Zowel boven als beneden bedoel je?quote:Op donderdag 16 april 2009 20:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Talgo-treinen zijn ook op die manier gebouwd volgens mij... als ik http://nl.wikipedia.org/wiki/Talgo goed begrijp.
Btw, speaking of Talgo, weet iemand hoe 't met de Talgo 22 staat? Een ware dubbeldekker waar je van voor tot achter kunt doorlopen... zijn er al klanten voor?
Now he's talking.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:48 schreef De_Hertog het volgende:
Nieuws vanuit Amerika: Obama wil een aantal hogesnelheidslijnen gaan aanleggen. Geen Coast-to-Coast gedoe, maar 10 corridors in relatief dicht bevolkte gebieden. Al wordt er met de bestaande NEC/Acela toch een aardig gekoppeld netwerk gecreëerd. Zie http://www.treehugger.com(...)-rail-city-plans.php
Direct linkje naar een pdf met de plannen: http://www.fra.dot.gov/Downloads/RRdev/hsrmap.pdf (2.3 MB om een of andere reden, terwijl het alleen die kaart is..)
Klinkt goed, ben benieuwd
Drenthe? Kantje boord. Race the Train bij de STARquote:Op donderdag 16 april 2009 21:01 schreef Socios het volgende:
Is er zaterdag nog een meeting in Drenthe?
Ga er maar vanuit dat het vrijdag ergens in de loop van de middag / begin van de avond naar Onnen gaat en zaterdagochtend vertrekt richting Zwolle-Deventer-Bad Bentheim.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:41 schreef Wadloper het volgende:
@Zug: Ik zag vandaag in Veendam twee rijen met Eanos wagens staan (voor de houtafvaltrein).
Het werd mij niet duidelijk of ze nou aan het beladen waren of aan het lossen waren![]()
Ik kan in de dienstregeling van Rolandrail helaas niet de treinnummers vinden. Weet jij deze, en ook de tijd van doorkomst te Zuidbroek?
Nee johquote:
Hij is ultiem tof. Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 16 april 2009 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee johlag 3 jaar bij iemand anders die hem mocht hebben bij de ontmanteling van de Hofpleinlijn. En die er nu vanaf wilde
Dank jequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Best wel een FAILquote:Stel je heet Nienke Spanauf en je bent persvoorlichter bij Hispeed. Moet je dan iets begrijpen van de onderwerpen waarover je voorlichting geeft? Hispeed gaat proefrijden op de HSL. Vanwege de veiligheid mogen er geen passagiers meerijden. "Bovendien zitten er nog geen stoelen in de wagons. Dat maakt het reizen wat lastiger," aldus mevrouw Spanauf. Bij het spoor noemen we dit rijtuigen, in wagons worden goederen vervoerd. Bovendien zitten er wel degelijk stoelen in, want het zijn dezelfde rijtuigen die nu in de Beneluxdienst rijden.
"Heel hard zullen de treinen op het traject van de hogesnelheidslijn voorlopig niet gaan: maximaal 160 kilometer per uur. Dat is weliswaar 30 kilometer per uur harder dan gewone intercitytreinen, maar aanzienlijk langzamer dan de 300 kilometer per uur waarop NS Hispeed naar streeft." Ook niet helemaal goed: de maximum snelheid van gewone intercity's is 140 km per uur. "Als de aansluiting op de Eurostar straks een feit is, reis je binnen vier uur van Amsterdam naar St. Pancras in Londen. Daar kun je niet tegenop vliegen." Nou, daar kun wel twee keer tegenop vliegen!
Bron: Nico Spilt - Duitse meerspanningslocs - De voorlichter
Pas op dat je niet geïndoctrineerd wordt door hem.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:15 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu al 1,5 uur op NicoSpilt.com te lezen... machtig interessant.
Nah, kende 'm al wel langer. Alleen nog nooit verdergekeken dan één of twee artikeltjes... hij heeft ook zoveel en een logische structuur ontbreekt er soms.quote:
Haha, hoezo dat dan? xDquote:Op donderdag 16 april 2009 22:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Pas op dat je niet geïndoctrineerd wordt door hem.
quote:Op donderdag 16 april 2009 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dank jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Gratis bonus tot +172 zomaar mogelijk. Hoeft het niet eens je eigen trein voor te zijnquote:Op donderdag 16 april 2009 22:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Wees blij dat het geen persoon was, dan had je minstens +120 gehad.
quote:ICK gaat vanaf 2 februari nog rijden in:
ma-vr: 1915, t1926, t1955, t1966.
ma-vr: 71917 (Gv-Rtd), t1917, t1928, t1941, t1952, t1963, t1974, t1985.
Al heel lang niet meer. Daar rijdt ICB / ICL nog weleens in de 1500.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
op amsterdam-deventer rijdt er af en toe toch een ick?
Maar hier kan ik wel wat mee.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:59 schreef dennistd het volgende:
Morgen een Plan V- en ICK-afscheidsritje:
[...]
12.25 13.40 Tilburg-Den Haag Centraal (ICK)
[...]
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je de boel uitvoert. Als je kijkt naar bot twee opleggingen op één draaistel, levert dat geen betere rij-eigenschappen op: de bewegingen van de ene bak worden via het draaistel doorgegeven aan de andere. Je verhoogt de rolweerstand van het draaistel doordat je per draaistel meer ton moet meevoeren. Verder is het zo dat bij een TGV bijvoorbeeld de bakken veel korter zijn dan bij een ICE, zelfde zie je bij SLT en helemaal bij Talgo (maar daar hebben ze naar ik meen zelfs één-assige draaistellen). Daarmee doe je een deel van de draaistelbesparing weer teniet. Om de ontsporingskans te verkleinen moet een speciale overgangsconstructie tussen de twee bakken worden gemaakt. M.a.w.: jacobsdraaistellen zijn niet automatisch beter.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben wel voordelen, want er zijn minder assen onder de trein, waardoor een deel van de weerstand verminderd wordt. Ook is bewezen dat treinen met Jacobsdraaistellen minder snel ontsporen. Verder zijn de loopeigenschappen beter en is de overgang tussen de bakken korter.
Als je in plaats van Maastricht Eindhoven bedoelt, vergeet dan niet te vermelden dat er ook veel VIRM bij zit.quote:Op vrijdag 17 april 2009 08:00 schreef dennistd het volgende:
Den Haag-Schiphol is VIRM en Schiphol-Maastricht is ICRm (of als je geluk hebt ICK, er rijden ook 1 of 2 omlopen daarmee namelijk)
Wel met de juiste reclame.....quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
ook geschikt voor al u tegelwerk
[ afbeelding ]
over kapot gesproken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |