abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72079628
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:10 schreef MMach het volgende:

De kleuren van de muren wil ik trouwens zoals mijn zus haar kamer, de iets donkerdere variant van beige, ik ben daarnet nog eens gaan kijken en ik vind dat echt wel mooi. Dit dus:
[ afbeelding ]
Donkerder wil ik niet gaan, want dat verkleint de ruimte.
Weet jij zo welke RAL-kleurcode dit is? Ik heb binnenkort ook een huis te verven en ik vind het wel mooi.

En verder voor al je geklus.Ik doe het je niet na.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:08:42 #162
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72079734
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:05 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Weet jij zo welke RAL-kleurcode dit is? Ik heb binnenkort ook een huis te verven en ik vind het wel mooi.

En verder voor al je geklus.Ik doe het je niet na.
Ik dacht dat dat uit de nepal reeks van levis of dulux kwam, de ral kleurcode weet ik echt niet
pi_72079941
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:08 schreef MMach het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat uit de nepal reeks van levis of dulux kwam, de ral kleurcode weet ik echt niet
Dan moet ik even zoeken in de winkel van die merken zeggen mij niks. Maar volgens mij heeft Flexa ook wel iets met nepal, dus dan vermaak ik mij wel weer in de Hornbach o.i.d.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:22:20 #164
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72080122
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:15 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dan moet ik even zoeken in de winkel van die merken zeggen mij niks. Maar volgens mij heeft Flexa ook wel iets met nepal, dus dan vermaak ik mij wel weer in de Hornbach o.i.d.
Nu je het zegt, ik zie dat ze Dulux niet in nl verkopen. Echt geweldige verf nochtans, wel een beetje aan de dure kant, maar op verf moet je niet besparen. Het zit hiertussen, ik denk dat het velvet truffe is.
http://www.dulux.be/nl/c_oc_neutral_rich.html
pi_72080617
quote:

[..]

Die nepal serie is in NL niet (meer) te krijgen. (en levis is volgens mij het merk waaronder Flexa in BE opereert)
pi_72080991
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:40 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Die nepal serie is in NL niet (meer) te krijgen. (en levis is volgens mij het merk waaronder Flexa in BE opereert)
Ik kijk wel even.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:15:08 #167
155227 crew  Guppy
dus
pi_72090381
Ik kan hier eigenlijk maar één ding op zeggen: respect
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:18:57 #168
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72093436
Ik dank u zeer

Ik heb nu de grote vlakken al behangen met glasvlies. Niet echt zichtbaar op foto denk ik.

Ik heb deze morgen ook nog gekeken of ik de draad toch echt niet wegkrijg, maar dat gaat echt niet lukken, bummer De plafond daar is veel te dun om zelfs maar een minisleufje te maken. Maargoed, het blijft afwachten tot alles wit is. Maar ik ben hoopvol, want er is daarnet iemand komen kijken en die had in eerste instantie niet op de draad gelet

In de komende dagen hou ik me bezig met de profielen.
Eerst een scheur, dan wat plamuur erover

en na heel wat schuren kom je tot dit

en zo zijn er nog vrij veel plekken, ook waar gewoon het hele profiel weg is. Maargoed, ik probeer er het beste van te maken.

En wat vrijdagavonden betreft:

Met gelijkgestemde zielen, een pintje en hollands finest naar Heima (in mijn ogen een van de mooiste muziektourfilms ooit gemaakt) kijken. Dat staat op de eerste plaats op m'n vrijdag-relax-lijst. Het zal je niets zeggen als je niet houdt van Sigur Ros, maar toch de trailer:

[ Bericht 9% gewijzigd door MMach op 22-08-2009 16:27:57 ]
pi_72094493
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 16:18 schreef MMach het volgende:

[ afbeelding ]
Ik heb deze morgen ook nog gekeken of ik de draad toch echt niet wegkrijg, maar dat gaat echt niet lukken, bummer De plafond daar is veel te dun om zelfs maar een minisleufje te maken. Maargoed, het blijft afwachten tot alles wit is. Maar ik ben hoopvol, want er is daarnet iemand komen kijken en die had in eerste instantie niet op de draad gelet
Je kan ook die draad op een moderne design-manier proberen te leggen, zodat 'ie juist positief opvalt.

Zeg maar net als het loopbruggetje door de stationshal van Groningen. Daar heeft men ook opzettelijk voor een contrasterend modern design gekozen, omdat men dat het eerlijkst en meest oprecht vond. (plaatje)
quote:
In de komende dagen hou ik me bezig met de profielen.
Eerst een scheur, dan wat plamuur erover
[ afbeelding ]

en na heel wat schuren kom je tot dit
[ afbeelding ]
en zo zijn er nog vrij veel plekken, ook waar gewoon het hele profiel weg is. Maargoed, ik probeer er het beste van te maken.
Netjes.
  maandag 24 augustus 2009 @ 01:57:10 #170
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72102231
quote:

[..]

De kleur "Zeepaardje" van Histor lijkt hier erg op. Heel mooi en neutraal op de muur, maar toch sfeervol
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_72113037
Dag MMach,

Is misschien ook een idee, omdat je langs de randen ook sierlijsten hebt lopen; een klein sierlijstje vanuit je middenrozet naar de muur laten lopen waar je de kabel in verbergt? Als je dit richting alle 4 de muren hebt lopen (dus een soort kruis creeerd) kan het maar zo lijken alsof het hoort!

Groeten van iemand die je topics altijd met grote interesse volgt!
  maandag 24 augustus 2009 @ 17:54:53 #172
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72116858
Dat zijn allemaal oplossingen, maar de 'eerlijkste' lijkt me toch de huidige. Zo zie ik het al zovele jaren bij me thuis, zo is het al 100jaar. nu is het evenwel geupdate naar de hudige standaarden.

Intussen heeft het plafond zijn eerste verflaag (dus nog wat vlekkerig) al gekregen.

pi_72117129
Je ziet het draad nauwelijks zo hoor. netjes hoor!
pi_72118996
Wauw wat een moed heb jij !! Super, hulde!!
  maandag 24 augustus 2009 @ 19:48:41 #175
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72119980
Mijn goesting is toch over vandaag. Mindnumbingly boring plamuurwerk. Maargoed, ik zit toch over halfweg daarmee.

Ik moet me toch niet haasten, want m'n zusje heeft nog tot vrijdag herexamens, dus tot dan kan ik niet echt lawaai maken.
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:40:05 #176
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_72123583
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:48 schreef MMach het volgende:
Mijn goesting is toch over vandaag. Mindnumbingly boring plamuurwerk. Maargoed, ik zit toch over halfweg daarmee.
* Nint -- Ik word al moe als ik naar die foto's kijk, wat een kwak "plekjes"
pi_72125538
Hehe, leuk he plamuren. Mooi stippelpatroontje
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:38:32 #178
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72152099
Heee die MMach!

Ik was al bang dat je in Dubai (toch?) zou blijven hangen en we je kwijt waren. Maar je bent er weer. Ik kijk, lees en huiver (van bewondering!) weer mee.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 18:57:38 #179
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72179044
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:38 schreef Duderella het volgende:
Heee die MMach!

Ik was al bang dat je in Dubai (toch?) zou blijven hangen en we je kwijt waren. Maar je bent er weer. Ik kijk, lees en huiver (van bewondering!) weer mee.
Ik had een hele uitleg over m'n huidige job getypt, maar ik ga hem toch niet posten. Ik ga het er op houden dat deze job op m'n lijf geschreven staat en dat ik het niet beter had kunnen treffen (ook al is het niet gemakkelijk, ik zou niets anders willen ). Ik zou daarnaast mijn vrienden veel te hard missen had ik toch voor het buitenland gekozen.

Intussen ben ik klaar met plamuren. Morgen ga ik ook proberen die gasbetonblokken muur aan te pakken zodat die ook vlak is. In het weekend kan ik dan normaal gezien weer doordoen, want m'n zusje heeft dan gedaan met haar herexamens en dan kan ik weer lawaai maken

pi_72179897
Ga je de buizen in de hoek gewoon opnieuw schilderen of ga je ze verstoppen achter een voorzetwandje oid?
pi_72191173
Mmach, wat fijn dat je er weer bent!! Het ziet er weer goed uit allemaal, keep it up!!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:30:54 #182
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72208036
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:25 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ga je de buizen in de hoek gewoon opnieuw schilderen of ga je ze verstoppen achter een voorzetwandje oid?
Dat zijn gewoon buizen van de centrale verwarming. Die zijn er in elke kamer, heb ik me nog nooit aan gestoord Dus daar komt niets voor oid.

Intussen is de gasbetonblokkenwand dicht gegoldband. Best tevreden

Je ziet de stenen er door, maar dat komt omdat de pleister op die plaatsen sneller droogt dan in de voegen, dat is geen niveauverschil. Hier en daar moet er nog wat geretoucheerd worden, maar het moeilijkste daarvan is al voorbij.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:04:36 #183
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_72246661
Ben je niet bang dat er een scheur in komt? (links)
pi_72250751
MMach kennende zal hij er nog glasvliesbehang over plakken, dus van scheuren hoeft ie niet veel te vrezen.
pi_72251145
Dat met dat glasvliesbehang neemt wel bijzondere proporties aan, ja. Volgens mij zijn over een paar weken ook al die schepen op zijn werk van een ordentelijke laag voorzien.
pi_72253310
Nu Dorothee haar hertentamens erop zitten mag ze de vloer wel gaan kuisen....
  zondag 30 augustus 2009 @ 17:03:26 #187
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72284205
Mijn zusje vertrekt straks op vakantie, dus ik zal zelf wel de vloer kuisen
Intussen zijn er al 2 muren behangen en is er al eentje met grondverf geverfd (de andere moet nog drogen). Tegen het einde van de week zou ik de muren af willen hebben (ttz: in de grondlaag hebben staan), zodat ik dit weekend kan proberen de vloer op de schuren. Hopelijk is het dan eindelijk gedaan met stof...

Naast een douche ben ik ook blij dat een mondmaskertje bestaat

En zo staan de zaken dus vandaag:

Aan de muur van de deuren hangt al behang; maar dat is moeilijk te zien dus

[ Bericht 0% gewijzigd door MMach op 30-08-2009 17:15:06 ]
  PR/Manusje van alles zondag 30 augustus 2009 @ 17:05:54 #188
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72284297
beetje stoffig
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_72284364
Stofnest.

Voor de rest: keep up the good work.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_72284760
uche - uche
wat zien de plafondlijsten er nu al strak uit !
pi_72292696
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
beetje stoffig
maar MMach kan nu wel snel douchen
pi_72297920
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 02:32 schreef Archont het volgende:
MMach kennende zal hij er nog glasvliesbehang over plakken, dus van scheuren hoeft ie niet veel te vrezen.
Dat glasvlies, is dat nou echt zulk wonderspul?

Ik moet ook nog behangen maar zit te twijfelen tussen glasvlies en raufasher.
pi_72298238
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:50 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is glasvlies sterk zodat je nooit scheuren krijgt, en het krimpt niet bij het opdrogen.

Maar verder wil het minder goed om de bocht, de glasvezels irriteren als je het behang aanraakt voor het geverfd is, en als het eenmaal op de muur zit krijg is het een hels karwei als het er ooit weer af moet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2009 00:01:56 ]
pi_72301379
Ow wauw MMach!! Ik heb niet zo veel zinnigs toe te voegen verder, maar wat wordt het weer mooi!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_72313935
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:50 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook sterk afhankelijk is van de klusser. Mmach heeft een voorkeur voor glasvlies en heeft zich bijzonder behendig er mee gemaakt. Ik zelf stuuc liever alles af met goudband omdat ik er ooit mee begonnen ben en er steeds handiger mee ben geraakt
Profiel opgeheven.
pi_72315160
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 00:01 schreef Igen het volgende:

Voor zover ik weet is glasvlies sterk zodat je nooit scheuren krijgt, en het krimpt niet bij het opdrogen.
Wat gebeurt er dan als de muur waar 't op geplakt zit tóch wil uitzetten als de zon erop staat? 'k Bedoel, dat zijn toch flinke krachten?
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 18:05:46 #197
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_72315496
* Vonkenboer zet zijn mistlampen aan

Wat zo'n kamer al opfleurd van een beetje witte verf zeg !
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:55:31 #198
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72323556
Wow, wat een stofzooitje! Wat Vonkenagrariër zegt; het knapt enorm op van alleen al het sauzen. En wat springt die schouw er al uit zeg. Ben benieuwd hoe de spiegel straks staat. Volgens mij geweldig.
Homo Sapiens H1 histone family, member 5
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:55:04 #199
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72350910
Over het wel en wee van het glasvlies antwoord ik later deze week wel es. Het is zeker geen wondermateriaal maar zoals bovenstaande posters zeggen, het is een kwestie van voorkeur en absoluut een van mijn favoriete materialen, ondanks de mottigheid om het te manipuleren.

Even de spiegel op z'n plaats gezet. Ook al blijven de muren niet wit, ik vind hem nu nog te donker.

Deze muur heeft nog wat schuurwerk nodig en moet ook nog geglasvliesd worden, maar vandaag heb ik echt geen zin in nog meer stof, dus dat is voor morgen.

De andere muren zijn wel al in hun eerste laag gezet:

dinsdag 1 september 2009 @ 19:59:45 #200
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72351053
Ja, doe maar 's even rustig aan, je bent er al druk zat mee. De spiegel vind ik overigens prachtig staan, maar ieder z'n ding natuurlijk. Maar man, wat knapt het allemaal op!
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2009 @ 20:30:24 #201
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_72352161
Geweldig mooi allemaal, geweldig mooi.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_72357526
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:55 schreef MMach het volgende:
ondanks de mottigheid

Mmach, wat een prachtige 'werken' heb je weer verricht. Ik ben fier op u.

Overigens vind ik de spiegel ook práchtig, maar ik kan me voorstellen dat je een flinke afkeur hebt ontwikkeld tegen donker en oud. Als ik jou was (I wish, dan was mijn eigen huis vast al veel verder gevorderd ), zou ik echt tot het allerlaatst wachten met de spiegel een behandeling geven.

Heb je trouwens in de badkamer nog speciale verf gebruikt ivm vocht?
Eeuwig vijfentwintig
  woensdag 2 september 2009 @ 11:48:56 #203
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_72366291
Jemig, ik ben weer volledig onder de indruk van wat je allemaal in korte tijd klaarspeelt. En hoe! Als ik een pet ophad dan nam ik 'm zeker voor je af .
  woensdag 2 september 2009 @ 20:29:29 #204
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72378433
Het gaat toch allemaal wat trager dan zou kunnen, maargoed, ik heb maar een paar uurtjes per dag tijd om iets te doen
De muur is intussen geschuurd en geglasvliesd, maar een foto heeft geen zin, want je ziet er weer geen bal van
pi_72386185
Mooi topic weer MMach, ook goed om te lezen dat je het goed naar je zin heb bij je eerst echte baan.
Kan je geen motor van de zaak krijgen of ben je al te gehecht aan je Yamaha GTS.

Hopelijk blijf je nog lang klussen en deel je het met de andere op fok forum.
............................
  donderdag 3 september 2009 @ 12:22:26 #206
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72395190
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:46 schreef sander89 het volgende:
Mooi topic weer MMach, ook goed om te lezen dat je het goed naar je zin heb bij je eerst echte baan.
Kan je geen motor van de zaak krijgen of ben je al te gehecht aan je Yamaha GTS.

Hopelijk blijf je nog lang klussen en deel je het met de andere op fok forum.
Omdat ik zoveel km's doe ivm persoonlijke opvolging van werken en leveranciers (800 tot 1000km per week(!) ) zou ik een firmawagen met unlimited gebruik krijgen ergens in januari, maar dat is iets wat ik liever niet heb. Een auto is zo onflexibel als de pest. Als ik ergens moet zijn wil ik daar snel kunnen staan, zonder te wachten in files allerhande (maar ook zonder snelheidsovertredingen te begaan trouwens). Ik zit dagelijks zo'n 2.5u op de motor en ik kan gewoon niet beschrijven hoe goed die Yamaha GTS is. Ik heb al op heel wat moto's gereden, maar deze spant echt wel de kroon van rijplezier. Het probleem is dat hij na 2 jaar (of zelfs minder) volledig versleten zal zijn door dat aantal km's, maar dan koop ik me gewoon dezelfde. De beste motor voor deze toepassing waar ik ooit mee gereden heb, zonder twijfel

En over dat klussen: ik ben al aan het denken wat het volgende zou kunnen zijn Ik zou niet weten wat andere mensen doen als ze thuiskomen van hun werk. TV kijken ofzo? Ik zou me rotvervelen mocht ik tussendoor ook niet wat klussen. Toegegeven, nu is het wat minder leuk omdat je na een lange stressy& hectische (which is what I like )werkdag thuiskomt in een huis dat van top tot een onder een laag stof ligt en je er weer een uur of 2 invlamt. Maar ik heb dat wel nodig als compensatie voor overdag. Als ik te lang met mijn hoofd alleen werk, dan moet ik handenarbeid hebben om me weer goed in m'n vel te voelen. En 's avonds is er dan nog tijd genoeg over om eens iets te gaan drinken, om naar een concert te gaan (explosions in the sky op 9 sept, en spinvis op 7okt. ), of een vriendenavondje te houden.
ohja, ik denk dat vrijgezel zijn er ook wel voor iets tussen zit. Zoveel vrije tijd, ik ben dat al bijna niet meer gewoon

Ik heb het nog niet verteld, maar een vriendin van mij woont nu in de zolderstudio. Ze is handelsingenieur en is net begonnen met werken, en nu woont die daar echt, al voor minstens een jaar. Op je blote voeten van je eigen huis naar een vriendin kunnen stappen: aanrader

[ Bericht 3% gewijzigd door MMach op 03-09-2009 12:27:59 ]
  donderdag 3 september 2009 @ 14:54:49 #207
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72399612
Man wat ben jij goed bezig met klussen
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72404498
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:22 schreef MMach het volgende:
[...]
En 's avonds is er dan nog tijd genoeg over om eens iets te gaan drinken, om naar een concert te gaan (explosions in the sky op 9 sept, en spinvis op 7okt. ), of een vriendenavondje te houden. [...]

dat hoor ik graag zie
  donderdag 3 september 2009 @ 20:32:06 #209
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72410373
Perpenijntje heeft vandaag geschilderd, en deze muur is dus ook gedaan. Ik ben nu een beetje aan het proberen hoe de vloer aan te pakken is. Omdat hij zo oud is is hij gegolfd en heeft een heleboel gebreken, dus echt makkelijk te schuren wordt dat niet. On verra

(er zit een foutje in het aan elkaar plakken van de foto's, normaal gezien zit die kap niet in de sierlijsten)

Ik ben trouwens ook aan het nadenken of ik geen kastje rond de radiator zal fixen, zoals in de kamer van m'n zus. Maar dat zal er wat raar uitzien omdat het zo in een hoekje staat.
pi_72412741
zet er evt een rekje ofzo voor dan heb je direct ook al iets om wat gerief op te bergen
pi_72412887
Als je er dingen voor zet of iets omheen bouwt gaat, dan loopt wel de warmte-opbrengst terug hè.

Of wacht, achter die wand gaat het huis vast gewoon verder, dus dan is dat niet erg. Sorry.

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2009 21:29:13 ]
pi_72418663
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:32 schreef MMach het volgende:
Ik ben trouwens ook aan het nadenken of ik geen kastje rond de radiator zal fixen, zoals in de kamer van m'n zus. Maar dat zal er wat raar uitzien omdat het zo in een hoekje staat.
ik vraag me ook af of dat ding uberhaupt wel iets doet. Het is zo te zien namelijk best een grote kamer, en echt een radiator van drie keer niks
pi_72419113
quote:
Perpenijntje heeft vandaag geschilderd, en deze muur is dus ook gedaan. Ik ben nu een beetje aan het proberen hoe de vloer aan te pakken is. Omdat hij zo oud is is hij gegolfd en heeft een heleboel gebreken, dus echt makkelijk te schuren wordt dat niet. On verra

Echt goed met namen ben je niet he En je vergeet de plafond!!!
Koekoek!
pi_72420960
quote:

Je zou eigenlijk zo'n antieke gietijzeren radiator op de kop moeten kunnen tikken.. die kunnen erg mooi zijn, zeker in zo'n kamer. Helaas zijn opgeknapte exemplaren erg duur. Heb je in het andere huis niet toevallig nog eentje staan?
  vrijdag 4 september 2009 @ 08:42:26 #215
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72423795
Je kan ook de kast om de radiator helemaal tot aan het plafond laten lopen. Maak je het onderste gedeelte dicht (eventueel met gleufjes uitgefreesd om de warmte kwijt te kunnen) en daarboven laat je het open met plankjes. Kun je er nog wat inzetten als decoratie of juist als opberger gebruiken voor boeken / cd's / dvd's of zoiets dergelijks..
Verzin het zo maar even hoor. Misschien past het wel helemaal niet in het plan van de kamer
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:41:58 #216
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72429177
Tot helemaal boven lukt niet he, dan verneuk je de plafond.

Verder werkt zo'n radiator niet echt door straling, maar door convectie. Die zuigt koude lucht aan onderaan, blaast warme bovenaan uit. Maak je een kastje er rond dat die convectie niet in de weg staat (zoals op m'n zus haar kamer), dan werkt zoiets probleemloos zonder veel verlies. Die radiator is trouwens zo raar van vorm omdat daar vroeger 2 deuren naast waren (openslaande deuren met grote ruiten in). Nog steeds zonde dat die weg zijn gehaald (niet door mij), maar eerlijk is eerlijk, het maakt de kamer wel een stuk bruikbaarder.
  vrijdag 4 september 2009 @ 22:09:31 #217
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72446861
Ik was eigenlijk niet van plan om iets te doen vandaag. Maar ik liep voorbij de kamer en zag de vloer er zo bijliggen.

Ik had toen werkelijk mijn twijfels of dat ooit wel goed zou komen. Omdat de vloer al zolang onbeschermd is gebleven is het vuil er diep in gedrongen. Ik had al eens geprobeerd met de bandschuurmachine, zonder veel succes. Tot ik dacht aan de schaafmachine, die er een hele lap meer afhaalt. Het is een goed begin:

pi_72447425
Ja joh ! de schaafmachine ... haha

Je hebt niet te maken met velling en groef denk ik.
( als ik terugdenk aan de vloer van zuslief)
pi_72451592
Mooi geworden die vloer! .
  zaterdag 5 september 2009 @ 02:41:53 #220
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_72453807
Wat mooi allemaal! Wat ben je toch een knapperd!
Heb dit topic net ontdekt en moest trouwens wel hardop lachen om de foto van je zwarte gezicht.
En wat een mazzel voor die vriendin dat ze op die prachtig zolderkamer mag wonen.
You were born as an original. Don't die as a copy.
  zaterdag 5 september 2009 @ 15:01:52 #221
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_72461416
Bernoît wat ben je toch een heerlijke kerel met die klusijver van je! Blijft prachtig om naar te kijken zowel op fok als op FB.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zaterdag 5 september 2009 @ 20:47:52 #222
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72470560
Merci

Intussen & ondanks het feit dat ik vandaag even naar m'n werk moest is de vloer bijna klaar om zijn vernislaag te ontvangen. Vandaag heb ik geen vernis gekocht omdat ik niet direct brillant vernis kon vinden en er verder ook niet echt naar gezocht heb. Morgen nog wat vuile plekjes bijwerken, maar zelf zonder dat ben ik zeer tevreden. Ik had niet gedacht dat die vloer echt te redden viel, laat staan dat ik verwacht had dat de klus in nog geen dag geklaard zou zijn. Eerst 1.5mm afgeschaafd over het hele oppervlak en dan de bandschuurmachine erover, zeker langs de randen kon ik alleen maar schuren. De vloer is niet perfect, maar wel vrij vlak. Er is ook een brandplek in de vloer waar vroeger de kachel stond, maar ernaast. Ik vermoed dat er vroeger ooit eens een kool oid op de grond is gevallen, alleszins van voor m'n tijd. In tegenstelling tot wat je zou verwachten laat ik die plek zo zitten. Ik ben ook niet perfect, en een oude vloer ook niet. Besides, uiteindelijk zal dat niet opvallen doordat er een tv meubel zal staan én een reparatie zou het alleen maar lelijker maken (geen perfect matchend hout te vinden).

AnneX: het is wel degelijk met messing en groef gelegd, maar het is geen grenen hout (het ruikt niet naar grenen) en hij is met 21mm vrij dik. Daarnaast heb ik ook niet dwars op de houtrichting geschaafd, wat ook een groot verschil is.

pi_72470701
Ziet er netjes uit, een geleefde vloer staat ook beter in zo'n huis dat een brand nieuwe vloer denk ik zo, maar...

Nou heb je alle leidingen zo netjes in de muur ingefreesd en weggewerkt, kon je dat dan niet met die leiding die nog achter de radiator loopt op de eerste foto?
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_72470740
volgens mij is dat een heerlijk gevoel! zo'n pas geschaafde en geschuurde houten vloer onder je blote voeten!
Ik blijf me er over verbazen hoeveel prachtig werk jij in korte tijd kunt verzetten
  zaterdag 5 september 2009 @ 20:56:46 #225
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72470806
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 20:53 schreef Adolecens het volgende:
Ziet er netjes uit, een geleefde vloer staat ook beter in zo'n huis dat een brand nieuwe vloer denk ik zo, maar...

Nou heb je alle leidingen zo netjes in de muur ingefreesd en weggewerkt, kon je dat dan niet met die leiding die nog achter de radiator loopt op de eerste foto?
Dat is een waterleiding, die kan ik niet zomaar wegwerken in de muur. Maar dat komt helemaal goed met het kastje rond de radiator
  zaterdag 5 september 2009 @ 20:59:23 #226
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72470866
Prachtig geworden! Ik zou dat verbrandde stuk lekker z'n verhaal laten vertellen en op z'n hoogst eventuele gaten opvullen met wat kurk, dan lijkt het net of er knoesten inzitten. Zo te zien kan deze vloer dat prima hebben.

Ik sloeg bij onze vloer alle gaten vol met kurk, gewoon van flessen. Eerst bruislijm erin en daarna de kurk erin slaan. De volgende dag alle kurk wat boven de vloer uitsteekt wegsnijden met een scherp mes en je vloer is helemaal 'gaaf'. De vlek op zich zou ik niets aan doen, dat vind ik wel iets hebben.
  zaterdag 5 september 2009 @ 21:22:55 #227
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72471507
Bekijk deze YouTube-video
(de 2de datum klopt wel niet )
  zaterdag 5 september 2009 @ 22:12:09 #228
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_72472835
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 21:22 schreef MMach het volgende:

(de 2de datum klopt wel niet )
Ik heb net de filmpjes nog een keer gekeken maar ik heb het opknappen van de trappenhal kompleet gemist. Ook dat ziet er goed uit.

* Nint Gaat zich in een hoekje staan schamen omdat hij na twee jaar nog steeds niet die plankjes heeft opgehangen
  zaterdag 5 september 2009 @ 22:20:52 #229
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_72473069
tvp.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_72482391
hehe, zie je wel, kwist dat het een hele mooie vloer is
pi_72488451
tvp
pi_72489487
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 20:47 schreef MMach het volgende:

AnneX: het is wel degelijk met messing en groef gelegd, maar het is geen grenen hout (het ruikt niet naar grenen) en hij is met 21mm vrij dik.
Dan zal het wel vurenhout zijn, dat ruikt minder naar hars.

In een kamer als deze vind ik het toch vooral mooi als ondervloer
pi_72490462
had je geen last van spijkers ?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 7 september 2009 @ 12:35:43 #234
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_72515918
Heb je dat schuur -en schaafstof nog over? Zou je niet kunnen experimenteren met dat stof, vermengen met houtlijm en dat er over smeren? Geen idee of dat echt kan, maar qua kleur moet je het aardig kunnen matchen en je kunt het gat dan ook 'opvullen'.
Tegen de tijd dat de lijm wat begint te drogen zou je ook de groeven er nog weer in kunnen snijden.
Als je die nog over hebt na al dat schaven en schuren

Het is zomaar een gedachte hoor, zoiets zou nou echt een klusje zijn waar ik me even mee zou kunnen vermaken. Beetje mixen, kleur passen, nog meer stof erbij...gewoon stom friemelwerk

Mooi geworden verder! En als ik dat zo zie moet je denk ik vrij hoge plinten gaan gebruiken?
Waar ga je die van maken?
pi_72517052
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:54 schreef MMach het volgende:
Mja, ik weet dat veel mensen donkere eik mooi vinden, maar ik vind het deprimerend en oudbollig (kijk maar naar de echte woonkamer, daar zijn al die meubels van dat type, en dat maakt de ruimte gewoon donker en beklemmend). Maar ik ben bevooroordeeld, want ik zit al 20+jaar te kijken op die dingen. Nugoed, als dat enkel maar de spiegel zou zijn, dan kan dat idd nog gaan. Vandaar dat ik ga wachten tot de muren geschilderd zijn om te beslissen. Het eik zelf is wat bestoft, maar in zeer goede staat.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Kan je dit niet licht opschuren en er dan een white wash versie van maken voor boven de schouw? Dat het net iets afsteekt tegen de beige wanden?
  maandag 7 september 2009 @ 15:52:29 #236
60533 Quara
R3Ð Ðév¡l
pi_72520761
Leuk topic! En die vloer is echt een stuk lichter van kleur geworden. Staat uitstekend in deze ruimte. Wel jammer dat er alleen maar kunstmatig licht is... Volgens mij is het hele huis vrij donker, als ik zo de buitenkant zie, of klopt dat niet helemaal?
[url=http://www.]www.[/url]
Thinking to be is quite the opposite of being one
  maandag 7 september 2009 @ 18:38:53 #237
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72526085
quote:
Op maandag 7 september 2009 15:52 schreef Quara het volgende:
Leuk topic! En die vloer is echt een stuk lichter van kleur geworden. Staat uitstekend in deze ruimte. Wel jammer dat er alleen maar kunstmatig licht is... Volgens mij is het hele huis vrij donker, als ik zo de buitenkant zie, of klopt dat niet helemaal?
In deze ruimte klopt dat zeker, als de deuren dicht zijn komt er geen sprietje licht meer binnen (wat het ook wel een ideale tv kamer maakt). Voor de rest hebben alle kamers wel een raam en is er dus zeker voldoende licht. Maar als het natuurlijk donker ingericht is (zoals onze woonkamer) dan gaat dat wel wat verloren. Wat ook kan meespelen is dat de foto's in mijn topics bijna altijd bij valavond of later genomen zijn. Niet alleen omdat ik dan werk, maar ook omdat ik echt een nachtmens ben en schemering met al zijn sfeer verkies boven de volle zon in de middag. Ik durf zelfs stellen dat ik vaak halogeenverlichting mooier van kleur vind dan het blauwige daglicht. Ik kan de zon apprecieren, daar niet van uiteraard. Buiten en in functionele ruimtes is daglicht een must, binnen in 'emotionele' ruimtes niet. (Smaken en geuren...)

@Faja-Lobi: heb ik ook al aan zitten denken, maar ik ga toch echt wachten tot het allerlaatste, want ik wil eigenlijk geen klassiek stuk gaan verprutsen.

@richie29: ik zeg niet dat dat niet zou werken, maar toch hou ik het echt zo En idd hoge plinten, zoals de originele huisstijl hier. Zijn plinten van ongeveer 18bij180mm. In een ruimte van 4m hoog staat een 7cm hoge plint helemaal niet vind ik, zeker niet als dat wat klassieker is dan normaal. En deze keer ga ik ze maken van MDF, normaal gezien recupereer ik altijd de standaard plinten, en die zijn dan van vurenhout.

@densmee: spijkers zijn meestal gemaakt uit zacht draadstaal en zijn dus geen match voor de hardmetalen messen op een schaaf. Als je niet meteen 1.5mm in 1 keer afschaaft, dan kan je daar rustig overheen schaven zonder dat je messen schade lijden. Ik heb het dan wel over schaven van het A merk.

@dvr: geen liefhebber van houten vloeren ? Ik normaal gezien ook niet hoor, maar ik wil het zo authentiek mogelijk houden deze keer.
pi_72529840
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:38 schreef MMach het volgende:

@dvr: geen liefhebber van houten vloeren ? Ik normaal gezien ook niet hoor, maar ik wil het zo authentiek mogelijk houden deze keer.
Nou, toch wel hoor, maar in zo'n statige kamer met strakke hoge muren, plafonddecoratie, kroonluchter en schouw vind ik zo'n eenvoudige latjesvloer een beetje detoneren. Het mooist lijkt me zo'n onbetaalbaar, spiegelglad antiek parket met Windroos-patroon, maar een eenvoudig shagtapijt zou ik ook al een verbetering vinden (en zit/luistert lekkerder dan een gladde vloer wanneer de TV er staat). Zo'n latjesvloer heeft ook zijn bekoring, maar ik vind het meer iets voor een levendige, rommelige woonkamer met veel licht, planten, rondrennende kinderen en zo.
  maandag 7 september 2009 @ 20:28:18 #239
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72530240
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:18 schreef dvr het volgende:

[..]

Nou, toch wel hoor, maar in zo'n statige kamer met strakke hoge muren, plafonddecoratie, kroonluchter en schouw vind ik zo'n eenvoudige latjesvloer een beetje detoneren. Het mooist lijkt me zo'n onbetaalbaar, spiegelglad antiek parket met Windroos-patroon, maar een eenvoudig shagtapijt zou ik ook al een verbetering vinden (en zit/luistert lekkerder dan een gladde vloer wanneer de TV er staat). Zo'n latjesvloer heeft ook zijn bekoring, maar ik vind het meer iets voor een levendige, rommelige woonkamer met veel licht, planten, rondrennende kinderen en zo.
Diezelfde 'eenvoudige latjesvloer' doet al deccenia z'n werk. Het past uitstekend bij de stijl van de rest van het huis. Dus ik kan me de keuze van MMach best voorstellen.
pi_72531817
MMach en tapijt is geen goede combinatie vrees ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')