Janou, want de PvdA belooft al 30 jaar beterschap, maar deze ronde gaan ze er echt wat aan doen!quote:Op zondag 12 juli 2009 16:54 schreef Mutant01 het volgende:
Er zijn genoeg andere partijen die een realistisch alternatief bieden voor de problematiek.
Het gaat mij niet om de persoon Wilders. Het beeld is er nu dat Wilders De Verlosser kan worden. En dat komt doordat hij een soort van martelaar van het vrije woord is geworden. Na de dood op Fortuyn en van Gogh, de vlucht van Hirsi Ali en het monddood maken van columnisten en cartoonisten, is hij degene die de vrijheid van meningsuiting lijkt bevrijd te hebben van de verstikking van 'links'. Er was een eng sfeertje aan het ontstaan waarin mensen ten onrechte voor racist werden uitgemaakt als ze voorzichtig kritiek hadden op bepaalde aspecten van de islam.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:47 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Okee, vraagje terug: denk jij dat WIlders dat allemaal op kan lossen? Waar we hier in Amsterdam het meeste last van hebben zijn jongens van tussen de 14 en pak 'm beet 20 jaar die helemaal losgeslagen zijn. Die jongens zijn hier geboren en kun je niet uitzetten, dubbel paspoort of niet. Het enige dat daartegen helpt is een fatsoenlijke opleiding en een fatsoenlijke baan voor degenen die nog willen en kunnen aanpassen en keiharde repressie voor de hardleerse types... Doe je goed, dan krijg je goed, doe je kwaad, dan krijg je kwaad. Dat idee...
[..]
Die kracht is maar weinigen gegeven. De meesten zoeken de schuld buiten zichzelf.quote:Tsja, de gemiddelde Algerijn in Frankrijk weet zich ook niet te gedragen. Paps heeft er een kast van een huis, een bedrijf en is er een gerespeerd burger. Je leven is wat je er van maakt. Je kunt niemand buiten jezelf de schuld geven als je faalt.
[..]
Op straat hèquote:Ach, ik zie er dagelijks genoeg... 't is maar net waar je kijkt..
quote:Op zondag 12 juli 2009 16:54 schreef Mutant01 het volgende:
Het heeft er heel veel mee te maken, dergelijke toon zullen de regels hebben onder Wilders. Non-vrijheid - 2e rangs behandeling, als hij daar zo op geilt moet hij het zelf weten.
Joh, de enige partijen in ons politieke bestel zijn de PVDA en de PVV. Allahmemaggies zeg.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Janou, want de PvdA belooft al 30 jaar beterschap, maar deze ronde gaan ze er echt wat aan doen!
Maar dat er in jouw optiek hoegenaamd geen problemen zijn, zeker geen problemen die een uitzonderlijke aanpak rechtvaardigen, goes without saying
We zitten gewoon allemaal een beetje te zeiken, weet je
In ander nieuws van de dag, staat Gekke Geertje in de polls weer onveranderd bovenaan
Gek is dat toch joh
Nee precies, die afwachtende houding, pas als het daadwerkelijk allemaal er van komt en het land ten onder gaat, daar hebben we wat aan toch? Je weet NU wat zijn ideeën zijn en dat zou genoeg moeten zijn om te moeten weten dat je een dergelijk figuur nimmer aan de macht wil hebben.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:01 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
poeh poeh poeh...grote woorden hoor. Je gaat er al vanuit dat Wilders de grote roerganger van Nederland wordt? Die kamer en kabinet ontmantelt en een dictatuur neerzet? Aan de leiband van Israël (dan hebben we die ook weer gehad) alle moslims de zee in jaagt? Kom zeg, zo'n vaart zal het niet lopen...
quote:Op zondag 12 juli 2009 16:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, maar daarvoor moet je je vader vragen hoe de situatie tussen Marokkanen en Algerijnen over het algemeen is.
Ah, zo erg dus.quote:Zaterdag ging de Marokkaans-Algerijnse grens voor het eerst in vijftien jaar open. En na een uur ging hij weer dicht
Wat verbloemen?quote:
quote:...gericht op totale vernietiging van de multiculturele samenleving.
En jij denkt niet dat een afgestudeerd en gepromoveerd historicus betere onderbouwde vergelijkingen kan maken dan een omhooggevallen MBO'ertje dat zijn hele werkzame leven al in de Tweede Kamer zit (over aan het pluche vastgebakken zitten gesproken)?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een onderbouwde nazivergelijking is niets mis mee.
quote:De koran en Mein Kampf zijn inderdaad heel wel vergelijkbaar. Allebei bagger geschreven haatboekjes.
Hey, leermomentje voor mij:quote:Op zondag 12 juli 2009 17:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Joh, de enige partijen in ons politieke bestel zijn de PVDA en de PVV. Allahmemaggies zeg.
Ben ik het mee eens dat het zo'n vaart niet zal lopen. Maar een deel van de bevolking ziet hem als een soort verlosser. En dat is een beetje eng, vind ik.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:01 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
poeh poeh poeh...grote woorden hoor. Je gaat er al vanuit dat Wilders de grote roerganger van Nederland wordt? Die kamer en kabinet ontmantelt en een dictatuur neerzet? Aan de leiband van Israël (dan hebben we die ook weer gehad) alle moslims de zee in jaagt? Kom zeg, zo'n vaart zal het niet lopen...
Ja hoor, hier bijvoorbeeld een arnhemmer uit Klarendal, één van de "prachtwijken" van Vogelaarquote:Op zondag 12 juli 2009 17:05 schreef ExTec het volgende:
En jij gelooft echt dat er buiten de grachtengordel mensen warmlopen voor de 'multiculturele samenleving'?
quote:Op zondag 12 juli 2009 17:04 schreef Mutant01 het volgende:
Nee precies, die afwachtende houding, pas als het daadwerkelijk allemaal er van komt en het land ten onder gaat, daar hebben we wat aan toch? Je weet NU wat zijn ideeën zijn en dat zou genoeg moeten zijn om te moeten weten dat je een dergelijk figuur nimmer aan de macht wil hebben.
Nee nee nee nee, fout,quote:
Ik beoordeel Th. von der Dunk niet op zijn papiertjes of titels. Alsof intelligente mensen geen domme dingen kunnen zeggen en mensen met alleen lagere school geen slimme.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En jij denkt niet dat een afgestudeerd en gepromoveerd historicus betere onderbouwde vergelijkingen kan maken dan een omhooggevallen MBO'ertje dat zijn hele werkzame leven al in de Tweede Kamer zit (over aan het pluche vastgebakken zitten gesproken)?
Er zijn genoeg overeenkomsten. Ook genoeg verschillen, maar dat heb je nou eenmaal met vergelijkingen.quote:
D66 wint doordat steeds meer mensen prikken door de retoriek van Wilders en ze zien dat hij de huidige samenleving wil doen ontploffen. Het is in mijn ogen ook de enige partij die juist haar tanden laat zien.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:09 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Pssst, voor een heleboel mensen ís dit land al ten onder aan het gaan.... Wilders mag het licht uitdoen wat hen betreft.
Ik zou zo graag zien dat partijen als D'66 en de VVD hun tanden/hersenen/ballen iets meer zouden laten zien. Ik denk dat het gros van de Wildersstemmers echt wel weet dat hij een pannekoek is.
Dus als je zelf geen persoonlijk last ondervindt van Marokkaans straattuig, bestaat het eigenlijk niet?quote:Op zondag 12 juli 2009 17:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja hoor, hier bijvoorbeeld een arnhemmer uit Klarendal, één van de "prachtwijken" van Vogelaar
Het percentage moslims in mijn wijk zal ver boven de 30% liggen, maar ik heb geen problemen met ze. Misschien is dat moeilijk voorstelbaar als je maar twee marokkanen in de week ziet, maar het is echt zo.
Volgens mij begrijp jij totaal niet waar de quote van Paddy over gaat.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee nee nee nee, fout,
Je had moeten komen met die rassenrellen in Parijs zoveel jaar terug. Daar was de 'blanke fransman' immers dader.
Jij komt met iets waar de 'bruine medemens' 'dader' is, en dat was niet de bedoeling
Dus als je zelf wel persoonlijk last ondervindt van Marokkaans straattuig, moet je de PVV stemmen. Wat is dat nou voor manier van post interpreteren?quote:Op zondag 12 juli 2009 17:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus als je zelf geen persoonlijk last ondervindt van Marokkaans straattuig, bestaat het eigenlijk niet?
Wat zeiken die wijven dan over menstruatiepijnen? Heb er nooit last van.
Het gaat niet om de PVV, het gaat niet om Wilders.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus als je zelf wel persoonlijk last ondervindt van Marokkaans straattuig, moet je de PVV stemmen.
Ah, duidelijk, 'jij' hebt geen problemen, dus waarom zouden 'anderen' problemen hebben? Jij hebt ze toch ook niet?quote:Op zondag 12 juli 2009 17:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja hoor, hier bijvoorbeeld een arnhemmer uit Klarendal, één van de "prachtwijken" van Vogelaar
Het percentage moslims in mijn wijk zal ver boven de 30% liggen, maar ik heb geen problemen met ze. Misschien is dat moeilijk voorstelbaar als je maar twee marokkanen in de week ziet, maar het is echt zo.
That's hard to miss.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij totaal niet waar de quote van Paddy over gaat.![]()
Het beste argument tegen democratie is een gesprek met de gemiddelde kiezer. Deze uitspraak gaat zeker op voor de meeste Wilders-kiezers.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom zeikt het volk en heeft de linkse elite gelijk. Je kunt het ook andersom zeggen.
Het dedain druipt van deze opinie af en van democratie heeft men blijkbaar ook geen kaas gegeten.
Je reageert alleen op Remlof die slechts stelt dat hij niet tegen de multiculturele samenleving is en dat hij zelf persoonlijk geen nare ervaringen heeft gehad. Nergens heeft hij gezegd dat er in het geheel geen problemen zijn.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het gaat niet om de PVV, het gaat niet om Wilders.
Dat is precies de fout die Th. en ook D66 maken. Het gaat om een algemeen probleem binnen de Nederlandse samenleving dat al sinds Fortuyn gestalte gegeven wordt. En de Linksche Elite maar wegkijken, wegdraaien en ontkennen.
Dat is exact het jammere aan die clown van Wilders. Hij draait de gezonde, valide islamkritiek de nek om met zijn koranverboden, burqaverboden en domme uitspraken over tientallen miljoenen criminele moslims.
Hij heeft ook goede punten, maar die worden volledig ondergesneeuwd door het gelul.
Doe dan liever een Dedecker in Vlaanderen. Die man is veel beheerster en heeft goede oplossingen.
En waarom? En hoezo? Precies ja.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
That's hard to miss.
Iets over een grens overgang die voor een uur openging.
Elitair gelul van een misantroop.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het beste argument tegen democratie is een gesprek met de gemiddelde kiezer. Deze uitspraak gaat zeker op voor de meeste Wilders-kiezers.
Dat weet ik niet, vind ik ook niet boeiend. Ik interreseer me maar matigjes voor 3de wereld landenquote:
Dat is waarom ik vroeg of je dacht dat WIlders de oplossing biedt. Want inderdaad, een hoop mensen lijken dat wel te denken en die zullen stevig teleurgesteld zijn als ze er achter komen dat hij ook maar gewoon een politicus is die zegt wat zijn doelgroep horen wil. Alle angstzaaierij van bepaalde mensen ten spijt, vreet ik mijn schoenen op als hij inderdaad de nieuwe Mussolini blijkt.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:07 schreef Py het volgende:
Ben ik het mee eens dat het zo'n vaart niet zal lopen. Maar een deel van de bevolking ziet hem als een soort verlosser. En dat is een beetje eng, vind ik.
Inderdaad is van alle gevestigde partijen D'66 de enige die een beetje terugblaft. Ere wie ere toekomt. Pechtold maakt zich er echter wel vaak erg makkelijk vanaf. Als ik de partijprogramma's doorkijk, dan ligt D'66 het meest op mijn koers. Ik denk wel dat D'66 de komende verkiezingen een flinke klap gaat uitdelen aan de linkerzijde van de VVD en de rechterzijde van de PVDA. En dan maar zien wat ze er mee gaan doen, maar dat is koffiedik kijkenquote:Op zondag 12 juli 2009 17:11 schreef Mutant01 het volgende:
D66 wint doordat steeds meer mensen prikken door de retoriek van Wilders en ze zien dat hij de huidige samenleving wil doen ontploffen. Het is in mijn ogen ook de enige partij die juist haar tanden laat zien.
Voor jou een vrij veilige keuze hoor.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
D66 wint doordat steeds meer mensen prikken door de retoriek van Wilders en ze zien dat hij de huidige samenleving wil doen ontploffen. Het is in mijn ogen ook de enige partij die juist haar tanden laat zien.
Weet men dan ook dat Wilders geen doorgerekende plannen heeft die zijn goedgekeurd door de Rekenkamer zoals een eerdere user al zei?quote:Op zondag 12 juli 2009 17:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Elitair gelul van een misantroop.
De "gemiddelde" kiezer weet heel wel wat er speelt in de samenleving. Vaak veel beter dan afstandelijke politici die vergaderen over de toegestane kromheid van bananen.
- dat is niet van belang. Goede plannen zijn te verwezenlijken, mits je de juiste weg kiestquote:Op zondag 12 juli 2009 17:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Weet men dan ook dat Wilders geen doorgerekende plannen heeft die zijn goedgekeurd door de Rekenkamer zoals een eerdere user al zei?
OMG dudequote:Op zondag 12 juli 2009 17:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Weet men dan ook dat Wilders geen doorgerekende plannen heeft die zijn goedgekeurd door de Rekenkamer zoals een eerdere user al zei?
Jazeker. Ondergetekende, die naar de Syrische snack/shoarmazaak gaat en daar een praatje maakt met Mohammed, Servokroatische buren heeft en om de hoek Somalische, Surinaamse en Turkse buren, is er helemaal voor.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:05 schreef ExTec het volgende:En jij gelooft echt dat er buiten de grachtengordel mensen warmlopen voor de 'multiculturele samenleving'?
Nee. Dat bedoel ik dus, je hebt geen idee waar andere mensen het over hebben, poneert stromannen als de neten. Je bent niet echt in vorm vandaag he.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, vind ik ook niet boeiend. Ik interreseer me maar matigjes voor 3de wereld landen
Maar daarom zei ik toch ook dat paddy het verkeerd had?
Hij moest met de rassenrellen in frankrijk komen! Dat bedoelde jij toch?
Ik kan het alleen maar met je eens zijn.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:21 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat is waarom ik vroeg of je dacht dat WIlders de oplossing biedt. Want inderdaad, een hoop mensen lijken dat wel te denken en die zullen stevig teleurgesteld zijn als ze er achter komen dat hij ook maar gewoon een politicus is die zegt wat zijn doelgroep horen wil. Alle angstzaaierij van bepaalde mensen ten spijt, vreet ik mijn schoenen op als hij inderdaad de nieuwe Mussolini blijkt.
[..]
Daar twijfel ik aan als de dingen doorgaan zoals ze nu gaan. De andere partijen zullen niet gemakkelijk stemmen van Wilders afsnoepen. Helemaal niet als straks het proces tegen Wilders op gang komt.quote:Inderdaad is van alle gevestigde partijen D'66 de enige die een beetje terugblaft. Ere wie ere toekomt. Pechtold maakt zich er echter wel vaak erg makkelijk vanaf. Als ik de partijprogramma's doorkijk, dan ligt D'66 het meest op mijn koers. Ik denk wel dat D'66 de komende verkiezingen een flinke klap gaat uitdelen aan de linkerzijde van de VVD en de rechterzijde van de PVDA. En dan maar zien wat ze er mee gaan doen, maar dat is koffiedik kijken
quote:Op zondag 12 juli 2009 17:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
OMG dude
Je moet wat minder meegaan met de "Wij van WC eend" factor die in DH de norm is.
Het zegt niets namelijk, zoiets als de Rekenkamer is defacto een handige tool, maar het wordt niet bevolkt door ambstdragers, maar door ambtenaren.
Never nooit niet je oren laten hangen naar dat soort clubjes.
Ook dat. Dat argument was ik nog vergeten, dank je.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
OMG dude
Je moet wat minder meegaan met de "Wij van WC eend" factor die in DH de norm is.
Het zegt niets namelijk, zoiets als de Rekenkamer is defacto een handige tool, maar het wordt niet bevolkt door ambstdragers, maar door ambtenaren.
Never nooit niet je oren laten hangen naar dat soort clubjes.
Geloof jij de CIA die een rapport opstelt waarin ze zeggen dat er geen martelingen plaatsvonden in Guantanamo Bay?quote:Op zondag 12 juli 2009 17:29 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]Het is een samenzwering daar bij die Rekenkamer, nietwaar?
Ik zeg niet dat het niet bestaat, ik reageerde op jouw post waarin je stelt dat mensen die pro multiculturele samenleving zijn alleen in de Grachtengordel en in het Gooi zouden wonen.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus als je zelf geen persoonlijk last ondervindt van Marokkaans straattuig, bestaat het eigenlijk niet?
Daar heb ik inderdaad meer last van dan van marokkaans straattuigquote:Wat zeiken die wijven dan over menstruatiepijnen? Heb er nooit last van.
Psst, dat was ExTec.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet bestaat, ik reageerde op jouw post waarin je stelt dat mensen die pro multiculturele samenleving zijn alleen in de Grachtengordel en in het Gooi zouden wonen.
De problemen die er zijn moeten wel degelijk aangepakt worden, maar niet op de manier die Wilders voorstaat, want dat verergert die problemen alleen maar mijns inziens.
[..]
Daar heb ik inderdaad meer last van dan van marokkaans straattuig
Als the powers that be een beetje snugger zijn, dan zorgen ze ervoor dat dat proces met een sisser afloopt. Een veroordeling is het beste dat Wilders kan overkomen.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:28 schreef Py het volgende:
Daar twijfel ik aan als de dingen doorgaan zoals ze nu gaan. De andere partijen zullen niet gemakkelijk stemmen van Wilders afsnoepen. Helemaal niet als straks het proces tegen Wilders op gang komt.
Kom nu zeg, een beetje de rechtspraak chanteren.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:34 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Als the powers that be een beetje snugger zijn, dan zorgen ze ervoor dat dat proces met een sisser afloopt. Een veroordeling is het beste dat Wilders kan overkomen.
Dat is de ass-end van de multiculti samenleving. Dat namelijk reduceren tot een setje maaltijden.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Jazeker. Ondergetekende, die naar de Syrische snack/shoarmazaak gaat en daar een praatje maakt met Mohammed, Servokroatische buren heeft en om de hoek Somalische, Surinaamse en Turkse buren, is er helemaal voor.
Nou nee, ze hebben A gezegd ...nu moet (B) gewoon de rechtsgang zijn beloop krijgen.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:34 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Als the powers that be een beetje snugger zijn, dan zorgen ze ervoor dat dat proces met een sisser afloopt. Een veroordeling is het beste dat Wilders kan overkomen.
Nope, dat bestrijkt feitelijk het fenomeen dat ambtsdrager vaker de vervelende neiging hebben om zich op den duur min of meer op te gaan stellen als ambtenaren. En zo is het systeem niet bedoeld.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:29 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]Het is een samenzwering daar bij die Rekenkamer, nietwaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |