Tarabass | maandag 13 april 2009 @ 13:20 |
![]() Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | Openingsposts van de Grands Prix van het huidige '09 seizoen: 2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix 2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix F1 nieuws portal: - NewsNow - NewsNow NL - Formule 1 Race Report - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - Autosport Onze boyz: - Christijan Albers - Robert Doornbos - Giedo van der Garde Official F1 Sites: - Formula1 - FIA - Live Timing Teams: - McLaren - Ferrari - BMW Sauber - Renault - Toyota - Scuderia Toro Rosso - RedBull Racing - Williams - Brawn GP - Force India Sporting Regulations [PDF] 2007 sporting regulations - F1 [PDF] 2008 sporting regulations - F1 [PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application [PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site Technical Regulations 2009 [PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application Testschema ![]() ![]() Mclaren 1. Lewis Hamilton - WDC 2008 2. Heikki Kovalainen Ferrari - WCC 2008 3. Felipe Massa 4. Kimi Räikkönen BMW Sauber 5. Robert Kubica 6. Nick Heidfeld Renault 7. Fernando Alonso 8. Nelson Piquet jr. Toyota 9. Jarno Trulli 10. Timo Glock Scuderia Toro Rosso 11. Sébastien Bourdais 12. Sébastien Buemi Red Bull Racing 14. Mark Webber 15. Sebastian Vettel Williams 16. Nico Rosberg 17. Kazuki Nakajima Force India 20. Giancarlo Fisichella 21. Adrian Sutil Brawn GP 22. Rubens Barrichello 23. Jenson Button Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic De kalender voor 2009 met 17 races quote:Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009 Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd. Artikel 1 Artikel 2 Artikel 1 BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. ![]() FOK!sport F1-site De OP is hier te vinden [ Bericht 0% gewijzigd door Tarabass op 13-04-2009 16:55:03 (Link toegevoegd) ] | |
Kleffe_Dop | maandag 13 april 2009 @ 14:32 |
Het kopje 'Onze Boys' mag weleens een opfris beurtje krijgen. ![]() Zoveel inbreng is er vanuit 'onze' kant niet meer, helaas. ![]() En Albers en Bobby D zien we niet meer terug op dit niveau. | |
Sally | maandag 13 april 2009 @ 14:40 |
Mld! En dit topic kan in de OP erbij: 2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix | |
vosss | maandag 13 april 2009 @ 15:05 |
tvp ![]() | |
Giem | maandag 13 april 2009 @ 15:44 |
quote: ![]() | |
Trystar | maandag 13 april 2009 @ 15:59 |
tvp | |
MIster911 | maandag 13 april 2009 @ 16:00 |
morgen is de uitspraak toch? (tvp) | |
HPoi | maandag 13 april 2009 @ 16:08 |
![]() | |
TimoBasso | maandag 13 april 2009 @ 16:20 |
quote:Oef jah.. 2006 ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 13 april 2009 @ 16:25 |
quote:Die moet je eigenlijk standaard een stuk of tien door de pitlane hebben wandelen iedere GP. Compenseert een beetje voor Kubica. ![]() | |
Automatic_Rock | maandag 13 april 2009 @ 16:52 |
quote: ![]() | |
Tarabass | maandag 13 april 2009 @ 17:16 |
Maar om even terug te komen op het laatste gedeelte vorige topic. Iemand al een plaatje kunnen vinden van de auto vanaf de onderkant, en met defuser? ![]() | |
Trystar | maandag 13 april 2009 @ 17:19 |
quote: ![]() ![]() | |
Lonaa | maandag 13 april 2009 @ 18:41 |
TVP! | |
Sinister-D- | maandag 13 april 2009 @ 18:41 |
quote:Avatar is mooi stukje emotie ![]() * Sinister-D- denkt terug aan Brazil '08 ![]() quote: ![]() | |
Tarado | maandag 13 april 2009 @ 18:55 |
TVP | |
-Jean- | maandag 13 april 2009 @ 20:05 |
Kijktip! ![]() De meest succesvolle Nederlandse f1 coureur Jos the Boss is vanavond met zijn zoon Max Verstappen te gast bij Holland Sport om 20.25 op nl 3. Goede tijden: [ Bericht 28% gewijzigd door -Jean- op 13-04-2009 21:27:16 ] | |
sasquatsch | maandag 13 april 2009 @ 20:35 |
Refused of defused? We zullen het morgen weten, want dan is het protest in behandeling bij de WMSC. | |
vosss | maandag 13 april 2009 @ 22:50 |
Iemand enig idee hoe laat we ongeveer de uitspraak kunnen verwachten? ![]() | |
Tarado | maandag 13 april 2009 @ 23:40 |
"A hearing will be held in Paris on 14th April 2009 at 10.00 am (CET)." We kunnen in de middag dus wel een uitspraak verwachten | |
Walter_Sobchak | dinsdag 14 april 2009 @ 10:03 |
http://www.autosport.com/news/report.php/id/74455quote:Oeps..... | |
Aresdreams | dinsdag 14 april 2009 @ 10:32 |
TVP voor het wachten op de uitspraak over de difusers... | |
David Letterman | dinsdag 14 april 2009 @ 10:37 |
quote:nu al een kwaliteitstopic... | |
Peterselieman | dinsdag 14 april 2009 @ 11:12 |
Die mag er best zijn ja ![]() | |
Dos37 | dinsdag 14 april 2009 @ 11:15 |
vandaag even volgen belangrijke uitspraak ![]() | |
Ared | dinsdag 14 april 2009 @ 11:22 |
Volgens Autosport wordt het vonnis pas morgenmiddag verwacht ![]() quote:bron:Autosport | |
bodylotion | dinsdag 14 april 2009 @ 11:23 |
Ik ben benieuwd naar de uitspraak.. Als het legaal zal worden verklaart is dat wel een afgang mbt de kostenbesparingen dit jaar, daar de 7 teams zonder dubbele diffuser zo ongeveer een nieuwe wagen moeten bouwen ![]() | |
Aresdreams | dinsdag 14 april 2009 @ 11:25 |
maar dat hoort bij de sport... en ik dnek dat het voor de geloofwaardigheid van de sport het ook belangrijk dat ze goedgekeurt gaan worden | |
sasquatsch | dinsdag 14 april 2009 @ 11:29 |
quote:Dat hoeft niet. Ze mogen ook met de huidige diffuser rond blijven rijden. En de kosten zijn al gemaakt ook al worden ze illegaal verklaart, omdat een aantal teams al zo'n diffuser gebouwd hebben. En omgekeerd natuurlijk ook, omdat er drie teams zo'n diffuser hebben moeten er drie teams een nieuwe diffuser ontwikkelen omdat ze met de andere niet mogen rijden. Zelf ben ik van mening dat het een afgang voor de FIA is als de diffusers illegaal worden verklaard, omdat : | |
Ared | dinsdag 14 april 2009 @ 12:02 |
quote:De diffusers zelf wel, maar wat ik er van begrepen heb is dat de gaten in de reference plane (die zorgen dat er lucht van onder de auto in de bovenste laag van de diffuser kan komen) niet legaal zouden zijn. Bij lezing van die regels krijg ik weer de indruk dat de teams zich wel veel vrijheid met de interpretatie hebben veroorloofd. quote:regel 3.12.5 met "fully enclosed" bedoelen ze (neem ik aan) dat de omtrek van het gat een ononderbroken oppervlak moet zijn (al is het wel een tautologie, want zonder ononderbroken omtrek kun je per definitie geen gat hebben, dus misschien bedoelen ze toch iets anders...) Maar hoe moet je "no part of the car" lezen? Betekent dat, dat als je door zo'n gat in de reference plane kijkt, er alleen lucht te zien mag zijn, of is het voldoende als er boven het gat alleen de onderkant van de step plane te zien is? Dat laatste is niet wat er letterlijk staat, in mijn mening. | |
Burnie88 | dinsdag 14 april 2009 @ 12:03 |
TVP | |
sanger | dinsdag 14 april 2009 @ 12:14 |
tVP ![]() | |
Burnie88 | dinsdag 14 april 2009 @ 14:09 |
Morgen de uitspraak. Ik ben heel erg benieuwd. | |
sasquatsch | dinsdag 14 april 2009 @ 14:23 |
quote:Fully enclosed is zoals ik het lees inderdaad een gat en geen inkeping (zoals in de bodemplaat van McLaren achter de sidepods). Afgezien van de diffusers van Toyota en Brawn (horizontale gaten) voldoet de Williams diffuser hier wel aan want de gaten zijn hier verticaal in de diffuser en niet horizontaal. Maar uit de volgende analyse haal ik dat de reference plane en step twee verschillende oppervlakten zijn, die niet aaneengesloten hoeven te zijn. Hier tussen kun je dus de gaten hebben die de lucht naar de diffuser aanvoeren. quote: [ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 14-04-2009 14:31:36 ] | |
voyeur | dinsdag 14 april 2009 @ 15:01 |
quote:Waar komt die avatar vandaan dan? Dat soort races maak ik nooit mee. ![]() | |
voyeur | dinsdag 14 april 2009 @ 15:03 |
Goede analyses Ared en Sasquatsch! Persoonlijk verwacht ik dat de diffusers mogelijk verboden gaan worden, maar dat de gereden races zeker niet geschrapt gaan worden voor die teams. Het zou ook nog toegelaten kunnen worden met een straf (boete) voor het te creatief interpreteren van de regels ten behoeve van voordeel. Dat mag meen ik ook niet. | |
nils7 | dinsdag 14 april 2009 @ 16:39 |
tvp heheh ![]() | |
HPoi | dinsdag 14 april 2009 @ 19:45 |
quote:? GP van Brazil vorig jaar. | |
Sinister-D- | dinsdag 14 april 2009 @ 20:53 |
quote:Mij dunkt dat Voyeur op mijn avatar doelde ipv die van Trystar waar ik weer op doelde ![]() Maar die van Trystar is idd van Brazilie '08 ![]() | |
voyeur | dinsdag 14 april 2009 @ 21:08 |
quote:Yip ![]() | |
Bonobo11 | dinsdag 14 april 2009 @ 21:31 |
quote:Was wel leuk item bij HS over Maxie, me dunkt dat Max wel met supermateriaal rijdt, 49 van de 50 races winnen ![]() | |
vosss | dinsdag 14 april 2009 @ 23:38 |
Het zou mooi zijn als we die over een paar jaar nog terug zien in de hoogste klasse ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 april 2009 @ 10:54 |
Vandaag is het 10 jaar geleden dat Dr. Harvey Postlethwaite overleed. Hij wist als ontwerper met beperkte middelen in de Formule 1 veel successen te boeken. Daarom heeft FOK!user sasquatsch aan hem een fraai historisch stuk gewijd. Historisch: Dr. Harvey Postlethwaite | |
TheClown1 | woensdag 15 april 2009 @ 11:10 |
wanneer kunnen we de uitspraak verwachten? iemand een idee? | |
appelsientje | woensdag 15 april 2009 @ 11:11 |
Ik had gisteren eigenlijk al de uitspraak verwacht... ben benieuwd. | |
nils7 | woensdag 15 april 2009 @ 11:12 |
quote:http://f1.gpupdate.net/nl(...)rt-diffusers-legaal/ ?? | |
Trystar | woensdag 15 april 2009 @ 11:14 |
quote:Zo, weten we dat ook weer. | |
franklop | woensdag 15 april 2009 @ 11:17 |
Eerst het bericht op andere sites afwachten.. | |
Aresdreams | woensdag 15 april 2009 @ 11:17 |
![]() ![]() | |
Meike26 | woensdag 15 april 2009 @ 11:19 |
Ben even aan het zoeken gegaan op Youtube, maar kan geen video's meer vinden van de GP van Canada in 2000, persoonlijk vind ik dat Verstappens mooiste race ooit. En natuurlijk regende het daar ook weer eens ![]() Ben benieuwd naar de uitspraak... ben al aan 't duimen voor Brawn, Williams en Toyota. ![]() | |
Aresdreams | woensdag 15 april 2009 @ 11:21 |
http://www.rtl.nl/(/sport(...)/090415_diffuser.xml zijn nu dus 2 sites die melden dat ze legaal zijn. | |
Atreidez | woensdag 15 april 2009 @ 11:23 |
quote:http://f1.gpupdate.net/nl(...)rt-diffusers-legaal/ Legaal ![]() | |
Trystar | woensdag 15 april 2009 @ 11:23 |
quote:http://www.autosport.com/news/report.php/id/74475 | |
engine | woensdag 15 april 2009 @ 11:26 |
Legaal ![]() | |
sanger | woensdag 15 april 2009 @ 11:29 |
![]() Button for WDC | |
Tarabass | woensdag 15 april 2009 @ 11:31 |
quote:De nadere teams zullen nu ook een defuser krijgen, dus hij mag zijn borst nat maken. Halverwege het seizoen deze uitspraak nog maar eens nader bekijken ![]() | |
IkWilbert | woensdag 15 april 2009 @ 11:32 |
Legaal, goed nieuws. Laat de grote inhaalslag maar komen | |
Gijsje | woensdag 15 april 2009 @ 11:36 |
Gelukkig legaal inderdaad, nu ben ik benieuwd hoe snel de andere teams met een nieuwe diffusor komen en kunnen aanhaken. Wordt nog een leuk seizoen zo. | |
ArcticBlizzard | woensdag 15 april 2009 @ 11:45 |
Eens zien welke teams in China met soortgelijke diffusers aan de start komen. Als ferrari daar niet bij zit dan is er echt iets goed mis. | |
Tarado | woensdag 15 april 2009 @ 11:57 |
quote:Ferrari zal daar niet bij zitten, zij kunnen dit soort diffusers niet op deze auto bouwen omdat de versnellingsbak in de weg zit. Zal nog een paar races duren voor zij een oplossing hebben. | |
Ared | woensdag 15 april 2009 @ 11:58 |
quote:hehe, bij hun beste adviseurs was toch "geen enkele twijfel" dat de designs illegaal waren... Het zal wel rethoriek geweest zijn, maar je moet er toch niet aan denken dat ze nog maar niet begonnen zijn met ontwikkelen, omdat ze toch niet geloofden dat het goedgekeurd zou worden. ![]() | |
bodylotion | woensdag 15 april 2009 @ 12:01 |
met z'n EK helm toen ![]() | |
ShaoliN | woensdag 15 april 2009 @ 12:04 |
Ben echt benieuwd hoe snel de andere auto's zijn met de nieuwe diffusors. Ik vind het sowieso al mooi om te zien dat de Brawn sneller is dan de Williams en de Toyota. Het is niet zomaar gezegd dat de McLaren en Ferrari hier makkelijk aan voorbij gaan straks. | |
Dr.Daggla | woensdag 15 april 2009 @ 12:07 |
Justice for all ![]() | |
Joeriii | woensdag 15 april 2009 @ 12:11 |
![]() | |
ColtZ40 | woensdag 15 april 2009 @ 12:12 |
quote:Dat is toch het probleem van McLaren!? Brawn GP heeft alleen de motor van McLaren omdat de bak in de weg zou zitten voor een diffuser. ![]() | |
Ared | woensdag 15 april 2009 @ 12:14 |
quote:McLaren is nu ook al niet het snelste team zonder diffuser. Als iemand er voordeel bij gaat hebben, verwacht ik dat het vooral BMW is. Die kunnen het tempo vooraan nu al bijna volgen, en zover ik weet hebben zij geen grote design problemen bij het implementeren van de nieuwe diffuser. | |
Dr.Daggla | woensdag 15 april 2009 @ 12:15 |
quote: Gezien het budget van Ferrari mag je wel aannemen dat zij al sinds race 1 bezig zijn om ook een auto te ontwikkelen met zulke diffusers. Omdat het duidelijk was dat het legaal verklaard zou worden. Als ze daar geen rekening mee hebben gehouden is dat nog een grotere fail dan de pitstactiek van Raikkonen tijdens de afgelopen race. | |
ColtZ40 | woensdag 15 april 2009 @ 12:17 |
quote:Dat was het idee van de schoenmaker. ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 15 april 2009 @ 12:18 |
quote:Wie het ook was, het liep iig op een epic uit. ![]() | |
sanger | woensdag 15 april 2009 @ 13:10 |
Schoenmaker blijf bij je leest ![]() | |
sanger | woensdag 15 april 2009 @ 13:10 |
quote:Maar voordat die echt goed werkt op de bolide is een ander verhaal. En Brawn zit ondertussen ook niet stil denk ik ![]() | |
sanger | woensdag 15 april 2009 @ 13:11 |
quote:McLaren Red Bull Racing Ferrari Dat zijn de teams die volgens de geruchten de meeste problemen zullen hebben ivm versnellingsbak. | |
Tarado | woensdag 15 april 2009 @ 13:25 |
quote:"The critics aimed at Schumacher are totally idiotic. His contract with Ferrari is to expire at the end of the season and I don't know if it's going to be extended. The attack on Schumacher doesn't make any sense. He knows everyone and he was only at Sepang by accident. The decisions from the pit wall were taken by the team, not by him,” revealed Webber for Italian newspaper Gazzetta dello Sport. | |
ColtZ40 | woensdag 15 april 2009 @ 13:40 |
quote:Het zou zomaar kunnen ik immers de info van Mol gekregen. ![]() | |
Meike26 | woensdag 15 april 2009 @ 13:49 |
En dan nog... als Schumacher die fout indd had gemaakt, wat dan nog? Als Schumacher in de toekomst een teambaas wil zijn of net zo'n brein als Brawn, moet hij nog veel leren. En van dit soort fouten leer je dan wel. Laat hem lekker. Alsof hij vanuit z'n racestoeltje gelijk een geweldig teammanager zou zijn... En nee, ik ben geen fan van hem, ik vind het alleen heel menselijk, als hij al die fout had gemaakt, niet zo zwaar had moeten worden belicht in de media. | |
TJDoornbos | woensdag 15 april 2009 @ 14:01 |
Legaal ![]() | |
ColtZ40 | woensdag 15 april 2009 @ 14:03 |
quote:En de zilveren, blauwe en wit/blauwe. ![]() | |
Jezza | woensdag 15 april 2009 @ 14:06 |
Oh wat ben ik benieuwd naar vrijdag!! ![]() | |
LeXX | woensdag 15 april 2009 @ 14:10 |
Ik ook (TVP) | |
bodylotion | woensdag 15 april 2009 @ 14:23 |
Ferrari en McLaren zullen moeten opschieten met de diffuser.. Red-Bull en BMW komen nu ook wel aardig mee ![]() | |
Fir3fly | woensdag 15 april 2009 @ 14:29 |
Ik had wel verwacht dat die diffusers legaal zouden worden verklaard. Nou ja, dan kan ik dit seizoen als verloren beschouwen. Op naar 2010 ![]() Oh nee wacht, volgend jaar is de F1 helemaal verwoest ![]() | |
Jezza | woensdag 15 april 2009 @ 14:45 |
Rory Byrne: ‘Diffusors Brawn GP zijn illegaal’![]() ![]() | |
David Letterman | woensdag 15 april 2009 @ 15:00 |
De diffusers zijn goed bevonden en dus legaal...kunnen we nu dan gewoon gaan racen zonder al het gezeik? | |
nils7 | woensdag 15 april 2009 @ 15:01 |
quote:Ik denk dat McLaren er allang 1 heeft, alleen nog niet in heeft durven zetten (als je ziet hoe de FIA ze onder een loep houdt): - Ze hebben geen protest ingediend - Ze houden zich angstvallig stil, andere teams heb ik er toch over gehoord! - Ze reden in de wintertest met de 2008-vleugel om zo downforce te simuleren (wel apart als je dat doet terwijl je weet dat het een stuk minder zal zijn in 2009 tenzij.... jaaa tenzij je iets hebt waarmee het nadeel van de 2009 vleugel een stuk minder wordt wat in de eerste races niet het geval was) - Bij Brawn GP betrokken... wie gelooft er nu dat ze alleen die motoren op de post hebben gedaan ipv even daar gekeken of het allemaal wel kan en past? | |
Ared | woensdag 15 april 2009 @ 15:15 |
quote:nee, over twee weken staat eerst de zaak tegen McLaren nog op het programma. Maar met een beetje geluk zien we in de tussentijd wel twee mooie GP's ![]() | |
David Letterman | woensdag 15 april 2009 @ 15:21 |
quote:oh ja, dat speelt ook nog...idd maar hopen op wat mooie gp's | |
Jezza | woensdag 15 april 2009 @ 15:28 |
Als het een beetje mee zit hebben we weer wat regen in China ![]() ![]() | |
Trystar | woensdag 15 april 2009 @ 15:48 |
quote:Niet voor Ferrari ![]() ![]() ![]() | |
sanger | woensdag 15 april 2009 @ 15:55 |
quote:Maak je dan maar op voor het volgende spionageschandaal. McLaren heeft namelijk (net als bij Force India) gewoon personeel uitgehuurd samen met de levering van de motoren. Mocht McLaren het dan weten zonder dat Brawn dat aan hun heeft verteld (wat ik me niet kan indenken eerlijk gezegd) dan kan dat alleen zijn door een werknemer die het heeft doorgebriefd. ![]() | |
Atreidez | woensdag 15 april 2009 @ 16:13 |
Die uitgehuurde mannetjes zitten toch alleen maar naar telemetry van de motor te koekeloeren.. Kan me niet voorstellen dat ze de bouwtekeneningen van de diffuser en aangemeten onderdelen onder ogen krijgen of toegang toe hebben? | |
Jezza | woensdag 15 april 2009 @ 16:26 |
Domenicali: "Dit zal natuurlijk tijd en geld kosten. We zullen dan ook onze krachten dubbelen om het team weer op het hoogste niveau van competitiviteit terug te krijgen." GPupdate Bedoelt hij nou dat ze 2x zo hard gaan werken of dat ze 2x zoveel personeel nemen ![]() ![]() | |
Tarado | woensdag 15 april 2009 @ 16:52 |
quote:Het is geen personeel van Mclaren maar personeel van Mercedes (ex Ilmor) dat de motoren doet. Ik wil met jou niet meer wedden ![]() | |
sanger | woensdag 15 april 2009 @ 16:52 |
quote:Misschien niet de tekeningen, maar toch zeker wel de bolide tijden sbv. testsessies. | |
sanger | woensdag 15 april 2009 @ 16:53 |
quote:Een combinatie van wellicht ![]() | |
vosss | woensdag 15 april 2009 @ 19:42 |
quote:Wat dacht je van Red Bull? Die volgen het tempo ook behoorlijk zonder al die poespas ![]() | |
sasquatsch | woensdag 15 april 2009 @ 20:43 |
quote:Die hebben ze ook al tijdens de laatste testsessies gezien waar ze zelf bij waren. En op basis van wat ik op Internet heb gezien de afgelopen maand, weet ik ook wel hoe zo'n diffuser in elkaar steekt. Even een ontwerpje maken en in de windtunnel uittesten en je weet of het werkt. Het gerucht ging al dat McLaren er een zou hebben (en ermee getest heeft op de allerlaatste testdag) maar er nog niet op durfden te zetten omdat ze dachten dat deze misschien illegaal was. En het is logisch dat McLaren geen protest heeft ingediend omdat Brawn GP met Mercedes motoren rijdt. Dat is goede reclame voor Mercedes die tevens aandeelhouder van McLaren is. Het zou vanuit Mercedes standpunt onverstandig zijn om daar tegen in te gaan. | |
Sinister-D- | woensdag 15 april 2009 @ 20:59 |
quote:Ik kan me in deze theorie wel in vinden ![]() ![]() | |
sanger | woensdag 15 april 2009 @ 22:12 |
quote:Maar die hebben al aangegeven dat ze de diffuser niet zonder meer kunnen toepassen vanwege de versnellingsbak. | |
HPoi | woensdag 15 april 2009 @ 22:17 |
En dan komt Force India ineens met een super diffuser en wint Giancarlo Fisichella weer eens een GP! ![]() ![]() ![]() | |
Trystar | woensdag 15 april 2009 @ 22:31 |
quote:Dream on ![]() | |
Jezza | woensdag 15 april 2009 @ 23:15 |
quote:HAHHAHAHA ![]() ![]() | |
bodylotion | woensdag 15 april 2009 @ 23:55 |
quote:Wie?? ![]() | |
Burnie88 | donderdag 16 april 2009 @ 00:11 |
quote:Dat zou vorig jaar ook iedereen gezegd hebben over Honda anders. | |
vosss | donderdag 16 april 2009 @ 00:30 |
quote:Dat klopt, maar het team kan de met diffusor rijdende teams anders aardig bijbenen! Beter dan Ferrari en McLaren iig We zullenb wel zien ![]() | |
Automatic_Rock | donderdag 16 april 2009 @ 07:53 |
quote:Maar Newey blijft dit weekend wel in de fabriek en gaat dus niet naar de race. Dus ook voor Reb Bull is zo'n diffuser niet onmogelijk! http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/04/16/newey-direct-aan-de-slag-met-nieuwe-diffuser/ | |
bodylotion | donderdag 16 april 2009 @ 08:53 |
quote:uit dezelfde bron: quote:dat zou zuur zijn, als het waar is ![]() | |
sanger | donderdag 16 april 2009 @ 09:44 |
quote:Las het net ook al. Maar in datzelfde stuk zeggen ze al dat ze pas in Monaco de diffuser kunnen hebben, als alles mee zit. Reken dus op minimaal 1 race later. | |
Atreidez | donderdag 16 april 2009 @ 10:22 |
Het enige wat ik nu nog mis eigenlijk, is een verklaring van de FIA dat het technische regelement aangepast moet gaan worden, en dat de intentie van de regels wel degelijk was zoals alle teams hem hebben uitgevoerd, minus toyoya, brawn en williams ![]() ![]() | |
-Hans- | donderdag 16 april 2009 @ 11:34 |
Ferrari gaat de komende Grandprix niet rijden met het KERS-systeem en Ron Dennis zal hoogstwaarschijnlijk vandaag bekend gaan maken dat hij McLaren gaat verlaten. Althans, wat voor een ander nieuws zou je kunnen verwachten tijdens een door hem ingelaste persconferentie. Het terugtreden van Martin Whitmarsh? Dat verwacht ik eigenlijk niet. | |
Tarado | donderdag 16 april 2009 @ 11:35 |
Button en Branson ruziën over vrouw In de aanloop naar de Grand Prix van China, komende zondag, doet in het wereldje van de Formule 1 een verhaal de ronde over een rel rond de vriendin van Jenson Button. Buttons baas Richard Branson zou avances gemaakt hebben tegenover het Japanse topmodel Jessica Michibata, die al enige tijd een relatie heeft met Button. De coureur pikte dat niet en wilde op de vuist met de sponsor van Brawn GP. Volgens een getuige kon een handgemeen ternauwernood worden voorkomen. Een en ander speelde zich af tijdens een diner van Brawn GP-medewerkers in een restaurant. Bron: AD | |
Jezza | donderdag 16 april 2009 @ 11:51 |
Hahah, zou mooie actie zijn ![]() ![]() Ze is ook wel behoorlijk ![]() ![]() Al kan die vader van Jenson dr ook wat van ![]() | |
Bluurgh | donderdag 16 april 2009 @ 11:54 |
branson is toch geen eigenaar van Brawn, hoe kan hij dan baas zijn? | |
IkWilbert | donderdag 16 april 2009 @ 11:55 |
quote:is ie niet, hij is gewoon sponsor van het team... volgens mij op dit moment alleen nog maar voor de eerste twee races. Maar ik denk dat ie wel gaat verlengen ![]() | |
Kleffe_Dop | donderdag 16 april 2009 @ 12:00 |
quote:Bizar verhaal! ![]() Proef wel een hoog broodje aap gehalte. ![]() | |
Atreidez | donderdag 16 april 2009 @ 13:06 |
Japans? ![]() ![]() quote:Misschien pakt hij ze oude functie maar weer op.. 2 Races geen team principal meer, en het is meteen een chaos ![]() | |
sasquatsch | donderdag 16 april 2009 @ 13:20 |
quote:Bijna goed. Hij gaat het McLaren Fornule 1 team verlaten om directeur te worden van McLaren Automotive een onafhankelijk onderdeel van de McLaren Groep dat zich gaat bezig houden met de ontwikkeling van sportwagens die in 2011 op de markt moeten komen. | |
Fir3fly | donderdag 16 april 2009 @ 13:22 |
Sportwagens? Ik hoop dan op een return naar Le Mans ![]() | |
WEST | donderdag 16 april 2009 @ 13:48 |
tvpes | |
vosss | donderdag 16 april 2009 @ 18:46 |
quote:Een new and improved version van de McLarenF1 zou ook wel extreem tof zijn ![]() ![]() | |
WEST | donderdag 16 april 2009 @ 22:11 |
Van mij komt er geen OP van China door prive omstandigheden geen tijd gehad. Als het goed is komt appelsientje met een OP dit keer. | |
Meike26 | donderdag 16 april 2009 @ 23:43 |
quote:Zijn ze wel mee bezig ja... lijkt wel een afgekeurd studiemodel van Lamborghini ![]() ![]() Zeker niet zo'n tijdloos design als de echte McLarenF1. | |
-Hans- | donderdag 16 april 2009 @ 23:50 |
quote:Ja, daar had ik eigenlijk wel een beetje op gehoopt, maar dat was eigenlijk niet te verwachten. Als Martin W het veld zou moeten ruimen (zo zeker is zijn positie volgens mij niet) dan weet ik niet wie hem dan kan vervangen. In elk geval dus niet meer Ron Dennis.. quote:Ah, klinkt wel leuk ![]() | |
TommyGun | vrijdag 17 april 2009 @ 07:25 |
McLaren is wel snel met de nieuwe diffuser, ik ben bang ![]() | |
vosss | vrijdag 17 april 2009 @ 07:42 |
Van kansloos achteraan ineens naar P1 en P4.![]() | |
TommyGun | vrijdag 17 april 2009 @ 07:44 |
Inderdaad. BTW, VT2 is wss wel te volgen via http://www.justin.tv/vip_racing en/of http://www.justin.tv/dimoni | |
vosss | vrijdag 17 april 2009 @ 07:45 |
Voor mij waarschijnlijk niet. Ik zit ergens waar dat soort spul geblocked wordt. Aan de andere kant, ik ben degene die het geblocked heeft destijds, dus misschien zet ik het gewoon even open om tussendoor met een half oog even te kijken ![]() | |
TommyGun | vrijdag 17 april 2009 @ 07:56 |
![]() ![]() | |
Automatic_Rock | vrijdag 17 april 2009 @ 08:00 |
Is er nog geen China race topic?? ![]() | |
TommyGun | vrijdag 17 april 2009 @ 08:01 |
Nee ![]() | |
TJDoornbos | vrijdag 17 april 2009 @ 08:07 |
quote:ik zocht ook al... | |
Walter_Sobchak | vrijdag 17 april 2009 @ 08:33 |
Dan maar even eentje snel gemaakt ![]() Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one | |
nils7 | vrijdag 17 april 2009 @ 11:12 |
quote:Okee wie deelt er m'n theorie nu ![]() [edit] ![]() Hij's dubbel ![]() | |
bodylotion | vrijdag 17 april 2009 @ 11:49 |
't is meer een vleugetlje wat ze er tussen gedrukt hebben ![]() | |
Atreidez | vrijdag 17 april 2009 @ 13:11 |
Het is iig geen streep meer, maar een aparte verandering in t midden. Laten we hopen dat het ze iets brengt ![]() | |
ArcticBlizzard | vrijdag 17 april 2009 @ 14:01 |
quote:Ik niet ![]() Ze hebben nu een tussenoplossing maar nog niet de diffuser zoals de andere 3 teams ze hebben. En damn Ferrari had beter Kers kunnen gebruiken want nog even en ze krijgen Giancarlo die voorbij komt rijden. | |
Ared | vrijdag 17 april 2009 @ 18:21 |
quote:is dat een McLaren?!? Hebben ze de ontwerpers van Noble in dienst genomen, of krijgen we binnenkort de volgende spionagezaak? ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Ared op 17-04-2009 18:36:11 ] | |
bodylotion | vrijdag 17 april 2009 @ 18:35 |
quote: ![]() | |
HPoi | vrijdag 17 april 2009 @ 21:31 |
goh, is McLaren nu ook al de straatwagens van Ferrari aan het kopieren?!?!?!? ![]() | |
bodylotion | vrijdag 17 april 2009 @ 22:00 |
![]() ![]() | |
Tarabass | vrijdag 17 april 2009 @ 22:16 |
Op deze manier kan je zeggen dat iedere auto fabrikant een auto kopieert van een andere fabrikant. Kom op zeg ![]() | |
Kill_em_all | vrijdag 17 april 2009 @ 22:19 |
quote:Met die ronde vormen lijkt ie veel meer op een F430 btw... | |
bodylotion | vrijdag 17 april 2009 @ 22:32 |
om dan toch maar een beetje on-topic te blijven:![]() ![]() | |
ElmarO | zaterdag 18 april 2009 @ 13:05 |
Ook al zijn er tot nog toe maar drie kwalificaties gereden, toch nog een drietal statistieken. ![]() Gemiddelde gridpositie ![]() Waarbij moet worden aangetekend dat zowel Heidfeld als Piquet zich driemaal op dezelfde positie hebben gekwalificeerd. Het totaal aantal gereden rondes tijdens de drie kwalificaties. ![]() Hoevaak gekomen tot welke Q-sessie ![]() Volgorde is voor deze grafiek nog niet helemaal ideaal, maar het voldoet voorlopig. ![]() | |
sanger | zaterdag 18 april 2009 @ 13:28 |
quote:Mooie diffuser ![]() | |
voyeur | zaterdag 18 april 2009 @ 14:16 |
Een langer stukje uit het interview met de briezende Briatore: "Q: The verdict is there: Ross Brawn was right. Briatore: ''What was he right about ? The diffuser issue ? Imagine if someone would leave the earth for a year and comes back to find out that Reggina, Lecce, Bologna and Torino are at the top of the Serie A table while Milan, Juventus and Inter are fighting against relegation. In this same way a Formula 1 fan finds out that the championship can be won by someone that was (already) retired (Barrichello - AFCA), one that is as slow as a milepost (Button), Rosberg, Click, or perhaps Clock (Glock - AFCA), Naca...Naca...what's he called ? I don't even know..." Voor meer van dit soort uithalen zie hier | |
-Jean- | zaterdag 18 april 2009 @ 14:25 |
quote: ![]() | |
Tarado | zaterdag 18 april 2009 @ 15:13 |
quote:Altijd al een clown geweest die man, voor hem is het ook al lang tijd om met pensioen te gaan. | |
Automatic_Rock | zaterdag 18 april 2009 @ 15:39 |
quote:Hij wil nu ook dat Brawn geen tv-geld krijgt van de FIA: http://f1.gpupdate.net/nl(...)geld-moeten-krijgen/ | |
ElmarO | zaterdag 18 april 2009 @ 16:00 |
quote:___________________________________ quote:Hier moest ik stiekem toch wel om lachen. ![]() | |
HPoi | zaterdag 18 april 2009 @ 16:58 |
och, die draait wel bij. Moet je zien waar Alonso nu staat met zijn nw. diffuser. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 18 april 2009 @ 17:57 |
quote:Dat kregen ze toch al niet van Bernie, omdat het een 'gloednieuw' team is. | |
4-elements | zaterdag 18 april 2009 @ 17:58 |
quote:Briatore toont zich gewoon een slecht verliezer. De teams met de diffusor zijn gewoon slimmer geweest, ze hebben beter bestudeerd wat wel en wat niet mag. Hij moet gewoon zijn verlies nemen, niet zeuren en zich concentreren op de races. | |
Sinister-D- | zaterdag 18 april 2009 @ 19:19 |
quote:Alleen al voor die uitspraken moet de man niet op pensioen gaan ![]() ![]() | |
Sally | zondag 19 april 2009 @ 09:34 |
Even iets om wellicht de volgende keer op te nemen in de OP: het verhaal hoe te streamen via een Britse proxy ------------------------------------------------------------------------------ 2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix Op woensdag 25 maart 2009 14:44 schreef UnoclaM het volgende: Om de streams van de BBC online te volgen zonder downloads, tools of vage streams moet je het volgende doen: 1. Zoek een proxy uit Groot-Brittannië. Dit kan via bijv: http://www.proxy4free.com/page1.html http://www.xroxy.com/proxy-country-GB.htm (simpel gezegd is een proxy een pc waar jij contact mee maakt, die dan weer contact maakt met de site die jij zoekt, in dit geval de BBC) 2. Kopieer het IP-adres en de port van de gekozen proxy 3. Ga naar je proxy instellingen - Firefox: Extra - Instellingen - Netwerk - instellingen --> kies handmatige proxyconfiguratie - IE: Extra - Internetopties - Verbindingen - Instellingen --> vink 'kies proxyinstellingen' aan 4. Vul hier het IP-adres en de port van de proxy in. 5. Enjoy! http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/default.stm Vergeet niet je normale internetinstellingen terug te zetten nadat je gebruik hebt gemaakt van de proxy, dus bij instellingen 'verbinding maken via een proxy' weer af te vinken. Dit werkt btw voor alle filmpjes die niet buiten GB te bekijken zijn. Veiligheid van de proxy en kwaliteit van de verbinding kan ik helaas niet garanderen, maar zelf heb ik nooit problemen gehad terwijl ik dit regelmatig gebruik. Als iemand betere alternatieven of een betere proxy heeft zal het gewaardeerd worden als hij of zij dat meldt. --------------------------------------------------------------- | |
Ofyles2 | zondag 19 april 2009 @ 09:49 |
Verkeerd topic, sorry | |
ArcticBlizzard | zondag 19 april 2009 @ 17:30 |
quote:Ga huilen! Of wacht nee doe maar niet dan is er straks nog meer water op de baan. Ik zou erg graag Sato in de TR bolide zien ipv Bourdais. | |
Tarabass | zondag 19 april 2009 @ 18:11 |
quote:Ik zag Sutil toch echt gewoon uitstappen, en weglopen. Dat toont dan toch ook aan hoe veilig het was? Ik wordt echt moe van dat gehuil zoals jij dat noemt. Als je een veilige sport wilt beoefenen moet je niet in een f1-auto stappen, maar gaan schaken of iets dergelijks. Niet zeiken dat als je 300 wilt gaan je een onveilige sport beoefend omdat het regent. Als we bourdais moeten volgen, kan straks geen enkele race meer gereden worden. Is het niet de laagstaande zon, dan is het wel regen en anders is het wel een uitloopstrook die te kort wordt. Blijf gewoon op de baan, en pas je aan aan de omstandigheden. ![]() | |
Jezza | zondag 19 april 2009 @ 18:22 |
Renault zou het natuurlijk geweldig vinden als er een fransman voor het team komt rijden. Ik denk dat die mogelijkheid nu toch wel een stukje dichterbij is gekomen ![]() stukkie @ formule1.nl : http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-32-8064.html (oud bericht, maar toch ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Jezza op 19-04-2009 18:27:21 ] | |
CybPraetorian | zondag 19 april 2009 @ 20:13 |
Tering wat een foto!! : (Btw: Vettel wint GP China) ![]() Zo a-typisch na een overwinning, je zou een foto verwachten van een hossende mensenmassa, maar nee: in China zit de winnaar gewoon in een (zo te zien) achterkamertje met zn champagne fles en zn beker... | |
FriescheHengst | zondag 19 april 2009 @ 20:56 |
World Press Photo, Categorie Sport. Briljante plaat. | |
Kleffe_Dop | maandag 20 april 2009 @ 10:01 |
Red Bull Racing #1 | |
Tarabass | maandag 20 april 2009 @ 10:36 |
quote:Worden de topics zo niet een beetje uitgesmeerd en verdeeld? Gaan we nu voor elk team dat één keer wint een topic aanmaken? Of moeten we het liever per coureur gaan doen? Vorige week was Button nog WDC, nu is red bull ineens een topteam ![]() Daarnaast zitten we op een Nederlands forum, neem dan iig de moeite de boel te vertalen zeg ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 20 april 2009 @ 10:58 |
En bedankt ![]() ter info: [F1] F1 nieuwtjes topic deel 43 Naar model van andere sub-forums. Jammer dat het jou niet bevalt. [ Bericht 30% gewijzigd door Kleffe_Dop op 20-04-2009 11:18:03 ] | |
CybPraetorian | maandag 20 april 2009 @ 14:10 |
quote:Precies dat bedoel ik! Zo'n soort foto is het inderdaad, echt gewoon stoer! ![]() | |
-Jean- | maandag 20 april 2009 @ 14:51 |
quote: ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 20 april 2009 @ 15:19 |
Als je de berichtgeving zo leest lijkt het niet meer de vraag óf Piquet de eerste gaat worden, maar wánneer Piquet de schop krijgt. | |
LeXX | maandag 20 april 2009 @ 17:27 |
TV TIP - CANVAS +/- 21:00 uur: Michael Schumacher - Alles begon in Spa quote: TRAILER Er wordt gesproken over het debuut van MS op Spa en een jaar later zijn allereerste overwinning, maar persoonlijk zal ik nooit vergeten dat hij het hoogst aantal overwinningen van Prost evenaarde op Spa. Daar was ik nl bij ![]() | |
Peterselieman | maandag 20 april 2009 @ 20:47 |
Punten F1-voorspeller ronde 3 Voorspellen voor de Grand Prix van Bahrein kan nog tot 23 april 23:59 uur. | |
bodylotion | maandag 20 april 2009 @ 22:39 |
quote:Gemist ![]() Iemand misschien een nzb'tje oid?? [ Bericht 17% gewijzigd door bodylotion op 20-04-2009 23:47:11 ] | |
Atreidez | maandag 20 april 2009 @ 23:14 |
Je hebt wat gemist dan.. Was een goeie docu ![]() | |
-Jean- | maandag 20 april 2009 @ 23:22 |
idd, goede docu. Jammer dat hij stopte. | |
vosss | dinsdag 21 april 2009 @ 07:33 |
Iemand zou die echt ff op usenet moeten gooein, ik heb hem ook gemist ![]() | |
Kleffe_Dop | dinsdag 21 april 2009 @ 09:47 |
Kent België geen soort van uitzendinggemist? | |
franklop | dinsdag 21 april 2009 @ 10:00 |
quote:volgens mij iets van www.ooitgemist.be ofzo | |
sasquatsch | dinsdag 21 april 2009 @ 15:10 |
quote:IS alleen voor abonnees van de Belgische digitale televisie aanbieders. Kun je niet via Internet bekijken als ik het goed gelezen heb. ![]() | |
bodylotion | dinsdag 21 april 2009 @ 16:10 |
op dit moment wordt er iets geupload ![]() | |
jorienvdherik | dinsdag 21 april 2009 @ 16:12 |
Ik blijf dit seizoen wat meer België kijken denk ![]() | |
Atreidez | dinsdag 21 april 2009 @ 16:12 |
Ach, het is maar een docu hoor.. Niet de nieuwe Wolverine leak ![]() | |
Tarabass | dinsdag 21 april 2009 @ 16:38 |
quote:Je bent me voor, want was zelf ook onderweg wat te uploaden. Moest hem alleen wel nog afronden via torrents ![]() | |
bodylotion | dinsdag 21 april 2009 @ 18:42 |
quote:Ik bedoel een .nzb ![]() | |
FriescheHengst | dinsdag 21 april 2009 @ 20:13 |
Als we dan toch bezig zijn... Enkele weken geleden was er, ook op Belgie, een docu over Villeneuve. En dan vooral over zijn ongeluk en wat daar aan vooraf ging. Erg, erg indrukwekkend. Nu zoek ik alleen nog docu's over Fangio op de Ring in 1957 en Ickx die Le Mans won in 1969. En ik zou graag willen weten waarom Ford begin jaren 60 na de mislukte overname van Ferrari niet Jaguar gekocht heeft, die net een misselijkmakend mooie auto voor Le Mans had ontwikkeld. Nu vindt iedereen die baksteen van een GT40 de ultieme klassieke sportwagen, terwijl dat natuurlijk de Jaguar C-Type of XJ13 zou moeten zijn. Diffusers? Die hadden ze toen nog niet. Erg Off-topic dus, sorry ![]() | |
Jezza | woensdag 22 april 2009 @ 09:19 |
quote: ![]() Ik was iets te snel! Volgens mij heb ik m al gevonden ![]() | |
_Tjabbe_ | woensdag 22 april 2009 @ 11:25 |
Ik weet niet of het hier thuis hoort maar ik vraag het toch maar. Wie weet waar ik statistieken kan vinden in welke races de afgelopen jaren de safety car is gebruikt en hoe vaak? Kan evt. ook wel in verslag-vorm. Het liefst van de afgelopen 10 jr. | |
-Jean- | woensdag 22 april 2009 @ 11:26 |
![]() | |
sanger | woensdag 22 april 2009 @ 11:45 |
quote:Forix.com en grandprix.com misschien? Maar zal wel lastig te vinden zijn ![]() | |
LeXX | woensdag 22 april 2009 @ 15:06 |
quote:Docu was idd de moeite waard! Schumi kwam haast menselijk en sympathiek over ![]() Die van Villeneuve lijkt me ook erg interessant, ik hoop dat daarvan ook een nzb te vinden is ![]() | |
bodylotion | woensdag 22 april 2009 @ 16:18 |
[quote] Lola wil volgend jaar terugkeren in Formule 1 22 april 2009 Lola onderzoekt de mogelijkheden om in 2010 weer deel te nemen aan de Formule 1. De Engelse autofabrikant heeft al een flinke geschiedenis in de sport, maar was er de afgelopen jaren niet aan verbonden. Aangezien de Formule 1 vanaf 2010 een stuk goedkoper zal worden, wil men weer een poging wagen. De eerste Lola uit 1962 in Zandvoort De eerste Lola uit 1962 in Zandvoort "De bekendmaking dat de Formule 1-teams vanaf 2010 een financieel gezondere sport willen, heeft ons doen besluiten om goed onderzoek te doen naar de mogelijkheid om een auto te ontwikkelen, waarmee we willen deelnemen aan de Formule 1", vertelde voorzitter Martin Birrane van de Lola Group. "Het laatste decennium heeft Lola zich altijd bezig gehouden met oplossingen van hoge kwaliteit in financieel krappe situaties. De maatregelen in de Formule 1 vormen dan ook het ideale platform voor ons om aan de ontwikkeling van een auto te denken. We zullen in de komende weken bezig gaan met een formele aanmelding." Alan Jones niet succesvol in de Haas Lola Alan Jones niet succesvol in de Haas Lola Lola begon in 1962 auto's te leveren aan het Bowmaker-Yeoman Racing Team en John Surtees wist de Lola Mk4-Climax meteen op pole-position te zetten. Het team eindigde dat jaar als vierde in het constructeurskampioenschap, maar in 1963 bleven de successen uit en vertrok Lola uit de sport, wat niet de eerste keer zou zijn. De jaren erna was Lola nog betrokken bij de teams van Honda en Hill om in 1985 een echte comeback te maken in de Formule 1. Samen met Carl Haas werd Haas Lola opgericht en dit team deed in 1985 en 1986 mee aan het kampioenschap, al was het meer een samenwerking in naam, dan dat Lola de auto's voor Haas bouwde. Lola te traag in 1997 Lola te traag in 1997 Eind jaren '80 en begin jaren '90 bleef Lola nog wel actief in de Formule 1 als partner van Larrousse en Scuderia Italia, maar de echte terugkeer in de Formule 1 kwam in 1997. Voor het eerst zou Lola als echte constructeur deelnemen aan de raceklasse, zonder samenwerkingen met andere partijen aan te gaan. Coureurs Vincenzo Sospiri en Ricardo Rosset waren tijdens het openingsweekend in Australië vijf seconden langzamer dan Pedro Diniz, die de 22ste startplaats behaalde. Vanzelfsprekend kwalificeerden de coureurs zich dan ook niet en nog voor de tweede race van het seizoen, in Brazilië, werd de stekker uit het project getrokken. Sindsdien werd er, wat de Formule 1 betreft, niets meer van Lola vernomen. Tot nu dus. Lola is na USGPE het tweede team dat plannen heeft om vanaf 2010 in de Formule 1 te rijden. [quote] http://f1.gpupdate.net/nl(...)gkeren-in-formule-1/ | |
bodylotion | woensdag 22 april 2009 @ 16:18 |
quote:http://f1.gpupdate.net/nl(...)gkeren-in-formule-1/ | |
Peterselieman | woensdag 22 april 2009 @ 16:19 |
Dat zou tof zijn zeg ![]() | |
Trystar | woensdag 22 april 2009 @ 16:20 |
quote:Ook maar even binnen halen dan, die van Schumi ![]() | |
bodylotion | woensdag 22 april 2009 @ 16:48 |
hah als ze dit geintje maar niet gaan herhalen:![]() http://en.wikipedia.org/wiki/MasterCard_Lola | |
Jezza | woensdag 22 april 2009 @ 17:10 |
quote:Brawn GP maak je borst maar nat ![]() ![]() | |
Kleffe_Dop | woensdag 22 april 2009 @ 18:15 |
quote:Een blamage was het ![]() Een toekomstig startveld van 25+ zou echt geweldig zijn. ![]() | |
bodylotion | woensdag 22 april 2009 @ 18:28 |
Bridgestone wilt de voorbanden ook smaller maken voor 2010. Dit om het overstuur - sinds de terugkeer van de slicks, en kleiner achtervleugel - te compenseren. | |
ElmarO | woensdag 22 april 2009 @ 18:49 |
quote: | |
sanger | woensdag 22 april 2009 @ 19:51 |
Lola en Rosset ![]() ![]() | |
Automatic_Rock | woensdag 22 april 2009 @ 20:26 |
Die Lola van 1997 die was toch zonder windtunnel of iets gemaakt men ik? | |
bodylotion | woensdag 22 april 2009 @ 20:31 |
net die docu gekeken van Schumacher.. zeer vet ![]() door die docu ga ik Vettel nog meer waarderen ![]() | |
ArcticBlizzard | donderdag 23 april 2009 @ 00:13 |
quote:En ze gebruikte de ervaring opgedaan in een amerikaanse raceklasse. Dacht dat ze toen grofweg 10 sec langzamer waren al zou ik dat eigenlijk even moeten opzoeken. edit: gevonden op wikepedia quote: | |
Meike26 | donderdag 23 april 2009 @ 06:27 |
Ik las een week of 3 geleden ook een stukje op Olav's blog, dat Audi intresse had om de F1 van motoren te voorzien? Weet iemand hier meer over? Ben wat betreft de gewone straatauto een groot Audi-voorstandster, dus als ze de F1 gaan, kan ik dat alleen maar toejuichen ![]() | |
bodylotion | donderdag 23 april 2009 @ 07:52 |
zal voor Audi wel een nieuwe uitdaging zijn ![]() F1 mag zeker niet op diesel rijden, of wel ![]() | |
sanger | donderdag 23 april 2009 @ 08:22 |
quote:Die geruchten gaan al jaren over Volkswagen (het moederbedrijf van Audi). Ik zou het ook toejuichen, ben een groot Audi fan. | |
sanger | donderdag 23 april 2009 @ 08:22 |
quote:Nope, in de huidige regelgeving helaas niet. | |
Atreidez | donderdag 23 april 2009 @ 10:33 |
Er wordt alweer aardig gesneden in de budgetcap van volgend jaar, waar nu blijkbaar de salarissen ook geen deel meer van uitmaken;quote:bron | |
ColtZ40 | donderdag 23 april 2009 @ 10:39 |
quote:Dat doen ze echt niet. ![]() ![]() | |
sasquatsch | donderdag 23 april 2009 @ 13:22 |
quote:Dat was de schuld van de hoofdsponsor (Mastercard) die per se een jaar eerder dan gepland de Formule 1 in wilde. Het ontwerp van de auto werd toen een haastklus zonder noemenswaardige testen en al helemaal geen windtunnel testen en zonder geplande motor (maar met een verouderde Ford motor). De resultaten waren er ook naar. Na een race trokken de sponsoren (waaronder Mastercard) zich terug en was het gedaan met Lola in de F1. | |
Tarado | donderdag 23 april 2009 @ 15:33 |
quote:Ze zouden toch eens wat anders moeten doen dan Le Mans wat ze altijd winnen door gebrek aan tegenstand... Audi is de Opel van de 21e eeuw zo saai..........ze hebben 1 mooi model ok | |
ColtZ40 | donderdag 23 april 2009 @ 15:36 |
quote:En ondanks dat zijn ze toch de tweede (grootste) autofabrikant van de wereld. ![]() | |
Ared | donderdag 23 april 2009 @ 15:54 |
VW, niet Audi, neem ik aan? overigens is VW voor meer dan 50% van Porsche (~75% inclusief opties), dus eigenlijk is Audi ook van Porsche. | |
ArcticBlizzard | donderdag 23 april 2009 @ 16:25 |
quote:Al zijn er geruchten dat vw een belang in porsche zal nemen. http://www.autoblog.nl/ar(...)che-kopen#post-28616 Naast lola zou ook Aston Martin de F1 misschien wel in willen. quote: | |
Fir3fly | donderdag 23 april 2009 @ 16:28 |
quote:De reden dat Porsche niet met Audi wil concurreren in Le Mans ![]() | |
Ared | donderdag 23 april 2009 @ 17:15 |
quote:Ik weet niet of dat de reden is. Porsche heeft maar sinds 2008 zo'n invloed in VW. Het is denk ik ook historisch gegroeid dat Porsche meer in de GT klasse zit, en Audi puur in de LMP1 klasse. Maar zou Audi dit jaar niet met een R8 in de GT3 gaan rijden? Dat zou wel directe concurrentie zijn. De Spyder RS zal in Le Mans wel door drie teams gereden worden, maar doet niet meer mee in LMS en ALMS. | |
vosss | donderdag 23 april 2009 @ 19:11 |
quote:Ja als je het zo bekijkt is mijn Lancia eik ook een Ferrari! ![]() | |
vosss | donderdag 23 april 2009 @ 19:11 |
Ownee, wacht ff, dan is mijn Lancia een Fiat ![]() | |
sasquatsch | donderdag 23 april 2009 @ 21:36 |
quote:Dat is absoluut de reden, want Ferdinand Piech (kleinzoon van Ferdinand Porsche) was toendertijd de baas van VW en grootaandeelhouder in Porsche en was dat al in 2000 toen Porsche plannen had voor de LMP1, maar daar op verzoek van Audi / VW niet aan mee deed. Als ruil mochten ze toen de Cayenne ontwikkelen op basis van de VW Touareg, waar ook de Audi Q7 op is gebaseerd. Bron | |
Tarabass | donderdag 23 april 2009 @ 22:17 |
Zowel Porsche als Audi als Volkswagen rijden niet in de F1, en gaan er ook niet in rijden. Toch? ![]() | |
HPoi | donderdag 23 april 2009 @ 22:18 |
quote:Maar een Fiat heeft toch minder technische mankementen dan een Lancia? ![]() | |
vosss | vrijdag 24 april 2009 @ 00:10 |
Ja vertel mij wat. De mijne staat al weer 2 jaar stil ![]() Gelukkig deze maand vakantiegeld en als daar wat van over blijft zet ik hem ECHT weer op de weg (dat roep ik ook al meer dan een jaar ![]() | |
Sally | vrijdag 24 april 2009 @ 01:49 |
[Special] Kijkje in de keuken van een F1-teamartsquote:Lees verder op FOK!sport, met dank aan AliSalami voor de submit. | |
Fir3fly | vrijdag 24 april 2009 @ 01:55 |
quote:Porsche deed wel mee in de P1 in de jaren 90, volgens mij zowel 95 als 96 gewonnen. Daarna overwinningen in de GT1 wat later GTP werd geloof ik. | |
sanger | vrijdag 24 april 2009 @ 08:51 |
quote:Is dat die Lancia Delta die hier ook weleens in V&A heeft gestaan? | |
vosss | vrijdag 24 april 2009 @ 09:33 |
Jup, nog steeds ![]() =edit= Hij is niet nog steeds te koop, het is nog steeds dezelfde auto ![]() | |
Atreidez | vrijdag 24 april 2009 @ 09:41 |
Joehoe, Vosss ![]() 2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir | |
Meike26 | vrijdag 24 april 2009 @ 10:04 |
[offtopic] Leuk wagentje Vosss, heb zelf een jaar een Alfa Romeo 145 gehad, auto die onderhuids best wel wat onderdelen gemeen had met de Delta. We rijden hier nu trouwens ook alweer ruim 2 jaar Lancia, een bicolore-Ypsilon. [ontopic] Helaas word de GP van Bahrein m'n eerste race dit jaar die ik ga missen, hopelijk blijft de schade beperkt gedurende het jaar.. ![]() | |
Cavalier1 | vrijdag 24 april 2009 @ 12:26 |
Honda heeft zichzelf trouwens wel genaaid. Niet alleen omdat Brawn/Virgin nu de exposure krijgen die Honda had verdient, maar ook omdat Honda vanaf 2010 voor veel minder geld had mee kunnen doen aan de F1. Terwijl ze dit jaar nog Brawn GP financieren. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 24 april 2009 @ 12:32 |
quote:Ik had die link naar 2010 nog niet direct gelegd, maar als je het zo stelt is het inderdaad erg ongelukkig van Honda. ![]() Trouwens ik zie Honda in de toekomst wel weer terugkeren, duurt misschien nog een aantal jaren. Maar Honda zit zo vuistdiep in de autosport overal ter wereld en hebben zo'n lange F1 historie dat we ze vast weer terug zullen zien. Zeker als de toegangsdrempel verlaagd wordt vanaf 2010. | |
LeXX | vrijdag 24 april 2009 @ 12:54 |
wie zegt dat Honda niet de afspraak heeft gemaakt met Brawn, dat bij het aantrekken van de economie en het gunstig zijn van de publieke opinie vwb autosport, ze het team niet opnieuw overnemen? | |
sasquatsch | vrijdag 24 april 2009 @ 12:54 |
quote:Audi begon pas eind jaren '90 in de LMP1 klasse in Le Mans toen Porsche daar al gestopt was. En de terugkomst van Porsche in deze klasse werd dus geblokkeerd door Piech. | |
Cavalier1 | vrijdag 24 april 2009 @ 12:55 |
quote:Wie zegt van wel? Feit is dat ze nu al heel veel geld hebben verloren en er geen exposure voor terug krijgen. | |
Dr.Daggla | vrijdag 24 april 2009 @ 13:36 |
quote:Laat Mugen maar terugkomen ![]() | |
Cavalier1 | vrijdag 24 april 2009 @ 14:42 |
Heeft iemand de tune van RTL GP als ringtone. Ik heb een nieuwe telefoon en dit is één van mijn favoriete tunes. | |
Sinister-D- | vrijdag 24 april 2009 @ 14:44 |
quote:Samen met Eddie Jordan ![]() SPOILER [ Bericht 16% gewijzigd door Sinister-D- op 24-04-2009 14:51:37 ] | |
LeXX | vrijdag 24 april 2009 @ 15:07 |
quote:Ik zeg dat dus ![]() | |
sanger | vrijdag 24 april 2009 @ 15:57 |
quote:Het eigenbelang is dat het personeel niet hoeft te worden ontslagen. Althans dat hebben ze al die tijd al geroepen. Zelfs dat er nog geen koper was waren er al geruchten dat Honda het eerste jaar nog ca. 50 Mio in het team zou investeren ![]() | |
vosss | vrijdag 24 april 2009 @ 19:31 |
quote:Ik denk dat de FIA het meer op prijs zou stellen als ze openlijk vooor alle fans ter wereld het boetekleed aan zouden trekken ipv een beetje slijmen bij de FIA ![]() Overigens lees ik net dat er mogelijk al weer plannen zijn om vanaf volgend jaar al KERS weer in de ban te doen?! ![]() WTF, en dan hebben ze het over kosten besparen ![]() | |
Atreidez | vrijdag 24 april 2009 @ 19:50 |
Volgend jaar afschaffen of een standaard systeem, t is in beide gevallen voor de meeste teams gewoon geldverspilling.. | |
Fir3fly | vrijdag 24 april 2009 @ 19:53 |
De tijd dat de F1 innovatie bracht ligt helaas ver achter ons. | |
Atreidez | vrijdag 24 april 2009 @ 19:55 |
Nou, er zijn erg creatieve FIA beslissingen tegenwoordig, das op zich redelijk vernieuwend ten opzichte van vroegere tijden? | |
FriescheHengst | vrijdag 24 april 2009 @ 20:51 |
quote:Die gedachte had ik ook toen ik hoorde van de overnameprijs van 1 pond (ofzo). Japanners zijn strategen, die hebben echt wel iets uitgedacht. Hier moet een addertje onder het gras zitten. Feit blijft natuurlijk dat er eindelijk een Honda vooraan zou rijden, als ze er niet uitgestapt waren. De marketingwaarde van een GP-overwinnen of, nog erger, een titel had de vorige investeringen zeker grotendeels vergoedt. Maar intern was het politiek niet meer te verkopen. Misschien is er wel een soort van compromis uitgekomen. Voor de buitenwereld terugtrekken maar achter de schermen blijven toekijken. En als de prestaties de moeite waard zijn, zelf weer de naam er op plakken. Daarom heeft Brawn ook geen sponsoren nodig, Honda betaald de rekeningen. | |
Atreidez | vrijdag 24 april 2009 @ 21:44 |
quote:Team Honda - Mercedes ![]() | |
sanger | vrijdag 24 april 2009 @ 22:12 |
quote:Gedachtengang is wel leuk. Echter een paar dingen: ![]() | |
Kleffe_Dop | vrijdag 24 april 2009 @ 22:38 |
quote:Inderdaad, het moet juist een enorme klap in het gezicht zijn van Honda dat die bolides met Mercedes motoren vooraan de grid staan. In de media wereldwijd zal de afgelopen maand vaak genoeg de vraag zijn gesteld of de tegenvallende resultaten afgelopen jaren misschien ook niet iets met de motoren te maken had die Honda leverde en hoe slecht die dan wel niet waren. En ja dat is veel te kort door de bocht, maar zo werkt het wel. | |
sanger | vrijdag 24 april 2009 @ 22:48 |
quote:Luister maar na de opmerkingen van Button en Rubinho na de eerste testsessies. Datging met name over hoe soepel de motor was, hoe direct deze reageerde etc. | |
Tarabass | vrijdag 24 april 2009 @ 23:21 |
Zijn er alweer veranderingen mbt de diffusers, per team bedoel ik dan? Is McLaren verder met ontwikkelen bijvoorbeeld? | |
FriescheHengst | vrijdag 24 april 2009 @ 23:54 |
quote:Nee, natuurlijk niet ![]() Goed punt over de motoren. | |
vosss | zaterdag 25 april 2009 @ 09:24 |
quote:De VJM01 rijdt er ook mee dit weekend ![]() | |
Tarabass | zaterdag 25 april 2009 @ 12:08 |
Ze zullen hem nodig hebben ![]() Wat zie ik nu trouwens! Ferrari (massa) tweede in de zaterdag-training, KR vijfde ![]() ![]() | |
Dr.Daggla | zaterdag 25 april 2009 @ 12:12 |
quote:Heb je enig idee hoeveel geld Richard Branson heeft? | |
vosss | zaterdag 25 april 2009 @ 14:12 |
quote:Meer dan genoeg zou ik zeggen. Ik zou met de helft al tevreden zijn ![]() | |
Tarado | zaterdag 25 april 2009 @ 15:53 |
quote:Geld zat maar hij betaalt ¤ 3.000.000,- voor de stickers op de Brawn auto's voor dit jaar. | |
FriescheHengst | zaterdag 25 april 2009 @ 18:52 |
quote:Dat is net genoeg voor de electriciteitsrekening van BrawnGP. | |
sanger | zaterdag 25 april 2009 @ 19:52 |
Wat die 3 mio niet alleen voor de eerste paar races? | |
bodylotion | zaterdag 25 april 2009 @ 19:52 |
is 3 miljoen niet heel erg weinig in de F1 ? | |
ElmarO | zaterdag 25 april 2009 @ 19:54 |
quote: | |
Atreidez | zaterdag 25 april 2009 @ 21:55 |
quote:Dat is dus het grappige ervan, want voor het logo op de auto is het wel passend. Het staat er klein op.. Maar Branson krijgt natuurlijk veel meer publiciteit terug van de pers, iets waarvoor hij aan BrawnGP niet hoeft te betalen ![]() | |
sanger | maandag 27 april 2009 @ 18:55 |
http://www.f1today.nl/nie(...)ger-in-dan-brawn-gp/ uit de opmerking van Button dat de onderdelen oud worden begrijp ik dat Brawn amper tot geen nieuwe onderdelen heeft gehad de afgelopen races..... | |
wimderon | maandag 27 april 2009 @ 19:09 |
quote:Button wil vooral benadrukken hoe goed hij zelf wel niet is denk ik ![]() | |
Kill_em_all | maandag 27 april 2009 @ 20:00 |
quote:Uhh ze hebben best veel ruimte op de auto hoor. Boven op de neus, aan de zijkant van de neus en de hele zijkant van de achtervleugel. 3mil lijkt me vrij weinig daarvoor, zeker als je weet dat die deal pas gemaakt is toen wel duidelijk was dat Brawn vooraan (en dus veel exposure op tv) mee zou rijden. 3mil lijkt me erg weinig als je bedenkt dat een minuutje reclame op prime time in de US al snel boven de 1 miljoen kan zitten en dat is dan ook nog exclusief het maken van die commercial dus 3mil zou dan echt een lachertje zijn als je bedenkt hoelang virgin de afgelopen 4 races wereldwijd al in beeld is geweest. | |
sanger | maandag 27 april 2009 @ 22:06 |
quote: ![]() Als zo een type schat ik Button juist totaal NIET in,. Integendeel denk ik. Luister maar naar de boardradio na de races. Ook in China vol lof over het team, ondanks een minder resultaat. Het zou een verklaring kunnen zijn waarom de concurrentie (mn RBR en Toyo) zo snel zijn ingelopen. De voorsprong in Aussi was zo groot dat als Brawn o pde halve snelhei dvan RBR had ontwikkeld nu nog een tiende of 2 had moeten voorliggen. Maar in kwalitrim liggen ze er nu zelfs achter. | |
sanger | maandag 27 april 2009 @ 22:22 |
Om toch een beetje mijn gelijk te halen ![]() http://www.telegraaf.nl/t(...)e_auto__.html?p=10,2 Lijkt me een plausibele verklaring. Brawn was lat met de deal met honda en Mercedes. heeft net op tijd bolides af gekregen voor Aussi. Daarna vrijwel iedere week een GP. Weinig tijd om in de fabriek te zijn. Weinig budget ook waarschijnlijk. | |
Trystar | dinsdag 28 april 2009 @ 11:39 |
quote: ![]() | |
sanger | dinsdag 28 april 2009 @ 11:45 |
Toch wel stoer dat hij toch doorrijdt dan ![]() ![]() | |
TJDoornbos | dinsdag 28 april 2009 @ 12:07 |
Ik denk dat je vanaf P1 lastig opgeeft, al lijkt een verbrande bil me alles behalve relaxed. Maar hij zal zich wel goed laten verzorgen door die chick van hem nu. Ben benieuwd wat Brawn nog door kan ontwikkelen nu. | |
sanger | dinsdag 28 april 2009 @ 12:33 |
quote:Alles denk ik. Ik begreep uit het Televaag stuk dat er juist nog vrijwel niets was doorontwikkeld....... Wel jammer dat ze hierdoor de voorsprong op RBR min of meer hebben weggegeven. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 28 april 2009 @ 12:39 |
quote:Ligt er maar net aan hoe heet het onder de billen wordt lijkt me. Ik kan me herinneren dat Webber toen echt uit de auto sprong. ![]() | |
TJDoornbos | dinsdag 28 april 2009 @ 12:40 |
quote:Ik heb het gelezen in vind het net als jij jammer, maar ook logisch. Gezien de strijd die ze moesten leveren om überhaupt in Melbourne aan te komen. | |
Peterselieman | dinsdag 28 april 2009 @ 12:56 |
quote:Klopt ja. Hij had de auto nog niet stil gezet of hij stond er al naast. | |
Peterselieman | dinsdag 28 april 2009 @ 12:57 |
quote:Dat is ook precies de reden waarom er nog niets was, maar volgens Brawn komen er in de komende races heel wat updates aan. | |
TJDoornbos | dinsdag 28 april 2009 @ 13:50 |
quote:Weet ik, en vind het ook een logische verklaring. | |
FriescheHengst | dinsdag 28 april 2009 @ 14:12 |
quote:Er komen heel veel teams met heel veel nieuwe onderdelen aan. Alsof het seizoen opnieuw start. Dat wordt weer meerkeuzegokken in de F1Voorspeller. | |
bodylotion | woensdag 29 april 2009 @ 10:21 |
iemand een idee wanneer we de uitspraak van de FIA over McLaren kunnen verwachten? | |
LeXX | woensdag 29 april 2009 @ 11:20 |
quote: | |
Trystar | woensdag 29 april 2009 @ 11:40 |
quote: ![]() ![]() | |
Kleffe_Dop | woensdag 29 april 2009 @ 12:11 |
Ugh.. massahysterie | |
Ared | woensdag 29 april 2009 @ 12:24 |
"is het aantal gevallen met de griep het hoogst." 10 mogelijke gevallen op 7,2 miljoen mensen. ![]() zolang de hoop bestaat dat alle gevallen bij de overheid bekend zijn, lijkt me afschaffen van publieke bijeenkomsten me een beetje een paardenmiddel. Binnen een week zou je wel een redelijke inschatting moeten kunnen maken of er nog besmette mensen rondlopen (er komen nieuwe gevallen bij die niet in Mexico besmet zijn) of dat je het versreidingsgevaar onder controle hebt. | |
sanger | woensdag 29 april 2009 @ 12:34 |
Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat ze het zekere voor het onzekere willen nemen. * sanger gaat lekker verder met een vakantie zoeken in Mexico ![]() | |
Ared | woensdag 29 april 2009 @ 13:00 |
ach, ik ben ook vlak na 9/11 via Amerika naar Australië gevlogen. Lekker goedkoop ![]() kan me voorstellen dat de Mexico vakanties deze zomer ook tegen afbraakrpijzen weggaan. Alleen oppassen dat de serveerstertjes niet in je Piña Colada niezen. | |
sanger | woensdag 29 april 2009 @ 13:37 |
quote:Ik ga zelf toch niet, ben aan het zoeken voor vrouw, kind en moeders ![]() | |
wimderon | woensdag 29 april 2009 @ 13:39 |
McLaren dus 3 races geschorst, voorwaardelijk weliswaar. Als er nieuwe feiten boven tafel komen omtrent het incident of binnen een jaar weer iets gelijkaardigs gebeurt is de schorsing effectief. | |
Trystar | woensdag 29 april 2009 @ 13:40 |
quote:Goed opgelost lijkt mij. | |
WEST | woensdag 29 april 2009 @ 13:58 |
quote:nette oplossing. Het team was de laatste weken mooi openhartig. dit zijn grote veranderingen binnen McLaren. | |
Giem | woensdag 29 april 2009 @ 14:05 |
Wat een slappe **** straf.. Zo zie je maar weer dat de kont likken en slijmen toch zijn vruchten afwerpt. Zeker gezien het verleden.. ![]() | |
sasquatsch | woensdag 29 april 2009 @ 16:04 |
quote:McLaren was al gestraft met de diskwalificatie van Hamilton. En gezien soortgelijke zaken in het verleden (Schumacher Monaco 2006, BAR 2005) vindt ik een voorwaardelijke straf een juiste straf. Maar ik ben dan ook niet anti McLaren ![]() | |
sanger | woensdag 29 april 2009 @ 18:34 |
Ik snap nog steeds niet wat er soortgelijk is aan Schumacher 2006 aan nu. Nu is er bewezen gelogen. Hell, er is zelfs bekend. Schumi 2006 maakte een foutje, en er is in die zaak ook niets anders bewezen. Vrijuit door onschuld of gebrek aan bewijs dus. BAR werd onvoorwaardelijk geschorst. Dus daar is wel degelijk een verschil in te zien. Vooral omdat het geval met BAR minder spraakmakend was en niet zo openlijk de concurrentie "er in werd geluisd". En ja, ik ben wel fan van ferrari e NEE ik ben geen ANTI-McLAREN ![]() | |
TJDoornbos | woensdag 29 april 2009 @ 18:40 |
Redelijk nette straf al had die nep supercoureur wel ook nog een voorwaardelijke straf mogen krijgen! | |
vosss | woensdag 29 april 2009 @ 20:20 |
quote:Ik ook niet. Ik ben gewoon anti Lewis. En anti Slonso ![]() | |
sasquatsch | woensdag 29 april 2009 @ 20:23 |
quote:Schumacher zei dat hij het niet expres had gedaan, alleen geloofden de stewards dat niet omdat het met ca 16 km/uur gebeurde. Dat noem ik toch liegen van Schumacher en een poging tot misleiding van de stewards. Schumacher ging niet vrijuit maar werd achteraan de grid gezet. Alleen omdat de stewards hem meteen niet geloofden en niet pas achteraf (zoals nu) kreeg die zaak verder geen staartje. En zowel de zaak van BAR als nu ging over misleiding van de stewards, niet over het erin luizen van de concurrentie, want daarvoor was Hamilton al gediskwalificeerd. En het was zeker niet minder, maar juist meer spraakmakend omdat er overduidelijk werd gereden met een illegale auto. Tyrrell werd daarvoor in 1984 voor elke race van dat seizoen tot aan de hoorzitting gediskwalificeerd (leverde Bellof het record aantal van 11 diskwalificaties in een seizoen op) . | |
jorienvdherik | woensdag 29 april 2009 @ 20:36 |
Vond het zondag wat matig eigenlijk, had laatste gedeelte wat doorgespoeld | |
vosss | woensdag 29 april 2009 @ 20:38 |
quote:[offtopic] Ik kijk nooit voetbal want ik geef er geen zak op, maar dat moment na dat doelpunt in je icoon was echt om te lachen ![]() Ik zat toevallig een biertje te drinken bij vrienden die we voetbal kijken en toen zag ik het. Ik vond het echt komisch ![]() | |
sanger | woensdag 29 april 2009 @ 20:40 |
quote:Het probleem is dat iedereen met een iets andere invalhoek kijkt. Jij bent redelijk pro McLaren/Hamilton, ik niet. | |
Tarabass | woensdag 29 april 2009 @ 21:26 |
quote:Dat dus ![]() Ongelofelijk dat een top-team (nouja, dat was het altijd ![]() | |
bodylotion | donderdag 30 april 2009 @ 04:54 |
quote:bij speeding in the pit lane ofzo ![]() | |
Tarabass | donderdag 30 april 2009 @ 09:14 |
Nouja, ik weet heus wel dat ze artikel 151c van de internationale sportcode moeten overtreden. Maar dat artikel is zo breed dat je het nut ervan in twijfel kunt nemen.quote:Ze moeten dus weer fraude plegen om de voorwaardelijke straf te krijgne. Nou zijn veel van ons volgers van motorsport, maar ik heb volgens mij nog nooit gehoord dat een team hiervoor bestraft wordt. Als dat dus zo is, slaat een voorwaardelijke straf nergens op. Het is één van de ergste dingen, en komt op mij over als; 'Als je binnen 12 maanden nog een keer een moord pleegt dan krijg je de straf van nu erbij'. Zo'n straf hoeven ze vrijwel nooit uit te delen, of je moet te maken hebben met een seriemoordenaar. Die oren wat mij betreft sowieso niet in de sport thuis. Deze straf, die McLaren heeft gekregen, komt dus heel erg nietszeggend op mij over ![]() | |
Tarado | donderdag 30 april 2009 @ 11:41 |
Ik vind het wel goed zo, kan de aandacht weer gevestigd worden op waar F1 voor bedoeld is namelijk racen! Mclaren is zeker niet mijn favoriete team maar ik vind het wel belangrijk dat ze volledig meedoen, ook Hamilton vind ik niet de sympathiekste, een beetje te "gemaakt" maar hij is een beest in de auto en dat is toch het belangrijkste. | |
bodylotion | donderdag 30 april 2009 @ 13:24 |
quote: | |
Trystar | donderdag 30 april 2009 @ 14:41 |
quote:Budget gezeik ![]() | |
Atreidez | donderdag 30 april 2009 @ 15:14 |
Gelukkig redelijk milde (voorwaardelijke) straf voor de zilveren.. ze hebben dan ook al preventief geruimd ![]() | |
ElmarO | donderdag 30 april 2009 @ 18:58 |
2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations 2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations Bij beide PDF-bestanden kan je ook zien wat de wijzigingen zijn. ![]() | |
sjimz | vrijdag 1 mei 2009 @ 11:35 |
Vandaag 15 jaar geleden....![]() | |
Ared | vrijdag 1 mei 2009 @ 12:40 |
quote:Heb je de afgelopen jaren onder een steen geleefd? Wel eens van het spionageschandaal gehoord? Zowel McLaren als Renault zijn schuldig bevonden aan het overtreden van regel 151C (alleen is Renault er niet voor bestraft). BAR werd in 2005 voor het benzinetank-schandaal (mede) op grond van artikel 151C bestraft. Kwalificatie-ellende van McLaren in Hongarije 2007, wederom op basis van artikel 151C, Artikel 151C is het kapstok artikel waarmee alles verboden is wat niet mag, maar niet letterlijk in de regels staat. Er staat nergens in de regels dat spionage verboden is, dat liegen tegen de stewards verboden is, etc, maar het is wel frauduleus en brengt de sport in diskrediet, dus daar wordt 151C voor gebruikt. Vind zelf de periode van 12 maanden nogal kort, maar zeg niet dat 151C nooit gebruikt wordt. Het is een artikel waar alleen McLaren al in 2 jaar tijd 3x voor bestraft is! ![]() |