dat hangt er vanaf welke stellen het zijn: er gaat een heel aantal stellen buiten dienst, en de andere stellen vangen deze diensten weer opquote:Op zaterdag 18 april 2009 09:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
wat gebeurd er met die mat'64 treinen die op apeldoorn enschede reden?
Helaas u valt af voor de Volgende ronde, het Warsawa Centralnaquote:
EN een goeie FiPoquote:Op zaterdag 18 april 2009 12:25 schreef Alexxxxx het volgende:
deze blijft open, want deze heeft posts
Gaan daar niet heel weinig treinen voor een centraal station van een hoofdstad?quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:17 schreef bork het volgende:
[..]
Helaas u valt af voor de Volgende ronde, het Warsawa Centralna
Zie? Ik moet HOOG NODIG weer eens naar Polenquote:Op zaterdag 18 april 2009 12:17 schreef bork het volgende:
[..]
Helaas u valt af voor de Volgende ronde, het Warsawa Centralna
Ik weet niet of het ook in het weekend rijdt normaal gesproken, maar vanaf 20 april is het einde iig.quote:
Ik vrees dat je laatste ritje ICK dan al eerder was, aangezien er tussen Deventer en Amsterdam ICL rijdt en geen ICK.quote:Op zaterdag 18 april 2009 14:01 schreef Boschkabouter het volgende:
Gisteren mijn laatste ritje in ICK gemaakt tussen Deventer en Amsterdam.
Mwaah, het werkt daar toch anders dan hier, Nederlandse sporen worden als de drukste ter wereld beschouwd, Warschau heeft 3 grote stations, West, Oost en Centraal. Op centraal stoppen internationale treinen en express (intercity)treinen Centralna. Op Oost Wschodnia en West Zachodnia ook wel en vanuit die stations gaan de treinen vooral de kant op waar hun naam betekenis aan geeft/heeft.quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Gaan daar niet heel weinig treinen voor een centraal station van een hoofdstad?
En alle stations uit het hoofd leren.quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zie? Ik moet HOOG NODIG weer eens naar Polen
Ah, verdulle. Ik vond ze al verdacht strak in de verf staan.quote:Op zaterdag 18 april 2009 14:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik vrees dat je laatste ritje ICK dan al eerder was, aangezien er tussen Deventer en Amsterdam ICL rijdt en geen ICK.
Was inderdaad een leuk stukje.quote:Op zaterdag 18 april 2009 14:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Er staat in de Quest van mei een mooie fotoreportage over de oude Hidjazspoorlijn. (hier wat pics)
Waar heb je het voor nodig? Zijn de plaatjes in het Seinenboek niet genoeg, moet het een foto zijn?quote:Op zaterdag 18 april 2009 15:17 schreef Geerd het volgende:
Heeft iemand een afbeelding voor mij van een (sein)nummer??
Kraków heeft digitale aanwijsborden tegenwoordig, en er gaat geen rechtstreekse trein naar Moskou vandaanquote:
Have fun James!quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:06 schreef James1988 het volgende:
En ik ben in Parijs aangekomen. Thalysje is liev.
quote:Op zaterdag 18 april 2009 15:17 schreef Geerd het volgende:
Heeft iemand een afbeelding voor mij van een (sein)nummer??
Een VIRM VI mag met 1 HC op padquote:Op zaterdag 18 april 2009 08:20 schreef dennistd het volgende:
Op LM hoef je geen conducteur in te zette, op een stoptrein moet dat wel (bij een VIRM-VI zouden het er zelfs wel eens twee kunnen zijn)
Station Tiel?quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tevens direct de vraag: waar staat dit sein?
En we hebben een winnaar!quote:
Het vreemde is zelfs dat er een trein om 0.40 uit Rsd aankomt in Ah. En een trein uit Zp om 0:50 aankomt in Ah. Die van Zp gaat weer terug naar Zp (leeg mat) en die van Rsd gaat naar het rangeerterrein van Ah. Als ze die van Rsd dan gewoon als stoptrein en vertrekken om 0:53 dan is het toch allemaal opgelostquote:Op zaterdag 18 april 2009 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een VIRM VI mag met 1 HC op pad
Ja klopt die starten inderdaad altijd om 01:00, maar doe die werkzaamheden dan van ma - do, dan is de vraag toch naar laat vervoer minder.quote:
Gisteren stond het stel trouwens naast de werkplaats in Tilburg:quote:Op zondag 26 april keert het dieseltreinstel 27, de “stamvader” van het stroomlijnmaterieel bij NS, na een uitgebreide opknapbeurt terug naar Het Spoorwegmuseum. De trein zal vanuit de werkplaats in Tilburg getrokken worden een bijzondere oude locomotief van Railion, de 2225.
De Diesel III wordt om 14.30 uur in het museum verwacht.
De Diesel III staat in Het Spoorwegmuseum komende zomer centraal tijdens De Vrolijke Vakantietrein, een grote tentoonstelling over de jaren dertig.
Om te begrijpen hoe bijzonder de Diesel III in 1934 was moeten we de kranten uit die tijd erop naslaan. De Standaard meldt: “Men stormde letterlijk op den trein af en vocht om binnen te komen”. Het Utrechtsch Dagblad bracht de kop: “Wij Dieselen. De nieuwe sensatie wordt grondig uitgebuit, iedereen wil met ‘stroomlijn’ reizen. De breede zitplaatsen werden bewonderd. Een interieur als van een luxueus filmdecor. Tevredenheidsbetuigingen over en weer!”
Diesel werd in die jaren een modeterm voor alles wat modern was. Daarnaast was de wereld in de ban van de stroomlijn. In de jaren ’30 wordt de stroomlijnvorm in Amerika een rage. Er komen gestroomlijnde koelkasten, auto’s en broodroosters op de markt. De vormgeving van de Diesel III is hier duidelijk op geïnspireerd.
quote:Op zaterdag 18 april 2009 20:01 schreef RealZeus het volgende:
[ afbeelding ]
Tering. Is dat nou een hand die ik zie? Rechtsboven die man met baard.
Die staat daar al een maand of 2.. alleen tot afgelopen week nog een stukje verder afgelegenquote:Op zaterdag 18 april 2009 20:14 schreef dennistd het volgende:
26 april komt de DE-III weer terug in het spoorwegmuseum:
[..]
Gisteren stond het stel trouwens naast de werkplaats in Tilburg:
[ afbeelding ]
Was dat niet stel 2008, waarvoor later een nieuwe bak gebouwd is?quote:
Jup.. Tenminste, volgens de website van feijenoordsemeesters wel...quote:Op zaterdag 18 april 2009 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was dat niet stel 2008, waarvoor later een nieuwe bak gebouwd is?
Die in/uitstappers, per wat is dat? Toch niet per dag?quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
En we hebben een winnaar!
Je krijgt een geheel onverzorgde reis naar Enschede De Eschmarke aangeboden, om zo dit station niet meer onderaan de lijst met in- en uitstappers per dag te laten staan.
Station Geerdijk zat in 2005 nog 3 hoger, in 2006 was dit er maar meer 1.
Volledig overzicht met in- en uitstapper staat op http://www.ovwereld.nl/ke(...)s_per_station_(2006)
Ja klopt, eigenlijk al heel langquote:Op zaterdag 18 april 2009 16:13 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Kraków heeft digitale aanwijsborden tegenwoordig, en er gaat geen rechtstreekse trein naar Moskou vandaan
Wel per dag. Wat dacht je anders?quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:39 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Die in/uitstappers, per wat is dat? Toch niet per dag?
Geen idee, vond het me alleen moeilijk voor te stellen dat er 150.000 mensen op A'dam Centraal zijn elke dag. En 2000 op Oisterwijkquote:Op zaterdag 18 april 2009 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel per dag. Wat dacht je anders?Per uur? Per week?
Ze moeten wel, want op dat traject is naast de IC's geen ruimte voor een stoptrein.quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:04 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Opvallend ook dat er Veenendaal - De Klomp een IC-station is, met zo weinig in/uitstappers.
En dat leidt nog weleens tot bizarre reisadviezenquote:Op zaterdag 18 april 2009 22:09 schreef Igen het volgende:
Ze moeten wel, want op dat traject is naast de IC's geen ruimte voor een stoptrein.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
De DB-planner is dan toch slimmer:quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat leidt nog weleens tot bizarre reisadviezenVeenendaal-De Klomp - Veenendaal Centrum bijvoorbeeld, kan niet anders dan via Utrecht Centraal. Dat win je te voet dus
Je zit ook met de cargo's op dat trajectquote:Op zaterdag 18 april 2009 22:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze moeten wel, want op dat traject is naast de IC's geen ruimte voor een stoptrein.
Ik heb er eens mee zitten puzzelen. Als je de dienstregeling er speciaal voor aanpast kan het misschien net, maar de stoptrein moet dan wel in Wolfheze 5 minuten wachten om door de IC ingehaald te worden.
Whehequote:Op zaterdag 18 april 2009 22:16 schreef Igen het volgende:
[..]
De DB-planner is dan toch slimmer:
[ afbeelding ]
(Met de trein zou het E-Dellwig - Oberhausen - E-West - E-Dellwig Ost worden, reistijd 0:58)
Die schaffen we af natuurlijk he. Zug-Chef heeft nu wel genoeg foto's van die lastpakken.quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je zit ook met de cargo's op dat traject
Dat puzzelen is best lastig, heb het eens geprobeerd voor een spitstrein zutphen-hengelo, gewoon om te kijken of het mogelijk zou zijn... Maar na een kwartier had ik de moed al opgegevenquote:Op zaterdag 18 april 2009 22:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze moeten wel, want op dat traject is naast de IC's geen ruimte voor een stoptrein.
Ik heb er eens mee zitten puzzelen. Als je de dienstregeling er speciaal voor aanpast kan het misschien net, maar de stoptrein moet dan wel in Wolfheze 5 minuten wachten om door de IC ingehaald te worden.
Wat de spitsstoptrein tot een paar jaar terug dus ook deed. Dat die trein nu naar V'daal C gaat ipv Arnhem is hier het probleem.quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze moeten wel, want op dat traject is naast de IC's geen ruimte voor een stoptrein.
Ik heb er eens mee zitten puzzelen. Als je de dienstregeling er speciaal voor aanpast kan het misschien net, maar de stoptrein moet dan wel in Wolfheze 5 minuten wachten om door de IC ingehaald te worden.
Vraag daar maar eens een reisje van Veenendaal C naar De Klomp dan.quote:
Dat is lopend ook nog wel best een eind hoorquote:Op zaterdag 18 april 2009 23:09 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wat de spitsstoptrein tot een paar jaar terug dus ook deed. Dat die trein nu naar V'daal C gaat ipv Arnhem is hier het probleem.
[..]
Vraag daar maar eens een reisje van Veenendaal C naar De Klomp dan.
Worden de reizigers uniek geteld of word je geturfd als je meermaals op een station af- en opstapt?quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel per dag. Wat dacht je anders?Per uur? Per week?
Ben jij OOIT geturfd? Werd dat niet eens tijd?quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Worden de reizigers uniek geteld of word je geturfd als je meermaals op een station af- en opstapt?
Je hebt inderdaad soms peilers in rode jasjes rondlopen, alleen ben ik de naam van het bedrijf vergeten.quote:Op zondag 19 april 2009 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben jij OOIT geturfd? Werd dat niet eens tijd?
Ik ben een algehele OV-freak.quote:Op zondag 19 april 2009 00:09 schreef Dichterbijer het volgende:
Mijn nieuwe collega's vinden mij nu al een treinfreak
Vriend van me werkt voor dat bedrijfquote:Op zondag 19 april 2009 00:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad soms peilers in rode jasjes rondlopen, alleen ben ik de naam van het bedrijf vergeten.
Dezelfde genen aan wie ik weiger mijn vervoersbewijs te laten zienquote:Op zondag 19 april 2009 00:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad soms peilers in rode jasjes rondlopen, alleen ben ik de naam van het bedrijf vergeten.
Daar is ook een stevige discussie over.quote:Op zondag 19 april 2009 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dezelfde genen aan wie ik weiger mijn vervoersbewijs te laten zien
Gut, en wat BEN je dan stoer hequote:Op zondag 19 april 2009 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dezelfde genen aan wie ik weiger mijn vervoersbewijs te laten zien
Okee. Volgende keer ga ik bij jou in de trein zitten als er geteld wordt. Want als jij dan de kaarten op zak houdt, is de trein sneller aan de overkant begrijp ikquote:Op zondag 19 april 2009 00:33 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind het tijdverspilling, meer niet
Wauw. Respectquote:Op zondag 19 april 2009 00:44 schreef Peterselieman het volgende:
sneller niet, gemakkelijker (voor mij dan) wel
Dat trucje hadden ze een paar jaar geleden in Boxtel ook. Zat je in de stopper naar Eindhoven en dan moest je in Boxtel tien minuten wachten op de IC ofzo. En op de terugwas was het dan hetzelfde liedje, alleen was de wachttijd dan vijf minuten.quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb er eens mee zitten puzzelen. Als je de dienstregeling er speciaal voor aanpast kan het misschien net, maar de stoptrein moet dan wel in Wolfheze 5 minuten wachten om door de IC ingehaald te worden.
quote:Op zondag 19 april 2009 01:51 schreef Dr_Flash het volgende:
En blijkbaar heeft het aanbesteden uiteindelijk ook nog voordelen![]()
[ afbeelding ]
Gelijk heb je, ik word ook zo strontziek van die lui dat ik steeds weer mijn werkzaamheden moet onderbreken, mijn vervoersbewijs uit mijn portomonnee moet pulken, wachten, en alles vervolgens dan weer moet opruimen.quote:Op zondag 19 april 2009 00:44 schreef Peterselieman het volgende:
sneller niet, gemakkelijker (voor mij dan) wel
Lijkt me wel.quote:Op zondag 19 april 2009 09:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Gelijk heb je, ik word ook zo strontziek van die lui dat ik steeds weer mijn werkzaamheden moet onderbreken, mijn vervoersbewijs uit mijn portomonnee moet pulken, wachten, en alles vervolgens dan weer moet opruimen.
Overigens vraag ik me af wat ze doen als je zegt "geen vervoersbewijs" te hebben, is daar ook een speciale scannercode voor?![]()
jaquote:Op zondag 19 april 2009 09:42 schreef von_Preussen het volgende:
Overigens vraag ik me af wat ze doen als je zegt "geen vervoersbewijs" te hebben, is daar ook een speciale scannercode voor?![]()
Hoe weten die mensen nou wáár ik uit ga stappen of ben ingestapt, laat staan dat ik op een bepaald station aan het overstappen ben?quote:Op zondag 19 april 2009 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben jij OOIT geturfd? Werd dat niet eens tijd?
30 Minuten wachten op Arnhemquote:Op zondag 19 april 2009 01:51 schreef Dr_Flash het volgende:
En blijkbaar heeft het aanbesteden uiteindelijk ook nog voordelen![]()
[ afbeelding ]
Sommige mensen in dit topic zullen er minder blij mee zijn.quote:
In het weekend reden ze allang niet meer hoorquote:
Nou mooi spul hoor niks mis mee vooral plan t/vquote:Op zondag 19 april 2009 14:02 schreef knars het volgende:
Het is nog altijd vele malen beter dan DD-AR/DDM en gereviseerde Plan T
Ze rijden er in zwolle nog mee.. kom net van het stationquote:Op zondag 19 april 2009 15:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In het weekend reden ze allang niet meer hoor
ICK in Zwolle?quote:Op zondag 19 april 2009 16:25 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Ze rijden er in zwolle nog mee.. kom net van het station
icrm toch ook altijd maar 7 bakken toch terwijl ick er soms wel meer heeft of niet?quote:Op zondag 19 april 2009 16:38 schreef dennistd het volgende:
De enige overeenkomst tussen ICK en ICRm is volgens mij dat beiden blauw-gele rijtuigen zijn
ICRm heeft tussen Zwolle en Roosendaal zeven bakken ja: twee BAB-stammetjes en een BDsquote:Op zondag 19 april 2009 16:41 schreef Geerd het volgende:
[..]
icrm toch ook altijd maar 7 bakken toch terwijl ick er soms wel meer heeft of niet?
Sorry, maar anders kwam ik niet uit met de kruisingen in Eefde en Markeloquote:Op zondag 19 april 2009 16:42 schreef Geerd het volgende:
HEY niet stoppen in LC kan niet hey hoofdstad van de wereld (A)
Zet 't eens uit in een tijd-weg diagram? Da's ook leuk nl.quote:Op zondag 19 april 2009 16:40 schreef dennistd het volgende:
Ik heb trouwens vanmiddag even zitten te prutsen op een extra trein van Zutphen naar Hengelo, en daarbij ook meteen een stoptrein naar Bentheim, met nieuw station in De Lutte. Resultaat: het kan, zie hieronder de uitwerking:
[ afbeelding ]
Dlt is de verkorting voor De Lutte en de nummers onderaan zijn spoornummers in Oldenzaal (daar zaten wat knelpunten namelijk)
Volgens mij hebben ze ook even veel assenquote:Op zondag 19 april 2009 16:38 schreef dennistd het volgende:
De enige overeenkomst tussen ICK en ICRm is volgens mij dat beiden blauw-gele rijtuigen zijn
Daar staat al wel wat ja, maar het overgrote deel gaat naar Nijmegen: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=188quote:Op zondag 19 april 2009 17:32 schreef Socios het volgende:
Er wordt ICK gestald in de tuin van Weert.
Nouja, de Dijksgracht staat al overvol op dit moment volgens mij. En als je dan toch ICK op Nijmegen neerzet, waarom dan niet meteen alles als er toch genoeg plek is. De wadlopers gaan ook nog wel snel weg denk ik, dus dan is er weer genoeg ruimte voor V'tjes.quote:Op zondag 19 april 2009 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Blijkbaar hebben ze de Dijksgracht ergens anders voor nodig of zo?
Internet in de trein. Heeft de Thalys ook.quote:Op zondag 19 april 2009 17:39 schreef ReisT het volgende:
De oogst van een uurtje in Driebergen-Rijsenburg, naast natuurlijk een hele hoop virm en sgmm kwam gelukkig Railion ook een paar keer voorbij gereden.
[ afbeelding ]
Wat heeft die nou weer voor raars op z'n neus?
quote:Op zondag 19 april 2009 17:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Internet in de trein. Heeft de Thalys ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Is dat niet zo'n ontvanger voor radiografische besturing?quote:Op zondag 19 april 2009 17:39 schreef ReisT het volgende:
De oogst van een uurtje in Driebergen-Rijsenburg, naast natuurlijk een hele hoop virm en sgmm kwam gelukkig Railion ook een paar keer voorbij gereden.
[ afbeelding ]
Wat heeft die nou weer voor raars op z'n neus?
Jaquote:Op zondag 19 april 2009 18:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is dat niet zo'n ontvanger voor radiografische besturing?
Ja, dat het niet echt om internet ging had ik ook wel door hoorquote:
Dit is goed voor de globalisering van onze sportquote:Op zondag 19 april 2009 18:26 schreef James1988 het volgende:
En voor de bordjesfappers (de meeste gemaakt door een bekraste ruit heen):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben nog steeds voor scohtends heenkarren met de eerste thalysquote:Op zondag 19 april 2009 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is goed voor de globalisering van onze sport
heh vetquote:Op zondag 19 april 2009 18:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb ook een bord![]()
[ link | afbeelding ]
ja, maar daar is natuurlijk heul niks aanquote:Op zondag 19 april 2009 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
heh vetDie kun je op zowat iedere open dag voor een paar piek kopen
Maar zelf jatten is gaver natuurlijk
Het deed me aan de binnenkant vooral aan een toffe versie van DDAR denkenquote:Op zondag 19 april 2009 18:41 schreef James1988 het volgende:
Wel geinig dat er gewoon dubbeldekstreinen op de RER rijden. Ze deden me denken aan VIRM: ook wiebelen, en ook een irritante fluittoon bij het optrekken.
quote:Op zondag 19 april 2009 18:46 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ja, maar daar is natuurlijk heul niks aan![]()
we hebben de hele weg naast dit bord op het balkon gezeten, vond dus best dat ik m mee mocht nemen
JAquote:Op zondag 19 april 2009 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Dan ontstaat er op een gegeven moment iets van "Ik heb hier gewoon RECHT op
"
Ja hoor, dit is weer een verkapte Veolia-is-een-kutbedrijf-post.quote:Op zondag 19 april 2009 18:50 schreef dennistd het volgende:
Ik vond vrijdag de GTW tussen Venlo en Nijmegen trouwens erger schommelen dan een VIRM tussen Utrecht en Leiden...
quote:Op zondag 19 april 2009 16:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zet 't eens uit in een tijd-weg diagram? Da's ook leuk nl.
Nouja, een haltering staat niet van minuut zoveel tot minuut zoveel, maar op één bepaalde minuut. Daardoor heb je geen bepaalde stop-tijd.quote:Op zondag 19 april 2009 21:17 schreef Charango het volgende:
Scheur je op deze manier ook niet voorbij Delden en Hengelo-Oost? Die lijn is weinig horizontaal daar...
Ben jij soms ook die idioot achter die spitsbussen Gorinchem - Nijmegen iedere 10 minuten?quote:Op zondag 19 april 2009 21:53 schreef Socios het volgende:
Ik maak ook weleens dienstregelingen. Heb bijvoorbeeld een keer een dienstregelingvoorstel voor de Inselzug (Leer (D) - Harlingen Haven v.v.) naar Arriva gestuurd. Helaas hebben ze er niets meegedaan.
Ja zo heb ik er ook een....quote:Op zondag 19 april 2009 18:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb ook een bord![]()
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 19 april 2009 22:05 schreef Nightshadow het volgende:
Zouden ze morgen tot half 11 nog in Hengelo staan om ontbijt uit te delen? Kan wel wat extra energie gebruiken voor mijn tentamens..
quote:Reizigers krijgen maandagochtend een ontbijtje. Dat gebeurt alleen in de trein van 08.01 uur van Enschede naar Almelo De Riet en daarna in de trein de andere kant op (Almelo-Enschede) van 08.33 uur.
http://www.tctubantia.nl/(...)oostelijke-rails.ece
Ze kunnen nog geen bestemming er goed op krijgen, laat staan de lengte van de trein...quote:Op zondag 19 april 2009 22:25 schreef knars het volgende:
Het mooie op die CTA's voor de RER is dat er ook op staat aangegeven of het treintje kort of lang is. Hebben de CTA"s van de RET en het GVB overigens ook, zou misschien wel een leuke verbetering zijn voor de NS.
Ik heb 's ochtends altijd een VIRM-VI, en ga ook bij het < 6 >-bordje staan. Toch reed afgelopen week een Mcn keurig door naar het <10>-bordje zodat ik ineens halverwege de trein zat ipv vooraanquote:Op zondag 19 april 2009 23:57 schreef knars het volgende:
En toch moet het geen probleem zijn om te vertellen of de VIRM die de NS mij voor wil gaan schotelen met 4, 6, 8, 10 of 12 bakken rijdt. Helpt mij wel bij het ontwijken van het gedrom en toch een zitplaats vinden.
Want toen stapte je in een ABvz bak en dat is niet handig als je misselijk word?quote:Op maandag 20 april 2009 00:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb 's ochtends altijd een VIRM-VI, en ga ook bij het < 6 >-bordje staan. Toch reed afgelopen week een Mcn keurig door naar het <10>-bordje zodat ik ineens halverwege de trein zat ipv vooraan
Maar verder heb je nog wel lol in je werk?quote:Op maandag 20 april 2009 08:19 schreef Duvel het volgende:
Zit momenteel achter mijn bureau. Ongeveer de 1.550e keer dat ik hier zit. Het is niet te filmen, dus geen video, geen foto's.
Helaas is het hier wel stil. Waar ik normaal vijf collega's heb, zit ik nu nog alleen. Wel lekker goed werken zo.
Aan het eind van de middag ga ik weer naar huis.
Ik wel!quote:Op maandag 20 april 2009 08:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar verder heb je nog wel lol in je werk?
quote:Op maandag 20 april 2009 09:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik wel!
Het is jammer dat de Almeloër zonder humor zijn post heeft aangepast.
Het is heel wat minder geluid, een optrekkende V kon je altijd goed horen op Enschede, maar de SGMm net was een stuk zachterquote:Op maandag 20 april 2009 10:38 schreef von_Preussen het volgende:
Kut, die SGMm'tjes rijden hier nu wel.
Eens even kijken of ik zo de stoptrein kan horen, dat geluid van die Plan V's iig altijd erg goed.
Ik kan voorlopig nog wel even van dat geluid genietenquote:Op maandag 20 april 2009 10:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is heel wat minder geluid, een optrekkende V kon je altijd goed horen op Enschede, maar de SGMm net was een stuk zachter
Ook is het geluid minder mooi
http://www.nu.nl/opmerkel(...)rein-met-wagons.htmlquote:Belg geeft zoon echte trein met wagons
LEBBEKE - Een Belg heeft zijn zoon een echte locomotief met drie wagons gegeven voor zijn 21e verjaardag. Op zijn verjaardag mocht hij met zijn eigen trein vol vrienden rijden op een ongebruikt spoor tussen Dendermonde en Puurs.
WTF volgens mij ken ik die gast van HGBTFquote:Op maandag 20 april 2009 11:28 schreef De_Hertog het volgende:
Voor als iemand nog een leuk kado voor kinderen of neefjes of zo zoekt:
[..]
http://www.nu.nl/opmerkel(...)rein-met-wagons.html
Filmen en op YouTube ermee!quote:Op maandag 20 april 2009 11:01 schreef knars het volgende:
Of zoals ik met mijn kroost zing op de wijs van een liedje van Het Zandkasteel:
"ik ben een stoomtrein, tsjoek-tsjoek
Ik ben een stoomtrein tsjoeke-tsjoek
tsjoeke-tsjoeke, tsjoeke-tsjoeke
tsjoeke-tsjoeke-tsjoeke-tsjoeke
ik ben een stoomtrein tsjoek-tsjoek FUUUUUT!"
doet het altijd goed
Het geluid van SGMm doet me eerder denken aan een stofzuiger, dan aan een trein. Maar je hebt gelijkt, Plan V kon ik altijd goed op mijn kamer horen, de SGMm bijna niet. Dus ben ik net maar gaan kijken, en het is echt zo, die krengen rijden hier. Toch wel rare gewaarwording om materieel, wat je eigenlijk alleen maar uit een stedelijke omgeving kent, hier op het land te zien.quote:Op maandag 20 april 2009 10:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is heel wat minder geluid, een optrekkende V kon je altijd goed horen op Enschede, maar de SGMm net was een stuk zachter
Ook is het geluid minder mooi
En dat met dit mooie weer.quote:Op maandag 20 april 2009 13:16 schreef Sj0rSz het volgende:
Jeej, springer in Oisterwijk. Hij pakte de VIRM van Venlo naar Den Haag CS, die om 12:54 in Tilburg zou vertrekken. Vier spoorwegovergangen geblokkeerd en ik heb dadelijk een sollicitatie. Lekker druk dus
-edit-
Net weer thuis van de solli. Zag de VIRM vanaf de snelweg richting Tilburg rijden. Hij had wel een slakkengang.
inderdaad, heel apart om zoiets te zien hier.quote:Op maandag 20 april 2009 12:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het geluid van SGMm doet me eerder denken aan een stofzuiger, dan aan een trein. Maar je hebt gelijkt, Plan V kon ik altijd goed op mijn kamer horen, de SGMm bijna niet. Dus ben ik net maar gaan kijken, en het is echt zo, die krengen rijden hier. Toch wel rare gewaarwording om materieel, wat je eigenlijk alleen maar uit een stedelijke omgeving kent, hier op het land te zien.
Goed gegaan?quote:
Het volgende station in Hengelo. U kunt hier overstappen op de treinen naar Enschede en Hengelo en diverse buslijnenquote:Op maandag 20 april 2009 16:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
inderdaad, heel apart om zoiets te zien hier.
Zat vanochtend ook in een SGMm, en dan zo'n computerstem: Het volgende station is Hengelo
Soms moet je ook uitkijken dat de stations pas afgeroepen worden zodra ze gepasseerd worden. Dat is wanneer de mcn niets aan de boordcomputer sleutelt.quote:Op maandag 20 april 2009 16:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
inderdaad, heel apart om zoiets te zien hier.
Zat vanochtend ook in een SGMm, en dan zo'n computerstem: Het volgende station is Hengelo
Ohw nouja zal dan welquote:Op maandag 20 april 2009 16:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Goed gegaan?
Het schijnt overigens dat mensen in de lente juist het depressiefst zijn..
Ze heten stammen, geen stellen!quote:Op maandag 20 april 2009 16:57 schreef Palmboom313 het volgende:
De eerste 2 stellen ICK staan op Nijmegen hoorhoeveel komen er totaal
En de jarige Job wordt straks ook machinist.quote:Op maandag 20 april 2009 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
WTF volgens mij ken ik die gast van HGBTF
Ja, dat is wel een voordeel.quote:Op maandag 20 april 2009 17:14 schreef PimBorne het volgende:
Dat ging mooi vandaag in de SGMm vanmorgen naar Enschede, stuk stiller dan die oude treinen
zeker op hogere snelheid (120 km/h ofzo) is de SLT een stuk sneller dan die rammelende SGMm'squote:Op maandag 20 april 2009 17:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een voordeel.
Ik vind de SLT net iets stiller.
Ik denk, gezien algemene natuurwetten e.d., dat een SLT bij 120km/h even snel is als een SGMm die 120km/h rijdt.quote:Op maandag 20 april 2009 17:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
zeker op hogere snelheid (120 km/h ofzo) is de SLT een stuk sneller dan die rammelende SGMm's
Anders verklein je je foto even tot een acceptabele groottequote:Op maandag 20 april 2009 17:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
SGMm te Almelo de Riet
[ afbeelding ]
De 1774 en de 1747 te Hengelo
Sorry dat de kwaliteit niet al te best is, de foto is gemaakt met me mobiel
Elk wissel moet minimaal eenmaal per 24 uur bereden worden, anders werkt het mogelijk niet goed meerquote:Op maandag 20 april 2009 18:07 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Heef toch geen zin bij ATB-NG? Die werken met bakens?
SAPSAN, de Velaro RUS.quote:Op maandag 20 april 2009 19:50 schreef Charango het volgende:
SGMm in Twente, past wel. Vooral op het gedeelte Wierden-Enschede is de naam StadsGewestelijkMaterieel wel toepasselijk.
[ afbeelding ]
¿Qué es?
Een Belgische ICE of zo?
Die is momenteel actief van Moskou naar Sint Petersburg en Nizny Novgorod als ik het goed heb.quote:Op maandag 20 april 2009 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
SAPSAN, de Velaro RUS.
Mij evengoed een raadsel waarom juist DIE plaat erbij moest, maar okee![]()
De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uitquote:Op maandag 20 april 2009 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi man, zo'n wijzigingsblad![]()
Met NS vooruit in de tijd, Plan V vervangen door SGMm
[ afbeelding ]
Met connexxion daarentegen TERUG in de tijd, Protos vervangen door... Plan V
[ afbeelding ]
Nothing's changed...... really
Misschien is er niet genoeg SGMm-III beschikbaar, bijvoorbeeld omdat de instroom van SLT nog niet zo hard gaat als gehoopt.quote:Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uit![]()
Het is niet handig om een eilandbedrijfje mat'64 of SGMm-II's te hebben, daarom rijden er toch SGMm-III's. De lijn Ede=Wageningen-Arnhem zie ik trouwens nog wel een keer overgaan naar Connexxion, doorgetrokken vanuit Amersfoort.quote:Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
Technisch kunnen ze dus 330 zonder probleem. Maar nou het spoor nogquote:Op maandag 20 april 2009 20:37 schreef Ofyles2 het volgende:
De Sapsan kan momenteel slechts 250 km/h, met een upgrade zou dat zomaar 300 km/h kunnen worden (of iets hoger).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bak_(trein)quote:Op maandag 20 april 2009 20:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Heeft er iemand een lijst met afkortingen van de bakken?
Zoals Bk enz...Ik zal niet weten wat het betekend
Merciquote:Op maandag 20 april 2009 20:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bak_(trein)
Er rijden zelfs een paar slagen VIRM-4quote:Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uit![]()
Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
Ah op die fiets dat spoor!quote:Op maandag 20 april 2009 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Elk wissel moet minimaal eenmaal per 24 uur bereden worden, anders werkt het mogelijk niet goed meer
Ja klopt, waar wordt SGMm dan onderhouden in Amsterdam of zo?quote:Op maandag 20 april 2009 21:33 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Er rijden zelfs een paar slagen VIRM-4
[..]
Ah op die fiets dat spoor!
Nou valt wel mee hoor. Eerder reden er altijd 4 bakken. V+V of zelfs T.quote:Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef Brembo het volgende:
Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
Dat moest toen nog komen jahquote:
Alsjeblieft zeg, nog meer gekluns op een hoofdlijn.quote:Op maandag 20 april 2009 20:44 schreef dennistd het volgende:
De lijn Ede=Wageningen-Arnhem zie ik trouwens nog wel een keer overgaan naar Connexxion, doorgetrokken vanuit Amersfoort.
11 toch?quote:Op maandag 20 april 2009 17:02 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Oke hoeveel stammen ICK komen er totaal naar Nijmegen
Dat gaat nog al wat moeilijk, technisch maar vooral financieel.quote:Op maandag 20 april 2009 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Technisch kunnen ze dus 330 zonder probleem. Maar nou het spoor nog
Doe eens resizen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:30 schreef RubenK het volgende:
zat vorige week in de icl, wat een comfortabele trein is dat toch
[ afbeelding ]
ICL op station Deventer
[ afbeelding ]
Gangpad in de 1e klas
[ afbeelding ]
1e klas interieur
Moest ook ontzettend naar de wc ineens, zat achteraan en nadat ik klaar was keek ik even uit de achterdeur
en tot mijn grote verbazing zag ik allemaal bruine vlekken op de loc zitten, die verdacht veel weg hadden
van mijn poep qua kleurhad er maar een foto van gemaakt:
[ afbeelding ]
1800-loc met bruine poep vlekken
Oh wat was er gebeurt dan?quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:13 schreef Novus het volgende:
Trein 8030 schijnt een ongelukje te hebben gehad in Zwolle.. .weer een emmer V naar z'n gallemiezen. ;o
de 2de klas compartimenten hebben toch gewoon 6 stoelen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:06 schreef ReisT het volgende:
2e klas ICL heeft ook 5 zitplaatsen per coupé, dat is het 'm nou juist.![]()
Naar horen zeggen heeft iemand geprobeerd bij castricum tussen de spoorbomen te gaan, weer eens wat anders dan bij Heilooquote:
oh jaquote:
Heel logisch ook als je er over nadenkt, door die drie/twee opstelling zit je niet zo snel met de knieeen tegen elkaar, zoals in een (volle) ICK nog wel eens het geval kon zijn, voornamelijk lange mensen, of mensen zoals ik die standaard een relaxte houding aannemen (andere mensen noemen dat onderuitgezaktquote:Op dinsdag 21 april 2009 12:06 schreef ReisT het volgende:
2e klas ICL heeft ook 5 zitplaatsen per coupé, dat is het 'm nou juist.![]()
Logisch qua indeling wel ja, maar de ruimtebenutting gaat er niet echt op vooruit. ICK was al erg met zes stoelen per raam, maar dat is nog erger.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:06 schreef Guard het volgende:
[..]
Heel logisch ook als je er over nadenkt, door die drie/twee opstelling zit je niet zo snel met de knieeen tegen elkaar
Je raakt wel weer zitplaatsen kwijt ja, dat dan weer wel. Trade-off: meer ruimte, minder stoelen, of juist andersom...quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Logisch qua indeling wel ja, maar de ruimtebenutting gaat er niet echt op vooruit. ICK was al erg met zes stoelen per raam, maar dat is nog erger.
Het zal 'm vooral in de indeling zitten, technisch zijn het allemaal varianten van hetzelfde typequote:Op dinsdag 21 april 2009 16:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is eigenlijk verschil Tussen ICK (Bm235 ) en ICL (Aimz261, Bimz264 en Bimdz268.)
De bakken hebben alleen een andere indeling, en technisch wat anders?
Waarvoor dat nou weer??quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:02 schreef Socios het volgende:
Wel mooi dat we er volgend jaar een 4-sporig overdekt kopstation voor terug krijgen.
Kunnen ze de Harlingerlijn niet meteen verdubbelen ofzo?quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarvoor dat nou weer??Ik wou net vragen wat ze ervan gingen maken trouwens
Dat gaat ook gebeuren en het stuk wordt ook meteen geëlektrificeerd.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kunnen ze de Harlingerlijn niet meteen verdubbelen ofzo?
Jaquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kunnen ze de Harlingerlijn niet meteen verdubbelen ofzo?
De Deinumse Spitsboogquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:20 schreef Ofyles2 het volgende:
Meteen ook een verbinding tussen de lijn Heerenveen - Leeuwarden en de Harlingerlijn?
Ik zit zelf ook te denken aan een spoorverbinding tussen Den Helder en Texel.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Deinumse Spitsboog![]()
HARD nodig zeg ik je.
Oh ja ook nog idd. Nee dan weet ik wat betersquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
Met een ongelijkvloerse kruising met het spoor naar Sneek
dan vanaf Franeker, kan bestquote:Op dinsdag 21 april 2009 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kan niet. Dan moet de trein vanaf Deinum wel een hele scherpe bocht maken. Dat lukt niet.
quote:De opknapbeurt van de historische trein de Diesel III bij Nedtrain in Tilburg is afgerond. Zondag rijdt de trein weer terug naar Het Spoorwegmuseum in Utrecht.
In de loods van Nedtrain is twee jaar gewerkt aan de Diesel III, die in de jaren dertig een ware sensatie was. Mensen stormden letterlijk op de trein af en vochten om binnen te komen. De trein had voor die tijd erg brede zitplaatsen en een interieur dat leek op een luxe filmdecor.
De vormgeving was geïnspireerd op de stroomlijnvorm uit Amerika die ook hier een rage was. Zondag wordt de trein uit de Tilburgse werkplaats getrokken. Om half drie 's middags wordt de Diesel III in het museum verwacht.
Kan kloppen. De laatste weken stond ie ook regelmatig buiten.quote:
Bij een snelheid hoger dan 3 km/h?quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:26 schreef RubenK het volgende:
koppelden net ZO hard op geldermalsen dat kan niet goed zijn (vloog bijna uit mn stoel bij wijze van spreken)
DD-AR moet je gewoon zo snel en zo hard mogelijk kort rijdenquote:Op dinsdag 21 april 2009 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
DD-AR zeker. Dat moet met redelijk wat snelheid, omdat het spul anders niet wil koppelen.
Ik ben blij dat je geen machinist geworden bent.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
DD-AR moet je gewoon zo snel en zo hard mogelijk kort rijden
Faal.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:48 schreef Charango het volgende:
"Station Den Burg, na Den Burg zal deze trein doorrijden als stoptrein en zal nog stoppen te De Cocksdorp, Oost-Vlieland, Terschelling-West, Nes, Schiermonnikoog en heeft als eindbestemming Rottumerplaat"
Altijd beter dan de VIRM naar Pyongyangquote:Op woensdag 22 april 2009 01:48 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, het zou prima materiaal voor in de DDR zijn.
Dat gaat nog al moeilijk in Noord-Korea, met al die onderstations die van ondeugdelijke kwaliteit zijn.quote:Op woensdag 22 april 2009 01:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Altijd beter dan de VIRM naar Pyongyang
Ombouwen tot dieselquote:Op woensdag 22 april 2009 02:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat gaat nog al moeilijk in Noord-Korea, met al die onderstations die van ondeugdelijke kwaliteit zijn.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:30 schreef RubenK het volgende:
Moest ook ontzettend naar de wc ineens, zat achteraan en nadat ik klaar was keek ik even uit de achterdeur
en tot mijn grote verbazing zag ik allemaal bruine vlekken op de loc zitten, die verdacht veel weg hadden
van mijn poep qua kleurhad er maar een foto van gemaakt:
[ afbeelding ]
1800-loc met bruine poep vlekken
Probeer bij de 2e foto achter dat zwarte hekje te staan, dat hek staat nu erg in de weg. En je hebt bijj de 4e foto een deel van een viaduct erop staan. Heel irritant! Helaas de 2 laatste foto's wat te donker!quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:43 schreef thats-me het volgende:
Bedacht mij vanavond ineens, heb nog helemaal geen SGMmtjes in Twente op de plaat voor bij zien komen, dus ik ben er even op uit getrokken om er wat vast te leggen, de winst is mager, want er reed ook wat ICM in de 7000 serie, maar dat mag de pret niet drukken, de foto's zijn gemaakt rondom Wierden.
Internationale trein onderweg naar Schiphol
[ afbeelding ]
ICMm 4029 onderweg als stoptrein naar Enschede
[ afbeelding ]
SGMmtje onderweg naar Apeldoorn als stoptrein
[ afbeelding ]
Intercity onderweg naar Enschede
[ afbeelding ]
Intercity onderweg naar Den Haag
[ afbeelding ]
Intercity onderweg naar Enschede
[ afbeelding ]
ICM onderweg als stoptrein naar Apeldoorn
[ afbeelding ]
SGMmtje onderweg als stoptrein naar Almelo
[ afbeelding ]
3x DM'90 onderweg als stopttrein naar Zwolle
[ afbeelding ]
Stoptrein naar Enschede
[ afbeelding ]
Internationale intercity onderweg naar BadBentheim
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 22 april 2009 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Gatverdamme ik heb ineens ZOOOO'N kriebel aan m'n viaduct, bah. Echt heel irritant
Goede reden voor een briefje naar NS dat ze hun personeel eens op communicatiecursus moeten sturen. Vermeld tijd, treinnummer en zo. Met een beetje mazzel krijg je een dagkaart 1e klasse cadeau.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gisteren een actie gehad, dat sloeg nergens op.
Ik stond al zo een 25 minuten e wachten op station Horst-Sevenum. Trein komt eraan met een plastic zak ofzo in de stroom afnemert van de loc gewaaid, en vonken enzo. Dus ik denk: "Kom DD, doe je goede daad en zeg het even tegen de machinist." Dus in plaats van de eerste deur van ICMm in te gaan loop ik naar de machinist en zeg wat er aan de hand is, stroomafnemer blalbla.
hij keek even vanaf het perron, kreeg iets terug van waar bemoei jij je mee. Ik loop naar de deur die al dichtging. Kwam dus de trein niet meer in, vervolgens gaat de ente panto op en de andere omlaag en weg was de trein weer... En ik niet
Zal godverredomme nog eens wat zeggen he...![]()
Dat ie zijn hele loc technisch naar de klote mag rijden![]()
Klachtenbrief schrijven en geld eisenquote:Op woensdag 22 april 2009 10:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gisteren een actie gehad, dat sloeg nergens op.
Ik stond al zo een 25 minuten e wachten op station Horst-Sevenum. Trein komt eraan met een plastic zak ofzo in de stroom afnemert van de loc gewaaid, en vonken enzo. Dus ik denk: "Kom DD, doe je goede daad en zeg het even tegen de machinist." Dus in plaats van de eerste deur van ICMm in te gaan loop ik naar de machinist en zeg wat er aan de hand is, stroomafnemer blalbla.
hij keek even vanaf het perron, kreeg iets terug van waar bemoei jij je mee. Ik loop naar de deur die al dichtging. Kwam dus de trein niet meer in, vervolgens gaat de ente panto op en de andere omlaag en weg was de trein weer... En ik niet
Zal godverredomme nog eens wat zeggen he...![]()
Dat ie zijn hele loc technisch naar de klote mag rijden![]()
Dit dus. Klote streek zegquote:Op woensdag 22 april 2009 10:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klachtenbrief schrijven en geld eisen
Hmm, in het vervolg gewoon niet meer behulpzaam zijnquote:Op woensdag 22 april 2009 10:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gisteren een actie gehad, dat sloeg nergens op.
Ik stond al zo een 25 minuten e wachten op station Horst-Sevenum. Trein komt eraan met een plastic zak ofzo in de stroom afnemert van de loc gewaaid, en vonken enzo. Dus ik denk: "Kom DD, doe je goede daad en zeg het even tegen de machinist." Dus in plaats van de eerste deur van ICMm in te gaan loop ik naar de machinist en zeg wat er aan de hand is, stroomafnemer blalbla.
hij keek even vanaf het perron, kreeg iets terug van waar bemoei jij je mee. Ik loop naar de deur die al dichtging. Kwam dus de trein niet meer in, vervolgens gaat de ente panto op en de andere omlaag en weg was de trein weer... En ik niet
Zal godverredomme nog eens wat zeggen he...![]()
Dat ie zijn hele loc technisch naar de klote mag rijden![]()
Dit snap ik alleen niet helemaal.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
van de loc [..]deur van ICMm in [..] zijn hele loc
Onbereden draad in de winter, gaat lekker!quote:Op woensdag 22 april 2009 12:06 schreef sander89 het volgende:
Doet mij denken aan dit filmpje nu we het over vonkende pantografen hebben
Lekker geluidje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |