Kutstats op bench na.quote:Naam:Christopher
Leeftijd: 21 jaar
Gewicht: 72 kg
Lengte: 176 cm
Vetpercentage(schatting als je het niet weet): 13%
Somatotype(volgens jou): Endo, was vroeger altijd dik geweest en gain snel vet als ik niet genoeg op mn eten let.
Stats:
Squat: 1x90
Deadlift: 1x120
Bench: 1x90
Trainingstijd:Iets langer dan 2 jaar
Sportschoolbezoek: 4x per week
Hoe bezig met voeding: Let alleen op dat ik genoeg eiwit binnenkrijg en probeer clean te eten.
Dat vind ik best veel ja. Is dat natuurlijke aanleg of heel veel training?quote:
Een combinatie denk ik, en de nadruk leggen op grote spiergroepen en geen isolatie training doenquote:Op zondag 21 juni 2009 01:34 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dat vind ik best veel ja. Is dat natuurlijke aanleg of heel veel training?
Inderdaad, het heeft al met al zo'n 2 jaar geduurd en dat is niet mis kan ik je vertellen. Sommige mensen klagen al als een blessure 2 weken duurt.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:01 schreef Rigital het volgende:
@Mc Gilles: wat ontzettend fijn moet het zijn om van die knieklachten verlost te zijn; daar liep je al lang mee rond... Ga je nu ook weer squatten e.d. of durf je dat nog niet / niet meer?
Voor de statistieken: ik heb ooit 2 x 110kg geduwd, maar dat is al enige tijd geleden en haal ik momenteel echt niet.
M.b.t. bikkels: die zijn er hier niet echt meer; topic loopt zo wie zo niet zo hard meer.
Heel netjes. Je hebt een hele nette BMI voor je stats. Ik ga na een break van 3 maanden mij ook volledig richten op compounds. Hopelijk zie ik dan wat verbeteringquote:Op zondag 21 juni 2009 12:56 schreef McGilles het volgende:
[..]
Een combinatie denk ik, en de nadruk leggen op grote spiergroepen en geen isolatie training doen
Toen ik serieus met voeding en schema bezig was, ging het heel snel vooruit. Binnen een aantal maanden van 110 naar 150 toen.
Nu train ik wanneer ik zin heb (dus komt erop neer zo'n 4x per week), ik eet grotendeels gezond, maar niet super strict. Om echte vooruitgang te boeken eet ik gewoon te weinig, maar ik moet nog even goed bedenken of ik wel weer zoveel wil kunnen drukken, want bij zware gewichten hoort bij mij een hoog eigengewicht.Wat dus zeer vervelend is met kleding kopen.
Momenteel weeg ik zo'n 94 a 95 kg, een mooi gewicht bij mijn lengte (1.93m). Maar als ik serieus met voeding bezig ga zit daar zo 10kg bij...
Mijn originele schema:quote:Op zondag 21 juni 2009 13:25 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Heel netjes. Je hebt een hele nette BMI voor je stats. Ik ga na een break van 3 maanden mij ook volledig richten op compounds. Hopelijk zie ik dan wat verbetering
Net hoe het voelt, als ik die dag nergens last van heb, mij fit voel en er zin in heb, dan ga ik practisch voluit. Heb ik iets verzuurde benen, ben ik een beetje suf, mis ik de explosiviteit, dan ga ik lekker op 75% trainen o.i.d.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:43 schreef JeffreyXL het volgende:
Doe je die SQ en DL beide dagen zwaar of periodiseer je ze?
Na 3.5 half jaar wel te weinig vooruit gegaan. Zijn wel een aantal goede redenen voor, maar ik heb me voorgenomen de komende 2 maanden in ieder geval mijn bench op 1rm naar bodyweight te krijgen, squat en deadlift naar 1,25 en 1,5 x bodyweight.quote:Op zondag 21 juni 2009 01:17 schreef Rejected het volgende:
Naam: Christian
Leeftijd: 24
Gewicht: ~85kg
Lengte: ~1.88
Vetpercentage: 15-20%
Somatotype(volgens jou): Ecto
Stats:
Squat:1-3-2008 -> 95kg
Deadlift: :1-3-2008 -> 140kg
Bench: :1-3-2008 -> 65kg
Trainingstijd: 3,5 jaar.
Sportschoolbezoek: 2-4 x per week
Hoe bezig met voeding: veel eiwitten, voor de rest lekker doen waar ik zin in heb.
quote:Op zondag 21 juni 2009 01:17 schreef Rejected het volgende:
Naam: Michiel
Leeftijd: 26
Gewicht: 95 kg
Lengte: 1.93m
Vetpercentage(schatting als je het niet weet): 16% (?)
Somatotype(volgens jou): ECTO
Stats:
Squat: 2008: 170kg
Deadlift: 2008: 200kg
Bench: 2008: 150kg
Trainingstijd: 10 jaar (meerdere keren ruime tijd gestopt) effectieve tijd 6 jaar
Sportschoolbezoek: wanneer ik zin heb (3-4x per week)
Hoe bezig met voeding: 90% gezond, eet te weinig
quote:Naam: Ruud
Leeftijd: 24
Gewicht: 81
Lengte: 187
Vetpercentage: 14 - 15 %
Somatotype: Ecto
Stats:
Squat: 2*100
Deadlift: 100+, nooit gemaxt
Bench: 2*80
Trainingstijd: 2 jaar, met alles bij elkaar ong 1 jaar pauze
Sportschoolbezoek: aim is om de dag... meestal om de 3 dagen
Hoe bezig met voeding: Ja, ookal lukt het niet altijd om het te volgen. In het weekend probeer ik gewoon veel te eten.
Effect van de training is alleen nog maar zichtbaar als ik mijn spieren daadwerkelijk aanspan. Alleen mijn borst & schouders zijn ook zonder ze aan te spannen iets breder geworden.. Maarja, ik heb de tijd welquote:Naam: Tom
Leeftijd: 18
Gewicht: 82kg
Lengte: 1,92
Vetpercentage(schatting als je het niet weet): -
Somatotype(volgens jou): -
Stats:
Squat: 60kg
Deadlift: -
Bench: 65kg
Trainingstijd: 2-3 maanden
Sportschoolbezoek: 3-4x per week. ~45 minuten tot een anderhalf uur
Hoe bezig met voeding: Gestopt met overmatige bierconsumptie door de week, alcohol drink ik alleen nog op feestjes/discotheken. Veel magere kwark, cruesli, na de training een whey shake. Wil binnenkort beginnen met creatine
![]()
quote:Op zondag 21 juni 2009 01:17 schreef Rejected het volgende:
Nou aangezien ik de users hier niet erg goed ken een soort introductie doen?
Naam: Krijn
Leeftijd: 25
Gewicht: +/- 90
Lengte: +/- 180 cm
Vetpercentage(schatting als je het niet weet) +/- 15
Somatotype(volgens jou): endo
Stats: PKA
Squat: 120, onder paralel, geen full meer. Front squat wel full, zal rond de 110 liggen
Deadlift: 180, met straps
Bench: 105, lang geleden, iets lager nu
Trainingstijd: jaar of 5
Sportschoolbezoek: Naast KT ook boksen/squashen/tennis/hardlopen. Werkt elkaar tegen, maar tegelijkertijd zorgt het ook wel voor n allround fysiek.
Hoe bezig met voeding: veel carbs vreten na een zware KT training, maar let er eigenlijk te weinig op.
Ik neem ong 50 gram dextrose tijdens de training. Na de training pak ik mijn dagelijkse fruit, en dan lekker eten. Wat mij betreft een goede manier om toch aan je suikers te komen, en ook je dagelijkse fruit. Op dagen zoals vandaag (zonnnetje) lekker trainen, naar het fietsje waggelen en met appel in de hand naar huis trappen is prima te doen.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:45 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
[..]
Effect van de training is alleen nog maar zichtbaar als ik mijn spieren daadwerkelijk aanspan. Alleen mijn borst & schouders zijn ook zonder ze aan te spannen iets breder geworden.. Maarja, ik heb de tijd wel
Raden jullie trouwens dextrose (glucose dus) aan na de training? Ik lees tegenstrijdige verhalen er over op internet. En ik giet mezelf liever niet vol met suiker om het zelf te testen :#
Squatten in een smithmachine is eigenlijk niet te doen met perfecte vorm. Lette je tijdens de oefening uitvoeren op dat je eerst je bekken naar achteren doet en daarna pas een kniebuiging maakt?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:18 schreef Ronalld het volgende:
Ok...Gister voor het eerst deadlifts gedaan. Opgebouwd tot 55kg. Volgens mij was m'n form aardig goed. Maar ik merkte totaal geen spier"gebruik" in mijn benen. In mijn rug heel weinig. Heb ik dan toch een verkeerde form? Of te weinig gewicht?
Zelfde geldt trouwens voor squats.. Ik word wel moe, maar voel de spieren niet. Maar die moet ik in een smiths machine doen omdat m'n gym te poor is voor squatracks.
Of komt dat omdat het compound oefeningen zijn?
Nee eigenlijk niet, zal daar eens op letten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Squatten in een smithmachine is eigenlijk niet te doen met perfecte vorm. Lette je tijdens de oefening uitvoeren op dat je eerst je bekken naar achteren doet en daarna pas een kniebuiging maakt?
Hier zie je een duidelijk uitleg:
Geloof niet alles wat online wordt gezegd, ik hoor zoveel mensen patsen over squatten, maar als je ze dan bezig ziet is de vorm niet om aan te zien, ongelooflijk slecht. Zie maar weinig mensen met goede vorm squatten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:46 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet, zal daar eens op letten.
Gast in het filmpje gaat niet bepaalt "past parallel" he? Wat is de algemene mening hier daarover? Zit normaal op /fit/ en die zijn nogal fervent op echte full squats.
sowieso vreet ik niet bijzonder veel, dus ook niet veel carbs, maar ik zie mijn suikers niet als carbs, maar gewoon als pure energie tijdens het trainen. Daarnaast train ik ook wel redelik intensief, denk n stuk harder dan de gemiddelde "fitness billy" dus 30 gram (volgens mij de aanbevolen hoeveelheid) is gewoon net te weinig.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:02 schreef Handschoen het volgende:
50 gram dex vind ik wel erg veel. Heeft je verdere eetschema weinig carbs, als je het een 'goede manier om aan je suikers te komen' vind?
Ik train altijd als een bejaarde zak, 4min pauze tijdens het setje tussen de herhalingen doorquote:Op woensdag 24 juni 2009 09:26 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
sowieso vreet ik niet bijzonder veel, dus ook niet veel carbs, maar ik zie mijn suikers niet als carbs, maar gewoon als pure energie tijdens het trainen. Daarnaast train ik ook wel redelik intensief, denk n stuk harder dan de gemiddelde "fitness billy" dus 30 gram (volgens mij de aanbevolen hoeveelheid) is gewoon net te weinig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |