quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:04 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:Zo te zien komt deze opmerking te laat. Maar ik zal hem toch even neerzetten voor het

gevoel.
Wat ga je met de schouw doen? Als je er geen kachel meer terug in gaat zetten, kun je denken om een tv er op te hangen. Mijn vader heeft in de schouw van de eetkamer (die hij volgens mij liever als woonkamer wil

) een kabelaansluiting en enkele stopcontacten aangebracht. Ze zitten aan de binnenzijde tegen de bovenkant van de schouw (volg je het nog?)
Ik volg nog, en dat is dan ook exact wat er uiteindelijk te zien zal zijn. Een laag tv kastje met daarop de tv, of de tv opgehangen. Maar bij mij zitten de stopcontacten gewoon aan de zijkant van de binnenkant vd schouw.
De sleuven zijn al bijna egaal:
![]()
maar moeten nog drogen in de diepere stukken.
Dus heb ik met de rest van de zak pleister de scheuren in het plafond gedicht.
![]()
![]()
9 kansen op 10 dat die scheuren terug zullen komen. Om dat enigszins te voorkomen ga ik op de vlakke stukken, en op de grote bochten glasvlies kleven. Daar zijn we nu nog wel niet, want zeker aan de sierlijsten is nog heel wat schuur- en plamuurwerk. Die electriciteitsleiding over het plafond zal helaas wel zo zichtbaar blijven, er zijn een paar opties om de draad onzichtbaar weg te werken, maar dat plafond is te fragiel om diepe sleuven of gaten in te maken. Eens alles wit zal zijn, zal die draad amper nog opvallen. Een kleine toegeving, maar het is een oud huis, daar moet je dat soms eens doen...
Morgen na m'n werk nog een nieuwe zak gaan halen

Toch zullen er morgen geen updates zijn, het is vrijdag!
[ Bericht 3% gewijzigd door MMach op 20-08-2009 20:03:17 ]