abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71363363
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:29 schreef Rejected het volgende:

[..]

Buiten? Soort home-gym?

Wel goed plan om buiten te doen, als je net begint. voor het geval ie valt. Nog niet gebeurd trouwens
pi_71381735
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:31 schreef wapwip het volgende:

[..]

Wel goed plan om buiten te doen, als je net begint. voor het geval ie valt. Nog niet gebeurd trouwens
Beetje saaie eentonige oefeningen vind je niet?
pi_71381843
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:41 schreef McGilles het volgende:

[..]

Beetje saaie eentonige oefeningen vind je niet?
Valt mee hoor, ik vind het persoonlijk een stuk leuker dan in een sportschool. Komt bij dat die hier ook geen zit in de buurt dus ik moet wel Maar vind de oefeningen zeker niet eentonig. Misschien was het filmpje overigens niet de beste zie ik nu, want 9 van de 10 dingen doe ik niet

En hij doet geeneens de turkish getup beste oefening die er is, dus filmpje was niet geheel representatief

Dit is wel goede workout iig

doe dat maar eens, 12 minuten dan ben je kapot

[ Bericht 17% gewijzigd door wapwip op 27-07-2009 23:50:30 ]
pi_71385355
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:44 schreef wapwip het volgende:

[..]

Valt mee hoor, ik vind het persoonlijk een stuk leuker dan in een sportschool. Komt bij dat die hier ook geen zit in de buurt dus ik moet wel Maar vind de oefeningen zeker niet eentonig. Misschien was het filmpje overigens niet de beste zie ik nu, want 9 van de 10 dingen doe ik niet

En hij doet geeneens de turkish getup beste oefening die er is, dus filmpje was niet geheel representatief

Dit is wel goede workout iig

doe dat maar eens, 12 minuten dan ben je kapot
Kan mij wel iets bij voorstellen, ook al ben ik niet zo snel kapot
Maar een evenwichtige training is het niet echt te noemen, nadruk licht toch echt op de benen en de schouders. Wat vind je daarvan?
pi_71386635
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 07:30 schreef McGilles het volgende:

[..]

Kan mij wel iets bij voorstellen, ook al ben ik niet zo snel kapot
Maar een evenwichtige training is het niet echt te noemen, nadruk licht toch echt op de benen en de schouders. Wat vind je daarvan?
Bij kettlebells heb je nooit geen isolatie-oefeningen, dat is een voordeel en een nadeel als je het mij vraagt. Ik had nooit geen zin om me benen te trainen, en nu moet het wel want het kan niet anders. Overigens ligt de nadruk niet echt op je schouder. Bijvoorbeeld de kettlebell-swing, of de snatch, waarbij het lijkt alsof je je schouder flink pakt, doe je dat met een goede techniek niet. Je arm volgt als het ware die bal, je tilt hem dus niet. Je brengt/duwt hem omhoog met een heup beweging.

Er zit nogal een verschil tussen swingen met de kettlebell, en een kettlebell swing Al lijkt het héél simpel, er zit echt een techniek achter.

Dus de nadruk ligt niet zo enorm op je schouders dan je zou denken, mits een goede techniek. Ik heb na 20 minuten swings/snatches voornamelijk dat me armen, rug (alleen bij snatches, bij swings zet je geen druk op je rug) en been spieren flink moe zijn. Schouders alleen als je echt shoulder presses gaat doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door wapwip op 28-07-2009 09:40:47 ]
pi_71550067
Vanaf volgende week aan de gang met fullbody schema. Ik denk dat ik gewoon met rippetoe ga beginnen. Train nu circa 3 maanden, ben zeker vooruit gegaan met gewichten dmv een split schema. Nu eens kijken hoe mijn lichaam reageert op een fullbody schema.

Enige probleem blijft nog steeds, dat er geen squatrack in de gym is, en Rippetoe toch echt op squats is gebaseerd. Nu kan ik wel elke trainingsdag 20x50kg (bij wijze van) doen, maar ik zou toch liever 8x70kg doen!
pi_71550995
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:13 schreef Levitas het volgende:
Vanaf volgende week aan de gang met fullbody schema. Ik denk dat ik gewoon met rippetoe ga beginnen. Train nu circa 3 maanden, ben zeker vooruit gegaan met gewichten dmv een split schema. Nu eens kijken hoe mijn lichaam reageert op een fullbody schema.

Enige probleem blijft nog steeds, dat er geen squatrack in de gym is, en Rippetoe toch echt op squats is gebaseerd. Nu kan ik wel elke trainingsdag 20x50kg (bij wijze van) doen, maar ik zou toch liever 8x70kg doen!
Je kan ze altijd nog in de Smiths Machine doen.. Desnoods Hacksquats.

Morgen voor het eerst weer fitnessen na m'n 2 week vakantie. Rustig aan doen of er vol tegen aan?
pi_71551178
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:13 schreef Levitas het volgende:

Leer pistols, desnoods met een extra gewicht in je hand
pi_71580405
Ben op zoek naar een soort Whey Protein, vind het namelijk moeilijk om over de hele dag genoeg eiwit binnen te krijgen. Zeker bij het ontbijt. Kan iemand hier nog wat meer over vertellen?

http://www.xxlnutrition.n(...)%20Protein%20Instant

Had die gevonden, iemand ervaringen hiermee? Suggesties? Tips?! ANYTHING?!
pi_71580970
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:34 schreef Ronalld het volgende:
Ben op zoek naar een soort Whey Protein, vind het namelijk moeilijk om over de hele dag genoeg eiwit binnen te krijgen. Zeker bij het ontbijt. Kan iemand hier nog wat meer over vertellen?

http://www.xxlnutrition.n(...)%20Protein%20Instant

Had die gevonden, iemand ervaringen hiermee? Suggesties? Tips?! ANYTHING?!
Zijn goede shakes dat! 80% eiwit. Dus per shake (40gr whey) heb je 32gr eiwitten binnen. Lost heel goed op met water, en smaken lekker! Gebruik ze nu al een tijdje, en ben er bijna verliefd op

Anyway, grote kans dat ik morgen bij een andere gym een proeflesje ga nemen. Kan ik kijken hoe het daar is, en meteen de instructeur uittesten, haha!
pi_71582589
I reckon that. XXL Nutrition is lekker goedkoop en prima spul!
Iemand ervaring met IF(vasten)?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:19:47 #262
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_71584942
ik kreeg laatst een proefsample van xxl voor whey delicious. En ja, dat is echt delicious
pi_71586075
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:19 schreef Fugie het volgende:
ik kreeg laatst een proefsample van xxl voor whey delicious. En ja, dat is echt delicious
Heb nog nooit samples gehad, maar dat komt omdat ik meestal alleen whey bestel. Had wel een keer handschoenen en een bidon gehad.
Die whey delicious is idd wel lekker!
pi_71586166
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:54 schreef Levitas het volgende:

[..]

Zijn goede shakes dat! 80% eiwit. Dus per shake (40gr whey) heb je 32gr eiwitten binnen. Lost heel goed op met water, en smaken lekker! Gebruik ze nu al een tijdje, en ben er bijna verliefd op

Anyway, grote kans dat ik morgen bij een andere gym een proeflesje ga nemen. Kan ik kijken hoe het daar is, en meteen de instructeur uittesten, haha!
Vergeet die instructeur en check of ze alle benodigde spullen hebben (waaronder dus een squatrack).
pi_71604810
Goed bevallen moet ik zeggen! Er was geen instructeur aanwezig (die kwam later..), dus volledig mijn eigen gang gegaan. Na het omkleden wat door de gym gelopen om te kijken waar welke apparaten stonden, waar de dumbells lagen etc. etc. Eerste indruk: Zo, dit is groot! EN, EEN SQUATRACK!!

Heb even moeten wachten tot ik kon squatten omdat een kerel bezig was met de barbell. Dus eigenlijk kwam dat wel even goed uit, op dit moment kon ik een rondje maken. Toen ik erbij kon even het squatrack bestudeerd, want ik had tenslotte nog nooit met zoiets gewerkt. Uiteindelijk gewichten eraan geknald, en wat een verademing! EINDELIJK eens boven de 50kg gesquat, haha!

Daarna even wat gebenched. Compleet andere stang. Op een andere manier veel fijner dan in mijn huidige gym. Toen ik op stond, zag ik tot mijn verbazing een incline bench press (wij deden die met losse dumbells). Ik kon het niet laten om dat even uit te proberen, maar damn, wat voel je daar je spieren beter bij dan bij dumbells!

Tot slot me gewaagd aan een deadlift apparaat. Ik verwachtte dat het niet veel zou zijn, maar eigenlijk viel het extreem mee! De beweging is exact hetzelfde als bij een losse barbell, en minstens net zo zwaar
Toen ik gedouched was, kwam ik aan de balie en kreeg te horen dat de proefles gratis was. Dus vandaag eens ECHT getrained, en nog gratis ook!

Donderdag ga ik bij een andere gym een proeflesje nemen. Kijken hoe het daar is, en of je er iets meer aanspraak hebt. Viel me op dat ik in de gym waar ik vandaag kwam weinig praat had. Ene kant goed: Iedereen is gefocussed op de sport.
pi_71608530
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:44 schreef Levitas het volgende:
Viel me op dat ik in de gym waar ik vandaag kwam weinig praat had. Ene kant goed: Iedereen is gefocussed op de sport.
Als je nieuw bent in een gym praat je toch minder omdat je niemand nog kent. Als je straks iedereen een beetje kent is het 50% trainen, 50% ouwehoeren
pi_71610046
Kletsen doe ik ook niet echt in de gym, groet wel heel veel van die gasten.
Deadlift apparaat? Nog nooit van gehoord.
Vandaag had ik getraind bij basic fit in hoofddorp. DB's tot 32 kg, geen squat rack helaas. Grootste nadeel was dat de losse barbells alletwee krom waren.
pi_71615545
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:04 schreef Rejected het volgende:
Kletsen doe ik ook niet echt in de gym, groet wel heel veel van die gasten.
Deadlift apparaat? Nog nooit van gehoord.
Vandaag had ik getraind bij basic fit in hoofddorp. DB's tot 32 kg, geen squat rack helaas. Grootste nadeel was dat de losse barbells alletwee krom waren.
Niet praten in de gym? Vind ik maar vreemd, ik ken echt 80% in de loop van de tijd dus waarom niet gezellig praten
pi_71616538
Praten doe je maar na je training Ik vond dat ook nooit handig, ben je lekker aan het trainen, zit je in een lekkere flow (kon even niet op het nl woord komen ) en komt er iemand tegen je aan praten.

Ik train echt als een autist, ik zeg geen woord Nu sowieso niet aangezien ik alleen train, maar toen ik in een sportschool trainde ook niet
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:52:10 #270
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_71617544
Verder dan 'hé, hoe gaat ie' kom ik ook niet. Als ik eenmaal ga ouwehoeren kan ik net zo goed stoppen met trainen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:01:27 #271
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_71617779
Praten is voor aan de bar In de winter loop ik vaak nog met mn hoodie op ook, lekker rustig
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_71624197
Ik praat echt zeker de helft van mijn tijd in de gym. Wat moet je anders is de rusttijd tussen de herhalingen door. Als ik even moet rusten tijdens het squatten of bankdrukken door kan je toch niks anders dan zitten en praten
pi_71653587
SIX-PACK TRAINEN
Mijn god. Het moet niet erger worden. Snel, verstop dit topic.

Plus 24uur geen reactie kickje.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:02:19 #274
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_71654103
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:00 schreef McGilles het volgende:
Ik praat echt zeker de helft van mijn tijd in de gym. Wat moet je anders is de rusttijd tussen de herhalingen door. Als ik even moet rusten tijdens het squatten of bankdrukken door kan je toch niks anders dan zitten en praten
Is wat lastig als je rusttijd tussen de 30 en 60 seconden ligt Alleen met benen duurt het wat langer maar dan heb ik absoluut geen behoefte aan gezeik aan mn hoofd
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_71654711
Als ik goed gesquat heb kan ik niet direct na een setje praten.
En wat dat six-pack gedoe betreft: dat komt elk jaar voorbij in de zomer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')