abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70899840
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:26 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja dank je.

Kom jongens, help mee dit lijstje aan te vullen!
Het "Zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten"van toepassing is op Thomas van der Dunck, is mij ook wel duidelijk.

Ik vind historicus zijn leuk, maar de uitspraken van die gast vind ik juist eng voor een historicus. En gelukkig is niet elke historicus het met hem eens.
quote:
Het Palestijns-Israëlische conflict is vooral een conflict van slachtoffers. Bovendien geldt nergens zozeer het spreekwoord “Waar twee kijven…” als in Israël en Palestina. Het lijden van de één doet niets af aan het verdriet van de ander, en door de schuld van de ene partij is de andere partij niet minder verantwoordelijk. De alsmaar voortdurende bezetting van de Westoever bemoeilijkt het vinden van een vreedzame overeenkomst tussen de Palestijnen en Israël steeds meer.

Hetzelfde geldt echter voor het door Iran en Syrië gestimuleerde fanatisme en het doelbewuste Verelendungsbeleid van Hamas, Islamitische Jihad en andere Palestijnse organisaties. Als er naast slachtofferschap iets is wat de twee belangrijkste partijen in dit conflict kenmerkt, dan is het een gebrek aan werkelijke, verantwoordelijke leiders die de belangen van hun volk belangrijker achten dan die van hunzelf of van hun financiële en spirituele sponsors.

Zij die het vanaf de zijlijnen zo goed met ons voor (menen te) hebben, zouden niet moeten kiezen voor Israël óf de Palestijnen maar voor Israël én de Palestijnen
Deze woorden heb ik opgeslagen en die vind ik hier wel van toepassing. De enige reden waarom die Thomas zo tegen Wilders is, is volgens mij omdat ze het gevoel hebben dat Wilders pro Israël is en tegen de Islam (of eigenlijk bang is voor de islam) Zou Wilders andersom gedacht hebben (dus met hun tegen de joden zijn...of tegen het bestaanrecht van Israël)? Zouden dit soort dramaqueens Wilders vereren.

Ik zou dus net zo min op Wilders stemmen als ik ook niet zou stemmen op een partij die vind dat de Sharia zou ingevoerd moeten worden, of dat een geloof zijn eigen wetten mag handhaven binnen Nederland. Zo denk ik trouwens ook over elke voordeel die de ene bevolkingsgroep tegemoet komt terwijl het de ander uitsluit van deelname. Of het nu een koffieshop, een kerk, een moskee een moslimhyphotheek of een ander voordeel is voor één soort van bevolkingsgroep (en hiermee bedoel ik net zo goed homo's, allochtonen, autochtonen, mannen, vrouwen etc)

Ik vind deze historicus dus niet meer geloofwaardig en wantrouw zijn werk, door zijn voorliefde van het ene en de afschuw van het andere.

Ik heb trouwens het idee dat tegenwoordig een land niet meer aan het besturen is, maar dat men bezig is de burgers aan het gebruiken is voor hun oeverloze onderlinge onderbuikgevoelens naar hun collega's.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  zondag 12 juli 2009 @ 14:08:23 #102
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_70899952
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:02 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat mag ie dan ook wel eens een keertje voor de microfoon zeggen.
Wilders: criminele moslims moeten weg
quote:
Wilders heeft 'een heel duidelijke boodschap' voor de moslims in Europa. "Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen. Maar zo niet, als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen. Het is een rode lijn: als je die overschrijdt, sturen we je dezelfde dag terug."
  zondag 12 juli 2009 @ 14:09:28 #103
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_70899994
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:02 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat mag ie dan ook wel eens een keertje voor de microfoon zeggen.
Nee, gasten zoals jij moeten het willen lezen/horen. Maar dat gaat never nooit niet gebeuren. Liever met doombeelden als 'kampementen' komen, daar scoor je veel beter mee
  zondag 12 juli 2009 @ 14:09:39 #104
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_70900003
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:20 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Natuurlijk begaan ook autochtonen (zware) criminele activiteiten, maar allochtonen zijn in de misdaadstatistieken zwaar oververtegenwoordigd. Neem het verschijnsel loverboys, de loverboys zijn bijna allemaal allochtoon, terwijl de slachtoffers meestal autochtoon zijn.
Dat is dus echt niet waar hè.
pi_70900017
quote:
Maar als je wil blijven moet je wel accepteren dat je een tweederangsburger bent door een assimilatiecontract te tekenen waarin staat wat je moet doen en laten in gedrag en gedachten.
pi_70900034
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:47 schreef thewishmaster het volgende:
Hoe meer de elite de Wilders stemmers wegzet als een stel idioten, hoe meer de mensen geneigd zijn om op hem te stemmen of denkt de elite nu dat men weer trouw terug komt hollen naar partijen als de PVDA? Bovendien zitten we nu al een paar jaar opgescheept met een kabinet dat nauwelijks iets presteert en zelfs volgens de eigen vice-premier nauwelijks iets presteert.
Dat dus.
pi_70900073
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:09 schreef Sander het volgende:

[..]

zondag 12 juli 2009 @ 14:12:42 #108
6484 ExTec
pi_70900081
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Maar als je wil blijven moet je wel accepteren dat je een tweederangsburger bent door een assimilatiecontract te tekenen waarin staat wat je moet doen en laten in gedrag..
En hier is natuurlijk niks mis mee

Niet in jouw optiek natuurlijk, jij weet al niet beter dan dat koloniseren de norm is.
  zondag 12 juli 2009 @ 14:13:35 #109
6484 ExTec
pi_70900106
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:09 schreef Sander het volgende:

[..]

AFAIK lijkt dat wel te kloppen.

Welk gedeelte ben je het niet mee eens?
pi_70900155
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Mag ik hieruit afleiden dat je hier achter staat?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Loyaliteitsverklaring

[ Bericht 10% gewijzigd door Meh7 op 12-07-2009 14:21:41 ]
  zondag 12 juli 2009 @ 14:16:23 #111
6484 ExTec
pi_70900178
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:15 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Mag ik hieruit afleiden dat je hier achter staat?
Leuk geprobeerd.
  zondag 12 juli 2009 @ 14:19:09 #112
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70900239
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Niet in jouw optiek natuurlijk, jij weet al niet beter dan dat koloniseren de norm is.
Daar is alles mis mee. Moet jij soms ergens een contract tekenen dat jij je aan de wetten zult houden en anders naar de Zuidpool verscheept wordt?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  Moderator zondag 12 juli 2009 @ 14:20:56 #113
249559 crew  Lavenderr
pi_70900279
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:52 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Even wat er de laatste paar jaar in mijn omgeving is gebeurd:

-

Schrijf dit nu niet, de realiteit is voor sommigen veel te confronterend . Dat moet dan weer goedgepraat en gebagatelliseerd worden, dat weet je toch?
  zondag 12 juli 2009 @ 14:21:33 #114
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_70900295
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

AFAIK lijkt dat wel te kloppen.

Welk gedeelte ben je het niet mee eens?
Dat loverboys alleen maar allochtonen zijn.
  zondag 12 juli 2009 @ 14:22:08 #115
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_70900312
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Maar als je wil blijven moet je wel accepteren dat je een tweederangsburger bent door een assimilatiecontract te tekenen waarin staat wat je moet doen en laten in gedrag en gedachten.
zou jij je als tweederangsburger voelen als je een contract moest ondertekenen voor niet-crimineel gedrag, als je naar Australie, VS of Israël zou verhuizen?
Discriminatie roepen werkt niet als blankert
  zondag 12 juli 2009 @ 14:22:41 #116
6484 ExTec
pi_70900320
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:19 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Daar is alles mis mee. Moet jij soms ergens een contract tekenen dat jij je aan de wetten zult houden en anders naar de Zuidpool verscheept wordt?
Ben ik import?

Maar wederom; dat voor jou de norm is dat je dit land binnenkomt, vooral gewezen wordt op je rechten (Uitkering daar!) en voor de rest met geen woord gewezen wordt op je plichten, vind jij wel fijn zo

Maar in de echte buitenwerled is het helemaal niet vreemd dat een land eisen stelt aan import.

Al te goed is buurmansgek kon niet blijven duren hey?
  zondag 12 juli 2009 @ 14:23:24 #117
6484 ExTec
pi_70900342
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:21 schreef Sander het volgende:

[..]

Je las het gedeelte 'bijna alleen maar' niet?
  zondag 12 juli 2009 @ 14:23:26 #118
248844 Bowlingbal
pi_70900345
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Schrijf dit nu niet, de realiteit is voor sommigen veel te confronterend . Dat moet dan weer goedgepraat en gebagatelliseerd worden, dat weet je toch?
Waar héb je het over? Als je kritiek hebt op ideeën van Wilders ben je automatisch vóór criminaliteit? Is dat het?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zondag 12 juli 2009 @ 14:24:12 #119
248844 Bowlingbal
pi_70900359
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:22 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ben ik import?
Dat maakt niet uit.
quote:
Maar wederom; dat voor jou de norm is dat je dit land binnenkomt, vooral gewezen wordt op je rechten (Uitkering daar!) en voor de rest met geen woord gewezen wordt op je plichten, vind jij wel fijn zo

Maar in de echte buitenwerled is het helemaal niet vreemd dat een land eisen stelt aan import.

Al te goed is buurmansgek kon niet blijven duren hey?
- Donald Love
pi_70900393
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:21 schreef Sander het volgende:

[..]

Dikke kans van wel.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 12 juli 2009 @ 14:26:03 #121
6484 ExTec
pi_70900405
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:24 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit.
Eh, ja, we hadden het over een soort inburgerings contract voor nieuwe gelukszoekers. Dat is "import".
  zondag 12 juli 2009 @ 14:26:43 #122
248844 Bowlingbal
pi_70900429
Punt is, is dat sommigen willen dat mensen uit het buitenland andere, liever gezegd: minder rechten mogen hebben.

Dat terwijl in de grondwet staat dat ieder die zich binnen Nederland bevind voor de wet gelijk is. Ik sta liever achter de grondwet dan achter het idee om mensen uit het buitenland zachter of harder aan te pakken. In Nederland heb je je aan de wet te houden, en als je die overtreedt, wordt je gestraft. Als je uit het buitenland komt, wordt je net zo hard gestraft.
- Donald Love
pi_70900442
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:22 schreef Manke het volgende:

[..]

zou jij je als tweederangsburger voelen als je een contract moest ondertekenen voor niet-crimineel gedrag, als je naar Australie, VS of Israël zou verhuizen?
Discriminatie roepen werkt niet als blankert
Zou jij je een tweederangsburger voelen als jij een contract moet tekenen waarin staat dat je niet over bepaalde dingen mag denken?

Het is een beetje onzinnig om een extremist als Wilders te proberen te nuanceren. Die extremist heeft het al over deportaties van tientallen miljoenen moslims, hoe kan je hem nog als gematigd proberen neer te zetten? Die extremist wil het gelijkheidsbeginsel uit de Grondwet halen, dat is een aanslag op de rechtsstaat. Iemand met zulke ideeën is niet "normaal". Ik vind het prima dat hij niet als een normale politicus wordt behandeld, dat is hij namelijk niet.
  zondag 12 juli 2009 @ 14:27:11 #124
248844 Bowlingbal
pi_70900445
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eh, ja, we hadden het over een soort inburgerings contract voor nieuwe gelukszoekers. Dat is "import".
Nee, dat maakt niet uit.

Sommigen hebben vast ook wel een kleurtje, en ook dat maakt niet uit.
- Donald Love
  Moderator zondag 12 juli 2009 @ 14:28:01 #125
249559 crew  Lavenderr
pi_70900467
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:23 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Waar héb je het over? Als je kritiek hebt op ideeën van Wilders ben je automatisch vóór criminaliteit? Is dat het?
Volgens mij weet je precies wat ik bedoel.
Alles wordt weggewuifd of weggezet als incident, terwijl je toch echt niet meer van incidenten kunt spreken, maar van structurele ondermijning van onze maatschappij.
En dat baart velen zorgen.
  zondag 12 juli 2009 @ 14:28:26 #126
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_70900480
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dikke kans van wel.
Het is wel goed. Ik zit denk ik wat dichter op het wereldje van loverboys en hun slachtoffers dan jij, maar een discussie heeft weinig zin geloof ik. Hou vast aan wat je weet zou ik zeggen.
  zondag 12 juli 2009 @ 14:28:53 #127
248844 Bowlingbal
pi_70900490
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Volgens mij weet je precies wat ik bedoel.
Alles wordt weggewuifd of weggezet als incident, terwijl je toch echt niet meer van incidenten kunt spreken, maar van structurele ondermijning van onze maatschappij.
En dat baart velen zorgen.
Ik heb geen idee waar je het over hebt nee.
- Donald Love
  zondag 12 juli 2009 @ 14:30:45 #128
248844 Bowlingbal
pi_70900525
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:26 schreef Bowlingbal het volgende:
Punt is, is dat sommigen willen dat mensen uit het buitenland andere, liever gezegd: minder rechten mogen hebben.

Dat terwijl in de grondwet staat dat ieder die zich binnen Nederland bevind voor de wet gelijk is. Ik sta liever achter de grondwet dan achter het idee om mensen uit het buitenland zachter of harder aan te pakken. In Nederland heb je je aan de wet te houden, en als je die overtreedt, wordt je gestraft. Als je uit het buitenland komt, wordt je net zo hard gestraft.
Stel je daarnaast eens voor wat er zou gebeuren als families van een autochtone crimineel zouden moeten verhuizen. Dus van Amsterdam naar Maastricht, en van Maastricht naar Zwolle. Ik noem maar wat. Wat voor nut heeft dat?
- Donald Love
pi_70900527
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

quote:
‘De PVV wil het mogelijk maken om misdadigers met een dubbele nationaliteit na denaturalisatie het land uit te zetten. Hetzelfde geldt voor mensen met een dubbele nationaliteit die bijvoorbeeld de sharia nastreven en weigeren een assimilatiecontract te tekenen waarin dat wordt uitgesloten.’
http://www.depers.nl/binn(...)s-slikt-iets-in.html

Hij heeft het over mensen met een dubbele nationaliteit. (Dit is van vorige maand.)
  zondag 12 juli 2009 @ 14:31:35 #130
6484 ExTec
pi_70900546
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:26 schreef Bowlingbal het volgende:

En nu weer zo'n tranentrekkend staaltje gedweep met 'onze' grondwet, alsof meneer de mohammedaan een rechtgeaarde 'democraat' is, die pal staat voor onze verworvenheden.

Totdat je af gaat tasten wat meneer van onze vrijheid van meningsuiting vind, incl. het bij het oud vuil zetten van z'n 'enige echte vredige grootste geloof', dan kom je er snel achter dat dat heus minder mag, waaruit je de keiharde conclusie kan trekken dat doe "grondwet" leuk is als het hem uitkomt, anders niet

Ik neem gescherm met onze normen en waarden van jou niet serieus.
pi_70900569
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:31 schreef ExTec het volgende:
==. De Grondwet geldt voor iedereen in dit land.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 12-07-2009 16:26:02 ]
  zondag 12 juli 2009 @ 14:34:14 #132
248844 Bowlingbal
pi_70900607
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:31 schreef ExTec het volgende:

[..]

En nu weer zo'n tranentrekkend staaltje gedweep met 'onze' grondwet, alsof meneer de mohammedaan een rechtgeaarde 'democraat' is, die pal staat voor onze verworvenheden.

Totdat je af gaat tasten wat meneer van onze vrijheid van meningsuiting vind, incl. het bij het oud vuil zetten van z'n 'enige echte vredige grootste geloof', dan kom je er snel achter dat dat heus minder mag, waaruit je de keiharde conclusie kan trekken dat doe "grondwet" leuk is als het hem uitkomt, anders niet

De grondwet is niet van jou, ook niet van mij. Het is geen bezit. Hoe kom je daarbij? Daarbij is iets als onze normen en waarden ook belachelijk. Normen en waarden zijn persoonlijk, nooit van een groep. Inhoudelijk klopt er niets van wat je zegt.
- Donald Love
  zondag 12 juli 2009 @ 14:34:35 #133
6484 ExTec
pi_70900612
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:30 schreef Meh7 het volgende:

Hij heeft het over mensen met een dubbele nationaliteit. (Dit is van vorige maand.)
Iemand met 2 paspoorten is niet gelijk aan iemand met 1 paspoort.

Van discriminatie is derhalve geen sprake.

Ook een amerikaan om maar een zijstraat te noemen, met dubbel paspoort kan in hetzelfde schuitje terecht komen.

Overigens bestaat voor het innemen van een 2de nationaliteit al genoeg prior art, en de hel brak niet los/ er werden geen kampementen gebouwd/ het leven ging gewoon door toen verscheidene overheden dat deden.
pi_70900656
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Van discriminatie is derhalve geen sprake.

Ook een amerikaan om maar een zijstraat te noemen, met dubbel paspoort kan in hetzelfde schuitje terecht komen.

Overigens bestaat voor het innemen van een 2de nationaliteit al genoeg prior art, en de hel brak niet los/ er werden geen kampementen gebouwd/ het leven ging gewoon door toen verscheidene overheden dat deden.
Voor de Nederlandse wet geldt de Nederlandse nationaliteit en is de persoon dus een Nederlands staatsburger en geldt voor hem de Nederlandse wet en regelgeving.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 juli 2009 @ 14:36:26 #135
6484 ExTec
pi_70900660
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:34 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

De grondwet is niet van jou, ook niet van mij. Het is geen bezit. Hoe kom je daarbij?
Je doet je best om niet te lezen?

Ik refereer eraan dat we jouw gereutel over de 'grondwet! ' met een korrel zout kunnen nemen.

Die is namelijk alleen belangrijk als het je uitkomt, als'ie je niet uitkomt is'ie ineens helemaal niet belangrijk meer.
pi_70900679
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Draaikont ExtrTec, draait om het punt heen dat Wilders het niet meer over nieuwe Nederlanders heeft, maar in het algemeen over allochtonen met een dubbele nationaliteit.

Iemand met de Nederlandse nationaliteit is overigens gewoon gelijk aan een ander met de Nederlandse nationaliteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 12-07-2009 16:27:05 ]
pi_70900701
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:28 schreef Sander het volgende:

Het is wel goed. Ik zit denk ik wat dichter op het wereldje van loverboys en hun slachtoffers dan jij, maar een discussie heeft weinig zin geloof ik. Hou vast aan wat je weet zou ik zeggen.
Mag ik vragen hoe dicht jij op het vuur zit? Op het moment van typen van dit bericht zit ik nl zo'n tien meter van wat werkende meisjes af en ik zie toch echt vrijwel uitsluitend jonge jongens van tussen de 18 en 25 jaar oud en van wie je kunt vermoeden dat ze geen 'de Vries' heten die het management van de dames op zich hebben genomen... ik loop nu - met wat tussenpozen - zo'n negentien jaar rond op de wallen en weet wel een klein beetje hoe het hier werkt.
  zondag 12 juli 2009 @ 14:38:27 #138
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_70900702
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:27 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Zou jij je een tweederangsburger voelen als jij een contract moet tekenen waarin staat dat je niet over bepaalde dingen mag denken?

Het is een beetje onzinnig om een extremist als Wilders te proberen te nuanceren. Die extremist heeft het al over deportaties van tientallen miljoenen moslims, hoe kan je hem nog als gematigd proberen neer te zetten? Die extremist wil het gelijkheidsbeginsel uit de Grondwet halen, dat is een aanslag op de rechtsstaat. Iemand met zulke ideeën is niet "normaal". Ik vind het prima dat hij niet als een normale politicus wordt behandeld, dat is hij namelijk niet.
ik zou het niet leuk vinden als ik niet over de jihad en sharia mocht denken als ik moslim was, omdat dat bij het geloof hoort.

het is ook een beetje onzinnig om Wilders ongenuanceerd als extremist neer te zetten
  zondag 12 juli 2009 @ 14:39:25 #139
6484 ExTec
pi_70900724
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Voor de Nederlandse wet geldt de Nederlandse nationaliteit en is de persoon dus een Nederlands staatsburger en geldt voor hem de Nederlandse wet en regelgeving.
Ja, en dan maak je een 'Nederlandse wet' waarin je zegt dat je hyper-criminelen hun nationaliteit af kunt pakken.

Problem solved
pi_70900729
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:38 schreef Manke het volgende:

[..]

ik zou het niet leuk vinden als ik niet over de jihad en sharia mocht denken als ik moslim was, omdat dat bij het geloof hoort.

het is ook een beetje onzinnig om Wilders ongenuanceerd als extremist neer te zetten
Niet alleen als je moslim bent hoor, ook als je niet-moslim bent. Immers hoe wil je er een nuttige discussie over kunnen voeren als je er niet over mag nadenken.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 juli 2009 @ 14:39:40 #141
248844 Bowlingbal
pi_70900733
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:36 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je doet je best om niet te lezen?

Ik refereer eraan dat we jouw gereutel over de 'grondwet! ' met een korrel zout kunnen nemen.

Die is namelijk alleen belangrijk als het je uitkomt, als'ie je niet uitkomt is'ie ineens helemaal niet belangrijk meer.
Stroman.

Nergens heb ik gezegd dat ik niet achter de grondwet zou staan als die mij niet uit zou komen. Ik heb genoeg van je valse beschuldigingen voor vandaag. Keer op keer beschuldig je users van 'maar in een ander geval zou je dit en dat doen'. Dit is al de zoveelste keer deze week. Het slaat helemaal nergens op. Een compleet gebrek aan enig argument van jouw kant. Een complete leegte van reactie, hooguit bestaande uit stromannen en 'zogenaamde hypocrisie'. Ik laat het erbij voor vandaag. Als je ooit normaal wenst te discussiëren, doe dat dan over de inhoud, niet over gevallen die niet in de discussie voorkomen. Gevallen zoals 'maar in een ander geval zou je niet achter de grondwet staan'.

Doe er je voordeel mee.
- Donald Love
pi_70900751
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, en dan maak je een 'Nederlandse wet' waarin je zegt dat je hyper-criminelen hun nationaliteit af kunt pakken.

Problem solved
Dat is niet problem solved, want dat is in strijd met behoorlijk wat grondbeginselen in het strafrecht. Je zal het gehele systeem moeten veranderen. Ik wens Wilders veel succes daarbij.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 juli 2009 @ 14:41:05 #143
6484 ExTec
pi_70900759
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:37 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Draaikont ExtremisTec, draait om het punt heen dat Wilders het niet meer over nieuwe Nederlanders heeft, maar in het algemeen over allochtonen met een dubbele nationaliteit.
Sorry dat ik niet precies op de hoogte ben van de meest recente linkse modewoorden, maar wat is precies het verschil tussen een "Nieuwe Nederlander" en een "allochtoon"? Zijn het geen synoniemen?
pi_70900779
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Sorry dat ik niet precies op de hoogte ben van de meest recente linkse modewoorden, maar wat is precies het verschil tussen een "Nieuwe Nederlander" en een "allochtoon"? Zijn het geen synoniemen?
Nee, een allochtoon kan hier geboren en getogen zijn, een nieuwe Nederlander is een immigrant.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 juli 2009 @ 14:42:13 #145
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_70900780
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet alleen als je moslim bent hoor, ook als je niet-moslim bent. Immers hoe wil je er een nuttige discussie over kunnen voeren als je er niet over mag nadenken.
het gaat daarom ook niet letterlijk over het nadenken erover, maar dat snapt iedereen wel hoop ik.
extremistische trekjes =

dat dergelijke trekjes ook wel eens door onze bekrompenheid komt is een ander verhaal
  zondag 12 juli 2009 @ 14:43:04 #146
6484 ExTec
pi_70900799
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:39 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Stroman.

Nergens heb ik gezegd dat ik niet achter de grondwet zou staan als die mij niet uit zou komen.
Ik ken mijn pappenheimers.

En een dief noemt zichzelf ook geen dief.

Ik twijfel geen seconde aan welke kant jij staat, als de topic gaat over "beledigen islam vs. Vrijheid van meningsuiting"
pi_70900806
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:42 schreef Manke het volgende:

[..]

het gaat daarom ook niet letterlijk over het nadenken erover, maar dat snapt iedereen wel hoop ik.
Het gaat niet letterlijk over het nadenken? Het gaat figuurlijk over het nadenken? Het is beide verwerpelijk en niet-realistisch.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 juli 2009 @ 14:43:49 #148
6484 ExTec
pi_70900828
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, een allochtoon kan hier geboren en getogen zijn, een nieuwe Nederlander is een immigrant.
Ik doe dat niet graag, maar 'bron'?

Want wmb is het allemaal 1 pot nat.
  zondag 12 juli 2009 @ 14:44:26 #149
6484 ExTec
pi_70900845
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is niet problem solved, want dat is in strijd met behoorlijk wat grondbeginselen in het strafrecht. Je zal het gehele systeem moeten veranderen. Ik wens Wilders veel succes daarbij.
Kan niet bestaat niet.

Wetten zijn er om ons te dienen, niet andersom.
pi_70900888
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Kan niet bestaat niet.

Onrealistisch bestaat heel goed.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70900936
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Lees voor nieuwe Nederlander immigrant, allochtoon is een breder begrip waar zowel immigranten als hier geboren allochtonen onder vallen. Maar ik zie dat je blijft draaien. Ga vooral niet in op mijn punt.
pi_70900959
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik doe dat niet graag, maar 'bron'?

Want wmb is het allemaal 1 pot nat.
Een immigrant en een allochtoon is 1 pot nat?
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 juli 2009 @ 14:51:38 #153
6484 ExTec
pi_70901060
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onrealistisch bestaat heel goed.
Ik vind het uitgesproken zielig, allochtoontjes die de 'mood' langzaam om zien slaan, en laatste 'redmiddel' hebben "Ja, maar dat kan helemaal niet! De grondwet! ".

Wetten kunnen veranderen, en als ik het goed overzie, en ik heb ooit recht gehad (Jaaha), vereist dit helemaal geen GW wijziging, maar gewoon een organieke wetswijziging.

Maar je moet wat, als je het prospectus van de afgesloten weg naar het land van de melk en de honing op ziet doemen
  zondag 12 juli 2009 @ 14:52:43 #154
6484 ExTec
pi_70901085
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een immigrant en een allochtoon is 1 pot nat?
Eh, ja?

Een immigrant is toch een allochtoon?

Andersom hoeft dat idd niet, maar goed.
  zondag 12 juli 2009 @ 14:53:53 #155
6484 ExTec
pi_70901143
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:47 schreef Meh7 het volgende:
Ga vooral niet in op mijn punt.
Je had er daadwerkelijk 1?

Ik zal ens teruglezen
  zondag 12 juli 2009 @ 14:57:37 #156
8369 speknek
Another day another slay
pi_70901266
Jammer dat het in zo'n links-rechts hokje geplaatst wordt. Als er al een elite moet zijn die moet zeggen 'en nu klaar', kun je die beter aan de rechterkant zoeken. De VVD dus, maar die zien hun kiezers weglopen en zitten nog steeds in de spagaat.

Voor de rest ben ik het er wel mee eens. De kloof tussen politiek en burger moet groot zijn, want je zet daar mensen neer die zo capabel mogelijk dienen te zijn. Mensen die net zo denken als het klootjesvolk die diskwalificeren zich juist. De elite heeft een taak het volk te verheffen, als dat er niet was kun je beter een libertarisch systeem beginnen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_70901362
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik vind het uitgesproken zielig, allochtoontjes die de 'mood' langzaam om zien slaan, en laatste 'redmiddel' hebben "Ja, maar dat kan helemaal niet! De grondwet! ".

Wetten kunnen veranderen, en als ik het goed overzie, en ik heb ooit recht gehad (Jaaha), vereist dit helemaal geen GW wijziging, maar gewoon een organieke wetswijziging.

Maar je moet wat, als je het prospectus van de afgesloten weg naar het land van de melk en de honing op ziet doemen

Europees Verdrag inzake nationaliteit, Straatsburg, 06-11-1997
Artikel 7 is een opsomming van gronden die mogen leiden tot het afnemen van de nationaliteit. Het meest relevante is:
Lid 1, sub d: gedrag dat de essentiële belangen van de Staat die Partij is, ernstig schaadt

Uitleg:Kamerstuk 2008-2009, 31813, nr. 3, Tweede Kamer
quote:
Uit de tekst van artikel 7, eerste lid, aanhef en onder d, EVN en de toelich-
ting hierop volgt dat ook het plegen van strafbare voorbereidings-
handelingen gericht tegen de essentiële belangen van een staat, een
grond kunnen vormen voor de ontneming van de nationaliteit. Uit de
toelichting blijkt voorts dat misdrijven van een algemeen karakter, hoe
ernstig ook, geen grond opleveren voor het ontnemen van de nationali-
teit: bepalend is dat de kern van het staatsbestel wordt geschaad.
Nu jij weer.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:00:41 #158
188345 Py
op zich
pi_70901367
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:57 schreef speknek het volgende:
Jammer dat het in zo'n links-rechts hokje geplaatst wordt. Als er al een elite moet zijn die moet zeggen 'en nu klaar', kun je die beter aan de rechterkant zoeken. De VVD dus, maar die zien hun kiezers weglopen en zitten nog steeds in de spagaat.

Voor de rest ben ik het er wel mee eens. De kloof tussen politiek en burger moet groot zijn, want je zet daar mensen neer die zo capabel mogelijk dienen te zijn. Mensen die net zo denken als het klootjesvolk die diskwalificeren zich juist. De elite heeft een taak het volk te verheffen, als dat er niet was kun je beter een libertarisch systeem beginnen.
Dan is de vraag dus meer welk deel van de elite welk deel van het volk moet verheffen?
pi_70901380
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:53 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je had er daadwerkelijk 1?

Ik zal ens teruglezen
Die gozer heb ik nog nooit eenh punt zien maken, dus teruglezen is verspilde moeite.
to the point!
  zondag 12 juli 2009 @ 15:06:04 #160
188345 Py
op zich
pi_70901566
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:00 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Europees Verdrag inzake nationaliteit, Straatsburg, 06-11-1997
Artikel 7 is een opsomming van gronden die mogen leiden tot het afnemen van de nationaliteit. Het meest relevante is:
Lid 1, sub d: gedrag dat de essentiële belangen van de Staat die Partij is, ernstig schaadt

Uitleg:Kamerstuk 2008-2009, 31813, nr. 3, Tweede Kamer
[..]

Nu jij weer.
Als ik dat lees dan kan iemand direct zijn Nederlandse nationaliteit afgepakt worden als hij als een bedreiging voor de staat wordt gezien.
pi_70901607
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:06 schreef Py het volgende:

[..]

Als ik dat lees dan kan iemand direct zijn Nederlandse nationaliteit afgepakt worden als hij als een bedreiging voor de staat wordt gezien.
Dat kan o.a. in geval van misdrijven met een terroristisch oogmerk. Maar zoals je ook hebt kunnen lezen geldt dat niet voor "normale" criminelen.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:08:26 #162
188345 Py
op zich
pi_70901661
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:07 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat kan o.a. in geval van misdrijven met een terroristisch oogmerk. Maar zoals je ook hebt kunnen lezen geldt dat niet voor "normale" criminelen.
Ook het voorbereiden van staatsgevaarlijke dingen kan je je Nederlanderschap kosten, begrijp ik.
De definitie van 'staatsgevaarlijk'. Ligt die vast? Of is het interpretabel wat als staatsgevaarlijk kan worden aangemerkt?
pi_70901790
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:08 schreef Py het volgende:

[..]

Ook het voorbereiden van staatsgevaarlijke dingen kan je je Nederlanderschap kosten, begrijp ik.
De definitie van 'staatsgevaarlijk'. Ligt die vast? Of is het interpretabel wat als staatsgevaarlijk kan worden aangemerkt?
Strafbare voorbereiding gaat het om: http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorbereiding

Verder heb ik geen idee of "staatsgevaarlijk" ergens gedefiniëerd, grote kans dat het wel zo is. In ieder geval moet het de essentiële belangen van de staat ernstig schaden, volgens mij is dat niet zonder reden zo stringent geformuleerd. Wat ik wel weet naar aanleiding van de uitleg is dat misdrijven van een algemeen karakter daar dus niet onder vallen.
pi_70901813
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:08 schreef Py het volgende:

[..]

Stel dat we die definitie eens op gaan rekken, je snapt dan toch wel dat die definitie in de toekomst ook betrekking op jou kan gaan hebben, mocht er een regime komen die jouw mening en gedrag als "staatsgevaarlijk" beschouwt ?

Ik vind het wonderbaarlijk dat mensen die geen enkele moeite hebben het rechtsysteem in hun voordeel aan te passen geen enkel besef lijken te hebben welke implicaties dat voor henzelf kan hebben.

En dat punt maakt dat deze figuren, de "normale hardwerkende burger", inderdaad eens hun smoel moeten gaan houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2009 15:14:49 ]
pi_70901871
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:44 schreef ExTec het volgende:
Wetten zijn er om ons te beschermen.

Tegen, bijvoorbeeld, een extremistische demagoog die vrijheden van Nederlanders wil inperken.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:21:41 #166
6484 ExTec
pi_70902083
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:00 schreef Meh7 het volgende:

Nu jij weer.
En als wij die regeltjes a'la carte gaan hanteren, wie gaat daar dan wat aan doen?

Helemaal niemand

Nu jij weer.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:22:31 #167
6484 ExTec
pi_70902113
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wetten zijn er om ons te beschermen.

Tegen, bijvoorbeeld, een extremistische demagoog die vrijheden van Nederlanders wil inperken.
Ja, is historisch ook bewezen dat 'wetten' heel goed zijn in 'beschermen'.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:23:07 #168
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70902134
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:46 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Samen met het CDA de grootste partij in de peilingen. Een niet onaanzienlijk deel van het volk. Als het slechts een minderheid is waar maakt men zich dan druk over? Blijkbaar is men bang voor Wilders.
Men is bang dat e.e.a. uit de hand gaat lopen, mede door de manier waarop Wilders probeert de onrust aan te wakkeren.
quote:
Dingen roepen die niet waar zijn dat is nogal subjectief.
In sommige gevallen wel ja. Maar de PVV heeft genoeg aantoonbare onwaarheden geroepen. Neem bv zijn moslimsverhaal voor de Deense TV, de lachwekkende verkettering van het softdrugsbeleid door Brinkman ("algemeen bekende feiten behoeven geen onderbouwing") en het idee dat je iemand die in Nederland geboren is gewoon maar uit kan zetten omdat hij of zij een dubbele nationaliteit heeft.

Zo simpel gaat dat echt niet, tenzij je bereid bent de absolute paria van het westen te worden.
quote:
En waarom zouden andere partijen geen luchtkastelen verkopen?
Dat doen alle partijen in meer of mindere mate, alleen flirten die andere partijen niet met geinstitutionaliseerde discriminatie, deportatie of de potentieel helende werking van raciaal geweld
quote:
Je denkt dat de elite altijd gelijk heeft?
Niemand heeft altijd gelijk maar de fouten in Wilders' "programma" spreken voor zich. Waarom zou je uit protest stemmen op iemand die niet eens het respect kan opbrengen om een echt programma te schrijven?
quote:
Dat is waar maar denken wat goed voor anderen is of wat ze moeten denken heeft niets met democratie te maken. Sowieso is de Nederlandse democratie verre van optimaal maar dat terzijde.
Wilders denkt ook te weten wat goed is voor mij (softdrugsbeleid bv). Dus daarin doet hij niet beter dan wie dan ook.
Intelligent, but fucked up.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:23:24 #169
188345 Py
op zich
pi_70902154
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Stel dat we die definitie eens op gaan rekken, je snapt dan toch wel dat die definitie in de toekomst ook betrekking op jou kan gaan hebben, mocht er een regime komen die jouw mening en gedrag als "staatsgevaarlijk" beschouwt ?

Ik vind het wonderbaarlijk dat mensen die geen enkele moeite hebben het rechtsysteem in hun voordeel aan te passen geen enkel besef lijken te hebben welke implicaties dat voor henzelf kan hebben.

En dat punt maakt dat deze figuren, de "normale hardwerkende burger", inderdaad eens hun smoel moeten gaan houden.
Hoezo oprekken of aanpassen? Wie heeft het daarover? ik zag in het stukje citaat van Meh7 dat bij staatsgevaar, er direct de nationaliteit kan worden afgenomen. En vroeg me vervolgens af wat staatsgevaarlijk exact inhoud. Ben alleen nog benieuwd welke die essentiële onderdelen van onze rechtsstaat zijn die niet aangetast mogen worden.
pi_70902156
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

En als wij die regeltjes a'la carte gaan hanteren, wie gaat daar dan wat aan doen?

De rechterlijke macht. Dat je geen kaas hebt gegeten van staatsrecht is nu wel duidelijk.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:23:35 #171
39581 Salvad0R
universal
pi_70902161
De echte elite is allang geëmigreerd naar betere oorden.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:23:56 #172
6484 ExTec
pi_70902178
quote:

[..]

Dat kan o.a. in geval van misdrijven met een terroristisch oogmerk.

Echt, lachwekkend, dit.

En wie denk je dat er bepaald of e.e.a. daar aan voldoet?
  zondag 12 juli 2009 @ 15:24:57 #173
6484 ExTec
pi_70902202
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:23 schreef gelly het volgende:

[..]

De rechterlijke macht. Dat je geen kaas hebt gegeten van staatsrecht is nu wel duidelijk.
Nee, zelfs beide. Ik heb redelijk wat kaas gegeten van zowel de theorie alsook de praktijk.
pi_70902290
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, zelfs beide. Ik heb redelijk wat kaas gegeten van zowel de theorie alsook de praktijk.
Dan zou je iig je best kunnen doen om dat te laten blijken. In plaats daarvan gooi je de ene na de andere onzinnige sentimentele oneliners op het forum.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:27:53 #175
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_70902311
quote:

[..]

een 'normale' nederlander, niet-moslim dus, zal niet zo gauw overstappen tot extremistische handelingen met terroristische doeleinden vanuit het islamitisch geloof.
dat is gewoon de waarheid, toch?.
De VS heeft veel trekjes van een politiestaat door geloofswaanzinnigen [als je er vanuit gaat dat 911 geen false flag op. was], de 'normale' yank lijdt er ook onder.

los van dit, vrijheid mag NOOIT ingeperkt worden, en dat beseft wilders ook wel... hoop ik.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:29:24 #176
6484 ExTec
pi_70902374
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:13 schreef gelly het volgende:

Verongelijkt gehuil.

Dat de onbehouwen Wilders een politiek proces aan z'n broek heeft, zet in feite voor de toekomst net zo'n slecht precedent.

Maar laten we het erop houden dat het bij vele wel goed in hun straatje past, en we er daarom maar niet over beginnen.
pi_70902419
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Echt, lachwekkend, dit.

En wie denk je dat er bepaald of e.e.a. daar aan voldoet?
Het ernstig schaden van essentiële belangen van de staat, daar gaat het om. Als Nederland een kruimeldief als terrorist aanmerkt om zijn nationaliteit af te pakken, is dat een schending van dat verdrag. Verdragen staan volgens de Grondwet boven Nederlandse wetten.

Maar misschien is het wel heel, heel, heeeeel erg lang geleden dat jij (een cursusje) rechten gehad hebt.
pi_70902502
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:27 schreef Manke het volgende:

[..]

een 'normale' nederlander, niet-moslim dus, zal niet zo gauw overstappen tot extremistische handelingen met terroristische doeleinden vanuit het islamitisch geloof.

Terreur is simpelweg een crimineel feit plegen met als doel de samenleving te ontwrichten uit politieke of andere morele overtuiging.

Wil iemand zijn Nederlands staatsburgerschap verliezen om een dergelijk delict dan moet dat feit vrij ernstig zijn. Wat de Wilders adept niet helemaal schijnt te begrijpen is dat als we de regels wat minder stringent toepassen Wilders zelf ook zijn Nederlandse paspoort kan verliezen, mocht hij veroordeeld worden voor discriminatie en haatzaaien.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:33:59 #179
6484 ExTec
pi_70902562
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:27 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan zou je iig je best kunnen doen om dat te laten blijken.
Dat doe ik dus, maar ik vermoed dat e.e.a niet to your liking is.

Met supranationale wetten geld nu eenmaal dat in de praktijk de interpretatie en uitvoering ingevuld wordt door landen zelf.

Een afkadering kan aan de bovenkant een europese rechtbank zijn, maar ook die hebben geen zwaardmacht om naleving af te dwingen.

En je kunt gewoon gevoeglijk vergeten dat landen als Duitsland goede (handels-) relaties op het spel gaan zetten, enkel en alleen omdat een land niet lief is voor buitenlandertjes. Dat is alleen de natte droom van mohammedanen.

Maar in de echte wereld staat de klok in ons omringende landen op ongeveer net zo laat.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:35:36 #180
6484 ExTec
pi_70902624
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:30 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het ernstig schaden van essentiële belangen van de staat, daar gaat het om.
En gekke geertje als premier (laten we hopen van niet... ) verkondigd dat -weg- de 'essentiele belangen van de staat' schaden (en dat is zo vaag, dat krijg je nog wel rond ook), en zwaaien maar naar Mo

[ Bericht 1% gewijzigd door remlof op 12-07-2009 16:12:12 ]
pi_70902668
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:33 schreef ExTec het volgende:

En je kunt gewoon gevoeglijk vergeten dat landen als Duitsland goede (handels-) relaties op het spel gaan zetten, enkel en alleen omdat een land niet lief is voor buitenlandertjes. Dat is alleen de natte droom van mohammedanen.
Een voorbeeld van hoe Duitsland hiermee omgaat:

http://www.trouw.nl/archief/article1310640.ece

Hier gaat het weliswaar om een ander verdrag, maar toch. Blijkbaar vindt Duitsland het toch niet waard om koste wat kost hun wil op te leggen als dat in strijd is met verdragen of EG-recht.
pi_70902743
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

En gekke geertje als premier (laten we hopen van niet... ) verkondigd dat -weg- de 'essentiele belangen van de staat' schaden (en dat is zo vaag, dat krijg je nog wel rond ook), en zwaaien maar naar Mo
Dat gaat dus niet op.
quote:
Uit de tekst van artikel 7, eerste lid, aanhef en onder d, EVN en de toelich-
ting hierop volgt dat ook het plegen van strafbare voorbereidings-
handelingen gericht tegen de essentiële belangen van een staat, een
grond kunnen vormen voor de ontneming van de nationaliteit. Uit de
toelichting blijkt voorts dat misdrijven van een algemeen karakter, hoe
ernstig ook, geen grond opleveren voor het ontnemen van de nationali-
teit: bepalend is dat de kern van het staatsbestel wordt geschaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door remlof op 12-07-2009 16:50:54 ]
  zondag 12 juli 2009 @ 15:39:05 #183
6484 ExTec
pi_70902755
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:32 schreef gelly het volgende:
... Wilders zelf ook zijn Nederlandse paspoort kan verliezen, mocht hij veroordeeld worden voor discriminatie en haatzaaien.
Hoezo, heeft hij er meer dan 1 dan?

Of krijgen we van jou nou de versimplificatie als dat iedereen dan z'n nationaliteit kwijt kan raken?

pi_70902805
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hoezo, heeft hij er meer dan 1 dan?

Of krijgen we van jou nou de versimplificatie als dat iedereen dan z'n nationaliteit kwijt kan raken?

Als we toch al regels en verdragen aan onze laars gaan lappen... Zet hem op een vliegtuig naar Zimbabwe.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:40:44 #185
6484 ExTec
pi_70902815
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:38 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat gaat dus niet op.
Lees even terug over wat ik zei over het niet bestaan van die europese zwaardmacht.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:41:37 #186
6484 ExTec
pi_70902856
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:40 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als we toch al regels en verdragen aan onze laars gaan lappen... Zet hem op een vliegtuig naar Zimbabwe.
Goed idee.

Eerst zorgen dat je in de politiek komt, en de grootste wordt
  zondag 12 juli 2009 @ 15:42:54 #187
248844 Bowlingbal
pi_70902900
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik ken mijn pappenheimers.

En een dief noemt zichzelf ook geen dief.

Ik twijfel geen seconde aan welke kant jij staat, als de topic gaat over "beledigen islam vs. Vrijheid van meningsuiting"
Is een belediging een mening dan? Werkelijk waar, waar blijven je argumenten?
- Donald Love
pi_70902911
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:40 schreef ExTec het volgende:

[..]

Lees even terug over wat ik zei over het niet bestaan van die europese zwaardmacht.
Je denkt dat de EU geen macht heeft? Waarom draagt Nederland jaarlijks al dat geld af? Waarom implementeert Nederland alle richtlijnen en regels die de EU stelt?

Verder: http://www.trouw.nl/archief/article1310640.ece
  zondag 12 juli 2009 @ 15:45:05 #189
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70902996
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:52 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Even wat er de laatste paar jaar in mijn omgeving is gebeurd:

- Onze winkel overvallen: 3 maal
- Stiefvader gevolgd naar huis, zijn twee kleintjes(destijds 1 en 3 jaar oud) kregen een pistool op het hoofd met de toevoeging: "Kluis open of we schieten je kinderen af"
-zusje aangevallen door tuig met bierflesje in de Leidsestraat. Politie greep niet in, zij is uiteindelijk ontzet door voorbijgangers.
- zusje lastig gevallen, vrijwel dagelijks. Zij gaat niet meer uit in de buurt van het Leidseplein en gaat niet meer in een rokje het huis uit.
- Vriendin woont in de Diamantbuurt. Het woord kankerhoer ziet zij tegenwoordig als groet en ook zij haalt het niet meer in haar hoofd om in een rokje naar buiten te gaan. Overigens vond zij het woord kankerhoer een tijdje terug toch niet zo leuk om te horen, dus stak zij haar middelvinger op. Zij liep haar huis in en enkele minuten later vloog er een steen door de ruit.
-Zelf heb ik een discotheek in het centrum van Amsterdam gehad. Ik zal je niet vervelen met de ellende die ik daar heb gehad...

Enneh, nu raden hoe vaak de daders van bovenstaande autochtonen waren. Juist ja, nimmer...

Vermoedelijk is het niet zonder reden dat justitie de aandacht iets meer heeft liggen op bepaalde groepen...of hebben wij gewoon toevallig pech gehad dat we nog nooit een autochtone crimineel tegen zijn gekomen?

MIjn stiefvader is van Algerijnse origine, is dus zelf een allochtoon. Mag jij raden op wie hij wil gaan stemmen.. Ik probeer 'm dat overigens uit zijn hoofd te praten, daar ik niet denk dat Wilders de oplossing heeft. Wie die oplossingen wel heeft? Geen idee...daaarom denk ik dat ik de volgende keer blanco stem
De winkel waar ik werkte is ook wel eens overvallen door twee Marokkanen. Mijn voormalige kennissenkring is bijna 100% Nederlands en je wil niet weten wat die allemaal flikten en sommigen nog flikken.

Dat allochtonen (en vooral Marokkanen en Antillianen) onevenredig 'goed' vertegenwoordigd zijn in de statistieken is al lang en breed bekend. Ik snap niet zo goed wat jouw persoonlijke ervaringen daar aan toevoegen als zijnde "veelzeggend" (zo breng je het althans). Net zo min als dat mijn ervaringen daarin exemplarisch zijn voor Nederlanders op het boevenpad.

Maar goed, ieder z'n verhaal natuurlijk.

Alleen de vraag is en blijft: wát lossen we op dankzij Wilders, welke problemen zullen we ervaren dankzij Wilders en wat is de einduitkomst van dat rekensommetje.

Als je dan serieus kijkt naar wat Wilders biedt dan kun je niet met droge ogen beweren dat daar een 'oplossing' ligt. Als je vindt van wel dan mis je écht een fundamenteel stuk begrip van de moderne democratie.

Begrijp me niet verkeerd: het is nu ook verre van perfect en het is zeker zo dat de NL politiek een aardige schop onder het collectieve hol verdient voor een heel scala aan misstanden waar nauwelijks iets mee gebeurt (naar mijn mening vooral intern overigens, maar dit terzijde). Dus wat dat betreft begrijp ik best dat Wilders mensen trekt.

Maar je moet verder kijken dan dat om een constructieve bijdrage te kunnen leveren denk ik. En als je dus verder kijkt dan die anti-stem die Wilders in ieder geval vertegenwoordigt, dan ligt daar weinig constructiefs, voor zover het uberhaupt mogelijk en doordacht is (zie bv hoe het "programma" op de PVV website zichzelf tegenspreekt).

Is dat dan echt het beste wat we te bieden hebben tegen onze problemen?
Intelligent, but fucked up.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:45:44 #190
6484 ExTec
pi_70903017
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:42 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Is een belediging een mening dan?
Precies, hier gaat meneer al, ik hoef me punt niet eens uit te bouwen

Kritiek op de islam wordt comfy op het bergje "belediging, GEEN mening" gegooid
  zondag 12 juli 2009 @ 15:48:59 #191
104871 remlof
Europees federalist
pi_70903151
Met het oog op de Grondwet en het wijzigen daarvan vind ik het ook zeer dubieus en verwerpelijk dat de PVV de Eerste Kamer wil afschaffen.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:49:42 #192
6484 ExTec
pi_70903185
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:43 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je denkt dat de EU geen macht heeft? Waarom draagt Nederland jaarlijks al dat geld af? Waarom implementeert Nederland alle richtlijnen en regels die de EU stelt?
Omdat NL dat wil?

Je komt ontstellend naief en wereldvreemd over.

De werken van Maciavelli zijn relevant in deze, alsook de uitspraak van Mao dat macht uit de loop van een geweer komt.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:50:49 #193
6484 ExTec
pi_70903236
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:48 schreef remlof het volgende:
Met het oog op de Grondwet en het wijzigen daarvan vind ik het ook zeer dubieus en verwerpelijk dat de PVV de Eerste Kamer wil afschaffen.
Oh, maar dat stelde Thijs Woltgens van de PvdA decennia terug ook al voor.

Maar misschien dat jij in die tijd nog luiers aan het volpoepen was, ik weet het niet.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:54:31 #194
104871 remlof
Europees federalist
pi_70903392
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

Oh, maar dat stelde Thijs Woltgens van de PvdA decennia terug ook al voor.

Maar misschien dat jij in die tijd nog luiers aan het volpoepen was, ik weet het niet.
Nee hoor, ik heb nog geen mogelijkheid om van mijn stemrecht gebruik te maken voorbij laten gaan sinds 1988.
  zondag 12 juli 2009 @ 15:56:52 #195
6484 ExTec
pi_70903470
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb nog geen mogelijkheid om van mijn stemrecht gebruik te maken voorbij laten gaan sinds 1988.
OK

En inhoudelijk heb je wel een punt, met dan als kanttekening dat het afschaffen van de 1ste kamer met enige regelmaat de revue passeert. En niet alleen bij monde van gekke geertje.

En afschaffen hoeft van mij niet perse, mag van mij wel flink de bezem door. 1ste kamer is echt een anachronisme.
pi_70903691
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:49 schreef ExTec het volgende:

[..]

Omdat NL dat wil?

Natuurlijk is de EU geen overheerser die Nederland heeft ingenomen, Nederland heeft een deel van haar soevereiniteit vrijwillig afgestaan aan de EU. Regels uit de EU werken nu direct door tot in Nederland, EG-recht staat boven het Nederlandse recht. Jouw opvatting dat Nederland dat Nederland regels aan haar laars zal lappen wordt nergens door ondersteund. In de rechtstaat Nederland, heeft Nederland zich te houden aan recht dat boven de Nederlandse wetten staat.

Jouw oorspronkelijke opvatting was, dat dat bereikt kon worden door een "organieke" Nederlandse wet. Dat is overduidelijk onzin gebleken. Dat kan niet in een Nederland als een rechtstaat. Jij stelt dat het wel kan en dat Nederland alle regels aan haar laars kan lappen. Dan kwalificeert Nederland niet meer als rechtsstaat. Jij ziet dat als realistisch en dan durf je mij wereldvreemd te noemen.

Ik heb een link geplaatst van hoe Duitsland hoe daarmee omgaat en dat negeer je maar omdat het niet in je straatje past, nogmaals dan maar: http://www.trouw.nl/archief/article1310640.ece Dit is een voorbeeld uit de "praktijk", waar jij het over hebt. Zo werkt het, theoretisch EN in de praktijk.
  zondag 12 juli 2009 @ 16:03:35 #197
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_70903702
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:49 schreef ExTec het volgende:

[..]

Omdat NL dat wil?
.
Omdat bepaalde politici dat willen. Nederland heeft "Nee" gestemd, weet je nog wel?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 12 juli 2009 @ 16:04:58 #198
6484 ExTec
pi_70903742
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:

En het antwoord daarop is helaas: Ja.

Ook jij hebt inhoudelijk wel gelijk hoor, maar het alternatief is die 'linkse elite" die volgens sommigen hier 'beslist!' geen linkse elite mag heten , die eigenlijk maar van mening is dat de poster waar jij op reageert maar aan het 'zeiken' is
  zondag 12 juli 2009 @ 16:05:42 #199
6484 ExTec
pi_70903765
quote:
Op zondag 12 juli 2009 16:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat bepaalde politici dat willen. Nederland heeft "Nee" gestemd, weet je nog wel?
Eensch is.

Maar het zijn nu eenmaal 'onze politici' of we dat nu leuk vinden of niet.
pi_70903779
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

De winkel waar ik werkte is ook wel eens overvallen door twee Marokkanen. Mijn voormalige kennissenkring is bijna 100% Nederlands en je wil niet weten wat die allemaal flikten en sommigen nog flikken.

Dat allochtonen (en vooral Marokkanen en Antillianen) onevenredig 'goed' vertegenwoordigd zijn in de statistieken is al lang en breed bekend. Ik snap niet zo goed wat jouw persoonlijke ervaringen daar aan toevoegen als zijnde "veelzeggend" (zo breng je het althans). Net zo min als dat mijn ervaringen daarin exemplarisch zijn voor Nederlanders op het boevenpad.

Maar goed, ieder z'n verhaal natuurlijk.

Alleen de vraag is en blijft: wát lossen we op dankzij Wilders, welke problemen zullen we ervaren dankzij Wilders en wat is de einduitkomst van dat rekensommetje.

Als je dan serieus kijkt naar wat Wilders biedt dan kun je niet met droge ogen beweren dat daar een 'oplossing' ligt. Als je vindt van wel dan mis je écht een fundamenteel stuk begrip van de moderne democratie.

Begrijp me niet verkeerd: het is nu ook verre van perfect en het is zeker zo dat de NL politiek een aardige schop onder het collectieve hol verdient voor een heel scala aan misstanden waar nauwelijks iets mee gebeurt (naar mijn mening vooral intern overigens, maar dit terzijde). Dus wat dat betreft begrijp ik best dat Wilders mensen trekt.

Maar je moet verder kijken dan dat om een constructieve bijdrage te kunnen leveren denk ik. En als je dus verder kijkt dan die anti-stem die Wilders in ieder geval vertegenwoordigt, dan ligt daar weinig constructiefs, voor zover het uberhaupt mogelijk en doordacht is (zie bv hoe het "programma" op de PVV website zichzelf tegenspreekt).

Of je leest even... waar preek ik voor Wilders? En wat mijn lijstje toevoegt? Mijn lijstje is een antwoord op Klopkoek, die stelde dat de statistieken scheefgetrokken worden en dat de politie de andere bevolkingsgroepen ook extra zoekt, vandaar mijn lijstje..

Onze winkel is niet 'weleens' overvallen..wij zijn drie keer overvallen, de laatste paar jaar..om nog maar te zwijgen van de overval bij mijn stiefvader thuis. Dat jij dat nuanceert met je Nederlandse vrienden die ook weleens wat flikken moet je zelf weten... Het waren geen autochtonen die ons overvielen, het zijn geen autochtonen die mijn vriendin en mijn zus vrijwel dagelijks lastigvallen...

Maar nogmaals, ik ben geen Wildersstemmer.. vanaf heden ben ik blancostemmer. Mijn stiefvader (zelf een allochtoon! Algerijn nota bene!) is dat inmiddels wel...ik denk dat dat voldoende zegt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')