Weet jij zo welke RAL-kleurcode dit is? Ik heb binnenkort ook een huis te verven en ik vind het wel mooi.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:10 schreef MMach het volgende:
De kleuren van de muren wil ik trouwens zoals mijn zus haar kamer, de iets donkerdere variant van beige, ik ben daarnet nog eens gaan kijken en ik vind dat echt wel mooi. Dit dus:
[ afbeelding ]
Donkerder wil ik niet gaan, want dat verkleint de ruimte.
Ik dacht dat dat uit de nepal reeks van levis of dulux kwam, de ral kleurcode weet ik echt nietquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:05 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Weet jij zo welke RAL-kleurcode dit is? Ik heb binnenkort ook een huis te verven en ik vind het wel mooi.
En verdervoor al je geklus.Ik doe het je niet na.
Dan moet ik even zoeken in de winkel van die merken zeggen mij niks. Maar volgens mij heeft Flexa ook wel iets met nepal, dus dan vermaak ik mij wel weer in de Hornbach o.i.d.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:08 schreef MMach het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat uit de nepal reeks van levis of dulux kwam, de ral kleurcode weet ik echt niet
Nu je het zegt, ik zie dat ze Dulux niet in nl verkopen. Echt geweldige verf nochtans, wel een beetje aan de dure kant, maar op verf moet je niet besparen. Het zit hiertussen, ik denk dat het velvet truffe is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan moet ik even zoeken in de winkel van die merken zeggen mij niks. Maar volgens mij heeft Flexa ook wel iets met nepal, dus dan vermaak ik mij wel weer in de Hornbach o.i.d.
Die nepal serie is in NL niet (meer) te krijgen. (en levis is volgens mij het merk waaronder Flexa in BE opereert)quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan moet ik even zoeken in de winkel van die merken zeggen mij niks. Maar volgens mij heeft Flexa ook wel iets met nepal, dus dan vermaak ik mij wel weer in de Hornbach o.i.d.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:40 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Die nepal serie is in NL niet (meer) te krijgen. (en levis is volgens mij het merk waaronder Flexa in BE opereert)
Je kan ook die draad op een moderne design-manier proberen te leggen, zodat 'ie juist positief opvalt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:18 schreef MMach het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb deze morgen ook nog gekeken of ik de draad toch echt niet wegkrijg, maar dat gaat echt niet lukken, bummerDe plafond daar is veel te dun om zelfs maar een minisleufje te maken. Maargoed, het blijft afwachten tot alles wit is. Maar ik ben hoopvol, want er is daarnet iemand komen kijken en die had in eerste instantie niet op de draad gelet
![]()
Netjes.quote:In de komende dagen hou ik me bezig met de profielen.
Eerst een scheur, dan wat plamuur erover
[ afbeelding ]
en na heel wat schuren kom je tot dit
[ afbeelding ]
en zo zijn er nog vrij veel plekken, ook waar gewoon het hele profiel weg is. Maargoed, ik probeer er het beste van te maken.
De kleur "Zeepaardje" van Histor lijkt hier erg op. Heel mooi en neutraal op de muur, maar toch sfeervolquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
* Nint -- Ik word al moe als ik naar die foto's kijk, wat een kwak "plekjes"quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:48 schreef MMach het volgende:
Mijn goesting is toch over vandaag. Mindnumbingly boring plamuurwerk. Maargoed, ik zit toch over halfweg daarmee.
Ik had een hele uitleg over m'n huidige job getypt, maar ik ga hem toch niet posten. Ik ga het er op houden dat deze job op m'n lijf geschreven staat en dat ik het niet beter had kunnen treffen (ook al is het niet gemakkelijk, ik zou niets anders willenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:38 schreef Duderella het volgende:
Heee die MMach!![]()
Ik was al bang dat je in Dubai (toch?) zou blijven hangen en we je kwijt waren. Maar je bent er weer. Ik kijk, lees en huiver (van bewondering!) weer mee.
Dat zijn gewoon buizen van de centrale verwarming. Die zijn er in elke kamer, heb ik me nog nooit aan gestoordquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:25 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ga je de buizen in de hoek gewoon opnieuw schilderen of ga je ze verstoppen achter een voorzetwandje oid?
Dat glasvlies, is dat nou echt zulk wonderspul?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 02:32 schreef Archont het volgende:
MMach kennende zal hij er nog glasvliesbehang over plakken, dus van scheuren hoeft ie niet veel te vrezen.
Voor zover ik weet is glasvlies sterk zodat je nooit scheuren krijgt, en het krimpt niet bij het opdrogen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat glasvlies, is dat nou echt zulk wonderspul?
Ik moet ook nog behangen maar zit te twijfelen tussen glasvlies en raufasher.
Ik denk dat het ook sterk afhankelijk is van de klusser. Mmach heeft een voorkeur voor glasvlies en heeft zich bijzonder behendig er mee gemaakt. Ik zelf stuuc liever alles af met goudband omdat ik er ooit mee begonnen ben en er steeds handiger mee ben geraaktquote:Op zondag 30 augustus 2009 23:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat glasvlies, is dat nou echt zulk wonderspul?
Ik moet ook nog behangen maar zit te twijfelen tussen glasvlies en raufasher.
Wat gebeurt er dan als de muur waar 't op geplakt zit tóch wil uitzetten als de zon erop staat? 'k Bedoel, dat zijn toch flinke krachten?quote:Op maandag 31 augustus 2009 00:01 schreef Igen het volgende:
Voor zover ik weet is glasvlies sterk zodat je nooit scheuren krijgt, en het krimpt niet bij het opdrogen.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:55 schreef MMach het volgende:
ondanks de mottigheid
Omdat ik zoveel km's doe ivm persoonlijke opvolging van werken en leveranciers (800 tot 1000km per week(!) ) zou ik een firmawagen met unlimited gebruik krijgen ergens in januari, maar dat is iets wat ik liever niet heb. Een auto is zo onflexibel als de pest. Als ik ergens moet zijn wil ik daar snel kunnen staan, zonder te wachten in files allerhande (maar ook zonder snelheidsovertredingen te begaan trouwens). Ik zit dagelijks zo'n 2.5u op de motor en ik kan gewoon niet beschrijven hoe goed die Yamaha GTS is. Ik heb al op heel wat moto's gereden, maar deze spant echt wel de kroon van rijplezier. Het probleem is dat hij na 2 jaar (of zelfs minder) volledig versleten zal zijn door dat aantal km's, maar dan koop ik me gewoon dezelfde. De beste motor voor deze toepassing waar ik ooit mee gereden heb, zonder twijfelquote:Op woensdag 2 september 2009 23:46 schreef sander89 het volgende:
Mooi topic weer MMach, ook goed om te lezen dat je het goed naar je zin heb bij je eerst echte baan.
Kan je geen motor van de zaak krijgen of ben je al te gehecht aan je Yamaha GTS.![]()
![]()
Hopelijk blijf je nog lang klussen en deel je het met de andere op fok forum.
quote:Op donderdag 3 september 2009 12:22 schreef MMach het volgende:
[...]
En 's avonds is er dan nog tijd genoeg over om eens iets te gaan drinken, om naar een concert te gaan (explosions in the sky op 9 sept, en spinvis op 7okt.![]()
), of een vriendenavondje te houden. [...]
ik vraag me ook af of dat ding uberhaupt wel iets doet. Het is zo te zien namelijk best een grote kamer, en echt een radiator van drie keer niksquote:Op donderdag 3 september 2009 20:32 schreef MMach het volgende:
Ik ben trouwens ook aan het nadenken of ik geen kastje rond de radiator zal fixen, zoals in de kamer van m'n zus. Maar dat zal er wat raar uitzien omdat het zo in een hoekje staat.
Echt goed met namen ben je niet hequote:Op donderdag 3 september 2009 20:32 schreef MMach het volgende:
Perpenijntje heeft vandaag geschilderd, en deze muur is dus ook gedaan. Ik ben nu een beetje aan het proberen hoe de vloer aan te pakken is. Omdat hij zo oud is is hij gegolfd en heeft een heleboel gebreken, dus echt makkelijk te schuren wordt dat niet. On verra
Ik ben trouwens ook aan het nadenken of ik geen kastje rond de radiator zal fixen, zoals in de kamer van m'n zus. Maar dat zal er wat raar uitzien omdat het zo in een hoekje staat.
Je zou eigenlijk zo'n antieke gietijzeren radiator op de kop moeten kunnen tikken.. die kunnen erg mooi zijn, zeker in zo'n kamer. Helaas zijn opgeknapte exemplaren erg duur. Heb je in het andere huis niet toevallig nog eentje staan?quote:Op donderdag 3 september 2009 20:32 schreef MMach het volgende:
Dat is een waterleiding, die kan ik niet zomaar wegwerken in de muur. Maar dat komt helemaal goed met het kastje rond de radiatorquote:Op zaterdag 5 september 2009 20:53 schreef Adolecens het volgende:
Ziet er netjes uit, een geleefde vloer staat ook beter in zo'n huis dat een brand nieuwe vloer denk ik zo, maar...
Nou heb je alle leidingen zo netjes in de muur ingefreesd en weggewerkt, kon je dat dan niet met die leiding die nog achter de radiator loopt op de eerste foto?
Ik heb net de filmpjes nog een keer gekeken maar ik heb het opknappen van de trappenhal kompleet gemist. Ook dat ziet er goed uit.quote:
Dan zal het wel vurenhout zijn, dat ruikt minder naar hars.quote:Op zaterdag 5 september 2009 20:47 schreef MMach het volgende:
AnneX: het is wel degelijk met messing en groef gelegd, maar het is geen grenen hout (het ruikt niet naar grenen) en hij is met 21mm vrij dik.
Kan je dit niet licht opschuren en er dan een white wash versie van maken voor boven de schouw? Dat het net iets afsteekt tegen de beige wanden?quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:54 schreef MMach het volgende:
Mja, ik weet dat veel mensen donkere eik mooi vinden, maar ik vind het deprimerend en oudbollig (kijk maar naar de echte woonkamer, daar zijn al die meubels van dat type, en dat maakt de ruimte gewoon donker en beklemmend). Maar ik ben bevooroordeeld, want ik zit al 20+jaar te kijken op die dingen. Nugoed, als dat enkel maar de spiegel zou zijn, dan kan dat idd nog gaan. Vandaar dat ik ga wachten tot de muren geschilderd zijn om te beslissen. Het eik zelf is wat bestoft, maar in zeer goede staat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In deze ruimte klopt dat zeker, als de deuren dicht zijn komt er geen sprietje licht meer binnen (wat het ook wel een ideale tv kamer maakt). Voor de rest hebben alle kamers wel een raam en is er dus zeker voldoende licht. Maar als het natuurlijk donker ingericht is (zoals onze woonkamer) dan gaat dat wel wat verloren. Wat ook kan meespelen is dat de foto's in mijn topics bijna altijd bij valavond of later genomen zijn. Niet alleen omdat ik dan werk, maar ook omdat ik echt een nachtmens ben en schemering met al zijn sfeer verkies boven de volle zon in de middag. Ik durf zelfs stellen dat ik vaak halogeenverlichting mooier van kleur vind dan het blauwige daglicht. Ik kan de zon apprecieren, daar niet van uiteraard. Buiten en in functionele ruimtes is daglicht een must, binnen in 'emotionele' ruimtes niet. (Smaken en geuren...)quote:Op maandag 7 september 2009 15:52 schreef Quara het volgende:
Leuk topic! En die vloer is echt een stuk lichter van kleur geworden. Staat uitstekend in deze ruimte. Wel jammer dat er alleen maar kunstmatig licht is... Volgens mij is het hele huis vrij donker, als ik zo de buitenkant zie, of klopt dat niet helemaal?
Nou, toch wel hoor, maar in zo'n statige kamer met strakke hoge muren, plafonddecoratie, kroonluchter en schouw vind ik zo'n eenvoudige latjesvloer een beetje detoneren. Het mooist lijkt me zo'n onbetaalbaar, spiegelglad antiek parket met Windroos-patroon, maar een eenvoudig shagtapijt zou ik ook al een verbetering vinden (en zit/luistert lekkerder dan een gladde vloer wanneer de TV er staat). Zo'n latjesvloer heeft ook zijn bekoring, maar ik vind het meer iets voor een levendige, rommelige woonkamer met veel licht, planten, rondrennende kinderen en zo.quote:Op maandag 7 september 2009 18:38 schreef MMach het volgende:
@dvr: geen liefhebber van houten vloeren ?Ik normaal gezien ook niet hoor, maar ik wil het zo authentiek mogelijk houden deze keer.
Diezelfde 'eenvoudige latjesvloer' doet al deccenia z'n werk. Het past uitstekend bij de stijl van de rest van het huis. Dus ik kan me de keuze van MMach best voorstellen.quote:Op maandag 7 september 2009 20:18 schreef dvr het volgende:
[..]
Nou, toch wel hoor, maar in zo'n statige kamer met strakke hoge muren, plafonddecoratie, kroonluchter en schouw vind ik zo'n eenvoudige latjesvloer een beetje detoneren. Het mooist lijkt me zo'n onbetaalbaar, spiegelglad antiek parket met Windroos-patroon, maar een eenvoudig shagtapijt zou ik ook al een verbetering vinden (en zit/luistert lekkerder dan een gladde vloer wanneer de TV er staat). Zo'n latjesvloer heeft ook zijn bekoring, maar ik vind het meer iets voor een levendige, rommelige woonkamer met veel licht, planten, rondrennende kinderen en zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |