abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:21:09 #102
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71883023
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:13 schreef bankrupcy het volgende:
Welkom trug,

Hoeveel kamers moeten nog verbeterd worden?
Nog veel teveel:
zolder, kamer van m'n broer, living, bijliving en een complete achterbouw inclusief keuken.
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:34 schreef klusfoobje het volgende:
Mooi werk !

Waar ik echter wel ff achter de oren heb gekrapt... je hebt dit gedana voor 2100 euro ?

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Alleen al zo'n badkamer meubel kost ex kraan al snel tegen de 800 euro. Dan nog de cabine die je ook niet voor 1000 euro koopt, de douchekop en de boiler.

Het vinyl en de andere spullen vergeet ik dan even...

Hoe doe je dat ? ben erg nieuwsgierig aangezien ik ook een badkamer moet gaan doen...

ps, dat vinyl, is dat nog een speciaal merk ofzo? ALs je bij de gemiddelde tapijtboer gata kijken hebben ze vaak alleen dat elcheapo spul.
Badkamermeubel was in reclame, was niet eens 450¤ dacht ik, douchecabine idem dito, was maar tegen de 400¤, boiler heb ik van een kennis overgenomen, was nog maar 1.5jaar oud en ze hadden een combiketel gekocht, etc. Door te zoeken naar buitenkansjes kan je veel winnen. Niemand neemt de moeite om te zoeken, niemand neemt de moeite om het zelf te doen, en ja, dan betaal je wel veel, en dan vindt iedereen het normaal dat een badkamer 8000¤ moet gaan kosten oid. Ik vind dat niet normaal Want als je zelfs naar de allerduurste badkamermeubels kijkt (massieve houten dingen daargelaten, dat is toch mijn smaak niet), dan nog zijn ze gemaakt van spaanderplaat met wat plastiek over, wat sluitwerk, en daar vragen ze dan 2k voor. Iets wat je zelf voor nog geen 150¤ kan maken.
En kom niet af met 'ja maar mijn badkamermeubel heeft 2000¤ gekost en die scharnieren en schuifjes voelen toch veel kwaliteitsvoller aan'. Dat meubel van 450¤, daar is echt niets op aan te merken, en dat zeg ik, die zeer kritisch ben.
Idem dito voor die douchecabines. Als je eens kijkt wat voor materiaal dat maar is, dan weet je dat 1000¤ voor een douchecabine echt teveel is. Plastic is een extreem goedkope grondstof (nu toch nog), en een douchecabine bestaat bijna alleen maar uit plastic. En ook hier heb je niet het gevoel alsof je in een el cheapo douchecabine staat. Niets rammelt, alles is mooi, en de douchekop is kwaliteitsmateriaal.
Op die manier ben ik snel klaar, voor relatief weinig geld.

Dat vinyl was van novilon professional traffic rock oid dacht ik, dat was wel relatief duur voor vinyl, zo'n 35¤/m²

[ Bericht 4% gewijzigd door MMach op 14-08-2009 19:31:44 ]
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:25:26 #103
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71883131
Archont heeft gelijk als ie zegt dat het maar traag vooruit zal gaan. Ik heb niet meteen een 9to5 job te pakken

Maar toch ben ik weer aan iets begonnen...

Laten we zeggen dat ik blij ben dat ik nu een douche heb

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:43:37 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71883553
Ik zie heel veel stof en een mijnwerker Maar wat heb je nu weer aangepakt?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:36:32 #105
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71886519
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:43 schreef Rewimo het volgende:
Ik zie heel veel stof en een mijnwerker Maar wat heb je nu weer aangepakt?
tadaa:

De bijliving Mijn werk heeft mijn internetaansluiting overgenomen (omdat ik VPN nodig heb), dus het was een goed moment om ook de kabelman te laten passeren en digitale tv te laten aansluiten. (ook voor het eerst sinds 20 jaar, een tv in huis). Niet dat ik een tv mis, maar ik zou toch liever wat vaker naar discovery channel kijken
Maar we hebben nergens in huis een plaats voor de tv, dus deze kamer wordt een tv kamer.

Wat ik er wil:
-houten vloer zoals in m'n zus haar kamer, geschuurd en glanzend blank gelakt
-glanswit houtwerk (plinten, stijldeuren enz)
-knalwitte plafond met een moderne bescheiden luchter (die toch past bij de rest van de elementen)
-heldere kleuren, geen flashy kleuren, eerder lichtbruin, beige waarschijnlijk.

Voor de rest moet daar alleen maar een tv, tvkast, zetel en geluidsinstallatie staan. De kabels kan ik in dit stadium al klaarleggen zodat er ook niets over de vloer loopt.

Wanneer dat gaat afzijn: ik heb er geen flauw gedacht van. Hangt zowel af van budget als beschikbare tijd. De ruimte zelf is totaal te renoveren, inclusief electriciteit aanleggen (vandaar het stof )

Deze kachel gaat daar weg (verhuist naar de living zelf, hier staat ie onhandig), maar de marmeren schouw blijft wel. Op de schouw hangt/staat er een grote spiegel, al van sinds het huis er staat ongeveer, die komt ook terug, maar dan in glanswit ipv donkere eik.

[ Bericht 5% gewijzigd door MMach op 14-08-2009 21:53:55 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:39:11 #106
13151 crew  Rewimo
pi_71886599
De houten vloer zit er al in zo te zien? Dus die ga je dan opknappen?

Lijkt me een mooie klus, wat zal het opknappen!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:41:09 #107
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71886662
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:39 schreef Rewimo het volgende:
De houten vloer zit er al in zo te zien? Dus die ga je dan opknappen?

Lijkt me een mooie klus, wat zal het opknappen!
De houten vloer zit er idd al in, is wel zwaar beschadigd. Maar ik denk dat ik die gewoon ga opschuren en de beschadigingen ga laten zitten, dat heeft nog iets van karakter zo'n vloer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:44:38 #108
13151 crew  Rewimo
pi_71886755
Tuurlijk, in zo'n oud huis misstaat dat helemaal niet Fraaie kachel staat er trouwens
pi_71887047
Oh een nieuw project! Zo'n kachel heb ik hier volgens mij nog in de schuur staan.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:59:09 #110
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71887217
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 12:35 schreef Tazz het volgende:
Geweldig topic weer!

Edit: even wat oude topics doorgelopen, maar erg jammer dat sommige foto's niet meer werken of filmpjes niet meer online staan...
Dat is idd mottig, maar daar wordt aan gewerkt. Alle foto's staan al online, alleen het hotlinken wil nog niet werken. Die servermensen verzuipen in het werk en zijn er nog niet aan toegekomen om dat voor mijn account te enablen.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:24:52 #111
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_71888035
Weer een MMach klustopic

Ik volgde je vorige topics ook al en vroeg me nog wel eens af "Waar zou Mmach gebleven zijn?". Mooi om te zien dat je nog steeds hard bezig bent. En dat je nog steeds even creatief en goed klust als altijd.
pi_71888096
Hier hebben we lang op moeten wachten, ik haak ook ff aan
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_71888813
Zo en je gaat dus verder met een echte tv lounge.
Prima !
Heb je nog nieuwe vloerdelen liggen in het andere huis?

Hopelijk te combineren met je nieuwe baan !

Succes en wij volgen je.
pi_71889230
Heerlijk! Weer een Mmach-werk
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:14:19 #115
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71896253
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:47 schreef AnneX het volgende:
Zo en je gaat dus verder met een echte tv lounge.
Prima !
Heb je nog nieuwe vloerdelen liggen in het andere huis?

Hopelijk te combineren met je nieuwe baan !

Succes en wij volgen je.
Ik heb nog nieuwe vloerdelen liggen, maar ik zou deze willen hergebruiken. Het uiteindelijke plan is de grote woonkamer in net dezelfde stijl uit te voeren. En de vloer daar is altijd beschermd geweest door vinyl en tapijt enzo. Ik wil dit deel van het huis zo origineel mogelijk houden

En als jullie deze foto zien, dan werken mijn oude topics ook weer:

Deze foto is trouwens van dezelfde vriendin waar er in de bar en in mijn kamer al een aantal foto's hangen. Deze wil ik in groot formaat op een witte muur ergens
pi_71898350
Gaaf, weer een klus van MMach . Altijd mooi om te volgen .

Ben benieuwd wat voor prachtigs je er deze keer weer van weet te maken!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:32:31 #117
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_71899536
Het is prachtig allemaal. Man man, wat ben jij handig met klussen, dat is niet gewoon meer. Van de badkamer tot aan de marmeren schouw, ik vind het allemaal even stijlvol, wat een geweldig pand. Succes met alle klussen!
Homo Sapiens H1 histone family, member 5
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:52:42 #118
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71902546
Grmbl, nu was ik vergeten dat het een feestdag was en alle winkels toe zijn. Ik had gehoopt mijn electriciteit te kunnen leggen dit weekend. De sleuven zijn in elk geval toch al af, en de oude electriciteitsleidingen zijn gesloopt.

pi_71903200
Wow inspirerend!!! Ik zal je oude topics eens gaan bekijken.

Ik ga binnenkort proberen mijn vader te overtuigen om mij mee te laten helpen klussen. Mijn ouders wonen al 25 jaar in een oude boederij (ben daar dus ook opgegroeid) en er is nog geen opgeknapte woonkamer sinds 1930 ofzo......
Gelukkig is het een enorm huis en is er wel een bibliotheek, studeerkamer, eetkamer, eetkeuken en veel slaapkamers.. en ze hebben genoeg geld, dus er is geen drama. Zeker niet vergelijkbaar met MMach. Maar het klinkt altijd heel heftig als je zegt dat het tapijt in de woonkamer zo doorgesleten is dan er verspreid kleedjes liggen over de gaten heen en het behang uit 1930 komt, op jute geplakt zit en er af komt. Tja, dat perfectionisme breekt mijn pa toch wel op.

[ Bericht 5% gewijzigd door Appelblauwzeegroen op 15-08-2009 23:19:09 ]
pi_71903380
ik ga dit topic zeker blijven volgen. Wat een resultaat maak je er van!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:30:12 #121
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71910070
Ik kijk ook weer mee.
Het zal allemaal weer mooi worden. Alvast veel succes en natuurlijk ook plezier
  zondag 16 augustus 2009 @ 01:24:04 #122
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71913043
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:21 schreef MMach het volgende:

[..]

Nog veel teveel:
zolder, kamer van m'n broer, living, bijliving en een complete achterbouw inclusief keuken.
[..]

Badkamermeubel was in reclame, was niet eens 450¤ dacht ik, douchecabine idem dito, was maar tegen de 400¤, boiler heb ik van een kennis overgenomen, was nog maar 1.5jaar oud en ze hadden een combiketel gekocht, etc. Door te zoeken naar buitenkansjes kan je veel winnen. Niemand neemt de moeite om te zoeken, niemand neemt de moeite om het zelf te doen, en ja, dan betaal je wel veel, en dan vindt iedereen het normaal dat een badkamer 8000¤ moet gaan kosten oid. Ik vind dat niet normaal Want als je zelfs naar de allerduurste badkamermeubels kijkt (massieve houten dingen daargelaten, dat is toch mijn smaak niet), dan nog zijn ze gemaakt van spaanderplaat met wat plastiek over, wat sluitwerk, en daar vragen ze dan 2k voor. Iets wat je zelf voor nog geen 150¤ kan maken.
En kom niet af met 'ja maar mijn badkamermeubel heeft 2000¤ gekost en die scharnieren en schuifjes voelen toch veel kwaliteitsvoller aan'. Dat meubel van 450¤, daar is echt niets op aan te merken, en dat zeg ik, die zeer kritisch ben.
Idem dito voor die douchecabines. Als je eens kijkt wat voor materiaal dat maar is, dan weet je dat 1000¤ voor een douchecabine echt teveel is. Plastic is een extreem goedkope grondstof (nu toch nog), en een douchecabine bestaat bijna alleen maar uit plastic. En ook hier heb je niet het gevoel alsof je in een el cheapo douchecabine staat. Niets rammelt, alles is mooi, en de douchekop is kwaliteitsmateriaal.
Op die manier ben ik snel klaar, voor relatief weinig geld.

Dat vinyl was van novilon professional traffic rock oid dacht ik, dat was wel relatief duur voor vinyl, zo'n 35¤/m²
leuk om te horen , dan denken we er het zelfde over. Van de week in de Praxis gekeken naar die badkamer meubels. Ik kon en kan er echt niet bij met mijn verstand hoe ze op die prijzen komen...iidd spaanplaat met plastic en een scharniertje.

Dat novilon verbaast me niet. Echt GOED vinyl kost idd een paar euros en is nie te vergelijken met die rollen die je ziet bij de kwantum voor 5 euro de meter.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  zondag 16 augustus 2009 @ 13:48:01 #123
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71920599
Ook vandaag kan ik niets doen omdat alles dicht is, maar ik heb wel het puin weggeruimd en de kamer verder leeggemaakt. De echte 'voor' foto's, die hou ik voor als de kamer in orde raakt, maar ze zijn weer

Zicht op de grote stijldeuren:

Zicht op de schouw en wat electriciteissleuven:

(De schouw zelf wordt niet meer gebruikt, en op de zolder is die schouw zelfs helemaal afgebroken en is het dak dicht.)

Op foto ziet de ruimte er redelijk groot uit, maar dat is ze dus niet (niet dat dat nodig is voor een woonkamertje naast de woonkamer). Het is zo'n 3 bij 4m, maar wel redelijk hoog.
Dus ter referentie (ik ben 1m83):
pi_71921353
smile MM smile ! je bent goed bezig.

Houd je de deuren naturel ? of in een kleur? als wit.
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:10:54 #125
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71921550
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:06 schreef AnneX het volgende:
smile MM smile ! je bent goed bezig.

Houd je de deuren naturel ? of in een kleur? als wit.
Ik smile!
Niet uitbundig, eerder geamuseerd
al wordt het gecamoufleerd
door een snor van murenstof

Ik hou niet zo van de houten look, dus de deuren worden hoogglans of satijn wit zoals de rest van de deuren in huis. Hout op de vloer vind ik wel mooi, en houten deuren bij andere mensen vind ik meestal ook wel mooi, maar in mijn huis niet. Witte deuren ogen klassieker en stijlvoller, en dat past in dit huis wel goed

Ik ben trouwens nog een beetje aan het twijfelen over die spiegel boven de schouw (op eerdere foto's is er een stukje van te zien, hij stond toen rechts naast de schouw). Toen ik hem daarnet veilig wegzette zag ik op de achterkant de productiedatum (3-8-1926) staan. Het is een eiken framework met wat houtsnijwerk. Hij zou er zoveel mooier uitzien in helder wit dan dat donkere sombere eik. Maar ik heb gewetensbezwaren omdat hij al zo oud is.

De kleuren van de muren wil ik trouwens zoals mijn zus haar kamer, de iets donkerdere variant van beige, ik ben daarnet nog eens gaan kijken en ik vind dat echt wel mooi. Dit dus:

Donkerder wil ik niet gaan, want dat verkleint de ruimte.

[ Bericht 28% gewijzigd door MMach op 16-08-2009 14:16:39 ]
pi_71921637
Bij ieder ander zou ik mij bemoeien (!) met hoogglans of satijn of whatever.
Bij jou wacht ik met vertrouwen gewoon het eindresultaat af.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 augustus 2009 @ 15:56:44 #127
13151 crew  Rewimo
pi_71924679
Doe eens een foto van de spiegel? Ik denk dat ie in donker eiken wel mooier uitkomt tegen het beige van de muren. Mooier dan in wit eigenlijk.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:54:27 #128
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71925954
Mja, ik weet dat veel mensen donkere eik mooi vinden, maar ik vind het deprimerend en oudbollig (kijk maar naar de echte woonkamer, daar zijn al die meubels van dat type, en dat maakt de ruimte gewoon donker en beklemmend). Maar ik ben bevooroordeeld, want ik zit al 20+jaar te kijken op die dingen. Nugoed, als dat enkel maar de spiegel zou zijn, dan kan dat idd nog gaan. Vandaar dat ik ga wachten tot de muren geschilderd zijn om te beslissen. Het eik zelf is wat bestoft, maar in zeer goede staat.

zondag 16 augustus 2009 @ 19:39:57 #129
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_71929539
Ik zou hem in deze "look" laten. Maar wel schoonmaken; de achterkant heeft een kleur die mooi bij het beige? zou staan, de voorkant is nu te donker (vies)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 augustus 2009 @ 19:48:51 #130
13151 crew  Rewimo
pi_71929765
Hij is wel mooi! Misschien schuren en dan licht eiken van maken? Wit schilderen zou ik wel zonde vinden...
pi_71936552
oh ja, is white washen een idee? naast de straks strakke muurkleuren.
De houtnerf komt tot zijn recht en toch een upgrade naar 2009.

Anders voor de zekerheid evt. een taxatie vragen.
En is de spiegel zelf nog gaaf, en niet verweerd of het weer erin? ( = doffe zwarte plekken).
  zondag 16 augustus 2009 @ 23:21:30 #132
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_71936658
In jouw geval zou ik afwachten hoe de spiegel 'uitkomt' met zijn originele kleur, nadat de rest wit is gemaakt. Dat kon nog wel eens reuze meevallen, ondanks het feit dat je er al enkele decennia tegenaan moest kijken.

Mocht het tegenvallen, dan kan je de spiegel alsnog witkledderen.
pi_71941129
Oe wat een dilemma MMach!
Normaal gezien zou ik zonder twijfel meteen roepen: wit maken!, want ik houd ook niet zo van eiken, en ik weet zeker dat deze spiegel er in wit heel mooi uit zou zien. Maar zoals je zelf ook zegt, bij zo'n oud stukje handwerk heb ik toch wel ernstige gewetensbezwaren... Daarbij denk ik ook dat het wit maken van dit soort meubelstukken een beetje een mode-grill is waar je over een tijdje misschien weer spijt van hebt.
Hoewel ik goed begrijp dat je er nu aardig op uitgekeken bent denk ik ook dat als de hele omgeving straks anders is (als in: mooi strak wit) dat één zo'n donker houten element er dan weer heel anders uitziet, en ineens misschien toch weer heel mooi is. Waarbij ik (in tegenstelling tot enkele mensen hierboven) dan wel denk: hoe donkerder hoe mooier! Wat mij betreft dus geen white-wash of licht eiken, maar óf strak glanzend wit, of heel donker hout.
Ik ben benieuwd wat het wordt, ik weet zeker dat je een stijlvolle oplossing zult verzinnen!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:06:46 #134
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_71942787
Hoe ziet het er uit als je de spiegel in de kamer van je zus plaatst? Dit aangezien die kamer ongeveer dezelfde kleuren heeft als de bijliving gaat krijgen.

Anders kan je deze spiegel verkopen als antiek, en een moderne spiegel nemen in wit. Het wit maken van antiek ziet er in mijn ogen toch altijd wat knullig uit.
pi_71943114
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:06 schreef bankrupcy het volgende:
Hoe ziet het er uit als je de spiegel in de kamer van je zus plaatst? Dit aangezien die kamer ongeveer dezelfde kleuren heeft als de bijliving gaat krijgen.

Anders kan je deze spiegel verkopen als antiek, en een moderne spiegel nemen in wit. Het wit maken van antiek ziet er in mijn ogen toch altijd wat knullig uit.
Slim zeg !
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:20:47 #136
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71962378
Een goed idee, maar die spiegel is loodzwaar

Intussen Ligt de electriciteit er en zijn er een aantal deeltjes toegecementeerd. Ik zou dat tegen zondag oid allemaal weggewerkt willen zien. Volgende week spendeer ik dan de hele tijd aan het plafond.

maandag 17 augustus 2009 @ 21:46:24 #137
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_71963528
Je hebt weer een beste puist werk verzet. Ik kan niet wachten op het eindresultaat. Laat de spiegel svp in de originele staat, anders wil ik 'm erg graag van je kopen, al zou ik niet weten hoe het hier zou moeten komen.
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:05:17 #138
331 Merel
Be here now.
pi_71966648
Ik heb zoooo'n bewondering voor jou
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_71967977
hulde voor mmach
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_71991703
Het ziet er terug goed uit, zoals gewoonlijk bij u. Mocht je nog elektrisch materiaal nodig hebben mag je me altijd iets laten weten, zal dan een prijsje maken voor u.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 20:03:18 #141
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72018924
Over electrisch materiaal gesproken: alles zit erin en het werkt
De diepe stukken kunnen nog wel veel pleister gebruiken, maar alles op zijn tijd, eerst moet deze laag goed drogen.

De smallere sleuven zien er nu zo uit (na de 2de laag, gisteren was de eerste)

(op de voorgrond dan, die uitsteeksels is PUschuim)
pi_72020525
Eigenlijk - eigenlijk hé is dit allemaal een eitje voor je na de zolderklus. Toch ?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:04:22 #143
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72020726
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:58 schreef AnneX het volgende:
Eigenlijk - eigenlijk hé is dit allemaal een eitje voor je na de zolderklus. Toch ?
Dat is wel zo, het is niet dat het op zich moeilijk is natuurlijk, tzijn allemaal standaarddingen. Maar toch, ze moeten gedaan worden
pi_72028605
Zo te zien komt deze opmerking te laat. Maar ik zal hem toch even neerzetten voor het gevoel.

Wat ga je met de schouw doen? Als je er geen kachel meer terug in gaat zetten, kun je denken om een tv er op te hangen. Mijn vader heeft in de schouw van de eetkamer (die hij volgens mij liever als woonkamer wil ) een kabelaansluiting en enkele stopcontacten aangebracht. Ze zitten aan de binnenzijde tegen de bovenkant van de schouw (volg je het nog?)
  donderdag 20 augustus 2009 @ 19:51:26 #145
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72050955
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:04 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Zo te zien komt deze opmerking te laat. Maar ik zal hem toch even neerzetten voor het gevoel.

Wat ga je met de schouw doen? Als je er geen kachel meer terug in gaat zetten, kun je denken om een tv er op te hangen. Mijn vader heeft in de schouw van de eetkamer (die hij volgens mij liever als woonkamer wil ) een kabelaansluiting en enkele stopcontacten aangebracht. Ze zitten aan de binnenzijde tegen de bovenkant van de schouw (volg je het nog?)
Ik volg nog, en dat is dan ook exact wat er uiteindelijk te zien zal zijn. Een laag tv kastje met daarop de tv, of de tv opgehangen. Maar bij mij zitten de stopcontacten gewoon aan de zijkant van de binnenkant vd schouw.

De sleuven zijn al bijna egaal:

maar moeten nog drogen in de diepere stukken.
Dus heb ik met de rest van de zak pleister de scheuren in het plafond gedicht.

9 kansen op 10 dat die scheuren terug zullen komen. Om dat enigszins te voorkomen ga ik op de vlakke stukken, en op de grote bochten glasvlies kleven. Daar zijn we nu nog wel niet, want zeker aan de sierlijsten is nog heel wat schuur- en plamuurwerk. Die electriciteitsleiding over het plafond zal helaas wel zo zichtbaar blijven, er zijn een paar opties om de draad onzichtbaar weg te werken, maar dat plafond is te fragiel om diepe sleuven of gaten in te maken. Eens alles wit zal zijn, zal die draad amper nog opvallen. Een kleine toegeving, maar het is een oud huis, daar moet je dat soms eens doen...

Morgen na m'n werk nog een nieuwe zak gaan halen Toch zullen er morgen geen updates zijn, het is vrijdag!

[ Bericht 3% gewijzigd door MMach op 20-08-2009 20:03:17 ]
  Moderator / Miss SHO donderdag 20 augustus 2009 @ 20:49:08 #146
22592 crew  Ole
pi_72053347
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Onze held is er weer
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:31:43 #147
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_72057208
Als ik zo naar het schilderwerk van die "roos" op het plafond kijk; heeft deze kamer tussendoor een andere indeling gehad, ik zie dat nml. niet terug op de foto's?
Verder nog, mooi werk en ik wacht met spanning de updates af.
pi_72062639
Nog een mogelijke optie voor de spiegel: logen (voorbeeld).
pi_72064218
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 19:51 schreef MMach het volgende:

Morgen na m'n werk nog een nieuwe zak gaan halen Toch zullen er morgen geen updates zijn, het is vrijdag!
wat is er dan wel zo speciaal aan vrijdag?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:19:59 #150
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_72064972
Is het niet een idee om de scheuren in het plafond dicht te kitten zodat ze niet terug komen? Daar kun je ook prima weer overheen schilderen. Is misschien wel minder duurzaam, maar anders komen die scheuren waarschijnlijk ook weer terug zoals je zelf zegt.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:15:16 #151
112150 Trebweb
Started running again
pi_72066225
MMach, goed om te zien dat je weer terug bent! Ga je topics weer met bewondering tegenmoet zien!
pi_72066369
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:15 schreef Trebweb het volgende:
MMach, goed om te zien dat je weer terug bent! Ga je topics weer met bewondering tegenmoet zien!
ik ook!!
looooooooooooooooool lol
pi_72066378
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:42 schreef Archont het volgende:

[..]

wat is er dan wel zo speciaal aan vrijdag?
Vrijdag=uitgaansavond?
Koekoek!
pi_72071493
Na een paar pagina's bewonderend gelezen te hebben, merk ik dat je blijkbaar een echte Fok!-celebrity bent! Mijn verontschuldigingen dat ik dat niet meteen doorhad, maar ik ben nog niet zo lang hier. Ga gauw je oude topics nalezen..

Over dat electrische snoer aan het plafond - je schreef dat je er een kroonluchter op wilde hangen (wat daar natuurlijk prachtig zou staan) maar je zou ook de lamp kunnen weglaten en alleen vloer- en/of tafellampen nemen, dan kun je die draad weghalen en houd je een strak mooi plafond. Of een strakke/moderne kroonluchter, maar dan wel met kaarsen! (en een ladder in de hoek om ze aan te kunnen steken, haha!)
pi_72071710
Kun je niet op de bovenverdieping een plank uit de vloer nemen en de kabel in de holle ruimte tussen het plafond en de vloer leggen?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:29:10 #156
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72075752
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:31 schreef Nint het volgende:
Als ik zo naar het schilderwerk van die "roos" op het plafond kijk; heeft deze kamer tussendoor een andere indeling gehad, ik zie dat nml. niet terug op de foto's?
Verder nog, mooi werk en ik wacht met spanning de updates af.
Het plafond in ongeschilderd :p De donkere 'verf' is gewoon 100 jaar aan vuiligheid. Een deel van het plafond is afgewassen, vandaar de andere kleur.

@dvr: potverdikke, dat logen is een goed idee, ziet er veel beter uit!

@ Archont: vrijdag=relaxdag, dan heb ik niet zoveel zin om te werken
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:19 schreef maok het volgende:
Is het niet een idee om de scheuren in het plafond dicht te kitten zodat ze niet terug komen? Daar kun je ook prima weer overheen schilderen. Is misschien wel minder duurzaam, maar anders komen die scheuren waarschijnlijk ook weer terug zoals je zelf zegt.
Op de grote vlakken zijn de scheuren dus geen probleem meer, door het glasvlies wat veel sterker is dan kit. Bij de sierprofielen gebruik ik elastische vulpasta. Met wat geluk zijn die barsten dan voor iets langer weg.
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:48 schreef Kwameisje het volgende:
Na een paar pagina's bewonderend gelezen te hebben, merk ik dat je blijkbaar een echte Fok!-celebrity bent! Mijn verontschuldigingen dat ik dat niet meteen doorhad, maar ik ben nog niet zo lang hier. Ga gauw je oude topics nalezen..

Over dat electrische snoer aan het plafond - je schreef dat je er een kroonluchter op wilde hangen (wat daar natuurlijk prachtig zou staan) maar je zou ook de lamp kunnen weglaten en alleen vloer- en/of tafellampen nemen, dan kun je die draad weghalen en houd je een strak mooi plafond. Of een strakke/moderne kroonluchter, maar dan wel met kaarsen! (en een ladder in de hoek om ze aan te kunnen steken, haha!)
Ach, 5 minutes of Fok-fame

Ik heb dat ook nog gedacht, om er gewoon geen luchter te hangen. Maar dan zit je daar met dat rozet dat daar nutteloos hangt te wezen. Ik denk -denk he- dat dat snoer helemaal niet zal opvallen. De hele plafond zal wit zijn, en het licht van de luchter hangt er recht onder. De schaduw zou dus achter de draad moeten vallen.
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:56 schreef Igen het volgende:
Kun je niet op de bovenverdieping een plank uit de vloer nemen en de kabel in de holle ruimte tussen het plafond en de vloer leggen?
Dat zou idd kunnen, maar niet met dit plafond. In het geval dat je beschrijft moet je ook nog gaatjes boren in het plafond. Dat is een hachelijke onderneming met dit type plafond. Het bestaat uit zo'n 5mm plaaster dat opgehangen is aan dunne verende gespijkerde latjes, dicht op elkaar. Die latjes hangen dan weer vast aan de balken. Het plaaster bevat ook varkenshaar en hangt dus vrij hecht aan elkaar. Als je boort in dat plafond, dan kan het zijn dat je zo'n latje raakt. Dat veert dan door, komt los van de plaaster over een hele lengte, de plaaster veert uiteraard niet, maar hangt ook niet meer vast aan die lat. Vervolgens valt een hele brok plaaster naar beneden (want die hangt zo goed aan elkaar door die haartjes). Been there, done that En de schijterij van dit alles is dat het maar zeer moeilijk te repareren valt. Dus het wordt een draadje om mee te leren leven.
pi_72076293
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 17:29 schreef MMach het volgende:

[..]

Dat zou idd kunnen, maar niet met dit plafond. In het geval dat je beschrijft moet je ook nog gaatjes boren in het plafond. Dat is een hachelijke onderneming met dit type plafond. Het bestaat uit zo'n 5mm plaaster dat opgehangen is aan dunne verende gespijkerde latjes, dicht op elkaar. Die latjes hangen dan weer vast aan de balken. Het plaaster bevat ook varkenshaar en hangt dus vrij hecht aan elkaar. Als je boort in dat plafond, dan kan het zijn dat je zo'n latje raakt. Dat veert dan door, komt los van de plaaster over een hele lengte, de plaaster veert uiteraard niet, maar hangt ook niet meer vast aan die lat. Vervolgens valt een hele brok plaaster naar beneden (want die hangt zo goed aan elkaar door die haartjes). Been there, done that En de schijterij van dit alles is dat het maar zeer moeilijk te repareren valt. Dus het wordt een draadje om mee te leren leven.
Dat probleem komt me bekend voor...

Volgens mij heb ik daar zelfs ooit nog een topic over geopend. Ik ging verhuizen naar een zolderwoning in een oud huis, met overal pleister op rietmatten. Voor het plafond, voor de dakkapellen, voor het schuine dak... En toen ik het oude behang wilde weghalen kwamen overal stukken pleister naar beneden.

Uiteindelijk viel dat gelukkig prima te repareren en ik zou in dat geval ook zeker wel een gaatje hebben durven boren. Vooral omdat ik draden over muren en plafonds echt verschrikkelijk lelijk vind.

Maar ja, het klinkt alsof pleister met varkenshaar, en pleister op houten latjes nog weer even een ander verhaal is.

Nou ja, in ieder geval wens ik je veel succes!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2009 17:59:11 ]
pi_72077483
tvp
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_72078469
Tja, wij hebben onze huizen inmiddels vol met draadloos vanalles, maar wachten nog met smart op draadloze electriciteit...
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:03:59 #160
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72079600
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:24 schreef Kwameisje het volgende:
Tja, wij hebben onze huizen inmiddels vol met draadloos vanalles, maar wachten nog met smart op draadloze electriciteit...
Je zou eens moeten weten hoe vaak ik dat al heb gedacht In principe is zoiets zeker mogelijk, maar een realisatie ervan zal nog lang op zich laten wachten. Wijlen Nikola Tesla had daar een aantal interessante visies en ideëen over (misschien zelfs creaties van), maar die zijn nog niet helemaal publiekelijk toegankelijk.
In de echte wereld wordt dat wel al af en toe toegepast in zeer eenvoudige vorm, waarvan de bekendste de oplader van een electrische tandenborstel is. Daarbij worden 2 spoelen (1 in de oplader en 1 in de tandenborstel) in elkaar geschoven. Door de spoel in de oplader wordt een stroom gestuurd die een magnetisch veld veroorzaakt. Dat magnetische veld induceert in de spoel van de tandenborstel een stroompje dat de batterij oplaadt. Zonder dat beide toestellen elkaar electrisch raken is er een energie overdracht=draadloze electriciteit. Zoiets is natuurlijk wel niet echt toe te passen met stopcontacten en electrische apparaten.
pi_72079628
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:10 schreef MMach het volgende:

De kleuren van de muren wil ik trouwens zoals mijn zus haar kamer, de iets donkerdere variant van beige, ik ben daarnet nog eens gaan kijken en ik vind dat echt wel mooi. Dit dus:
[ afbeelding ]
Donkerder wil ik niet gaan, want dat verkleint de ruimte.
Weet jij zo welke RAL-kleurcode dit is? Ik heb binnenkort ook een huis te verven en ik vind het wel mooi.

En verder voor al je geklus.Ik doe het je niet na.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:08:42 #162
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72079734
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:05 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Weet jij zo welke RAL-kleurcode dit is? Ik heb binnenkort ook een huis te verven en ik vind het wel mooi.

En verder voor al je geklus.Ik doe het je niet na.
Ik dacht dat dat uit de nepal reeks van levis of dulux kwam, de ral kleurcode weet ik echt niet
pi_72079941
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:08 schreef MMach het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat uit de nepal reeks van levis of dulux kwam, de ral kleurcode weet ik echt niet
Dan moet ik even zoeken in de winkel van die merken zeggen mij niks. Maar volgens mij heeft Flexa ook wel iets met nepal, dus dan vermaak ik mij wel weer in de Hornbach o.i.d.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:22:20 #164
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72080122
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:15 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dan moet ik even zoeken in de winkel van die merken zeggen mij niks. Maar volgens mij heeft Flexa ook wel iets met nepal, dus dan vermaak ik mij wel weer in de Hornbach o.i.d.
Nu je het zegt, ik zie dat ze Dulux niet in nl verkopen. Echt geweldige verf nochtans, wel een beetje aan de dure kant, maar op verf moet je niet besparen. Het zit hiertussen, ik denk dat het velvet truffe is.
http://www.dulux.be/nl/c_oc_neutral_rich.html
pi_72080617
quote:

[..]

Die nepal serie is in NL niet (meer) te krijgen. (en levis is volgens mij het merk waaronder Flexa in BE opereert)
pi_72080991
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:40 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Die nepal serie is in NL niet (meer) te krijgen. (en levis is volgens mij het merk waaronder Flexa in BE opereert)
Ik kijk wel even.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:15:08 #167
155227 crew  Guppy
dus
pi_72090381
Ik kan hier eigenlijk maar één ding op zeggen: respect
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:18:57 #168
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72093436
Ik dank u zeer

Ik heb nu de grote vlakken al behangen met glasvlies. Niet echt zichtbaar op foto denk ik.

Ik heb deze morgen ook nog gekeken of ik de draad toch echt niet wegkrijg, maar dat gaat echt niet lukken, bummer De plafond daar is veel te dun om zelfs maar een minisleufje te maken. Maargoed, het blijft afwachten tot alles wit is. Maar ik ben hoopvol, want er is daarnet iemand komen kijken en die had in eerste instantie niet op de draad gelet

In de komende dagen hou ik me bezig met de profielen.
Eerst een scheur, dan wat plamuur erover

en na heel wat schuren kom je tot dit

en zo zijn er nog vrij veel plekken, ook waar gewoon het hele profiel weg is. Maargoed, ik probeer er het beste van te maken.

En wat vrijdagavonden betreft:

Met gelijkgestemde zielen, een pintje en hollands finest naar Heima (in mijn ogen een van de mooiste muziektourfilms ooit gemaakt) kijken. Dat staat op de eerste plaats op m'n vrijdag-relax-lijst. Het zal je niets zeggen als je niet houdt van Sigur Ros, maar toch de trailer:

[ Bericht 9% gewijzigd door MMach op 22-08-2009 16:27:57 ]
pi_72094493
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 16:18 schreef MMach het volgende:

[ afbeelding ]
Ik heb deze morgen ook nog gekeken of ik de draad toch echt niet wegkrijg, maar dat gaat echt niet lukken, bummer De plafond daar is veel te dun om zelfs maar een minisleufje te maken. Maargoed, het blijft afwachten tot alles wit is. Maar ik ben hoopvol, want er is daarnet iemand komen kijken en die had in eerste instantie niet op de draad gelet
Je kan ook die draad op een moderne design-manier proberen te leggen, zodat 'ie juist positief opvalt.

Zeg maar net als het loopbruggetje door de stationshal van Groningen. Daar heeft men ook opzettelijk voor een contrasterend modern design gekozen, omdat men dat het eerlijkst en meest oprecht vond. (plaatje)
quote:
In de komende dagen hou ik me bezig met de profielen.
Eerst een scheur, dan wat plamuur erover
[ afbeelding ]

en na heel wat schuren kom je tot dit
[ afbeelding ]
en zo zijn er nog vrij veel plekken, ook waar gewoon het hele profiel weg is. Maargoed, ik probeer er het beste van te maken.
Netjes.
  maandag 24 augustus 2009 @ 01:57:10 #170
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72102231
quote:

[..]

De kleur "Zeepaardje" van Histor lijkt hier erg op. Heel mooi en neutraal op de muur, maar toch sfeervol
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_72113037
Dag MMach,

Is misschien ook een idee, omdat je langs de randen ook sierlijsten hebt lopen; een klein sierlijstje vanuit je middenrozet naar de muur laten lopen waar je de kabel in verbergt? Als je dit richting alle 4 de muren hebt lopen (dus een soort kruis creeerd) kan het maar zo lijken alsof het hoort!

Groeten van iemand die je topics altijd met grote interesse volgt!
  maandag 24 augustus 2009 @ 17:54:53 #172
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72116858
Dat zijn allemaal oplossingen, maar de 'eerlijkste' lijkt me toch de huidige. Zo zie ik het al zovele jaren bij me thuis, zo is het al 100jaar. nu is het evenwel geupdate naar de hudige standaarden.

Intussen heeft het plafond zijn eerste verflaag (dus nog wat vlekkerig) al gekregen.

pi_72117129
Je ziet het draad nauwelijks zo hoor. netjes hoor!
pi_72118996
Wauw wat een moed heb jij !! Super, hulde!!
  maandag 24 augustus 2009 @ 19:48:41 #175
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72119980
Mijn goesting is toch over vandaag. Mindnumbingly boring plamuurwerk. Maargoed, ik zit toch over halfweg daarmee.

Ik moet me toch niet haasten, want m'n zusje heeft nog tot vrijdag herexamens, dus tot dan kan ik niet echt lawaai maken.
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:40:05 #176
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_72123583
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:48 schreef MMach het volgende:
Mijn goesting is toch over vandaag. Mindnumbingly boring plamuurwerk. Maargoed, ik zit toch over halfweg daarmee.
* Nint -- Ik word al moe als ik naar die foto's kijk, wat een kwak "plekjes"
pi_72125538
Hehe, leuk he plamuren. Mooi stippelpatroontje
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:38:32 #178
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72152099
Heee die MMach!

Ik was al bang dat je in Dubai (toch?) zou blijven hangen en we je kwijt waren. Maar je bent er weer. Ik kijk, lees en huiver (van bewondering!) weer mee.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 18:57:38 #179
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72179044
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:38 schreef Duderella het volgende:
Heee die MMach!

Ik was al bang dat je in Dubai (toch?) zou blijven hangen en we je kwijt waren. Maar je bent er weer. Ik kijk, lees en huiver (van bewondering!) weer mee.
Ik had een hele uitleg over m'n huidige job getypt, maar ik ga hem toch niet posten. Ik ga het er op houden dat deze job op m'n lijf geschreven staat en dat ik het niet beter had kunnen treffen (ook al is het niet gemakkelijk, ik zou niets anders willen ). Ik zou daarnaast mijn vrienden veel te hard missen had ik toch voor het buitenland gekozen.

Intussen ben ik klaar met plamuren. Morgen ga ik ook proberen die gasbetonblokken muur aan te pakken zodat die ook vlak is. In het weekend kan ik dan normaal gezien weer doordoen, want m'n zusje heeft dan gedaan met haar herexamens en dan kan ik weer lawaai maken

pi_72179897
Ga je de buizen in de hoek gewoon opnieuw schilderen of ga je ze verstoppen achter een voorzetwandje oid?
pi_72191173
Mmach, wat fijn dat je er weer bent!! Het ziet er weer goed uit allemaal, keep it up!!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:30:54 #182
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72208036
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:25 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ga je de buizen in de hoek gewoon opnieuw schilderen of ga je ze verstoppen achter een voorzetwandje oid?
Dat zijn gewoon buizen van de centrale verwarming. Die zijn er in elke kamer, heb ik me nog nooit aan gestoord Dus daar komt niets voor oid.

Intussen is de gasbetonblokkenwand dicht gegoldband. Best tevreden

Je ziet de stenen er door, maar dat komt omdat de pleister op die plaatsen sneller droogt dan in de voegen, dat is geen niveauverschil. Hier en daar moet er nog wat geretoucheerd worden, maar het moeilijkste daarvan is al voorbij.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:04:36 #183
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_72246661
Ben je niet bang dat er een scheur in komt? (links)
pi_72250751
MMach kennende zal hij er nog glasvliesbehang over plakken, dus van scheuren hoeft ie niet veel te vrezen.
pi_72251145
Dat met dat glasvliesbehang neemt wel bijzondere proporties aan, ja. Volgens mij zijn over een paar weken ook al die schepen op zijn werk van een ordentelijke laag voorzien.
pi_72253310
Nu Dorothee haar hertentamens erop zitten mag ze de vloer wel gaan kuisen....
  zondag 30 augustus 2009 @ 17:03:26 #187
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72284205
Mijn zusje vertrekt straks op vakantie, dus ik zal zelf wel de vloer kuisen
Intussen zijn er al 2 muren behangen en is er al eentje met grondverf geverfd (de andere moet nog drogen). Tegen het einde van de week zou ik de muren af willen hebben (ttz: in de grondlaag hebben staan), zodat ik dit weekend kan proberen de vloer op de schuren. Hopelijk is het dan eindelijk gedaan met stof...

Naast een douche ben ik ook blij dat een mondmaskertje bestaat

En zo staan de zaken dus vandaag:

Aan de muur van de deuren hangt al behang; maar dat is moeilijk te zien dus

[ Bericht 0% gewijzigd door MMach op 30-08-2009 17:15:06 ]
  PR/Manusje van alles zondag 30 augustus 2009 @ 17:05:54 #188
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72284297
beetje stoffig
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_72284364
Stofnest.

Voor de rest: keep up the good work.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_72284760
uche - uche
wat zien de plafondlijsten er nu al strak uit !
pi_72292696
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
beetje stoffig
maar MMach kan nu wel snel douchen
pi_72297920
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 02:32 schreef Archont het volgende:
MMach kennende zal hij er nog glasvliesbehang over plakken, dus van scheuren hoeft ie niet veel te vrezen.
Dat glasvlies, is dat nou echt zulk wonderspul?

Ik moet ook nog behangen maar zit te twijfelen tussen glasvlies en raufasher.
pi_72298238
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:50 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is glasvlies sterk zodat je nooit scheuren krijgt, en het krimpt niet bij het opdrogen.

Maar verder wil het minder goed om de bocht, de glasvezels irriteren als je het behang aanraakt voor het geverfd is, en als het eenmaal op de muur zit krijg is het een hels karwei als het er ooit weer af moet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2009 00:01:56 ]
pi_72301379
Ow wauw MMach!! Ik heb niet zo veel zinnigs toe te voegen verder, maar wat wordt het weer mooi!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_72313935
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:50 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook sterk afhankelijk is van de klusser. Mmach heeft een voorkeur voor glasvlies en heeft zich bijzonder behendig er mee gemaakt. Ik zelf stuuc liever alles af met goudband omdat ik er ooit mee begonnen ben en er steeds handiger mee ben geraakt
Profiel opgeheven.
pi_72315160
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 00:01 schreef Igen het volgende:

Voor zover ik weet is glasvlies sterk zodat je nooit scheuren krijgt, en het krimpt niet bij het opdrogen.
Wat gebeurt er dan als de muur waar 't op geplakt zit tóch wil uitzetten als de zon erop staat? 'k Bedoel, dat zijn toch flinke krachten?
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 18:05:46 #197
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_72315496
* Vonkenboer zet zijn mistlampen aan

Wat zo'n kamer al opfleurd van een beetje witte verf zeg !
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:55:31 #198
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72323556
Wow, wat een stofzooitje! Wat Vonkenagrariër zegt; het knapt enorm op van alleen al het sauzen. En wat springt die schouw er al uit zeg. Ben benieuwd hoe de spiegel straks staat. Volgens mij geweldig.
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:55:04 #199
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72350910
Over het wel en wee van het glasvlies antwoord ik later deze week wel es. Het is zeker geen wondermateriaal maar zoals bovenstaande posters zeggen, het is een kwestie van voorkeur en absoluut een van mijn favoriete materialen, ondanks de mottigheid om het te manipuleren.

Even de spiegel op z'n plaats gezet. Ook al blijven de muren niet wit, ik vind hem nu nog te donker.

Deze muur heeft nog wat schuurwerk nodig en moet ook nog geglasvliesd worden, maar vandaag heb ik echt geen zin in nog meer stof, dus dat is voor morgen.

De andere muren zijn wel al in hun eerste laag gezet:

dinsdag 1 september 2009 @ 19:59:45 #200
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72351053
Ja, doe maar 's even rustig aan, je bent er al druk zat mee. De spiegel vind ik overigens prachtig staan, maar ieder z'n ding natuurlijk. Maar man, wat knapt het allemaal op!
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2009 @ 20:30:24 #201
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_72352161
Geweldig mooi allemaal, geweldig mooi.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_72357526
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:55 schreef MMach het volgende:
ondanks de mottigheid

Mmach, wat een prachtige 'werken' heb je weer verricht. Ik ben fier op u.

Overigens vind ik de spiegel ook práchtig, maar ik kan me voorstellen dat je een flinke afkeur hebt ontwikkeld tegen donker en oud. Als ik jou was (I wish, dan was mijn eigen huis vast al veel verder gevorderd ), zou ik echt tot het allerlaatst wachten met de spiegel een behandeling geven.

Heb je trouwens in de badkamer nog speciale verf gebruikt ivm vocht?
Eeuwig vijfentwintig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')