Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
17,5 kg totaal? Vreemde bar dan als die zo licht is.quote:Op maandag 18 mei 2009 16:22 schreef makkie88 het volgende:
leuk aan krachttraining is dat je merkbaar vooruit gaat..
ben 2 weken lid bij de fitness..
ben toen vorige week voor het eerst gaan bankdrukken.
toen deed ik dat ( niet lachen), met 17,5 kilo totaal, dit lukte bijna niet
2 dagen later weer gedaan, maar dan met 22,5 kilo.. dat ging niet, dus weer terug naar 17,5, dat ging wel goed
vandaag weer wezen bankdrukken, nu deed ik dit met 27,5 kilo, dit ging mij best goed af, hopelijk krijg ik er een beetje body van
nja, misschien heb ik het fout,quote:Op maandag 18 mei 2009 19:21 schreef 16meter het volgende:
[..]
17,5 kg totaal? Vreemde bar dan als die zo licht is.
En je moet natuurlijk meer doen dan wat bankdrukken om 'een beetje body' te krijgen.
Sinds afgelopen woensdag niet meer geweest. Vreemde blessure in m'n linkerarm en hand. Had weinig gevoel meer rondom m'n linkerduim en geen kracht meer in m'n arm. Denk door het deadliften... Is nu redelijk over.
20 kgquote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:58 schreef makkie88 het volgende:
[..]
nja, misschien heb ik het fout,
ik ging er vanuit dat de bar 7,5 kilo was, en de gewichten dus 5 en 7,5 en 10,
hoe zwaar is normaal gesproken een bar?
Als je niet weet hoe zwaar een barbell is, even met en zonder barbell op de weegschaal gaan staan.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:58 schreef makkie88 het volgende:
[..]
hoe zwaar is normaal gesproken een bar?
Of gewoon de barbell er even opzetten?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:20 schreef Rigital het volgende:
[..]
Als je niet weet hoe zwaar een barbell is, even met en zonder barbell op de weegschaal gaan staan.
Heb de tijd om elke dag te gaan trainen dus.. zeg maar zo'n 5-6 dagen per week?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:44 schreef Rejected het volgende:
Hoeveel dagen trek je uit om te trainen?
Het beste is om conditietraining en krachttraining op aparte dagen te doen. Als dat niet kan, zou ik beginnen wat jouw prioriteit heeft.
Een weegschaal heeft een bepaalde range waarin deze betrouwbaar weegt. Gewichten tussen de 10 en 20 kg vallen buiten deze range. Je kunt dus beter even een keer jezelf met en zonder stang wegen.quote:
3x conditie en 3x kracht?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:50 schreef laurencius het volgende:
[..]
Heb de tijd om elke dag te gaan trainen dus.. zeg maar zo'n 5-6 dagen per week?
Van sportschool veranderenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:33 schreef Ronalld het volgende:
Hmm, ik vroeg me af, ik neem aan dat jullie allemaal wel squats doen met aardige gewichten eraan he? Nou heeft mijn sportschool enkel een smiths machine en geen normale squatracks, dus nou oke, die maar gebruiken dus. Nou had ik de bar toch echt goed op m'n schouders liggen, form was ook niet verkeerd, maar ik kreeg wel last van de bar op m'n rug. Nog tips hiervoor? Een handdoek erom rollen of op m'n rug leggen ofzo?
Tevens TVP.
Welke poot-oefeningen doe je nu?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik squat ook niet vrij vanwege polsblessures.... Ik kan de klap simpelweg niet opvangen als het verkeerd gaat.
Maar ik moet zeggen dat ik nog weinig verschil merk met de tijd dat ik wél squatte. Ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar ik begin me af te vragen of die vrije squat wel écht zo belangrijk is.
In combinatie met voetbal zal het schema er wel anders uit gaan zien, dan tel ik training/wedstrijd als conditie. Dus dan zal het nog maar 1x per week conditie zijn in de sportschool, 3x kracht, en 2x voetbaltrainingquote:
Squatten doe ik wel, maar op zo'n apparaat met twee van die pads op je schoudersquote:
Algehele spiergroei e.d.quote:Kun je aangeven wat je bedoeld met dat je weinig verschil merkt?
Mjah, spierpijn zegt op zich niet zoveel natuurlijk maar ik snap wat je bedoelt.quote:Ik krijg alleen maar last van spierpijn in mijn benen als ik goed gesquat heb.
Mark Rippetoe kent zijn shit.quote:There is simply no other exercise, and certainly no machine, that produces the level of central nervous system activity, improved balance and coordination, skeletal loading and bone density enhancement, muscular stimulation and growth, connective tissue stress and strength, psychological demand and toughness, and overall systemic conditioning than the correctly performed full squat.
quote:There are few things graven in stone, except that you have to squat or you're a pussy.
There is never an absolute answer to everything, except of course that you have to do your squats.
Rip: "Leg Pressing is masturbation."
Tuesday: "Oh, come on. Masturbation isn't that bad."
Rip: "Oh, I didn't say it was bad. But at least when I masturbate, I am not under the impression that I'm making anybody else cum but me."
If you want to look like some Abercrombie model, then find another program and enjoy your nice, easy training style. If you are serious about adding muscle to your frame, then get under the damn bar and make it happen.
On the ethics of meat eating:
Okay, have you ever been around chickens? They are stupid, uncooperative, inconvenient, ill-tempered creatures. They get what they deserve. Fuck chickens.
Baby mammals drink milk, and you sir, are a baby mammal.
I just don't miss [having big pecs] that much, and I don't care what my pecs look like anymore. It is now sufficient that I am merely hung well.
You must wear socks or workout pants on the Dead Lifts. We don't want your DNA on the barbell.
Any idiot can get on a treadmill and watch TV and then take great pride in the fact they've 'exercized.
When a guy (Alex) asked what to do about his balls hurting after squats...
Alex, buddy, you're on your own here. Unless we get some other input. My balls haven't hurt since 1973, when I learned how to finish what I started.
But nobody lives in Canada. It's a frozen wasteland with an inefficient postal system, probably suffering from a shortage of sled dogs.
Newb: Got any good ab exercises?
Rip: Got any better questions?
Accumulating injuries are the price we pay for the thrill of not having sat around on our asses.
on U2:
I don't like Bono. He needs to train more.
...bodybuilding is men on a stage in their underwear wearing brown paint showing other men their muscles. It is training for appearance only, and at the contest level requires a degree of vanity, narcissism, and self-absorption that I find distasteful and odd
When asked if masturbation or sex hinders strength:
Yes, it does. Never do either. Ever. Not if you want to be strong like bull.
Polsblessures bij squat? Hoe krijg je dat voor elkaar dan?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik squat ook niet vrij vanwege polsblessures.... Ik kan de klap simpelweg niet opvangen als het verkeerd gaat.
ik zit dan ook bij een sportschool waar iedereen moet squattenquote:Op zondag 31 mei 2009 19:20 schreef qwezzy het volgende:
Ik begrijp dat niet iedereen als doel heeft zo zwaar mogelijk te liften en dat health en fitness voldoende is voor veel mensen. Maar je kan wel vraagtekens zetten bij de effectiviteit van hun training als ze de basic lifts uitsluiten al dan niet op lage intensiteit. Neem bijvoorbeeld mensen die core workouts doen. Deze mensen kunnen beter de de squat en de press uitvoeren. En het gebruik van machines is voor deze groep helemaal niet te rechtvaardigen. Ik hoop dat crossfit snel aanslaat bij het grote publiek want daar zitten deze elementen wel in.
Heb zelf enkele maanden crossfit gedaan. Echt super workouts voor algehele fitness. Wil je meer dan zul je jezelf toch moeten specializeren. Daarnaast is het nogal blessure gevoelig vooral de high rep compounds als cleans/SQ/DL etc techniek gaat zo verloren en blessures zijn zo opgelopen. Desalniettemin denk ik wel dat dit voor de gemiddelde mens goed te doen moet zijn zonder blessures.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:20 schreef qwezzy het volgende:
Ik begrijp dat niet iedereen als doel heeft zo zwaar mogelijk te liften en dat health en fitness voldoende is voor veel mensen. Maar je kan wel vraagtekens zetten bij de effectiviteit van hun training als ze de basic lifts uitsluiten al dan niet op lage intensiteit. Neem bijvoorbeeld mensen die core workouts doen. Deze mensen kunnen beter de de squat en de press uitvoeren. En het gebruik van machines is voor deze groep helemaal niet te rechtvaardigen. Ik hoop dat crossfit snel aanslaat bij het grote publiek want daar zitten deze elementen wel in.
Die polsblessure komt door een ongeluk. Niets met trainen te maken.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:18 schreef Handschoen het volgende:
[..]
Polsblessures bij squat? Hoe krijg je dat voor elkaar dan?
Gaat het vaak verkeerd dan? Daar heb je toch een spotter voor? Zo niet: minder gewicht! Ken je lichaam en je grenzen...
Thnxquote:Op donderdag 11 juni 2009 11:35 schreef kidkash19 het volgende:
Dextrose mengen met je water en 15 min voor je begint te trainen kleine slokjes nemen en je dextrosewater langzaam opdrinken tijdens het trainen, als het op is gewoon overstappen op normaal water tijdens het trainen. Dit houdt je bloedsuikerspiegel omhoog en dat helpt al een stuk
Ik zou nog niet beginnen met supplementen en al die zooi, eerst je voeding goed op orde krijgen icm je training en goed slapen, pas als je een plateau bereikt zou ik beginnen met eventuele supplementen
Verder zijn weightgainers overbodig als je voeding niet in orde is. Dus eerst deze op zijn plaats hebbenquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:19 schreef Houzer het volgende:
Als beginnend sporter is het dan ook goed om bijvoorbeel te starten met weight gainer producten?
Tevens tvp.
Toevoegingen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:12 schreef Rejected het volgende:
Verder bevat dat programma imo een beetje TE weinig volume.
Gewoon DL doen. Mark Rippetoe helpt je wel ffkes.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:59 schreef Ronalld het volgende:
1x5 Deadlift
Natuurlijk zijn het wel voornamelijk compound oefeningen, maar het leek me erg kort. Zelf ben ik ook niet zo'n voorstander van de deadlift, vooral door het gebrek aan begeleiding in m'n sportschool en omdat het nog wel een risicovolle lift is. Iemand een toevoeging hierop of vervanging voor de DL? Of gewoon goed kijken hoe die moet en dan toch doen?
Zit redelijk wat vet in vergeleken met het ei-wit. Daarnaast zit er alsnog iets van 3 van de 7 gram eiwit in als ik het goed heb.quote:Op maandag 15 juni 2009 09:03 schreef Houzer het volgende:
Waarom is ei-geel eigenlijk slecht?
Wat drink je daarbij?quote:Op maandag 15 juni 2009 00:16 schreef Fuzzysham het volgende:
Comments op me voedingsschema? :$
/
en dan wil ik daarboven vaak nog wel kebab/pizza/hamburgertje eten (Kan het niet laten :$)
Ik wil voornamelijk droge spiermassa kweken atm.
pcies. Al t goede zit in het eigeel. Google maar ff anders. Dat eigeel slecht is berust voornamelijk op een eigeel poeder, industrieële meuk.quote:
Ook bikkels natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:52 schreef McGilles het volgende:
Zijn er nog een beetje bikkels aanwezig of puur beachboys![]()
Ik denk dat je Ivo bedoeld, of je moet 150 heel veel vindenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:57 schreef Rejected het volgende:
[..]
Ook bikkels natuurlijk.Maar ik denk voornamelijk beachboys.
Jij bent toch die lange die heel veel kan benchen?
150 is redelijk veel ja, mijn 1 RM ligt rond de 95. Maar ik ben maar 1,76.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:09 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik denk dat je Ivo bedoeld, of je moet 150 heel veel vinden
Ben de laatste tijd weer redelijk vaak in de gym te vinden, gaat weer de goede kant op!Totaal geen knieklachten meer en de relatieve kracht is al weer aardig op orde!
Kleiner zijn is in je voordeel bij bankdrukken, kortere armenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:15 schreef Rejected het volgende:
[..]
150 is redelijk veel ja, mijn 1 RM ligt rond de 95. Maar ik ben maar 1,76.
Ik wist het nog van het DBB bach topic op FOK
Kutstats op bench na.quote:Naam:Christopher
Leeftijd: 21 jaar
Gewicht: 72 kg
Lengte: 176 cm
Vetpercentage(schatting als je het niet weet): 13%
Somatotype(volgens jou): Endo, was vroeger altijd dik geweest en gain snel vet als ik niet genoeg op mn eten let.
Stats:
Squat: 1x90
Deadlift: 1x120
Bench: 1x90
Trainingstijd:Iets langer dan 2 jaar
Sportschoolbezoek: 4x per week
Hoe bezig met voeding: Let alleen op dat ik genoeg eiwit binnenkrijg en probeer clean te eten.
Dat vind ik best veel ja. Is dat natuurlijke aanleg of heel veel training?quote:
Een combinatie denk ik, en de nadruk leggen op grote spiergroepen en geen isolatie training doenquote:Op zondag 21 juni 2009 01:34 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dat vind ik best veel ja. Is dat natuurlijke aanleg of heel veel training?
Inderdaad, het heeft al met al zo'n 2 jaar geduurd en dat is niet mis kan ik je vertellen. Sommige mensen klagen al als een blessure 2 weken duurt.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:01 schreef Rigital het volgende:
@Mc Gilles: wat ontzettend fijn moet het zijn om van die knieklachten verlost te zijn; daar liep je al lang mee rond... Ga je nu ook weer squatten e.d. of durf je dat nog niet / niet meer?
Voor de statistieken: ik heb ooit 2 x 110kg geduwd, maar dat is al enige tijd geleden en haal ik momenteel echt niet.
M.b.t. bikkels: die zijn er hier niet echt meer; topic loopt zo wie zo niet zo hard meer.
Heel netjes. Je hebt een hele nette BMI voor je stats. Ik ga na een break van 3 maanden mij ook volledig richten op compounds. Hopelijk zie ik dan wat verbeteringquote:Op zondag 21 juni 2009 12:56 schreef McGilles het volgende:
[..]
Een combinatie denk ik, en de nadruk leggen op grote spiergroepen en geen isolatie training doen
Toen ik serieus met voeding en schema bezig was, ging het heel snel vooruit. Binnen een aantal maanden van 110 naar 150 toen.
Nu train ik wanneer ik zin heb (dus komt erop neer zo'n 4x per week), ik eet grotendeels gezond, maar niet super strict. Om echte vooruitgang te boeken eet ik gewoon te weinig, maar ik moet nog even goed bedenken of ik wel weer zoveel wil kunnen drukken, want bij zware gewichten hoort bij mij een hoog eigengewicht.Wat dus zeer vervelend is met kleding kopen.
Momenteel weeg ik zo'n 94 a 95 kg, een mooi gewicht bij mijn lengte (1.93m). Maar als ik serieus met voeding bezig ga zit daar zo 10kg bij...
Mijn originele schema:quote:Op zondag 21 juni 2009 13:25 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Heel netjes. Je hebt een hele nette BMI voor je stats. Ik ga na een break van 3 maanden mij ook volledig richten op compounds. Hopelijk zie ik dan wat verbetering
Net hoe het voelt, als ik die dag nergens last van heb, mij fit voel en er zin in heb, dan ga ik practisch voluit. Heb ik iets verzuurde benen, ben ik een beetje suf, mis ik de explosiviteit, dan ga ik lekker op 75% trainen o.i.d.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:43 schreef JeffreyXL het volgende:
Doe je die SQ en DL beide dagen zwaar of periodiseer je ze?
Na 3.5 half jaar wel te weinig vooruit gegaan. Zijn wel een aantal goede redenen voor, maar ik heb me voorgenomen de komende 2 maanden in ieder geval mijn bench op 1rm naar bodyweight te krijgen, squat en deadlift naar 1,25 en 1,5 x bodyweight.quote:Op zondag 21 juni 2009 01:17 schreef Rejected het volgende:
Naam: Christian
Leeftijd: 24
Gewicht: ~85kg
Lengte: ~1.88
Vetpercentage: 15-20%
Somatotype(volgens jou): Ecto
Stats:
Squat:1-3-2008 -> 95kg
Deadlift: :1-3-2008 -> 140kg
Bench: :1-3-2008 -> 65kg
Trainingstijd: 3,5 jaar.
Sportschoolbezoek: 2-4 x per week
Hoe bezig met voeding: veel eiwitten, voor de rest lekker doen waar ik zin in heb.
quote:Op zondag 21 juni 2009 01:17 schreef Rejected het volgende:
Naam: Michiel
Leeftijd: 26
Gewicht: 95 kg
Lengte: 1.93m
Vetpercentage(schatting als je het niet weet): 16% (?)
Somatotype(volgens jou): ECTO
Stats:
Squat: 2008: 170kg
Deadlift: 2008: 200kg
Bench: 2008: 150kg
Trainingstijd: 10 jaar (meerdere keren ruime tijd gestopt) effectieve tijd 6 jaar
Sportschoolbezoek: wanneer ik zin heb (3-4x per week)
Hoe bezig met voeding: 90% gezond, eet te weinig
quote:Naam: Ruud
Leeftijd: 24
Gewicht: 81
Lengte: 187
Vetpercentage: 14 - 15 %
Somatotype: Ecto
Stats:
Squat: 2*100
Deadlift: 100+, nooit gemaxt
Bench: 2*80
Trainingstijd: 2 jaar, met alles bij elkaar ong 1 jaar pauze
Sportschoolbezoek: aim is om de dag... meestal om de 3 dagen
Hoe bezig met voeding: Ja, ookal lukt het niet altijd om het te volgen. In het weekend probeer ik gewoon veel te eten.
Effect van de training is alleen nog maar zichtbaar als ik mijn spieren daadwerkelijk aanspan. Alleen mijn borst & schouders zijn ook zonder ze aan te spannen iets breder geworden.. Maarja, ik heb de tijd welquote:Naam: Tom
Leeftijd: 18
Gewicht: 82kg
Lengte: 1,92
Vetpercentage(schatting als je het niet weet): -
Somatotype(volgens jou): -
Stats:
Squat: 60kg
Deadlift: -
Bench: 65kg
Trainingstijd: 2-3 maanden
Sportschoolbezoek: 3-4x per week. ~45 minuten tot een anderhalf uur
Hoe bezig met voeding: Gestopt met overmatige bierconsumptie door de week, alcohol drink ik alleen nog op feestjes/discotheken. Veel magere kwark, cruesli, na de training een whey shake. Wil binnenkort beginnen met creatine
![]()
Nou aangezien ik de users hier niet erg goed ken een soort introductie doen?
Naam: Krijn
Leeftijd: 25
Gewicht: +/- 90
Lengte: +/- 180 cm
Vetpercentage(schatting als je het niet weet) +/- 15
Somatotype(volgens jou): endo
Stats: PKA
Squat: 120, onder paralel, geen full meer. Front squat wel full, zal rond de 110 liggen
Deadlift: 180, met straps
Bench: 105, lang geleden, iets lager nu
Trainingstijd: jaar of 5
Sportschoolbezoek: Naast KT ook boksen/squashen/tennis/hardlopen. Werkt elkaar tegen, maar tegelijkertijd zorgt het ook wel voor n allround fysiek.
Hoe bezig met voeding: veel carbs vreten na een zware KT training, maar let er eigenlijk te weinig op.
Ik neem ong 50 gram dextrose tijdens de training. Na de training pak ik mijn dagelijkse fruit, en dan lekker eten. Wat mij betreft een goede manier om toch aan je suikers te komen, en ook je dagelijkse fruit. Op dagen zoals vandaag (zonnnetje) lekker trainen, naar het fietsje waggelen en met appel in de hand naar huis trappen is prima te doen.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:45 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
[..]
Effect van de training is alleen nog maar zichtbaar als ik mijn spieren daadwerkelijk aanspan. Alleen mijn borst & schouders zijn ook zonder ze aan te spannen iets breder geworden.. Maarja, ik heb de tijd wel
Raden jullie trouwens dextrose (glucose dus) aan na de training? Ik lees tegenstrijdige verhalen er over op internet. En ik giet mezelf liever niet vol met suiker om het zelf te testen :#
Squatten in een smithmachine is eigenlijk niet te doen met perfecte vorm. Lette je tijdens de oefening uitvoeren op dat je eerst je bekken naar achteren doet en daarna pas een kniebuiging maakt?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:18 schreef Ronalld het volgende:
Ok...Gister voor het eerst deadlifts gedaan. Opgebouwd tot 55kg. Volgens mij was m'n form aardig goed. Maar ik merkte totaal geen spier"gebruik" in mijn benen. In mijn rug heel weinig. Heb ik dan toch een verkeerde form? Of te weinig gewicht?
Zelfde geldt trouwens voor squats.. Ik word wel moe, maar voel de spieren niet. Maar die moet ik in een smiths machine doen omdat m'n gym te poor is voor squatracks.
Of komt dat omdat het compound oefeningen zijn?
Nee eigenlijk niet, zal daar eens op letten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Squatten in een smithmachine is eigenlijk niet te doen met perfecte vorm. Lette je tijdens de oefening uitvoeren op dat je eerst je bekken naar achteren doet en daarna pas een kniebuiging maakt?
Hier zie je een duidelijk uitleg:
Geloof niet alles wat online wordt gezegd, ik hoor zoveel mensen patsen over squatten, maar als je ze dan bezig ziet is de vorm niet om aan te zien, ongelooflijk slecht. Zie maar weinig mensen met goede vorm squatten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:46 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet, zal daar eens op letten.
Gast in het filmpje gaat niet bepaalt "past parallel" he? Wat is de algemene mening hier daarover? Zit normaal op /fit/ en die zijn nogal fervent op echte full squats.
sowieso vreet ik niet bijzonder veel, dus ook niet veel carbs, maar ik zie mijn suikers niet als carbs, maar gewoon als pure energie tijdens het trainen. Daarnaast train ik ook wel redelik intensief, denk n stuk harder dan de gemiddelde "fitness billy" dus 30 gram (volgens mij de aanbevolen hoeveelheid) is gewoon net te weinig.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:02 schreef Handschoen het volgende:
50 gram dex vind ik wel erg veel. Heeft je verdere eetschema weinig carbs, als je het een 'goede manier om aan je suikers te komen' vind?
Ik train altijd als een bejaarde zak, 4min pauze tijdens het setje tussen de herhalingen doorquote:Op woensdag 24 juni 2009 09:26 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
sowieso vreet ik niet bijzonder veel, dus ook niet veel carbs, maar ik zie mijn suikers niet als carbs, maar gewoon als pure energie tijdens het trainen. Daarnaast train ik ook wel redelik intensief, denk n stuk harder dan de gemiddelde "fitness billy" dus 30 gram (volgens mij de aanbevolen hoeveelheid) is gewoon net te weinig.
Deadlift is een fullbody oefening. Je voelt em eigenlijk overal.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:18 schreef Ronalld het volgende:
Ok...Gister voor het eerst deadlifts gedaan. Opgebouwd tot 55kg. Volgens mij was m'n form aardig goed. Maar ik merkte totaal geen spier"gebruik" in mijn benen. In mijn rug heel weinig. Heb ik dan toch een verkeerde form? Of te weinig gewicht?
Zelfde geldt trouwens voor squats.. Ik word wel moe, maar voel de spieren niet. Maar die moet ik in een smiths machine doen omdat m'n gym te poor is voor squatracks.
Het wordt wel aangeraden. Tijdens het trainen daalt je bloedsuikerspiegel. Die kun je met snel opneembare suikers (of beter voedingstoffen met een hoge glycogeen waarde; zie hier voor een overzichtje.) snel weer aanvullen. Dextrose (ik koop gewoon 1kg pakken van Zonnatura in de supermarkt) is zo'n snel opneembare suiker. Door dextrose aan je PWO shake toe te voegen wordt je bloedsuiker snel aangevuld en worden de whey eiwitten gebruikt voor het herstellen en versterken van je spieren in plaats van voor het aanvullen van je bloedsuikerspiegel (daar geeft je lichaam namelijk voorrang aan). Dat is ook de reden dat sommigen adviseren om tegen het eind van je training / direct na je training eerst dextrose te nemen en daarna (een kwartiertje later of zo) een whey shake.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:45 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
[..]
Raden jullie trouwens dextrose (glucose dus) aan na de training? Ik lees tegenstrijdige verhalen er over op internet. En ik giet mezelf liever niet vol met suiker om het zelf te testen :#
Vraag een keer een instructeur om te kijken hoe je de oefening doet.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:18 schreef Ronalld het volgende:
Ik heb 1x geprobeerd te squatten in een Smith maar vond het he-le-maal niks. Gedoe met sportscholen waar geen squat rack is komt hier regelmatig voorbij. En er is maar een oplossing: ga naar een gym die dat wel heeft; zo uitzonderlijk is dat niet: het zijn echt niet alleen de hard-core gyms die een squat-rack hebben.quote:Zelfde geldt trouwens voor squats.. Ik word wel moe, maar voel de spieren niet. Maar die moet ik in een smiths machine doen omdat m'n gym te poor is voor squatracks.
Eens. Sommige mensen zakken maar 3mm door hun knieën. Daarnaast hebben veel, vooral jonge mensen de neiging op te scheppen op internet (niet alleen over squatten, trouwens). Niet op letten, niet door laten beïnvloeden: zie citaat Arnold bovenaan de OP.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:48 schreef McGilles het volgende:
[..]
Geloof niet alles wat online wordt gezegd, ik hoor zoveel mensen patsen over squatten, maar als je ze dan bezig ziet is de vorm niet om aan te zien, ongelooflijk slecht. Zie maar weinig mensen met goede vorm squatten.
Eens.quote:Ik probeer zelf altijd te full-squatten, maar dan is de vorm nog belangrijker. Een verkeerde vorm kan je een gemene blessure opleveren (spreek uit ervaring)
Eens.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:55 schreef Fugie het volgende:
Voor een fullsquat moet je ook voldoende flexibiliteit in de heupen hebben, daar ligt vaak de sleutel tussen full of niet.
Zou kunnen. Je moet alleen wel oppassen dat je je bloedsuikerspiegel niet teveel op laat lopen. Als die te hoog wordt gaat je lichaam een deel van de suikers omzetten in vet (voor minder goede tijden).quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:26 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
sowieso vreet ik niet bijzonder veel, dus ook niet veel carbs, maar ik zie mijn suikers niet als carbs, maar gewoon als pure energie tijdens het trainen. Daarnaast train ik ook wel redelik intensief, denk n stuk harder dan de gemiddelde "fitness billy" dus 30 gram (volgens mij de aanbevolen hoeveelheid) is gewoon net te weinig.
Mooi tochquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:39 schreef Rigital het volgende:
(eindelijk zit er weer wat schot in dit topic, qua niveau)
Misschien een handige tip om de flexibiliteit in je heupen te trainen / warming up voor squatten: Als je een squatrek hebt waarbij je steunbuizen (de horizontale liggers) hoger of lager kan leggen, kun je deze op kniehoogte plaatsen en vervolgens overheen stappen. Doe dit zonder je been te kantelen (dus je been verticaal houden). Je kan eventueel ook nog parralel aan de buis gaan staan en dan opzij over de buis stappen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:55 schreef Fugie het volgende:
Voor een fullsquat moet je ook voldoende flexibiliteit in de heupen hebben, daar ligt vaak de sleutel tussen full of niet.
Ik heb het vermoeden van wel, maarja, probeer het maar eens te bewijzenquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:55 schreef Rigital het volgende:
@ Mc Gilles: Zou er een correlatie zijn met jouw aanwezigheid?
quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:18 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik train altijd als een bejaarde zak, 4min pauze tijdens het setje tussen de herhalingen door
Pak dan wel weer zware gewichten ter compensatie
Instructeurs zijn schaars op de tijden dat ik fitness. (Ja ik ga echt naar een kwaliteitssportschoolquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:38 schreef Rigital het volgende:
[..]
Vraag een keer een instructeur om te kijken hoe je de oefening doet.
(vraag dit niet aan de breedste sjaak in de gym, want dat is geen garantie voor een goede techniek).
Nou ja, ze zijn nu zelfs aan het verbouwen, dat zou binnenkort wel klaar moeten zijn. Ik neem eigenlijk aan dat daar een squatrack bij komt. (Lijkt een beetje op dat het een freeweightsroom wordt). Plus, als het goed is ga ik in september naar Groningen waar m'n school wel een goede sportschool heeft. Maar als iemand nog een betere sportschool in Stadskanaal weet, sta ik voor suggesties open.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:38 schreef Rigital het volgende:
[..]
Ik heb 1x geprobeerd te squatten in een Smith maar vond het he-le-maal niks. Gedoe met sportscholen waar geen squat rack is komt hier regelmatig voorbij. En er is maar een oplossing: ga naar een gym die dat wel heeft; zo uitzonderlijk is dat niet: het zijn echt niet alleen de hard-core gyms die een squat-rack hebben.
Geef anders even aan waar je woont, dan is er misschien hier iemand met een goed sportschool advies.
Over 3 maanden zit je op 30quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:18 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
Bedankt mensen voor de info m.b.t. dextrose. Handige links ook
Vandaag is me dan toch eindelijk gelukt om dumbell presses te doen met 20kg dumbells.. Toen ik drie maanden geleden begon lukte het me net met 10-12kg
Op gegeven moment is bij iedereen ongeveer 45-50kg wel de grens, het is lastig om daar op een natuurlijk wijze overheen te komen denk ik zo, of je moet een ongekend talent zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:47 schreef Rejected het volgende:
[..]
Over 3 maanden zit je op 30
Over 6 maanden zit je op 40
Over 9 maanden zit je op 50
Over een jaar op 60!
Ging het maar zoGister 2x125 kg DL
Bij mijn budget gym gaan de db's maar tot 26 kg.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Op gegeven moment is bij iedereen ongeveer 45-50kg wel de grens, het is lastig om daar op een natuurlijk wijze overheen te komen denk ik zo, of je moet een ongekend talent zijn.
Belangrijker: is LedZep (herinnert u zich deze nog?)'s lievelingsapparaat ook aanwezig?quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:41 schreef Rejected het volgende:
[..]
Bij mijn budget gym gaan de db's maar tot 26 kg.45-50 is nog best veel denk ik.
Maar gelukkig wel veel barbells en bench press mogelijkheden.
Natuurlijk herinner ik mij die debiel niet meerquote:Op donderdag 25 juni 2009 17:34 schreef Rigital het volgende:
[..]
Belangrijker: is LedZep (herinnert u zich deze nog?)'s lievelingsapparaat ook aanwezig?
Is dat zo? Zit nu op 36 KG per hand, nog effe doortrainen dusquote:Op donderdag 25 juni 2009 15:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Op gegeven moment is bij iedereen ongeveer 45-50kg wel de grens, het is lastig om daar op een natuurlijk wijze overheen te komen denk ik zo, of je moet een ongekend talent zijn.
Ik zie in mijn gym niemand die meer dan 50kg per hand kan duwen, nu ligt er tegenwoordig ook geen 50kg meer (jammer genoeg) maar ik weet zeker dat niemand in staat is om meer te duwen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Is dat zo? Zit nu op 36 KG per hand, nog effe doortrainen dus
Kun jij (en alle anderen die in zo'n net-niet gym zonder squat-rack en dumbbells tot ienie-mienie gewichten) mij uitleggen waarom je voor de gym gekozen hebt waar je nu traint?quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:01 schreef Rejected het volgende:
Ik denk dat het hier een squatrek betreft..
Nee die is er ook niet.Ik squat in een smith.
En idd LedZep is een beachboy.
Omdat niet iedereen in een grote stad woont.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:40 schreef Rigital het volgende:
[..]
Kun jij (en alle anderen die in zo'n net-niet gym zonder squat-rack en dumbbells tot ienie-mienie gewichten) mij uitleggen waarom je voor de gym gekozen hebt waar je nu traint?
Zijn bij mij ook twee relatief magere jongens die met 40 KG shoulderpresses doen... Ik doe het ze niet naquote:Op donderdag 25 juni 2009 22:19 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik zie in mijn gym niemand die meer dan 50kg per hand kan duwen, nu ligt er tegenwoordig ook geen 50kg meer (jammer genoeg) maar ik weet zeker dat niemand in staat is om meer te duwen.
Vorig jaar maakte ik zo een setje van 8x40 kg met dumbell shoulderpress
Aantal redenen/smoesjes die waarschijnlijk niet voldoen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:40 schreef Rigital het volgende:
[..]
Kun jij (en alle anderen die in zo'n net-niet gym zonder squat-rack en dumbbells tot ienie-mienie gewichten) mij uitleggen waarom je voor de gym gekozen hebt waar je nu traint?
strait leg deadlift inc licht bolle rug. Werkt prima, maar erg rustig aan met het verhogen van gewichten.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:04 schreef Tommy_808 het volgende:
vandaag voor het eerst sinds 8 maand (had geen tijd door studies) naar m'n gym geweest, en de boel is helemaal "vermoderniseerd"
al m'n favoriete toestellen (lees: meest essentiële) zijn weg; squatrek, hyperextension, incline sit-up,... er staat geen enkel rek of toestel meer waarmee je je onderrug kan trainen en zeker 6 voor triceps, 8 voor biceps en 10 voor "tha chest"! het is allemaal fancy'er geworden, net wat ik niet wou
dus: iemand goede ideën om de onderrug te trainen met losse gewichten? ik bedoel vooral dat je met de oefening je onderrug moet strekken zoals hyperextensions
grr
Nou aangezien ik de users hier niet erg goed ken een soort introductie doen?
Crap... andere sportschool in de buurt?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:04 schreef Tommy_808 het volgende:
vandaag voor het eerst sinds 8 maand (had geen tijd door studies) naar m'n gym geweest, en de boel is helemaal "vermoderniseerd"
al m'n favoriete toestellen (lees: meest essentiële) zijn weg; squatrek, hyperextension, incline sit-up,... er staat geen enkel rek of toestel meer waarmee je je onderrug kan trainen en zeker 6 voor triceps, 8 voor biceps en 10 voor "tha chest"! het is allemaal fancy'er geworden, net wat ik niet wou
dus: iemand goede ideën om de onderrug te trainen met losse gewichten? ik bedoel vooral dat je met de oefening je onderrug moet strekken zoals hyperextensions
grr
ik doe sowieso goodmornings, maar qua onderrugtraining maakt dat geen verschil met DLquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:33 schreef Ronalld het volgende:
Je kan natuurlijk Good Mournings proberen.. Maar oppassen dat je je rug niet verneukt.
[ afbeelding ]
http://www.bodybuilding.c(...)Barbell+Good+Morning
maar dan bij het naar boven komen de rug strekken toch? (niet overstrekken natuurlijk)quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:26 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
strait leg deadlift inc licht bolle rug. Werkt prima, maar erg rustig aan met het verhogen van gewichten.
nee, en zeker geen goedkoperequote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:57 schreef Handschoen het volgende:
[..]
Crap... andere sportschool in de buurt?
quote:Op zondag 28 juni 2009 22:40 schreef Rejected het volgende:
Ik ben TS en het is trouwens niet mijn schema hoor.
Maar het komt erop neer dat je elke dag een bepaalde hoeveelheid en verhouding eiwit/koolhydraten/vetten binnen krijgt. Je zou ook kunnen variëren enzo.
Voor optimale resultaten that is..
Heb jij soms een kleine piemel op je hoofd?quote:Op zondag 28 juni 2009 18:43 schreef Levitas het volgende:
Ik stel me dan ook maar even voor:
Naam: Kevin
Leeftijd: 19
Gewicht: 72 kg (10kg gained in 3 maanden)
Lengte: 170-180
Vetpercentage: Volgens berekening van net.. ~18%.
Somatotype(volgens jou):Endo denk ik. Niet echt dik, maar wel vet te zien.
Stats: Doe nooit 1rm
Squat: 50kg (2x8) (Nog geen squatreck in gym: Baal ik ontzettend van!)
Deadlift: 65kg (8x)
Bench: 45kg (8x)
Trainingstijd: 2-3 maandjes. Daarvoor een maand licht begonnen met apparaten om mijn lichaam te laten wennen aan de (toen nog lichte) belasting. (Gruwelijke spierpijnen die maand gehad!!)
Sportschoolbezoek: Probeer 4 keer per week te gaan. Heb een splitschema (Borst/Triceps, Benen, Borst/Schouders, Rug/Biceps)
Hoe bezig met voeding: Voedingsschema opgesteld waarmee ik ruim boven behoefte zit (laatst uitgerekend aan de hand van voedingswaardetabe.nl: 3800 kcal). Uiteraard eiwitrijk voedsel. Whey shakes en DextroJuice na een training als supplement. Deze week begonnen met creatine.
Haha, nee. Wist m`n exacte lengte niet, maar zit ergens tussen de 175 en 180, vandaar het streepje.quote:Op maandag 29 juni 2009 06:44 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Heb jij soms een kleine piemel op je hoofd?![]()
Hahaha geniale/scherpe opmerking!quote:Op maandag 29 juni 2009 06:44 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Heb jij soms een kleine piemel op je hoofd?![]()
Haha, daar kwam ik inderdaad zaterdag achter ja. Ik kwam thuis, trok m`n shirt uit en liep langs een spiegel.. Denk dat je mijn reactie nu zelf wel kan bedenkenquote:Op maandag 29 juni 2009 10:42 schreef Rejected het volgende:
@ Levitas
10 kg in 3 maanden is best netjes! Let wel op je vetpercentage zou ik zeggen.
/fit is redelijk winquote:Op donderdag 25 juni 2009 18:52 schreef Ronalld het volgende:
CURLZ FOR DA GURLS
CURLZ IN DA SQUATRACKZ
SHOWERCURLZ
Of komt hier niemand op 4chan?
in het begin wel, maar als je voor je 1rm gaat is het niet erg om een beetje te cheaten imhoquote:Op zondag 28 juni 2009 00:42 schreef Fortune_Cookie het volgende:
DL moet je gewoon niet te veel gewicht willen pakken maar richten op techniek. Kan haast niet fout gaan
doordeweeks is alleen mijn avondeten gevarieerd. In het weekend is het gewoon eten waar ik zin in heb. Blijkbaar is het weekend ook het moment waarop ik aankomquote:Op maandag 29 juni 2009 06:35 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Aha, maar hoe ziet jouw voedingsschema er dan uit? Wel 7 dagen per week hetzelfde?
quote:Op maandag 29 juni 2009 13:31 schreef zquing het volgende:
[..]
Voor de mensen die squatten in een smits, probeer een keer een hacksquat, is ook goed voor je grip
Kan ik die barbell nog wel vasthouden tijdens de hack squat? :pquote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:38 schreef zquing het volgende:
Dan doe je eerst de SLDL, want die zijn toch een stuk lichter? Ik heb ze alleen een paar keer gedaan aangezien mn gym gelukkig wel een rack heeft. Maar het voelt wel anders aan
Wat voor grip gebruik je bij deadliften? Toch geen suicide grip he (Kan dat uberhaupt)?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:43 schreef Rejected het volgende:
[..]
Kan ik die barbell nog wel vasthouden tijdens de hack squat? :p
Naja. Bij een suicide/monkey grip gebruik je je duimen zeg maar niet. Maar goed, dat komt vooral voor bij benchpressen, ik denk dat het bij deadlifts vrijwel onmogelijk is eigenlijk.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:11 schreef Rejected het volgende:
Wat is suicide grip? Ik doe gewoon bovenhands met beide handen.
Die mixed grip van het plaatje geeft wel iets meer grip imo. Maar het voelt niet helemaal evenwichtig aan voor mij, en heb eens een eng filmpje gezien dat iemand zn biceps hierbij afscheurde.
Ik gebruik bij zeer veel oefeningen 'suicide grip'. Alle borstoefeningen, shoulderpress, db shoulderpress, verschillende rugoefeningen, een paar tricepsoefeningen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:46 schreef Fugie het volgende:
ik squat wel met suicide grip, maar voor de rest normale grip. Bij deadlifts was het meestal de laatste setjes / reps met mixed grip omdat normale grip niet meer ging.
Bij mij is normal grip + benchpress een kutresultaat. Ik duw zo 15-20kg meer met suicide grip.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:01 schreef Fugie het volgende:
In mijn geval is suicide grip + bench press: pols kapot
gister weer eens poging tot deadliften en hack squat gedaan. hamstrings en glutes zijn wel redelijk brak nu
Sick! Kan me niet voorstellen dat de grip bij benchen zoveel uitmaakt.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:19 schreef McGilles het volgende:
[..]
Bij mij is normal grip + benchpress een kutresultaat. Ik duw zo 15-20kg meer met suicide grip.
Ga ik morgen ook eens proberen!quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:19 schreef McGilles het volgende:
[..]
Bij mij is normal grip + benchpress een kutresultaat. Ik duw zo 15-20kg meer met suicide grip.
Als ik ging toppen merkte ik echt superveel verschil, ik heb ook mooie (grip)handschoenen, ook een duidelijke vooruitgang als ik die aan doequote:
8x8? Damn. Nice.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:13 schreef McGilles het volgende:
Net terug van de gym, fullsquat 8 setjes van 8, daarna nog 6 setjes legcurl en wat buikwerk, ben kapot
Is inderdaad niet echt weinig nee. Squats doe ik altijd 4x8.quote:
Ik ben bang dat de stang uit mijn handen flikkert. Dat weegt bij mij niet op tegen het eventuele voordeel.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:19 schreef McGilles het volgende:
[..]
Goede handschoenen maakt echt wel wat uit, vind ik ook. Vooral voor je polsen tijdens BP-en.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:12 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als ik ging toppen merkte ik echt superveel verschil, ik heb ook mooie (grip)handschoenen, ook een duidelijke vooruitgang als ik die aan doe
Ik zou na zo'n training alleen naar huis kunnen komen met een rollator, vrees ik.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:13 schreef McGilles het volgende:
Net terug van de gym, fullsquat 8 setjes van 8, daarna nog 6 setjes legcurl en wat buikwerk, ben kapot
Bij Pec-dec is het van belang het aparaat goed af te stellen en te doen "alsof je een boek dichtklapt met je borst". Alternatief: Flys (cable/dumbbell), maar dat is geen isolatie-oefening.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:48 schreef Levitas het volgende:
[..]
Pec-Dec blijf ik een kut oefening vinden. Heb altijd het idee dat ik m`n borst er niet goed mee aanspreek, ofwel niet goed uitvoer
Flyes (flat en incline) doe ik maandagsquote:Op donderdag 2 juli 2009 11:55 schreef Rigital het volgende:
Bij Pec-dec is het van belang het aparaat goed af te stellen en te doen "alsof je een boek dichtklapt met je borst". Alternatief: Flys (cable/dumbbell), maar dat is geen isolatie-oefening.
Sowieso. Bij de flyes gebruik je vooral de zijkanten. Bij presses de voorkant..quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:32 schreef Ronalld het volgende:
Misschien eens Flat Bench Dumbbell Flyes proberen vandaag. Is er nog een merkbaar verschil in spiergebruik met gewone Flat Benchpress?
Zijkant borst kan je niet specifiek trainen, aangezien je borstspieren altijd in z'n geheel worden aangesproken.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:34 schreef Levitas het volgende:
[..]
Sowieso. Bij de flyes gebruik je vooral de zijkanten. Bij presses de voorkant..
True.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:42 schreef McGilles het volgende:
[..]
Zijkant borst kan je niet specifiek trainen, aangezien je borstspieren altijd in z'n geheel worden aangesproken.
Maar je legt met flyes wel degelijk meer nadruk op de zijkant van die spier. Dat voel je toch ook wel duidelijk..quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:42 schreef McGilles het volgende:
[..]
Zijkant borst kan je niet specifiek trainen, aangezien je borstspieren altijd in z'n geheel worden aangesproken.
Voelen is niet hetzelfde als nadruk opleggen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:10 schreef Levitas het volgende:
[..]
Maar je legt met flyes wel degelijk meer nadruk op de zijkant van die spier. Dat voel je toch ook wel duidelijk..
Onderkant buik.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:11 schreef JeffreyXL het volgende:
Zijkant/binnenkant borst trainen heerlijke hardnekkige mythes
helemaal met dit weerquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:58 schreef Levitas het volgende:
veel te warm (maar dat zal wel in elke gym zijn) en veel te klein!
Ach 90% van die instructeurs weten vrij weinig. Heb zelf ook de opleidingen van fitvak gedaan maar moet zeggen dat je daar nou niet gelijk een top instructeur van word. Fitvak A is al helemaal wasse neus B is dan nog aan de redelijke kant. Je zul zelf ook wat tijd erin moeten steken en jezelf willen verdiepen. Maar goed zi is het met veel dingen volgens mijquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:58 schreef Levitas het volgende:
Ik moet echt op zoek naar een andere gym! Instructeurs die me wijs maken dat dat dus wel zo is, geen squatreck aanwezig, geen reck voor dips, slechts 1 bench waardoor je altijd moet wachten, veel te warm (maar dat zal wel in elke gym zijn) en veel te klein!
Verdiepen, dat doe ik me er ook wel in. En ik heb vaak over die discussies gelezen dat bepaalde spieren wel of niet op een bepaalde manier te trainen is. Maar toen ik het aan mijn gruwelijk brede instructeur vroeg, verwachtte ik eigenlijk wel dat hij gelijk zou hebben. Niet dus!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:18 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Ach 90% van die instructeurs weten vrij weinig. Heb zelf ook de opleidingen van fitvak gedaan maar moet zeggen dat je daar nou niet gelijk een top instructeur van word. Fitvak A is al helemaal wasse neus B is dan nog aan de redelijke kant. Je zul zelf ook wat tijd erin moeten steken en jezelf willen verdiepen. Maar goed zi is het met veel dingen volgens mij
zweten is niet erg, maar het is gewoon te benauwd, laatst trok 't zwart weg voor mn ogen daardoorquote:
Nee, is echt zo iets waar je in het begin fanatiek mee aan de slag gaat, maar die na een half jaartje alweer stof zitten te happen. Er zijn maak weinig mensen die ik ken die thuistrainen volhouden, het is namelijk gruwelijk saai en niet motiverend.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:06 schreef wapwip het volgende:
Hier in de buurt geen fatsoenlijke gym meer dus maar wat kettlebells besteld, traint iig superMeer mensen hier die met kettlebells trainen?
I know, maar als je niks in de buurt hebt. Op wat healthcenters naquote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:04 schreef McGilles het volgende:
[..]
Nee, is echt zo iets waar je in het begin fanatiek mee aan de slag gaat, maar die na een half jaartje alweer stof zitten te happen. Er zijn maak weinig mensen die ik ken die thuistrainen volhouden, het is namelijk gruwelijk saai en niet motiverend.
Ik doe het nu al 3 jaar en niks geen problemen. Eigen douche, muziek en meteen mijn shake klaar als ik klaar ben met sporten. En nooit wachten op mensen of gezeur aanhoren ideaal.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:04 schreef McGilles het volgende:
[..]
Nee, is echt zo iets waar je in het begin fanatiek mee aan de slag gaat, maar die na een half jaartje alweer stof zitten te happen. Er zijn maak weinig mensen die ik ken die thuistrainen volhouden, het is namelijk gruwelijk saai en niet motiverend.
en wat ik ook jammer vind is dat je nooit echt nieuwe oefeningen ziet. Je bent volledig aangewezen op eigen input. Ook al is het maar sporadisch, soms zie je andere mensen iets doen waarvan je denkt "hatsaaaaa". Ook ken je na 'n aantal jaar enkele andere mensen. Even een kort babbeltje tussendoor is ook niet vervelend tzt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:04 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik train 3x in de week in m'n eentje, maar ken echt iedereen in de gym en maak ook met heel wat mensen altijd een praatje en gewoon een beetje klooien.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 11:07 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
en wat ik ook jammer vind is dat je nooit echt nieuwe oefeningen ziet. Je bent volledig aangewezen op eigen input. Ook al is het maar sporadisch, soms zie je andere mensen iets doen waarvan je denkt "hatsaaaaa". Ook ken je na 'n aantal jaar enkele andere mensen. Even een kort babbeltje tussendoor is ook niet vervelend tzt.
Trainen gaat trouwens wel weer lekker de laatste tijd, eergister deadlifts gedaan, 10*3*150. Zal binnenkort wel n aardig nieuw PR inzitten denk ik.
lolwutquote:Op zondag 5 juli 2009 18:40 schreef Tommy_808 het volgende:
we hebben een scheve smith en een rechte, welke is het best geschikt voor te squatten?
En je schouders dan? Die gaan wel 3 kanten op.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:11 schreef JeffreyXL het volgende:
Zijkant/binnenkant borst trainen heerlijke hardnekkige mythes
Klopt, de deltoide bestaat uit de voorste, laterale en achterste kop.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:58 schreef Fuzzysham het volgende:
[..]
En je schouders dan? Die gaan wel 3 kanten op.
Ik denk idd dat je overbelasting bedoelt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:12 schreef Levitas het volgende:
Kut! Gisteren met de incline dumbell flyes een steekje in mijn elleboog. Vanochtend werd ik wakker, nog steeds last van! Damn, ben bang voor een blessure, maar ik denk toch dat het een beetje overtraining is
Je moet goed onthouden dat de grote van de spieren niet gelijk staan met een groot IQquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:27 schreef Levitas het volgende:
[..]
Verdiepen, dat doe ik me er ook wel in. En ik heb vaak over die discussies gelezen dat bepaalde spieren wel of niet op een bepaalde manier te trainen is. Maar toen ik het aan mijn gruwelijk brede instructeur vroeg, verwachtte ik eigenlijk wel dat hij gelijk zou hebben. Niet dus!
En zweten, heerlijk is het! Sowieso, krachttraining is heerlijk. Ik ben de (goede) pijnen tijdens een press, de spierpijn (of vermoeidheid) de dagen erna, en het zweten gaan waarderen.. En dan denk je elke dag weer "Damn, wat voelt dat lekker!"
Niet overdone maar alleen als je het goed periodizeerd. 3x5 zou kunnen duiden op Rippetoe? Ik kan het hier mis hebben maar als je dat doet ben je goed op weg.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:01 schreef Ronalld het volgende:
Hm. Beetje spierpijn in m'n onderrug na gister 3x5 DL's te doen. Ik had af en toe het idee dat m'n rug te bol had. Misschien wat minder erop laden. D:
Even algemeen vraagje.. Hoe vaak per week trainen jullie alle spieren? Is een 3x per week full body overdone?
Gedeeltelijk Starting Strength, vaak wat meer oefeningen dan hij aangeeft. Bedoel je met periodizeerd er sowieso een dag tussen? Ik doe maandag woensdag vrijdag normaal, dus dat zit wel goed.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:04 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Niet overdone maar alleen als je het goed periodizeerd. 3x5 zou kunnen duiden op Rippetoe? Ik kan het hier mis hebben maar als je dat doet ben je goed op weg.
Persoonlijk vind ik dat je het by te book moet doen. Je hebt niets aan specialisatie als je beginner bent. Je zou evt de power cleans kunnen vervangen door bent over rows dit omdat power cleans een ontzettend technische oefening is en zonder begeleiding voor een beginner vaak moeilijk uit voeren is. Kijk die programma's zijn goed zoals ze gemaakt zijn. Alles wat je anders of meer doet, doet vaak afbreuk aan het programma. Belangrijk is om gewoon vol te blijven houden en zorgen dat je voeding goed zit.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:28 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Gedeeltelijk Starting Strength, vaak wat meer oefeningen dan hij aangeeft. Bedoel je met periodizeerd er sowieso een dag tussen? Ik doe maandag woensdag vrijdag normaal, dus dat zit wel goed.
Ik denk er over om Starting Strength preciezer te gaan volgen. Voor en nadelen? Hoe effectief is het voor een redelijk beginnend iemand? Het verbaast me dat je al je spieren kan trainen met enkel een groep compound oefeningen. Wel geweldige oefeningen, maar alsnog.
Workout A
Squats (3×5)
Bench Press (3×5)
Deadlift (1×5)
Workout B
Squats (3×5)
Shoulder Press (3×5)
Power Cleans (3×5)
ABA - BAB - ABA etc
Thanks. Ik twijfel nog wel. Stronglifts 5x5 heeft ook wel een fijn program.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:34 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat je het by te book moet doen. Je hebt niets aan specialisatie als je beginner bent. Je zou evt de power cleans kunnen vervangen door bent over rows dit omdat power cleans een ontzettend technische oefening is en zonder begeleiding voor een beginner vaak moeilijk uit voeren is. Kijk die programma's zijn goed zoals ze gemaakt zijn. Alles wat je anders of meer doet, doet vaak afbreuk aan het programma. Belangrijk is om gewoon vol te blijven houden en zorgen dat je voeding goed zit.
Ik train 3 tot 2x per week full body (8 oefeningen per keer, 1 warm up set, 1 werkset van 8-12 reps, alleen bij mijn kuiten meer reps). Kan mooi per week mijn gewicht per week, of het aantal reps verhogen, dus ben op de goede weg volgens mijquote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:01 schreef Ronalld het volgende:
Hm. Beetje spierpijn in m'n onderrug na gister 3x5 DL's te doen. Ik had af en toe het idee dat m'n rug te bol had. Misschien wat minder erop laden. D:
Even algemeen vraagje.. Hoe vaak per week trainen jullie alle spieren? Is een 3x per week full body overdone?
Bulken en cutten staat haaks op dit principe.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:58 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Mooi artikel over bulken imo: http://www.tmuscle.com/fr(...)_truth_about_bulking
Conclusie; ga marginaal boven je onderhoud zitten, nooit veel meer dan dat!
Heb je het artikel wel gelezenquote:Op woensdag 8 juli 2009 08:33 schreef Fugie het volgende:
[..]
Bulken en cutten staat haaks op dit principe.
In een bulk neem je voor lief dat je vet aankomt, want dat ga je in een cut toch weer eraf trainen.
quote:So to recap:
A) Bulking up won't lead to any more muscle growth than ingesting an ideal amount of nutrients. You can't force your body to grow muscle by feeding it more and more.
B) By bulking up you're actually reducing the amount of time per year where you can add muscle because you have to diet for a longer period of time to remove the gained fat.
C) Bulking up will, over time, improve your body's capacity to store fat and reduce its capacity to lose it.
Of course, some people don't care about having a good looking physique; all they want is to take up more space and look big in clothes. That's fine if that's what you want. And for these people, bulking up is okay since they don't care about being lean.
However, I cringe when I see these people recommending the same approach to an individual (often a young kid) who wants to look muscular and lean. That's just irresponsible.
quote:There are several good reasons not to bulk up, at least not in the traditional manner. Here are a few:
1. Very few people will ever set foot on a bodybuilding stage. Those who have no aspiration to compete train mostly to look good. Is looking good two months out of the year what you're really after? Of course not. Most want to look good all year long!
I don't mean be stage-ready 365 days a year, but being at a body fat percentage where you look lean and muscular. In my opinion, someone who's training for aesthetic purposes should never go above 10% body fat. Trust me, 10% is actually not that lean! But it's a point where muscle definition and muscularity are sufficient to make you look very good. It also leaves you within four weeks or so of being in superb, super-lean condition.
So what if you're at 13% body fat and don't have that much muscle? Should you bulk up? No! You should go down to 10% then gradually increase your nutritional intake until you reach a point where you're gaining 1.5 to 2 pounds per month. This will allow you to gain muscle at your optimal rate while staying at 10%.
2. The leaner you are, the better your body becomes at nutrient partitioning. This means that lean individuals are more effective at storing the ingested nutrients in the muscle (as muscle tissue or glycogen) or in the liver (glycogen), and less effective at storing them as body fat. Simply put, leaner individuals can eat more nutrients without gaining fat.
3. The fatter you let yourself become, the more fat cells you're adding to your body. As we saw earlier, this will make it easier to gain fat and harder to lose it in the future, not to mention that the fatter you are, the less insulin sensitive you become. This is one of the reasons why fatter individuals are more effective at storing nutrients in the form of body fat than their leaner counterparts.
4. Building a good looking body isn't something that happens overnight. Many people have this distorted idea that within a year of training it's possible to look like a competitive bodybuilder. Not the case!
Building a great body is a 24 hour a day job. It isn't limited to the hour you spend at the gym; it's about the lifestyle. By eating good all year long, you aren't using a fad approach but rather changing your habits. It's much easier to lose fat when you're already used to eating well 90% of the time.
Ja, er staat dat bulken onzin is. Maar het staat dus haaks op bulken. Ik let liever 3 maanden minimaal op wat ik eet en investeer dan 6 weken om weer een cut te doen, dan dat ik een heel jaar op me voeding moet letten. Moet wel leuk blijven natuurlijkquote:Op woensdag 8 juli 2009 19:44 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Heb je het artikel wel gelezen?
stukje ervan:
Don't Bulk!
[..]
[..]
shoulders savers part 1 en 2 op t-nation. Even zoeken maar dan heb je ook echt iets goeds. Ik doe al sinds een jaar (oid) een klein circuitje per week, max 15 min per week. Verder train ik rustig 4 dagen op rij, met aardig wat overhead presses en benchen, maar ook veel rows en rug, en boks en squash.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:44 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Schouder problemenHalf krachtsportend nederland loopt er mee rond
Ja zitten echt effectieve dingen bij. Vooral die rotator cuff dingen, face pulls, en gewoon push ups. Ik zou die artikelen zeker nog eens doornemen en een paar dingen uitproberen.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:59 schreef Rejected het volgende:
Shoulder savers ken ik wel, ik had voorgenomen om 2x per week dislocators te doen thuis..nooit iets van terecht gekomen.
Maar die shoulder savers zijn wel echt effectief? Het heet nu trouwens Tmuscle.
Ik sport meestal op vakantie meer dan thuisquote:Op donderdag 16 juli 2009 14:07 schreef Ronalld het volgende:
Morgen 2 week op vakantie! Is het nog verstandig om wat oefeningen daar te doen? Natuurlijk geen equipment. 2 week rust is natuurlijk ook niet heel erg ofzo. Wat doen jullie op vakantie? Aan de ene kant heb ik ook zoiets van gewoon lekker chill doen ja.
Hm, ja, dat is nog een beetje afhankelijk van wat er in de buurt is. Zitten in een vakantiehuis in Italie. Misschien kan ik ergens klimmen of mountainbiken.. Dat zou best vet zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:10 schreef wapwip het volgende:
[..]
Ik sport meestal op vakantie meer dan thuisMaar doe dan ook behoorlijke actieve vakanties en geen 2 weken salou
Ow.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:04 schreef Rigital het volgende:
Hoe kom je daar nou bij? Dat is van 24 t/ 27 september.
Thnx voor je zorgen, krijg ik dus hiermee ook goed gespierde armen?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Rug, rug, rug, biceps en kijk uit dat je niet valt.
ik ben niet zo disciplinair qua eten, vandaar dat ik me er persoonlijk niet in kan vinden. Het principe klinkt wel logisch, in een cut is het lastig spieren op te bouwen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:43 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Het elke dag doen heeft niet veel zin. Doe het dan om de dag, maar zorg wel dat je die keren dat je het doet jezelf ook zo vermoeid dat je jezelf niet meer kunt optrekken.
Maar Fugie, maar ging het erom dat het bulk principe er voor zorgt dat je per jaar veel minder effectieve tijd besteedt aan spieropbouw. Je kunt dus beter een soort van marginaal clean bulken doen. Ik weet het, iets meer op je eten letten dan in een 'normale dirty bulk'. Maar als je doordeweeks gewoon netjes eet (en dat is echt niet moeilijk, althans niet voor mij) dan realiseer je dat al denk ik.
Dus je bent alleen maar bang voor je achteruitgang met bankdrukken?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 02:28 schreef flamoes het volgende:
Het viel gelukkig mee met die betablokkers, door gewoon goed op te letten met ademen. Voelt wel wat slapper, maar ik deed per 4 sets van 8 reps maar 10-15 kg minder dan een paar weken terug![]()
Is wel even wennen misschien, want ik moet extra goed in- en uitademen.
Ik hoop over aantal weken mijn oude gewicht van ***kg weer 8x te drukken.
Ja, maar jij squat met 20kgquote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:10 schreef kidkash19 het volgende:
Ik Squat en Deadlift altijd op 1 dag + 1 legged squats en glute ham raises
Heb ik ook altijdquote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:07 schreef Fugie het volgende:
Toen ik nog squat+deadlift op 1 dag zag ik al sterren na ene paar setjes
Buiten? Soort home-gym?quote:Op maandag 27 juli 2009 13:28 schreef wapwip het volgende:
Wat een hitte, buiten trainen is leuk maar niet met dit weer.
Trouwens nog steeds gemotiveerd, en alvast 2 nieuwe kettlebells besteld, 20 en 24 kg
quote:
Beetje saaie eentonige oefeningen vind je niet?quote:Op maandag 27 juli 2009 13:31 schreef wapwip het volgende:
[..]
Wel goed plan om buiten te doen, als je net begint. voor het geval ie valt. Nog niet gebeurd trouwens
Valt mee hoor, ik vind het persoonlijk een stuk leuker dan in een sportschool. Komt bij dat die hier ook geen zit in de buurt dus ik moet welquote:Op maandag 27 juli 2009 23:41 schreef McGilles het volgende:
[..]
Beetje saaie eentonige oefeningen vind je niet?
Kan mij wel iets bij voorstellen, ook al ben ik niet zo snel kapotquote:Op maandag 27 juli 2009 23:44 schreef wapwip het volgende:
[..]
Valt mee hoor, ik vind het persoonlijk een stuk leuker dan in een sportschool. Komt bij dat die hier ook geen zit in de buurt dus ik moet welMaar vind de oefeningen zeker niet eentonig. Misschien was het filmpje overigens niet de beste zie ik nu, want 9 van de 10 dingen doe ik niet
En hij doet geeneens de turkish getupbeste oefening die er is, dus filmpje was niet geheel representatief
![]()
Dit is wel goede workout iig
doe dat maar eens, 12 minuten dan ben je kapot![]()
Bij kettlebells heb je nooit geen isolatie-oefeningen, dat is een voordeel en een nadeel als je het mij vraagt. Ik had nooit geen zin om me benen te trainen, en nu moet het wel want het kan niet anders. Overigens ligt de nadruk niet echt op je schouder. Bijvoorbeeld de kettlebell-swing, of de snatch, waarbij het lijkt alsof je je schouder flink pakt, doe je dat met een goede techniek niet. Je arm volgt als het ware die bal, je tilt hem dus niet. Je brengt/duwt hem omhoog met een heup beweging.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 07:30 schreef McGilles het volgende:
[..]
Kan mij wel iets bij voorstellen, ook al ben ik niet zo snel kapot
Maar een evenwichtige training is het niet echt te noemen, nadruk licht toch echt op de benen en de schouders. Wat vind je daarvan?
Je kan ze altijd nog in de Smiths Machine doen.. Desnoods Hacksquats.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:13 schreef Levitas het volgende:
Vanaf volgende week aan de gang met fullbody schema. Ik denk dat ik gewoon met rippetoe ga beginnen. Train nu circa 3 maanden, ben zeker vooruit gegaan met gewichten dmv een split schema. Nu eens kijken hoe mijn lichaam reageert op een fullbody schema.
Enige probleem blijft nog steeds, dat er geen squatrack in de gym is, en Rippetoe toch echt op squats is gebaseerd. Nu kan ik wel elke trainingsdag 20x50kg (bij wijze van) doen, maar ik zou toch liever 8x70kg doen!
Leer pistols, desnoods met een extra gewicht in je handquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:13 schreef Levitas het volgende:
Vanaf volgende week aan de gang met fullbody schema. Ik denk dat ik gewoon met rippetoe ga beginnen. Train nu circa 3 maanden, ben zeker vooruit gegaan met gewichten dmv een split schema. Nu eens kijken hoe mijn lichaam reageert op een fullbody schema.
Enige probleem blijft nog steeds, dat er geen squatrack in de gym is, en Rippetoe toch echt op squats is gebaseerd. Nu kan ik wel elke trainingsdag 20x50kg (bij wijze van) doen, maar ik zou toch liever 8x70kg doen!
Zijn goede shakes dat! 80% eiwit. Dus per shake (40gr whey) heb je 32gr eiwitten binnen. Lost heel goed op met water, en smaken lekker! Gebruik ze nu al een tijdje, en ben er bijna verliefd opquote:Op maandag 3 augustus 2009 23:34 schreef Ronalld het volgende:
Ben op zoek naar een soort Whey Protein, vind het namelijk moeilijk om over de hele dag genoeg eiwit binnen te krijgen. Zeker bij het ontbijt. Kan iemand hier nog wat meer over vertellen?
http://www.xxlnutrition.n(...)%20Protein%20Instant
Had die gevonden, iemand ervaringen hiermee? Suggesties? Tips?! ANYTHING?!
Heb nog nooit samples gehad, maar dat komt omdat ik meestal alleen whey bestel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:19 schreef Fugie het volgende:
ik kreeg laatst een proefsample van xxl voor whey delicious. En ja, dat is echt delicious
Vergeet die instructeur en check of ze alle benodigde spullen hebben (waaronder dus een squatrack).quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:54 schreef Levitas het volgende:
[..]
Zijn goede shakes dat! 80% eiwit. Dus per shake (40gr whey) heb je 32gr eiwitten binnen. Lost heel goed op met water, en smaken lekker! Gebruik ze nu al een tijdje, en ben er bijna verliefd op
Anyway, grote kans dat ik morgen bij een andere gym een proeflesje ga nemen. Kan ik kijken hoe het daar is, en meteen de instructeur uittesten, haha!
Als je nieuw bent in een gym praat je toch minder omdat je niemand nog kent. Als je straks iedereen een beetje kent is het 50% trainen, 50% ouwehoerenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:44 schreef Levitas het volgende:
Viel me op dat ik in de gym waar ik vandaag kwam weinig praat had. Ene kant goed: Iedereen is gefocussed op de sport.
Niet praten in de gym? Vind ik maar vreemd, ik ken echt 80% in de loop van de tijd dus waarom niet gezellig pratenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:04 schreef Rejected het volgende:
Kletsen doe ik ook niet echt in de gym, groet wel heel veel van die gasten.
Deadlift apparaat? Nog nooit van gehoord.
Vandaag had ik getraind bij basic fit in hoofddorp. DB's tot 32 kg, geen squat rack helaas. Grootste nadeel was dat de losse barbells alletwee krom waren.
Is wat lastig als je rusttijd tussen de 30 en 60 seconden ligtquote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:00 schreef McGilles het volgende:
Ik praat echt zeker de helft van mijn tijd in de gym. Wat moet je anders is de rusttijd tussen de herhalingen door. Als ik even moet rusten tijdens het squatten of bankdrukken door kan je toch niks anders dan zitten en praten
Heb net dat filmpje gekeken en zeker squats lijken mij op de plaats.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:13 schreef Demon_Hunter het volgende:
Hey luitjes ik ben net begonnen met de sportschool.. doe alleen maar losse gewichten train 3 keer per week.. mijn doel is om beter te worden met american football... maar ik kan nergens specefieke drills vinden .. ik neem na het trainen proteine (ik train 2 uur per sessie) ik ben een lineman en moet blocken van onder naar beneden terwijl ik gehurkt sta.. zo dus : http://www.wonderhowto.co(...)-in-football-146014/
Het lijkt me dat ik borst rug en armspieren moet trainen .. maar ik kan wel wat leuke drills gebruiken dus als jullie mischien ideeën hebben ?
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:08 schreef McGilles het volgende:
[..]
Heb net dat filmpje gekeken en zeker squats lijken mij op de plaats.
Explosiviteit heb je ook nodig, dus misschien iets van een powersnatch o.i.d., maar daar kan je wel wat hulp bij gebruiken om jezelf die oefening eigen te maken.
Ik zou zeker 50% van je training uit beenoefeningen laten bestaan, met daarin een paar oefeningen voor explosiviteit. De rest van je training gewoon core workout en een paar grote oefeningen zoals bankdrukken, rows, chinup e.d., geen klein isolatiewerk.
Geen probleemquote:
Intimidatie naar de tegenstander is ook een voordeel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:21 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als je er maar voor zorgt dat de biceps curl niet in je trainingschema voorkomt
En waarom niet als ik het vragen mag ? beetje biceps kan toch ook geen kwaad ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:21 schreef McGilles het volgende:
[..]
Geen probleem
Bij mij in de gym traint ook iemand die beoefend basketbal op een hoog niveau in Amerika, wanneer hij even in Nederland is zie ik hem ook vooral squatten, deadliften, powersnatch, powerclean en dat soort oefeningen doen.
Als je er maar voor zorgt dat de biceps curl niet in je trainingschema voorkomt
Als je puur kijkt voor het nut in jouw sport is biceps curl echt overbodig, lekker alle compound oefeningen doen, aangezien je daar veel meer zoden aan de dijk mee zetquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:43 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
En waarom niet als ik het vragen mag ? beetje biceps kan toch ook geen kwaad ?
FUCK YEAH CHIN UPSquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:04 schreef Rejected het volgende:
Curls idd overbodig.
neen wieso?quote:Op maandag 10 augustus 2009 03:21 schreef Rigital het volgende:
Iemand de weekendbijlage van het AD gelezen?
Whey eiwitten worden over het algemeen snel opgenomen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 08:43 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
neen wieso?
En ik dacht eindelijk klaar te zijn met vakanties en scripties, blesseer ik mijn pols (weer). Wordt dus hopen op geen domme dingen doen icm drank, en veel squaten en varianten, en mijn core trainen, want verders kan links niets. Denk dat ik deze maar eens ga oefenen... http://www.tmuscle.com/fr(...)r_legs_one_at_a_time
En nog een vraagje, kunnen de eiwitten van whey shakes alleen maar snel opgenomen worden, of kunnen ze ook als kwark-vervanger gebruikt worden voor het slapen gaan?
ja dat wist ik wel, maar ik vroeg me af wat er met de whey gebeurt als de hormonen/insuline niet door je lichaam gieren, en de eiwitten niet direcht opgenomen hoeven te worden. Dus bijvoorbeeld voor het slapen gaan als je geen kwark in huis hebt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:24 schreef Rejected het volgende:
[..]
Whey eiwitten worden over het algemeen snel opgenomen.
Ik ben nu al een week bezig met Intermittent Fasting, komt neer op 16 uur vasten en 8 uur eten op een dag. Bevalt me op zich wel. Over de resultaten kan ik nog niet zoveel zeggen, normaal had ik echter altijd honger tijdens een 6 maaltijden-per-dag. Met IF veel minder.
Ow ik denk dat het alsnog snel wordt opgenomen dan.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:53 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ja dat wist ik wel, maar ik vroeg me af wat er met de whey gebeurt als de hormonen/insuline niet door je lichaam gieren, en de eiwitten niet direcht opgenomen hoeven te worden. Dus bijvoorbeeld voor het slapen gaan als je geen kwark in huis hebt.
hmm. Ja ik net een extra 2.5 kg whey gekregen van n maat die m toch niet gebruikte, dus ik hoef als t waar is ff geen kwark te kopen, daar ik zelf ook al 5 kg had staan netquote:Op maandag 10 augustus 2009 12:55 schreef Rejected het volgende:
[..]
Ow ik denk dat het alsnog snel wordt opgenomen dan.Maar ik doe het ook heel weleens, gewoon lekker whey in de avond als ik geen zin heb in kwark.
Maar volgens mij maakt het toch weinig uit allemaal.
Voor explosiviteit en kracht (je zult neem ik aan met veel kracht moeten starten) kun je ook met een touw om je middel wegstarten van een pulley met gewicht eraan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:13 schreef Demon_Hunter het volgende:
Hey luitjes ik ben net begonnen met de sportschool.. doe alleen maar losse gewichten train 3 keer per week.. mijn doel is om beter te worden met american football... maar ik kan nergens specefieke drills vinden .. ik neem na het trainen proteine (ik train 2 uur per sessie) ik ben een lineman en moet blocken van onder naar beneden terwijl ik gehurkt sta.. zo dus : http://www.wonderhowto.co(...)-in-football-146014/
Het lijkt me dat ik borst rug en armspieren moet trainen .. maar ik kan wel wat leuke drills gebruiken dus als jullie mischien ideeën hebben ?
Wei eiwitten zijn geschikt door hun snelle opname. Voor echte opbouw zijn ze bij mijn weten niet zo geschikt om volledig op te vertrouwen als massa bouwer.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:39 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
hmm. Ja ik net een extra 2.5 kg whey gekregen van n maat die m toch niet gebruikte, dus ik hoef als t waar is ff geen kwark te kopen, daar ik zelf ook al 5 kg had staan net
Maar goed, zijn er mensen die er meer van weten?
Hehehe... Bij mij kent ook iedereen elkaar behalve mij. Ik ben soms ook echt nog binnen het halfuur weg.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:17 schreef McGilles het volgende:
[..]
Niet praten in de gym? Vind ik maar vreemd, ik ken echt 80% in de loop van de tijd dus waarom niet gezellig praten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |