dat hangt er vanaf welke stellen het zijn: er gaat een heel aantal stellen buiten dienst, en de andere stellen vangen deze diensten weer opquote:Op zaterdag 18 april 2009 09:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
wat gebeurd er met die mat'64 treinen die op apeldoorn enschede reden?
Helaas u valt af voor de Volgende ronde, het Warsawa Centralnaquote:
EN een goeie FiPoquote:Op zaterdag 18 april 2009 12:25 schreef Alexxxxx het volgende:
deze blijft open, want deze heeft posts
Gaan daar niet heel weinig treinen voor een centraal station van een hoofdstad?quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:17 schreef bork het volgende:
[..]
Helaas u valt af voor de Volgende ronde, het Warsawa Centralna
Zie? Ik moet HOOG NODIG weer eens naar Polenquote:Op zaterdag 18 april 2009 12:17 schreef bork het volgende:
[..]
Helaas u valt af voor de Volgende ronde, het Warsawa Centralna
Ik weet niet of het ook in het weekend rijdt normaal gesproken, maar vanaf 20 april is het einde iig.quote:
Ik vrees dat je laatste ritje ICK dan al eerder was, aangezien er tussen Deventer en Amsterdam ICL rijdt en geen ICK.quote:Op zaterdag 18 april 2009 14:01 schreef Boschkabouter het volgende:
Gisteren mijn laatste ritje in ICK gemaakt tussen Deventer en Amsterdam.
Mwaah, het werkt daar toch anders dan hier, Nederlandse sporen worden als de drukste ter wereld beschouwd, Warschau heeft 3 grote stations, West, Oost en Centraal. Op centraal stoppen internationale treinen en express (intercity)treinen Centralna. Op Oost Wschodnia en West Zachodnia ook wel en vanuit die stations gaan de treinen vooral de kant op waar hun naam betekenis aan geeft/heeft.quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Gaan daar niet heel weinig treinen voor een centraal station van een hoofdstad?
En alle stations uit het hoofd leren.quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zie? Ik moet HOOG NODIG weer eens naar Polen
Ah, verdulle. Ik vond ze al verdacht strak in de verf staan.quote:Op zaterdag 18 april 2009 14:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik vrees dat je laatste ritje ICK dan al eerder was, aangezien er tussen Deventer en Amsterdam ICL rijdt en geen ICK.
Was inderdaad een leuk stukje.quote:Op zaterdag 18 april 2009 14:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Er staat in de Quest van mei een mooie fotoreportage over de oude Hidjazspoorlijn. (hier wat pics)
Waar heb je het voor nodig? Zijn de plaatjes in het Seinenboek niet genoeg, moet het een foto zijn?quote:Op zaterdag 18 april 2009 15:17 schreef Geerd het volgende:
Heeft iemand een afbeelding voor mij van een (sein)nummer??
Kraków heeft digitale aanwijsborden tegenwoordig, en er gaat geen rechtstreekse trein naar Moskou vandaanquote:
Have fun James!quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:06 schreef James1988 het volgende:
En ik ben in Parijs aangekomen. Thalysje is liev.
quote:Op zaterdag 18 april 2009 15:17 schreef Geerd het volgende:
Heeft iemand een afbeelding voor mij van een (sein)nummer??
Een VIRM VI mag met 1 HC op padquote:Op zaterdag 18 april 2009 08:20 schreef dennistd het volgende:
Op LM hoef je geen conducteur in te zette, op een stoptrein moet dat wel (bij een VIRM-VI zouden het er zelfs wel eens twee kunnen zijn)
Station Tiel?quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tevens direct de vraag: waar staat dit sein?
En we hebben een winnaar!quote:
Het vreemde is zelfs dat er een trein om 0.40 uit Rsd aankomt in Ah. En een trein uit Zp om 0:50 aankomt in Ah. Die van Zp gaat weer terug naar Zp (leeg mat) en die van Rsd gaat naar het rangeerterrein van Ah. Als ze die van Rsd dan gewoon als stoptrein en vertrekken om 0:53 dan is het toch allemaal opgelostquote:Op zaterdag 18 april 2009 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een VIRM VI mag met 1 HC op pad
Ja klopt die starten inderdaad altijd om 01:00, maar doe die werkzaamheden dan van ma - do, dan is de vraag toch naar laat vervoer minder.quote:
Gisteren stond het stel trouwens naast de werkplaats in Tilburg:quote:Op zondag 26 april keert het dieseltreinstel 27, de “stamvader” van het stroomlijnmaterieel bij NS, na een uitgebreide opknapbeurt terug naar Het Spoorwegmuseum. De trein zal vanuit de werkplaats in Tilburg getrokken worden een bijzondere oude locomotief van Railion, de 2225.
De Diesel III wordt om 14.30 uur in het museum verwacht.
De Diesel III staat in Het Spoorwegmuseum komende zomer centraal tijdens De Vrolijke Vakantietrein, een grote tentoonstelling over de jaren dertig.
Om te begrijpen hoe bijzonder de Diesel III in 1934 was moeten we de kranten uit die tijd erop naslaan. De Standaard meldt: “Men stormde letterlijk op den trein af en vocht om binnen te komen”. Het Utrechtsch Dagblad bracht de kop: “Wij Dieselen. De nieuwe sensatie wordt grondig uitgebuit, iedereen wil met ‘stroomlijn’ reizen. De breede zitplaatsen werden bewonderd. Een interieur als van een luxueus filmdecor. Tevredenheidsbetuigingen over en weer!”
Diesel werd in die jaren een modeterm voor alles wat modern was. Daarnaast was de wereld in de ban van de stroomlijn. In de jaren ’30 wordt de stroomlijnvorm in Amerika een rage. Er komen gestroomlijnde koelkasten, auto’s en broodroosters op de markt. De vormgeving van de Diesel III is hier duidelijk op geïnspireerd.
quote:Op zaterdag 18 april 2009 20:01 schreef RealZeus het volgende:
[ afbeelding ]
Tering. Is dat nou een hand die ik zie? Rechtsboven die man met baard.
Die staat daar al een maand of 2.. alleen tot afgelopen week nog een stukje verder afgelegenquote:Op zaterdag 18 april 2009 20:14 schreef dennistd het volgende:
26 april komt de DE-III weer terug in het spoorwegmuseum:
[..]
Gisteren stond het stel trouwens naast de werkplaats in Tilburg:
[ afbeelding ]
Was dat niet stel 2008, waarvoor later een nieuwe bak gebouwd is?quote:
Jup.. Tenminste, volgens de website van feijenoordsemeesters wel...quote:Op zaterdag 18 april 2009 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was dat niet stel 2008, waarvoor later een nieuwe bak gebouwd is?
Die in/uitstappers, per wat is dat? Toch niet per dag?quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
En we hebben een winnaar!
Je krijgt een geheel onverzorgde reis naar Enschede De Eschmarke aangeboden, om zo dit station niet meer onderaan de lijst met in- en uitstappers per dag te laten staan.
Station Geerdijk zat in 2005 nog 3 hoger, in 2006 was dit er maar meer 1.
Volledig overzicht met in- en uitstapper staat op http://www.ovwereld.nl/ke(...)s_per_station_(2006)
Ja klopt, eigenlijk al heel langquote:Op zaterdag 18 april 2009 16:13 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Kraków heeft digitale aanwijsborden tegenwoordig, en er gaat geen rechtstreekse trein naar Moskou vandaan
Wel per dag. Wat dacht je anders?quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:39 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Die in/uitstappers, per wat is dat? Toch niet per dag?
Geen idee, vond het me alleen moeilijk voor te stellen dat er 150.000 mensen op A'dam Centraal zijn elke dag. En 2000 op Oisterwijkquote:Op zaterdag 18 april 2009 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel per dag. Wat dacht je anders?Per uur? Per week?
Ze moeten wel, want op dat traject is naast de IC's geen ruimte voor een stoptrein.quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:04 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Opvallend ook dat er Veenendaal - De Klomp een IC-station is, met zo weinig in/uitstappers.
En dat leidt nog weleens tot bizarre reisadviezenquote:Op zaterdag 18 april 2009 22:09 schreef Igen het volgende:
Ze moeten wel, want op dat traject is naast de IC's geen ruimte voor een stoptrein.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
De DB-planner is dan toch slimmer:quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat leidt nog weleens tot bizarre reisadviezenVeenendaal-De Klomp - Veenendaal Centrum bijvoorbeeld, kan niet anders dan via Utrecht Centraal. Dat win je te voet dus
Je zit ook met de cargo's op dat trajectquote:Op zaterdag 18 april 2009 22:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze moeten wel, want op dat traject is naast de IC's geen ruimte voor een stoptrein.
Ik heb er eens mee zitten puzzelen. Als je de dienstregeling er speciaal voor aanpast kan het misschien net, maar de stoptrein moet dan wel in Wolfheze 5 minuten wachten om door de IC ingehaald te worden.
Whehequote:Op zaterdag 18 april 2009 22:16 schreef Igen het volgende:
[..]
De DB-planner is dan toch slimmer:
[ afbeelding ]
(Met de trein zou het E-Dellwig - Oberhausen - E-West - E-Dellwig Ost worden, reistijd 0:58)
Die schaffen we af natuurlijk he. Zug-Chef heeft nu wel genoeg foto's van die lastpakken.quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je zit ook met de cargo's op dat traject
Dat puzzelen is best lastig, heb het eens geprobeerd voor een spitstrein zutphen-hengelo, gewoon om te kijken of het mogelijk zou zijn... Maar na een kwartier had ik de moed al opgegevenquote:Op zaterdag 18 april 2009 22:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze moeten wel, want op dat traject is naast de IC's geen ruimte voor een stoptrein.
Ik heb er eens mee zitten puzzelen. Als je de dienstregeling er speciaal voor aanpast kan het misschien net, maar de stoptrein moet dan wel in Wolfheze 5 minuten wachten om door de IC ingehaald te worden.
Wat de spitsstoptrein tot een paar jaar terug dus ook deed. Dat die trein nu naar V'daal C gaat ipv Arnhem is hier het probleem.quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze moeten wel, want op dat traject is naast de IC's geen ruimte voor een stoptrein.
Ik heb er eens mee zitten puzzelen. Als je de dienstregeling er speciaal voor aanpast kan het misschien net, maar de stoptrein moet dan wel in Wolfheze 5 minuten wachten om door de IC ingehaald te worden.
Vraag daar maar eens een reisje van Veenendaal C naar De Klomp dan.quote:
Dat is lopend ook nog wel best een eind hoorquote:Op zaterdag 18 april 2009 23:09 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wat de spitsstoptrein tot een paar jaar terug dus ook deed. Dat die trein nu naar V'daal C gaat ipv Arnhem is hier het probleem.
[..]
Vraag daar maar eens een reisje van Veenendaal C naar De Klomp dan.
Worden de reizigers uniek geteld of word je geturfd als je meermaals op een station af- en opstapt?quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel per dag. Wat dacht je anders?Per uur? Per week?
Ben jij OOIT geturfd? Werd dat niet eens tijd?quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Worden de reizigers uniek geteld of word je geturfd als je meermaals op een station af- en opstapt?
Je hebt inderdaad soms peilers in rode jasjes rondlopen, alleen ben ik de naam van het bedrijf vergeten.quote:Op zondag 19 april 2009 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben jij OOIT geturfd? Werd dat niet eens tijd?
Ik ben een algehele OV-freak.quote:Op zondag 19 april 2009 00:09 schreef Dichterbijer het volgende:
Mijn nieuwe collega's vinden mij nu al een treinfreak
Vriend van me werkt voor dat bedrijfquote:Op zondag 19 april 2009 00:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad soms peilers in rode jasjes rondlopen, alleen ben ik de naam van het bedrijf vergeten.
Dezelfde genen aan wie ik weiger mijn vervoersbewijs te laten zienquote:Op zondag 19 april 2009 00:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad soms peilers in rode jasjes rondlopen, alleen ben ik de naam van het bedrijf vergeten.
Daar is ook een stevige discussie over.quote:Op zondag 19 april 2009 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dezelfde genen aan wie ik weiger mijn vervoersbewijs te laten zien
Gut, en wat BEN je dan stoer hequote:Op zondag 19 april 2009 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dezelfde genen aan wie ik weiger mijn vervoersbewijs te laten zien
Okee. Volgende keer ga ik bij jou in de trein zitten als er geteld wordt. Want als jij dan de kaarten op zak houdt, is de trein sneller aan de overkant begrijp ikquote:Op zondag 19 april 2009 00:33 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind het tijdverspilling, meer niet
Wauw. Respectquote:Op zondag 19 april 2009 00:44 schreef Peterselieman het volgende:
sneller niet, gemakkelijker (voor mij dan) wel
Dat trucje hadden ze een paar jaar geleden in Boxtel ook. Zat je in de stopper naar Eindhoven en dan moest je in Boxtel tien minuten wachten op de IC ofzo. En op de terugwas was het dan hetzelfde liedje, alleen was de wachttijd dan vijf minuten.quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb er eens mee zitten puzzelen. Als je de dienstregeling er speciaal voor aanpast kan het misschien net, maar de stoptrein moet dan wel in Wolfheze 5 minuten wachten om door de IC ingehaald te worden.
quote:Op zondag 19 april 2009 01:51 schreef Dr_Flash het volgende:
En blijkbaar heeft het aanbesteden uiteindelijk ook nog voordelen![]()
[ afbeelding ]
Gelijk heb je, ik word ook zo strontziek van die lui dat ik steeds weer mijn werkzaamheden moet onderbreken, mijn vervoersbewijs uit mijn portomonnee moet pulken, wachten, en alles vervolgens dan weer moet opruimen.quote:Op zondag 19 april 2009 00:44 schreef Peterselieman het volgende:
sneller niet, gemakkelijker (voor mij dan) wel
Lijkt me wel.quote:Op zondag 19 april 2009 09:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Gelijk heb je, ik word ook zo strontziek van die lui dat ik steeds weer mijn werkzaamheden moet onderbreken, mijn vervoersbewijs uit mijn portomonnee moet pulken, wachten, en alles vervolgens dan weer moet opruimen.
Overigens vraag ik me af wat ze doen als je zegt "geen vervoersbewijs" te hebben, is daar ook een speciale scannercode voor?![]()
jaquote:Op zondag 19 april 2009 09:42 schreef von_Preussen het volgende:
Overigens vraag ik me af wat ze doen als je zegt "geen vervoersbewijs" te hebben, is daar ook een speciale scannercode voor?![]()
Hoe weten die mensen nou wáár ik uit ga stappen of ben ingestapt, laat staan dat ik op een bepaald station aan het overstappen ben?quote:Op zondag 19 april 2009 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben jij OOIT geturfd? Werd dat niet eens tijd?
30 Minuten wachten op Arnhemquote:Op zondag 19 april 2009 01:51 schreef Dr_Flash het volgende:
En blijkbaar heeft het aanbesteden uiteindelijk ook nog voordelen![]()
[ afbeelding ]
Sommige mensen in dit topic zullen er minder blij mee zijn.quote:
In het weekend reden ze allang niet meer hoorquote:
Nou mooi spul hoor niks mis mee vooral plan t/vquote:Op zondag 19 april 2009 14:02 schreef knars het volgende:
Het is nog altijd vele malen beter dan DD-AR/DDM en gereviseerde Plan T
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |