abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 september 2009 @ 11:48:56 #203
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_72366291
Jemig, ik ben weer volledig onder de indruk van wat je allemaal in korte tijd klaarspeelt. En hoe! Als ik een pet ophad dan nam ik 'm zeker voor je af .
  woensdag 2 september 2009 @ 20:29:29 #204
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72378433
Het gaat toch allemaal wat trager dan zou kunnen, maargoed, ik heb maar een paar uurtjes per dag tijd om iets te doen
De muur is intussen geschuurd en geglasvliesd, maar een foto heeft geen zin, want je ziet er weer geen bal van
pi_72386185
Mooi topic weer MMach, ook goed om te lezen dat je het goed naar je zin heb bij je eerst echte baan.
Kan je geen motor van de zaak krijgen of ben je al te gehecht aan je Yamaha GTS.

Hopelijk blijf je nog lang klussen en deel je het met de andere op fok forum.
............................
  donderdag 3 september 2009 @ 12:22:26 #206
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72395190
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:46 schreef sander89 het volgende:
Mooi topic weer MMach, ook goed om te lezen dat je het goed naar je zin heb bij je eerst echte baan.
Kan je geen motor van de zaak krijgen of ben je al te gehecht aan je Yamaha GTS.

Hopelijk blijf je nog lang klussen en deel je het met de andere op fok forum.
Omdat ik zoveel km's doe ivm persoonlijke opvolging van werken en leveranciers (800 tot 1000km per week(!) ) zou ik een firmawagen met unlimited gebruik krijgen ergens in januari, maar dat is iets wat ik liever niet heb. Een auto is zo onflexibel als de pest. Als ik ergens moet zijn wil ik daar snel kunnen staan, zonder te wachten in files allerhande (maar ook zonder snelheidsovertredingen te begaan trouwens). Ik zit dagelijks zo'n 2.5u op de motor en ik kan gewoon niet beschrijven hoe goed die Yamaha GTS is. Ik heb al op heel wat moto's gereden, maar deze spant echt wel de kroon van rijplezier. Het probleem is dat hij na 2 jaar (of zelfs minder) volledig versleten zal zijn door dat aantal km's, maar dan koop ik me gewoon dezelfde. De beste motor voor deze toepassing waar ik ooit mee gereden heb, zonder twijfel

En over dat klussen: ik ben al aan het denken wat het volgende zou kunnen zijn Ik zou niet weten wat andere mensen doen als ze thuiskomen van hun werk. TV kijken ofzo? Ik zou me rotvervelen mocht ik tussendoor ook niet wat klussen. Toegegeven, nu is het wat minder leuk omdat je na een lange stressy& hectische (which is what I like )werkdag thuiskomt in een huis dat van top tot een onder een laag stof ligt en je er weer een uur of 2 invlamt. Maar ik heb dat wel nodig als compensatie voor overdag. Als ik te lang met mijn hoofd alleen werk, dan moet ik handenarbeid hebben om me weer goed in m'n vel te voelen. En 's avonds is er dan nog tijd genoeg over om eens iets te gaan drinken, om naar een concert te gaan (explosions in the sky op 9 sept, en spinvis op 7okt. ), of een vriendenavondje te houden.
ohja, ik denk dat vrijgezel zijn er ook wel voor iets tussen zit. Zoveel vrije tijd, ik ben dat al bijna niet meer gewoon

Ik heb het nog niet verteld, maar een vriendin van mij woont nu in de zolderstudio. Ze is handelsingenieur en is net begonnen met werken, en nu woont die daar echt, al voor minstens een jaar. Op je blote voeten van je eigen huis naar een vriendin kunnen stappen: aanrader

[ Bericht 3% gewijzigd door MMach op 03-09-2009 12:27:59 ]
  donderdag 3 september 2009 @ 14:54:49 #207
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72399612
Man wat ben jij goed bezig met klussen
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72404498
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:22 schreef MMach het volgende:
[...]
En 's avonds is er dan nog tijd genoeg over om eens iets te gaan drinken, om naar een concert te gaan (explosions in the sky op 9 sept, en spinvis op 7okt. ), of een vriendenavondje te houden. [...]

dat hoor ik graag zie
  donderdag 3 september 2009 @ 20:32:06 #209
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72410373
Perpenijntje heeft vandaag geschilderd, en deze muur is dus ook gedaan. Ik ben nu een beetje aan het proberen hoe de vloer aan te pakken is. Omdat hij zo oud is is hij gegolfd en heeft een heleboel gebreken, dus echt makkelijk te schuren wordt dat niet. On verra

(er zit een foutje in het aan elkaar plakken van de foto's, normaal gezien zit die kap niet in de sierlijsten)

Ik ben trouwens ook aan het nadenken of ik geen kastje rond de radiator zal fixen, zoals in de kamer van m'n zus. Maar dat zal er wat raar uitzien omdat het zo in een hoekje staat.
pi_72412741
zet er evt een rekje ofzo voor dan heb je direct ook al iets om wat gerief op te bergen
pi_72412887
Als je er dingen voor zet of iets omheen bouwt gaat, dan loopt wel de warmte-opbrengst terug hè.

Of wacht, achter die wand gaat het huis vast gewoon verder, dus dan is dat niet erg. Sorry.

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2009 21:29:13 ]
pi_72418663
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:32 schreef MMach het volgende:
Ik ben trouwens ook aan het nadenken of ik geen kastje rond de radiator zal fixen, zoals in de kamer van m'n zus. Maar dat zal er wat raar uitzien omdat het zo in een hoekje staat.
ik vraag me ook af of dat ding uberhaupt wel iets doet. Het is zo te zien namelijk best een grote kamer, en echt een radiator van drie keer niks
pi_72419113
quote:
Perpenijntje heeft vandaag geschilderd, en deze muur is dus ook gedaan. Ik ben nu een beetje aan het proberen hoe de vloer aan te pakken is. Omdat hij zo oud is is hij gegolfd en heeft een heleboel gebreken, dus echt makkelijk te schuren wordt dat niet. On verra

Echt goed met namen ben je niet he En je vergeet de plafond!!!
Koekoek!
pi_72420960
quote:

Je zou eigenlijk zo'n antieke gietijzeren radiator op de kop moeten kunnen tikken.. die kunnen erg mooi zijn, zeker in zo'n kamer. Helaas zijn opgeknapte exemplaren erg duur. Heb je in het andere huis niet toevallig nog eentje staan?
  vrijdag 4 september 2009 @ 08:42:26 #215
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72423795
Je kan ook de kast om de radiator helemaal tot aan het plafond laten lopen. Maak je het onderste gedeelte dicht (eventueel met gleufjes uitgefreesd om de warmte kwijt te kunnen) en daarboven laat je het open met plankjes. Kun je er nog wat inzetten als decoratie of juist als opberger gebruiken voor boeken / cd's / dvd's of zoiets dergelijks..
Verzin het zo maar even hoor. Misschien past het wel helemaal niet in het plan van de kamer
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:41:58 #216
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72429177
Tot helemaal boven lukt niet he, dan verneuk je de plafond.

Verder werkt zo'n radiator niet echt door straling, maar door convectie. Die zuigt koude lucht aan onderaan, blaast warme bovenaan uit. Maak je een kastje er rond dat die convectie niet in de weg staat (zoals op m'n zus haar kamer), dan werkt zoiets probleemloos zonder veel verlies. Die radiator is trouwens zo raar van vorm omdat daar vroeger 2 deuren naast waren (openslaande deuren met grote ruiten in). Nog steeds zonde dat die weg zijn gehaald (niet door mij), maar eerlijk is eerlijk, het maakt de kamer wel een stuk bruikbaarder.
  vrijdag 4 september 2009 @ 22:09:31 #217
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72446861
Ik was eigenlijk niet van plan om iets te doen vandaag. Maar ik liep voorbij de kamer en zag de vloer er zo bijliggen.

Ik had toen werkelijk mijn twijfels of dat ooit wel goed zou komen. Omdat de vloer al zolang onbeschermd is gebleven is het vuil er diep in gedrongen. Ik had al eens geprobeerd met de bandschuurmachine, zonder veel succes. Tot ik dacht aan de schaafmachine, die er een hele lap meer afhaalt. Het is een goed begin:

pi_72447425
Ja joh ! de schaafmachine ... haha

Je hebt niet te maken met velling en groef denk ik.
( als ik terugdenk aan de vloer van zuslief)
pi_72451592
Mooi geworden die vloer! .
  zaterdag 5 september 2009 @ 02:41:53 #220
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_72453807
Wat mooi allemaal! Wat ben je toch een knapperd!
Heb dit topic net ontdekt en moest trouwens wel hardop lachen om de foto van je zwarte gezicht.
En wat een mazzel voor die vriendin dat ze op die prachtig zolderkamer mag wonen.
You were born as an original. Don't die as a copy.
  zaterdag 5 september 2009 @ 15:01:52 #221
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_72461416
Bernoît wat ben je toch een heerlijke kerel met die klusijver van je! Blijft prachtig om naar te kijken zowel op fok als op FB.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zaterdag 5 september 2009 @ 20:47:52 #222
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72470560
Merci

Intussen & ondanks het feit dat ik vandaag even naar m'n werk moest is de vloer bijna klaar om zijn vernislaag te ontvangen. Vandaag heb ik geen vernis gekocht omdat ik niet direct brillant vernis kon vinden en er verder ook niet echt naar gezocht heb. Morgen nog wat vuile plekjes bijwerken, maar zelf zonder dat ben ik zeer tevreden. Ik had niet gedacht dat die vloer echt te redden viel, laat staan dat ik verwacht had dat de klus in nog geen dag geklaard zou zijn. Eerst 1.5mm afgeschaafd over het hele oppervlak en dan de bandschuurmachine erover, zeker langs de randen kon ik alleen maar schuren. De vloer is niet perfect, maar wel vrij vlak. Er is ook een brandplek in de vloer waar vroeger de kachel stond, maar ernaast. Ik vermoed dat er vroeger ooit eens een kool oid op de grond is gevallen, alleszins van voor m'n tijd. In tegenstelling tot wat je zou verwachten laat ik die plek zo zitten. Ik ben ook niet perfect, en een oude vloer ook niet. Besides, uiteindelijk zal dat niet opvallen doordat er een tv meubel zal staan én een reparatie zou het alleen maar lelijker maken (geen perfect matchend hout te vinden).

AnneX: het is wel degelijk met messing en groef gelegd, maar het is geen grenen hout (het ruikt niet naar grenen) en hij is met 21mm vrij dik. Daarnaast heb ik ook niet dwars op de houtrichting geschaafd, wat ook een groot verschil is.

pi_72470701
Ziet er netjes uit, een geleefde vloer staat ook beter in zo'n huis dat een brand nieuwe vloer denk ik zo, maar...

Nou heb je alle leidingen zo netjes in de muur ingefreesd en weggewerkt, kon je dat dan niet met die leiding die nog achter de radiator loopt op de eerste foto?
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_72470740
volgens mij is dat een heerlijk gevoel! zo'n pas geschaafde en geschuurde houten vloer onder je blote voeten!
Ik blijf me er over verbazen hoeveel prachtig werk jij in korte tijd kunt verzetten
  zaterdag 5 september 2009 @ 20:56:46 #225
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72470806
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 20:53 schreef Adolecens het volgende:
Ziet er netjes uit, een geleefde vloer staat ook beter in zo'n huis dat een brand nieuwe vloer denk ik zo, maar...

Nou heb je alle leidingen zo netjes in de muur ingefreesd en weggewerkt, kon je dat dan niet met die leiding die nog achter de radiator loopt op de eerste foto?
Dat is een waterleiding, die kan ik niet zomaar wegwerken in de muur. Maar dat komt helemaal goed met het kastje rond de radiator
  zaterdag 5 september 2009 @ 20:59:23 #226
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72470866
Prachtig geworden! Ik zou dat verbrandde stuk lekker z'n verhaal laten vertellen en op z'n hoogst eventuele gaten opvullen met wat kurk, dan lijkt het net of er knoesten inzitten. Zo te zien kan deze vloer dat prima hebben.

Ik sloeg bij onze vloer alle gaten vol met kurk, gewoon van flessen. Eerst bruislijm erin en daarna de kurk erin slaan. De volgende dag alle kurk wat boven de vloer uitsteekt wegsnijden met een scherp mes en je vloer is helemaal 'gaaf'. De vlek op zich zou ik niets aan doen, dat vind ik wel iets hebben.
Homo Sapiens H1 histone family, member 5
  zaterdag 5 september 2009 @ 21:22:55 #227
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72471507
Bekijk deze YouTube-video
(de 2de datum klopt wel niet )
  zaterdag 5 september 2009 @ 22:12:09 #228
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_72472835
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 21:22 schreef MMach het volgende:

(de 2de datum klopt wel niet )
Ik heb net de filmpjes nog een keer gekeken maar ik heb het opknappen van de trappenhal kompleet gemist. Ook dat ziet er goed uit.

* Nint Gaat zich in een hoekje staan schamen omdat hij na twee jaar nog steeds niet die plankjes heeft opgehangen
  zaterdag 5 september 2009 @ 22:20:52 #229
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_72473069
tvp.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_72482391
hehe, zie je wel, kwist dat het een hele mooie vloer is
pi_72488451
tvp
pi_72489487
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 20:47 schreef MMach het volgende:

AnneX: het is wel degelijk met messing en groef gelegd, maar het is geen grenen hout (het ruikt niet naar grenen) en hij is met 21mm vrij dik.
Dan zal het wel vurenhout zijn, dat ruikt minder naar hars.

In een kamer als deze vind ik het toch vooral mooi als ondervloer
pi_72490462
had je geen last van spijkers ?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 7 september 2009 @ 12:35:43 #234
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_72515918
Heb je dat schuur -en schaafstof nog over? Zou je niet kunnen experimenteren met dat stof, vermengen met houtlijm en dat er over smeren? Geen idee of dat echt kan, maar qua kleur moet je het aardig kunnen matchen en je kunt het gat dan ook 'opvullen'.
Tegen de tijd dat de lijm wat begint te drogen zou je ook de groeven er nog weer in kunnen snijden.
Als je die nog over hebt na al dat schaven en schuren

Het is zomaar een gedachte hoor, zoiets zou nou echt een klusje zijn waar ik me even mee zou kunnen vermaken. Beetje mixen, kleur passen, nog meer stof erbij...gewoon stom friemelwerk

Mooi geworden verder! En als ik dat zo zie moet je denk ik vrij hoge plinten gaan gebruiken?
Waar ga je die van maken?
pi_72517052
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:54 schreef MMach het volgende:
Mja, ik weet dat veel mensen donkere eik mooi vinden, maar ik vind het deprimerend en oudbollig (kijk maar naar de echte woonkamer, daar zijn al die meubels van dat type, en dat maakt de ruimte gewoon donker en beklemmend). Maar ik ben bevooroordeeld, want ik zit al 20+jaar te kijken op die dingen. Nugoed, als dat enkel maar de spiegel zou zijn, dan kan dat idd nog gaan. Vandaar dat ik ga wachten tot de muren geschilderd zijn om te beslissen. Het eik zelf is wat bestoft, maar in zeer goede staat.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Kan je dit niet licht opschuren en er dan een white wash versie van maken voor boven de schouw? Dat het net iets afsteekt tegen de beige wanden?
  maandag 7 september 2009 @ 15:52:29 #236
60533 Quara
R3Ð Ðév¡l
pi_72520761
Leuk topic! En die vloer is echt een stuk lichter van kleur geworden. Staat uitstekend in deze ruimte. Wel jammer dat er alleen maar kunstmatig licht is... Volgens mij is het hele huis vrij donker, als ik zo de buitenkant zie, of klopt dat niet helemaal?
[url=http://www.]www.[/url]
Thinking to be is quite the opposite of being one
  maandag 7 september 2009 @ 18:38:53 #237
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72526085
quote:
Op maandag 7 september 2009 15:52 schreef Quara het volgende:
Leuk topic! En die vloer is echt een stuk lichter van kleur geworden. Staat uitstekend in deze ruimte. Wel jammer dat er alleen maar kunstmatig licht is... Volgens mij is het hele huis vrij donker, als ik zo de buitenkant zie, of klopt dat niet helemaal?
In deze ruimte klopt dat zeker, als de deuren dicht zijn komt er geen sprietje licht meer binnen (wat het ook wel een ideale tv kamer maakt). Voor de rest hebben alle kamers wel een raam en is er dus zeker voldoende licht. Maar als het natuurlijk donker ingericht is (zoals onze woonkamer) dan gaat dat wel wat verloren. Wat ook kan meespelen is dat de foto's in mijn topics bijna altijd bij valavond of later genomen zijn. Niet alleen omdat ik dan werk, maar ook omdat ik echt een nachtmens ben en schemering met al zijn sfeer verkies boven de volle zon in de middag. Ik durf zelfs stellen dat ik vaak halogeenverlichting mooier van kleur vind dan het blauwige daglicht. Ik kan de zon apprecieren, daar niet van uiteraard. Buiten en in functionele ruimtes is daglicht een must, binnen in 'emotionele' ruimtes niet. (Smaken en geuren...)

@Faja-Lobi: heb ik ook al aan zitten denken, maar ik ga toch echt wachten tot het allerlaatste, want ik wil eigenlijk geen klassiek stuk gaan verprutsen.

@richie29: ik zeg niet dat dat niet zou werken, maar toch hou ik het echt zo En idd hoge plinten, zoals de originele huisstijl hier. Zijn plinten van ongeveer 18bij180mm. In een ruimte van 4m hoog staat een 7cm hoge plint helemaal niet vind ik, zeker niet als dat wat klassieker is dan normaal. En deze keer ga ik ze maken van MDF, normaal gezien recupereer ik altijd de standaard plinten, en die zijn dan van vurenhout.

@densmee: spijkers zijn meestal gemaakt uit zacht draadstaal en zijn dus geen match voor de hardmetalen messen op een schaaf. Als je niet meteen 1.5mm in 1 keer afschaaft, dan kan je daar rustig overheen schaven zonder dat je messen schade lijden. Ik heb het dan wel over schaven van het A merk.

@dvr: geen liefhebber van houten vloeren ? Ik normaal gezien ook niet hoor, maar ik wil het zo authentiek mogelijk houden deze keer.
pi_72529840
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:38 schreef MMach het volgende:

@dvr: geen liefhebber van houten vloeren ? Ik normaal gezien ook niet hoor, maar ik wil het zo authentiek mogelijk houden deze keer.
Nou, toch wel hoor, maar in zo'n statige kamer met strakke hoge muren, plafonddecoratie, kroonluchter en schouw vind ik zo'n eenvoudige latjesvloer een beetje detoneren. Het mooist lijkt me zo'n onbetaalbaar, spiegelglad antiek parket met Windroos-patroon, maar een eenvoudig shagtapijt zou ik ook al een verbetering vinden (en zit/luistert lekkerder dan een gladde vloer wanneer de TV er staat). Zo'n latjesvloer heeft ook zijn bekoring, maar ik vind het meer iets voor een levendige, rommelige woonkamer met veel licht, planten, rondrennende kinderen en zo.
  maandag 7 september 2009 @ 20:28:18 #239
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72530240
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:18 schreef dvr het volgende:

[..]

Nou, toch wel hoor, maar in zo'n statige kamer met strakke hoge muren, plafonddecoratie, kroonluchter en schouw vind ik zo'n eenvoudige latjesvloer een beetje detoneren. Het mooist lijkt me zo'n onbetaalbaar, spiegelglad antiek parket met Windroos-patroon, maar een eenvoudig shagtapijt zou ik ook al een verbetering vinden (en zit/luistert lekkerder dan een gladde vloer wanneer de TV er staat). Zo'n latjesvloer heeft ook zijn bekoring, maar ik vind het meer iets voor een levendige, rommelige woonkamer met veel licht, planten, rondrennende kinderen en zo.
Diezelfde 'eenvoudige latjesvloer' doet al deccenia z'n werk. Het past uitstekend bij de stijl van de rest van het huis. Dus ik kan me de keuze van MMach best voorstellen.
pi_72531817
MMach en tapijt is geen goede combinatie vrees ik
  maandag 7 september 2009 @ 21:09:15 #241
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72531994
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:05 schreef Archont het volgende:
Dat moest ie maar niet doen nee.
pi_72540914
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:05 schreef Archont het volgende:
Dat dacht ik van mijzelf ook altijd, maar het tegendeel bleek waar. Je ziet er geen stof op, je kunt er zo vanonder de douche opwandelen zonder druppelspoor achter te laten, in strakke interieurs verbetert het de akoestiek aanzienlijk, het is wat warmer, en je krijgt er geen krassen of strepen op van schuivende meubelen of schoenen. Het heeft soms dus zijn voordelen. In het grootste deel van mijn appartement ligt hout (licht eiken) maar ik heb tapijt liggen in mijn kantoor (projecttapijt) en in mijn slaapkamer (shag) en dat bevalt prima. Overigens wel van een antistatisch en vlamwerend soort, wat mijn computers en mijzelf al meermalen het leven heeft gered (seriously )

Of doelde je niet op MMach's smaak, maar meer op praktische bezwaren die verband houden met motorlaarzen, zware apparatuur, konijnen, etc?
pi_72545621
ik had het idd vooral over praktische bezwaren, zo'n langharig tapijt lijkt me niet ideaal in een huis waar redelijk continu aan verbouwd wordt
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:38:20 #244
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72557352
Mehe, ik zie graag tapijten, maar zoals Archont zegt: in deze fase van het huis is dat echt niet op zijn plaats. Nu is alle stof van het schuren en slijpen bijna weggekuist over heel het huis, maar waren dat tapijten geweest, dan was er een beginnen aan.

En de vloer. Tjah, dvr, het blijft een rijtjeshuis, het is geen kasteel of danszaal. Ik geef toe dat zo'n vloer die jij beschrijft 1000 keer mooier zou zijn. Maar ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, het zou hier gewoon niet zo gepast zijn voor mij. Dit huis ligt me zeer persoonlijk, hoe raar dat ook klinkt, ik beschouw het als een stuk van mijn persoonlijkheid. Die vloer vond ik een ultieme underdog, ik had nooit verwacht dat die nog enigzins toonbaar zou kunnen worden. In die zin vind ik dat hij gewoon zijn plaats verdiend heeft. Hoe meer ik bezig ben in die kamer, hoe meer ik het gevoel krijg dat diegene die dat 100jaar geleden gebouwd heeft, echt zijn moeite gedaan heeft om er iets moois van te maken. In de kamer van m'n zus lag er een vloer, net dezelfde als deze, maar in betere staat. En toch heb ik hem daar zonder pardon wegens niet goed genoeg uitgebroken. Hier is de vloer slechter, en toch wil ik hem niet slopen. Ik ben blijkbaar ook niet echt consequent :p

Dit is de vloer na 1 grondlaag en 2 vernislagen (nog 3 te gaan):

[ Bericht 4% gewijzigd door MMach op 08-09-2009 22:32:58 ]
pi_72557434
Normaliter lurk ik zonder te reageren, maar -> ik zie geen foto's. Ligt dat aan mij?
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:42:46 #246
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72557479
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:41 schreef Anne het volgende:
Normaliter lurk ik zonder te reageren, maar -> ik zie geen foto's. Ligt dat aan mij?
Je bent sneller dan het licht, het is al gefixt!
pi_72557602
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:42 schreef MMach het volgende:

[..]

Je bent sneller dan het licht, het is al gefixt!
Ziet er weer prachtig uit, zoals altijd. We gaan de lat steeds iets hoger leggen hè .
pi_72557656
Ik vind het een mooie vloer, het resultaat van het schaven en de vernislaag is helemaal goed: mooi warm en toch geleefd. Ik vind sfeer en uitstraling in een oud huis veel belangrijker dan een perfect strakke onbeschadigde vloer.
pi_72558659
erg mooie vloer
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 september 2009 @ 19:36:59 #250
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72559274
De vloer wordt echt prachtig zo!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72561390
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:38 schreef MMach het volgende:
[..] In die zin vind ik dat hij gewoon zijn plaats verdiend heeft.[..]
Dan heb je zeker de juiste keuze gemaakt
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:30:32 #252
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_72561461
Mooie vloet idd.

maar hoe ga je die randen doen? komen er grote plinten tegenaan? of ga je het bijwerken en worden het kleine plinten of helemaal geen plinten?

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_72564701
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:30 schreef Dagoduck het volgende:
Mooie vloet idd.

maar hoe ga je die randen doen? komen er grote plinten tegenaan? of ga je het bijwerken en worden het kleine plinten of helemaal geen plinten?

Ik gok op plinten van 18 * 180.
pi_72565989
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik gok op plinten van 18 * 180.
Whehehe

Mooie vloer, Mmach! Ik vind je uitleg zo mogelijk nog mooier
Eeuwig vijfentwintig
pi_72569760
Ja die vloer hoort helemaal zo. Een nieuwe houten vloer zou ook mooi zijn, maar dit is origineel. En die brandplek is natuurlijk helemaal geweldig..
pi_72569987
Die vloer is mooi geworden! Past echt goed bij een huis uit die tijd.
  woensdag 9 september 2009 @ 17:25:47 #257
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72588239
Vandaag even wat vroeger naar huis, want straks het concert van een van mijn favoriete groepen Explosions in the sky.

De vloer na zijn voorlaatste vernislagen:

B to the Bling

Nu zit de 5de laag er op, zal wel robuust genoeg zijn dan. Het is hoogglans vernis geworden omdat ik de witte plinten wil zien weerspiegelen op de vloer en het de kamer een fractie helderder maakt. Eens ingericht zal de kamer niet zo helder verlicht worden als de bouwlamp, dus de overdreven glans op de foto's dimt wel wat.

Morgen ga ik de plinten (of toch een deel ervan) fabriceren. Ook het radiatorkastje kan al grof ineen worden gestoken. In het weekend dan hopelijk een grondlaag op het houtwerk. Eens dat gedaan is worden de muren nog eens grondig schoongemaakt en kan de gekleurde eindlaag op de muren. My best guess is dus dat de kamer eind volgende week af is, ik zou er dan iets meer dan een maand over gedaan hebben. Ik laat m'n zus wel even kijken voor het tv meubel intussen.

[ Bericht 10% gewijzigd door MMach op 09-09-2009 17:44:04 ]
pi_72591814
ziet er echt prachtig uit.
pi_72591951
Ik heb echt respect voor al het werk wat je al gedaan hebt.
pi_72598547
Oeh, bling bling vloer...
Prachtig huis hebben jullie toch.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 10 september 2009 @ 19:10:16 #261
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72620599
Om een idee te geven over de plinten: dit zijn ze, maar ze worden nog wit (en dan ogen ze minder lomp)
pi_72626825
netjes, daar horen ook hoge plinten bij. Heb een huis uit 1905 en heb ook van die hoge plinten
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:14:16 #263
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_72634841
Mmach, keeps on going
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:53:04 #264
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_72635617
Door de plinten niet wit te schilderen oogt de kamer wel groter.
pi_72635702
Had op GoT je moto met radio al gezien en nu je kluswerk, super!!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:04:01 #266
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_72646424
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:53 schreef bankrupcy het volgende:
Door de plinten niet wit te schilderen oogt de kamer wel groter.
Kan me zo voorstellen dat je dat MDF toch geschilderd wilt hebben

Gewoon even nieuwsgierig he, maar hoe lang ben je nou met die plinten bezig eigenlijk
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:19:53 #267
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72649084
Ja, MDF is niet zo mooi onafgewerkt

En ik heb nog niet echt iets aan die plinten gedaan, hoogstens een half uurtje. Ik heb deze week niet zoveel tijd gehad om nuttig werk uit te voeren. Zondag misschien
  zaterdag 12 september 2009 @ 15:57:15 #268
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72674688
Intussen is het kastje er al. De sleuven zien er smal uit, maar zijn in oppervlakte even groot als de onderste en bovenste oppervlaktes van de chauffage zelf. In theorie zou er aan het rendement niet veel veranderen. Dat zien we wel in de winter.

Het kastje is van MDF en is daarna geglasvliest zodat het hetzelfde afgewerkt kan worden als de muur. Het staat ook gewoon los, dus indien nodig kan dat zonder breekwerk worden verwijderd. Ik heb het zo simpel mogelijk gehouden, dus geen sierlijstjes of hoekjes, omdat ik wil dat die gewoon blend met de muur zelf. Het kastje heeft bovenaan ook een plaatje dat weggenomen kan worden om de regelknop van de radiator toegankelijk te houden.

De plinten zijn ook overal af. In principe zou een eerste primerlaag op het houtwerk dus mogelijk zijn dit weekend. Onder de plinten zitten de kabels voor het surround sound, het netwerk en de kabel verborgen.
  zaterdag 12 september 2009 @ 21:49:06 #269
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72684713
En de primer op de deuren en plinten. Nog enkele laklagen te gaan eer het houtwerk goed toonbaar is. Ik ga trouwens gaan voor satijnglanslak, wat in mijn ogen iets subtieler is.

pi_72685965
ja, ik zat al te wachten op de aanpak van de deuren. en er al vast over na te denken.

Zou het mooi worden als de kozijnen en de verdiepte rand van de paneeldeuren in hoogglans zijn en in dezelfde kleur de vlakken in satijnglans ?
Evenals de plinten .

Glans weerkaatst en werkt ruimtelijk in my humble opinion.
  zondag 13 september 2009 @ 16:23:54 #271
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72701037
Omdat jij het bent AnneX: de eerste laag ultrahighgloss verf zit erop
Het is verf van het synthetic enamel type van Levis, dat is verf op oliebasis, geen idee of dat nu nog wordt verkocht, maar mijn vader heeft daar ooit eens een hele stash van gekocht. Het barmeubel is daar ook mee geschilderd. Zeer ambetante verf om te schilderen omdat ze zeer vloeibaar is, maar ook erg plakkerig. Ik heb al een paar druipers gezien, dus die worden nog weggeschuurd tussen de verschillende lagen. Het voordeel van die verf is de duurzaamheid en de superhoge glans. Elke laag heeft wel een droogtijd nodig van minstens 24u.

Die deuren zijn trouwens een echte crime om te schilderen. Zoveel hoekjes en kantjes en zo'n groot oppervlak. Alles moet met m'n borsteltje van 25mm breed omdat m'n lakroller geen goede textuur geeft met die verf. En een grotere borstel is niet voldoende om alle profielen goed te dekken.

[ Bericht 10% gewijzigd door MMach op 13-09-2009 17:35:50 ]
pi_72701453
quote:
[b]Op zondag 13 september 2009 16:23
Die deuren zijn trouwens een echte crime om te schilderen. Zoveel hoekjes en kantjes en zo'n groot oppervlak. Alles moet met m'n borsteltje van 25mm breed omdat m'n lakroller geen goede textuur geeft met die verf. En een grotere borstel is niet voldoende om alle profielen goed te dekken.
OK - alles dus in ultra hoogglans.

Is het niet spier- en spier wit?
Zelf ben ik gecharmeerd van RAL 9010 : dat is offwhite en nog steeds wit.
Het zou ook de witkleur zijn voor renovatiebouw.

Durf je evt. een paar druppels okergeel in de pot te doen?
  zondag 13 september 2009 @ 17:39:04 #273
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72703628
Het is inderdaad knalwit, en dat was het plan Welk soort wit het uiteindelijk is maakt weinig uit aangezien het wit (zeker het glanzende wit) gewoon de kleur aanneemt van de ruimte zelf. Zeker op de foto's waar de vloer vrij is kan je dat bijvoorbeeld goed zien op het plafond en de muren. Zo wordt het wit vanzelf warmer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 september 2009 @ 22:30:59 #274
13151 crew  Rewimo
pi_72715075
Is wel èrg mooi zo, die hoogglans!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:27:21 #275
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72776187
Ik kan nog geen deftige foto's tonen omdat de bouwspot en de afplaktape het geheel verdoezelen, maar toch een soort van sneak preview dan. Normaal gezien ben ik tegen vrijdag klaar met schilderen en wijd ik het weekend aan afwerking.

precies 1 maand geleden:

[ Bericht 7% gewijzigd door MMach op 15-09-2009 19:43:08 ]
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:49:35 #276
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72777229
Prachtig weer. Maar volgende keer wel van boven naar beneden werken hè, niet eerst met de vloer beginnen.
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:16:00 #277
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72778564
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:49 schreef H1F5 het volgende:
Prachtig weer. Maar volgende keer wel van boven naar beneden werken hè, niet eerst met de vloer beginnen.
Normaal eindig ik idd met de vloer, maar deze keer niet. Omdat het schoonmaken van de vloer en de deur zoveel stof zouden maken is het niet handig dat je muren al geschilderd zijn. Dat fijne stof krijg je maar moeilijk van de muren en dan zit er zo'n lelijk waas over de verf. Alles heeft een reden
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:20:39 #278
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72781833
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:16 schreef MMach het volgende:

[..]

Normaal eindig ik idd met de vloer, maar deze keer niet. Omdat het schoonmaken van de vloer en de deur zoveel stof zouden maken is het niet handig dat je muren al geschilderd zijn. Dat fijne stof krijg je maar moeilijk van de muren en dan zit er zo'n lelijk waas over de verf. Alles heeft een reden
Ja ja. Ik heb nog steeds de hoop dat de spiegel in de originele staat terug komt te hangen. Succes weer met alle klussen!
  dinsdag 15 september 2009 @ 22:10:10 #279
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72784304
Mmach, ik kom alleen maar even diep buigen. Wat knapt het weer op joh!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_72792900
Ow Mmach!!! Wat wordt het weer mooi!!!
Ik was eerlijk gezegd nog niet zo heel erg onder de indruk van de vloerkleur, maar had er nog niets van gezegd omdat ik wist dat het wel goed zou komen. En nu met de kleur van de muren erbij komt het heel mooi uit. Prachtig geheel wordt het zo weer! De keus voor hoogglans voor de deuren vind ik ook een goede!!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  woensdag 16 september 2009 @ 18:55:05 #281
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72813679
En nog maar een sneak preview:
  woensdag 16 september 2009 @ 19:31:24 #282
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_72815154
Wow!
pi_72815542
Zo,dat ziet er al strak uit zeg!
Geld maakt niet gelukkig,maar gelukkig maken ze geld.
  woensdag 16 september 2009 @ 22:45:58 #284
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72823819
En nog een paar, de verf is hier en daar nog nat, de spiegel en de vloer nog niet proper. Het fijne- en kuiswerk is voor de komende dagen.

woensdag 16 september 2009 @ 22:53:15 #285
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72824198
Mmach, kan die radiator zo voldoende zijn warmte afgeven?

Wij moeten ook nog zoiets maken op de Parkplatz, vandaar.
  woensdag 16 september 2009 @ 23:00:44 #286
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72824526
Normaal gezien wel, als die gaten even groot zijn als het oppervlak van de radiator boven en onder. De stralingwarmte ben je wel kwijt, maar dat is sowieso al niet zoveel bij dit type radiator. Om eerlijk te zijn staat die radiator eigenlijk zelden aan in die ruimte omdat die kamer al wordt opgewarmd door de 'grote' living ernaast.
  woensdag 16 september 2009 @ 23:07:41 #287
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72824817
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:00 schreef MMach het volgende:
Normaal gezien wel, als die gaten even groot zijn als het oppervlak van de radiator boven en onder. De stralingwarmte ben je wel kwijt, maar dat is sowieso al niet zoveel bij dit type radiator. Om eerlijk te zijn staat die radiator eigenlijk zelden aan in die ruimte omdat die kamer al wordt opgewarmd door de 'grote' living ernaast.
Aha. Onze radiator is wel vrij essentieel in de verwarming van het huis. Maar even zien hoe zo'n kast er dan idealiter uit zou moeten zien. dank voor je antwoord!

En hoe vind je de spiegel nu, nu hij eenmaal in een wat rustiger omgeving prijkt?
  woensdag 16 september 2009 @ 23:41:09 #288
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72826111
Ooh, dat ziet er zó strak uit. De spiegel komt hélemaal tot zijn recht! Je verzet een beste bult werk ondanks die vriendin.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 september 2009 @ 07:12:19 #289
13151 crew  Rewimo
pi_72829204
Niks meer aan doen, aan die spiegel Hij komt prachtig tot zijn recht zo
  donderdag 17 september 2009 @ 07:38:31 #290
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72829286
Erg mooi gedaan Mmach
Had niet zo van donker hout maar vind de spiegel er zo wel heel erg goed bijpassen eigenlijk
  donderdag 17 september 2009 @ 20:02:28 #291
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72851188
@Duderella: de ideale radiatorkast: gaten boven en onderaan zo dicht mogelijk bij de boven en onderkant van de radiator, de binnenkant van de kast zodanig maken dat de luchtstroom ongestoord omhoog langs de binnenkant van de radiator kan stromen. En de binnenkant beplakken met van dat reflecterend radiatorfolie zal het rendement ook verhogen.

@Rallydame: ik ben absoluut ook niet voor donker hout, maar ik vind de spiegel nu best wel staan.

Tijd voor nog wat overzichtsfoto's, want de kamer zelf is nu af.

Vandaag was het detailwerk. Bijvoorbeeld:
Het nadeel van een oud huis is dat alles maar dan ook alles scheef is. Plinten zetten is dus een ware nachtmerrie, kieren en gaten all over the place:

Maar met wat kit en wat natte vingerwerk:

De schouw is ook in ere hersteld:

Verder nog wat (scheef ) aan elkaar geplakte foto's:

quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:47 schreef Mikkie het volgende:

.... wat een godverdomde zwijnenstal ....
I beg to differ, all it takes is some effort.
  donderdag 17 september 2009 @ 20:07:41 #292
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72851402
Geweldig! Een ware metamorfose! Zei je nou dat het een TV-kamer werd?

Sfeervol hoor!
  donderdag 17 september 2009 @ 20:19:31 #293
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72851872
Ty

En idd het wordt een tv kamer. Maar ik vind geen tv meubel dat aan mijn eisen voldoet, dus waarschijnlijk maak ik er zelf eentje.
pi_72851967
Wat mooi! Wat vind de rest van de familie ervan?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  donderdag 17 september 2009 @ 20:27:03 #295
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72852174
Mijn broer en mijn oudste zus hebben het nog niet gezien, de middelste zus heeft er nog niet echt iets over gezegd, maar wel al gezien. Mijn jongste zus vindt het wel mooi, maar wil vooral dat haar zetel er snel staat, haar vriend vindt het wel waw
  donderdag 17 september 2009 @ 20:30:18 #296
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72852323
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:19 schreef MMach het volgende:
Ty

En idd het wordt een tv kamer. Maar ik vind geen tv meubel dat aan mijn eisen voldoet, dus waarschijnlijk maak ik er zelf eentje.
Nou, dat volgen we dan ook weer graag!

Zet je het kacheltje trouwens niet meer terug voor de haard?
Leek zo best een mooi ding, of niet?
  donderdag 17 september 2009 @ 21:13:16 #297
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_72854460
Die kachel is verhuisd naar de grote living ernaast, en daar wordt ie dan de eyecatcher, maar dat verhaal is nog niet begonnen.

De zetel staat er nu wel al:
Niet de mooiste, maar hij zit wel goed&mijn zusje heeft die gekocht, dus moet ie er wel staan

Hoezo, er is nog wat contrast?

Mijn overbuurvrouw kwam ook eens kijken, zij vindt het mooi

En mehe:

(ja, niet neuten, ik heb tenminste mijn broek nog aangedaan, normaal werk ik in m'n onderbroek, anders heb ik het veel te warm )

pi_72854784
MMach, ik zit gewoon (weer) met open mond weer door dit topic te scrollen en te genieten van de liefde en het vakwerk waarmee je jullie huis tot een waar droomhuis ombouwt. Je doorzettingsvermogen en talent zijn echt bewonderenswaardig.

Ik kan niets anders dan .
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_72855944
alsof het niet anders is geweest : prachtig geworden.

Zelf ben ik al jaren weg van de hide & slide http://www.castelijn.nl/wonen/hide&slide.asp

Als jij dat ook vindt .... dan mag je er twee maken.

[ Bericht 35% gewijzigd door AnneX op 17-09-2009 22:07:24 ]
  donderdag 17 september 2009 @ 21:55:20 #300
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72856432
Godsamme, het verschil tussen de oude en nieuwe situatie is absurd en ik weet het niet goed onder woorden te brengen. Machtig mooi werk.
pi_72856678
Nu de kroonluchter nog .

-edit- TS mag uiteraard een nieuw topic maken .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')