abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:28:53 #31
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_69527938
Ja de Squat is écht zo belangrijk...
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_69530037
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:33 schreef Ronalld het volgende:
Hmm, ik vroeg me af, ik neem aan dat jullie allemaal wel squats doen met aardige gewichten eraan he? Nou heeft mijn sportschool enkel een smiths machine en geen normale squatracks, dus nou oke, die maar gebruiken dus. Nou had ik de bar toch echt goed op m'n schouders liggen, form was ook niet verkeerd, maar ik kreeg wel last van de bar op m'n rug. Nog tips hiervoor? Een handdoek erom rollen of op m'n rug leggen ofzo?

Tevens TVP.
Van sportschool veranderen
pi_69530196
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik squat ook niet vrij vanwege polsblessures.... Ik kan de klap simpelweg niet opvangen als het verkeerd gaat.

Maar ik moet zeggen dat ik nog weinig verschil merk met de tijd dat ik wél squatte. Ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar ik begin me af te vragen of die vrije squat wel écht zo belangrijk is.
Welke poot-oefeningen doe je nu?
Kun je aangeven wat je bedoeld met dat je weinig verschil merkt?
Ik krijg alleen maar last van spierpijn in mijn benen als ik goed gesquat heb.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 19:33:31 #34
188181 laurencius
stickywicky
pi_69535034
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 15:04 schreef Rejected het volgende:

[..]

3x conditie en 3x kracht?
In combinatie met voetbal zal het schema er wel anders uit gaan zien, dan tel ik training/wedstrijd als conditie. Dus dan zal het nog maar 1x per week conditie zijn in de sportschool, 3x kracht, en 2x voetbaltraining
  vrijdag 29 mei 2009 @ 20:06:13 #35
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69535974
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:45 schreef Rigital het volgende:

[..]

Welke poot-oefeningen doe je nu?
Squatten doe ik wel, maar op zo'n apparaat met twee van die pads op je schouders

Ik doelde echt op vrij squatten met een losse barbell.

En verder natuurlijk leg extension, lunges, etc, etc. De gebruikelijke zaken.
quote:
Kun je aangeven wat je bedoeld met dat je weinig verschil merkt?
Algehele spiergroei e.d.
quote:
Ik krijg alleen maar last van spierpijn in mijn benen als ik goed gesquat heb.
Mjah, spierpijn zegt op zich niet zoveel natuurlijk maar ik snap wat je bedoelt.
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:46:12 #36
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_69539129
Squatten is natuurlijk wel beter voor je algehele spier ontwikkeling en synergie. Het is de meest basis lichaamsbeweging die je onder zware belasting doet. Qua specifieke spiergroei is het misschien beter om isolatie te doen.
pi_69555722
Gotto love a good squat!

Het is best mogelijk om zonder te squatten goede benen te krijgen vind wel dat de squat een van de betere oefeningen zijn die je maar kunt doen. Het is functioneel, het bouwt massa en ergens is het ook nog goed voor de mentale harding.
  zondag 31 mei 2009 @ 08:16:33 #38
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69568571
Ik bestrijd ook niet dat squatten goed is natuurlijk

Maar het zal nog wel even duren voor ik weer 'normaal' kan squatten.
pi_69572486
quote:
There is simply no other exercise, and certainly no machine, that produces the level of central nervous system activity, improved balance and coordination, skeletal loading and bone density enhancement, muscular stimulation and growth, connective tissue stress and strength, psychological demand and toughness, and overall systemic conditioning than the correctly performed full squat.
Mark Rippetoe kent zijn shit.
pi_69572980
Deze quotes zijn te leuk om niet te posten.
quote:
There are few things graven in stone, except that you have to squat or you're a pussy.

There is never an absolute answer to everything, except of course that you have to do your squats.

Rip: "Leg Pressing is masturbation."
Tuesday: "Oh, come on. Masturbation isn't that bad."
Rip: "Oh, I didn't say it was bad. But at least when I masturbate, I am not under the impression that I'm making anybody else cum but me."

If you want to look like some Abercrombie model, then find another program and enjoy your nice, easy training style. If you are serious about adding muscle to your frame, then get under the damn bar and make it happen.

On the ethics of meat eating:
Okay, have you ever been around chickens? They are stupid, uncooperative, inconvenient, ill-tempered creatures. They get what they deserve. Fuck chickens.

Baby mammals drink milk, and you sir, are a baby mammal.

I just don't miss [having big pecs] that much, and I don't care what my pecs look like anymore. It is now sufficient that I am merely hung well.

You must wear socks or workout pants on the Dead Lifts. We don't want your DNA on the barbell.

Any idiot can get on a treadmill and watch TV and then take great pride in the fact they've 'exercized.

When a guy (Alex) asked what to do about his balls hurting after squats...
Alex, buddy, you're on your own here. Unless we get some other input. My balls haven't hurt since 1973, when I learned how to finish what I started.

But nobody lives in Canada. It's a frozen wasteland with an inefficient postal system, probably suffering from a shortage of sled dogs.

Newb: Got any good ab exercises?
Rip: Got any better questions?

Accumulating injuries are the price we pay for the thrill of not having sat around on our asses.

on U2:
I don't like Bono. He needs to train more.

...bodybuilding is men on a stage in their underwear wearing brown paint showing other men their muscles. It is training for appearance only, and at the contest level requires a degree of vanity, narcissism, and self-absorption that I find distasteful and odd

When asked if masturbation or sex hinders strength:
Yes, it does. Never do either. Ever. Not if you want to be strong like bull.
  zondag 31 mei 2009 @ 13:26:10 #41
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69573041
Macho babbels zijn aan mij eigenlijk nooit zo besteed

Maar als hij wil beargumenteren dat squatten goed is dan wil ik daar een heel eind in meegaan
pi_69576474
Het is dat ik mij in de boodschap achter zijn quotes kan vinden dat ik ze zo amusant vind. Zwaar trainen, trainen om te kunnen presteren, aleen losse gewichten, basic compound oefeningen en een begrijpbare aversie tegen alles wat door moet gaan als ''health'' en ''fitness'' in de meeste sportscholen.
  zondag 31 mei 2009 @ 17:56:57 #43
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_69579589
Vergeet niet, dat health en fitness voor een grote doelgroep voldoende is. Die willen gewoon beetje gezond bezig zijn. Het is dan ook geen sport, maar beweging. Zoals de meeste hier bezig zijn (hoop ik) is het een sport, daar zit natuurlijk wel een essentieel verschil in.
pi_69581532
Ik begrijp dat niet iedereen als doel heeft zo zwaar mogelijk te liften en dat health en fitness voldoende is voor veel mensen. Maar je kan wel vraagtekens zetten bij de effectiviteit van hun training als ze de basic lifts uitsluiten al dan niet op lage intensiteit. Neem bijvoorbeeld mensen die core workouts doen. Deze mensen kunnen beter de de squat en de press uitvoeren. En het gebruik van machines is voor deze groep helemaal niet te rechtvaardigen. Ik hoop dat crossfit snel aanslaat bij het grote publiek want daar zitten deze elementen wel in.
pi_69620471
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik squat ook niet vrij vanwege polsblessures.... Ik kan de klap simpelweg niet opvangen als het verkeerd gaat.

Polsblessures bij squat? Hoe krijg je dat voor elkaar dan?

Gaat het vaak verkeerd dan? Daar heb je toch een spotter voor? Zo niet: minder gewicht! Ken je lichaam en je grenzen...
Have fun...
  dinsdag 2 juni 2009 @ 08:56:37 #46
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_69625887
quote:
Op zondag 31 mei 2009 19:20 schreef qwezzy het volgende:
Ik begrijp dat niet iedereen als doel heeft zo zwaar mogelijk te liften en dat health en fitness voldoende is voor veel mensen. Maar je kan wel vraagtekens zetten bij de effectiviteit van hun training als ze de basic lifts uitsluiten al dan niet op lage intensiteit. Neem bijvoorbeeld mensen die core workouts doen. Deze mensen kunnen beter de de squat en de press uitvoeren. En het gebruik van machines is voor deze groep helemaal niet te rechtvaardigen. Ik hoop dat crossfit snel aanslaat bij het grote publiek want daar zitten deze elementen wel in.
ik zit dan ook bij een sportschool waar iedereen moet squatten Is gewoon onderdeel van het basisprogramma
pi_69641836
quote:
Op zondag 31 mei 2009 19:20 schreef qwezzy het volgende:
Heb zelf enkele maanden crossfit gedaan. Echt super workouts voor algehele fitness. Wil je meer dan zul je jezelf toch moeten specializeren. Daarnaast is het nogal blessure gevoelig vooral de high rep compounds als cleans/SQ/DL etc techniek gaat zo verloren en blessures zijn zo opgelopen. Desalniettemin denk ik wel dat dit voor de gemiddelde mens goed te doen moet zijn zonder blessures.
pi_69799405
Kak! Ontsteking aan mijn knie wil maar niet verdwijnen. Dit gaat me gvd weken kosten zo
  zondag 7 juni 2009 @ 17:15:16 #49
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69799492
quote:
Op maandag 1 juni 2009 23:18 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Polsblessures bij squat? Hoe krijg je dat voor elkaar dan?

Gaat het vaak verkeerd dan? Daar heb je toch een spotter voor? Zo niet: minder gewicht! Ken je lichaam en je grenzen...
Die polsblessure komt door een ongeluk. Niets met trainen te maken.

Kan zomaar november zijn tegen de tijd dat e.e.a. weer hersteld is. Het probleem is dat de pols iets te makkelijk dubbel kan klappen, en dan ben ik terug bij af. Ik had al zeker 4,5 maand niet getraind door die blessure en dat wil ik niet nóg een keer.

Ik ben dus wat beperkt in m'n aantal oefeningen. Ik train sinds februari weer, en dat doe ik in m'n uppie.

Als alles hersteld is en ik zwaarder ga trainen dan regel ik weer een trainmaatje.
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:13:06 #50
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_69923371
tvp
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_69923479
Na twee weken off door tentamens ben ik weer vol aan de bak.
Vier keer per week en goed eten.
Gister PR op de DL, 120 kg
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:38:10 #52
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_69923666
Yeah Buddy!
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:19:15 #53
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_69926486
Ik ben sinds kort begonnen met fitness (maandje) 3 jaar geleden voor het laatst gedaan.
Ik ga 3x in de week trainen wat ik wil opbouwen naar 4 a 5 keer in de week.

Ik merk alleen dat ik echt zo snel leeg ben, ik doe een paar oefeningen en ik krijg geen stang meer omhoog.
Mijn spieren zijn blijkbaar erg snel verzuurd, iemand tips hoe ik dit tegen kan gaan?
Bijvoorbeeld wat is goede voeding en welke preperaten zou ik moeten nemen om sneller meer lucht en energie in mijn spieren te krijgen?
Als beginnend sporter is het dan ook goed om bijvoorbeel te starten met weight gainer producten?

Tevens tvp.
ik ben de jager met de pet.
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:35:25 #54
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_69929177
Dextrose mengen met je water en 15 min voor je begint te trainen kleine slokjes nemen en je dextrosewater langzaam opdrinken tijdens het trainen, als het op is gewoon overstappen op normaal water tijdens het trainen. Dit houdt je bloedsuikerspiegel omhoog en dat helpt al een stuk

Ik zou nog niet beginnen met supplementen en al die zooi, eerst je voeding goed op orde krijgen icm je training en goed slapen, pas als je een plateau bereikt zou ik beginnen met eventuele supplementen
Luck is for losers
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:46:22 #55
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_69929620
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:35 schreef kidkash19 het volgende:
Dextrose mengen met je water en 15 min voor je begint te trainen kleine slokjes nemen en je dextrosewater langzaam opdrinken tijdens het trainen, als het op is gewoon overstappen op normaal water tijdens het trainen. Dit houdt je bloedsuikerspiegel omhoog en dat helpt al een stuk

Ik zou nog niet beginnen met supplementen en al die zooi, eerst je voeding goed op orde krijgen icm je training en goed slapen, pas als je een plateau bereikt zou ik beginnen met eventuele supplementen
Thnx
ik ben de jager met de pet.
pi_69932364
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:19 schreef Houzer het volgende:
Als beginnend sporter is het dan ook goed om bijvoorbeel te starten met weight gainer producten?

Tevens tvp.
Verder zijn weightgainers overbodig als je voeding niet in orde is. Dus eerst deze op zijn plaats hebben
Have fun...
pi_69939213
Oke.. Vraagje. Ik vond op /fit/ een aangepaste Starting Strength programma die me aan de ene kant wel interessant leek, maar aan de andere kant vrij simpel en ontoereikend leek:

Monday
3x5 Squat
3x5 Bench press / Press (Alternating)
Chin-ups: 3 sets to failure or add weight if completing more than 15 reps

Wednesday
3x5 Squat
3x5 Press / Bench Press (Alternating)
1x5 Deadlift

Friday
3x5 Squat
3x5 Bench Press / Press (Alternating)
Pull-ups: 3 sets to failure or add weight if completing more than 15 reps

Natuurlijk zijn het wel voornamelijk compound oefeningen, maar het leek me erg kort. Zelf ben ik ook niet zo'n voorstander van de deadlift, vooral door het gebrek aan begeleiding in m'n sportschool en omdat het nog wel een risicovolle lift is. Iemand een toevoeging hierop of vervanging voor de DL? Of gewoon goed kijken hoe die moet en dan toch doen?
pi_69939813
Deadlift is niet zo heel moeilijk, gewoon 3x met lichtgewicht en zorg ervoor dat je je rug recht/beetje hol houdt.
Verder bevat dat programma imo een beetje TE weinig volume.
pi_69940014
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:12 schreef Rejected het volgende:
Verder bevat dat programma imo een beetje TE weinig volume.
Toevoegingen?
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:28:39 #60
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_69940463
Volume zegt niks...het is wat je ermee wilt bereiken het 5/3/1 programma van Jim Wendler gebruikt ook niet veel volume maar je haalt er wel bizar goed resultaat mee als het gaat om brute kracht (waar ik voor train), train je voor het strand of heb je een ander doel dan heb je dus ook andere schemas nodig
Luck is for losers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')