Virmware updatequote:Op vrijdag 17 april 2009 13:56 schreef Peter het volgende:
[ afbeelding ]
IRM 9420 bron: http://twinsen.warpedgames.com/~bbz/wijhe/
(nav dit ongeluk moeten machinisten nu hun plek verlaten ipv 'veilig' blijven zitten, bij een naderende botsing in een VIRM)
Nou, nee, liever niet. Ze hebben best leuke treintjes daar.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:52 schreef James1988 het volgende:
NMBS-treinen in de prak zijn fun.
net vandaag of zo?? Ben benieuwd, ik had me ook opgegevenquote:Op vrijdag 17 april 2009 14:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nou, nee, liever niet. Ze hebben best leuke treintjes daar.
Over NMBS treinen gesproken: de tickets zijn binnendus 30 april lekker een dagje ouderwets pruttelen door de Ardennen
Ja, kwam net binnen. En ze rijden met twee motorwagens door de grote belangstelling.quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
net vandaag of zo?? Ben benieuwd, ik had me ook opgegeven
Da's met vliegtuigen niet anders hoorquote:Op vrijdag 17 april 2009 14:44 schreef Guppyfriend het volgende:
als treinen botsen is het ook meteen zo'n ravage
Aangrijpend relaas over deze aanrijding van www.feijenoordsemeesters.nl:quote:
quote:Het is 27-12-1982 wanneer de stoptrein naar Rotterdam ter hoogte van de DHS-bruggen ten onrechte een rood sein passeert en daardoor in botsing komt met de, enigszins vertraagd, vanuit de 'driehoek' (lees Westelijke splitsing)naderende Hoek-Warszwa-Express. De ravage die volgt is enorm en meerdere inzittenden van de stoptrein, waaronder de machinist, overleven de klap niet. Dat er uiteindelijk niet meer dan 3 doden en 36 gewonden te betreuren waren, mocht trouwens een wonder heten. De bezettingsgraad van de stoptrein was relatief laag vanwege de feestdagenperiode. Allebei de machinisten blijken Rotterdammers te zijn, hetgeen de impact op de collegae daar nog eens vergroot. Het beeld van de recht omhoogstaande bak van stel 959 was in de wijde omtrek waarneembaar en zal ik persoonlijk nooit vergeten. Eigenlijk is dat laatste ook de enige reden dat ik deze foto's plaats. Terwijl ik deze regels schrijf, voel ik een traan over mijn wang lopen. Dat ik niet de enige ben die nog steeds deze emotie voelt, blijkt uit een latere reactie van Hans Cannemeijer (tegenwoordig pcl op OZ, de Cartesiusweg en op de Bok(keduinen) in Amersfoort). Hans werkte destijds als storingsmonteur in Utrecht en was samen met zijn collega Paul van de Lustgraaf nog bij de 1220 geweest vanwege luchtverlies. De trein was daar zodoende met 10 minuten vertraging vertrokken. Ook hij zal nooit het moment vergeten dat hij werd gebeld met de mededeling dat de 1220 in Schiedam op z'n zij lag. Nee, 't was niet altijd romantiek wat de klok sloeg... Loc 1220 blijkt een sterk gestel te hebben en wordt in Tilburg hersteld. Ook de machinist die hem reed revalideert en keert terug als machinist op de trein. Naar aanleiding van dit ongeval zal, onder druk van de Spoorwegongevallenraad, ATB versneld op deze plaats worden aangelegd.
Lolquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:55 schreef Nightshadow het volgende:
Politie iets op het spoor?
[ afbeelding ]
(c)Dumpert.nl
das ook wel weer zoquote:Op vrijdag 17 april 2009 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's met vliegtuigen niet anders hoor
zwaargewondquote:Op vrijdag 17 april 2009 18:05 schreef Wadloper het volgende:
Heeft de machinist het ongeluk overleefd met die crash te Wijhe?
Instructiequote:Op vrijdag 17 april 2009 18:50 schreef James1988 het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van een 1700 en een BDs, zonder verdere rijtuigen ertussen? Ik zag die combinatie deze week voorbijrijden te Ht, maar wat het nut is?
(her)instructie machinistenquote:Op vrijdag 17 april 2009 18:50 schreef James1988 het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van een 1700 en een BDs, zonder verdere rijtuigen ertussen? Ik zag die combinatie deze week voorbijrijden te Ht, maar wat het nut is?
quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:55 schreef Nightshadow het volgende:
[ afbeelding ]
(c)Dumpert.nl
Top, ik heb m ook net binnenquote:Op vrijdag 17 april 2009 14:43 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja, kwam net binnen. En ze rijden met twee motorwagens door de grote belangstelling.
Zo modern is de SGM niet. 30 jaar oud in een jasje van 5 jaar oud.quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit waarschijnlijk 1 van de laatste keren ik een echte trein... Plan v. Vanaf maandag komt tussen en enschede en apeldoorn een sgm te rijden. Modern pruttel
Niet zo janken, hetzelfde geldt voor ICMmquote:Op vrijdag 17 april 2009 18:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zo modern is de SGM niet. 30 jaar oud in een jasje van 5 jaar oud.
Dat weet ik ook.quote:Op vrijdag 17 april 2009 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zo janken, hetzelfde geldt voor ICMmook
Wahahahaquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:55 schreef Nightshadow het volgende:
[ afbeelding ]
(c)Dumpert.nl
Wat nou modern, geheel in stijl voor Twente wordt nieuw materieel hier 34 jaar na indienststelling geīntroduceerd...quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit waarschijnlijk 1 van de laatste keren ik een echte trein... Plan v. Vanaf maandag komt tussen en enschede en apeldoorn een sgm te rijden. Modern pruttel
quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:43 schreef James1988 het volgende:
Trouwens... hebben we de vliegende homo vlieg man van NS Hispeed al gezien? Ik vind 't wel een geinig filmpje, subtiele flame naar zowel de auto als het vliegtuig
http://www.nshispeed.nl/nl/ik-stel-me-graag-voor
Ik mis echter de jongeren met gigantische backpacktassen, de families met huilende kinderen, en zakenreizigers met trekstangkoffertjes in de trein.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:43 schreef James1988 het volgende:
Trouwens... hebben we de vliegende homo vlieg man van NS Hispeed al gezien? Ik vind 't wel een geinig filmpje, subtiele flame naar zowel de auto als het vliegtuig
http://www.nshispeed.nl/nl/ik-stel-me-graag-voor
Die lezen de Kampeer en Caravan Kampioenquote:Op vrijdag 17 april 2009 23:06 schreef von_Preussen het volgende:
en zakenreizigers met trekstangkoffertjes in de trein.
Spijtoptanten noem ik ze.quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die lezen de Kampeer en Caravan Kampioen
Vorige week heb ik nog ICMm+ICM-4 naar Rsd zien rijden.. helaas moest ik de andere kant opquote:Op vrijdag 17 april 2009 21:45 schreef James1988 het volgende:
Ik zou hier wel eens wat ICMm in vaste dienst in de 3600 (Rsd - Ht - Ah - Zl) willen zien i.p.v. ICRm en VIRM...
Goddommequote:Op vrijdag 17 april 2009 23:51 schreef James1988 het volgende:
Morgen leuke treinreis maken btw... met de trein naar Rotterdam, vervolgens met de Thalys naar Paris-Nord, en daarna nog een stukje met de metro richting hotel. Heb er zin an
Niet klagen, jij reist voor de lol.quote:Op zaterdag 18 april 2009 00:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
GoddommeGa ik ook eens een keer naar Stadskanaal, gaat er weer eentje naar parijs hoor
![]()
Ja, en voor jou is het martelingquote:Op zaterdag 18 april 2009 00:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Niet klagen, jij reist voor de lol.
Ik welquote:Op zaterdag 18 april 2009 00:21 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij? Ik heb niet eens een rijbewijs.
Heb je je ethanolisch misdragen?quote:Op zaterdag 18 april 2009 08:31 schreef Dr_Flash het volgende:
auw, mijn hoofd![]()
toch maar geen STAR vandaag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |