Was inderdaad een leuk stukje.quote:Op zaterdag 18 april 2009 14:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Er staat in de Quest van mei een mooie fotoreportage over de oude Hidjazspoorlijn. (hier wat pics)
Waar heb je het voor nodig? Zijn de plaatjes in het Seinenboek niet genoeg, moet het een foto zijn?quote:Op zaterdag 18 april 2009 15:17 schreef Geerd het volgende:
Heeft iemand een afbeelding voor mij van een (sein)nummer??
Kraków heeft digitale aanwijsborden tegenwoordig, en er gaat geen rechtstreekse trein naar Moskou vandaanquote:
Have fun James!quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:06 schreef James1988 het volgende:
En ik ben in Parijs aangekomen. Thalysje is liev.
quote:Op zaterdag 18 april 2009 15:17 schreef Geerd het volgende:
Heeft iemand een afbeelding voor mij van een (sein)nummer??
Een VIRM VI mag met 1 HC op padquote:Op zaterdag 18 april 2009 08:20 schreef dennistd het volgende:
Op LM hoef je geen conducteur in te zette, op een stoptrein moet dat wel (bij een VIRM-VI zouden het er zelfs wel eens twee kunnen zijn)
Station Tiel?quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tevens direct de vraag: waar staat dit sein?
En we hebben een winnaar!quote:
Het vreemde is zelfs dat er een trein om 0.40 uit Rsd aankomt in Ah. En een trein uit Zp om 0:50 aankomt in Ah. Die van Zp gaat weer terug naar Zp (leeg mat) en die van Rsd gaat naar het rangeerterrein van Ah. Als ze die van Rsd dan gewoon als stoptrein en vertrekken om 0:53 dan is het toch allemaal opgelostquote:Op zaterdag 18 april 2009 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een VIRM VI mag met 1 HC op pad
Ja klopt die starten inderdaad altijd om 01:00, maar doe die werkzaamheden dan van ma - do, dan is de vraag toch naar laat vervoer minder.quote:
Gisteren stond het stel trouwens naast de werkplaats in Tilburg:quote:Op zondag 26 april keert het dieseltreinstel 27, de “stamvader” van het stroomlijnmaterieel bij NS, na een uitgebreide opknapbeurt terug naar Het Spoorwegmuseum. De trein zal vanuit de werkplaats in Tilburg getrokken worden een bijzondere oude locomotief van Railion, de 2225.
De Diesel III wordt om 14.30 uur in het museum verwacht.
De Diesel III staat in Het Spoorwegmuseum komende zomer centraal tijdens De Vrolijke Vakantietrein, een grote tentoonstelling over de jaren dertig.
Om te begrijpen hoe bijzonder de Diesel III in 1934 was moeten we de kranten uit die tijd erop naslaan. De Standaard meldt: “Men stormde letterlijk op den trein af en vocht om binnen te komen”. Het Utrechtsch Dagblad bracht de kop: “Wij Dieselen. De nieuwe sensatie wordt grondig uitgebuit, iedereen wil met ‘stroomlijn’ reizen. De breede zitplaatsen werden bewonderd. Een interieur als van een luxueus filmdecor. Tevredenheidsbetuigingen over en weer!”
Diesel werd in die jaren een modeterm voor alles wat modern was. Daarnaast was de wereld in de ban van de stroomlijn. In de jaren ’30 wordt de stroomlijnvorm in Amerika een rage. Er komen gestroomlijnde koelkasten, auto’s en broodroosters op de markt. De vormgeving van de Diesel III is hier duidelijk op geļnspireerd.
quote:Op zaterdag 18 april 2009 20:01 schreef RealZeus het volgende:
[ afbeelding ]
Tering. Is dat nou een hand die ik zie? Rechtsboven die man met baard.
Die staat daar al een maand of 2.. alleen tot afgelopen week nog een stukje verder afgelegenquote:Op zaterdag 18 april 2009 20:14 schreef dennistd het volgende:
26 april komt de DE-III weer terug in het spoorwegmuseum:
[..]
Gisteren stond het stel trouwens naast de werkplaats in Tilburg:
[ afbeelding ]
Was dat niet stel 2008, waarvoor later een nieuwe bak gebouwd is?quote:
Jup.. Tenminste, volgens de website van feijenoordsemeesters wel...quote:Op zaterdag 18 april 2009 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was dat niet stel 2008, waarvoor later een nieuwe bak gebouwd is?
Die in/uitstappers, per wat is dat? Toch niet per dag?quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
En we hebben een winnaar!
Je krijgt een geheel onverzorgde reis naar Enschede De Eschmarke aangeboden, om zo dit station niet meer onderaan de lijst met in- en uitstappers per dag te laten staan.
Station Geerdijk zat in 2005 nog 3 hoger, in 2006 was dit er maar meer 1.
Volledig overzicht met in- en uitstapper staat op http://www.ovwereld.nl/ke(...)s_per_station_(2006)
Ja klopt, eigenlijk al heel langquote:Op zaterdag 18 april 2009 16:13 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Kraków heeft digitale aanwijsborden tegenwoordig, en er gaat geen rechtstreekse trein naar Moskou vandaan
Wel per dag. Wat dacht je anders?quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:39 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Die in/uitstappers, per wat is dat? Toch niet per dag?
Geen idee, vond het me alleen moeilijk voor te stellen dat er 150.000 mensen op A'dam Centraal zijn elke dag. En 2000 op Oisterwijkquote:Op zaterdag 18 april 2009 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel per dag. Wat dacht je anders?Per uur? Per week?
Ze moeten wel, want op dat traject is naast de IC's geen ruimte voor een stoptrein.quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:04 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Opvallend ook dat er Veenendaal - De Klomp een IC-station is, met zo weinig in/uitstappers.
En dat leidt nog weleens tot bizarre reisadviezenquote:Op zaterdag 18 april 2009 22:09 schreef Igen het volgende:
Ze moeten wel, want op dat traject is naast de IC's geen ruimte voor een stoptrein.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |