Maar verder heb je nog wel lol in je werk?quote:Op maandag 20 april 2009 08:19 schreef Duvel het volgende:
Zit momenteel achter mijn bureau. Ongeveer de 1.550e keer dat ik hier zit. Het is niet te filmen, dus geen video, geen foto's.
Helaas is het hier wel stil. Waar ik normaal vijf collega's heb, zit ik nu nog alleen. Wel lekker goed werken zo.
Aan het eind van de middag ga ik weer naar huis.
Ik wel!quote:Op maandag 20 april 2009 08:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar verder heb je nog wel lol in je werk?
quote:Op maandag 20 april 2009 09:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik wel!
Het is jammer dat de Almeloër zonder humor zijn post heeft aangepast.
Het is heel wat minder geluid, een optrekkende V kon je altijd goed horen op Enschede, maar de SGMm net was een stuk zachterquote:Op maandag 20 april 2009 10:38 schreef von_Preussen het volgende:
Kut, die SGMm'tjes rijden hier nu wel.
Eens even kijken of ik zo de stoptrein kan horen, dat geluid van die Plan V's iig altijd erg goed.
Ik kan voorlopig nog wel even van dat geluid genietenquote:Op maandag 20 april 2009 10:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is heel wat minder geluid, een optrekkende V kon je altijd goed horen op Enschede, maar de SGMm net was een stuk zachter
Ook is het geluid minder mooi
http://www.nu.nl/opmerkel(...)rein-met-wagons.htmlquote:Belg geeft zoon echte trein met wagons
LEBBEKE - Een Belg heeft zijn zoon een echte locomotief met drie wagons gegeven voor zijn 21e verjaardag. Op zijn verjaardag mocht hij met zijn eigen trein vol vrienden rijden op een ongebruikt spoor tussen Dendermonde en Puurs.
WTF volgens mij ken ik die gast van HGBTFquote:Op maandag 20 april 2009 11:28 schreef De_Hertog het volgende:
Voor als iemand nog een leuk kado voor kinderen of neefjes of zo zoekt:
[..]
http://www.nu.nl/opmerkel(...)rein-met-wagons.html
Filmen en op YouTube ermee!quote:Op maandag 20 april 2009 11:01 schreef knars het volgende:
Of zoals ik met mijn kroost zing op de wijs van een liedje van Het Zandkasteel:
"ik ben een stoomtrein, tsjoek-tsjoek
Ik ben een stoomtrein tsjoeke-tsjoek
tsjoeke-tsjoeke, tsjoeke-tsjoeke
tsjoeke-tsjoeke-tsjoeke-tsjoeke
ik ben een stoomtrein tsjoek-tsjoek FUUUUUT!"
doet het altijd goed
Het geluid van SGMm doet me eerder denken aan een stofzuiger, dan aan een trein. Maar je hebt gelijkt, Plan V kon ik altijd goed op mijn kamer horen, de SGMm bijna niet. Dus ben ik net maar gaan kijken, en het is echt zo, die krengen rijden hier. Toch wel rare gewaarwording om materieel, wat je eigenlijk alleen maar uit een stedelijke omgeving kent, hier op het land te zien.quote:Op maandag 20 april 2009 10:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is heel wat minder geluid, een optrekkende V kon je altijd goed horen op Enschede, maar de SGMm net was een stuk zachter
Ook is het geluid minder mooi
En dat met dit mooie weer.quote:Op maandag 20 april 2009 13:16 schreef Sj0rSz het volgende:
Jeej, springer in Oisterwijk. Hij pakte de VIRM van Venlo naar Den Haag CS, die om 12:54 in Tilburg zou vertrekken. Vier spoorwegovergangen geblokkeerd en ik heb dadelijk een sollicitatie. Lekker druk dus
-edit-
Net weer thuis van de solli. Zag de VIRM vanaf de snelweg richting Tilburg rijden. Hij had wel een slakkengang.
inderdaad, heel apart om zoiets te zien hier.quote:Op maandag 20 april 2009 12:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het geluid van SGMm doet me eerder denken aan een stofzuiger, dan aan een trein. Maar je hebt gelijkt, Plan V kon ik altijd goed op mijn kamer horen, de SGMm bijna niet. Dus ben ik net maar gaan kijken, en het is echt zo, die krengen rijden hier. Toch wel rare gewaarwording om materieel, wat je eigenlijk alleen maar uit een stedelijke omgeving kent, hier op het land te zien.
Goed gegaan?quote:
Het volgende station in Hengelo. U kunt hier overstappen op de treinen naar Enschede en Hengelo en diverse buslijnenquote:Op maandag 20 april 2009 16:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
inderdaad, heel apart om zoiets te zien hier.
Zat vanochtend ook in een SGMm, en dan zo'n computerstem: Het volgende station is Hengelo
Soms moet je ook uitkijken dat de stations pas afgeroepen worden zodra ze gepasseerd worden. Dat is wanneer de mcn niets aan de boordcomputer sleutelt.quote:Op maandag 20 april 2009 16:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
inderdaad, heel apart om zoiets te zien hier.
Zat vanochtend ook in een SGMm, en dan zo'n computerstem: Het volgende station is Hengelo
Ohw nouja zal dan welquote:Op maandag 20 april 2009 16:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Goed gegaan?
Het schijnt overigens dat mensen in de lente juist het depressiefst zijn..
Ze heten stammen, geen stellen!quote:Op maandag 20 april 2009 16:57 schreef Palmboom313 het volgende:
De eerste 2 stellen ICK staan op Nijmegen hoorhoeveel komen er totaal
En de jarige Job wordt straks ook machinist.quote:Op maandag 20 april 2009 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
WTF volgens mij ken ik die gast van HGBTF
Ja, dat is wel een voordeel.quote:Op maandag 20 april 2009 17:14 schreef PimBorne het volgende:
Dat ging mooi vandaag in de SGMm vanmorgen naar Enschede, stuk stiller dan die oude treinen
zeker op hogere snelheid (120 km/h ofzo) is de SLT een stuk sneller dan die rammelende SGMm'squote:Op maandag 20 april 2009 17:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een voordeel.
Ik vind de SLT net iets stiller.
Ik denk, gezien algemene natuurwetten e.d., dat een SLT bij 120km/h even snel is als een SGMm die 120km/h rijdt.quote:Op maandag 20 april 2009 17:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
zeker op hogere snelheid (120 km/h ofzo) is de SLT een stuk sneller dan die rammelende SGMm's
Anders verklein je je foto even tot een acceptabele groottequote:Op maandag 20 april 2009 17:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
SGMm te Almelo de Riet
[ afbeelding ]
De 1774 en de 1747 te Hengelo
Sorry dat de kwaliteit niet al te best is, de foto is gemaakt met me mobiel
Elk wissel moet minimaal eenmaal per 24 uur bereden worden, anders werkt het mogelijk niet goed meerquote:Op maandag 20 april 2009 18:07 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Heef toch geen zin bij ATB-NG? Die werken met bakens?
SAPSAN, de Velaro RUS.quote:Op maandag 20 april 2009 19:50 schreef Charango het volgende:
SGMm in Twente, past wel. Vooral op het gedeelte Wierden-Enschede is de naam StadsGewestelijkMaterieel wel toepasselijk.
[ afbeelding ]
¿Qué es?
Een Belgische ICE of zo?
Die is momenteel actief van Moskou naar Sint Petersburg en Nizny Novgorod als ik het goed heb.quote:Op maandag 20 april 2009 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
SAPSAN, de Velaro RUS.
Mij evengoed een raadsel waarom juist DIE plaat erbij moest, maar okee![]()
De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uitquote:Op maandag 20 april 2009 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi man, zo'n wijzigingsblad![]()
Met NS vooruit in de tijd, Plan V vervangen door SGMm
[ afbeelding ]
Met connexxion daarentegen TERUG in de tijd, Protos vervangen door... Plan V
[ afbeelding ]
Nothing's changed...... really
Misschien is er niet genoeg SGMm-III beschikbaar, bijvoorbeeld omdat de instroom van SLT nog niet zo hard gaat als gehoopt.quote:Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uit![]()
Het is niet handig om een eilandbedrijfje mat'64 of SGMm-II's te hebben, daarom rijden er toch SGMm-III's. De lijn Ede=Wageningen-Arnhem zie ik trouwens nog wel een keer overgaan naar Connexxion, doorgetrokken vanuit Amersfoort.quote:Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
Technisch kunnen ze dus 330 zonder probleem. Maar nou het spoor nogquote:Op maandag 20 april 2009 20:37 schreef Ofyles2 het volgende:
De Sapsan kan momenteel slechts 250 km/h, met een upgrade zou dat zomaar 300 km/h kunnen worden (of iets hoger).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |