abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70899840
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:26 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja dank je.

Kom jongens, help mee dit lijstje aan te vullen!
Het "Zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten"van toepassing is op Thomas van der Dunck, is mij ook wel duidelijk.

Ik vind historicus zijn leuk, maar de uitspraken van die gast vind ik juist eng voor een historicus. En gelukkig is niet elke historicus het met hem eens.
quote:
Het Palestijns-Israëlische conflict is vooral een conflict van slachtoffers. Bovendien geldt nergens zozeer het spreekwoord “Waar twee kijven…” als in Israël en Palestina. Het lijden van de één doet niets af aan het verdriet van de ander, en door de schuld van de ene partij is de andere partij niet minder verantwoordelijk. De alsmaar voortdurende bezetting van de Westoever bemoeilijkt het vinden van een vreedzame overeenkomst tussen de Palestijnen en Israël steeds meer.

Hetzelfde geldt echter voor het door Iran en Syrië gestimuleerde fanatisme en het doelbewuste Verelendungsbeleid van Hamas, Islamitische Jihad en andere Palestijnse organisaties. Als er naast slachtofferschap iets is wat de twee belangrijkste partijen in dit conflict kenmerkt, dan is het een gebrek aan werkelijke, verantwoordelijke leiders die de belangen van hun volk belangrijker achten dan die van hunzelf of van hun financiële en spirituele sponsors.

Zij die het vanaf de zijlijnen zo goed met ons voor (menen te) hebben, zouden niet moeten kiezen voor Israël óf de Palestijnen maar voor Israël én de Palestijnen
Deze woorden heb ik opgeslagen en die vind ik hier wel van toepassing. De enige reden waarom die Thomas zo tegen Wilders is, is volgens mij omdat ze het gevoel hebben dat Wilders pro Israël is en tegen de Islam (of eigenlijk bang is voor de islam) Zou Wilders andersom gedacht hebben (dus met hun tegen de joden zijn...of tegen het bestaanrecht van Israël)? Zouden dit soort dramaqueens Wilders vereren.

Ik zou dus net zo min op Wilders stemmen als ik ook niet zou stemmen op een partij die vind dat de Sharia zou ingevoerd moeten worden, of dat een geloof zijn eigen wetten mag handhaven binnen Nederland. Zo denk ik trouwens ook over elke voordeel die de ene bevolkingsgroep tegemoet komt terwijl het de ander uitsluit van deelname. Of het nu een koffieshop, een kerk, een moskee een moslimhyphotheek of een ander voordeel is voor één soort van bevolkingsgroep (en hiermee bedoel ik net zo goed homo's, allochtonen, autochtonen, mannen, vrouwen etc)

Ik vind deze historicus dus niet meer geloofwaardig en wantrouw zijn werk, door zijn voorliefde van het ene en de afschuw van het andere.

Ik heb trouwens het idee dat tegenwoordig een land niet meer aan het besturen is, maar dat men bezig is de burgers aan het gebruiken is voor hun oeverloze onderlinge onderbuikgevoelens naar hun collega's.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  zondag 12 juli 2009 @ 14:08:23 #102
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_70899952
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:02 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat mag ie dan ook wel eens een keertje voor de microfoon zeggen.
Wilders: criminele moslims moeten weg
quote:
Wilders heeft 'een heel duidelijke boodschap' voor de moslims in Europa. "Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen. Maar zo niet, als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen. Het is een rode lijn: als je die overschrijdt, sturen we je dezelfde dag terug."
  zondag 12 juli 2009 @ 14:09:28 #103
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_70899994
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:02 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat mag ie dan ook wel eens een keertje voor de microfoon zeggen.
Nee, gasten zoals jij moeten het willen lezen/horen. Maar dat gaat never nooit niet gebeuren. Liever met doombeelden als 'kampementen' komen, daar scoor je veel beter mee
  zondag 12 juli 2009 @ 14:09:39 #104
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_70900003
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:20 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Natuurlijk begaan ook autochtonen (zware) criminele activiteiten, maar allochtonen zijn in de misdaadstatistieken zwaar oververtegenwoordigd. Neem het verschijnsel loverboys, de loverboys zijn bijna allemaal allochtoon, terwijl de slachtoffers meestal autochtoon zijn.
Dat is dus echt niet waar hè.
pi_70900017
quote:
Maar als je wil blijven moet je wel accepteren dat je een tweederangsburger bent door een assimilatiecontract te tekenen waarin staat wat je moet doen en laten in gedrag en gedachten.
pi_70900034
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:47 schreef thewishmaster het volgende:
Hoe meer de elite de Wilders stemmers wegzet als een stel idioten, hoe meer de mensen geneigd zijn om op hem te stemmen of denkt de elite nu dat men weer trouw terug komt hollen naar partijen als de PVDA? Bovendien zitten we nu al een paar jaar opgescheept met een kabinet dat nauwelijks iets presteert en zelfs volgens de eigen vice-premier nauwelijks iets presteert.
Dat dus.
pi_70900073
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:09 schreef Sander het volgende:

[..]

zondag 12 juli 2009 @ 14:12:42 #108
6484 ExTec
pi_70900081
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Maar als je wil blijven moet je wel accepteren dat je een tweederangsburger bent door een assimilatiecontract te tekenen waarin staat wat je moet doen en laten in gedrag..
En hier is natuurlijk niks mis mee

Niet in jouw optiek natuurlijk, jij weet al niet beter dan dat koloniseren de norm is.
  zondag 12 juli 2009 @ 14:13:35 #109
6484 ExTec
pi_70900106
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:09 schreef Sander het volgende:

[..]

AFAIK lijkt dat wel te kloppen.

Welk gedeelte ben je het niet mee eens?
pi_70900155
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Mag ik hieruit afleiden dat je hier achter staat?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Loyaliteitsverklaring

[ Bericht 10% gewijzigd door Meh7 op 12-07-2009 14:21:41 ]
  zondag 12 juli 2009 @ 14:16:23 #111
6484 ExTec
pi_70900178
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:15 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Mag ik hieruit afleiden dat je hier achter staat?
Leuk geprobeerd.
  zondag 12 juli 2009 @ 14:19:09 #112
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70900239
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Niet in jouw optiek natuurlijk, jij weet al niet beter dan dat koloniseren de norm is.
Daar is alles mis mee. Moet jij soms ergens een contract tekenen dat jij je aan de wetten zult houden en anders naar de Zuidpool verscheept wordt?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  Moderator zondag 12 juli 2009 @ 14:20:56 #113
249559 crew  Lavenderr
pi_70900279
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:52 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Even wat er de laatste paar jaar in mijn omgeving is gebeurd:

-

Schrijf dit nu niet, de realiteit is voor sommigen veel te confronterend . Dat moet dan weer goedgepraat en gebagatelliseerd worden, dat weet je toch?
  zondag 12 juli 2009 @ 14:21:33 #114
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_70900295
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

AFAIK lijkt dat wel te kloppen.

Welk gedeelte ben je het niet mee eens?
Dat loverboys alleen maar allochtonen zijn.
  zondag 12 juli 2009 @ 14:22:08 #115
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_70900312
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Maar als je wil blijven moet je wel accepteren dat je een tweederangsburger bent door een assimilatiecontract te tekenen waarin staat wat je moet doen en laten in gedrag en gedachten.
zou jij je als tweederangsburger voelen als je een contract moest ondertekenen voor niet-crimineel gedrag, als je naar Australie, VS of Israël zou verhuizen?
Discriminatie roepen werkt niet als blankert
  zondag 12 juli 2009 @ 14:22:41 #116
6484 ExTec
pi_70900320
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:19 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Daar is alles mis mee. Moet jij soms ergens een contract tekenen dat jij je aan de wetten zult houden en anders naar de Zuidpool verscheept wordt?
Ben ik import?

Maar wederom; dat voor jou de norm is dat je dit land binnenkomt, vooral gewezen wordt op je rechten (Uitkering daar!) en voor de rest met geen woord gewezen wordt op je plichten, vind jij wel fijn zo

Maar in de echte buitenwerled is het helemaal niet vreemd dat een land eisen stelt aan import.

Al te goed is buurmansgek kon niet blijven duren hey?
  zondag 12 juli 2009 @ 14:23:24 #117
6484 ExTec
pi_70900342
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:21 schreef Sander het volgende:

[..]

Je las het gedeelte 'bijna alleen maar' niet?
  zondag 12 juli 2009 @ 14:23:26 #118
248844 Bowlingbal
pi_70900345
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Schrijf dit nu niet, de realiteit is voor sommigen veel te confronterend . Dat moet dan weer goedgepraat en gebagatelliseerd worden, dat weet je toch?
Waar héb je het over? Als je kritiek hebt op ideeën van Wilders ben je automatisch vóór criminaliteit? Is dat het?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zondag 12 juli 2009 @ 14:24:12 #119
248844 Bowlingbal
pi_70900359
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:22 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ben ik import?
Dat maakt niet uit.
quote:
Maar wederom; dat voor jou de norm is dat je dit land binnenkomt, vooral gewezen wordt op je rechten (Uitkering daar!) en voor de rest met geen woord gewezen wordt op je plichten, vind jij wel fijn zo

Maar in de echte buitenwerled is het helemaal niet vreemd dat een land eisen stelt aan import.

Al te goed is buurmansgek kon niet blijven duren hey?
- Donald Love
pi_70900393
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:21 schreef Sander het volgende:

[..]

Dikke kans van wel.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 12 juli 2009 @ 14:26:03 #121
6484 ExTec
pi_70900405
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:24 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit.
Eh, ja, we hadden het over een soort inburgerings contract voor nieuwe gelukszoekers. Dat is "import".
  zondag 12 juli 2009 @ 14:26:43 #122
248844 Bowlingbal
pi_70900429
Punt is, is dat sommigen willen dat mensen uit het buitenland andere, liever gezegd: minder rechten mogen hebben.

Dat terwijl in de grondwet staat dat ieder die zich binnen Nederland bevind voor de wet gelijk is. Ik sta liever achter de grondwet dan achter het idee om mensen uit het buitenland zachter of harder aan te pakken. In Nederland heb je je aan de wet te houden, en als je die overtreedt, wordt je gestraft. Als je uit het buitenland komt, wordt je net zo hard gestraft.
- Donald Love
pi_70900442
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:22 schreef Manke het volgende:

[..]

zou jij je als tweederangsburger voelen als je een contract moest ondertekenen voor niet-crimineel gedrag, als je naar Australie, VS of Israël zou verhuizen?
Discriminatie roepen werkt niet als blankert
Zou jij je een tweederangsburger voelen als jij een contract moet tekenen waarin staat dat je niet over bepaalde dingen mag denken?

Het is een beetje onzinnig om een extremist als Wilders te proberen te nuanceren. Die extremist heeft het al over deportaties van tientallen miljoenen moslims, hoe kan je hem nog als gematigd proberen neer te zetten? Die extremist wil het gelijkheidsbeginsel uit de Grondwet halen, dat is een aanslag op de rechtsstaat. Iemand met zulke ideeën is niet "normaal". Ik vind het prima dat hij niet als een normale politicus wordt behandeld, dat is hij namelijk niet.
  zondag 12 juli 2009 @ 14:27:11 #124
248844 Bowlingbal
pi_70900445
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eh, ja, we hadden het over een soort inburgerings contract voor nieuwe gelukszoekers. Dat is "import".
Nee, dat maakt niet uit.

Sommigen hebben vast ook wel een kleurtje, en ook dat maakt niet uit.
- Donald Love
  Moderator zondag 12 juli 2009 @ 14:28:01 #125
249559 crew  Lavenderr
pi_70900467
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:23 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Waar héb je het over? Als je kritiek hebt op ideeën van Wilders ben je automatisch vóór criminaliteit? Is dat het?
Volgens mij weet je precies wat ik bedoel.
Alles wordt weggewuifd of weggezet als incident, terwijl je toch echt niet meer van incidenten kunt spreken, maar van structurele ondermijning van onze maatschappij.
En dat baart velen zorgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')