeite die ik er al ingestoken heb
Dat is een meubel van de hubo, het heet force oidquote:Op zondag 2 augustus 2009 12:08 schreef pascalheister het volgende:
mooie klus, waar komt dat badmeubel vandaan?
Dat is gewoon een standaard Belgisch rijtjeshuis, maar nog van de oude stempel. Eens het in orde is zou dat wel een goed huis zijn, zeker als je graag in de stad woont.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:24 schreef Cyan het volgende:
[..]
Van die woonkamer met al zijn elementen kun je echt een geweldige ruimte maken! Volgens mij hebben jullie ondanks de staat van bepaalde kamers echt een geweldig huis! En ik denk dat het echt de moeite waard is om het beetje bij beetje op te knappen.
Maar hebben jullie 2 huizen? Want de badkamer (die trouwens erg mooi is geworden) is toch in hetzelfde huis als waar je al die klussen hebt gedaan?
Helaas lukt het mij niet meer om in één klik de Youtube filmpjes te openen.quote:
nenee, helemaal rechts stond nog een eenpersoonsbed.quote:Op zondag 2 augustus 2009 19:57 schreef Yeahinho het volgende:
Waar sliep je toen, op dat kleedje?
Coole kast trouwens. Ik heb dezelfde kledingkast als MMach, wie wil me aanraken??
Die plafonds kan je gemakkelijk fixen met gipsen of kunstof/piepschuim profielen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 10:32 schreef styliste het volgende:
Wat een (potentieel) mooie ruimte zeg! Die plafonds en deuren zijn echt schitterend!
That, I know. Maar dit is echtquote:Op zondag 2 augustus 2009 20:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die plafonds kan je gemakkelijk fixen met gipsen of kunstof/piepschuim profielen.
Heb ik hier thuis ook. Ontzettend neppe oplossing waar je echter niets van ziet.![]()
...
Dit is een uitzondering, de meeste belgische huizen zijn dik in orde.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die plafonds kan je gemakkelijk fixen met gipsen of kunstof/piepschuim profielen.
Heb ik hier thuis ook. Ontzettend neppe oplossing waar je echter niets van ziet.![]()
on-topic: mooie badkamer, en geinig om te zien dat er in vlak over de grens nog steeds zulke huizen staan die in NL al lang zouden zijn afgebroken.
Kom je zeker alleen in de centrum van A'dam... ?quote:niet in een karakterstad als Amsterdam oid
Beste huisje!quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:35 schreef Treasa het volgende:
[..]
Kom je zeker alleen in de centrum van A'dam... ?
(Lijk me stug overigens...)
Maar ben wel eens over je opmerkingen wat betreft dit soort "architectuur".
Men wil iets wat snel gebouwd en verkocht wordt...![]()
Al ken ik ook voorbeelden waar wel buiten de paden is getreden, maar de resultaat ook niet alles is...
Mjah, ik ben er nog niet veel buiten de grote steden gaan kijkenquote:Op zondag 2 augustus 2009 21:35 schreef Treasa het volgende:
[..]
Kom je zeker alleen in de centrum van A'dam... ?
(Lijk me stug overigens...)
Maar ben wel eens over je opmerkingen wat betreft dit soort "architectuur".
Men wil iets wat snel gebouwd en verkocht wordt...![]()
Al ken ik ook voorbeelden waar wel buiten de paden is getreden, maar de resultaat ook niet alles is...
Edit: sorry voor de extra reactie... was niet de bedoeling...quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:38 schreef Treasa het volgende:
[..]
Beste huisje!
Is dat 1 woning? Kan je zo allemaal appertementen van maken, of lijk dat maar zo?
Welke bouwjaar is het? Nieuwsgierig is als altijd...
Dat is 1 huis, met zolder en volledig onderkelderd. Maar het is een hoekhuis, en loopt taps toe. De tuin is maar enkele vierkante meters groot, dat is het grootste nadeel van het huis en haalt de prijs ook wel naar beneden.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:38 schreef Treasa het volgende:
[..]
Beste huisje!
Is dat 1 woning? Kan je zo allemaal appertementen van maken, of lijk dat maar zo?
Welke bouwjaar is het? Nieuwsgierig is als altijd...
Dat is gewoon vetquote:Op zondag 2 augustus 2009 21:51 schreef Treasa het volgende:
Omdat het te veel kost tegenwoordig om zoiets te bouwen en men wil zo min mogelijk kosten en meer winst... tja... dus gemak dient de beurs...
Er zijn overigens wel nieuwbouwprojecten geweest die zulke bouw kopieerden.
Weet alleen niet waar en hoe het van de binnenzijde is...
Oke, hele andere bouw dan mooie trapgevels e.d. maar hoe vind je dit soort dan?
En nogmaals sorry dat ik je topic vervuil met extra reacties terwijl ik een bericht alleen maar wilde wijzigen...Op tijd naar bed denk ik...
In mijn woonplaats hebben ze het gewaagd om een hele mooie gevel achter horizontale planken te verstoppen, je ziet nog net de punt van de dak... dat daar ooit toestemming voor is gegeven...quote:Als je in de oude binnensteden komt lijkt het alsof alles in de naoorlogse stijl gebouwd is maar vaak als je omhoog kijkt (Tilburg is daar een mooi voorbeeld van) dan zie je nog allerlei oude elementen en gevels terug.
in nederland is het inderdaad zo dat 9 van de 10 of zelfs meer huizen door een projectontwikkelaar bedacht en gebouwd worden.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:55 schreef MMach het volgende:
[..]
Dat is gewoon vet![]()
Maar worden die huizen altijd en masse gebouwd ofzo? Bij ons is dat -voor zover ik weet- enkel zo bij de sociale woningbouw dat er een groter aantal huizen in 1 keer worden gebouwd. Meestal zijn het gewoon de huiseigenaars zelf die hun huis ontwerpen en laten bouwen. Vandaar de grote variatie in Belgie. Wij hebben ook lintbebouwing (dus een doorlopende huizenrij tussen de steden, langs de secundaire wegen), in Nederland zie je dat niet zo vaak (of heb ik dat nog niet zo vaak gezien, het is niet alsof ik er elke week kom)
En ik vind dat geen topicvervuiling (tenzij de mods daar anders over denken), ik vind dat best interessant
De prijzen van huizen van voor de oorlog zijn verhoudingsgewijs vaak stukken hoger.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:02 schreef MMach het volgende:
Elke keer als ik in nederland kom sta ik met verbazing te kijken naar het soort wijken met straat achter straat dezelfde huizen. Dit soort:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat zijn dan vaak nieuwbouwwijken met gigantisch hoge huizenprijzen.
Fantastische gevelquote:Terwijl dit bijvoorbeeld de voorgevel van ons andere huis is:
[ afbeelding ]
Akkoord, het ziet er niet uit, maar haal er een zandstraler over en je krijgt een bloedmooie zandstenen voorgevel. En het huis ernaast is anders, en dat ernaast ook, heerlijk. En dit is een gewoon standaard rijtjeshuis-zij het in een iets duurdere straat-, in de buitenwijken van gent. Er zijn er ook kleinere, er zijn ook straten met meer dan een paar dezelfde huizen, maar dat komt veel minder voor dan in NL.
Dit type (Force) is ook bij de Karwei te verkrijgen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:08 schreef pascalheister het volgende:
mooie klus, waar komt dat badmeubel vandaan?
Er zijn nog 150k ¤ renovatiekosten aan. Naast de kostprijs is dat samen hetzelfde bedrag dat je kwijt bent voor een leuk villatje aan de rand van Gent. Het is vooral de locatie die zeer gunstig is. Ikzelf zou er bv nooit aan beginnen, er is nogal wat structureel werk aan, en hoewel het wel een leuk huis is, zou de totaalprijs voor mij te veel zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 07:12 schreef Rallydame het volgende:
Wat een mooi huis(beiden maar doel nu even op de 2e
)
Ben erg benieuwd hoe het er van binnen uit ziet... Is het al die tijd wel verhuurd geweest of heeft het altijd leeg gestaan?
Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben. Vind het aan de buitenkant mooi...
Als ik nu eens geld en tijd zou hebben...
* Rallydame droomt nog even verder..
quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:21 schreef Treasa het volgende:
[..]
In mijn woonplaats hebben ze het gewaagd om een hele mooie gevel achter horizontale planken te verstoppen, je ziet nog net de punt van de dak... dat daar ooit toestemming voor is gegeven...
Ps ik geloof dat ik wat verslaafd aan fok aan het geraken ben...![]()
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:46 schreef MMach het volgende:
[..]
Het warm water is nu ook OK in de badkamer (Vaillantman moest nog een en ander instellen en keuren). Net genoten van een heerlijke massagedouche
Nog veel teveel:quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:13 schreef bankrupcy het volgende:
Welkom trug,
Hoeveel kamers moeten nog verbeterd worden?
Badkamermeubel was in reclame, was niet eens 450¤ dacht ik, douchecabine idem dito, was maar tegen de 400¤, boiler heb ik van een kennis overgenomen, was nog maar 1.5jaar oud en ze hadden een combiketel gekocht, etc. Door te zoeken naar buitenkansjes kan je veel winnen. Niemand neemt de moeite om te zoeken, niemand neemt de moeite om het zelf te doen, en ja, dan betaal je wel veel, en dan vindt iedereen het normaal dat een badkamer 8000¤ moet gaan kosten oid. Ik vind dat niet normaalquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:34 schreef klusfoobje het volgende:
Mooi werk !
Waar ik echter wel ff achter de oren heb gekrapt... je hebt dit gedana voor 2100 euro ?
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Alleen al zo'n badkamer meubel kost ex kraan al snel tegen de 800 euro. Dan nog de cabine die je ook niet voor 1000 euro koopt, de douchekop en de boiler.
Het vinyl en de andere spullen vergeet ik dan even...
Hoe doe je dat ? ben erg nieuwsgierig aangezien ik ook een badkamer moet gaan doen...
ps, dat vinyl, is dat nog een speciaal merk ofzo? ALs je bij de gemiddelde tapijtboer gata kijken hebben ze vaak alleen dat elcheapo spul.
tadaa:quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:43 schreef Rewimo het volgende:
Ik zie heel veel stof en een mijnwerkerMaar wat heb je nu weer aangepakt?
De houten vloer zit er idd al in, is wel zwaar beschadigd. Maar ik denk dat ik die gewoon ga opschuren en de beschadigingen ga laten zitten, dat heeft nog iets van karakter zo'n vloer.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:39 schreef Rewimo het volgende:
De houten vloer zit er al in zo te zien? Dus die ga je dan opknappen?
Lijkt me een mooie klus, wat zal het opknappen!
Dat is idd mottig, maar daar wordt aan gewerkt. Alle foto's staan al online, alleen het hotlinken wil nog niet werken. Die servermensen verzuipen in het werk en zijn er nog niet aan toegekomen om dat voor mijn account te enablen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:35 schreef Tazz het volgende:
Geweldig topic weer!
Edit: even wat oude topics doorgelopen, maar erg jammer dat sommige foto's niet meer werken of filmpjes niet meer online staan...
Ik heb nog nieuwe vloerdelen liggen, maar ik zou deze willen hergebruiken. Het uiteindelijke plan is de grote woonkamer in net dezelfde stijl uit te voeren. En de vloer daar is altijd beschermd geweest door vinyl en tapijt enzo. Ik wil dit deel van het huis zo origineel mogelijk houdenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:47 schreef AnneX het volgende:
Zo en je gaat dus verder met een echte tv lounge.
Prima !
Heb je nog nieuwe vloerdelen liggen in het andere huis?
Hopelijk te combineren met je nieuwe baan !
Succes en wij volgen je.
leuk om te horen , dan denken we er het zelfde over. Van de week in de Praxis gekeken naar die badkamer meubels. Ik kon en kan er echt niet bij met mijn verstand hoe ze op die prijzen komen...iidd spaanplaat met plastic en een scharniertje.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:21 schreef MMach het volgende:
[..]
Nog veel teveel:
zolder, kamer van m'n broer, living, bijliving en een complete achterbouw inclusief keuken.
[..]
Badkamermeubel was in reclame, was niet eens 450¤ dacht ik, douchecabine idem dito, was maar tegen de 400¤, boiler heb ik van een kennis overgenomen, was nog maar 1.5jaar oud en ze hadden een combiketel gekocht, etc. Door te zoeken naar buitenkansjes kan je veel winnen. Niemand neemt de moeite om te zoeken, niemand neemt de moeite om het zelf te doen, en ja, dan betaal je wel veel, en dan vindt iedereen het normaal dat een badkamer 8000¤ moet gaan kosten oid. Ik vind dat niet normaalWant als je zelfs naar de allerduurste badkamermeubels kijkt (massieve houten dingen daargelaten, dat is toch mijn smaak niet), dan nog zijn ze gemaakt van spaanderplaat met wat plastiek over, wat sluitwerk, en daar vragen ze dan 2k voor. Iets wat je zelf voor nog geen 150¤ kan maken.
En kom niet af met 'ja maar mijn badkamermeubel heeft 2000¤ gekost en die scharnieren en schuifjes voelen toch veel kwaliteitsvoller aan'. Dat meubel van 450¤, daar is echt niets op aan te merken, en dat zeg ik, die zeer kritisch ben.
Idem dito voor die douchecabines. Als je eens kijkt wat voor materiaal dat maar is, dan weet je dat 1000¤ voor een douchecabine echt teveel is. Plastic is een extreem goedkope grondstof (nu toch nog), en een douchecabine bestaat bijna alleen maar uit plastic. En ook hier heb je niet het gevoel alsof je in een el cheapo douchecabine staat. Niets rammelt, alles is mooi, en de douchekop is kwaliteitsmateriaal.
Op die manier ben ik snel klaar, voor relatief weinig geld.
Dat vinyl was van novilon professional traffic rock oid dacht ik, dat was wel relatief duur voor vinyl, zo'n 35¤/m²
Ik smile!quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:06 schreef AnneX het volgende:
smile MM smile ! je bent goed bezig.
Houd je de deuren naturel ? of in een kleur? als wit.
Slim zeg !quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:06 schreef bankrupcy het volgende:
Hoe ziet het er uit als je de spiegel in de kamer van je zus plaatst? Dit aangezien die kamer ongeveer dezelfde kleuren heeft als de bijliving gaat krijgen.
Anders kan je deze spiegel verkopen als antiek, en een moderne spiegel nemen in wit. Het wit maken van antiek ziet er in mijn ogen toch altijd wat knullig uit.
Dat is wel zo, het is niet dat het op zich moeilijk is natuurlijk, tzijn allemaal standaarddingen. Maar toch, ze moeten gedaan wordenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:58 schreef AnneX het volgende:
Eigenlijk - eigenlijk hé is dit allemaal een eitje voor je na de zolderklus. Toch ?
Ik volg nog, en dat is dan ook exact wat er uiteindelijk te zien zal zijn. Een laag tv kastje met daarop de tv, of de tv opgehangen. Maar bij mij zitten de stopcontacten gewoon aan de zijkant van de binnenkant vd schouw.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 01:04 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Zo te zien komt deze opmerking te laat. Maar ik zal hem toch even neerzetten voor hetgevoel.
Wat ga je met de schouw doen? Als je er geen kachel meer terug in gaat zetten, kun je denken om een tv er op te hangen. Mijn vader heeft in de schouw van de eetkamer (die hij volgens mij liever als woonkamer wil) een kabelaansluiting en enkele stopcontacten aangebracht. Ze zitten aan de binnenzijde tegen de bovenkant van de schouw (volg je het nog?)
quote:
wat is er dan wel zo speciaal aan vrijdag?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:51 schreef MMach het volgende:
Morgen na m'n werk nog een nieuwe zak gaan halenToch zullen er morgen geen updates zijn, het is vrijdag!
ik ook!!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:15 schreef Trebweb het volgende:
MMach, goed om te zien dat je weer terug bent! Ga je topics weer met bewondering tegenmoet zien!
Vrijdag=uitgaansavond?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:42 schreef Archont het volgende:
[..]
wat is er dan wel zo speciaal aan vrijdag?
Het plafond in ongeschilderd :p De donkere 'verf' is gewoon 100 jaar aan vuiligheid. Een deel van het plafond is afgewassen, vandaar de andere kleur.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:31 schreef Nint het volgende:
Als ik zo naar het schilderwerk van die "roos" op het plafond kijk; heeft deze kamer tussendoor een andere indeling gehad, ik zie dat nml. niet terug op de foto's?
Verder nog, mooi werk en ik wacht met spanning de updates af.
Op de grote vlakken zijn de scheuren dus geen probleem meer, door het glasvlies wat veel sterker is dan kit. Bij de sierprofielen gebruik ik elastische vulpasta. Met wat geluk zijn die barsten dan voor iets langer weg.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:19 schreef maok het volgende:
Is het niet een idee om de scheuren in het plafond dicht te kitten zodat ze niet terug komen? Daar kun je ook prima weer overheen schilderen. Is misschien wel minder duurzaam, maar anders komen die scheuren waarschijnlijk ook weer terug zoals je zelf zegt.
Ach, 5 minutes of Fok-famequote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:48 schreef Kwameisje het volgende:
Na een paar pagina's bewonderend gelezen te hebben, merk ik dat je blijkbaar een echte Fok!-celebrity bent! Mijn verontschuldigingen dat ik dat niet meteen doorhad, maar ik ben nog niet zo lang hier. Ga gauw je oude topics nalezen..
Over dat electrische snoer aan het plafond - je schreef dat je er een kroonluchter op wilde hangen (wat daar natuurlijk prachtig zou staan) maar je zou ook de lamp kunnen weglaten en alleen vloer- en/of tafellampen nemen, dan kun je die draad weghalen en houd je een strak mooi plafond. Of een strakke/moderne kroonluchter, maar dan wel met kaarsen! (en een ladder in de hoek om ze aan te kunnen steken, haha!)
Dat zou idd kunnen, maar niet met dit plafond. In het geval dat je beschrijft moet je ook nog gaatjes boren in het plafond. Dat is een hachelijke onderneming met dit type plafond. Het bestaat uit zo'n 5mm plaaster dat opgehangen is aan dunne verende gespijkerde latjes, dicht op elkaar. Die latjes hangen dan weer vast aan de balken. Het plaaster bevat ook varkenshaar en hangt dus vrij hecht aan elkaar. Als je boort in dat plafond, dan kan het zijn dat je zo'n latje raakt. Dat veert dan door, komt los van de plaaster over een hele lengte, de plaaster veert uiteraard niet, maar hangt ook niet meer vast aan die lat. Vervolgens valt een hele brok plaaster naar beneden (want die hangt zo goed aan elkaar door die haartjes). Been there, done thatquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:56 schreef Igen het volgende:
Kun je niet op de bovenverdieping een plank uit de vloer nemen en de kabel in de holle ruimte tussen het plafond en de vloer leggen?
Dat probleem komt me bekend voor...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:29 schreef MMach het volgende:
[..]
Dat zou idd kunnen, maar niet met dit plafond. In het geval dat je beschrijft moet je ook nog gaatjes boren in het plafond. Dat is een hachelijke onderneming met dit type plafond. Het bestaat uit zo'n 5mm plaaster dat opgehangen is aan dunne verende gespijkerde latjes, dicht op elkaar. Die latjes hangen dan weer vast aan de balken. Het plaaster bevat ook varkenshaar en hangt dus vrij hecht aan elkaar. Als je boort in dat plafond, dan kan het zijn dat je zo'n latje raakt. Dat veert dan door, komt los van de plaaster over een hele lengte, de plaaster veert uiteraard niet, maar hangt ook niet meer vast aan die lat. Vervolgens valt een hele brok plaaster naar beneden (want die hangt zo goed aan elkaar door die haartjes). Been there, done thatEn de schijterij van dit alles is dat het maar zeer moeilijk te repareren valt. Dus het wordt een draadje om mee te leren leven.
Je zou eens moeten weten hoe vaak ik dat al heb gedachtquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:24 schreef Kwameisje het volgende:
Tja, wij hebben onze huizen inmiddels vol met draadloos vanalles, maar wachten nog met smart op draadloze electriciteit...
Weet jij zo welke RAL-kleurcode dit is? Ik heb binnenkort ook een huis te verven en ik vind het wel mooi.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:10 schreef MMach het volgende:
De kleuren van de muren wil ik trouwens zoals mijn zus haar kamer, de iets donkerdere variant van beige, ik ben daarnet nog eens gaan kijken en ik vind dat echt wel mooi. Dit dus:
[ afbeelding ]
Donkerder wil ik niet gaan, want dat verkleint de ruimte.
Ik dacht dat dat uit de nepal reeks van levis of dulux kwam, de ral kleurcode weet ik echt nietquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:05 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Weet jij zo welke RAL-kleurcode dit is? Ik heb binnenkort ook een huis te verven en ik vind het wel mooi.
En verdervoor al je geklus.Ik doe het je niet na.
Dan moet ik even zoeken in de winkel van die merken zeggen mij niks. Maar volgens mij heeft Flexa ook wel iets met nepal, dus dan vermaak ik mij wel weer in de Hornbach o.i.d.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:08 schreef MMach het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat uit de nepal reeks van levis of dulux kwam, de ral kleurcode weet ik echt niet
Nu je het zegt, ik zie dat ze Dulux niet in nl verkopen. Echt geweldige verf nochtans, wel een beetje aan de dure kant, maar op verf moet je niet besparen. Het zit hiertussen, ik denk dat het velvet truffe is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan moet ik even zoeken in de winkel van die merken zeggen mij niks. Maar volgens mij heeft Flexa ook wel iets met nepal, dus dan vermaak ik mij wel weer in de Hornbach o.i.d.
Die nepal serie is in NL niet (meer) te krijgen. (en levis is volgens mij het merk waaronder Flexa in BE opereert)quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan moet ik even zoeken in de winkel van die merken zeggen mij niks. Maar volgens mij heeft Flexa ook wel iets met nepal, dus dan vermaak ik mij wel weer in de Hornbach o.i.d.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:40 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Die nepal serie is in NL niet (meer) te krijgen. (en levis is volgens mij het merk waaronder Flexa in BE opereert)
Je kan ook die draad op een moderne design-manier proberen te leggen, zodat 'ie juist positief opvalt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:18 schreef MMach het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb deze morgen ook nog gekeken of ik de draad toch echt niet wegkrijg, maar dat gaat echt niet lukken, bummerDe plafond daar is veel te dun om zelfs maar een minisleufje te maken. Maargoed, het blijft afwachten tot alles wit is. Maar ik ben hoopvol, want er is daarnet iemand komen kijken en die had in eerste instantie niet op de draad gelet
![]()
Netjes.quote:In de komende dagen hou ik me bezig met de profielen.
Eerst een scheur, dan wat plamuur erover
[ afbeelding ]
en na heel wat schuren kom je tot dit
[ afbeelding ]
en zo zijn er nog vrij veel plekken, ook waar gewoon het hele profiel weg is. Maargoed, ik probeer er het beste van te maken.
De kleur "Zeepaardje" van Histor lijkt hier erg op. Heel mooi en neutraal op de muur, maar toch sfeervolquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
* Nint -- Ik word al moe als ik naar die foto's kijk, wat een kwak "plekjes"quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:48 schreef MMach het volgende:
Mijn goesting is toch over vandaag. Mindnumbingly boring plamuurwerk. Maargoed, ik zit toch over halfweg daarmee.
Ik had een hele uitleg over m'n huidige job getypt, maar ik ga hem toch niet posten. Ik ga het er op houden dat deze job op m'n lijf geschreven staat en dat ik het niet beter had kunnen treffen (ook al is het niet gemakkelijk, ik zou niets anders willenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:38 schreef Duderella het volgende:
Heee die MMach!![]()
Ik was al bang dat je in Dubai (toch?) zou blijven hangen en we je kwijt waren. Maar je bent er weer. Ik kijk, lees en huiver (van bewondering!) weer mee.
Dat zijn gewoon buizen van de centrale verwarming. Die zijn er in elke kamer, heb ik me nog nooit aan gestoordquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:25 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ga je de buizen in de hoek gewoon opnieuw schilderen of ga je ze verstoppen achter een voorzetwandje oid?
Dat glasvlies, is dat nou echt zulk wonderspul?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 02:32 schreef Archont het volgende:
MMach kennende zal hij er nog glasvliesbehang over plakken, dus van scheuren hoeft ie niet veel te vrezen.
Voor zover ik weet is glasvlies sterk zodat je nooit scheuren krijgt, en het krimpt niet bij het opdrogen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat glasvlies, is dat nou echt zulk wonderspul?
Ik moet ook nog behangen maar zit te twijfelen tussen glasvlies en raufasher.
Ik denk dat het ook sterk afhankelijk is van de klusser. Mmach heeft een voorkeur voor glasvlies en heeft zich bijzonder behendig er mee gemaakt. Ik zelf stuuc liever alles af met goudband omdat ik er ooit mee begonnen ben en er steeds handiger mee ben geraaktquote:Op zondag 30 augustus 2009 23:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat glasvlies, is dat nou echt zulk wonderspul?
Ik moet ook nog behangen maar zit te twijfelen tussen glasvlies en raufasher.
Wat gebeurt er dan als de muur waar 't op geplakt zit tóch wil uitzetten als de zon erop staat? 'k Bedoel, dat zijn toch flinke krachten?quote:Op maandag 31 augustus 2009 00:01 schreef Igen het volgende:
Voor zover ik weet is glasvlies sterk zodat je nooit scheuren krijgt, en het krimpt niet bij het opdrogen.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:55 schreef MMach het volgende:
ondanks de mottigheid
Omdat ik zoveel km's doe ivm persoonlijke opvolging van werken en leveranciers (800 tot 1000km per week(!) ) zou ik een firmawagen met unlimited gebruik krijgen ergens in januari, maar dat is iets wat ik liever niet heb. Een auto is zo onflexibel als de pest. Als ik ergens moet zijn wil ik daar snel kunnen staan, zonder te wachten in files allerhande (maar ook zonder snelheidsovertredingen te begaan trouwens). Ik zit dagelijks zo'n 2.5u op de motor en ik kan gewoon niet beschrijven hoe goed die Yamaha GTS is. Ik heb al op heel wat moto's gereden, maar deze spant echt wel de kroon van rijplezier. Het probleem is dat hij na 2 jaar (of zelfs minder) volledig versleten zal zijn door dat aantal km's, maar dan koop ik me gewoon dezelfde. De beste motor voor deze toepassing waar ik ooit mee gereden heb, zonder twijfelquote:Op woensdag 2 september 2009 23:46 schreef sander89 het volgende:
Mooi topic weer MMach, ook goed om te lezen dat je het goed naar je zin heb bij je eerst echte baan.
Kan je geen motor van de zaak krijgen of ben je al te gehecht aan je Yamaha GTS.![]()
![]()
Hopelijk blijf je nog lang klussen en deel je het met de andere op fok forum.
quote:Op donderdag 3 september 2009 12:22 schreef MMach het volgende:
[...]
En 's avonds is er dan nog tijd genoeg over om eens iets te gaan drinken, om naar een concert te gaan (explosions in the sky op 9 sept, en spinvis op 7okt.![]()
), of een vriendenavondje te houden. [...]
ik vraag me ook af of dat ding uberhaupt wel iets doet. Het is zo te zien namelijk best een grote kamer, en echt een radiator van drie keer niksquote:Op donderdag 3 september 2009 20:32 schreef MMach het volgende:
Ik ben trouwens ook aan het nadenken of ik geen kastje rond de radiator zal fixen, zoals in de kamer van m'n zus. Maar dat zal er wat raar uitzien omdat het zo in een hoekje staat.
Echt goed met namen ben je niet hequote:Op donderdag 3 september 2009 20:32 schreef MMach het volgende:
Perpenijntje heeft vandaag geschilderd, en deze muur is dus ook gedaan. Ik ben nu een beetje aan het proberen hoe de vloer aan te pakken is. Omdat hij zo oud is is hij gegolfd en heeft een heleboel gebreken, dus echt makkelijk te schuren wordt dat niet. On verra
Ik ben trouwens ook aan het nadenken of ik geen kastje rond de radiator zal fixen, zoals in de kamer van m'n zus. Maar dat zal er wat raar uitzien omdat het zo in een hoekje staat.
Je zou eigenlijk zo'n antieke gietijzeren radiator op de kop moeten kunnen tikken.. die kunnen erg mooi zijn, zeker in zo'n kamer. Helaas zijn opgeknapte exemplaren erg duur. Heb je in het andere huis niet toevallig nog eentje staan?quote:Op donderdag 3 september 2009 20:32 schreef MMach het volgende:
Dat is een waterleiding, die kan ik niet zomaar wegwerken in de muur. Maar dat komt helemaal goed met het kastje rond de radiatorquote:Op zaterdag 5 september 2009 20:53 schreef Adolecens het volgende:
Ziet er netjes uit, een geleefde vloer staat ook beter in zo'n huis dat een brand nieuwe vloer denk ik zo, maar...
Nou heb je alle leidingen zo netjes in de muur ingefreesd en weggewerkt, kon je dat dan niet met die leiding die nog achter de radiator loopt op de eerste foto?
Ik heb net de filmpjes nog een keer gekeken maar ik heb het opknappen van de trappenhal kompleet gemist. Ook dat ziet er goed uit.quote:
Dan zal het wel vurenhout zijn, dat ruikt minder naar hars.quote:Op zaterdag 5 september 2009 20:47 schreef MMach het volgende:
AnneX: het is wel degelijk met messing en groef gelegd, maar het is geen grenen hout (het ruikt niet naar grenen) en hij is met 21mm vrij dik.
Kan je dit niet licht opschuren en er dan een white wash versie van maken voor boven de schouw? Dat het net iets afsteekt tegen de beige wanden?quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:54 schreef MMach het volgende:
Mja, ik weet dat veel mensen donkere eik mooi vinden, maar ik vind het deprimerend en oudbollig (kijk maar naar de echte woonkamer, daar zijn al die meubels van dat type, en dat maakt de ruimte gewoon donker en beklemmend). Maar ik ben bevooroordeeld, want ik zit al 20+jaar te kijken op die dingen. Nugoed, als dat enkel maar de spiegel zou zijn, dan kan dat idd nog gaan. Vandaar dat ik ga wachten tot de muren geschilderd zijn om te beslissen. Het eik zelf is wat bestoft, maar in zeer goede staat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In deze ruimte klopt dat zeker, als de deuren dicht zijn komt er geen sprietje licht meer binnen (wat het ook wel een ideale tv kamer maakt). Voor de rest hebben alle kamers wel een raam en is er dus zeker voldoende licht. Maar als het natuurlijk donker ingericht is (zoals onze woonkamer) dan gaat dat wel wat verloren. Wat ook kan meespelen is dat de foto's in mijn topics bijna altijd bij valavond of later genomen zijn. Niet alleen omdat ik dan werk, maar ook omdat ik echt een nachtmens ben en schemering met al zijn sfeer verkies boven de volle zon in de middag. Ik durf zelfs stellen dat ik vaak halogeenverlichting mooier van kleur vind dan het blauwige daglicht. Ik kan de zon apprecieren, daar niet van uiteraard. Buiten en in functionele ruimtes is daglicht een must, binnen in 'emotionele' ruimtes niet. (Smaken en geuren...)quote:Op maandag 7 september 2009 15:52 schreef Quara het volgende:
Leuk topic! En die vloer is echt een stuk lichter van kleur geworden. Staat uitstekend in deze ruimte. Wel jammer dat er alleen maar kunstmatig licht is... Volgens mij is het hele huis vrij donker, als ik zo de buitenkant zie, of klopt dat niet helemaal?
Nou, toch wel hoor, maar in zo'n statige kamer met strakke hoge muren, plafonddecoratie, kroonluchter en schouw vind ik zo'n eenvoudige latjesvloer een beetje detoneren. Het mooist lijkt me zo'n onbetaalbaar, spiegelglad antiek parket met Windroos-patroon, maar een eenvoudig shagtapijt zou ik ook al een verbetering vinden (en zit/luistert lekkerder dan een gladde vloer wanneer de TV er staat). Zo'n latjesvloer heeft ook zijn bekoring, maar ik vind het meer iets voor een levendige, rommelige woonkamer met veel licht, planten, rondrennende kinderen en zo.quote:Op maandag 7 september 2009 18:38 schreef MMach het volgende:
@dvr: geen liefhebber van houten vloeren ?Ik normaal gezien ook niet hoor, maar ik wil het zo authentiek mogelijk houden deze keer.
Diezelfde 'eenvoudige latjesvloer' doet al deccenia z'n werk. Het past uitstekend bij de stijl van de rest van het huis. Dus ik kan me de keuze van MMach best voorstellen.quote:Op maandag 7 september 2009 20:18 schreef dvr het volgende:
[..]
Nou, toch wel hoor, maar in zo'n statige kamer met strakke hoge muren, plafonddecoratie, kroonluchter en schouw vind ik zo'n eenvoudige latjesvloer een beetje detoneren. Het mooist lijkt me zo'n onbetaalbaar, spiegelglad antiek parket met Windroos-patroon, maar een eenvoudig shagtapijt zou ik ook al een verbetering vinden (en zit/luistert lekkerder dan een gladde vloer wanneer de TV er staat). Zo'n latjesvloer heeft ook zijn bekoring, maar ik vind het meer iets voor een levendige, rommelige woonkamer met veel licht, planten, rondrennende kinderen en zo.
quote:Op maandag 7 september 2009 21:05 schreef Archont het volgende:
MMach en tapijt is geen goede combinatie vrees ik
Dat dacht ik van mijzelf ook altijd, maar het tegendeel bleek waar. Je ziet er geen stof op, je kunt er zo vanonder de douche opwandelen zonder druppelspoor achter te laten, in strakke interieurs verbetert het de akoestiek aanzienlijk, het is wat warmer, en je krijgt er geen krassen of strepen op van schuivende meubelen of schoenen. Het heeft soms dus zijn voordelen. In het grootste deel van mijn appartement ligt hout (licht eiken) maar ik heb tapijt liggen in mijn kantoor (projecttapijt) en in mijn slaapkamer (shag) en dat bevalt prima. Overigens wel van een antistatisch en vlamwerend soort, wat mijn computers en mijzelf al meermalen het leven heeft gered (seriouslyquote:Op maandag 7 september 2009 21:05 schreef Archont het volgende:
MMach en tapijt is geen goede combinatie vrees ik
Je bent sneller dan het licht, het is al gefixt!quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:41 schreef Anne het volgende:
Normaliter lurk ik zonder te reageren, maar -> ik zie geen foto's. Ligt dat aan mij?
Ziet er weer prachtig uit, zoals altijd. We gaan de lat steeds iets hoger leggen hèquote:Op dinsdag 8 september 2009 18:42 schreef MMach het volgende:
[..]
Je bent sneller dan het licht, het is al gefixt!
Dan heb je zeker de juiste keuze gemaaktquote:Op dinsdag 8 september 2009 18:38 schreef MMach het volgende:
[..] In die zin vind ik dat hij gewoon zijn plaats verdiend heeft.[..]
Ik gok op plinten van 18 * 180.quote:Op dinsdag 8 september 2009 20:30 schreef Dagoduck het volgende:
Mooie vloet idd.
maar hoe ga je die randen doen? komen er grote plinten tegenaan? of ga je het bijwerken en worden het kleine plinten of helemaal geen plinten?
Kan me zo voorstellen dat je dat MDF toch geschilderd wilt hebbenquote:Op vrijdag 11 september 2009 09:53 schreef bankrupcy het volgende:
Door de plinten niet wit te schilderen oogt de kamer wel groter.
OK - alles dus in ultra hoogglans.quote:[b]Op zondag 13 september 2009 16:23
Die deuren zijn trouwens een echte crime om te schilderen. Zoveel hoekjes en kantjes en zo'n groot oppervlak. Alles moet met m'n borsteltje van 25mm breed omdat m'n lakroller geen goede textuur geeft met die verf. En een grotere borstel is niet voldoende om alle profielen goed te dekken.
Normaal eindig ik idd met de vloer, maar deze keer niet. Omdat het schoonmaken van de vloer en de deur zoveel stof zouden maken is het niet handig dat je muren al geschilderd zijn. Dat fijne stof krijg je maar moeilijk van de muren en dan zit er zo'n lelijk waas over de verf. Alles heeft een redenquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:49 schreef H1F5 het volgende:
Prachtig weer. Maar volgende keer wel van boven naar beneden werken hè, niet eerst met de vloer beginnen.
Ja ja.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:16 schreef MMach het volgende:
[..]
Normaal eindig ik idd met de vloer, maar deze keer niet. Omdat het schoonmaken van de vloer en de deur zoveel stof zouden maken is het niet handig dat je muren al geschilderd zijn. Dat fijne stof krijg je maar moeilijk van de muren en dan zit er zo'n lelijk waas over de verf. Alles heeft een reden
Aha. Onze radiator is wel vrij essentieel in de verwarming van het huis. Maar even zien hoe zo'n kast er dan idealiter uit zou moeten zien. dank voor je antwoord!quote:Op woensdag 16 september 2009 23:00 schreef MMach het volgende:
Normaal gezien wel, als die gaten even groot zijn als het oppervlak van de radiator boven en onder. De stralingwarmte ben je wel kwijt, maar dat is sowieso al niet zoveel bij dit type radiator. Om eerlijk te zijn staat die radiator eigenlijk zelden aan in die ruimte omdat die kamer al wordt opgewarmd door de 'grote' living ernaast.
I beg to differ, all it takes is some effort.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:47 schreef Mikkie het volgende:
.... wat een godverdomde zwijnenstal ....
Nou, dat volgen we dan ook weer graag!quote:Op donderdag 17 september 2009 20:19 schreef MMach het volgende:
Ty
En idd het wordt een tv kamer. Maar ik vind geen tv meubel dat aan mijn eisen voldoet, dus waarschijnlijk maak ik er zelf eentje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |