In mijn woonplaats hebben ze het gewaagd om een hele mooie gevel achter horizontale planken te verstoppen, je ziet nog net de punt van de dak... dat daar ooit toestemming voor is gegeven...quote:Als je in de oude binnensteden komt lijkt het alsof alles in de naoorlogse stijl gebouwd is maar vaak als je omhoog kijkt (Tilburg is daar een mooi voorbeeld van) dan zie je nog allerlei oude elementen en gevels terug.
in nederland is het inderdaad zo dat 9 van de 10 of zelfs meer huizen door een projectontwikkelaar bedacht en gebouwd worden.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:55 schreef MMach het volgende:
[..]
Dat is gewoon vet![]()
Maar worden die huizen altijd en masse gebouwd ofzo? Bij ons is dat -voor zover ik weet- enkel zo bij de sociale woningbouw dat er een groter aantal huizen in 1 keer worden gebouwd. Meestal zijn het gewoon de huiseigenaars zelf die hun huis ontwerpen en laten bouwen. Vandaar de grote variatie in Belgie. Wij hebben ook lintbebouwing (dus een doorlopende huizenrij tussen de steden, langs de secundaire wegen), in Nederland zie je dat niet zo vaak (of heb ik dat nog niet zo vaak gezien, het is niet alsof ik er elke week kom)
En ik vind dat geen topicvervuiling (tenzij de mods daar anders over denken), ik vind dat best interessant
De prijzen van huizen van voor de oorlog zijn verhoudingsgewijs vaak stukken hoger.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:02 schreef MMach het volgende:
Elke keer als ik in nederland kom sta ik met verbazing te kijken naar het soort wijken met straat achter straat dezelfde huizen. Dit soort:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat zijn dan vaak nieuwbouwwijken met gigantisch hoge huizenprijzen.
Fantastische gevelquote:Terwijl dit bijvoorbeeld de voorgevel van ons andere huis is:
[ afbeelding ]
Akkoord, het ziet er niet uit, maar haal er een zandstraler over en je krijgt een bloedmooie zandstenen voorgevel. En het huis ernaast is anders, en dat ernaast ook, heerlijk. En dit is een gewoon standaard rijtjeshuis-zij het in een iets duurdere straat-, in de buitenwijken van gent. Er zijn er ook kleinere, er zijn ook straten met meer dan een paar dezelfde huizen, maar dat komt veel minder voor dan in NL.
Dit type (Force) is ook bij de Karwei te verkrijgen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:08 schreef pascalheister het volgende:
mooie klus, waar komt dat badmeubel vandaan?
Er zijn nog 150k ¤ renovatiekosten aan. Naast de kostprijs is dat samen hetzelfde bedrag dat je kwijt bent voor een leuk villatje aan de rand van Gent. Het is vooral de locatie die zeer gunstig is. Ikzelf zou er bv nooit aan beginnen, er is nogal wat structureel werk aan, en hoewel het wel een leuk huis is, zou de totaalprijs voor mij te veel zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 07:12 schreef Rallydame het volgende:
Wat een mooi huis(beiden maar doel nu even op de 2e
)
Ben erg benieuwd hoe het er van binnen uit ziet... Is het al die tijd wel verhuurd geweest of heeft het altijd leeg gestaan?
Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben. Vind het aan de buitenkant mooi...
Als ik nu eens geld en tijd zou hebben...
* Rallydame droomt nog even verder..
quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:21 schreef Treasa het volgende:
[..]
In mijn woonplaats hebben ze het gewaagd om een hele mooie gevel achter horizontale planken te verstoppen, je ziet nog net de punt van de dak... dat daar ooit toestemming voor is gegeven...
Ps ik geloof dat ik wat verslaafd aan fok aan het geraken ben...![]()
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:46 schreef MMach het volgende:
[..]
Het warm water is nu ook OK in de badkamer (Vaillantman moest nog een en ander instellen en keuren). Net genoten van een heerlijke massagedouche
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |