http://www.depers.nl/binn(...)-volk-luisteren.htmlquote:Het is mooi geweest. De (linkse) elite is de Wilders-stemmer zat en komt in verzet. ‘Je moet tegen de burger durven zeggen: u zeikt!’
Ze waren de laatste jaren zo’n beetje heilig, de kiezers van Fortuyn, Verdonk en Wilders. Die moest je serieus nemen. Je moest begrip hebben voor hun angsten. Erkennen dat ze een punt hebben. En vooral: luisteren, heel veel luisteren. Dat is over.
‘Wie nu nog achter Wilders aanloopt is net zo verantwoordelijk als de mensen die in de jaren dertig achter Hitler aanliepen’, waarschuwt cultuurhistoricus en publicist Thomas von der Dunk.
Hij is lang niet de enige die het heeft gehad met de Nederlanders die achter populisten aanlopen. Columnisten en publicisten, vaak uit de linkerhoek, schrijven het tegenwoordig gewoon op. Misleide, bekrompen, bange zielen zijn het. Xenofoben. Met abjecte opvattingen.
'Opstand van elite'
Ze krijgen een steuntje in de rug van de minister van Binnenlandse Zaken. In het linkse weekblad Vrij Nederland pleitte Guusje Ter Horst voor een ‘opstand van de elite’.
‘Waar ik op dit moment naar snak is dat de intellectuele elite van Nederland in opstand komt. Dat er een tegenbeweging op gang komt van mensen die zeggen: we hebben genoeg van de vergroving, de samenleving die extreem-rechts propageert is niet het Nederland waarin wij willen leven. Hun stem hoor ik te weinig.’
Ter Horst vraagt zich in het interview openlijk af wat voor problemen Nederland nu eigenlijk heeft. ‘Materieel gezien hebben we het nog nooit zo goed gehad.’ En toch al die onvrede. Onderbuikgevoelens. Meer kan de minister er niet van maken. En ze vindt het tijd voor actie. Tegen het ‘gebrek aan respect, het onderlinge wantrouwen en de opvattingen van slecht geïnformeerde mensen’.
Uitgeluisterd
Slecht geïnformeerde mensen. Daar hoef je niet naar te luisteren. Die hebben geen punt. Die hebben het bij het verkeerde eind. En dat moet maar eens gezegd worden. Het interview met Ter Horst is niet minder dan een breuk. Voor Fortuyn werden burgers met zorgen over de multiculturele samenleving genegeerd. Daarna trok vooral de PvdA de wijken in om, al dan niet met een half oor, te luisteren. Ter Horst is nu de eerste politicus die laat weten dat ze er klaar mee is. Ze is uitgeluisterd. Die lastige burgers moeten de autoriteiten eens vertrouwen.
Op de Vrij Nederland-redactie gingen de duimen omhoog bij het lezen van het interview met Ter Horst, schreef hoofdredacteur Frits van Exter. Het was al het tweede commentaar waarin hij zichzelf en zijn redactie als grachtengordelelite positioneerde. Hij heeft het ook wel een beetje gehad met die al te begripvolle politici. Neem zo’n minister Plasterk die na de verkiezingsnederlaag wilde gaan praten met PVV-stemmers in Volendam. Een paar jaar geleden zou hij er applaus voor krijgen. Nu moest Van Exter diep zuchten.
‘Ik vind het wel een zekere frisheid hebben dat Ter Horst dan zegt: ‘Het is wel goed met jullie. Met al diegenen die in een soort deemoedigheid de schuld bij zichzelf blijven zoeken. Die steeds maar weer vragen wat die verloren achterbannen willen. Ja, ja, je kunt vast niet lang genoeg luisteren, maar je moet ook aangeven wat je niet kunt doen. Je kunt natuurlijk niet zeggen dat het ongenoegen fout is, maar je mag kiezers wel verwijten dat ze een stem uitbrengen en dat niet even een stap verder wordt gedacht. Dat ze zich niet afvragen: is dit het land waarin ik wil wonen?’
Basta! Genoeg is genoeg! Je kunt ook te veel luisteren.
‘Je mocht het niet zeggen, want dan was je van de politiek correcte linkse kerk’, legt Wilders-criticus Thomas von der Dunk uit. ‘Nu komt langzamerhand het moment dat het legitiem is om te waarschuwen. Noodzakelijk zelfs.’
Grens bereikt
Voor de historicus werd de grens bereikt toen Wilders op de Deense televisie zei dat hij ‘miljoenen, tientallen miljoenen’ moslims Europa wil uitzetten. ‘Dat komt in feite neer op een oproep tot deportatie. Kiezers hebben ook een morele verantwoordelijkheid. Ze zijn geen onschuldige lammeren. Ze hebben geen vrijbrief om maar wat te doen. Je moet tegen ze zeggen: u loopt nu achter iemand aan die verderfelijke denkbeelden heeft, niet elke keuze is legitiem. Zoiets gaat altijd heel geleidelijk. Ik kan u verzekeren dat de heer Mussert (leider van de NSB) ook begon als een keurige meneer.’
De vergelijking met de NSB wordt ook gemaakt door socioloog Anton Zijderveld. In april zegde hij zijn lidmaatschap van het CDA op omdat de partij regeren met de PVV niet uitsluit. Fout, vindt Zijderveld, want de PVV is ondemocratische beweging waarin één ‘Führer’ de dienst uitmaakt. ‘Dat werd ook gezien als de oplossing toen Hitler aan de macht kwam. Ik vind dat heel gevaarlijk.’
Toch maakt hij zich niet eens zoveel zorgen over Wilders zelf. ‘Het echt griezelige is dat de onvrede zich uitbreidt over de samenleving. Mensen als Verdonk en Wilders scherpen allerlei onvrede en haatgevoelens aan. Het populisme verspreidt zich als een olievlek.’
En niet alleen onder lageropgeleiden. Ook in gegoede kringen zindert volgens hem inmiddels de onvrede. ‘Ik ken gerenommeerde hoogleraren die met een paar glazen wijn op doorslaan in vreemdelingenhaat en islamofobie. Het zijn meestal oudere, wat zure mannen die ontevreden zijn over hun verlies aan status op de universiteit.’
Weldenkende mensen
Om het tij te keren vestigt Zijderveld zijn hoop op ‘weldenkende mensen’. In zijn essay Populisme als politiek drijfzand pleit hij voor een ‘geestelijke aristocratie’ die in verschillende segmenten van de maatschappij de leiding moet nemen. Geen ouderwetse adel zoals vroeger, maar mensen die door hun prestaties belangrijke maatschappelijke functies hebben verworven.
‘We moeten wel veel meer doen aan scholing, educatie en opvoeding. We leven in een vertegenwoordigende democratie, maar dat besef is helemaal weggezakt. Wat is het verschil tussen Noord-Korea en Nederland? Hoe zit dat met de grondwet? Scholen moet daar aandacht aan besteden. Ouders moeten daar met hun kinderen over praten.’
Direct mee aan de slag, vindt Von der Dunk. ‘Een deel van de mensen moet gewoon opgevoed worden. Daar moet je niet vies van zijn. Je moet mensen ook tot kiezers opvoeden.’
Burgers moeten volgens hem beseffen dat de essentie van politiek kiezen is. Wilders trekt kiezers met een leugen. Hij belooft totale veiligheid én totale vrijheid. Maar zo’n win-winsituatie is een illusie. De realiteit is dat politici moeten kiezen uit de minste kwaden.
Beroepskankeraars
‘Niet alle kiezers zijn een probleem, maar er zitten beroepskankeraars tussen. In Volendam heb je zo’n categorie mensen. Van die mensen die lak hebben aan alle regels. En ondertussen maar klagen. En waarom zouden mensen op het Brabantse platteland op Wilders stemmen? Mij is niet duidelijk wat die te mekkeren hebben over de multiculturele samenleving.’
Het is mooi geweest. De ‘weldenkende mensen’ zijn het zat. Door Wilders worden ze om de haverklap te kakken gezet als een slap zooitje dat met designerbril door het leven gaat en in de grachtengordel haar kosmopolitische natte dromen droomt. De elite bestond nooit in Nederland, was een vies woord. Maar hoe harder Wilders er op inhakt, hoe harder de roep om elitair verzet klinkt. ‘Het is een soort tweede front naast de islam’, lacht Van Exter over Wilders’ aanvallen op de elite. ‘En ik hoop dat het wel wat losmaakt. Het is een uitdaging.’
Volgens Von der Dunk willen de elites wel. ‘Ze kunnen nu natuurlijk niet op hun luie gat blijven zitten. Ze moeten wel reageren, ze weten alleen niet hoe.’ Als hij dan toch een suggestie mag doen. ‘Je hebt mensen nodig die tegen de burgers durven te zeggen: ‘U zeikt! U bent het probleem. En nu is het uit met uw gezeur.’
Uit de sprookjes van 1001Lulkoek.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:34 schreef Klopkoek het volgende:
De Pers is een rechts blaadje. Het is typisch dat zij linkse mensen in de hoek van de elite willen drukken. Terwijl echt linkse mensen juist de elite willen verbreden, minder machtig willen maken en ook niet zo willen afschermen van de rest van de wereld.
De nazi-vergelijking wordt gedaan door Thomas von der Dunk, een gerespecteerd en eminent historicus. Hij verwoordt overigens, wat vele historici al maanden roepen, namelijk dat de opkomst van Wilders enge overeenkomsten vertoont met de opkomst van Hitler.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:42 schreef Scorpie het volgende:
Hop, en de nazi-vergelijkingen vliegen weer over tafelEn dan maar verwachten dat mensen de politiek serieus neemt met zulke achterlijke vergelijkingen
Waar doen ze dat dan?quote:wat vele historici al maanden roepen
Die nazi-vergelijkingen beginnen me zwaar de keel uit te hangen. Je zou bijna uit frustratie op Wilders gaan stemmen. Kunnen de gevestigde partijen nu echt niets beters verzinnen dan dit? Dan verdien je niet anders dan op naar 0 zetels. En dit schijnen nog wel PvdA zwargewichten te zijn. Tsja, die partij heeft zijn langste tijd wel gehad.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:42 schreef Scorpie het volgende:
Hop, en de nazi-vergelijkingen vliegen weer over tafelEn dan maar verwachten dat mensen de politiek serieus neemt met zulke achterlijke vergelijkingen
Wat verwacht je ook van mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:42 schreef Scorpie het volgende:
Alleen biedt iemand als Wilders daar geen oplossing voor. Die refereert naar onderbuikgevoelens. Als het aan sommigen in onze samenleving ligt, schakelen we de doodstraf en de schandpaal weer in, diezelfde dingen die ze zo abject vinden in de uitwassen van sommige moslimlanden.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:42 schreef Scorpie het volgende:
En dan maar verwachten dat mensen de politiek serieus neemt met zulke achterlijke vergelijkingen
En hij is lid van de PvdA.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De nazi-vergelijking wordt gedaan door Thomas von der Dunk, een gerespecteerd en eminent historicus. Hij verwoordt overigens, wat vele historici al maanden roepen, namelijk dat de opkomst van Wilders enge overeenkomsten vertoont met de opkomst van Hitler.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Thomas_von_der_Dunkquote:In de wereld van de historici is hij een opmerkelijke verschijning door zijn vaak opvallende kledingkeuze en door zijn karakteristieke stemgeluid. Von der Dunk is lid van de Partij van de Arbeid en van het Republikeins Genootschap.
Het mooie is dat dit soort tactieken in de verkiezingen van 2002 ertoe leidden dat de PVDA van Melkert in zetels werd gehalveerd, ze begrijpen niet dat ze hun eigen graf graven.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:46 schreef drexciya het volgende:
[..]
Die nazi-vergelijkingen beginnen me zwaar de keel uit te hangen. Je zou bijna uit frustratie op Wilders gaan stemmen. Kunnen de gevestigde partijen nu echt niets beters verzinnen dan dit? Dan verdien je niet anders dan op naar 0 zetels. En dit schijnen nog wel PvdA zwargewichten te zijn. Tsja, die partij heeft zijn langste tijd wel gehad.
Waarom zeikt het volk en heeft de linkse elite gelijk. Je kunt het ook andersom zeggen.quote:Volgens Von der Dunk willen de elites wel. ‘Ze kunnen nu natuurlijk niet op hun luie gat blijven zitten. Ze moeten wel reageren, ze weten alleen niet hoe.’ Als hij dan toch een suggestie mag doen. ‘Je hebt mensen nodig die tegen de burgers durven te zeggen: ‘U zeikt! U bent het probleem. En nu is het uit met uw gezeur.'
Het mooiste is nog dat ze een 'historicus' aan het woord laten die niks anders is dan een lid van de eigen partijquote:Op zondag 12 juli 2009 11:46 schreef drexciya het volgende:
[..]
Die nazi-vergelijkingen beginnen me zwaar de keel uit te hangen. Je zou bijna uit frustratie op Wilders gaan stemmen. Kunnen de gevestigde partijen nu echt niets beters verzinnen dan dit? Dan verdien je niet anders dan op naar 0 zetels. En dit schijnen nog wel PvdA zwargewichten te zijn. Tsja, die partij heeft zijn langste tijd wel gehad.
En dan vind men het gek dat het volk massaal rent naar die geblondeerde aap van een Wilders.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom zeikt het volk en heeft de linkse elite gelijk. Je kunt het ook andersom zeggen.
Het dedain druipt van deze opinie af en van democratie heeft men blijkbaar ook geen kaas gegeten.
Mondige burgers zijn duidelijk niet besteed aan de elite. Zo ging dat vroeger natuurlijk ook.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dan vind men het gek dat het volk massaal rent naar die geblondeerde aap van een Wilders.![]()
Het is weer de schuld van rechtse media? De goede man wordt wel degelijk gequote.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:52 schreef Klopkoek het volgende:
O, o, wat trappen mensen toch weer graag in suggestieve rechtse stukjes van een rechtse krant...
Wat is die zelfbenoemde linkse elite en waar heeft die zich tot linkse elite benoemd?quote:Op zondag 12 juli 2009 11:41 schreef MrX1982 het volgende:
de zelfbenoemde linkse elite.
Mocht wilders zich ontpoppen als een tweede hitler dan zijn zijn volgelingen inderdaad net zo erg als de volgelingen van wilders, zelfde geldt voor balkenende of bosquote:Op zondag 12 juli 2009 11:30 schreef Andries1 het volgende:
[..]
http://www.depers.nl/binn(...)-volk-luisteren.html
Helemaal mee eens! Wie nu nog achter Wilders aanloopt is net zo verantwoordelijk als de mensen die in de jaren dertig achter Hitler aanliepen!
Ik vind dat niet gek nee met dit soort leugenachtige en suggestieve rechtse mediaquote:Op zondag 12 juli 2009 11:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dan vind men het gek dat het volk massaal rent naar die geblondeerde aap van een Wilders.![]()
Ze volgen de Wilders-categorieën:quote:Op zondag 12 juli 2009 11:53 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het is weer de schuld van rechtse media? De goede man wordt wel degelijk gequote.
quote:Op zondag 12 juli 2009 11:56 schreef thewishmaster het volgende:
Het grote probleem is dat de zogenoemde elite zich wel een grove mening over het volk permitteert, maar tegelijkertijd zich afsluit voor de problemen van de gewone man door lekker in het Gooi of de grachtengordel te wonen.
Het is gewoon de jourlanist die besloten heeft deze persoon tot de woordvoeder van de 'linkse elite' te noemen hoor.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:53 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het is weer de schuld van rechtse media? De goede man wordt wel degelijk gequote.
Ik moest na deze reactie opeens denken aan een vogeltje dat zei: ik ben klein en zijn zijn groot en dat is niet eerlijkquote:Op zondag 12 juli 2009 11:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ze volgen de Wilders-categorieën:
- Men neemt een paar mensen
- Vraagt een paar quotes
- Plakt aan die quotes wat conclusies en suggesties
- En trekt dat door naar alle linksmenschen
Zielig soort rechtse journalistiek
En dan heb ik het nog niet eens over de mogelijkheid dat wat nuances en andere idealen ('volksverheffing', daar ooit van gehoord?) bewust zijn weggelaten in de tekst.
quote:Op zondag 12 juli 2009 11:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat is die zelfbenoemde linkse elite en waar heeft die zich tot linkse elite benoemd?
quote:Ze krijgen een steuntje in de rug van de minister van Binnenlandse Zaken. In het linkse weekblad Vrij Nederland pleitte Guusje Ter Horst voor een ‘opstand van de elite’.
En ik moest denken aan de jaren '30.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:00 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik moest na deze reactie opeens denken aan een vogeltje dat zei: ik ben klein en zijn zijn groot en dat is niet eerlijk.
Me 2.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:00 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik moest na deze reactie opeens denken aan een vogeltje dat zei: ik ben klein en zijn zijn groot en dat is niet eerlijk.
quote:
Ja, daar heeft het artikel wel heel veel van weg, ja.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:00 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het artikel wekt valse indrukken. Dat is het punt.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:04 schreef teamlead het volgende:
Los van de vraag of je het wel of niet met Wilders eens bent, het zou verdomd verfrissend zijn als zijn politieke tegenstanders eens net zo kort door de bocht in helder Nederlands zouden zeggen wat ze bedoelen. En als dat is "u zeikt" dan moeten ze dat vooral roepen en niet vervallen in betuttelend gezeur
Dat is toch wel duidelijk? In relatie met het bericht in de OP zijn dat mensen als Guusje ter Horst en Thomas van der Dunk. Je kunt dat nog uitbreiden met anderen zoals dee bekende grachtengordelkliek.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jaaa.....? (Langzaam en vragend uitgesproken.)
En nu die linkse elite die zichzelf de linkse elite heeft bestempeld, wie zijn dat?
(Overigens, niets mis met elite.)
Nee. Ik lees dat iemand kritiek heeft op het simplisme van Wilders. Ik lees dat een ander graag meer kritiek zou willen zien van "de elite". Ik lees helemaal niets over een of andere Linkse Elite die zichzelf aldus benoemd heeft, laat staan dat duidelijk is uit wie die Zelfbenoemde Linkse Elite bestaat. Dát is duidelijk.quote:
Voorlopig zie ik een situatie waarin autochtonen uit bepaalde wijken worden weggepest, een autochtone klant door een allochtone taxichauffeur wordt doodgeslagen en een Nederlands meisje uit het niets door een Marokkaan in elkaar wordt geslagen.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En ik moest denken aan de jaren '30.
Je wilt het gewoon niet zien, want nee, dit soort suggestieve stukjes komen de rechtse nazi's wel goed uit.
De islam in Nederland vormt ook een grotere bedreiging voor het voortbestaan van de Nederlandse staat dan dat de extremisten in Afghanistan dat doen. Dat heeft Wilders helder gezien.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:44 schreef Wouter1979 het volgende:
Ach jee... er is verzet tegen de racistische denkbeelden van onze geblondeerde volksmenner uit Venlo. Hoor ze weer eens piepen..
Wilders is aantoonbaar een racist die het leger uit Uruzgan wil halen om op kinderen in Gouda te gaan schieten. En jullie lopen er met gestrekte pas achteraan.
Dat wordt dan mooi opgeheven door de gevallen waarin allochtone mensen uit autochtone wijken worden weggepest, autochtonen die autochtonen terroriseren, autochtonen die banken overvallen, autochtonen die Nederlandse meisjes verkrachten...quote:Op zondag 12 juli 2009 12:15 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Voorlopig zie ik een situatie waarin autochtonen uit bepaalde wijken worden weggepest, een autochtone klant door een allochtone taxichauffeur wordt doodgeslagen en een Nederlands meisje uit het niets door een Marokkaan in elkaar wordt geslagen.
En dat was niet het eerste taxislachtoffer: http://www.telegraaf.nl/b(...)toffer___.html?p=4,1quote:Op zondag 12 juli 2009 12:15 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Voorlopig zie ik een situatie waarin autochtonen uit bepaalde wijken worden weggepest, een autochtone klant door een allochtone taxichauffeur wordt doodgeslagen en een Nederlands meisje uit het niets door een Marokkaan in elkaar wordt geslagen.
quote:Op zondag 12 juli 2009 12:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
De islam in Nederland vormt ook een grotere bedreiging voor het voortbestaan van de Nederlandse staat dan dat de extremisten in Afghanistan dat doen. Dat heeft Wilders helder gezien.
Tsja je kunt grappig proberen te doen maar de genoemde mensen zien zichzelf blijkbaar als de redding van Nederland omdat ze zogenaamd weten hoe het moet. Nogal elitair, zelfbenoemd en van linkse signatuur.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee. Ik lees dat iemand kritiek heeft op het simplisme van Wilders. Ik lees dat een ander graag meer kritiek zou willen zien van "de elite". Ik lees helemaal niets over een of andere Linkse Elite die zichzelf aldus benoemd heeft, laat staan dat duidelijk is uit wie die Zelfbenoemde Linkse Elite bestaat. Dát is duidelijk.
Maar als ik het goed begrijp is het niet de zelfbenoemde linkse elite, maar de door MrX1982 benoemde linkse elite, niet waar?
Natuurlijk begaan ook autochtonen (zware) criminele activiteiten, maar allochtonen zijn in de misdaadstatistieken zwaar oververtegenwoordigd. Neem het verschijnsel loverboys, de loverboys zijn bijna allemaal allochtoon, terwijl de slachtoffers meestal autochtoon zijn.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat wordt dan mooi opgeheven door de gevallen waarin allochtone mensen uit autochtone wijken worden weggepest, autochtonen die autochtonen terroriseren, autochtonen die banken overvallen, autochtonen die Nederlandse meisjes verkrachten...
Dit wij-zij denken doet ook Wilders aan mee....quote:Op zondag 12 juli 2009 12:15 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Neem het verschijnsel doodrijden over de maximumsnelheid, dat zijn bijna allemaal autochtonen die er met een lichte straf vanaf komen.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:20 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Natuurlijk begaan ook autochtonen (zware) criminele activiteiten, maar allochtonen zijn in de misdaadstatistieken zwaar oververtegenwoordigd. Neem het verschijnsel loverboys, de loverboys zijn bijna allemaal allochtoon, terwijl de slachtoffers meestal autochtoon zijn.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:41 schreef Klopkoek het volgende:
Die slinkse zakkenvullers toch ook. De linkse politiek correcte kerk weet zich weer uitstekend te bedienen met mooie baantjes en declaraties maar ondertussen laten ze de hardwerkende burger in de steek. Straatterroristen, asielzoekertjes en ontwikkelingshulpindustrie weten zich in deze tijd uitstekend te bedruipen maar de gewone burger krijgt niks. Tijd voor een sterke man, een sterke leider die ons eruit trekt. Tijd voor Geert Wilders. We zullen met z'n allen de Kamer binnenmarcheren en orde op zaken gaan stellen. Bos op het schavot! We zullen, zoals onze grote roerganger het uistekend ziet, een eigen Guantanamo Bay op de Noordzee moeten bouwen waar we deze cultuurverraders, relativisten en soepsidie sloerpers zullen opsluiten wegen landverraad en verontachtzaming van het hardwerkende deel der brave burgers.
Dank u wel. Klopkoek heeft gesproken. Zo is het en niet anders. Tijd om iedereen in het gareel te krijgen en dezelfde neuzen dezelfde kant op te duwen. In ongehoorzame neuzen zullen we de botte bijl moeten zetten. Op de snelweg rijden we immers ook allemaal aan de rechtse kant, anders wordt het een zooitje, een linkse anarchie.
Dank u, dank u, dat ik dit even mocht zeggen. Applausje voor mezelf
Dat roep ik als rechts stemmende al jaren maar helaas snappen linkse idioten dat nog steeds niet. Overigens een belabberd stukje indoctrinatie - als mensen teveel zelf gaan nadenken om op jouw regressief-linkse troepje geldverspillers te stemmen maak je ze gewoon net zo lang belachelijk tot ze uit schaamte weer gaan stemmen zoals twintig jaar geleden?quote:Slecht geïnformeerde mensen. Daar hoef je niet naar te luisteren. Die hebben geen punt. Die hebben het bij het verkeerde eind. En dat moet maar eens gezegd worden.
Exact, al die Wildersstemmers zijn niet op een magische manier uit de hemel neergedaald voor de laatste verkiezingen.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:41 schreef MrX1982 het volgende:
Denkwijze linkse elite: Wij weten wat goed voor u is. De burger: Nee dat weet ik zelf. Linkse elite: U zeikt.
Het is nogal opportunistisch en laf van de zelfbenoemde linkse elite. Al die jaren toen het volk keurig PvdA stemde omdat ze opkwamen voor het volk was het allemaal wel best en nu men de leugens van de PvdA doorziet is het volk ineens xenofoob en zeikt.
Ik ben grappig, ik hoef het niet te proberen. En ik ben op het moment heel serieus. Serieuze vragen.quote:
Dit slaat nergens op! Er zit absoluut, totaal geen logica in deze alinea en dingen worden gewoon verzonnen. "Ze" (meaning: Guusje ter Horst en Thomas van der Dunk) zien zich als redding, want... want... ze zeggen het niet, hoor, dat ze de Redding van Nederland zijn, ze hebben simpelweg kritiek op Geert Wilders en Ter Horst hoopt dat andere mensen ook meer onderbouwde kritiek gaan leveren.quote:maar de genoemde mensen zien zichzelf blijkbaar als de redding van Nederland omdat ze zogenaamd weten hoe het moet. Nogal elitair, zelfbenoemd en van linkse signatuur.
Zie daar de zelfbenoemde linkse elite.
Omdat de mensen die jij 'het volk' noemt (zij zijn niet 'het volk' maar gewoon een minderheid van het volk) achter een man en een partij aanlopen die dingen roept cq roepen die niet waar zijn, de tegenstellingen verscherpen om de onrust aan te wakkeren, zichzelf in het partijprogramma (of datgene wat er voor door moet gaan) tegenspreekt en ook nog eens geen rekening houdt met internationale verdragen en de impact van schending van dergelijke verdragen.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom zeikt het volk en heeft de linkse elite gelijk.
Kun je doen, maar ik betwijfel of je het andersom sluitend kunt beargumenteren.quote:Je kunt het ook andersom zeggen.
Democratie is meer dan de tirannie van de meerderheid zoals Wilders die voor zich ziet. Bij een moderne democratie hoort ook respect voor de vrijheid en leefwijze van minderheden.quote:Het dedain druipt van deze opinie af en van democratie heeft men blijkbaar ook geen kaas gegeten.
Natuurlijk wist ik dat jouw post ironisch was. Desondanks vond ik hem goed geschreven!quote:Op zondag 12 juli 2009 12:23 schreef Klopkoek het volgende:
Even een crosspost trouwens, dit was ironisch bedoeld:
[..]
quote:Op zondag 12 juli 2009 12:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dat was niet het eerste taxislachtoffer: http://www.telegraaf.nl/b(...)toffer___.html?p=4,1
Eigenlijk is taxislachtoffer de verkeerde benaming. Het moet multikulslachtoffer heten. Of die Marokkaan nu een bakker is die zijn klant doodmept met de deegroller, een onopgeleide taxichauffeur die met 100 km/hr door rood licht rijdt of een scholier die zijn leraar doodschiet.
quote:Een transseksueel is weggepest uit de wijk Zuilen in Utrecht. Dat heeft burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht vrijdagavond gezegd in het programma Pauw en Witteman. Uit de wijk zijn al eerder mensen weggepest vanwege hun seksuele geaardheid.
Jongeren krasten onder andere beledigende teksten in de voordeur van de vrouw. Het zou gaan om een groep van dertig tot veertig jongeren van Marokkaanse afkomst. Wolfsen sprak zijn afschuw uit over het wegpesten van de vrouw. Eerder vertrok onder anderen een lesbisch stel omdat het zich in de wijk bedreigd voelde. Naar aanleiding hiervan zijn maatregelen genomen, zoals het aanbrengen van ,,technische voorzieningen” om de jongeren scherper in de gaten te kunnen houden. Utrecht zet ook extra toezichthouders in.
quote:Ook buren transseksueel getreiterd
UTRECHT - Eén van de buren die het heeft opgenomen voor de weggepeste transseksueel in de Utrechtse wijk Zuilen, wordt nu zelf getreiterd. Zijn auto werd afgelopen weekend vernield.
In de wijk blijft het onrustig. Een groep van dertig tot veertig Marokkanen treiterde een transseksueel weg aan de Harteveldlaan. Er werden onder meer eieren tegen haar huis gegooid. De vrouw vluchtte nadat haar deur werd beklad met discriminerende leuzen.
Eerder vertrok onder anderen een lesbisch stel omdat het zich in de wijk bedreigd voelde. Naar aanleiding hiervan zijn maatregelen genomen, zoals het aanbrengen van „technische voorzieningen” om de jongeren scherper in de gaten te kunnen houden. Utrecht zet ook extra toezichthouders in.
Mensen als jij dus. Waar durf jij die morele superieuriteit vandaan te halen? "ik ben beter dan jij want ik vind Wilders een idioot"... Zelfverheerlijking ten voeten uit en dat van zogenaamd politiek correcte, weldenkende (quote:Dat is ook logisch aangezien in werkelijkheid rechts intuitief en gevoelsmatig is en links wetenschappelijk en rationeel.
Het maïsveld-verhaal, hè.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:29 schreef Iblardi het volgende:
Ik vrees dat de Nederlandse samenleving dusdanig egalitair is dat elke (al dan niet zelfbenoemde) "elite" al snel een club van aanstellers wordt gevonden en dus geen enkel moreel gezag heeft.
Wat jij wilquote:Op zondag 12 juli 2009 12:26 schreef Monidique het volgende:
Ik ben grappig, ik hoef het niet te proberen. En ik ben op het moment heel serieus. Serieuze vragen.
Ik begrijp je obsessie niet voor een zin in mijn post maar misschien wil je het niet over de inhoud hebben. Heb je de OP wel gelezen of niet? Als je durft te beweren dat ze zichzelf niet als redding zien van Nederland lijkt het alsof je het bericht niet hebt gelezen. Doe dat eerst eens even en zuig dan verder.quote:Dit slaat nergens op! Er zit absoluut, totaal geen logica in deze alinea en dingen worden gewoon verzonnen. "Ze" (meaning: Guusje ter Horst en Thomas van der Dunk) zien zich als redding, want... want... ze zeggen het niet, hoor, dat ze de Redding van Nederland zijn, ze hebben simpelweg kritiek op Geert Wilders en Ter Horst hoopt dat andere mensen ook meer onderbouwde kritiek gaan leveren.
Er is nergens sprake van zichzelf de redding van Nederland vinden. Dat verzin jij nu ter plekke.
En zelfbenoemd? Waar héb je het over? Nergens noemen deze twee mensen zich de Linkse Elite. Ik lees het althans nergens. Nogmaals, dit is iets wat jij ter plekke verzint.
Kennelijk bestaat de Zelfbenoemde Linkse Elite uit de door MrX1982 tot Linkse Elite Benoemde Thomas van der Dunk en Guusje ter Horst.
Zie daar de "zelfbenoemde linkse elite".
Dat het klinklare lulkoek is. Vooral je woordkeuze is nogal achterlijk.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:30 schreef Mylene het volgende:
Wat is het antwoord van die linkse elite op het feit dat Marokkaanse reljongeren woonwijken zuiveren van homo's en transeksuelen?
[..]
[..]
Er wordt gewoon geen antwoord gegeven en het wordt zoveel mogelijk uit de media gehouden. Net zoals je van massale moordpartijen onder blanke boeren in Afrika eigenlijk nooit iets hoort. Als het niet op tv is dan bestaat het ook niet. Probleem opgelost.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:30 schreef Mylene het volgende:
Wat is het antwoord van die linkse elite op het feit dat Marokkaanse reljongeren woonwijken zuiveren van homo's en transeksuelen?
[..]
[..]
Hoe noem je het als een bepaalde categorie onevenredig vaak in de media komt, waardoor het enorm uitvergroot wordt?quote:Op zondag 12 juli 2009 12:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er wordt gewoon geen antwoord gegeven en het wordt zoveel mogelijk uit de media gehouden. Net zoals je van massale moordpartijen onder blanke boeren in Afrika eigenlijk nooit iets hoort. Als het niet op tv is dan bestaat het ook niet. Probleem opgelost.
Maaiveldquote:
Kijk, je gaat nu giftig op mij doen, maar dat is niet nodig. Het is geen gezuig, het is eerder... elitaire, goed bedoelde volksverheffing.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat jij wil [ afbeelding ].
[..]
Ik begrijp je obsessie niet voor een zin in mijn post maar misschien wil je het niet over de inhoud hebben. Heb je de OP wel gelezen of niet? Als je durft te beweren dat ze zichzelf niet als redding zien van Nederland lijkt het alsof je het bericht niet hebt gelezen. Doe dat eerst eens even en zuig dan verder.
Dat klopt en vooral de rechtse media is goed om problemen onder het tapijt te schuiven en dat te vervangen door Michael Jackson-memorials, pijltjesgooien en Shownieuws-achtige rootzooi. En niet te vergeten de driemaal daagse Hart van Nederland uitzendingen die gaan over omgewaaide prullenbakken.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er wordt gewoon geen antwoord gegeven en het wordt zoveel mogelijk uit de media gehouden. Net zoals je van massale moordpartijen onder blanke boeren in Afrika eigenlijk nooit iets hoort. Als het niet op tv is dan bestaat het ook niet. Probleem opgelost.
Ben jij nu echt zo'n wereldvreemd figuur dat achter elke boom een rechts complot ziet en hier op Fok regelmatig topics opent over die rechtse complotten of lijkt het maar zo?quote:Op zondag 12 juli 2009 12:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat klopt en vooral de rechtse media is goed om problemen onder het tapijt te schuiven en dat te vervangen door Michael Jackson-memorials, pijltjesgooien en Shownieuws-achtige rootzooi. En niet te vergeten de driemaal daagse Hart van Nederland uitzendingen die gaan over omgewaaide prullenbakken.
Samen met het CDA de grootste partij in de peilingen. Een niet onaanzienlijk deel van het volk. Als het slechts een minderheid is waar maakt men zich dan druk over? Blijkbaar is men bang voor Wilders.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:27 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Omdat de mensen die jij 'het volk' noemt (zij zijn niet 'het volk' maar gewoon een minderheid van het volk) achter een man en een partij aanlopen die dingen roept cq roepen die niet waar zijn, de tegenstellingen verscherpen om de onrust aan te wakkeren, zichzelf in het partijprogramma (of datgene wat er voor door moet gaan) tegenspreekt en ook nog eens geen rekening houdt met internationale verdragen en de impact van schending van dergelijke verdragen.
En waarom zouden andere partijen geen luchtkastelen verkopen?quote:Kortom: 'het volk' loopt achter iemand aan die luchtkastelen verkoopt en 'het volk' weigert dat blijkbaar in te zien.
Je denkt dat de elite altijd gelijk heeft?quote:Kun je doen, maar ik betwijfel of je het andersom sluitend kunt beargumenteren.
Dat is waar maar denken wat goed voor anderen is of wat ze moeten denken heeft niets met democratie te maken. Sowieso is de Nederlandse democratie verre van optimaal maar dat terzijde.quote:Democratie is meer dan de tirannie van de meerderheid zoals Wilders die voor zich ziet. Bij een moderne democratie hoort ook respect voor de vrijheid en leefwijze van minderheden.
Maar ga dat een Wilders stemmer maar eens uitleggen.
Jij bent een typisch voorbeeld van wat hij bedoelde; en dan ook nog heel haudain "ik kan beter uit mijn woorden komen dan jij - dus heb ik gelijk"quote:Op zondag 12 juli 2009 12:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Kijk, je gaat nu giftig op mij doen, maar dat is niet nodig. Het is geen gezuig, het is eerder... elitaire, goed bedoelde volksverheffing.
Jij stelt iets (dat is inhoudelijk, hè), namelijk dat we hier te maken hebben met een zelfbenoemde linkse elite. Ik vind dat maar apart en vraag dus door. Wat blijkt? Jij hebt geen degelijke onderbouwing voor je stelling en eigenlijk is het zelfs zo dat zelfbenoemd in dit geval door MrX1982 benoemd betekent en dat nergens uit blijkt dat deze twee mensen De Elite zijn, kennelijk alleen omdat ze kritiek hebben op Geert Wilders en zijn kudde volgelingen.
Kortom, je stelling deugt niet; je verzint maar wat.
Het lijkt mij verstandig om voortaan, voor je een aanname uit, jezelf af te vragen: waarom denk ik dit? Klopt dit? Waar is dit op gebaseerd? Je zult dan zien dat jouw term "zelfbenoemde linkse elite" nergens op slaat en niets meer is dan een holle leus.
Dat lijkt mij een stuk verstandiger dan je frustraties (dat je holle leus niets dan een holle leus blijkt te zijn) verbaal op mij afreageren.
Haudain?quote:Op zondag 12 juli 2009 12:51 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Jij bent een typisch voorbeeld van wat hij bedoelde; en dan ook nog heel haudain "ik kan beter uit mijn woorden komen dan jij - met andere woorden ik heb gelijk"
Ach, mocht die Jihad daadwerkelijk ooit uitbreken en jullie worden net zo doodgemaakt als andere blanken kun je altijd nog met een verontwaardigd gezicht zeggen "hee, maar wíj hadden het toch goed met jullie voor? Waarom doen jullie dit nou?"
Dat is jouw perceptie maar met die perceptie heb ik niets te maken en mijn perceptie van het bericht in de OP hoeft ook niet over een te komen met die van jouw.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Kijk, je gaat nu giftig op mij doen, maar dat is niet nodig. Het is geen gezuig, het is eerder... elitaire, goed bedoelde volksverheffing.
Jij stelt iets (dat is inhoudelijk, hè), namelijk dat we hier te maken hebben met een zelfbenoemde linkse elite. Ik vind dat maar apart en vraag dus door. Wat blijkt? Jij hebt geen degelijke onderbouwing voor je stelling en eigenlijk is het zelfs zo dat zelfbenoemd in dit geval door MrX1982 benoemd betekent en dat nergens uit blijkt dat deze twee mensen De Elite zijn, kennelijk alleen omdat ze kritiek hebben op Geert Wilders en zijn kudde volgelingen.
Kortom, je stelling deugt niet; je verzint maar wat.
Het lijkt mij verstandig om voortaan, voor je een aanname uit, jezelf af te vragen: waarom denk ik dit? Klopt dit? Waar is dit op gebaseerd? Je zult dan zien dat jouw term "zelfbenoemde linkse elite" nergens op slaat en niets meer is dan een holle leus.
Dat lijkt mij een stuk verstandiger dan je frustraties (dat je holle leus niets dan een holle leus blijkt te zijn) verbaal op mij afreageren.
Wel, woorden maken de inhoud, niet waar? Als iemand zegt dat de Linkse Elite zichzelf zo Benoemd heeft, dan zou je denken dat dat ook zo is. Zoals het er staat. Er is weinig ruimte voor interpretatie. Maar kennelijk is die zelfbenoemde linkse elite er niet, is het een verzinsel.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:51 schreef SadKingBilly het volgende:
Jij bent een typisch voorbeeld van wat hij bedoelde; en dan ook nog heel haudain "ik kan beter uit mijn woorden komen dan jij - met andere woorden ik heb gelijk"
Inderdaad.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:29 schreef Iblardi het volgende:
Ik vrees dat de Nederlandse samenleving dusdanig egalitair is dat elke (al dan niet zelfbenoemde) "elite" al snel een club van aanstellers wordt gevonden en dus geen enkel moreel gezag heeft.
"dat is een incideeentje, je mag nu niet alle marokkanen over 1 kam scherenquote:Op zondag 12 juli 2009 12:30 schreef Mylene het volgende:
[..]
[..]
Hoe achterlijk is het om het als een stelselmatige zuivering naar voren te brengen?quote:Op zondag 12 juli 2009 13:13 schreef Manke het volgende:
[..]
"dat is een incideeentje, je mag nu niet alle marokkanen over 1 kam scheren"
hierom zou men juist op wilders moeten stemmen - men is bang om hun politiek correcte moraal kwijt te raken als ze hier iets aan doen en het af te doen als incidentje, lijkt wel.
Tja, die gasten zuiveren hun wijken van alles dat afwijkt van het straatbeeld - je leest er iig weinig over, dus geen idee of dat werkelijk zo is eigenlijk.quote:Op zondag 12 juli 2009 13:14 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hoe achterlijk is het om het als een stelselmatige zuivering naar voren te brengen?
- Hij praat gek.quote:Op zondag 12 juli 2009 13:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
Von der Dunk behoort inderdaad tot een elite, nl de nazi-elite.
Ga maar na.
- Hij is Hamasaanhanger
- Israel moet dood
- Hij heeft een Duitse naam
- Hij schrijft alleen maar propagandastukjes
- De enige goed jood is een dode jood
- Etc., etc.
Dat zeiden ze over Hitler ook!quote:Op zondag 12 juli 2009 13:21 schreef Manke het volgende:
Wilders vergelijken met hitler is ook zo krom, omdat W nooit zal zuiveren a la endlösung.
Denk je dat wilders daartoe in staat is?quote:
Ja dank je.quote:Op zondag 12 juli 2009 13:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
- Hij praat gek.
- Heeft een obsessie met het dragen van leer.
- Hij heeft schandknaapjes van N-A afkomst?quote:Op zondag 12 juli 2009 13:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
- Hij praat gek.
- Heeft een obsessie met het dragen van leer.
Waarom verbaast het me nu niet dat hij bij de Volkskrant zit?quote:Op zondag 12 juli 2009 13:30 schreef Disana het volgende:
Ik mag Thomas wel.
http://extra.volkskrant.n(...)00/Het_geroofde_land
Even wat er de laatste paar jaar in mijn omgeving is gebeurd:quote:Op zondag 12 juli 2009 12:21 schreef Klopkoek het volgende:
Dit wij-zij denken doet ook Wilders aan mee....
Maar de feiten zijn de allochtonen vaak mede-allochtonen (verschrikkelijk woord) lastig vallen. Niks koloniseren dus. Niks islamisering. Niks taqiyya.
Ook is de overbevolking van allochtonene in de gevangenissen mede het gevolg van het feit dat daar de aandacht van de politie ligt. Dat trekt de boel extra scheef. Bovendien zit er een discrepantie tussen de politiestatistieken en de gevangenisstatistieken, waarbij het percentage allochtonen bij de politiestatistieken hoger ligt dan het percentage allochtonen in de gevangenis.
Wilders heeft al genoeg Nazi-vergelijkingen op zijn naam staan. Waarom wordt hij door zijn kiezers dan toch nog serieus genomen?quote:Op zondag 12 juli 2009 11:42 schreef Scorpie het volgende:
Een onderbouwde nazivergelijking is niets mis mee.quote:Op zondag 12 juli 2009 13:58 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Wilders heeft al genoeg Nazi-vergelijkingen op zijn naam staan. Waarom wordt hij door zijn kiezers dan toch nog serieus genomen?
Wat een dom stuk zeg. even dom als dat stuk uit de OP. Alsof er niet genoeg anti-oorlog en anti-westerse geluiden zijn. Alsof Bush de favoriete president was van alle westerlingen.quote:Op zondag 12 juli 2009 13:30 schreef Disana het volgende:
Ik mag Thomas wel.
http://extra.volkskrant.n(...)00/Het_geroofde_land
Dat mag ie dan ook wel eens een keertje voor de microfoon zeggen.quote:Op zondag 12 juli 2009 13:25 schreef Manke het volgende:
[..]
Denk je dat wilders daartoe in staat is?
hij zegt zelf dat als je je gedraagt als moslimzijnde dat je mag blijven en nog op hulp kan rekenen ook
Het "Zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten"van toepassing is op Thomas van der Dunck, is mij ook wel duidelijk.quote:Op zondag 12 juli 2009 13:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja dank je.![]()
Kom jongens, help mee dit lijstje aan te vullen!
Deze woorden heb ik opgeslagen en die vind ik hier wel van toepassing. De enige reden waarom die Thomas zo tegen Wilders is, is volgens mij omdat ze het gevoel hebben dat Wilders pro Israël is en tegen de Islam (of eigenlijk bang is voor de islam) Zou Wilders andersom gedacht hebben (dus met hun tegen de joden zijn...of tegen het bestaanrecht van Israël)? Zouden dit soort dramaqueens Wilders vereren.quote:Het Palestijns-Israëlische conflict is vooral een conflict van slachtoffers. Bovendien geldt nergens zozeer het spreekwoord “Waar twee kijven…” als in Israël en Palestina. Het lijden van de één doet niets af aan het verdriet van de ander, en door de schuld van de ene partij is de andere partij niet minder verantwoordelijk. De alsmaar voortdurende bezetting van de Westoever bemoeilijkt het vinden van een vreedzame overeenkomst tussen de Palestijnen en Israël steeds meer.
Hetzelfde geldt echter voor het door Iran en Syrië gestimuleerde fanatisme en het doelbewuste Verelendungsbeleid van Hamas, Islamitische Jihad en andere Palestijnse organisaties. Als er naast slachtofferschap iets is wat de twee belangrijkste partijen in dit conflict kenmerkt, dan is het een gebrek aan werkelijke, verantwoordelijke leiders die de belangen van hun volk belangrijker achten dan die van hunzelf of van hun financiële en spirituele sponsors.
Zij die het vanaf de zijlijnen zo goed met ons voor (menen te) hebben, zouden niet moeten kiezen voor Israël óf de Palestijnen maar voor Israël én de Palestijnen
Wilders: criminele moslims moeten wegquote:Op zondag 12 juli 2009 14:02 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat mag ie dan ook wel eens een keertje voor de microfoon zeggen.
quote:Wilders heeft 'een heel duidelijke boodschap' voor de moslims in Europa. "Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen. Maar zo niet, als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen. Het is een rode lijn: als je die overschrijdt, sturen we je dezelfde dag terug."
Nee, gasten zoals jij moeten het willen lezen/horen. Maar dat gaat never nooit niet gebeuren. Liever met doombeelden als 'kampementen' komen, daar scoor je veel beter meequote:Op zondag 12 juli 2009 14:02 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat mag ie dan ook wel eens een keertje voor de microfoon zeggen.
Dat is dus echt niet waar hè.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:20 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Natuurlijk begaan ook autochtonen (zware) criminele activiteiten, maar allochtonen zijn in de misdaadstatistieken zwaar oververtegenwoordigd. Neem het verschijnsel loverboys, de loverboys zijn bijna allemaal allochtoon, terwijl de slachtoffers meestal autochtoon zijn.
Maar als je wil blijven moet je wel accepteren dat je een tweederangsburger bent door een assimilatiecontract te tekenen waarin staat wat je moet doen en laten in gedrag en gedachten.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:08 schreef Manke het volgende:
[..]
Wilders: criminele moslims moeten weg
[..]
Dat dus.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:47 schreef thewishmaster het volgende:
Hoe meer de elite de Wilders stemmers wegzet als een stel idioten, hoe meer de mensen geneigd zijn om op hem te stemmen of denkt de elite nu dat men weer trouw terug komt hollen naar partijen als de PVDA? Bovendien zitten we nu al een paar jaar opgescheept met een kabinet dat nauwelijks iets presteert en zelfs volgens de eigen vice-premier nauwelijks iets presteert.
En hier is natuurlijk niks mis meequote:Op zondag 12 juli 2009 14:10 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Maar als je wil blijven moet je wel accepteren dat je een tweederangsburger bent door een assimilatiecontract te tekenen waarin staat wat je moet doen en laten in gedrag..
Mag ik hieruit afleiden dat je hier achter staat?quote:
Leuk geprobeerd.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:15 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Mag ik hieruit afleiden dat je hier achter staat?
Daar is alles mis mee. Moet jij soms ergens een contract tekenen dat jij je aan de wetten zult houden en anders naar de Zuidpool verscheept wordt?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
En hier is natuurlijk niks mis mee
Niet in jouw optiek natuurlijk, jij weet al niet beter dan dat koloniseren de norm is.
Schrijf dit nu niet, de realiteit is voor sommigen veel te confronterend . Dat moet dan weer goedgepraat en gebagatelliseerd worden, dat weet je toch?quote:Op zondag 12 juli 2009 13:52 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Even wat er de laatste paar jaar in mijn omgeving is gebeurd:
-
Dat loverboys alleen maar allochtonen zijn.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
AFAIK lijkt dat wel te kloppen.
Welk gedeelte ben je het niet mee eens?
zou jij je als tweederangsburger voelen als je een contract moest ondertekenen voor niet-crimineel gedrag, als je naar Australie, VS of Israël zou verhuizen?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:10 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Maar als je wil blijven moet je wel accepteren dat je een tweederangsburger bent door een assimilatiecontract te tekenen waarin staat wat je moet doen en laten in gedrag en gedachten.
Ben ik import?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:19 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Daar is alles mis mee. Moet jij soms ergens een contract tekenen dat jij je aan de wetten zult houden en anders naar de Zuidpool verscheept wordt?
Je las het gedeelte 'bijna alleen maar' niet?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:21 schreef Sander het volgende:
[..]
Dat loverboys alleen maar allochtonen zijn.
Waar héb je het over? Als je kritiek hebt op ideeën van Wilders ben je automatisch vóór criminaliteit? Is dat het?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Schrijf dit nu niet, de realiteit is voor sommigen veel te confronterend . Dat moet dan weer goedgepraat en gebagatelliseerd worden, dat weet je toch?
Dat maakt niet uit.quote:
quote:Maar wederom; dat voor jou de norm is dat je dit land binnenkomt, vooral gewezen wordt op je rechten (Uitkering daar!) en voor de rest met geen woord gewezen wordt op je plichten, vind jij wel fijn zo
Maar in de echte buitenwerled is het helemaal niet vreemd dat een land eisen stelt aan import.
Al te goed is buurmansgek kon niet blijven duren hey?
Dikke kans van wel.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:21 schreef Sander het volgende:
[..]
Dat loverboys alleen maar allochtonen zijn.
Eh, ja, we hadden het over een soort inburgerings contract voor nieuwe gelukszoekers. Dat is "import".quote:
Zou jij je een tweederangsburger voelen als jij een contract moet tekenen waarin staat dat je niet over bepaalde dingen mag denken?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:22 schreef Manke het volgende:
[..]
zou jij je als tweederangsburger voelen als je een contract moest ondertekenen voor niet-crimineel gedrag, als je naar Australie, VS of Israël zou verhuizen?
Discriminatie roepen werkt niet als blankert
Nee, dat maakt niet uit.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, ja, we hadden het over een soort inburgerings contract voor nieuwe gelukszoekers. Dat is "import".
Volgens mij weet je precies wat ik bedoel.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:23 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Waar héb je het over? Als je kritiek hebt op ideeën van Wilders ben je automatisch vóór criminaliteit? Is dat het?
Het is wel goed. Ik zit denk ik wat dichter op het wereldje van loverboys en hun slachtoffers dan jij, maar een discussie heeft weinig zin geloof ik. Hou vast aan wat je weet zou ik zeggen.quote:
Ik heb geen idee waar je het over hebt nee.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Volgens mij weet je precies wat ik bedoel.
Alles wordt weggewuifd of weggezet als incident, terwijl je toch echt niet meer van incidenten kunt spreken, maar van structurele ondermijning van onze maatschappij.
En dat baart velen zorgen.
Stel je daarnaast eens voor wat er zou gebeuren als families van een autochtone crimineel zouden moeten verhuizen. Dus van Amsterdam naar Maastricht, en van Maastricht naar Zwolle. Ik noem maar wat. Wat voor nut heeft dat?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:26 schreef Bowlingbal het volgende:
Punt is, is dat sommigen willen dat mensen uit het buitenland andere, liever gezegd: minder rechten mogen hebben.
Dat terwijl in de grondwet staat dat ieder die zich binnen Nederland bevind voor de wet gelijk is. Ik sta liever achter de grondwet dan achter het idee om mensen uit het buitenland zachter of harder aan te pakken. In Nederland heb je je aan de wet te houden, en als je die overtreedt, wordt je gestraft. Als je uit het buitenland komt, wordt je net zo hard gestraft.
quote:Op zondag 12 juli 2009 14:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, ja, we hadden het over een soort inburgerings contract voor nieuwe gelukszoekers. Dat is "import".
http://www.depers.nl/binn(...)s-slikt-iets-in.htmlquote:‘De PVV wil het mogelijk maken om misdadigers met een dubbele nationaliteit na denaturalisatie het land uit te zetten. Hetzelfde geldt voor mensen met een dubbele nationaliteit die bijvoorbeeld de sharia nastreven en weigeren een assimilatiecontract te tekenen waarin dat wordt uitgesloten.’
En nu weer zo'n tranentrekkend staaltje gedweep met 'onze' grondwet, alsof meneer de mohammedaan een rechtgeaarde 'democraat' is, die pal staat voor onze verworvenheden.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:26 schreef Bowlingbal het volgende:
Dat terwijl in de grondwet staat dat ieder die zich binnen Nederland bevind voor de wet gelijk is. Ik sta liever achter de grondwet dan achter het idee om mensen uit het buitenland zachter of harder aan te pakken. In Nederland heb je je aan de wet te houden, en als je die overtreedt, wordt je gestraft. Als je uit het buitenland komt, wordt je net zo hard gestraft.
==. De Grondwet geldt voor iedereen in dit land.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:31 schreef ExTec het volgende:
Ik neem gescherm met onze normen en waarden van jou niet serieus.
De grondwet is niet van jou, ook niet van mij. Het is geen bezit. Hoe kom je daarbij? Daarbij is iets als onze normen en waarden ook belachelijk. Normen en waarden zijn persoonlijk, nooit van een groep. Inhoudelijk klopt er niets van wat je zegt.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
En nu weer zo'n tranentrekkend staaltje gedweep met 'onze' grondwet, alsof meneer de mohammedaan een rechtgeaarde 'democraat' is, die pal staat voor onze verworvenheden.
Totdat je af gaat tasten wat meneer van onze vrijheid van meningsuiting vind, incl. het bij het oud vuil zetten van z'n 'enige echte vredige grootste geloof', dan kom je er snel achter dat dat heus minder mag, waaruit je de keiharde conclusie kan trekken dat doe "grondwet" leuk is als het hem uitkomt, anders niet
Ik neem gescherm met onze normen en waarden van jou niet serieus.
Iemand met 2 paspoorten is niet gelijk aan iemand met 1 paspoort.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:30 schreef Meh7 het volgende:
Hij heeft het over mensen met een dubbele nationaliteit. (Dit is van vorige maand.)
Voor de Nederlandse wet geldt de Nederlandse nationaliteit en is de persoon dus een Nederlands staatsburger en geldt voor hem de Nederlandse wet en regelgeving.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Iemand met 2 paspoorten is niet gelijk aan iemand met 1 paspoort.
Van discriminatie is derhalve geen sprake.
Ook een amerikaan om maar een zijstraat te noemen, met dubbel paspoort kan in hetzelfde schuitje terecht komen.
Overigens bestaat voor het innemen van een 2de nationaliteit al genoeg prior art, en de hel brak niet los/ er werden geen kampementen gebouwd/ het leven ging gewoon door toen verscheidene overheden dat deden.
Je doet je best om niet te lezen?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:34 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
De grondwet is niet van jou, ook niet van mij. Het is geen bezit. Hoe kom je daarbij?
Draaikont ExtrTec, draait om het punt heen dat Wilders het niet meer over nieuwe Nederlanders heeft, maar in het algemeen over allochtonen met een dubbele nationaliteit.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Iemand met 2 paspoorten is niet gelijk aan iemand met 1 paspoort.
Mag ik vragen hoe dicht jij op het vuur zit? Op het moment van typen van dit bericht zit ik nl zo'n tien meter van wat werkende meisjes af en ik zie toch echt vrijwel uitsluitend jonge jongens van tussen de 18 en 25 jaar oud en van wie je kunt vermoeden dat ze geen 'de Vries' heten die het management van de dames op zich hebben genomen... ik loop nu - met wat tussenpozen - zo'n negentien jaar rond op de wallen en weet wel een klein beetje hoe het hier werkt.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:28 schreef Sander het volgende:
Het is wel goed. Ik zit denk ik wat dichter op het wereldje van loverboys en hun slachtoffers dan jij, maar een discussie heeft weinig zin geloof ik. Hou vast aan wat je weet zou ik zeggen.
ik zou het niet leuk vinden als ik niet over de jihad en sharia mocht denken als ik moslim was, omdat dat bij het geloof hoort.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zou jij je een tweederangsburger voelen als jij een contract moet tekenen waarin staat dat je niet over bepaalde dingen mag denken?
Het is een beetje onzinnig om een extremist als Wilders te proberen te nuanceren. Die extremist heeft het al over deportaties van tientallen miljoenen moslims, hoe kan je hem nog als gematigd proberen neer te zetten? Die extremist wil het gelijkheidsbeginsel uit de Grondwet halen, dat is een aanslag op de rechtsstaat. Iemand met zulke ideeën is niet "normaal". Ik vind het prima dat hij niet als een normale politicus wordt behandeld, dat is hij namelijk niet.
Ja, en dan maak je een 'Nederlandse wet' waarin je zegt dat je hyper-criminelen hun nationaliteit af kunt pakken.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor de Nederlandse wet geldt de Nederlandse nationaliteit en is de persoon dus een Nederlands staatsburger en geldt voor hem de Nederlandse wet en regelgeving.
Niet alleen als je moslim bent hoor, ook als je niet-moslim bent. Immers hoe wil je er een nuttige discussie over kunnen voeren als je er niet over mag nadenken.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:38 schreef Manke het volgende:
[..]
ik zou het niet leuk vinden als ik niet over de jihad en sharia mocht denken als ik moslim was, omdat dat bij het geloof hoort.
het is ook een beetje onzinnig om Wilders ongenuanceerd als extremist neer te zetten
Stroman.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je doet je best om niet te lezen?
Ik refereer eraan dat we jouw gereutel over de 'grondwet!' met een korrel zout kunnen nemen.
Die is namelijk alleen belangrijk als het je uitkomt, als'ie je niet uitkomt is'ie ineens helemaal niet belangrijk meer.
Dat is niet problem solved, want dat is in strijd met behoorlijk wat grondbeginselen in het strafrecht. Je zal het gehele systeem moeten veranderen. Ik wens Wilders veel succes daarbij.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en dan maak je een 'Nederlandse wet' waarin je zegt dat je hyper-criminelen hun nationaliteit af kunt pakken.
Problem solved
Sorry dat ik niet precies op de hoogte ben van de meest recente linkse modewoorden, maar wat is precies het verschil tussen een "Nieuwe Nederlander" en een "allochtoon"? Zijn het geen synoniemen?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:37 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Draaikont ExtremisTec, draait om het punt heen dat Wilders het niet meer over nieuwe Nederlanders heeft, maar in het algemeen over allochtonen met een dubbele nationaliteit.
Nee, een allochtoon kan hier geboren en getogen zijn, een nieuwe Nederlander is een immigrant.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet precies op de hoogte ben van de meest recente linkse modewoorden, maar wat is precies het verschil tussen een "Nieuwe Nederlander" en een "allochtoon"? Zijn het geen synoniemen?
het gaat daarom ook niet letterlijk over het nadenken erover, maar dat snapt iedereen wel hoop ik.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet alleen als je moslim bent hoor, ook als je niet-moslim bent. Immers hoe wil je er een nuttige discussie over kunnen voeren als je er niet over mag nadenken.
Ik ken mijn pappenheimers.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:39 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Stroman.
Nergens heb ik gezegd dat ik niet achter de grondwet zou staan als die mij niet uit zou komen.
Het gaat niet letterlijk over het nadenken? Het gaat figuurlijk over het nadenken? Het is beide verwerpelijk en niet-realistisch.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:42 schreef Manke het volgende:
[..]
het gaat daarom ook niet letterlijk over het nadenken erover, maar dat snapt iedereen wel hoop ik.
Ik doe dat niet graag, maar 'bron'?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, een allochtoon kan hier geboren en getogen zijn, een nieuwe Nederlander is een immigrant.
Kan niet bestaat niet.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is niet problem solved, want dat is in strijd met behoorlijk wat grondbeginselen in het strafrecht. Je zal het gehele systeem moeten veranderen. Ik wens Wilders veel succes daarbij.![]()
Onrealistisch bestaat heel goed.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kan niet bestaat niet.
Wetten zijn er om ons te dienen, niet andersom.
Lees voor nieuwe Nederlander immigrant, allochtoon is een breder begrip waar zowel immigranten als hier geboren allochtonen onder vallen. Maar ik zie dat je blijft draaien. Ga vooral niet in op mijn punt.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet precies op de hoogte ben van de meest recente linkse modewoorden, maar wat is precies het verschil tussen een "Nieuwe Nederlander" en een "allochtoon"? Zijn het geen synoniemen?
Een immigrant en een allochtoon is 1 pot nat?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik doe dat niet graag, maar 'bron'?
Want wmb is het allemaal 1 pot nat.
Ik vind het uitgesproken zielig, allochtoontjes die de 'mood' langzaam om zien slaan, en laatste 'redmiddel' hebben "Ja, maar dat kan helemaal niet!quote:
Eh, ja?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een immigrant en een allochtoon is 1 pot nat?
quote:Op zondag 12 juli 2009 14:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind het uitgesproken zielig, allochtoontjes die de 'mood' langzaam om zien slaan, en laatste 'redmiddel' hebben "Ja, maar dat kan helemaal niet!De grondwet!
".
Wetten kunnen veranderen, en als ik het goed overzie, en ik heb ooit recht gehad (Jaaha), vereist dit helemaal geen GW wijziging, maar gewoon een organieke wetswijziging.
Maar je moet wat, als je het prospectus van de afgesloten weg naar het land van de melk en de honing op ziet doemen
Nu jij weer.quote:Uit de tekst van artikel 7, eerste lid, aanhef en onder d, EVN en de toelich-
ting hierop volgt dat ook het plegen van strafbare voorbereidings-
handelingen gericht tegen de essentiële belangen van een staat, een
grond kunnen vormen voor de ontneming van de nationaliteit. Uit de
toelichting blijkt voorts dat misdrijven van een algemeen karakter, hoe
ernstig ook, geen grond opleveren voor het ontnemen van de nationali-
teit: bepalend is dat de kern van het staatsbestel wordt geschaad.
Dan is de vraag dus meer welk deel van de elite welk deel van het volk moet verheffen?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:57 schreef speknek het volgende:
Jammer dat het in zo'n links-rechts hokje geplaatst wordt. Als er al een elite moet zijn die moet zeggen 'en nu klaar', kun je die beter aan de rechterkant zoeken. De VVD dus, maar die zien hun kiezers weglopen en zitten nog steeds in de spagaat.
Voor de rest ben ik het er wel mee eens. De kloof tussen politiek en burger moet groot zijn, want je zet daar mensen neer die zo capabel mogelijk dienen te zijn. Mensen die net zo denken als het klootjesvolk die diskwalificeren zich juist. De elite heeft een taak het volk te verheffen, als dat er niet was kun je beter een libertarisch systeem beginnen.
Die gozer heb ik nog nooit eenh punt zien maken, dus teruglezen is verspilde moeite.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je had er daadwerkelijk 1?
Ik zal ens teruglezen
Als ik dat lees dan kan iemand direct zijn Nederlandse nationaliteit afgepakt worden als hij als een bedreiging voor de staat wordt gezien.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:00 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Europees Verdrag inzake nationaliteit, Straatsburg, 06-11-1997
Artikel 7 is een opsomming van gronden die mogen leiden tot het afnemen van de nationaliteit. Het meest relevante is:
Lid 1, sub d: gedrag dat de essentiële belangen van de Staat die Partij is, ernstig schaadt
Uitleg:Kamerstuk 2008-2009, 31813, nr. 3, Tweede Kamer
[..]
Nu jij weer.
Dat kan o.a. in geval van misdrijven met een terroristisch oogmerk. Maar zoals je ook hebt kunnen lezen geldt dat niet voor "normale" criminelen.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:06 schreef Py het volgende:
[..]
Als ik dat lees dan kan iemand direct zijn Nederlandse nationaliteit afgepakt worden als hij als een bedreiging voor de staat wordt gezien.
Ook het voorbereiden van staatsgevaarlijke dingen kan je je Nederlanderschap kosten, begrijp ik.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:07 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat kan o.a. in geval van misdrijven met een terroristisch oogmerk. Maar zoals je ook hebt kunnen lezen geldt dat niet voor "normale" criminelen.
Strafbare voorbereiding gaat het om: http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorbereidingquote:Op zondag 12 juli 2009 15:08 schreef Py het volgende:
[..]
Ook het voorbereiden van staatsgevaarlijke dingen kan je je Nederlanderschap kosten, begrijp ik.
De definitie van 'staatsgevaarlijk'. Ligt die vast? Of is het interpretabel wat als staatsgevaarlijk kan worden aangemerkt?
Stel dat we die definitie eens op gaan rekken, je snapt dan toch wel dat die definitie in de toekomst ook betrekking op jou kan gaan hebben, mocht er een regime komen die jouw mening en gedrag als "staatsgevaarlijk" beschouwt ?quote:Op zondag 12 juli 2009 15:08 schreef Py het volgende:
[..]
Ook het voorbereiden van staatsgevaarlijke dingen kan je je Nederlanderschap kosten, begrijp ik.
De definitie van 'staatsgevaarlijk'. Ligt die vast? Of is het interpretabel wat als staatsgevaarlijk kan worden aangemerkt?
Wetten zijn er om ons te beschermen.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:44 schreef ExTec het volgende:
Wetten zijn er om ons te dienen, niet andersom.
En als wij die regeltjes a'la carte gaan hanteren, wie gaat daar dan wat aan doen?quote:
Ja, is historisch ook bewezen dat 'wetten' heel goed zijn in 'beschermen'.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wetten zijn er om ons te beschermen.
Tegen, bijvoorbeeld, een extremistische demagoog die vrijheden van Nederlanders wil inperken.
Men is bang dat e.e.a. uit de hand gaat lopen, mede door de manier waarop Wilders probeert de onrust aan te wakkeren.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Samen met het CDA de grootste partij in de peilingen. Een niet onaanzienlijk deel van het volk. Als het slechts een minderheid is waar maakt men zich dan druk over? Blijkbaar is men bang voor Wilders.
In sommige gevallen wel ja. Maar de PVV heeft genoeg aantoonbare onwaarheden geroepen. Neem bv zijn moslimsverhaal voor de Deense TV, de lachwekkende verkettering van het softdrugsbeleid door Brinkman ("algemeen bekende feiten behoeven geen onderbouwing") en het idee dat je iemand die in Nederland geboren is gewoon maar uit kan zetten omdat hij of zij een dubbele nationaliteit heeft.quote:Dingen roepen die niet waar zijn dat is nogal subjectief.
Dat doen alle partijen in meer of mindere mate, alleen flirten die andere partijen niet met geinstitutionaliseerde discriminatie, deportatie of de potentieel helende werking van raciaal geweldquote:En waarom zouden andere partijen geen luchtkastelen verkopen?
Niemand heeft altijd gelijk maar de fouten in Wilders' "programma" spreken voor zich. Waarom zou je uit protest stemmen op iemand die niet eens het respect kan opbrengen om een echt programma te schrijven?quote:Je denkt dat de elite altijd gelijk heeft?
Wilders denkt ook te weten wat goed is voor mij (softdrugsbeleid bv). Dus daarin doet hij niet beter dan wie dan ook.quote:Dat is waar maar denken wat goed voor anderen is of wat ze moeten denken heeft niets met democratie te maken. Sowieso is de Nederlandse democratie verre van optimaal maar dat terzijde.
Hoezo oprekken of aanpassen? Wie heeft het daarover? ik zag in het stukje citaat van Meh7 dat bij staatsgevaar, er direct de nationaliteit kan worden afgenomen. En vroeg me vervolgens af wat staatsgevaarlijk exact inhoud. Ben alleen nog benieuwd welke die essentiële onderdelen van onze rechtsstaat zijn die niet aangetast mogen worden.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Stel dat we die definitie eens op gaan rekken, je snapt dan toch wel dat die definitie in de toekomst ook betrekking op jou kan gaan hebben, mocht er een regime komen die jouw mening en gedrag als "staatsgevaarlijk" beschouwt ?
Ik vind het wonderbaarlijk dat mensen die geen enkele moeite hebben het rechtsysteem in hun voordeel aan te passen geen enkel besef lijken te hebben welke implicaties dat voor henzelf kan hebben.
En dat punt maakt dat deze figuren, de "normale hardwerkende burger", inderdaad eens hun smoel moeten gaan houden.
De rechterlijke macht. Dat je geen kaas hebt gegeten van staatsrecht is nu wel duidelijk.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
En als wij die regeltjes a'la carte gaan hanteren, wie gaat daar dan wat aan doen?
quote:Op zondag 12 juli 2009 15:07 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat kan o.a. in geval van misdrijven met een terroristisch oogmerk.
Nee, zelfs beide. Ik heb redelijk wat kaas gegeten van zowel de theorie alsook de praktijk.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:23 schreef gelly het volgende:
[..]
De rechterlijke macht. Dat je geen kaas hebt gegeten van staatsrecht is nu wel duidelijk.
Dan zou je iig je best kunnen doen om dat te laten blijken. In plaats daarvan gooi je de ene na de andere onzinnige sentimentele oneliners op het forum.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, zelfs beide. Ik heb redelijk wat kaas gegeten van zowel de theorie alsook de praktijk.
een 'normale' nederlander, niet-moslim dus, zal niet zo gauw overstappen tot extremistische handelingen met terroristische doeleinden vanuit het islamitisch geloof.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:07 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat kan o.a. in geval van misdrijven met een terroristisch oogmerk. Maar zoals je ook hebt kunnen lezen geldt dat niet voor "normale" criminelen.
Verongelijkt gehuil.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:13 schreef gelly het volgende:
Ik vind het wonderbaarlijk dat mensen die geen enkele moeite hebben het rechtsysteem in hun voordeel aan te passen geen enkel besef lijken te hebben welke implicaties dat voor henzelf kan hebben.
Het ernstig schaden van essentiële belangen van de staat, daar gaat het om. Als Nederland een kruimeldief als terrorist aanmerkt om zijn nationaliteit af te pakken, is dat een schending van dat verdrag. Verdragen staan volgens de Grondwet boven Nederlandse wetten.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Echt, lachwekkend, dit.
En wie denk je dat er bepaald of e.e.a. daar aan voldoet?
Terreur is simpelweg een crimineel feit plegen met als doel de samenleving te ontwrichten uit politieke of andere morele overtuiging.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:27 schreef Manke het volgende:
[..]
een 'normale' nederlander, niet-moslim dus, zal niet zo gauw overstappen tot extremistische handelingen met terroristische doeleinden vanuit het islamitisch geloof.
Dat doe ik dus, maar ik vermoed dat e.e.a niet to your liking is.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Dan zou je iig je best kunnen doen om dat te laten blijken.
En gekke geertje als premier (laten we hopen van niet...quote:Op zondag 12 juli 2009 15:30 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het ernstig schaden van essentiële belangen van de staat, daar gaat het om.
Een voorbeeld van hoe Duitsland hiermee omgaat:quote:Op zondag 12 juli 2009 15:33 schreef ExTec het volgende:
En je kunt gewoon gevoeglijk vergeten dat landen als Duitsland goede (handels-) relaties op het spel gaan zetten, enkel en alleen omdat een land niet lief is voor buitenlandertjes. Dat is alleen de natte droom van mohammedanen.
Dat gaat dus niet op.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
En gekke geertje als premier (laten we hopen van niet...) verkondigd dat -weg- de 'essentiele belangen van de staat' schaden (en dat is zo vaag, dat krijg je nog wel rond ook), en zwaaien maar naar Mo
quote:Uit de tekst van artikel 7, eerste lid, aanhef en onder d, EVN en de toelich-
ting hierop volgt dat ook het plegen van strafbare voorbereidings-
handelingen gericht tegen de essentiële belangen van een staat, een
grond kunnen vormen voor de ontneming van de nationaliteit. Uit de
toelichting blijkt voorts dat misdrijven van een algemeen karakter, hoe
ernstig ook, geen grond opleveren voor het ontnemen van de nationali-
teit: bepalend is dat de kern van het staatsbestel wordt geschaad.
Hoezo, heeft hij er meer dan 1 dan?quote:Op zondag 12 juli 2009 15:32 schreef gelly het volgende:
... Wilders zelf ook zijn Nederlandse paspoort kan verliezen, mocht hij veroordeeld worden voor discriminatie en haatzaaien.
Als we toch al regels en verdragen aan onze laars gaan lappen... Zet hem op een vliegtuig naar Zimbabwe.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoezo, heeft hij er meer dan 1 dan?
Of krijgen we van jou nou de versimplificatie als dat iedereen dan z'n nationaliteit kwijt kan raken?
Goed idee.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:40 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als we toch al regels en verdragen aan onze laars gaan lappen... Zet hem op een vliegtuig naar Zimbabwe.
Is een belediging een mening dan? Werkelijk waar, waar blijven je argumenten?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ken mijn pappenheimers.
En een dief noemt zichzelf ook geen dief.
Ik twijfel geen seconde aan welke kant jij staat, als de topic gaat over "beledigen islam vs. Vrijheid van meningsuiting"
Je denkt dat de EU geen macht heeft? Waarom draagt Nederland jaarlijks al dat geld af? Waarom implementeert Nederland alle richtlijnen en regels die de EU stelt?quote:Op zondag 12 juli 2009 15:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lees even terug over wat ik zei over het niet bestaan van die europese zwaardmacht.
De winkel waar ik werkte is ook wel eens overvallen door twee Marokkanen. Mijn voormalige kennissenkring is bijna 100% Nederlands en je wil niet weten wat die allemaal flikten en sommigen nog flikken.quote:Op zondag 12 juli 2009 13:52 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Even wat er de laatste paar jaar in mijn omgeving is gebeurd:
- Onze winkel overvallen: 3 maal
- Stiefvader gevolgd naar huis, zijn twee kleintjes(destijds 1 en 3 jaar oud) kregen een pistool op het hoofd met de toevoeging: "Kluis open of we schieten je kinderen af"
-zusje aangevallen door tuig met bierflesje in de Leidsestraat. Politie greep niet in, zij is uiteindelijk ontzet door voorbijgangers.
- zusje lastig gevallen, vrijwel dagelijks. Zij gaat niet meer uit in de buurt van het Leidseplein en gaat niet meer in een rokje het huis uit.
- Vriendin woont in de Diamantbuurt. Het woord kankerhoer ziet zij tegenwoordig als groet en ook zij haalt het niet meer in haar hoofd om in een rokje naar buiten te gaan. Overigens vond zij het woord kankerhoer een tijdje terug toch niet zo leuk om te horen, dus stak zij haar middelvinger op. Zij liep haar huis in en enkele minuten later vloog er een steen door de ruit.
-Zelf heb ik een discotheek in het centrum van Amsterdam gehad. Ik zal je niet vervelen met de ellende die ik daar heb gehad...
Enneh, nu raden hoe vaak de daders van bovenstaande autochtonen waren. Juist ja, nimmer...
Vermoedelijk is het niet zonder reden dat justitie de aandacht iets meer heeft liggen op bepaalde groepen...of hebben wij gewoon toevallig pech gehad dat we nog nooit een autochtone crimineel tegen zijn gekomen?
MIjn stiefvader is van Algerijnse origine, is dus zelf een allochtoon. Mag jij raden op wie hij wil gaan stemmen.. Ik probeer 'm dat overigens uit zijn hoofd te praten, daar ik niet denk dat Wilders de oplossing heeft. Wie die oplossingen wel heeft? Geen idee...daaarom denk ik dat ik de volgende keer blanco stem
Precies, hier gaat meneer al, ik hoef me punt niet eens uit te bouwenquote:
Omdat NL dat wil?quote:Op zondag 12 juli 2009 15:43 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je denkt dat de EU geen macht heeft? Waarom draagt Nederland jaarlijks al dat geld af? Waarom implementeert Nederland alle richtlijnen en regels die de EU stelt?
Oh, maar dat stelde Thijs Woltgens van de PvdA decennia terug ook al voor.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:48 schreef remlof het volgende:
Met het oog op de Grondwet en het wijzigen daarvan vind ik het ook zeer dubieus en verwerpelijk dat de PVV de Eerste Kamer wil afschaffen.
Nee hoor, ik heb nog geen mogelijkheid om van mijn stemrecht gebruik te maken voorbij laten gaan sinds 1988.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oh, maar dat stelde Thijs Woltgens van de PvdA decennia terug ook al voor.
Maar misschien dat jij in die tijd nog luiers aan het volpoepen was, ik weet het niet.
OKquote:Op zondag 12 juli 2009 15:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb nog geen mogelijkheid om van mijn stemrecht gebruik te maken voorbij laten gaan sinds 1988.
Natuurlijk is de EU geen overheerser die Nederland heeft ingenomen, Nederland heeft een deel van haar soevereiniteit vrijwillig afgestaan aan de EU. Regels uit de EU werken nu direct door tot in Nederland, EG-recht staat boven het Nederlandse recht. Jouw opvatting dat Nederland dat Nederland regels aan haar laars zal lappen wordt nergens door ondersteund. In de rechtstaat Nederland, heeft Nederland zich te houden aan recht dat boven de Nederlandse wetten staat.quote:
Omdat bepaalde politici dat willen. Nederland heeft "Nee" gestemd, weet je nog wel?quote:
En het antwoord daarop is helaas: Ja.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Is dat dan echt het beste wat we te bieden hebben tegen onze problemen?
Eensch is.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat bepaalde politici dat willen. Nederland heeft "Nee" gestemd, weet je nog wel?
Of je leest even... waar preek ik voor Wilders? En wat mijn lijstje toevoegt? Mijn lijstje is een antwoord op Klopkoek, die stelde dat de statistieken scheefgetrokken worden en dat de politie de andere bevolkingsgroepen ook extra zoekt, vandaar mijn lijstje..quote:Op zondag 12 juli 2009 15:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
De winkel waar ik werkte is ook wel eens overvallen door twee Marokkanen. Mijn voormalige kennissenkring is bijna 100% Nederlands en je wil niet weten wat die allemaal flikten en sommigen nog flikken.
Dat allochtonen (en vooral Marokkanen en Antillianen) onevenredig 'goed' vertegenwoordigd zijn in de statistieken is al lang en breed bekend. Ik snap niet zo goed wat jouw persoonlijke ervaringen daar aan toevoegen als zijnde "veelzeggend" (zo breng je het althans). Net zo min als dat mijn ervaringen daarin exemplarisch zijn voor Nederlanders op het boevenpad.
Maar goed, ieder z'n verhaal natuurlijk.
Alleen de vraag is en blijft: wát lossen we op dankzij Wilders, welke problemen zullen we ervaren dankzij Wilders en wat is de einduitkomst van dat rekensommetje.
Als je dan serieus kijkt naar wat Wilders biedt dan kun je niet met droge ogen beweren dat daar een 'oplossing' ligt. Als je vindt van wel dan mis je écht een fundamenteel stuk begrip van de moderne democratie.
Begrijp me niet verkeerd: het is nu ook verre van perfect en het is zeker zo dat de NL politiek een aardige schop onder het collectieve hol verdient voor een heel scala aan misstanden waar nauwelijks iets mee gebeurt (naar mijn mening vooral intern overigens, maar dit terzijde). Dus wat dat betreft begrijp ik best dat Wilders mensen trekt.
Maar je moet verder kijken dan dat om een constructieve bijdrage te kunnen leveren denk ik. En als je dus verder kijkt dan die anti-stem die Wilders in ieder geval vertegenwoordigt, dan ligt daar weinig constructiefs, voor zover het uberhaupt mogelijk en doordacht is (zie bv hoe het "programma" op de PVV website zichzelf tegenspreekt).
Is dat dan echt het beste wat we te bieden hebben tegen onze problemen?
Exact. En dat kan heus weer de andere kant opgaan.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Natuurlijk is de EU geen overheerser die Nederland heeft ingenomen, Nederland heeft een deel van haar soevereiniteit vrijwillig afgestaan aan de EU.
Ik heb het gelezen hoor, maar het zegt niet zo veel. Het toont aan dat de wil er nog steeds niet is in DE. Maar zoals eerder opgemerkt, de klok staat daar op net zo laat als hier.quote:Ik heb een link geplaatst van hoe Duitsland hoe daarmee omgaat en dat negeer je maar omdat het niet in je straatje past, nogmaals dan maar: http://www.trouw.nl/archief/article1310640.ece Dit is een voorbeeld uit de "praktijk", waar jij het over hebt. Zo werkt het, theoretisch EN in de praktijk.
Klopt, achterlijkheid is de norm, de PVV slechts een exces daarvan.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
OK
En inhoudelijk heb je wel een punt, met dan als kanttekening dat het afschaffen van de 1ste kamer met enige regelmaat de revue passeert. En niet alleen bij monde van gekke geertje.
Verder kijken dan de politieke neus lang is lijkt inderdaad erg uit de tijd. De vraag is of dat wenselijk is.quote:En afschaffen hoeft van mij niet perse, mag van mij wel flink de bezem door. 1ste kamer is echt een anachronisme.
Dat je vader een Algerijn is, wat moeten we met die informatie?quote:Op zondag 12 juli 2009 16:06 schreef IntensiveGary het volgende:
Maar nogmaals, ik ben geen Wildersstemmer.. vanaf heden ben ik blancostemmer. Mijn stiefvader (zelf een allochtoon! Algerijn nota bene!) is dat inmiddels wel...ik denk dat dat voldoende zegt
Wat gebeurt er als (figuurlijke) kaalkopjes aan de macht komen? http://www.nrc.nl/W2/Lab/Oostenrijk/reacties.htmlquote:Op zondag 12 juli 2009 16:09 schreef ExTec het volgende:
Las een tijdje terug stukje over een nieuw politicus in opkomst, die voor zijn regio of whatever ook de slogan had "Hier vind een buitenlander alles om zich niet aan te passen". En dat is geen kaalkopje, was volgens mij gewoon een CDU politicus oid.
Er vallen zat inhoudelijk goede argumenten te geven om de 1ste kamer op de schop te gooien.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, achterlijkheid is de norm, de PVV slechts een exces daarvan.
Ik heb geen idee, zie ook niet waarom je daarmee komt als reactie op wat ik post, zie de relevantie niet in, dus ga er ook niet op reagerenquote:Op zondag 12 juli 2009 16:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als (figuurlijke) kaalkopjes aan de macht komen? http://www.nrc.nl/W2/Lab/Oostenrijk/reacties.html
Mwah, jij zou er wat van kunnen leren.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat je vader een Algerijn is, wat moeten we met die informatie?
Ik niet, ook geen autochtonen. En nu? Alsof afkomst meer gewicht in de discussie moet hebben.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mwah, jij zou er wat van kunnen leren.
Ik persoonlijk ken wel meer allochtonen die overwegend pro-wilders zijn.
Dat het toch wat frappant is dat iemand die toch zo z'n bedenkingen bij iemand als Wilders zou moeten hebben zich zo in de steek gelaten voelt door de andere partijen dat hij op een schreeuwlelijk als Wilders wil gaan stemmen.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
Dat je vader een Algerijn is, wat moeten we met die informatie?
QEDquote:Op zondag 12 juli 2009 16:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik niet, ook geen autochtonen. En nu?
Dat denk ik niet, maar daarvoor moet je je vader vragen hoe de situatie tussen Marokkanen en Algerijnen over het algemeen is.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:22 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat het toch wat frappant is dat iemand die toch zo z'n bedenkingen bij iemand als Wilders zou moeten hebben zich zo in de steek gelaten voelt door de andere partijen dat hij op een schreeuwlelijk als Wilders wil gaan stemmen.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. WAT moet IK daarvan leren?quote:Op zondag 12 juli 2009 16:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
QED
Like I said, ze bestaan dus wel, daar zou je wat van kunnen leren.
Ja?quote:Op zondag 12 juli 2009 16:15 schreef ExTec het volgende:
Er vallen zat inhoudelijk goede argumenten te geven om de 1ste kamer op de schop te gooien.
Wat is er dan sinds de invoering veranderd dat maakt dat hij niet meer van deze tijd is?quote:Politieke systemen, iig in NL hebben geen eeuwigheidswaarde, de 1ste kamer is een anachronisme van hier tot gunder.
Ja, maar dat doet er niet toe.quote:Kun jij uberhaupt meer dan 5 1ste kamerleden noemen?
Volgens mij zetelen ze allemaal voor het landsbelang.quote:Kun jij de 1ste kamerleden noemen die voor jouw provincie zetelen?
Ja, en? Instituties zijn er niet ter vermaak van de patjepeeërs. Waarom zou het moeten leven onder mensen voor wie het afvegen van de eigen kont al een intellectuele uitdaging is? Waarom is dat het criterium?quote:Dat alleen al, geeft toch haarfijn aan dat die toko niet leeft, net willen doen alsof de 1ste kamer 'onaantastbaar' is, is alleen leuk voor de gevestigde orde, die hebben er een leuke baan aan.
Waarom denk je dat die niet direct verkozen is?quote:BV al zoiets als de 1ste kamer direct kiezen, zou al een hele verbetering zijn.
Opmerken dat die moet veranderen door mensen die bij gebrek aan verdieping en overzicht niet snappen waarvoor die dient is wel achterlijk. "Ik snap het niet en ik heb ook geen poging gedaan, dus kan het niks wezen", dat is norm tegenwoordig. In die zin is het inderdaad uit de tijd ja.quote:Opmerken dat er e.e.a. mag veranderen aan de 1ste kamer, of voorstellen dat we die toko afschaffen, is derhalve dus niet 'achterlijk'.
Het artikeltje van Meneer Toussaint (als goed gespeld) moest ik ineens aan denken. Waar die uiteenzetten dat ook menig surinamer die tramchauffeur is, het helemaal gehad heeft met de rochelende maroc heertjes.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, maar daarvoor moet je je vader vragen hoe de situatie tussen Marokkanen en Algerijnen over het algemeen is.
Dat is geen leermoment voor mij hoor, racisten of simpele mensen zijn er in allerlei soorten geuren en kleuren. Dat had ik je 20 jaar geleden kunnen vertellen, of was jij er zo een die dacht dat Surinamers of Turken niet discrimineren?quote:Op zondag 12 juli 2009 16:28 schreef ExTec het volgende:
Het artikeltje van Meneer Toussaint (als goed gespeld) moest ik ineens aan denken. Waar die uiteenzetten dat ook menig surinamer die tramchauffeur is, het helemaal gehad heeft met de rochelende maroc heertjes.
Je leermomentje, Mutant, is dat potentiele PVV stemmers niet alleen je gewenste stereotype kaalkopjes of tokkies zijn.
Maar dat kunnen daadwerkelijk mensen met een bruine huidskleur zijn.
Ik weet hoe die stuatie is. Maarreh, ik heb het nergens in dit draadje specifiek over Marokkanen gehad, hoor. En volgens mij ziet Wilders het verschil tussen Algerijnen en Marokkanen overigens ook niet...hij moet ze - volgens mij - beiden niet... en dat weet vaderlief ook wel... des te treuriger dat pa dat op de koop toeneemt en op hem wil stemmen.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:24 schreef Mutant01 het volgende:
Dat denk ik niet, maar daarvoor moet je je vader vragen hoe de situatie tussen Marokkanen en Algerijnen over het algemeen is.
Yup.quote:
Niets. En dat is het em juist.quote:Wat is er dan sinds de invoering veranderd dat maakt dat hij niet meer van deze tijd is?
Jij kunt er geen 5 noemenquote:Ja, maar dat doet er niet toe.
quote:Volgens mij zetelen ze allemaal voor het landsbelang.
Iets met 'democratie' die 'gedragen' moet worden.quote:Ja, en? Instituties zijn er niet ter vermaak van de patjepeeërs. Waarom zou het moeten leven onder mensen voor wie het afvegen van de eigen kont al een intellectuele uitdaging is? Waarom is dat het criterium?
Dat denk ik niet, dat weet ik.quote:Waarom denk je dat die niet direct verkozen is?
Is onzinnig. Je mag van Wilders vinden wat je vind, als parlementarier verstaat hij z'n vak. Zelfde gold ook voor die PvdA nar Woltgens.quote:Opmerken dat die moet veranderen door mensen die bij gebrek aan verdieping en overzicht niet snappen waarvoor die dient is wel achterlijk. "Ik snap het niet en ik heb ook geen poging gedaan, dus kan het niks wezen", dat is norm tegenwoordig. In die zin is het inderdaad uit de tijd ja.
Ik weet niet of je wel leest wat je schrijft, maar je begint zelf met het woordje beledigen. Niet over kritiek hebben op.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, hier gaat meneer al, ik hoef me punt niet eens uit te bouwen
Kritiek op de islam wordt comfy op het bergje "belediging, GEEN mening" gegooid
Jouw stiefvader snapt de problematiek en weet dat als de straatterroristen verdwenen zijn, zijn leven hier ook in kwaliteit stijgt.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:32 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik weet hoe die stuatie is. Maarreh, ik heb het nergens in dit draadje specifiek over Marokkanen gehad, hoor. En volgens mij ziet Wilders het verschil tussen Algerijnen en Marokkanen overigens ook niet...hij moet ze - volgens mij - beiden niet... en dat weet vaderlief ook wel... des te treuriger dat pa dat op de koop toeneemt en op hem wil stemmen.
Des te treuriger? Het is gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid - wijs hem maar eens op het feit hoe Frankrijk om ging met de vrijheden van de gemiddelde Algerijn, dan heeft ie een "mooi" beeld.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:32 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik weet hoe die stuatie is. Maarreh, ik heb het nergens in dit draadje specifiek over Marokkanen gehad, hoor. En volgens mij ziet Wilders het verschil tussen Algerijnen en Marokkanen overigens ook niet...hij moet ze - volgens mij - beiden niet... en dat weet vaderlief ook wel... des te treuriger dat pa dat op de koop toeneemt en op hem wil stemmen.
Blijft aanhoudend overzichtelijk, mensen die vinden dat wilders soms houd snijd zijn 'racisten' of 'simpel'.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is geen leermoment voor mij hoor, racisten of simpele mensen zijn er in allerlei soorten geuren en kleuren.
Je vergeet marokkanen. Dat zijn zo ongeveer de meest ranzige racisten van allemaal. Maar hand in eigen boezem blijft een brug te ver voor onze 'trotse vrome marokkaan'. Dan liever Turken en Surinamers noemen, toch?quote:Dat had ik je 20 jaar geleden kunnen vertellen, of was jij er zo een die dacht dat Surinamers of Turken niet discrimineren?
Straatterroristen bestaan niet. Een verzinsel om het woord jeugddelinquenten zwaarder aan te zetten.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:36 schreef Py het volgende:
[..]
Jouw stiefvader snapt de problematiek en weet dat als de straatterroristen verdwenen zijn, zijn leven hier ook in kwaliteit stijgt.
Wat snijdt ie?quote:Op zondag 12 juli 2009 16:37 schreef ExTec het volgende:
Blijft aanhoudend overzichtelijk, mensen die vinden dat wilders soms houd snijd zijn 'racisten' of 'simpel'.
Zeker. Ben je nu klaargekomen?quote:Je vergeet marokkanen. Dat zijn zo ongeveer de meest ranzige racisten van allemaal. Maar hand in eigen boezem blijft een brug te ver voor onze 'trotse vrome marokkaan'. Dan liever Turken en Surinamers noemen, toch?
Er is simpelweg geen onderscheid tussen die 2 aan te merken.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:35 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik weet echt niet waar je last van hebt, maar je begint zelf met het woordje beledigen. Niet over kritiek hebben op.
Uhuh, en shariarechtbanken zijn bemiddelingsbureaus.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Straatterroristen bestaan niet. Een verzinsel om het woord jeugddelinquenten zwaarder aan te zetten.
Welk gelijk? Jij begint over beledigen en mening, en dan zeg ik dat daar een verschil tussen zit? Betekent dat dan automatisch dat ik vind dat beledigingen verboden dienen te zijn? Echt, je bent compleet onnavolgbaar.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er is simpelweg geen onderscheid tussen die 2 aan te merken.
Wat jij tenenkrommend beledigend vind kan gewoon iemands mening zijn, simpel.
Maar jij bewijst m'n gelijk, je geeft haarfijn aan in welke goede handen onze verworvenheden zijn bij mohammedanen
Ligt er aan waar ze zich bevinden en of ze verworven zijn in de bestaande instituties. Moeilijk he, die nuance.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:41 schreef Py het volgende:
[..]
Uhuh, en shariarechtbanken zijn bemiddelingsbureaus.
Ah, kijk, er wordt weer naar een andere wantoestand gewezen. Daar is Mutant goed in, daar heeft'ie een talent voor.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Des te treuriger? Het is gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid - wijs hem maar eens op het feit hoe Frankrijk om ging met de vrijheden van de gemiddelde Algerijn, dan heeft ie een "mooi" beeld.
Ja, enorm hypocriet dat ik je gelijk geef als je zegt dat Marokkanen enorme ranzige racisten zijn en nooit hun hand in eigen boezem steken.quote:
Hoezo? In alle Wilders-gerelateerde topics heb ik nog nooit iemand criminaliteit zien goedkeuren. Je schuift degenen die hem abject vinden nu iets in de schoenen dat je zelf verzint.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Schrijf dit nu niet, de realiteit is voor sommigen veel te confronterend . Dat moet dan weer goedgepraat en gebagatelliseerd worden, dat weet je toch?
Nee, maar hoe Frankrijk met Algerijnen omging geeft wel een mooi toekomstbeeld van hoe Wilders met Algerijnen om zal gaan. Laat die pa daar maar lekker over nadenken. Ik begrijp dat jij hoopt dat de betreffende vader nooit zo ver zal kijken, zodat je hem eruit kan tyfen als het te laat is.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, kijk, er wordt weer naar een andere wantoestand gewezen. Daar is Mutant goed in, daar heeft'ie een talent voor.
Maar hoe frankrijk met algerijnen omgaat & omging heeft geen ruk te maken met algerijnen die in NL wonen
Soms is nuance ten onrechte. Nuance is soms een rookgordijn. Soms worden dingen jááren genuanceerd in de hoop een selffullfilling prophecy te bewerkstelligen.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ligt er aan waar ze zich bevinden en of ze verworven zijn in de bestaande instituties. Moeilijk he, die nuance.Nuance.
Okee, vraagje terug: denk jij dat WIlders dat allemaal op kan lossen? Waar we hier in Amsterdam het meeste last van hebben zijn jongens van tussen de 14 en pak 'm beet 20 jaar die helemaal losgeslagen zijn. Die jongens zijn hier geboren en kun je niet uitzetten, dubbel paspoort of niet. Het enige dat daartegen helpt is een fatsoenlijke opleiding en een fatsoenlijke baan voor degenen die nog willen en kunnen aanpassen en keiharde repressie voor de hardleerse types... Doe je goed, dan krijg je goed, doe je kwaad, dan krijg je kwaad. Dat idee...quote:Op zondag 12 juli 2009 16:36 schreef Py het volgende:
Jouw stiefvader snapt de problematiek en weet dat als de straatterroristen verdwenen zijn, zijn leven hier ook in kwaliteit stijgt.
Tsja, de gemiddelde Algerijn in Frankrijk weet zich ook niet te gedragen. Paps heeft er een kast van een huis, een bedrijf en is er een gerespecteerd burger. Je leven is wat je er van maakt. Je kunt niemand buiten jezelf de schuld geven als je faalt.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:36 schreef Mutant01 het volgende:
Des te treuriger? Het is gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid - wijs hem maar eens op het feit hoe Frankrijk om ging met de vrijheden van de gemiddelde Algerijn, dan heeft ie een "mooi" beeld.
Ach, ik zie er dagelijks genoeg... 't is maar net waar je kijkt..quote:Op zondag 12 juli 2009 16:37 schreef Mutant01 het volgende:
Straatterroristen bestaan niet. Een verzinsel om het woord jeugddelinquenten zwaarder aan te zetten.
Nuance is NOOIT ten onrecht. Nuance kan NOOIT een rookgordijn zijn, het laat immers alles open en bloot zien, zowel de voor als de tegens, zowel de nadelen als de voordelen, zowel het slechte als het goede. Nuance verwarren met bagatelliseren, wat een verkrachting van de Nederlandse taal (voor de 2e keer overigens).quote:Op zondag 12 juli 2009 16:46 schreef Py het volgende:
[..]
Soms is nuance ten onrechte. Nuance is soms een rookgordijn. Sommige dingen worden jááren genuanceerd in de hoop een selffullfilling prophecy te bewerkstelligen.
En ik antwoord jou dat daar amper tot geen onderscheid in is te maken.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:42 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Welk gelijk? Jij begint over beledigen en mening, en dan zeg ik dat daar een verschil tussen zit?
Dat is wat jij graag wil. Het appeleert zo lekker aan dat warme slachtoffergevoel.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar hoe Frankrijk met Algerijnen omging geeft wel een mooi toekomstbeeld van hoe Wilders met Algerijnen om zal gaan.
Ik heb niet over de gemiddelde Algerijn in Frankrijk, als hij zelf uit Algerije komt heb ik het over het regime van Frankrijk ten tijde van de kolonisatie van Algerije. Daar heb ik het over. Laat hem daar maar eens over vertellen.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:47 schreef IntensiveGary het volgende:
[quote]
Tsja, de gemiddelde Algerijn in Frankrijk weet zich ook niet te gedragen. Paps heeft er een kast van een huis, een bedrijf en is er een gerespeerd burger. Je leven is wat je er van maakt. Je kunt niemand buiten jezelf de schuld geven als je faalt.
Lezen.quote:Ach, ik zie er dagelijks genoeg... 't is maar net waar je kijkt..
You did?quote:Op zondag 12 juli 2009 16:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, enorm hypocriet dat ik je gelijk geef als je zegt dat Marokkanen enorme ranzige racisten zijn en nooit hun hand in eigen boezem steken.
Zeer zeker, dat is wat jij wil verbloemen, maar daar trap ik niet in - daar heb je alleen de simpele allochtonen mee die hun eigen doodvonnis tekenen.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is wat jij graag wil. Het appeleert zo lekker aan dat warme slachtoffergevoel.
Ben je al klaargekomen?
Daar denkt o.a. het wetboek anders over.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
En ik antwoord jou dat daar amper tot geen onderscheid in is te maken.
Gaat het wel goed met je? Van het ontkennen van een verschil tussen belediging en mening naar alle moslims het land uitzetten.quote:Mijn menig is dat je islam beter kunt hernoemen tot "de religie van de haat". Dat jij dat 'reuze beledigend' vind, veranderd toch niet dat dat mijn menig is?
Maar dat jij van mening bent, dat we dat onderscheid wel moeten/ zouden moeten maken, zegt genoeg.
En het eindresultaat is natuurlijk dat er niks meer gezegd wordt, want dan hebben we heertjes zoals jij, die het 'beledigend' vinden.
Daarom horen moslims hier gewoon niet thuis. Onze normen en waarden zijn niet besteed aan moslims.
Ja? Je hebt problemen met lezen begrijp ik? Maar ik zie dat je euforisch wordt als je zo praat over Marokkanen, dat alleen al is eng.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
You did?
Waar?
Ik zag je alleen vingerwijzen naar Turken en Surinamers.
Ik heb er nog geen gehoord.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:34 schreef ExTec het volgende:
Yup.
Destijds oordeelde men dat er een 1 e kamer moest komen, sindsdien is er niets veranderd, en nu moet hij weg? Dus zaten ze er toen naast, of is die uit de tijd?quote:Niets. En dat is het em juist.
Makkelijk, maar dat lijkt me het criterium niet. Waarom is het criterium dat ik dat kan, of dat iemand anders dat kan?quote:Jij kunt er geen 5 noemen![]()
Dat lijkt me stug.quote:Je geeft goed aan dat je het niet snapt.
Ja, maar het criterium daarvoor kan natuurlijk niet zijn dat alles wat niet onmiddellijk wordt begrepen door mensen die niet het meest snel van begrip zijn niet gedragen wordt.quote:Iets met 'democratie' die 'gedragen' moet worden.
Maar waarom denk je dat men destijds bedacht heeft om de 1e kamer niet direct te laten verkiezen? Je hebt er een mening over, dus als je geen PVV-er was zou ik verwachten dat je daar je gedachten al eens over had laten gaan.quote:Dat denk ik niet, dat weet ik.
Ik ben vertrouwd met de materie, maar het verheugt me dat je kennis van zaken als voorwaarde stelt voor het hebben van een mening.quote:Mss moet je je ens inlezen in de materie, voor je ons vergast met je 'mening'.
Dat weet ik.quote:En misschien ook de juiste interpretatie van 'direct gtekozen' hanteren. Dat worden mensen in de 1ste kamer namelijk niet.
Als het vak van parlementarier ziet als de publiciteit zoeken met onzinnige en onhaalbare voorstelletjes die goed valllen bij mensen die niet nadenken, dan wel ja.quote:Is onzinnig. Je mag van Wilders vinden wat je vind, als parlementarier verstaat hij z'n vak.
Ik heb nog geen zinnig argument gehoord van iemand die het wel snapt.quote:Dus; nee, de mensen die komen met, en kwamen met '1ste kamer afschaffen' deden dat niet omdat ze in jouw overzichtelijke wereldbeeld de werking van de 1ste kamer niet 'snapte'.
Daar heeft 'ie genoeg over verteld.... en dat heeft hier niets mee te makenquote:Op zondag 12 juli 2009 16:49 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb niet over de gemiddelde Algerijn in Frankrijk, als hij zelf uit Algerije komt heb ik het over het regime van Frankrijk ten tijde van de kolonisatie van Algerije. Daar heb ik het over. Laat hem daar maar eens over vertellen.
Het heeft er heel veel mee te maken, dergelijke toon zullen de regels hebben onder Wilders. Non-vrijheid - 2e rangs behandeling, als hij daar zo op geilt moet hij het zelf weten. Er zijn genoeg andere partijen die een realistisch alternatief bieden voor de problematiek.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:52 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Daar heeft 'ie genoeg over verteld.... en dat heeft hier niets mee te maken
Da's hetzelfde als het FIS en GIA betrekken bij een discussie over de hofstadgroep
Ik weet dat de drang naar vingerwijzen ontzettend diep zit, maar de link frankrijk-algerijnen -> NL is niet aanwezig.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb niet over de gemiddelde Algerijn in Frankrijk, als hij zelf uit Algerije komt heb ik het over het regime van Frankrijk ten tijde van de kolonisatie van Algerije. Daar heb ik het over. Laat hem daar maar eens over vertellen.
Wederom bezig met verbloemen? Joh, dat gaat niet werken vriend. Wilders' beleid en standpunten zijn verderfelijk, onrealistisch en gericht op totale vernietiging van de multiculturele samenleving.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik weet dat de drang naar vingerwijzen ontzettend diep zit, maar de link frankrijk-algerijnen -> NL is niet aanwezig.
Janou, want de PvdA belooft al 30 jaar beterschap, maar deze ronde gaan ze er echt wat aan doen!quote:Op zondag 12 juli 2009 16:54 schreef Mutant01 het volgende:
Er zijn genoeg andere partijen die een realistisch alternatief bieden voor de problematiek.
Het gaat mij niet om de persoon Wilders. Het beeld is er nu dat Wilders De Verlosser kan worden. En dat komt doordat hij een soort van martelaar van het vrije woord is geworden. Na de dood op Fortuyn en van Gogh, de vlucht van Hirsi Ali en het monddood maken van columnisten en cartoonisten, is hij degene die de vrijheid van meningsuiting lijkt bevrijd te hebben van de verstikking van 'links'. Er was een eng sfeertje aan het ontstaan waarin mensen ten onrechte voor racist werden uitgemaakt als ze voorzichtig kritiek hadden op bepaalde aspecten van de islam.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:47 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Okee, vraagje terug: denk jij dat WIlders dat allemaal op kan lossen? Waar we hier in Amsterdam het meeste last van hebben zijn jongens van tussen de 14 en pak 'm beet 20 jaar die helemaal losgeslagen zijn. Die jongens zijn hier geboren en kun je niet uitzetten, dubbel paspoort of niet. Het enige dat daartegen helpt is een fatsoenlijke opleiding en een fatsoenlijke baan voor degenen die nog willen en kunnen aanpassen en keiharde repressie voor de hardleerse types... Doe je goed, dan krijg je goed, doe je kwaad, dan krijg je kwaad. Dat idee...
[..]
Die kracht is maar weinigen gegeven. De meesten zoeken de schuld buiten zichzelf.quote:Tsja, de gemiddelde Algerijn in Frankrijk weet zich ook niet te gedragen. Paps heeft er een kast van een huis, een bedrijf en is er een gerespeerd burger. Je leven is wat je er van maakt. Je kunt niemand buiten jezelf de schuld geven als je faalt.
[..]
Op straat hèquote:Ach, ik zie er dagelijks genoeg... 't is maar net waar je kijkt..
quote:Op zondag 12 juli 2009 16:54 schreef Mutant01 het volgende:
Het heeft er heel veel mee te maken, dergelijke toon zullen de regels hebben onder Wilders. Non-vrijheid - 2e rangs behandeling, als hij daar zo op geilt moet hij het zelf weten.
Joh, de enige partijen in ons politieke bestel zijn de PVDA en de PVV. Allahmemaggies zeg.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Janou, want de PvdA belooft al 30 jaar beterschap, maar deze ronde gaan ze er echt wat aan doen!
Maar dat er in jouw optiek hoegenaamd geen problemen zijn, zeker geen problemen die een uitzonderlijke aanpak rechtvaardigen, goes without saying
We zitten gewoon allemaal een beetje te zeiken, weet je
In ander nieuws van de dag, staat Gekke Geertje in de polls weer onveranderd bovenaan
Gek is dat toch joh
Nee precies, die afwachtende houding, pas als het daadwerkelijk allemaal er van komt en het land ten onder gaat, daar hebben we wat aan toch? Je weet NU wat zijn ideeën zijn en dat zou genoeg moeten zijn om te moeten weten dat je een dergelijk figuur nimmer aan de macht wil hebben.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:01 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
poeh poeh poeh...grote woorden hoor. Je gaat er al vanuit dat Wilders de grote roerganger van Nederland wordt? Die kamer en kabinet ontmantelt en een dictatuur neerzet? Aan de leiband van Israël (dan hebben we die ook weer gehad) alle moslims de zee in jaagt? Kom zeg, zo'n vaart zal het niet lopen...
quote:Op zondag 12 juli 2009 16:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah, zo erg dus.quote:Zaterdag ging de Marokkaans-Algerijnse grens voor het eerst in vijftien jaar open. En na een uur ging hij weer dicht
Wat verbloemen?quote:
quote:...gericht op totale vernietiging van de multiculturele samenleving.
En jij denkt niet dat een afgestudeerd en gepromoveerd historicus betere onderbouwde vergelijkingen kan maken dan een omhooggevallen MBO'ertje dat zijn hele werkzame leven al in de Tweede Kamer zit (over aan het pluche vastgebakken zitten gesproken)?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een onderbouwde nazivergelijking is niets mis mee.
quote:De koran en Mein Kampf zijn inderdaad heel wel vergelijkbaar. Allebei bagger geschreven haatboekjes.
Hey, leermomentje voor mij:quote:Op zondag 12 juli 2009 17:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Joh, de enige partijen in ons politieke bestel zijn de PVDA en de PVV. Allahmemaggies zeg.
Ben ik het mee eens dat het zo'n vaart niet zal lopen. Maar een deel van de bevolking ziet hem als een soort verlosser. En dat is een beetje eng, vind ik.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:01 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
poeh poeh poeh...grote woorden hoor. Je gaat er al vanuit dat Wilders de grote roerganger van Nederland wordt? Die kamer en kabinet ontmantelt en een dictatuur neerzet? Aan de leiband van Israël (dan hebben we die ook weer gehad) alle moslims de zee in jaagt? Kom zeg, zo'n vaart zal het niet lopen...
Ja hoor, hier bijvoorbeeld een arnhemmer uit Klarendal, één van de "prachtwijken" van Vogelaarquote:Op zondag 12 juli 2009 17:05 schreef ExTec het volgende:
En jij gelooft echt dat er buiten de grachtengordel mensen warmlopen voor de 'multiculturele samenleving'?
quote:Op zondag 12 juli 2009 17:04 schreef Mutant01 het volgende:
Nee precies, die afwachtende houding, pas als het daadwerkelijk allemaal er van komt en het land ten onder gaat, daar hebben we wat aan toch? Je weet NU wat zijn ideeën zijn en dat zou genoeg moeten zijn om te moeten weten dat je een dergelijk figuur nimmer aan de macht wil hebben.
Nee nee nee nee, fout,quote:
Ik beoordeel Th. von der Dunk niet op zijn papiertjes of titels. Alsof intelligente mensen geen domme dingen kunnen zeggen en mensen met alleen lagere school geen slimme.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En jij denkt niet dat een afgestudeerd en gepromoveerd historicus betere onderbouwde vergelijkingen kan maken dan een omhooggevallen MBO'ertje dat zijn hele werkzame leven al in de Tweede Kamer zit (over aan het pluche vastgebakken zitten gesproken)?
Er zijn genoeg overeenkomsten. Ook genoeg verschillen, maar dat heb je nou eenmaal met vergelijkingen.quote:
D66 wint doordat steeds meer mensen prikken door de retoriek van Wilders en ze zien dat hij de huidige samenleving wil doen ontploffen. Het is in mijn ogen ook de enige partij die juist haar tanden laat zien.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:09 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Pssst, voor een heleboel mensen ís dit land al ten onder aan het gaan.... Wilders mag het licht uitdoen wat hen betreft.
Ik zou zo graag zien dat partijen als D'66 en de VVD hun tanden/hersenen/ballen iets meer zouden laten zien. Ik denk dat het gros van de Wildersstemmers echt wel weet dat hij een pannekoek is.
Dus als je zelf geen persoonlijk last ondervindt van Marokkaans straattuig, bestaat het eigenlijk niet?quote:Op zondag 12 juli 2009 17:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja hoor, hier bijvoorbeeld een arnhemmer uit Klarendal, één van de "prachtwijken" van Vogelaar
Het percentage moslims in mijn wijk zal ver boven de 30% liggen, maar ik heb geen problemen met ze. Misschien is dat moeilijk voorstelbaar als je maar twee marokkanen in de week ziet, maar het is echt zo.
Volgens mij begrijp jij totaal niet waar de quote van Paddy over gaat.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee nee nee nee, fout,
Je had moeten komen met die rassenrellen in Parijs zoveel jaar terug. Daar was de 'blanke fransman' immers dader.
Jij komt met iets waar de 'bruine medemens' 'dader' is, en dat was niet de bedoeling
Dus als je zelf wel persoonlijk last ondervindt van Marokkaans straattuig, moet je de PVV stemmen. Wat is dat nou voor manier van post interpreteren?quote:Op zondag 12 juli 2009 17:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus als je zelf geen persoonlijk last ondervindt van Marokkaans straattuig, bestaat het eigenlijk niet?
Wat zeiken die wijven dan over menstruatiepijnen? Heb er nooit last van.
Het gaat niet om de PVV, het gaat niet om Wilders.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus als je zelf wel persoonlijk last ondervindt van Marokkaans straattuig, moet je de PVV stemmen.
Ah, duidelijk, 'jij' hebt geen problemen, dus waarom zouden 'anderen' problemen hebben? Jij hebt ze toch ook niet?quote:Op zondag 12 juli 2009 17:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja hoor, hier bijvoorbeeld een arnhemmer uit Klarendal, één van de "prachtwijken" van Vogelaar
Het percentage moslims in mijn wijk zal ver boven de 30% liggen, maar ik heb geen problemen met ze. Misschien is dat moeilijk voorstelbaar als je maar twee marokkanen in de week ziet, maar het is echt zo.
That's hard to miss.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij totaal niet waar de quote van Paddy over gaat.![]()
Het beste argument tegen democratie is een gesprek met de gemiddelde kiezer. Deze uitspraak gaat zeker op voor de meeste Wilders-kiezers.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom zeikt het volk en heeft de linkse elite gelijk. Je kunt het ook andersom zeggen.
Het dedain druipt van deze opinie af en van democratie heeft men blijkbaar ook geen kaas gegeten.
Je reageert alleen op Remlof die slechts stelt dat hij niet tegen de multiculturele samenleving is en dat hij zelf persoonlijk geen nare ervaringen heeft gehad. Nergens heeft hij gezegd dat er in het geheel geen problemen zijn.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het gaat niet om de PVV, het gaat niet om Wilders.
Dat is precies de fout die Th. en ook D66 maken. Het gaat om een algemeen probleem binnen de Nederlandse samenleving dat al sinds Fortuyn gestalte gegeven wordt. En de Linksche Elite maar wegkijken, wegdraaien en ontkennen.
Dat is exact het jammere aan die clown van Wilders. Hij draait de gezonde, valide islamkritiek de nek om met zijn koranverboden, burqaverboden en domme uitspraken over tientallen miljoenen criminele moslims.
Hij heeft ook goede punten, maar die worden volledig ondergesneeuwd door het gelul.
Doe dan liever een Dedecker in Vlaanderen. Die man is veel beheerster en heeft goede oplossingen.
En waarom? En hoezo? Precies ja.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
That's hard to miss.
Iets over een grens overgang die voor een uur openging.
Elitair gelul van een misantroop.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het beste argument tegen democratie is een gesprek met de gemiddelde kiezer. Deze uitspraak gaat zeker op voor de meeste Wilders-kiezers.
Dat weet ik niet, vind ik ook niet boeiend. Ik interreseer me maar matigjes voor 3de wereld landenquote:
Dat is waarom ik vroeg of je dacht dat WIlders de oplossing biedt. Want inderdaad, een hoop mensen lijken dat wel te denken en die zullen stevig teleurgesteld zijn als ze er achter komen dat hij ook maar gewoon een politicus is die zegt wat zijn doelgroep horen wil. Alle angstzaaierij van bepaalde mensen ten spijt, vreet ik mijn schoenen op als hij inderdaad de nieuwe Mussolini blijkt.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:07 schreef Py het volgende:
Ben ik het mee eens dat het zo'n vaart niet zal lopen. Maar een deel van de bevolking ziet hem als een soort verlosser. En dat is een beetje eng, vind ik.
Inderdaad is van alle gevestigde partijen D'66 de enige die een beetje terugblaft. Ere wie ere toekomt. Pechtold maakt zich er echter wel vaak erg makkelijk vanaf. Als ik de partijprogramma's doorkijk, dan ligt D'66 het meest op mijn koers. Ik denk wel dat D'66 de komende verkiezingen een flinke klap gaat uitdelen aan de linkerzijde van de VVD en de rechterzijde van de PVDA. En dan maar zien wat ze er mee gaan doen, maar dat is koffiedik kijkenquote:Op zondag 12 juli 2009 17:11 schreef Mutant01 het volgende:
D66 wint doordat steeds meer mensen prikken door de retoriek van Wilders en ze zien dat hij de huidige samenleving wil doen ontploffen. Het is in mijn ogen ook de enige partij die juist haar tanden laat zien.
Voor jou een vrij veilige keuze hoor.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
D66 wint doordat steeds meer mensen prikken door de retoriek van Wilders en ze zien dat hij de huidige samenleving wil doen ontploffen. Het is in mijn ogen ook de enige partij die juist haar tanden laat zien.
Weet men dan ook dat Wilders geen doorgerekende plannen heeft die zijn goedgekeurd door de Rekenkamer zoals een eerdere user al zei?quote:Op zondag 12 juli 2009 17:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Elitair gelul van een misantroop.
De "gemiddelde" kiezer weet heel wel wat er speelt in de samenleving. Vaak veel beter dan afstandelijke politici die vergaderen over de toegestane kromheid van bananen.
- dat is niet van belang. Goede plannen zijn te verwezenlijken, mits je de juiste weg kiestquote:Op zondag 12 juli 2009 17:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Weet men dan ook dat Wilders geen doorgerekende plannen heeft die zijn goedgekeurd door de Rekenkamer zoals een eerdere user al zei?
OMG dudequote:Op zondag 12 juli 2009 17:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Weet men dan ook dat Wilders geen doorgerekende plannen heeft die zijn goedgekeurd door de Rekenkamer zoals een eerdere user al zei?
Jazeker. Ondergetekende, die naar de Syrische snack/shoarmazaak gaat en daar een praatje maakt met Mohammed, Servokroatische buren heeft en om de hoek Somalische, Surinaamse en Turkse buren, is er helemaal voor.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:05 schreef ExTec het volgende:En jij gelooft echt dat er buiten de grachtengordel mensen warmlopen voor de 'multiculturele samenleving'?
Nee. Dat bedoel ik dus, je hebt geen idee waar andere mensen het over hebben, poneert stromannen als de neten. Je bent niet echt in vorm vandaag he.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, vind ik ook niet boeiend. Ik interreseer me maar matigjes voor 3de wereld landen
Maar daarom zei ik toch ook dat paddy het verkeerd had?
Hij moest met de rassenrellen in frankrijk komen! Dat bedoelde jij toch?
Ik kan het alleen maar met je eens zijn.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:21 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat is waarom ik vroeg of je dacht dat WIlders de oplossing biedt. Want inderdaad, een hoop mensen lijken dat wel te denken en die zullen stevig teleurgesteld zijn als ze er achter komen dat hij ook maar gewoon een politicus is die zegt wat zijn doelgroep horen wil. Alle angstzaaierij van bepaalde mensen ten spijt, vreet ik mijn schoenen op als hij inderdaad de nieuwe Mussolini blijkt.
[..]
Daar twijfel ik aan als de dingen doorgaan zoals ze nu gaan. De andere partijen zullen niet gemakkelijk stemmen van Wilders afsnoepen. Helemaal niet als straks het proces tegen Wilders op gang komt.quote:Inderdaad is van alle gevestigde partijen D'66 de enige die een beetje terugblaft. Ere wie ere toekomt. Pechtold maakt zich er echter wel vaak erg makkelijk vanaf. Als ik de partijprogramma's doorkijk, dan ligt D'66 het meest op mijn koers. Ik denk wel dat D'66 de komende verkiezingen een flinke klap gaat uitdelen aan de linkerzijde van de VVD en de rechterzijde van de PVDA. En dan maar zien wat ze er mee gaan doen, maar dat is koffiedik kijken
quote:Op zondag 12 juli 2009 17:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
OMG dude
Je moet wat minder meegaan met de "Wij van WC eend" factor die in DH de norm is.
Het zegt niets namelijk, zoiets als de Rekenkamer is defacto een handige tool, maar het wordt niet bevolkt door ambstdragers, maar door ambtenaren.
Never nooit niet je oren laten hangen naar dat soort clubjes.
Ook dat. Dat argument was ik nog vergeten, dank je.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
OMG dude
Je moet wat minder meegaan met de "Wij van WC eend" factor die in DH de norm is.
Het zegt niets namelijk, zoiets als de Rekenkamer is defacto een handige tool, maar het wordt niet bevolkt door ambstdragers, maar door ambtenaren.
Never nooit niet je oren laten hangen naar dat soort clubjes.
Geloof jij de CIA die een rapport opstelt waarin ze zeggen dat er geen martelingen plaatsvonden in Guantanamo Bay?quote:Op zondag 12 juli 2009 17:29 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]Het is een samenzwering daar bij die Rekenkamer, nietwaar?
Ik zeg niet dat het niet bestaat, ik reageerde op jouw post waarin je stelt dat mensen die pro multiculturele samenleving zijn alleen in de Grachtengordel en in het Gooi zouden wonen.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus als je zelf geen persoonlijk last ondervindt van Marokkaans straattuig, bestaat het eigenlijk niet?
Daar heb ik inderdaad meer last van dan van marokkaans straattuigquote:Wat zeiken die wijven dan over menstruatiepijnen? Heb er nooit last van.
Psst, dat was ExTec.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet bestaat, ik reageerde op jouw post waarin je stelt dat mensen die pro multiculturele samenleving zijn alleen in de Grachtengordel en in het Gooi zouden wonen.
De problemen die er zijn moeten wel degelijk aangepakt worden, maar niet op de manier die Wilders voorstaat, want dat verergert die problemen alleen maar mijns inziens.
[..]
Daar heb ik inderdaad meer last van dan van marokkaans straattuig
Als the powers that be een beetje snugger zijn, dan zorgen ze ervoor dat dat proces met een sisser afloopt. Een veroordeling is het beste dat Wilders kan overkomen.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:28 schreef Py het volgende:
Daar twijfel ik aan als de dingen doorgaan zoals ze nu gaan. De andere partijen zullen niet gemakkelijk stemmen van Wilders afsnoepen. Helemaal niet als straks het proces tegen Wilders op gang komt.
Kom nu zeg, een beetje de rechtspraak chanteren.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:34 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Als the powers that be een beetje snugger zijn, dan zorgen ze ervoor dat dat proces met een sisser afloopt. Een veroordeling is het beste dat Wilders kan overkomen.
Dat is de ass-end van de multiculti samenleving. Dat namelijk reduceren tot een setje maaltijden.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Jazeker. Ondergetekende, die naar de Syrische snack/shoarmazaak gaat en daar een praatje maakt met Mohammed, Servokroatische buren heeft en om de hoek Somalische, Surinaamse en Turkse buren, is er helemaal voor.
Nou nee, ze hebben A gezegd ...nu moet (B) gewoon de rechtsgang zijn beloop krijgen.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:34 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Als the powers that be een beetje snugger zijn, dan zorgen ze ervoor dat dat proces met een sisser afloopt. Een veroordeling is het beste dat Wilders kan overkomen.
Nope, dat bestrijkt feitelijk het fenomeen dat ambtsdrager vaker de vervelende neiging hebben om zich op den duur min of meer op te gaan stellen als ambtenaren. En zo is het systeem niet bedoeld.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:29 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]Het is een samenzwering daar bij die Rekenkamer, nietwaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |