abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:07:51 #26
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_71509831
Mooi overzicht en een mooie klus!
Echt heel erg knap gedaan in een korte tijd

Enne...was die cabine in delen aan te leveren? Ik vraag me namelijk af hoe makkelijk die naar binnen te krijgen was

En ik ben blij dat je de filmpjes erop gezet hebt, foto's van kleine ruimtes maken het altijd wat lastig in te schatten hoe de ruimte nou precies ingedeeld is...vind ik dan.

Maar oh wat zou ik hier toch van balen!

Niet dat je het ziet nu het badkamermeubel er hangt...maar wat zit er achter trouwens? Afvoer van de douche?
Wel weer erg knap betegeld, zo'n klein uitsteeksel. Mijn tegelzetter had daar nogal moeite mee.
pi_71509868
Hè wat fijn, een nieuw MMach topic! Helemaal zoals het hoort, inclusief veel foto's, goeie afwerking, slimme oplossingen en foto van je zus
pi_71509943
MMach nog steeds bezig! Geweldig, wat een badkamer!

Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:34:38 #29
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71510111
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:07 schreef richie29 het volgende:
Mooi overzicht en een mooie klus!
Echt heel erg knap gedaan in een korte tijd

Enne...was die cabine in delen aan te leveren? Ik vraag me namelijk af hoe makkelijk die naar binnen te krijgen was

En ik ben blij dat je de filmpjes erop gezet hebt, foto's van kleine ruimtes maken het altijd wat lastig in te schatten hoe de ruimte nou precies ingedeeld is...vind ik dan.

Maar oh wat zou ik hier toch van balen!

[ afbeelding ]

Niet dat je het ziet nu het badkamermeubel er hangt...maar wat zit er achter trouwens? Afvoer van de douche?
Wel weer erg knap betegeld, zo'n klein uitsteeksel. Mijn tegelzetter had daar nogal moeite mee.
Zo'n cabine zit inderdaad in delen verpakt. De achterwand bestaan uit 3 kleine smalle delen. Die zet je dan samen vast en na het testen van de afvoer enzo kit je alle naden toe. Ik heb gekozen voor een douchecabine omdat ik van die sproeiers opzij ook wou, maar vooral omdat dat gegarandeerd waterdicht is. Ik ben al teveel in badkamers van andere mensen geweest waarvan de tegelwanden door professionals waren betegeld en die na 5-10 jaar vochtdoorlaat hadden. Ik hou niet van tegels omdat je moeilijk kan checken of de voegen nu vocht doorlaten of niet. Bij deze douchecabine kan je met wat moeite gewoon achter de douche kijken of niets lekt, en ook van de gang uit kan je de afvoer nakijken. Ik heb een cameragat in de vloer gemaakt daar Een beetje frummelen om je fototoestel in het gat te krijgen en je kan de onderkant van de douche fotograferen, zodat je kan zien of de afvoer zou beginnen lekken.

Ja dat mysterieuze blokje... Ik zag het nut er niet van en heb het echt met grof geweld en een voorhamer proberen wegslaan. Maar dat was zo sterk en zo goed vastgelijmd/genageld/geschroefd dat het echt geen millimeter verschoof. Om onnodige schade aan de omgeving te voorkomen heb ik het laten zitten.
Het is een connectiestukje tussen de trede en de balk van de vloer. Het oorspronkelijke plan van de badkamer was een meubel tot op de grond, waardoor dat blokje dus geen probleem vormde. Ik (en m'n zus) wou echter dit meubel, en ja, dan is dit blokje niet optimaal. Maargoed, uiteindelijk zie je het wel niet.

En dat zijn geen tegels, maar vinyl Omdat het een houten vloer was kon ik niet tegelen en waterdichtheid garanderen. Dat gaat wel met vinyl. Echt niemand die de badkamer komt bekijken gelooft dat dat vinyl is. Tot ze er aan komen en het warm aanvoelt

Dank je iedereen trouwens (Troluwens, Archont en perpenijntje hebben meegeholpen met schilderen )

[ Bericht 3% gewijzigd door MMach op 01-08-2009 10:53:35 ]
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 15:39:31 #30
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_71516022
Bernoît!
Ik vroeg me al af wanneer er weer 's een topique kwam van je
Werd weer 's tijd om Fok mee te laten genieten.

Ziet er netjes uit, maar ben je niet bang dat dat vinyl niet zo mooi en duurzaam is? Waarom niet gewoon een waterdichte laag aangebracht en daarop tegels? Niet dat dit er niet mooi uit ziet how how.

Het huis van je wordt nog eens echt een paleis. Je hebt wel 't voordeel je huis stijgt in waarde als een raket, maar daarover hebben we 't al eens gehad geloof ik.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:07:48 #31
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71516503
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:39 schreef zwahiel het volgende:
Bernoît!
Ik vroeg me al af wanneer er weer 's een topique kwam van je
Werd weer 's tijd om Fok mee te laten genieten.

Ziet er netjes uit, maar ben je niet bang dat dat vinyl niet zo mooi en duurzaam is? Waarom niet gewoon een waterdichte laag aangebracht en daarop tegels? Niet dat dit er niet mooi uit ziet how how.

Het huis van je wordt nog eens echt een paleis. Je hebt wel 't voordeel je huis stijgt in waarde als een raket, maar daarover hebben we 't al eens gehad geloof ik.
Vinyl is gelukkig extreem duurzaam (de duurdere varianten, kijk maar wat ze gebruiken in traphallen van grote gebouwen) en wel mooi in dit geval. Je kan het verschil tussen een echte tegel en dit niet zien, maar wel voelen. Het is warm en zacht verend, en bovenal niet glad. Voor de rest zit er reliëf in bij de voegen, net zoals bij echte tegels.

Een waterdichte laag en tegels is op een houten vloer niet aan te raden. Je zou al moeten beginnen met lewisplaten en beton om een rigide ondervloer te krijgen. Hout werkt, hout veert, en tegels en voegen zijn star. Ook al zijn er mensen die gewoon op hout tegelen, nooit zal het zo waterdicht zijn als een vinyllaag. Vandaar. Als het goed gelegd is verkies ik zonder twijfelen vinyl boven laminaat. Ieder zijn smaak denk ik maar :p
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:17:56 #32
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_71516721
Ik zou in een badkamer ook niet op hout durven te tegelen.
Of naja, in ieder geval niet op MDF, op triplex met een hardhouten toplaag misschien wel.
Hier in de WC hebben we wel over MDF heen getegeld *fingers crossed*.
Daar wordt in ieder geval niet veel met water gesopt, dus dat zou al moeten schelen.
pi_71516832
Een verzamelen MMach topique!

Dat wil ik natuurlijk blijven volgen, dus een schaamteloze tvp!

Benieuwd naar je verdere klusprojecten in het huis. Wat moet er nog gebeuren? Slaapkamer van je zus is klaar, je eigen kamer, de kamer daarboven, de keuken en dan nu de badkamer klaar...

Woonkamer?
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_71517760
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:17 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou in een badkamer ook niet op hout durven te tegelen.
Of naja, in ieder geval niet op MDF, op triplex met een hardhouten toplaag misschien wel.
Hier in de WC hebben we wel over MDF heen getegeld *fingers crossed*.
Daar wordt in ieder geval niet veel met water gesopt, dus dat zou al moeten schelen.
een tegel is toch gewoon waterdicht als je deze goed afvoegt en afkit? ... helemaal in een toilet. Ik zou me dus geen zorgen maken.
Alleen met het tegelen zelf is het misschien minder slim, omdat je daar water bij gebruikt, en dat dus inderdaad slecht is voor mdf. maarja, dat zijn ook geen badkuipen vol.
pi_71518821
Wow! Complimenten voor de badkamer!
De indeling vind ik ook erg mooi, met dat muurtje waar de douche aanstaat en erachter het badkamermeubel!

Ook welkom terug voor MMach!
En dat er nog vele succesvolle klussen als deze mogen volgen
pi_71519625
Wauw, mooi gedaan hoor! Ik heb in het topic van de zolder ook met grote ogen zitten kijken wat jij allemaal voor elkaar krijgt maar je blijft me verbazen!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:43:33 #37
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71527443
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:00 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

een tegel is toch gewoon waterdicht als je deze goed afvoegt en afkit? ... helemaal in een toilet. Ik zou me dus geen zorgen maken.
Alleen met het tegelen zelf is het misschien minder slim, omdat je daar water bij gebruikt, en dat dus inderdaad slecht is voor mdf. maarja, dat zijn ook geen badkuipen vol.
Het gaat erom dat de houten ondervloer kan bewegen. Aangezien tegels en voegen niet flexibel zijn, kunnen in de voegen haarscheurtjes ontstaan. Een klein scheurtje is voldoende om water achter de tegels te laten komen en de ondervloer aan te tasten. Een tegelondergrond moet altijd rigide zijn, zeker als die daarna wordt belast.

@styliste: in jouw huis gaat het anders toch ook goed vooruit
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:50:00 #38
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71527564
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:22 schreef Adolecens het volgende:
Een verzamelen MMach topique!

Dat wil ik natuurlijk blijven volgen, dus een schaamteloze tvp!

Benieuwd naar je verdere klusprojecten in het huis. Wat moet er nog gebeuren? Slaapkamer van je zus is klaar, je eigen kamer, de kamer daarboven, de keuken en dan nu de badkamer klaar...

Woonkamer?
Er is nog een kamer naast de badkamer die gedaan moet worden, dat is niet veel werk. Dan is er nog de hele benedenverdieping. Van woonkamer tot bij-woonkamer tot een hele achterbouw (waar de keuken in staat) die moet worden herbouwd. Heel veel later kan dan ook nog de zolder aan de beurt komen, en dan is alles af. Maar dan nog zijn er dingen als de ramen die moeten vervangen worden. Omdat dat grote kosten zijn, wacht ik daar liever nog even mee.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:56:47 #39
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_71527700
MMach, geweldig werk weer. Wanneer gaan ze je nou eens inhuren bij klussen met kijkers of een ander tv-programma?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_71531043
MMach!!! Held!!! Je bent er weer!!!
En wát een terugkeer absoluut MMach waardig!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  zondag 2 augustus 2009 @ 09:28:13 #41
151515 verita
Happy days
pi_71531255
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 08:56 schreef elvy het volgende:
MMach!!! Held!!! Je bent er weer!!!
En wát een terugkeer absoluut MMach waardig!
Wat zij zegt dus. Ik vind je altijd inspirerend bezig, het lijkt alsof geen probleem te groot is.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_71531570
Leuk om weer een topic van je te zien. Ze zijn altijd nogal entertaining!

Mmach, wat is eigenlijk precies de bedoeling van het huis? Blijf je er zelf in wonen of gaat het verkocht worden zogauw jij en je zus "op jezelf" gaan wonen?
  zondag 2 augustus 2009 @ 10:19:56 #43
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71531680
Om de gedachten te vestigen, de huidige staat van wat dingen die in de loop van het jaar (jaren?) aangepakt gaan worden.

De kamer naast de badkamer, daar mag ik nu niet aankomen omdat dat de kamer van m'n broer was. Dat is nog steeds zijn territorium, dus beginnen met renoveren daar is nog even een nog-go zone.

Hoewel het er misschien erg uit ziet is die kamer in heel goede staat. Alleen nog verlichting, electriciteit, glasvliesje en verven en dat is in orde. Ik schat 1 a 2 weken werk. Die kamer staat nu vol met werkgerief en is iets meer dan 12m² groot.

Ik ben nu aan het 'onderhandelen' met m'n broer om te zien of ik die kamer niet mag aanpakken en een roomie mag nemen. Het huis is te groot voor maar 2 mensen, en ik zou toch graag iets meer leven in de brouwerij hebben. Maargoed, daarvan is nog niets in detail besproken.

De woonkamer

De tijd lijkt daar te hebben stilgestaan, behang uit 1930 oid, een piano uit 1895, allemaal antieke donkere deprimerende meubels. Ik weet dat vele mensen die meubels (of zelfs het behang ) mooi of speciaal vinden, maar ik ben er al lang op uitgekeken. Het is een donker deprimerend hol waar ik zo weinig mogelijk zit. het is wel een ruimte met veel potentieel, van ongeveer 15-16m², met hoge plafonds en mooie sierlijsten.

(niet letten op het kruisbeeld, dat heb ik daar niet gehangen)
Gefotografeerd vanuit de ruit van de woonkamer is dit te zien:

De bijwoonkamer
12 m², zo mogelijk nog donkerder wegens geen ramen en 1 peertje, maar ook weer een ruimte met potentieel, dezelfde hoge plafonds, die geweldige hoge stijldeuren (stel ze je voor in hoogglans wit )

Dat was de plaats waar we ons vroeger wasten, ja echt , dus die is nu volledig useless.

Die gemetselde ytongmuur zit tussen de keuken en de bijwoonkamer, en rond de keuken zitten er dan nog een paar grote ruimtes in staat van verval in de achterbouw. Plenty of work to do, maar aangezien ik nu een vaste betaalde job heb, is het toch een stukje haalbaarder geworden.

Ons andere huis (dat in véél ergere staat is) staat nu al 5 maanden te koop geloof ik, buitengewoon veel geinteresseerden, maar nog geen bod. Nugoed, het is crisistijd, zo gek is dat niet. Ik ben wel van plan om mijn deel (wat betrekkelijk weinig zal zijn trouwens) integraal te investeren in het ouderlijke huis. Maar dan nadat de schatter is gekomen, liefst vastgelegd voor het nageslacht. Als ik besluit dit huis ooit over te kopen van mijn broer en zussen ga ik no way de volle pot betalen na al het geld, tijd en moeite die ik er al ingestoken heb
  zondag 2 augustus 2009 @ 10:35:18 #45
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71531838
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 10:07 schreef pronkjewail het volgende:
Leuk om weer een topic van je te zien. Ze zijn altijd nogal entertaining!

Mmach, wat is eigenlijk precies de bedoeling van het huis? Blijf je er zelf in wonen of gaat het verkocht worden zogauw jij en je zus "op jezelf" gaan wonen?
Ik woon erg graag in Gent, zeker op de locatie waar ik nu woon. Ok, het is geen villawijk (wat me ook niet veel zegt), maar je bent dicht bij alles. Ik heb ook geweldige buren, dus daar hebben we het wel getroffen.

En dit huis dan, ik heb het vroeger uit de grond van mijn hart gehaat, maar werkelijk gehaat. Je zou voor minder, als dat is wat je verwelkomt na een dag school:

(en je moet bedenken dat deze fotos genomen zijn nadat we al minstens 2 jaar (!) onafgebroken hebben opgeruimd op elk vrij moment dat we hadden. Van eerdere toestanden zijn geen foto's omdat mijn broer toen vreesde dat die tegen ons zouden kunnen worden gebruikt. De gezondheidsinspectie had maar moeten langskomen, zien dat er 5 weesjes leefden in een stal, en we waren allemaal zonder pardon geplaatst. Het is fantastisch dat dat nooit is gebeurd of mijn leven had er vast helemaal anders uitgezien. En ondanks de zwarte bladzijden ben ik toch blij dat ik dit allemaal heb meegemaakt).

Maar nu, zoveel jaar later, en zo onvoorstelbaar veel handenarbeid verder, begint het huis er normaal uit te zien. Het is een bijzonder gevoel om het huis dat eruit zag als rijp voor de sloop, waarvan wij nog weten hoe de beginstaat was, nu op sommige plekken te zien als echt huis. Voor de meeste mensen is een badkamer zo standaard. Voor ons, voor mij, is dat gewoon
Nuja, mijn 2 oudste zussen wonen in een paar supermooie appartementen, en die zijn dat misschien al een beetje vergeten, maar ik niet

Daarbij werk ik nu in belgie, op een aanvaardbare 35min van mijn werk met de motor, dus is er weinig reden om dit huis achter mij te laten. Het is een soort haat-liefde verhouding. Het lijkt als een project dat nooit af zal zijn, waar ik zelf nooit tevreden mee zal zijn (ik ben zelden tevreden over m'n werk omdat ik er alle fouten in zie), maar dit huis eer aan doen, door het op te waarderen is een queeste op zich. Een huis dat al zoveel heeft meegemaakt, dat al zo lang recht staat, heeft dat wel verdiend

Mijn 'kleine' zus is nu vollop aan het studeren, en ik weet dat het gevoel bij haar ook een beetje hetzelfde is. Ondanks alles woont ze hier graag. Maar ze heeft een vriend, die wel normaal is opgegroeid, die een huis heeft dat minstens 5 keer groter is dan dat van ons, een hof met een bos heeft, sauna, zwembad, bar, etc. En die krijgt een stuk grond van zijn ouders, dus misschien gaan zij wel ergens anders wonen. Over die gast trouwens geen slecht woord, hij loopt helemaal niet naast zijn schoenen, en helpt hier zonder pardon mee om eens naar het stort te gaan. Al moet ik zeggen dat het een massieve cultuurshock voor hem moet zijn geweest om hier voor de eerste keer binnen te komen
pi_71531995
Wauw wat een geniaal topic!
  zondag 2 augustus 2009 @ 11:21:11 #47
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71532518
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 05:08 schreef AnneX het volgende:
Als vanouds : een real MMach karwei !
En het ziet er weer allemaal tof uit!
Je hebt een goed gevoel voor kleur.

Trouwens: zuslief houdt haar kamer mooi opgeruimd !

Nog even en je mag aan het betaalde werken beginnen.
Succes met de kickoff.
Ah, AnneX

Sta me toe eens volledig off topic te gaan. Jij was toch niet zo te vinden voor moto's he? Ik heb hier een filmpje van mijn kleine motorreis met vriendinnen deze vakantie die de essentie van het motorrijden samenvat. Ik zever niet als ik zeg dat ik een paar intens gelukkige momenten op de moto heb doorgebracht in die reis, wat met elk ander voertuig nooit het geval zou geweest zijn.

Daarom is dat zo leuk.
  zondag 2 augustus 2009 @ 11:31:00 #48
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71532699
MMach topics zijn de enige klustopics die ik openklik.
Wat een keigave badkamer.
Mén, zoveel respect!
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  zondag 2 augustus 2009 @ 11:38:12 #49
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_71532833
Jij bent echt zo onwaarschijnlijk goed.
pi_71533182
Nvm.

[ Bericht 97% gewijzigd door perpentijntje op 02-08-2009 20:31:30 ]
Koekoek!