Ik neem het me telkens voor, maar het komt er maar niet vanquote:
Dat vind ik juist niet 'des Roda's'. Roda hoort voor mijn gevoel in een volledig donkergeel shirt te spelen.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:22 schreef planethugo het volgende:
zie liever de zwarte mouwen terugkomen
quote:Eerste oefenduel Roda JC duurt maar acht minuten
door Rob Sporken
NOODWEER Veld SVN onbespeelbaar
Het eerste oefenduel van Roda JC in de voorbereiding op het nieuwe seizoen duurde acht minuten. Het noodweer had het veld van SVN onbespeelbaar gemaakt.
Een oefenwedstrijd tegen profs in de aanloop naar het seizoen is voor amateurclubs vaak het hoogtepunt van het jaar. Op een zwoele zomeravond krijgen de sponsors een exclusieve VIP-behandeling, staan de toeschouwers rijen dik om het veld, trekt de geur van gebakken hamburgers over het complex en draait de tap overuren. Zo had SVN het zich tegen Roda JC ook voorgesteld, maar de jarige tweedeklasser uit Landgraaf (75 jaar) zag tot zijn grote teleurstelling de feestavond letterlijk in het water vallen.
Een half uur voor aanvang begon het zo te stortregenen, dat de scheidsrechter na een acht minuten durend waterballet besloot ermee te kappen. Bij elke pass smoorde de bal na enkele centimeters in één van de vele plassen en na een felle tackle op Jan Paul Saeijs dreigde het eerste opstootje. Na een kort spoedoverleg langs de zijlijn klonk het eindsignaal. „Je wilt best zo lang mogelijk doorvoetballen, ook voor het publiek”, aldus Roda-trainer Harm van Veldhoven. „Maar na vijf, zes minuten zag je al dat het geen zin had en de irritaties toenamen. Dan kan je beter stoppen. Het gebeurt wel eens dat een wedstrijd in de voorbereiding vanwege het onweer even moet worden stilgelegd, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.”
In eerste instantie werd omgeroepen dat een kwartier gewacht zou worden, maar al snel volgde het bericht van de definitieve afgelasting.
De regen bleef met bakken uit de lucht vallen en het veld had steeds meer weg van een zwembad. De toeschouwers kregen van de omroeper het advies de kaartjes te bewaren, want ‘Roda heeft beloofd terug te zullen keren’. Aangezien het programma in de voorbereiding vol zit, zullen SVN en Roda waarschijnlijk wel pas tijdens het seizoen op herhaling gaan.
SVN - Roda 0-0 gestaakt na 8 minuten.
Roda: Castro, Saeijs, De Fauw, Kah, Lachambre, Sutchuin, Linssen, Janssen, Staelens, Hadouir, Meulens.
Zwarte mouwen hebben ook nooit misstaanquote:Op maandag 29 juni 2009 11:04 schreef DarkShine het volgende:
Wat betreft de shirts van Roda. Het liefst zie ik ze thuis volledig in het geel met zwarte opdruk en uit volledig in het zwart met gele opdruk spelen.
quote:Dat Sekou Cissé gaat vertrekken bij Roda JC, hebben de supporters zich allang bij neergelegd. Waarheen is nog steeds onduidelijk. BN-De Stem meldt dat de Ivoriaan nu zelf akkoord is met Feyenoord over een meerjarige verbintenis.
Eerder was Cissé al akkoord met Twente maar de deadline van het getekende voorcontract zou inmiddels verlopen zijn.
Vooralsnog is er zover bekend nog geen akkoord, door welke club dan ook, met Roda JC bereikt. Vorige week was de vraagprijs nog zes miljoen euro. FC Twente voorzitter Munsterman heeft herhaaldelijk gezegd dat hij verwacht dat Cissé alsnog naar Enschede zal verkassen. Nu de Arnoutovic-transfer nagenoeg rond is lijkt de club slagvaardiger te kunnen handelen. Wordt ongetwijfeld vervolgd....
quote:Twente hikt nog steeds aan tegen transfersom
door onze verslaggever
GELD Feyenoord heeft beste papieren
VOETBAL – FC Twente hikt nog steeds aan tegen de eisen van Roda JC, dat zes miljoen euro zou vragen voor Sekou Cissé (foto). Inmiddels lijkt Feyenoord weer de beste papieren te hebben. De aanvaller van Roda is nagenoeg akkoord met Feyenoord.
Die club heeft zelf geen geld, maar heeft externe geldschieters bereid gevonden om de transfersom op tafel te leggen. Twente schermt met een overeenkomst met de Ivoriaan, maar die is pas geldig als de clubs er ook met elkaar uitkomen. Twente-voorzitter Joop Munsterman ontkent dat de deadline met Cissé is verlopen, waardoor de speler weer met andere clubs zou mogen praten. Volgens Roda- directeur Martin van Geel heeft Roda weer gesproken met Twente én Feyenoord, maar komt er nauwelijks schot in de zaak, omdat de partijen nog steeds te ver uit elkaar liggen. Trainer Steve McClaren heeft altijd gezegd dat de aanvaller er ook moet komen als Eljero Elia en Marko Arnautovic blijven.
De onderhandelingen tussen FC Twente en Ajax over Elia leverden gisteren weer eens niets op. Een delegatie van Inter onder leiding van directeur Marco Branca is naar Twente gekomen om de vastgelopen transfer van Arnautovic vlot te trekken. En als dat niet lukt, wil de Oostenrijker graag zelf met Twente-voorzitter Joop Munsterman om de tafel. „Kom op zeg… niet De Graafschap heeft gebeld, maar Inter… Inter!! Dat is wel een stapje vooruit, toch?” In Mi- laan ligt een fonkelend vijfjarig contract voor hem klaar. Zijn zaakwaarnemer Rob Groener hoopt dat zijn pupil vandaag geen beroep op Munsterman hoeft te doen. „Ik ga er nog steeds vanuit dat Twente en Inter er in alle redelijkheid uitkomen”, zegt hij.
Wie zijn gewenste transfer nog niet te pakken heeft is Eljero Elia.
De aanvaller begrijpt dat Twente niet akkoord gaat met de voorwaarde van Ajax, dat de transfersom het liefst in termijnen wil betalen.
Daarmee wekt Ajax niet de indruk tot het uiterste te willen gaan, zo vindt ook Elia. „Als Ajax me graag wil hebben, moeten ze het hele bedrag maar in een keer betalen, daar heeft Twente gelijk in”, aldus Elia.
Waar hij geen begrip voor zegt te hebben is de houding van de club. „Als ik zou bijtekenen, zou Twente me in de zomer verkopen, zo is me verteld.
Dat was ook de red e n dat ik een nieuw contract heb getekend. Maar die beloftes komen ze nu niet na. Ze willen het onderste uit de kan en doen overal moeilijk over. Als ik dit allemaal van te voren had geweten, had ik nooit bijgetekend.”
Duitse media melden dat Elia nog deze week wordt gepresenteerd bij HSV. Ook die club wil echter niet aan de eisen van Twente voldoen.
quote:Vrijspraak voor vijf supporters van Roda JC
door Bjorn Thimister
ADVOCATEN ‘Geen sprake van openlijke geweldpleging’
VOETBAL – De politierechter in Maastricht heeft gisteren vijf fans van Roda JC vrijgesproken. De aanhangers van de Kerkraadse club werden verdacht op 2 november drie politieagenten bedreigd te hebben op het station in Heerlen, na afloop van de wedstrijd Roda-Feyenoord.
Het openbaar ministerie had werkstraffen variërend van veertig tot tachtig uur tegen de supporters geëist. De betrokken verbalisanten verklaarden tegenover de politierechter dat er die middag een flinke confrontatie dreigde tussen aanhangers van de Kerkraadse club en fans van Feyenoord. Hierbij zouden naar hen slaande en trappende bewegingen zijn gemaakt. Maar geraakt werden ze daarbij niet, zo lieten ze gedrieën weten. Een van de agenten noemde ontstane situatie ‘een explosie van geweld’. Officier van justitie Peute had voor deze vermeende gedragingen van de fans geen goed woord over. „In eerste instantie wilden zij de Feyenoord- fans aanvallen. Daarna hebben deze heren de politie belaagd en daarbij geschopt en geslagen.
Het kan niet de bedoeling zijn dat we dit soort handelingen gaan accepteren.”
De advocaten Björn Jegers en Stef Bergmans vroegen voor hun cliënten om vrijspraak ‘omdat er in deze zaak geen sprake is geweest van openlijke geweldpleging’.
,,Er is immers geen contact geweest.” De politierechter ging hierin mee. Voor de vijf fans vervalt hierdoor automatisch het door de club opgelegde stadionverbod.
Van de Fc Twente online site..quote:* Twente probeert nog steeds heel voorzichtig Sekou Cissé los te weken bij Roda JC. Volgens Martin van Geel is het gat tussen vraag en aanbod nog steeds onoverbrugbaar. Twente lijkt geen haast te maken met de komst van de Ivoriaan, zeker nu zowel Elia als Arnautovic op papier nog altijd Twentespeler zijn. We zullen zien hoe graag Roda JC wil cashen en hoeveel geduld Munsterman heeft. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
En dit van de site van Sportweek.nlquote:Sekou Cissé (foto, links) lijkt alsnog voor Feyenoord te kiezen in plaats van FC Twente. De aanvaller van Roda JC wordt al wekenlang met beide ploegen in verband gebracht, maar volgens de GPD-bladen is Cissé nu bijna akkoord met Feyenoord. FC Twente zou de door Roda JC gestelde deadline hebben laten verstrijken.
FC Twente zou de deadline moedwillig hebben genegeerd, omdat de tukkers niet aan de vraagprijs van Roda JC willen voldoen. De Limburgers zouden circa vijf miljoen euro willen hebben voor de Ivoriaanse aanvaller. Feyenoord kan dat bedrag niet betalen, maar de Rotterdammers hebben externe financiers gevonden, waardoor de transfer toch door zou kunnen gaan.
Cissé is sinds 2004 actief voor Roda JC. Vooral het afgelopen seizoen maakte de snelle aanvaller indruk. De Ivoriaan scoorde negen keer in 31 duels. (EvS)
laten we het hopen dat ie de poot stijf houdt. Als ze het niet willen betalen dan blijft ie gewoon lekker minstens een half jaartje hier. Als ie dan zo speelt als het afgelopen half jaar dan kan je het dubbele voor 'm krijgenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:54 schreef TheYoung1 het volgende:
Lijkt er iig wel heel erg sterk op, dat Roda tóch een goeie prijs voor hem gaat vangen. Heeft van Geel toch strak gedaan.
Moet Martin wel ff met ome Nol gaan bellen om zijn salaris te betalen...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:14 schreef planethugo het volgende:
[..]
laten we het hopen dat ie de poot stijf houdt. Als ze het niet willen betalen dan blijft ie gewoon lekker minstens een half jaartje hier. Als ie dan zo speelt als het afgelopen half jaar dan kan je het dubbele voor 'm krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |