ik ook!!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:15 schreef Trebweb het volgende:
MMach, goed om te zien dat je weer terug bent! Ga je topics weer met bewondering tegenmoet zien!
Vrijdag=uitgaansavond?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:42 schreef Archont het volgende:
[..]
wat is er dan wel zo speciaal aan vrijdag?
Het plafond in ongeschilderd :p De donkere 'verf' is gewoon 100 jaar aan vuiligheid. Een deel van het plafond is afgewassen, vandaar de andere kleur.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:31 schreef Nint het volgende:
Als ik zo naar het schilderwerk van die "roos" op het plafond kijk; heeft deze kamer tussendoor een andere indeling gehad, ik zie dat nml. niet terug op de foto's?
Verder nog, mooi werk en ik wacht met spanning de updates af.
Op de grote vlakken zijn de scheuren dus geen probleem meer, door het glasvlies wat veel sterker is dan kit. Bij de sierprofielen gebruik ik elastische vulpasta. Met wat geluk zijn die barsten dan voor iets langer weg.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:19 schreef maok het volgende:
Is het niet een idee om de scheuren in het plafond dicht te kitten zodat ze niet terug komen? Daar kun je ook prima weer overheen schilderen. Is misschien wel minder duurzaam, maar anders komen die scheuren waarschijnlijk ook weer terug zoals je zelf zegt.
Ach, 5 minutes of Fok-famequote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:48 schreef Kwameisje het volgende:
Na een paar pagina's bewonderend gelezen te hebben, merk ik dat je blijkbaar een echte Fok!-celebrity bent! Mijn verontschuldigingen dat ik dat niet meteen doorhad, maar ik ben nog niet zo lang hier. Ga gauw je oude topics nalezen..
Over dat electrische snoer aan het plafond - je schreef dat je er een kroonluchter op wilde hangen (wat daar natuurlijk prachtig zou staan) maar je zou ook de lamp kunnen weglaten en alleen vloer- en/of tafellampen nemen, dan kun je die draad weghalen en houd je een strak mooi plafond. Of een strakke/moderne kroonluchter, maar dan wel met kaarsen! (en een ladder in de hoek om ze aan te kunnen steken, haha!)
Dat zou idd kunnen, maar niet met dit plafond. In het geval dat je beschrijft moet je ook nog gaatjes boren in het plafond. Dat is een hachelijke onderneming met dit type plafond. Het bestaat uit zo'n 5mm plaaster dat opgehangen is aan dunne verende gespijkerde latjes, dicht op elkaar. Die latjes hangen dan weer vast aan de balken. Het plaaster bevat ook varkenshaar en hangt dus vrij hecht aan elkaar. Als je boort in dat plafond, dan kan het zijn dat je zo'n latje raakt. Dat veert dan door, komt los van de plaaster over een hele lengte, de plaaster veert uiteraard niet, maar hangt ook niet meer vast aan die lat. Vervolgens valt een hele brok plaaster naar beneden (want die hangt zo goed aan elkaar door die haartjes). Been there, done thatquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:56 schreef Igen het volgende:
Kun je niet op de bovenverdieping een plank uit de vloer nemen en de kabel in de holle ruimte tussen het plafond en de vloer leggen?
Dat probleem komt me bekend voor...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:29 schreef MMach het volgende:
[..]
Dat zou idd kunnen, maar niet met dit plafond. In het geval dat je beschrijft moet je ook nog gaatjes boren in het plafond. Dat is een hachelijke onderneming met dit type plafond. Het bestaat uit zo'n 5mm plaaster dat opgehangen is aan dunne verende gespijkerde latjes, dicht op elkaar. Die latjes hangen dan weer vast aan de balken. Het plaaster bevat ook varkenshaar en hangt dus vrij hecht aan elkaar. Als je boort in dat plafond, dan kan het zijn dat je zo'n latje raakt. Dat veert dan door, komt los van de plaaster over een hele lengte, de plaaster veert uiteraard niet, maar hangt ook niet meer vast aan die lat. Vervolgens valt een hele brok plaaster naar beneden (want die hangt zo goed aan elkaar door die haartjes). Been there, done thatEn de schijterij van dit alles is dat het maar zeer moeilijk te repareren valt. Dus het wordt een draadje om mee te leren leven.
Je zou eens moeten weten hoe vaak ik dat al heb gedachtquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:24 schreef Kwameisje het volgende:
Tja, wij hebben onze huizen inmiddels vol met draadloos vanalles, maar wachten nog met smart op draadloze electriciteit...
Weet jij zo welke RAL-kleurcode dit is? Ik heb binnenkort ook een huis te verven en ik vind het wel mooi.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:10 schreef MMach het volgende:
De kleuren van de muren wil ik trouwens zoals mijn zus haar kamer, de iets donkerdere variant van beige, ik ben daarnet nog eens gaan kijken en ik vind dat echt wel mooi. Dit dus:
[ afbeelding ]
Donkerder wil ik niet gaan, want dat verkleint de ruimte.
Ik dacht dat dat uit de nepal reeks van levis of dulux kwam, de ral kleurcode weet ik echt nietquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:05 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Weet jij zo welke RAL-kleurcode dit is? Ik heb binnenkort ook een huis te verven en ik vind het wel mooi.
En verdervoor al je geklus.Ik doe het je niet na.
Dan moet ik even zoeken in de winkel van die merken zeggen mij niks. Maar volgens mij heeft Flexa ook wel iets met nepal, dus dan vermaak ik mij wel weer in de Hornbach o.i.d.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:08 schreef MMach het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat uit de nepal reeks van levis of dulux kwam, de ral kleurcode weet ik echt niet
Nu je het zegt, ik zie dat ze Dulux niet in nl verkopen. Echt geweldige verf nochtans, wel een beetje aan de dure kant, maar op verf moet je niet besparen. Het zit hiertussen, ik denk dat het velvet truffe is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan moet ik even zoeken in de winkel van die merken zeggen mij niks. Maar volgens mij heeft Flexa ook wel iets met nepal, dus dan vermaak ik mij wel weer in de Hornbach o.i.d.
Die nepal serie is in NL niet (meer) te krijgen. (en levis is volgens mij het merk waaronder Flexa in BE opereert)quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan moet ik even zoeken in de winkel van die merken zeggen mij niks. Maar volgens mij heeft Flexa ook wel iets met nepal, dus dan vermaak ik mij wel weer in de Hornbach o.i.d.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:40 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Die nepal serie is in NL niet (meer) te krijgen. (en levis is volgens mij het merk waaronder Flexa in BE opereert)
Je kan ook die draad op een moderne design-manier proberen te leggen, zodat 'ie juist positief opvalt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:18 schreef MMach het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb deze morgen ook nog gekeken of ik de draad toch echt niet wegkrijg, maar dat gaat echt niet lukken, bummerDe plafond daar is veel te dun om zelfs maar een minisleufje te maken. Maargoed, het blijft afwachten tot alles wit is. Maar ik ben hoopvol, want er is daarnet iemand komen kijken en die had in eerste instantie niet op de draad gelet
![]()
Netjes.quote:In de komende dagen hou ik me bezig met de profielen.
Eerst een scheur, dan wat plamuur erover
[ afbeelding ]
en na heel wat schuren kom je tot dit
[ afbeelding ]
en zo zijn er nog vrij veel plekken, ook waar gewoon het hele profiel weg is. Maargoed, ik probeer er het beste van te maken.
De kleur "Zeepaardje" van Histor lijkt hier erg op. Heel mooi en neutraal op de muur, maar toch sfeervolquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |