Zo'n cabine zit inderdaad in delen verpakt. De achterwand bestaan uit 3 kleine smalle delen. Die zet je dan samen vast en na het testen van de afvoer enzo kit je alle naden toe. Ik heb gekozen voor een douchecabine omdat ik van die sproeiers opzij ook wou, maar vooral omdat dat gegarandeerd waterdicht is. Ik ben al teveel in badkamers van andere mensen geweest waarvan de tegelwanden door professionals waren betegeld en die na 5-10 jaar vochtdoorlaat hadden. Ik hou niet van tegels omdat je moeilijk kan checken of de voegen nu vocht doorlaten of niet. Bij deze douchecabine kan je met wat moeite gewoon achter de douche kijken of niets lekt, en ook van de gang uit kan je de afvoer nakijken. Ik heb een cameragat in de vloer gemaakt daarquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 10:07 schreef richie29 het volgende:
Mooi overzicht en een mooie klus!
Echt heel erg knap gedaan in een korte tijd
Enne...was die cabine in delen aan te leveren? Ik vraag me namelijk af hoe makkelijk die naar binnen te krijgen was
En ik ben blij dat je de filmpjes erop gezet hebt, foto's van kleine ruimtes maken het altijd wat lastig in te schatten hoe de ruimte nou precies ingedeeld is...vind ik dan.
Maar oh wat zou ik hier toch van balen!
[ afbeelding ]
Niet dat je het ziet nu het badkamermeubel er hangt...maar wat zit er achter trouwens? Afvoer van de douche?
Wel weer erg knap betegeld, zo'n klein uitsteeksel. Mijn tegelzetter had daar nogal moeite mee.
Vinyl is gelukkig extreem duurzaam (de duurdere varianten, kijk maar wat ze gebruiken in traphallen van grote gebouwen) en wel mooi in dit geval. Je kan het verschil tussen een echte tegel en dit niet zien, maar wel voelen. Het is warm en zacht verend, en bovenal niet glad. Voor de rest zit er reliëf in bij de voegen, net zoals bij echte tegels.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:39 schreef zwahiel het volgende:
Bernoît!
Ik vroeg me al af wanneer er weer 's een topique kwam van je
Werd weer 's tijd om Fok mee te laten genieten.
Ziet er netjes uit, maar ben je niet bang dat dat vinyl niet zo mooi en duurzaam is? Waarom niet gewoon een waterdichte laag aangebracht en daarop tegels? Niet dat dit er niet mooi uit ziet how how.
Het huis van je wordt nog eens echt een paleis. Je hebt wel 't voordeel je huis stijgt in waarde als een raket, maar daarover hebben we 't al eens gehad geloof ik.
een tegel is toch gewoon waterdicht als je deze goed afvoegt en afkit? ... helemaal in een toilet. Ik zou me dus geen zorgen maken.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:17 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou in een badkamer ook niet op hout durven te tegelen.
Of naja, in ieder geval niet op MDF, op triplex met een hardhouten toplaag misschien wel.
Hier in de WC hebben we wel over MDF heen getegeld *fingers crossed*.
Daar wordt in ieder geval niet veel met water gesopt, dus dat zou al moeten schelen.
Het gaat erom dat de houten ondervloer kan bewegen. Aangezien tegels en voegen niet flexibel zijn, kunnen in de voegen haarscheurtjes ontstaan. Een klein scheurtje is voldoende om water achter de tegels te laten komen en de ondervloer aan te tasten. Een tegelondergrond moet altijd rigide zijn, zeker als die daarna wordt belast.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:00 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
een tegel is toch gewoon waterdicht als je deze goed afvoegt en afkit? ... helemaal in een toilet. Ik zou me dus geen zorgen maken.
Alleen met het tegelen zelf is het misschien minder slim, omdat je daar water bij gebruikt, en dat dus inderdaad slecht is voor mdf. maarja, dat zijn ook geen badkuipen vol.
Er is nog een kamer naast de badkamer die gedaan moet worden, dat is niet veel werk. Dan is er nog de hele benedenverdieping. Van woonkamer tot bij-woonkamer tot een hele achterbouw (waar de keuken in staat) die moet worden herbouwd. Heel veel later kan dan ook nog de zolder aan de beurt komen, en dan is alles af. Maar dan nog zijn er dingen als de ramen die moeten vervangen worden. Omdat dat grote kosten zijn, wacht ik daar liever nog even mee.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:22 schreef Adolecens het volgende:
Een verzamelen MMach topique!
Dat wil ik natuurlijk blijven volgen, dus een schaamteloze tvp!![]()
![]()
Benieuwd naar je verdere klusprojecten in het huis. Wat moet er nog gebeuren? Slaapkamer van je zus is klaar, je eigen kamer, de kamer daarboven, de keuken en dan nu de badkamer klaar...
Woonkamer?
Wat zij zegt dus. Ik vind je altijd inspirerend bezig, het lijkt alsof geen probleem te groot is.quote:Op zondag 2 augustus 2009 08:56 schreef elvy het volgende:
MMach!!! Held!!! Je bent er weer!!!![]()
![]()
![]()
En wát een terugkeer absoluut MMach waardig!
Ik woon erg graag in Gent, zeker op de locatie waar ik nu woon. Ok, het is geen villawijk (wat me ook niet veel zegt), maar je bent dicht bij alles. Ik heb ook geweldige buren, dus daar hebben we het wel getroffen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 10:07 schreef pronkjewail het volgende:
Leuk om weer een topic van je te zien. Ze zijn altijd nogal entertaining!
Mmach, wat is eigenlijk precies de bedoeling van het huis? Blijf je er zelf in wonen of gaat het verkocht worden zogauw jij en je zus "op jezelf" gaan wonen?
Ah, AnneXquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 05:08 schreef AnneX het volgende:
Als vanouds : een real MMach karwei !
En het ziet er weer allemaal tof uit!
Je hebt een goed gevoel voor kleur.
Trouwens: zuslief houdt haar kamer mooi opgeruimd !
Nog even en je mag aan het betaalde werken beginnen.
Succes met de kickoff.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |