Van sportschool veranderenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:33 schreef Ronalld het volgende:
Hmm, ik vroeg me af, ik neem aan dat jullie allemaal wel squats doen met aardige gewichten eraan he? Nou heeft mijn sportschool enkel een smiths machine en geen normale squatracks, dus nou oke, die maar gebruiken dus. Nou had ik de bar toch echt goed op m'n schouders liggen, form was ook niet verkeerd, maar ik kreeg wel last van de bar op m'n rug. Nog tips hiervoor? Een handdoek erom rollen of op m'n rug leggen ofzo?
Tevens TVP.
Welke poot-oefeningen doe je nu?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik squat ook niet vrij vanwege polsblessures.... Ik kan de klap simpelweg niet opvangen als het verkeerd gaat.
Maar ik moet zeggen dat ik nog weinig verschil merk met de tijd dat ik wél squatte. Ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar ik begin me af te vragen of die vrije squat wel écht zo belangrijk is.
In combinatie met voetbal zal het schema er wel anders uit gaan zien, dan tel ik training/wedstrijd als conditie. Dus dan zal het nog maar 1x per week conditie zijn in de sportschool, 3x kracht, en 2x voetbaltrainingquote:
Squatten doe ik wel, maar op zo'n apparaat met twee van die pads op je schoudersquote:
Algehele spiergroei e.d.quote:Kun je aangeven wat je bedoeld met dat je weinig verschil merkt?
Mjah, spierpijn zegt op zich niet zoveel natuurlijk maar ik snap wat je bedoelt.quote:Ik krijg alleen maar last van spierpijn in mijn benen als ik goed gesquat heb.
Mark Rippetoe kent zijn shit.quote:There is simply no other exercise, and certainly no machine, that produces the level of central nervous system activity, improved balance and coordination, skeletal loading and bone density enhancement, muscular stimulation and growth, connective tissue stress and strength, psychological demand and toughness, and overall systemic conditioning than the correctly performed full squat.
quote:There are few things graven in stone, except that you have to squat or you're a pussy.
There is never an absolute answer to everything, except of course that you have to do your squats.
Rip: "Leg Pressing is masturbation."
Tuesday: "Oh, come on. Masturbation isn't that bad."
Rip: "Oh, I didn't say it was bad. But at least when I masturbate, I am not under the impression that I'm making anybody else cum but me."
If you want to look like some Abercrombie model, then find another program and enjoy your nice, easy training style. If you are serious about adding muscle to your frame, then get under the damn bar and make it happen.
On the ethics of meat eating:
Okay, have you ever been around chickens? They are stupid, uncooperative, inconvenient, ill-tempered creatures. They get what they deserve. Fuck chickens.
Baby mammals drink milk, and you sir, are a baby mammal.
I just don't miss [having big pecs] that much, and I don't care what my pecs look like anymore. It is now sufficient that I am merely hung well.
You must wear socks or workout pants on the Dead Lifts. We don't want your DNA on the barbell.
Any idiot can get on a treadmill and watch TV and then take great pride in the fact they've 'exercized.
When a guy (Alex) asked what to do about his balls hurting after squats...
Alex, buddy, you're on your own here. Unless we get some other input. My balls haven't hurt since 1973, when I learned how to finish what I started.
But nobody lives in Canada. It's a frozen wasteland with an inefficient postal system, probably suffering from a shortage of sled dogs.
Newb: Got any good ab exercises?
Rip: Got any better questions?
Accumulating injuries are the price we pay for the thrill of not having sat around on our asses.
on U2:
I don't like Bono. He needs to train more.
...bodybuilding is men on a stage in their underwear wearing brown paint showing other men their muscles. It is training for appearance only, and at the contest level requires a degree of vanity, narcissism, and self-absorption that I find distasteful and odd
When asked if masturbation or sex hinders strength:
Yes, it does. Never do either. Ever. Not if you want to be strong like bull.
Polsblessures bij squat? Hoe krijg je dat voor elkaar dan?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik squat ook niet vrij vanwege polsblessures.... Ik kan de klap simpelweg niet opvangen als het verkeerd gaat.
ik zit dan ook bij een sportschool waar iedereen moet squattenquote:Op zondag 31 mei 2009 19:20 schreef qwezzy het volgende:
Ik begrijp dat niet iedereen als doel heeft zo zwaar mogelijk te liften en dat health en fitness voldoende is voor veel mensen. Maar je kan wel vraagtekens zetten bij de effectiviteit van hun training als ze de basic lifts uitsluiten al dan niet op lage intensiteit. Neem bijvoorbeeld mensen die core workouts doen. Deze mensen kunnen beter de de squat en de press uitvoeren. En het gebruik van machines is voor deze groep helemaal niet te rechtvaardigen. Ik hoop dat crossfit snel aanslaat bij het grote publiek want daar zitten deze elementen wel in.
Heb zelf enkele maanden crossfit gedaan. Echt super workouts voor algehele fitness. Wil je meer dan zul je jezelf toch moeten specializeren. Daarnaast is het nogal blessure gevoelig vooral de high rep compounds als cleans/SQ/DL etc techniek gaat zo verloren en blessures zijn zo opgelopen. Desalniettemin denk ik wel dat dit voor de gemiddelde mens goed te doen moet zijn zonder blessures.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:20 schreef qwezzy het volgende:
Ik begrijp dat niet iedereen als doel heeft zo zwaar mogelijk te liften en dat health en fitness voldoende is voor veel mensen. Maar je kan wel vraagtekens zetten bij de effectiviteit van hun training als ze de basic lifts uitsluiten al dan niet op lage intensiteit. Neem bijvoorbeeld mensen die core workouts doen. Deze mensen kunnen beter de de squat en de press uitvoeren. En het gebruik van machines is voor deze groep helemaal niet te rechtvaardigen. Ik hoop dat crossfit snel aanslaat bij het grote publiek want daar zitten deze elementen wel in.
Die polsblessure komt door een ongeluk. Niets met trainen te maken.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:18 schreef Handschoen het volgende:
[..]
Polsblessures bij squat? Hoe krijg je dat voor elkaar dan?
Gaat het vaak verkeerd dan? Daar heb je toch een spotter voor? Zo niet: minder gewicht! Ken je lichaam en je grenzen...
Thnxquote:Op donderdag 11 juni 2009 11:35 schreef kidkash19 het volgende:
Dextrose mengen met je water en 15 min voor je begint te trainen kleine slokjes nemen en je dextrosewater langzaam opdrinken tijdens het trainen, als het op is gewoon overstappen op normaal water tijdens het trainen. Dit houdt je bloedsuikerspiegel omhoog en dat helpt al een stuk
Ik zou nog niet beginnen met supplementen en al die zooi, eerst je voeding goed op orde krijgen icm je training en goed slapen, pas als je een plateau bereikt zou ik beginnen met eventuele supplementen
Verder zijn weightgainers overbodig als je voeding niet in orde is. Dus eerst deze op zijn plaats hebbenquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:19 schreef Houzer het volgende:
Als beginnend sporter is het dan ook goed om bijvoorbeel te starten met weight gainer producten?
Tevens tvp.
Toevoegingen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:12 schreef Rejected het volgende:
Verder bevat dat programma imo een beetje TE weinig volume.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |