abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70374360
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 18:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Is dat zo? Zit nu op 36 KG per hand, nog effe doortrainen dus
Ik zie in mijn gym niemand die meer dan 50kg per hand kan duwen, nu ligt er tegenwoordig ook geen 50kg meer (jammer genoeg) maar ik weet zeker dat niemand in staat is om meer te duwen.

Vorig jaar maakte ik zo een setje van 8x40 kg met dumbell shoulderpress
pi_70375308
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 18:01 schreef Rejected het volgende:
Ik denk dat het hier een squatrek betreft..
Nee die is er ook niet. Ik squat in een smith.
En idd LedZep is een beachboy.
Kun jij (en alle anderen die in zo'n net-niet gym zonder squat-rack en dumbbells tot ienie-mienie gewichten) mij uitleggen waarom je voor de gym gekozen hebt waar je nu traint?
pi_70376891
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 22:40 schreef Rigital het volgende:

[..]

Kun jij (en alle anderen die in zo'n net-niet gym zonder squat-rack en dumbbells tot ienie-mienie gewichten) mij uitleggen waarom je voor de gym gekozen hebt waar je nu traint?
Omdat niet iedereen in een grote stad woont.
pi_70383942
Ik word echt knettergek van t bulken. Ik kom meestal vrij simpel een kilo of 10-15 bij. Daarna is mijn weerstand echt ineens een stuk minder. Merk ook dat ik steeds vaker ziek ben.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 06:24:42 #125
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70384401
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 22:19 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik zie in mijn gym niemand die meer dan 50kg per hand kan duwen, nu ligt er tegenwoordig ook geen 50kg meer (jammer genoeg) maar ik weet zeker dat niemand in staat is om meer te duwen.

Vorig jaar maakte ik zo een setje van 8x40 kg met dumbell shoulderpress
Zijn bij mij ook twee relatief magere jongens die met 40 KG shoulderpresses doen... Ik doe het ze niet na

Nu zijn mijn schouders momenteel sowieso een lastig verhaal, moet eigenlijk effe langs de fysio.
Intelligent, but fucked up.
pi_70385218
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 22:40 schreef Rigital het volgende:

[..]

Aantal redenen/smoesjes die waarschijnlijk niet voldoen.
Maar de eerste reden is dat het maar 16 euro per maand kost en heel dichtbij is. En de tweede reden is dat ik plannen heb om uit huis te gaan, en dat ik dan denk dat ik daar dan naar een echte gym ga. Ik had een paar maanden geleden bijna iets gevonden. Toen had ik daar een coole gym gevonden waar ook vrouwelijke BB's trainden die aan wedstrijden meededen.
Maar mn huidige gym is verder wel relaxed, het is meestal niet zo druk(alleen nu beetje voor de zomer en in januari), 8 bankjes, 2 military press banken, 2 bench press banken, 2 incline bench bankjes en 2 leg presses. En dan nog 2 decline banken.
Maar binnenkort wel naar een ECHTE gym.
pi_70391247
vandaag voor het eerst sinds 8 maand (had geen tijd door studies) naar m'n gym geweest, en de boel is helemaal "vermoderniseerd"

al m'n favoriete toestellen (lees: meest essentiële) zijn weg; squatrek, hyperextension, incline sit-up,... er staat geen enkel rek of toestel meer waarmee je je onderrug kan trainen en zeker 6 voor triceps, 8 voor biceps en 10 voor "tha chest"! het is allemaal fancy'er geworden, net wat ik niet wou

dus: iemand goede ideën om de onderrug te trainen met losse gewichten? ik bedoel vooral dat je met de oefening je onderrug moet strekken zoals hyperextensions

grr
Only when close to death, you really feel alive
pi_70394263
Je kan natuurlijk Good Mournings proberen.. Maar oppassen dat je je rug niet verneukt.

http://www.bodybuilding.c(...)Barbell+Good+Morning
pi_70396247
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 12:04 schreef Tommy_808 het volgende:
vandaag voor het eerst sinds 8 maand (had geen tijd door studies) naar m'n gym geweest, en de boel is helemaal "vermoderniseerd"

al m'n favoriete toestellen (lees: meest essentiële) zijn weg; squatrek, hyperextension, incline sit-up,... er staat geen enkel rek of toestel meer waarmee je je onderrug kan trainen en zeker 6 voor triceps, 8 voor biceps en 10 voor "tha chest"! het is allemaal fancy'er geworden, net wat ik niet wou

dus: iemand goede ideën om de onderrug te trainen met losse gewichten? ik bedoel vooral dat je met de oefening je onderrug moet strekken zoals hyperextensions

grr
strait leg deadlift inc licht bolle rug. Werkt prima, maar erg rustig aan met het verhogen van gewichten.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_70396451
SLDL is wel een heerlijke oefening. Bolle rug? Ik doe het juist altijd met een licht holle rug.
doe deze oefening nu ongeveer 2 à 3 maanden maar ik blijf toch haken op de 60 kg. Ook kan ik niet zo ver buigen zonder mn rug te bollen.
pi_70396496
quote:
Op zondag 21 juni 2009 01:17 schreef Rejected het volgende:
Nou aangezien ik de users hier niet erg goed ken een soort introductie doen?

Naam: Ronald
Leeftijd: 19
Gewicht: 68 kg
Lengte: 190
Vetpercentage: Volgens berekening van net.. 11%.
Somatotype(volgens jou):Ecto.. Smalle botten (pols etc.)

Stats: (Ik doe nooit 1rm, voornamelijk door gebrek aan spotters.
Squat: 35kg 5x. @ Smith's /cry
Deadlift: 65kg
Bench: 35kg

Trainingstijd: Sinds een maand of 2/3 terug begonnen met vaak heengaan. Sinds enkele weken een goed schema.
Sportschoolbezoek: 3x week (Starting Strength achtig programma)
Hoe bezig met voeding: Probeer vooral genoeg proteine binnen te krijgen. Voor de rest let ik er weinig op. Aangezien ik nog steeds alles kan eten zonder echt vet op te slaan. :

[ Bericht 0% gewijzigd door Ronalld op 26-06-2009 17:21:29 ]
pi_70397351
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 12:04 schreef Tommy_808 het volgende:

grr
Crap... andere sportschool in de buurt?
Have fun...
  vrijdag 26 juni 2009 @ 17:23:10 #133
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70401990
Mijn sportschool is gesloten in de weekends gedurende de zomermaanden. Ook gaar.
pi_70404859
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:33 schreef Ronalld het volgende:
Je kan natuurlijk Good Mournings proberen.. Maar oppassen dat je je rug niet verneukt.

[ afbeelding ]

http://www.bodybuilding.c(...)Barbell+Good+Morning
ik doe sowieso goodmornings, maar qua onderrugtraining maakt dat geen verschil met DL
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:26 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

strait leg deadlift inc licht bolle rug. Werkt prima, maar erg rustig aan met het verhogen van gewichten.
maar dan bij het naar boven komen de rug strekken toch? (niet overstrekken natuurlijk)
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:57 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Crap... andere sportschool in de buurt?
nee, en zeker geen goedkopere

3 min van m'n deur en ¤40/maand, voor minder dan 50 vind je bijna niets in Apen, tenzij je een jaarabbo pakt
  zaterdag 27 juni 2009 @ 21:24:25 #135
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_70434467
al dat deadliften en squatten deed ik aan jaar met beroerde techniek. Enige prio was het aanspannen van mijn abs. Heb eigelijk nooit last gehad van mijn rug ofzo (90kg squat, 140kg deadlift)
Vooral deadlifts heb ik veel met bolle rug gedaan.
pi_70436672
hehe mja ik heb zo ook al last van m'n rug dus laat dat maar :p

als ik iets doe, probeer ik het zo goed mogelijk te doen
  zondag 28 juni 2009 @ 00:42:08 #137
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70438743
DL moet je gewoon niet te veel gewicht willen pakken maar richten op techniek. Kan haast niet fout gaan
pi_70453031
Ik stel me dan ook maar even voor:

Naam: Kevin
Gewicht: 72 kg (10kg gained in 3 maanden)
Lengte: 175-180
Vetpercentage: Volgens berekening van net.. ~18%.
Somatotype(volgens jou):Endo denk ik. Niet echt dik, maar wel vet te zien.

Stats: Doe nooit 1rm
Squat: 50kg (2x8) (Nog geen squatreck in gym: Baal ik ontzettend van!)
Deadlift: 65kg (8x)
Bench: 45kg (8x)

Trainingstijd: 2-3 maandjes. Daarvoor een maand licht begonnen met apparaten om mijn lichaam te laten wennen aan de (toen nog lichte) belasting. (Gruwelijke spierpijnen die maand gehad!!)
Sportschoolbezoek: Probeer 4 keer per week te gaan. Heb een splitschema (Borst/Triceps, Benen, Borst/Schouders, Rug/Biceps)
Hoe bezig met voeding: Voedingsschema opgesteld waarmee ik ruim boven behoefte zit (laatst uitgerekend aan de hand van voedingswaardetabe.nl: 3800 kcal). Uiteraard eiwitrijk voedsel. Whey shakes en DextroJuice na een training als supplement. Deze week begonnen met creatine.

[ Bericht 0% gewijzigd door Levitas op 29-06-2009 09:19:18 ]
  Moderator zondag 28 juni 2009 @ 20:24:25 #139
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_70455717
Even een vraagje :

Ik zag dat voedingsschema uit de OP. Is dat wat je 7 dagen per week eet?

Is het dag in dag uit hetzelfde?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_70461068
Ik ben TS en het is trouwens niet mijn schema hoor.
Maar het komt erop neer dat je elke dag een bepaalde hoeveelheid en verhouding eiwit/koolhydraten/vetten binnen krijgt. Je zou ook kunnen variëren enzo.
Voor optimale resultaten that is..
  Moderator maandag 29 juni 2009 @ 06:35:06 #141
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_70468166
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:40 schreef Rejected het volgende:
Ik ben TS en het is trouwens niet mijn schema hoor.
Maar het komt erop neer dat je elke dag een bepaalde hoeveelheid en verhouding eiwit/koolhydraten/vetten binnen krijgt. Je zou ook kunnen variëren enzo.
Voor optimale resultaten that is..

Aha, maar hoe ziet jouw voedingsschema er dan uit? Wel 7 dagen per week hetzelfde?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 29 juni 2009 @ 06:44:22 #142
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70468187
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:43 schreef Levitas het volgende:
Ik stel me dan ook maar even voor:

Naam: Kevin
Gewicht: 72 kg (10kg gained in 3 maanden)
Lengte: 170-180
Vetpercentage: Volgens berekening van net.. ~18%.
Somatotype(volgens jou):Endo denk ik. Niet echt dik, maar wel vet te zien.

Stats: Doe nooit 1rm
Squat: 50kg (2x8) (Nog geen squatreck in gym: Baal ik ontzettend van!)
Deadlift: 65kg (8x)
Bench: 45kg (8x)

Trainingstijd: 2-3 maandjes. Daarvoor een maand licht begonnen met apparaten om mijn lichaam te laten wennen aan de (toen nog lichte) belasting. (Gruwelijke spierpijnen die maand gehad!!)
Sportschoolbezoek: Probeer 4 keer per week te gaan. Heb een splitschema (Borst/Triceps, Benen, Borst/Schouders, Rug/Biceps)
Hoe bezig met voeding: Voedingsschema opgesteld waarmee ik ruim boven behoefte zit (laatst uitgerekend aan de hand van voedingswaardetabe.nl: 3800 kcal). Uiteraard eiwitrijk voedsel. Whey shakes en DextroJuice na een training als supplement. Deze week begonnen met creatine.
Heb jij soms een kleine piemel op je hoofd?
pi_70469222
quote:
Op maandag 29 juni 2009 06:44 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Haha, nee. Wist m`n exacte lengte niet, maar zit ergens tussen de 175 en 180, vandaar het streepje.
170-180 was wel iets te ruim genomen bedenk ik me nu
pi_70471130
quote:
Op maandag 29 juni 2009 06:44 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Hahaha geniale/scherpe opmerking!
Zojuist mn schouderdag gehad, man wat ging dat kut. Lang niet zo slechte training gehad.
Wel 5 euro op de heenweg gevonden.

@ Levitas
10 kg in 3 maanden is best netjes! Let wel op je vetpercentage zou ik zeggen.
pi_70472466
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:42 schreef Rejected het volgende:
@ Levitas
10 kg in 3 maanden is best netjes! Let wel op je vetpercentage zou ik zeggen.
Haha, daar kwam ik inderdaad zaterdag achter ja. Ik kwam thuis, trok m`n shirt uit en liep langs een spiegel.. Denk dat je mijn reactie nu zelf wel kan bedenken

Vandaar dat ik mijn voedingsschema vanaf deze week ga aanpassen: 400 kcal onder onderhoud zitten (dat wordt denk ik iets van 2500 kcal). Daarnaast ga ik gewoon die-hard door met krachttraining, waarna ik na ELKE kt een uurtje ga hardlopen(start-to-run) en fietsen om daarmee ca. 400 tot 1000 kcal te verbranden.
Hopelijk is dat buikje tegen begin augustus een beetje geslonken, dan kan ik pronken in Turkije!
pi_70473416
Kijk je normaal nooit in een spiegel dan?
Maar je hebt iig wel de juiste instelling, succes met volhouden. Als zoveel cardio doet mag je wel iets meer kcal eten hoor.
pi_70473628
Vaag. Op 80kg kon ik, alleen, 1x105KG BP. Nu weeg ik in de 90 en heb ik al moeite met 1x90KG BP.
pi_70474742
ik kom net terug van de sportschool... squatten in de smith machine zuigt
  maandag 29 juni 2009 @ 13:31:32 #149
122997 zquing
Drama Junk
pi_70476414
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 18:52 schreef Ronalld het volgende:
CURLZ FOR DA GURLS
CURLZ IN DA SQUATRACKZ
SHOWERCURLZ

Of komt hier niemand op 4chan?
/fit is redelijk win

Voor de mensen die squatten in een smits, probeer een keer een hacksquat, is ook goed voor je grip
quote:
Op zondag 28 juni 2009 00:42 schreef Fortune_Cookie het volgende:
DL moet je gewoon niet te veel gewicht willen pakken maar richten op techniek. Kan haast niet fout gaan
in het begin wel, maar als je voor je 1rm gaat is het niet erg om een beetje te cheaten imho
"Those unforgettable days, for them I live"
  dinsdag 30 juni 2009 @ 08:33:39 #150
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_70504397
quote:
Op maandag 29 juni 2009 06:35 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Aha, maar hoe ziet jouw voedingsschema er dan uit? Wel 7 dagen per week hetzelfde?
doordeweeks is alleen mijn avondeten gevarieerd. In het weekend is het gewoon eten waar ik zin in heb. Blijkbaar is het weekend ook het moment waarop ik aankom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')