abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70505426
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:31 schreef zquing het volgende:

[..]

Voor de mensen die squatten in een smits, probeer een keer een hacksquat, is ook goed voor je grip

Zo dus? Lijkt me best moeilijk! Wil ik wel eens proberen, probleem is wel dat ik dan helemaal geen kracht in mn armen heb om SLDL te doen.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 09:38:00 #152
122997 zquing
Drama Junk
pi_70505586
Dan doe je eerst de SLDL, want die zijn toch een stuk lichter? Ik heb ze alleen een paar keer gedaan aangezien mn gym gelukkig wel een rack heeft. Maar het voelt wel anders aan
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_70505709
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 09:38 schreef zquing het volgende:
Dan doe je eerst de SLDL, want die zijn toch een stuk lichter? Ik heb ze alleen een paar keer gedaan aangezien mn gym gelukkig wel een rack heeft. Maar het voelt wel anders aan
Kan ik die barbell nog wel vasthouden tijdens de hack squat? :p
  dinsdag 30 juni 2009 @ 09:46:17 #154
122997 zquing
Drama Junk
pi_70505780
Rustig je grip opbouwen, misschien als het echt moet straps gebruiken
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_70515256
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 09:43 schreef Rejected het volgende:

[..]

Kan ik die barbell nog wel vasthouden tijdens de hack squat? :p
Wat voor grip gebruik je bij deadliften? Toch geen suicide grip he (Kan dat uberhaupt)? Je ziet ook wel eens mensen 1 hand palmfaced out en 1 hand in..

Is dit altijd aan te raden?
pi_70515515
Wat is suicide grip? Ik doe gewoon bovenhands met beide handen.
Die mixed grip van het plaatje geeft wel iets meer grip imo. Maar het voelt niet helemaal evenwichtig aan voor mij, en heb eens een eng filmpje gezien dat iemand zn biceps hierbij afscheurde.
pi_70516300
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:11 schreef Rejected het volgende:
Wat is suicide grip? Ik doe gewoon bovenhands met beide handen.
Die mixed grip van het plaatje geeft wel iets meer grip imo. Maar het voelt niet helemaal evenwichtig aan voor mij, en heb eens een eng filmpje gezien dat iemand zn biceps hierbij afscheurde.
Naja. Bij een suicide/monkey grip gebruik je je duimen zeg maar niet. Maar goed, dat komt vooral voor bij benchpressen, ik denk dat het bij deadlifts vrijwel onmogelijk is eigenlijk.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 16:46:18 #158
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_70518520
ik squat wel met suicide grip, maar voor de rest normale grip. Bij deadlifts was het meestal de laatste setjes / reps met mixed grip omdat normale grip niet meer ging.
pi_70536939
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:46 schreef Fugie het volgende:
ik squat wel met suicide grip, maar voor de rest normale grip. Bij deadlifts was het meestal de laatste setjes / reps met mixed grip omdat normale grip niet meer ging.
Ik gebruik bij zeer veel oefeningen 'suicide grip'. Alle borstoefeningen, shoulderpress, db shoulderpress, verschillende rugoefeningen, een paar tricepsoefeningen.

Echt een stuk fijner hoor. Maar bij DL gebruik ik die 'om en om grip'
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:01:28 #160
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_70538500
In mijn geval is suicide grip + bench press: pols kapot

gister weer eens poging tot deadliften en hack squat gedaan. hamstrings en glutes zijn wel redelijk brak nu
pi_70538982
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 10:01 schreef Fugie het volgende:
In mijn geval is suicide grip + bench press: pols kapot

gister weer eens poging tot deadliften en hack squat gedaan. hamstrings en glutes zijn wel redelijk brak nu
Bij mij is normal grip + benchpress een kutresultaat. Ik duw zo 15-20kg meer met suicide grip.
pi_70539846
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 10:19 schreef McGilles het volgende:

[..]

Bij mij is normal grip + benchpress een kutresultaat. Ik duw zo 15-20kg meer met suicide grip.
Sick! Kan me niet voorstellen dat de grip bij benchen zoveel uitmaakt. Behalve wanneer je benched met onderhandse greep of mixed grip ofzo.
Nou zaterdag maar even suicide grip bij de presses proberen.

Ben van plan om de schouders op te delen bij de andere dagen i.p.v. een aparte schouderdag. Armen worden dan een aparte dag.
Ben alleen bang dat mn schouders hierdoor niet genoeg groeien omdat ik ze na de grote spiergroepen pak. Schijnt beter te zijn tegen schouderblessures.
pi_70547374
quote:

[..]

Ga ik morgen ook eens proberen!
pi_70548335
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 14:46 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ga ik morgen ook eens proberen!
Als ik ging toppen merkte ik echt superveel verschil, ik heb ook mooie (grip)handschoenen, ook een duidelijke vooruitgang als ik die aan doe
pi_70554974
Kut, waar is die gif van die gast die suicide grip die bar vol op zich laat flikkeren.
pi_70560413
Net terug van de gym, fullsquat 8 setjes van 8, daarna nog 6 setjes legcurl en wat buikwerk, ben kapot
pi_70561931
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:13 schreef McGilles het volgende:
Net terug van de gym, fullsquat 8 setjes van 8, daarna nog 6 setjes legcurl en wat buikwerk, ben kapot
8x8? Damn. Nice.
pi_70572097
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:54 schreef Ronalld het volgende:

[..]

8x8? Damn. Nice.
Is inderdaad niet echt weinig nee. Squats doe ik altijd 4x8.
Enige nadeel van squaten is dat we in de gym geen squatreck hebben. Die zou er komen met de verbouwing, maar dat is nu al zo`n jaar uitgesteld.. Als mijn abonnment afgelopen is, en er nog steeds niet verbouwd is, zoek ik mooi een andere gym op. Het is er vaak te klein voor het aantal mensen, waardoor er maar 1 bench press is, 1 incline bench (geen decline! ), geen squatreck etc.

Vanavond duik ik de gym in voor borst en schouders. Benchen, incline DB press, dips, en pec-dec flyes; lateral raises en bentover lateral raises.
Ben benieuwd of ik vanavond de 50kg kan benchen! Incline wil ik op 18kg per hand doen. Pec-Dec blijf ik een kut oefening vinden. Heb altijd het idee dat ik m`n borst er niet goed mee aanspreek, ofwel niet goed uitvoer
pi_70575205
Helaas, de suicide grip was niet erg effectief op de bench press of de military press.
pi_70575543
quote:

[..]

Ik ben bang dat de stang uit mijn handen flikkert. Dat weegt bij mij niet op tegen het eventuele voordeel.
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:12 schreef McGilles het volgende:

[..]

Als ik ging toppen merkte ik echt superveel verschil, ik heb ook mooie (grip)handschoenen, ook een duidelijke vooruitgang als ik die aan doe
Goede handschoenen maakt echt wel wat uit, vind ik ook. Vooral voor je polsen tijdens BP-en.
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:13 schreef McGilles het volgende:
Ik zou na zo'n training alleen naar huis kunnen komen met een rollator, vrees ik.
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:48 schreef Levitas het volgende:

[..]

Pec-Dec blijf ik een kut oefening vinden. Heb altijd het idee dat ik m`n borst er niet goed mee aanspreek, ofwel niet goed uitvoer
Bij Pec-dec is het van belang het aparaat goed af te stellen en te doen "alsof je een boek dichtklapt met je borst". Alternatief: Flys (cable/dumbbell), maar dat is geen isolatie-oefening.
pi_70576835
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:55 schreef Rigital het volgende:
Bij Pec-dec is het van belang het aparaat goed af te stellen en te doen "alsof je een boek dichtklapt met je borst". Alternatief: Flys (cable/dumbbell), maar dat is geen isolatie-oefening.
Flyes (flat en incline) doe ik maandags Hoe hoog moet je zitten bij pec-dec dan? Dat als je je armen recht vooruit strekt onderaan de handvatten komen, neem ik aan?
pi_70579959
Misschien eens Flat Bench Dumbbell Flyes proberen vandaag. Is er nog een merkbaar verschil in spiergebruik met gewone Flat Benchpress?
pi_70602964
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:32 schreef Ronalld het volgende:
Misschien eens Flat Bench Dumbbell Flyes proberen vandaag. Is er nog een merkbaar verschil in spiergebruik met gewone Flat Benchpress?
Sowieso. Bij de flyes gebruik je vooral de zijkanten. Bij presses de voorkant..
pi_70604761
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:34 schreef Levitas het volgende:

[..]

Sowieso. Bij de flyes gebruik je vooral de zijkanten. Bij presses de voorkant..
Zijkant borst kan je niet specifiek trainen, aangezien je borstspieren altijd in z'n geheel worden aangesproken.
pi_70604975
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:42 schreef McGilles het volgende:

[..]

Zijkant borst kan je niet specifiek trainen, aangezien je borstspieren altijd in z'n geheel worden aangesproken.
True.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')