quote:Op zondag 21 juni 2009 01:17 schreef Rejected het volgende:
Nou aangezien ik de users hier niet erg goed ken een soort introductie doen?
Naam: Krijn
Leeftijd: 25
Gewicht: +/- 90
Lengte: +/- 180 cm
Vetpercentage(schatting als je het niet weet) +/- 15
Somatotype(volgens jou): endo
Stats: PKA
Squat: 120, onder paralel, geen full meer. Front squat wel full, zal rond de 110 liggen
Deadlift: 180, met straps
Bench: 105, lang geleden, iets lager nu
Trainingstijd: jaar of 5
Sportschoolbezoek: Naast KT ook boksen/squashen/tennis/hardlopen. Werkt elkaar tegen, maar tegelijkertijd zorgt het ook wel voor n allround fysiek.
Hoe bezig met voeding: veel carbs vreten na een zware KT training, maar let er eigenlijk te weinig op.
Ik neem ong 50 gram dextrose tijdens de training. Na de training pak ik mijn dagelijkse fruit, en dan lekker eten. Wat mij betreft een goede manier om toch aan je suikers te komen, en ook je dagelijkse fruit. Op dagen zoals vandaag (zonnnetje) lekker trainen, naar het fietsje waggelen en met appel in de hand naar huis trappen is prima te doen.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:45 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
[..]
Effect van de training is alleen nog maar zichtbaar als ik mijn spieren daadwerkelijk aanspan. Alleen mijn borst & schouders zijn ook zonder ze aan te spannen iets breder geworden.. Maarja, ik heb de tijd wel
Raden jullie trouwens dextrose (glucose dus) aan na de training? Ik lees tegenstrijdige verhalen er over op internet. En ik giet mezelf liever niet vol met suiker om het zelf te testen :#
Squatten in een smithmachine is eigenlijk niet te doen met perfecte vorm. Lette je tijdens de oefening uitvoeren op dat je eerst je bekken naar achteren doet en daarna pas een kniebuiging maakt?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:18 schreef Ronalld het volgende:
Ok...Gister voor het eerst deadlifts gedaan. Opgebouwd tot 55kg. Volgens mij was m'n form aardig goed. Maar ik merkte totaal geen spier"gebruik" in mijn benen. In mijn rug heel weinig. Heb ik dan toch een verkeerde form? Of te weinig gewicht?
Zelfde geldt trouwens voor squats.. Ik word wel moe, maar voel de spieren niet. Maar die moet ik in een smiths machine doen omdat m'n gym te poor is voor squatracks.
Of komt dat omdat het compound oefeningen zijn?
Nee eigenlijk niet, zal daar eens op letten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Squatten in een smithmachine is eigenlijk niet te doen met perfecte vorm. Lette je tijdens de oefening uitvoeren op dat je eerst je bekken naar achteren doet en daarna pas een kniebuiging maakt?
Hier zie je een duidelijk uitleg:
Geloof niet alles wat online wordt gezegd, ik hoor zoveel mensen patsen over squatten, maar als je ze dan bezig ziet is de vorm niet om aan te zien, ongelooflijk slecht. Zie maar weinig mensen met goede vorm squatten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:46 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet, zal daar eens op letten.
Gast in het filmpje gaat niet bepaalt "past parallel" he? Wat is de algemene mening hier daarover? Zit normaal op /fit/ en die zijn nogal fervent op echte full squats.
sowieso vreet ik niet bijzonder veel, dus ook niet veel carbs, maar ik zie mijn suikers niet als carbs, maar gewoon als pure energie tijdens het trainen. Daarnaast train ik ook wel redelik intensief, denk n stuk harder dan de gemiddelde "fitness billy" dus 30 gram (volgens mij de aanbevolen hoeveelheid) is gewoon net te weinig.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:02 schreef Handschoen het volgende:
50 gram dex vind ik wel erg veel. Heeft je verdere eetschema weinig carbs, als je het een 'goede manier om aan je suikers te komen' vind?
Ik train altijd als een bejaarde zak, 4min pauze tijdens het setje tussen de herhalingen doorquote:Op woensdag 24 juni 2009 09:26 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
sowieso vreet ik niet bijzonder veel, dus ook niet veel carbs, maar ik zie mijn suikers niet als carbs, maar gewoon als pure energie tijdens het trainen. Daarnaast train ik ook wel redelik intensief, denk n stuk harder dan de gemiddelde "fitness billy" dus 30 gram (volgens mij de aanbevolen hoeveelheid) is gewoon net te weinig.
Deadlift is een fullbody oefening. Je voelt em eigenlijk overal.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:18 schreef Ronalld het volgende:
Ok...Gister voor het eerst deadlifts gedaan. Opgebouwd tot 55kg. Volgens mij was m'n form aardig goed. Maar ik merkte totaal geen spier"gebruik" in mijn benen. In mijn rug heel weinig. Heb ik dan toch een verkeerde form? Of te weinig gewicht?
Zelfde geldt trouwens voor squats.. Ik word wel moe, maar voel de spieren niet. Maar die moet ik in een smiths machine doen omdat m'n gym te poor is voor squatracks.
Het wordt wel aangeraden. Tijdens het trainen daalt je bloedsuikerspiegel. Die kun je met snel opneembare suikers (of beter voedingstoffen met een hoge glycogeen waarde; zie hier voor een overzichtje.) snel weer aanvullen. Dextrose (ik koop gewoon 1kg pakken van Zonnatura in de supermarkt) is zo'n snel opneembare suiker. Door dextrose aan je PWO shake toe te voegen wordt je bloedsuiker snel aangevuld en worden de whey eiwitten gebruikt voor het herstellen en versterken van je spieren in plaats van voor het aanvullen van je bloedsuikerspiegel (daar geeft je lichaam namelijk voorrang aan). Dat is ook de reden dat sommigen adviseren om tegen het eind van je training / direct na je training eerst dextrose te nemen en daarna (een kwartiertje later of zo) een whey shake.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:45 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
[..]
Raden jullie trouwens dextrose (glucose dus) aan na de training? Ik lees tegenstrijdige verhalen er over op internet. En ik giet mezelf liever niet vol met suiker om het zelf te testen :#
Vraag een keer een instructeur om te kijken hoe je de oefening doet.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:18 schreef Ronalld het volgende:
Ik heb 1x geprobeerd te squatten in een Smith maar vond het he-le-maal niks. Gedoe met sportscholen waar geen squat rack is komt hier regelmatig voorbij. En er is maar een oplossing: ga naar een gym die dat wel heeft; zo uitzonderlijk is dat niet: het zijn echt niet alleen de hard-core gyms die een squat-rack hebben.quote:Zelfde geldt trouwens voor squats.. Ik word wel moe, maar voel de spieren niet. Maar die moet ik in een smiths machine doen omdat m'n gym te poor is voor squatracks.
Eens. Sommige mensen zakken maar 3mm door hun knieën. Daarnaast hebben veel, vooral jonge mensen de neiging op te scheppen op internet (niet alleen over squatten, trouwens). Niet op letten, niet door laten beïnvloeden: zie citaat Arnold bovenaan de OP.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:48 schreef McGilles het volgende:
[..]
Geloof niet alles wat online wordt gezegd, ik hoor zoveel mensen patsen over squatten, maar als je ze dan bezig ziet is de vorm niet om aan te zien, ongelooflijk slecht. Zie maar weinig mensen met goede vorm squatten.
Eens.quote:Ik probeer zelf altijd te full-squatten, maar dan is de vorm nog belangrijker. Een verkeerde vorm kan je een gemene blessure opleveren (spreek uit ervaring)
Eens.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:55 schreef Fugie het volgende:
Voor een fullsquat moet je ook voldoende flexibiliteit in de heupen hebben, daar ligt vaak de sleutel tussen full of niet.
Zou kunnen. Je moet alleen wel oppassen dat je je bloedsuikerspiegel niet teveel op laat lopen. Als die te hoog wordt gaat je lichaam een deel van de suikers omzetten in vet (voor minder goede tijden).quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:26 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
sowieso vreet ik niet bijzonder veel, dus ook niet veel carbs, maar ik zie mijn suikers niet als carbs, maar gewoon als pure energie tijdens het trainen. Daarnaast train ik ook wel redelik intensief, denk n stuk harder dan de gemiddelde "fitness billy" dus 30 gram (volgens mij de aanbevolen hoeveelheid) is gewoon net te weinig.
Mooi tochquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:39 schreef Rigital het volgende:
(eindelijk zit er weer wat schot in dit topic, qua niveau)
Misschien een handige tip om de flexibiliteit in je heupen te trainen / warming up voor squatten: Als je een squatrek hebt waarbij je steunbuizen (de horizontale liggers) hoger of lager kan leggen, kun je deze op kniehoogte plaatsen en vervolgens overheen stappen. Doe dit zonder je been te kantelen (dus je been verticaal houden). Je kan eventueel ook nog parralel aan de buis gaan staan en dan opzij over de buis stappen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:55 schreef Fugie het volgende:
Voor een fullsquat moet je ook voldoende flexibiliteit in de heupen hebben, daar ligt vaak de sleutel tussen full of niet.
Ik heb het vermoeden van wel, maarja, probeer het maar eens te bewijzenquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:55 schreef Rigital het volgende:
@ Mc Gilles: Zou er een correlatie zijn met jouw aanwezigheid?
quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:18 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik train altijd als een bejaarde zak, 4min pauze tijdens het setje tussen de herhalingen door
Pak dan wel weer zware gewichten ter compensatie
Instructeurs zijn schaars op de tijden dat ik fitness. (Ja ik ga echt naar een kwaliteitssportschoolquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:38 schreef Rigital het volgende:
[..]
Vraag een keer een instructeur om te kijken hoe je de oefening doet.
(vraag dit niet aan de breedste sjaak in de gym, want dat is geen garantie voor een goede techniek).
Nou ja, ze zijn nu zelfs aan het verbouwen, dat zou binnenkort wel klaar moeten zijn. Ik neem eigenlijk aan dat daar een squatrack bij komt. (Lijkt een beetje op dat het een freeweightsroom wordt). Plus, als het goed is ga ik in september naar Groningen waar m'n school wel een goede sportschool heeft. Maar als iemand nog een betere sportschool in Stadskanaal weet, sta ik voor suggesties open.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:38 schreef Rigital het volgende:
[..]
Ik heb 1x geprobeerd te squatten in een Smith maar vond het he-le-maal niks. Gedoe met sportscholen waar geen squat rack is komt hier regelmatig voorbij. En er is maar een oplossing: ga naar een gym die dat wel heeft; zo uitzonderlijk is dat niet: het zijn echt niet alleen de hard-core gyms die een squat-rack hebben.
Geef anders even aan waar je woont, dan is er misschien hier iemand met een goed sportschool advies.
Over 3 maanden zit je op 30quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:18 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
Bedankt mensen voor de info m.b.t. dextrose. Handige links ook
Vandaag is me dan toch eindelijk gelukt om dumbell presses te doen met 20kg dumbells.. Toen ik drie maanden geleden begon lukte het me net met 10-12kg
Op gegeven moment is bij iedereen ongeveer 45-50kg wel de grens, het is lastig om daar op een natuurlijk wijze overheen te komen denk ik zo, of je moet een ongekend talent zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:47 schreef Rejected het volgende:
[..]
Over 3 maanden zit je op 30
Over 6 maanden zit je op 40
Over 9 maanden zit je op 50
Over een jaar op 60!
Ging het maar zoGister 2x125 kg DL
Bij mijn budget gym gaan de db's maar tot 26 kg.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Op gegeven moment is bij iedereen ongeveer 45-50kg wel de grens, het is lastig om daar op een natuurlijk wijze overheen te komen denk ik zo, of je moet een ongekend talent zijn.
Belangrijker: is LedZep (herinnert u zich deze nog?)'s lievelingsapparaat ook aanwezig?quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:41 schreef Rejected het volgende:
[..]
Bij mijn budget gym gaan de db's maar tot 26 kg.45-50 is nog best veel denk ik.
Maar gelukkig wel veel barbells en bench press mogelijkheden.
Natuurlijk herinner ik mij die debiel niet meerquote:Op donderdag 25 juni 2009 17:34 schreef Rigital het volgende:
[..]
Belangrijker: is LedZep (herinnert u zich deze nog?)'s lievelingsapparaat ook aanwezig?
Is dat zo? Zit nu op 36 KG per hand, nog effe doortrainen dusquote:Op donderdag 25 juni 2009 15:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Op gegeven moment is bij iedereen ongeveer 45-50kg wel de grens, het is lastig om daar op een natuurlijk wijze overheen te komen denk ik zo, of je moet een ongekend talent zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |