abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71921637
Bij ieder ander zou ik mij bemoeien (!) met hoogglans of satijn of whatever.
Bij jou wacht ik met vertrouwen gewoon het eindresultaat af.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 augustus 2009 @ 15:56:44 #127
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71924679
Doe eens een foto van de spiegel? Ik denk dat ie in donker eiken wel mooier uitkomt tegen het beige van de muren. Mooier dan in wit eigenlijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:54:27 #128
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71925954
Mja, ik weet dat veel mensen donkere eik mooi vinden, maar ik vind het deprimerend en oudbollig (kijk maar naar de echte woonkamer, daar zijn al die meubels van dat type, en dat maakt de ruimte gewoon donker en beklemmend). Maar ik ben bevooroordeeld, want ik zit al 20+jaar te kijken op die dingen. Nugoed, als dat enkel maar de spiegel zou zijn, dan kan dat idd nog gaan. Vandaar dat ik ga wachten tot de muren geschilderd zijn om te beslissen. Het eik zelf is wat bestoft, maar in zeer goede staat.

zondag 16 augustus 2009 @ 19:39:57 #129
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_71929539
Ik zou hem in deze "look" laten. Maar wel schoonmaken; de achterkant heeft een kleur die mooi bij het beige? zou staan, de voorkant is nu te donker (vies)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 augustus 2009 @ 19:48:51 #130
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71929765
Hij is wel mooi! Misschien schuren en dan licht eiken van maken? Wit schilderen zou ik wel zonde vinden...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_71936552
oh ja, is white washen een idee? naast de straks strakke muurkleuren.
De houtnerf komt tot zijn recht en toch een upgrade naar 2009.

Anders voor de zekerheid evt. een taxatie vragen.
En is de spiegel zelf nog gaaf, en niet verweerd of het weer erin? ( = doffe zwarte plekken).
  zondag 16 augustus 2009 @ 23:21:30 #132
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_71936658
In jouw geval zou ik afwachten hoe de spiegel 'uitkomt' met zijn originele kleur, nadat de rest wit is gemaakt. Dat kon nog wel eens reuze meevallen, ondanks het feit dat je er al enkele decennia tegenaan moest kijken.

Mocht het tegenvallen, dan kan je de spiegel alsnog witkledderen.
Homo Sapiens H1 histone family, member 5
pi_71941129
Oe wat een dilemma MMach!
Normaal gezien zou ik zonder twijfel meteen roepen: wit maken!, want ik houd ook niet zo van eiken, en ik weet zeker dat deze spiegel er in wit heel mooi uit zou zien. Maar zoals je zelf ook zegt, bij zo'n oud stukje handwerk heb ik toch wel ernstige gewetensbezwaren... Daarbij denk ik ook dat het wit maken van dit soort meubelstukken een beetje een mode-grill is waar je over een tijdje misschien weer spijt van hebt.
Hoewel ik goed begrijp dat je er nu aardig op uitgekeken bent denk ik ook dat als de hele omgeving straks anders is (als in: mooi strak wit) dat één zo'n donker houten element er dan weer heel anders uitziet, en ineens misschien toch weer heel mooi is. Waarbij ik (in tegenstelling tot enkele mensen hierboven) dan wel denk: hoe donkerder hoe mooier! Wat mij betreft dus geen white-wash of licht eiken, maar óf strak glanzend wit, of heel donker hout.
Ik ben benieuwd wat het wordt, ik weet zeker dat je een stijlvolle oplossing zult verzinnen!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:06:46 #134
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_71942787
Hoe ziet het er uit als je de spiegel in de kamer van je zus plaatst? Dit aangezien die kamer ongeveer dezelfde kleuren heeft als de bijliving gaat krijgen.

Anders kan je deze spiegel verkopen als antiek, en een moderne spiegel nemen in wit. Het wit maken van antiek ziet er in mijn ogen toch altijd wat knullig uit.
pi_71943114
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:06 schreef bankrupcy het volgende:
Hoe ziet het er uit als je de spiegel in de kamer van je zus plaatst? Dit aangezien die kamer ongeveer dezelfde kleuren heeft als de bijliving gaat krijgen.

Anders kan je deze spiegel verkopen als antiek, en een moderne spiegel nemen in wit. Het wit maken van antiek ziet er in mijn ogen toch altijd wat knullig uit.
Slim zeg !
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:20:47 #136
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71962378
Een goed idee, maar die spiegel is loodzwaar

Intussen Ligt de electriciteit er en zijn er een aantal deeltjes toegecementeerd. Ik zou dat tegen zondag oid allemaal weggewerkt willen zien. Volgende week spendeer ik dan de hele tijd aan het plafond.

maandag 17 augustus 2009 @ 21:46:24 #137
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_71963528
Je hebt weer een beste puist werk verzet. Ik kan niet wachten op het eindresultaat. Laat de spiegel svp in de originele staat, anders wil ik 'm erg graag van je kopen, al zou ik niet weten hoe het hier zou moeten komen.
Homo Sapiens H1 histone family, member 5
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:05:17 #138
331 Merel
Be here now.
pi_71966648
Ik heb zoooo'n bewondering voor jou
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_71967977
hulde voor mmach
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_71991703
Het ziet er terug goed uit, zoals gewoonlijk bij u. Mocht je nog elektrisch materiaal nodig hebben mag je me altijd iets laten weten, zal dan een prijsje maken voor u.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 20:03:18 #141
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72018924
Over electrisch materiaal gesproken: alles zit erin en het werkt
De diepe stukken kunnen nog wel veel pleister gebruiken, maar alles op zijn tijd, eerst moet deze laag goed drogen.

De smallere sleuven zien er nu zo uit (na de 2de laag, gisteren was de eerste)

(op de voorgrond dan, die uitsteeksels is PUschuim)
pi_72020525
Eigenlijk - eigenlijk hé is dit allemaal een eitje voor je na de zolderklus. Toch ?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:04:22 #143
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72020726
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:58 schreef AnneX het volgende:
Eigenlijk - eigenlijk hé is dit allemaal een eitje voor je na de zolderklus. Toch ?
Dat is wel zo, het is niet dat het op zich moeilijk is natuurlijk, tzijn allemaal standaarddingen. Maar toch, ze moeten gedaan worden
pi_72028605
Zo te zien komt deze opmerking te laat. Maar ik zal hem toch even neerzetten voor het gevoel.

Wat ga je met de schouw doen? Als je er geen kachel meer terug in gaat zetten, kun je denken om een tv er op te hangen. Mijn vader heeft in de schouw van de eetkamer (die hij volgens mij liever als woonkamer wil ) een kabelaansluiting en enkele stopcontacten aangebracht. Ze zitten aan de binnenzijde tegen de bovenkant van de schouw (volg je het nog?)
  donderdag 20 augustus 2009 @ 19:51:26 #145
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72050955
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:04 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Zo te zien komt deze opmerking te laat. Maar ik zal hem toch even neerzetten voor het gevoel.

Wat ga je met de schouw doen? Als je er geen kachel meer terug in gaat zetten, kun je denken om een tv er op te hangen. Mijn vader heeft in de schouw van de eetkamer (die hij volgens mij liever als woonkamer wil ) een kabelaansluiting en enkele stopcontacten aangebracht. Ze zitten aan de binnenzijde tegen de bovenkant van de schouw (volg je het nog?)
Ik volg nog, en dat is dan ook exact wat er uiteindelijk te zien zal zijn. Een laag tv kastje met daarop de tv, of de tv opgehangen. Maar bij mij zitten de stopcontacten gewoon aan de zijkant van de binnenkant vd schouw.

De sleuven zijn al bijna egaal:

maar moeten nog drogen in de diepere stukken.
Dus heb ik met de rest van de zak pleister de scheuren in het plafond gedicht.

9 kansen op 10 dat die scheuren terug zullen komen. Om dat enigszins te voorkomen ga ik op de vlakke stukken, en op de grote bochten glasvlies kleven. Daar zijn we nu nog wel niet, want zeker aan de sierlijsten is nog heel wat schuur- en plamuurwerk. Die electriciteitsleiding over het plafond zal helaas wel zo zichtbaar blijven, er zijn een paar opties om de draad onzichtbaar weg te werken, maar dat plafond is te fragiel om diepe sleuven of gaten in te maken. Eens alles wit zal zijn, zal die draad amper nog opvallen. Een kleine toegeving, maar het is een oud huis, daar moet je dat soms eens doen...

Morgen na m'n werk nog een nieuwe zak gaan halen Toch zullen er morgen geen updates zijn, het is vrijdag!

[ Bericht 3% gewijzigd door MMach op 20-08-2009 20:03:17 ]
  Moderator / Miss SHO donderdag 20 augustus 2009 @ 20:49:08 #146
22592 crew  Ole
pi_72053347
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Onze held is er weer
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:31:43 #147
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_72057208
Als ik zo naar het schilderwerk van die "roos" op het plafond kijk; heeft deze kamer tussendoor een andere indeling gehad, ik zie dat nml. niet terug op de foto's?
Verder nog, mooi werk en ik wacht met spanning de updates af.
pi_72062639
Nog een mogelijke optie voor de spiegel: logen (voorbeeld).
pi_72064218
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 19:51 schreef MMach het volgende:

Morgen na m'n werk nog een nieuwe zak gaan halen Toch zullen er morgen geen updates zijn, het is vrijdag!
wat is er dan wel zo speciaal aan vrijdag?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:19:59 #150
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_72064972
Is het niet een idee om de scheuren in het plafond dicht te kitten zodat ze niet terug komen? Daar kun je ook prima weer overheen schilderen. Is misschien wel minder duurzaam, maar anders komen die scheuren waarschijnlijk ook weer terug zoals je zelf zegt.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')