abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67974421


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 |

Openingsposts van de Grands Prix van het huidige '09 seizoen:

2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Giedo van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Brawn GP
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site

Technical Regulations 2009

[PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application

Testschema

  • Er staan voorlopig geen testsessies gepland.

    Wie staan er in 2009 aan de start

    Mclaren
    1. Lewis Hamilton - WDC 2008
    2. Heikki Kovalainen

    Ferrari - WCC 2008
    3. Felipe Massa
    4. Kimi Räikkönen

    BMW Sauber
    5. Robert Kubica
    6. Nick Heidfeld

    Renault
    7. Fernando Alonso
    8. Nelson Piquet jr.

    Toyota
    9. Jarno Trulli
    10. Timo Glock

    Scuderia Toro Rosso
    11. Sébastien Bourdais
    12. Sébastien Buemi

    Red Bull Racing
    14. Mark Webber
    15. Sebastian Vettel

    Williams
    16. Nico Rosberg
    17. Kazuki Nakajima

    Force India
    20. Giancarlo Fisichella
    21. Adrian Sutil

    Brawn GP
    22. Rubens Barrichello
    23. Jenson Button

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic

    De kalender voor 2009 met 17 races
    quote:
    29/3 Australia
    5/4 Malaysia
    19/4 China
    26/4 Bahrain
    10/5 Spain
    24/5 Monaco
    7/6 Turkey
    21/6 Great Britain
    12/7 Germany
    26/7 Hungary
    23/8 Europe (Valencia)
    30/8 Belgium
    13/9 Italy
    27/9 Singapore
    4/10 Japan
    18/10 Brazil
    1/11 Abu Dhabi
    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009

    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS

    Artikel 1
    Artikel 2

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen

    Artikel 1

    BBC

    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

    *wijzigingen onder voorbehoud

    FOK!sport F1-site

    De OP is hier te vinden

    [ Bericht 0% gewijzigd door Tarabass op 13-04-2009 16:55:03 (Link toegevoegd) ]
  •   maandag 13 april 2009 @ 14:32:11 #2
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_67976149
    Het kopje 'Onze Boys' mag weleens een opfris beurtje krijgen.
    Zoveel inbreng is er vanuit 'onze' kant niet meer, helaas.

    En Albers en Bobby D zien we niet meer terug op dit niveau.
    pi_67976345
    Mld!

    En dit topic kan in de OP erbij:
    2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67976918
    tvp
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67978155
    tvp
    pi_67978192
    morgen is de uitspraak toch? (tvp)
    pi_67978355
      maandag 13 april 2009 @ 16:20:21 #9
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_67978607
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 16:08 schreef HPoi het volgende:
    [ afbeelding ]
    Oef jah.. 2006 BMW presentatie..
    SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
    MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
    Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
      maandag 13 april 2009 @ 16:25:25 #10
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_67978719
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 16:20 schreef TimoBasso het volgende:

    [..]

    Oef jah.. 2006 BMW presentatie..
    Die moet je eigenlijk standaard een stuk of tien door de pitlane hebben wandelen iedere GP.
    Compenseert een beetje voor Kubica.
      maandag 13 april 2009 @ 16:52:40 #11
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_67979411
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 16:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Die moet je eigenlijk standaard een stuk of tien door de pitlane hebben wandelen iedere GP.
    Compenseert een beetje voor Kubica.
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_67980037
    Maar om even terug te komen op het laatste gedeelte vorige topic. Iemand al een plaatje kunnen vinden van de auto vanaf de onderkant, en met defuser?
    pi_67980125
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 16:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Die moet je eigenlijk standaard een stuk of tien door de pitlane hebben wandelen iedere GP.
    Compenseert een beetje voor Kubica.
    pi_67982062
    TVP!
    Sterkheidsbaas van alles.
      maandag 13 april 2009 @ 18:41:56 #15
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_67982072
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 15:59 schreef Trystar het volgende:
    tvp
    Avatar is mooi stukje emotie
    * Sinister-D- denkt terug aan Brazil '08
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 16:08 schreef HPoi het volgende:
    [ afbeelding ]
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      maandag 13 april 2009 @ 18:55:06 #16
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_67982405
    TVP
    pi_67984253
    Kijktip!
    De meest succesvolle Nederlandse f1 coureur Jos the Boss is vanavond met zijn zoon Max Verstappen te gast bij Holland Sport om 20.25 op nl 3.

    Goede tijden:




    [ Bericht 28% gewijzigd door -Jean- op 13-04-2009 21:27:16 ]
    Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
    pi_67985177
    Refused of defused? We zullen het morgen weten, want dan is het protest in behandeling bij de WMSC.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_67989976
    Iemand enig idee hoe laat we ongeveer de uitspraak kunnen verwachten?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      maandag 13 april 2009 @ 23:40:40 #20
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_67991692
    "A hearing will be held in Paris on 14th April 2009 at 10.00 am (CET)."


    We kunnen in de middag dus wel een uitspraak verwachten
    pi_67997125
    http://www.autosport.com/news/report.php/id/74455
    quote:
    The FIA has written to the BBC to ask for copies of interviews McLaren team principal Martin Whitmarsh conducted with the broadcaster in the immediate aftermath of the Australian Grand Prix.

    Although Whitmarsh claimed at the Malaysian Grand Prix that he knew nothing about Lewis Hamilton and McLaren's former sporting director Dave Ryan denying to stewards that there had been a radio order to let Jarno Trulli overtake, his comments in the aftermath of the race suggest he shared the line they told stewards that the Toyota driver had forced his way by.

    In a live interview with BBC Radio 5 shortly after the Melbourne race, Whitmarsh said: "Under the last safety car, Trulli's Toyota fell off the circuit and was on the grass. Lewis passed him as he could legitimately do so, and thereafter Trulli repassed under the safety car and the early indications from the stewards were that they felt that was incorrect. They are doing the full investigation as we speak and we will shortly learn if it is a third or a fourth place."

    In another interview that Whitmarsh is alleged to have conducted with BBC pitlane reporter Ted Kravitz, it is suggested he said: "Trulli then retook the place under the safety car, which ordinarily you wouldn't do. I know that the FIA are looking at it at the moment."
    Oeps.....
    Calmer than you are
    pi_67998053
    TVP voor het wachten op de uitspraak over de difusers...
    pi_67998220
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 16:08 schreef HPoi het volgende:
    [ afbeelding ]
    nu al een kwaliteitstopic...
    “ That was pretty fucking trippy... ”
    Pulp Fiction
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 april 2009 @ 11:12:18 #24
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67999216
    Die mag er best zijn ja
    Altijd onderweg naar het avontuur
      dinsdag 14 april 2009 @ 11:15:18 #25
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_67999311
    vandaag even volgen belangrijke uitspraak
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_67999593
    Volgens Autosport wordt het vonnis pas morgenmiddag verwacht
    quote:
    Speaking ahead of the ICA hearing that takes place in Paris today, with the verdict due to be issued tomorrow afternoon, Theissen thinks that the exciting start to the season has been skewed by the technical controversy.
    bron:Autosport
      dinsdag 14 april 2009 @ 11:23:36 #27
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67999630
    Ik ben benieuwd naar de uitspraak.. Als het legaal zal worden verklaart is dat wel een afgang mbt de kostenbesparingen dit jaar, daar de 7 teams zonder dubbele diffuser zo ongeveer een nieuwe wagen moeten bouwen
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_67999716
    maar dat hoort bij de sport... en ik dnek dat het voor de geloofwaardigheid van de sport het ook belangrijk dat ze goedgekeurt gaan worden
    pi_67999897
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 11:23 schreef bodylotion het volgende:
    Ik ben benieuwd naar de uitspraak.. Als het legaal zal worden verklaart is dat wel een afgang mbt de kostenbesparingen dit jaar, daar de 7 teams zonder diffuser zo ongeveer een nieuwe wagen moeten bouwen
    Dat hoeft niet. Ze mogen ook met de huidige diffuser rond blijven rijden. En de kosten zijn al gemaakt ook al worden ze illegaal verklaart, omdat een aantal teams al zo'n diffuser gebouwd hebben. En omgekeerd natuurlijk ook, omdat er drie teams zo'n diffuser hebben moeten er drie teams een nieuwe diffuser ontwikkelen omdat ze met de andere niet mogen rijden.

    Zelf ben ik van mening dat het een afgang voor de FIA is als de diffusers illegaal worden verklaard, omdat :

  • 1. De diffusers door de stewards van de GP's zijn goedgekeurd.
  • 2. Ook de FIA de diffusers al in een eerder stadium heeft goedgekeurd (in ieder geval die van Williams al meer dan een jaar geleden).
  • 3. De diffusers voldoen aan de technische reglementen van de FIA.
  • The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_68001095
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 11:29 schreef sasquatsch het volgende:

  • 3. De diffusers voldoen aan de technische reglementen van de FIA.
  • De diffusers zelf wel, maar wat ik er van begrepen heb is dat de gaten in de reference plane (die zorgen dat er lucht van onder de auto in de bovenste laag van de diffuser kan komen) niet legaal zouden zijn.

    Bij lezing van die regels krijg ik weer de indruk dat de teams zich wel veel vrijheid met de interpretatie hebben veroorloofd.
    quote:
    All parts lying on the reference and step planes, in addition to the transition between the two planes, must produce uniform, solid, hard, continuous, rigid (no degree of freedom in relation to the body/chassis unit), impervious surfaces under all circumstances.
    Fully enclosed holes are permitted in the surfaces lying on the reference and step planes provided no part of the car is visible through them when viewed from directly below.
    regel 3.12.5
    met "fully enclosed" bedoelen ze (neem ik aan) dat de omtrek van het gat een ononderbroken oppervlak moet zijn (al is het wel een tautologie, want zonder ononderbroken omtrek kun je per definitie geen gat hebben, dus misschien bedoelen ze toch iets anders...)

    Maar hoe moet je "no part of the car" lezen? Betekent dat, dat als je door zo'n gat in de reference plane kijkt, er alleen lucht te zien mag zijn, of is het voldoende als er boven het gat alleen de onderkant van de step plane te zien is? Dat laatste is niet wat er letterlijk staat, in mijn mening.
    pi_68001128
    TVP
    's Avonds een man, overdags rustig an
      dinsdag 14 april 2009 @ 12:14:44 #32
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68001495
    tVP
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_68004963
    Morgen de uitspraak. Ik ben heel erg benieuwd.
    's Avonds een man, overdags rustig an
    pi_68005423
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 12:02 schreef Ared het volgende:

    [..]

    De diffusers zelf wel, maar wat ik er van begrepen heb is dat de gaten in de reference plane (die zorgen dat er lucht van onder de auto in de bovenste laag van de diffuser kan komen) niet legaal zouden zijn.

    Bij lezing van die regels krijg ik weer de indruk dat de teams zich wel veel vrijheid met de interpretatie hebben veroorloofd.
    [..]

    regel 3.12.5
    met "fully enclosed" bedoelen ze (neem ik aan) dat de omtrek van het gat een ononderbroken oppervlak moet zijn (al is het wel een tautologie, want zonder ononderbroken omtrek kun je per definitie geen gat hebben, dus misschien bedoelen ze toch iets anders...)

    Maar hoe moet je "no part of the car" lezen? Betekent dat, dat als je door zo'n gat in de reference plane kijkt, er alleen lucht te zien mag zijn, of is het voldoende als er boven het gat alleen de onderkant van de step plane te zien is? Dat laatste is niet wat er letterlijk staat, in mijn mening.
    Fully enclosed is zoals ik het lees inderdaad een gat en geen inkeping (zoals in de bodemplaat van McLaren achter de sidepods).

    Afgezien van de diffusers van Toyota en Brawn (horizontale gaten) voldoet de Williams diffuser hier wel aan want de gaten zijn hier verticaal in de diffuser en niet horizontaal.

    Maar uit de volgende analyse haal ik dat de reference plane en step twee verschillende oppervlakten zijn, die niet aaneengesloten hoeven te zijn. Hier tussen kun je dus de gaten hebben die de lucht naar de diffuser aanvoeren.
    quote:
    (1) The rules don’t prevent double-decking as the diffuser is defined in the articles labelled ‘bodywork facing the ground’ - the upper tier does not face the ground.

    (2) The reference plan and step are not treated as a single continuous surface so holes can be carved in the step transition to feed more air to the diffuser.

    (3) A longer, higher central section that integrates with the rear crash structure is allowed - Toyota exploits this (think of this as a narrower version of the central section allowed last year).

    The prevailing view in the paddock is that the FIA will not outlaw the double-diffuser, at least not this season. Expect 75% of teams to be running them when the F1 circus lands in Europe.


    [ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 14-04-2009 14:31:36 ]
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      dinsdag 14 april 2009 @ 15:01:11 #35
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_68006938
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 18:41 schreef Sinister-D- het volgende:

    [..]

    Avatar is mooi stukje emotie
    * Sinister-D- denkt terug aan Brazil '08
    [..]

    Waar komt die avatar vandaan dan? Dat soort races maak ik nooit mee.
    Here we are now, entertain us.
      dinsdag 14 april 2009 @ 15:03:48 #36
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_68007028
    Goede analyses Ared en Sasquatsch!
    Persoonlijk verwacht ik dat de diffusers mogelijk verboden gaan worden, maar dat de gereden races zeker niet geschrapt gaan worden voor die teams. Het zou ook nog toegelaten kunnen worden met een straf (boete) voor het te creatief interpreteren van de regels ten behoeve van voordeel. Dat mag meen ik ook niet.
    Here we are now, entertain us.
      dinsdag 14 april 2009 @ 16:39:45 #37
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_68010538
    tvp heheh
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_68016668
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 15:01 schreef voyeur het volgende:

    [..]

    Waar komt die avatar vandaan dan? Dat soort races maak ik nooit mee.
    ? GP van Brazil vorig jaar.
      dinsdag 14 april 2009 @ 20:53:14 #39
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_68019078
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 19:45 schreef HPoi het volgende:

    [..]

    ? GP van Brazil vorig jaar.
    Mij dunkt dat Voyeur op mijn avatar doelde ipv die van Trystar waar ik weer op doelde

    Maar die van Trystar is idd van Brazilie '08
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      dinsdag 14 april 2009 @ 21:08:58 #40
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_68019676
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 20:53 schreef Sinister-D- het volgende:

    [..]

    Mij dunkt dat Voyeur op mijn avatar doelde ipv die van Trystar waar ik weer op doelde

    Maar die van Trystar is idd van Brazilie '08
    Yip
    Here we are now, entertain us.
      dinsdag 14 april 2009 @ 21:31:01 #41
    39256 Bonobo11
    Have a good time, all the time
    pi_68020449
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 20:05 schreef -Jean- het volgende:
    Kijktip!
    De meest succesvolle Nederlandse f1 coureur Jos the Boss is vanavond met zijn zoon Max Verstappen te gast bij Holland Sport om 20.25 op nl 3.

    Goede tijden:



    Was wel leuk item bij HS over Maxie, me dunkt dat Max wel met supermateriaal rijdt, 49 van de 50 races winnen
    Feyenoord!!! * Barça
    pi_68026066
    Het zou mooi zijn als we die over een paar jaar nog terug zien in de hoogste klasse
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 april 2009 @ 10:54:02 #43
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_68033280
    Vandaag is het 10 jaar geleden dat Dr. Harvey Postlethwaite overleed. Hij wist als ontwerper met beperkte middelen in de Formule 1 veel successen te boeken. Daarom heeft FOK!user sasquatsch aan hem een fraai historisch stuk gewijd.

    Historisch: Dr. Harvey Postlethwaite
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_68033776
    wanneer kunnen we de uitspraak verwachten? iemand een idee?
    "Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
      woensdag 15 april 2009 @ 11:11:36 #45
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_68033807
    Ik had gisteren eigenlijk al de uitspraak verwacht... ben benieuwd.
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      woensdag 15 april 2009 @ 11:12:50 #46
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_68033847
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 11:10 schreef TheClown1 het volgende:
    wanneer kunnen we de uitspraak verwachten? iemand een idee?
    http://f1.gpupdate.net/nl(...)rt-diffusers-legaal/ ??
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_68033898
    quote:
    Zo, weten we dat ook weer.
    pi_68033973
    Eerst het bericht op andere sites afwachten..
    Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
    FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
    pi_68033974
    mooi, zijn ze toch niet voor niets al 2 GPs legaal verklaard
    pi_68034037
    Ben even aan het zoeken gegaan op Youtube, maar kan geen video's meer vinden van de GP van Canada in 2000, persoonlijk vind ik dat Verstappens mooiste race ooit. En natuurlijk regende het daar ook weer eens

    Ben benieuwd naar de uitspraak... ben al aan 't duimen voor Brawn, Williams en Toyota.
    pi_68034091
    http://www.rtl.nl/(/sport(...)/090415_diffuser.xml
    zijn nu dus 2 sites die melden dat ze legaal zijn.
    pi_68034138
    quote:
    Hof van Beroep verklaart diffusers legaal
    15 april 2009

    De diffusers van Brawn GP, Williams en Toyota zijn legaal. Zo luidt de uitspraak van het Hof van Beroep van de internationale autosportbond FIA. Dit betekent dat de andere teams als de wiedeweerga vergelijkbare diffusers moeten ontwikkelen, om de achterstand die zij inmiddels hebben opgelopen, weer goed te maken.

    Renault, Ferrari, Red Bull en BMW hadden een protest ingediend tegen de legaliteit van de wagens van Brawn GP, Williams en Toyota, omdat zij vinden dat deze teams een diffuser op de auto hebben gezet die niet conform de regels is. Volgens de technische regels moet de bodem van de wagen geheel gesloten zijn, maar Brawn GP, Williams en Toyota hebben hun auto zo ontworpen dat de diffuser naar hun mening geen deel uitmaakt van de onderkant van de bolide. Volgens hen is het daarom wel toegestaan om openingen bij de diffuser te hebben. Deze openingen zou deze auto's meer neerwaartse druk opleveren, waardoor zij volgens experts per ronde wel drie tienden tot een halve seconde sneller zouden zijn.

    Het team van BMW was reeds begonnen aan de ontwikkeling van een nieuwe diffuser, voor het geval het Hof van Beroep tot deze beslissing zou komen.
    http://f1.gpupdate.net/nl(...)rt-diffusers-legaal/
    Legaal
    Where facts are few, experts are many.
    pi_68034153
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 11:21 schreef Aresdreams het volgende:
    http://www.rtl.nl/(/sport(...)/090415_diffuser.xml
    zijn nu dus 2 sites die melden dat ze legaal zijn.
    http://www.autosport.com/news/report.php/id/74475
    pi_68034243
    Legaal Ben wel blij dat ze het seizoen niet verneukt hebben.
    En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
    Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
      woensdag 15 april 2009 @ 11:29:16 #55
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68034346


    Button for WDC
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_68034404
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 11:29 schreef sanger het volgende:


    Button for WDC
    De nadere teams zullen nu ook een defuser krijgen, dus hij mag zijn borst nat maken. Halverwege het seizoen deze uitspraak nog maar eens nader bekijken
      woensdag 15 april 2009 @ 11:32:47 #57
    105393 IkWilbert
    -Tukker 4 life-
    pi_68034448
    Legaal, goed nieuws. Laat de grote inhaalslag maar komen
    * I intend to live forever, so far so good! *
    pi_68034532
    Gelukkig legaal inderdaad, nu ben ik benieuwd hoe snel de andere teams met een nieuwe diffusor komen en kunnen aanhaken. Wordt nog een leuk seizoen zo.
    -
    pi_68034821
    Eens zien welke teams in China met soortgelijke diffusers aan de start komen. Als ferrari daar niet bij zit dan is er echt iets goed mis.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      woensdag 15 april 2009 @ 11:57:19 #60
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_68035201
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 11:45 schreef ArcticBlizzard het volgende:
    Eens zien welke teams in China met soortgelijke diffusers aan de start komen. Als ferrari daar niet bij zit dan is er echt iets goed mis.
    Ferrari zal daar niet bij zitten, zij kunnen dit soort diffusers niet op deze auto bouwen omdat de versnellingsbak in de weg zit. Zal nog een paar races duren voor zij een oplossing hebben.
    pi_68035246
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 11:45 schreef ArcticBlizzard het volgende:
    Eens zien welke teams in China met soortgelijke diffusers aan de start komen. Als ferrari daar niet bij zit dan is er echt iets goed mis.
    hehe, bij hun beste adviseurs was toch "geen enkele twijfel" dat de designs illegaal waren...

    Het zal wel rethoriek geweest zijn, maar je moet er toch niet aan denken dat ze nog maar niet begonnen zijn met ontwikkelen, omdat ze toch niet geloofden dat het goedgekeurd zou worden.
      woensdag 15 april 2009 @ 12:01:13 #62
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_68035328
    met z'n EK helm toen
    Please, make yourself uncomfortable.
      woensdag 15 april 2009 @ 12:04:32 #63
    32597 ShaoliN
    *BLiNg bLiNG*
    pi_68035415
    Ben echt benieuwd hoe snel de andere auto's zijn met de nieuwe diffusors. Ik vind het sowieso al mooi om te zien dat de Brawn sneller is dan de Williams en de Toyota. Het is niet zomaar gezegd dat de McLaren en Ferrari hier makkelijk aan voorbij gaan straks.
      woensdag 15 april 2009 @ 12:07:17 #64
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_68035488
    Justice for all .
    -
    pi_68035631
    Huur deze plek voor ¤100 per maand!
    pi_68035634
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 11:57 schreef Tarado het volgende:

    [..]

    Ferrari zal daar niet bij zitten, zij kunnen dit soort diffusers niet op deze auto bouwen omdat de versnellingsbak in de weg zit. Zal nog een paar races duren voor zij een oplossing hebben.
    Dat is toch het probleem van McLaren!? Brawn GP heeft alleen de motor van McLaren omdat de bak in de weg zou zitten voor een diffuser.
    pi_68035705
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 12:04 schreef ShaoliN het volgende:
    Ben echt benieuwd hoe snel de andere auto's zijn met de nieuwe diffusors. Ik vind het sowieso al mooi om te zien dat de Brawn sneller is dan de Williams en de Toyota. Het is niet zomaar gezegd dat de McLaren en Ferrari hier makkelijk aan voorbij gaan straks.
    McLaren is nu ook al niet het snelste team zonder diffuser. Als iemand er voordeel bij gaat hebben, verwacht ik dat het vooral BMW is. Die kunnen het tempo vooraan nu al bijna volgen, en zover ik weet hebben zij geen grote design problemen bij het implementeren van de nieuwe diffuser.
      woensdag 15 april 2009 @ 12:15:48 #68
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_68035741
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 11:57 schreef Tarado het volgende:

    [..]

    Ferrari zal daar niet bij zitten, zij kunnen dit soort diffusers niet op deze auto bouwen omdat de versnellingsbak in de weg zit. Zal nog een paar races duren voor zij een oplossing hebben.

    Gezien het budget van Ferrari mag je wel aannemen dat zij al sinds race 1 bezig zijn om ook een auto te ontwikkelen met zulke diffusers. Omdat het duidelijk was dat het legaal verklaard zou worden.
    Als ze daar geen rekening mee hebben gehouden is dat nog een grotere fail dan de pitstactiek van Raikkonen tijdens de afgelopen race.
    -
    pi_68035777
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 12:15 schreef Dr.Daggla het volgende:

    [..]

    Gezien het budget van Ferrari mag je wel aannemen dat zij al sinds race 1 bezig zijn om ook een auto te ontwikkelen met zulke diffusers. Omdat het duidelijk was dat het legaal verklaard zou worden.
    Als ze daar geen rekening mee hebben gehouden is dat nog een grotere fail dan de pitstactiek van Raikkonen tijdens de afgelopen race.
    Dat was het idee van de schoenmaker.
      woensdag 15 april 2009 @ 12:18:46 #70
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_68035835
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 12:17 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    Dat was het idee van de schoenmaker.
    Wie het ook was, het liep iig op een epic uit. .
    -
      woensdag 15 april 2009 @ 13:10:21 #71
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68037403
    Schoenmaker blijf bij je leest
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 15 april 2009 @ 13:10:50 #72
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68037420
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 11:31 schreef Tarabass het volgende:

    [..]

    De nadere teams zullen nu ook een defuser krijgen, dus hij mag zijn borst nat maken. Halverwege het seizoen deze uitspraak nog maar eens nader bekijken
    Maar voordat die echt goed werkt op de bolide is een ander verhaal. En Brawn zit ondertussen ook niet stil denk ik
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 15 april 2009 @ 13:11:32 #73
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68037439
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 12:12 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    Dat is toch het probleem van McLaren!? Brawn GP heeft alleen de motor van McLaren omdat de bak in de weg zou zitten voor een diffuser.
    McLaren
    Red Bull Racing
    Ferrari

    Dat zijn de teams die volgens de geruchten de meeste problemen zullen hebben ivm versnellingsbak.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 15 april 2009 @ 13:25:56 #74
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_68037779
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 12:17 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    Dat was het idee van de schoenmaker.
    "The critics aimed at Schumacher are totally idiotic. His contract with Ferrari is to expire at the end of the season and I don't know if it's going to be extended. The attack on Schumacher doesn't make any sense. He knows everyone and he was only at Sepang by accident. The decisions from the pit wall were taken by the team, not by him,” revealed Webber for Italian newspaper Gazzetta dello Sport.
    pi_68038180
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 13:25 schreef Tarado het volgende:

    [..]

    "The critics aimed at Schumacher are totally idiotic. His contract with Ferrari is to expire at the end of the season and I don't know if it's going to be extended. The attack on Schumacher doesn't make any sense. He knows everyone and he was only at Sepang by accident. The decisions from the pit wall were taken by the team, not by him,” revealed Webber for Italian newspaper Gazzetta dello Sport.
    Het zou zomaar kunnen ik immers de info van Mol gekregen.
    pi_68038424
    En dan nog... als Schumacher die fout indd had gemaakt, wat dan nog? Als Schumacher in de toekomst een teambaas wil zijn of net zo'n brein als Brawn, moet hij nog veel leren. En van dit soort fouten leer je dan wel. Laat hem lekker. Alsof hij vanuit z'n racestoeltje gelijk een geweldig teammanager zou zijn...

    En nee, ik ben geen fan van hem, ik vind het alleen heel menselijk, als hij al die fout had gemaakt, niet zo zwaar had moeten worden belicht in de media.
    pi_68038732
    Legaal overwinning der F1 en een dikke vette vinger voor die rode rukkers
    pi_68038777
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 14:01 schreef TJDoornbos het volgende:
    Legaal overwinning der F1 en een dikke vette vinger voor die rode rukkers
    En de zilveren, blauwe en wit/blauwe.
      woensdag 15 april 2009 @ 14:06:36 #79
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_68038855
    Oh wat ben ik benieuwd naar vrijdag!!
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
    pi_68038951
    Ik ook (TVP)
      woensdag 15 april 2009 @ 14:23:32 #81
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_68039299
    Ferrari en McLaren zullen moeten opschieten met de diffuser.. Red-Bull en BMW komen nu ook wel aardig mee
    Please, make yourself uncomfortable.
      woensdag 15 april 2009 @ 14:29:32 #82
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_68039444
    Ik had wel verwacht dat die diffusers legaal zouden worden verklaard. Nou ja, dan kan ik dit seizoen als verloren beschouwen. Op naar 2010 .

    Oh nee wacht, volgend jaar is de F1 helemaal verwoest .
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      woensdag 15 april 2009 @ 14:45:28 #83
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_68039869
    Rory Byrne: ‘Diffusors Brawn GP zijn illegaal’

    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
    pi_68040321
    De diffusers zijn goed bevonden en dus legaal...kunnen we nu dan gewoon gaan racen zonder al het gezeik?
    “ That was pretty fucking trippy... ”
    Pulp Fiction
      woensdag 15 april 2009 @ 15:01:28 #85
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_68040342
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 12:12 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    Dat is toch het probleem van McLaren!? Brawn GP heeft alleen de motor van McLaren omdat de bak in de weg zou zitten voor een diffuser.
    Ik denk dat McLaren er allang 1 heeft, alleen nog niet in heeft durven zetten (als je ziet hoe de FIA ze onder een loep houdt):
    - Ze hebben geen protest ingediend
    - Ze houden zich angstvallig stil, andere teams heb ik er toch over gehoord!
    - Ze reden in de wintertest met de 2008-vleugel om zo downforce te simuleren (wel apart als je dat doet terwijl je weet dat het een stuk minder zal zijn in 2009 tenzij.... jaaa tenzij je iets hebt waarmee het nadeel van de 2009 vleugel een stuk minder wordt wat in de eerste races niet het geval was)
    - Bij Brawn GP betrokken... wie gelooft er nu dat ze alleen die motoren op de post hebben gedaan ipv even daar gekeken of het allemaal wel kan en past?
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_68040816
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 15:00 schreef David Letterman het volgende:
    De diffusers zijn goed bevonden en dus legaal...kunnen we nu dan gewoon gaan racen zonder al het gezeik?
    nee, over twee weken staat eerst de zaak tegen McLaren nog op het programma.

    Maar met een beetje geluk zien we in de tussentijd wel twee mooie GP's
    pi_68041051
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 15:15 schreef Ared het volgende:

    [..]

    nee, over twee weken staat eerst de zaak tegen McLaren nog op het programma.

    oh ja, dat speelt ook nog...idd maar hopen op wat mooie gp's
    “ That was pretty fucking trippy... ”
    Pulp Fiction
      woensdag 15 april 2009 @ 15:28:02 #88
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_68041274
    Als het een beetje mee zit hebben we weer wat regen in China en als het regent is het over het algemeen altijd wel een mooie GP
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
    pi_68041940
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 15:28 schreef Jezza het volgende:
    Als het een beetje mee zit hebben we weer wat regen in China en als het regent is het over het algemeen altijd wel een mooie GP
    Niet voor Ferrari
      woensdag 15 april 2009 @ 15:55:52 #90
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68042188
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 15:01 schreef nils7 het volgende:
    wie gelooft er nu dat ze alleen die motoren op de post hebben gedaan ipv even daar gekeken of het allemaal wel kan en past?
    Maak je dan maar op voor het volgende spionageschandaal. McLaren heeft namelijk (net als bij Force India) gewoon personeel uitgehuurd samen met de levering van de motoren. Mocht McLaren het dan weten zonder dat Brawn dat aan hun heeft verteld (wat ik me niet kan indenken eerlijk gezegd) dan kan dat alleen zijn door een werknemer die het heeft doorgebriefd.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_68042786
    Die uitgehuurde mannetjes zitten toch alleen maar naar telemetry van de motor te koekeloeren.. Kan me niet voorstellen dat ze de bouwtekeneningen van de diffuser en aangemeten onderdelen onder ogen krijgen of toegang toe hebben?
    Where facts are few, experts are many.
      woensdag 15 april 2009 @ 16:26:27 #92
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_68043316
    Domenicali:

    "Dit zal natuurlijk tijd en geld kosten. We zullen dan ook onze krachten dubbelen om het team weer op het hoogste niveau van competitiviteit terug te krijgen." GPupdate


    Bedoelt hij nou dat ze 2x zo hard gaan werken of dat ze 2x zoveel personeel nemen ?
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
      woensdag 15 april 2009 @ 16:52:10 #93
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_68044145
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 15:55 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Maak je dan maar op voor het volgende spionageschandaal. McLaren heeft namelijk (net als bij Force India) gewoon personeel uitgehuurd samen met de levering van de motoren. Mocht McLaren het dan weten zonder dat Brawn dat aan hun heeft verteld (wat ik me niet kan indenken eerlijk gezegd) dan kan dat alleen zijn door een werknemer die het heeft doorgebriefd.
    Het is geen personeel van Mclaren maar personeel van Mercedes (ex Ilmor) dat de motoren doet.

    Ik wil met jou niet meer wedden maar ik denk niet dat Mclaren het lek al boven heeft komend weekend, een diifusor aanpassen levert ongeveer 0,2 sec op. De hele auto met diffusor aanpasssen 0,5 sec. De achterstand van Mclaren is groter dan dat.
      woensdag 15 april 2009 @ 16:52:31 #94
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68044158
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 16:13 schreef Atreidez het volgende:
    Die uitgehuurde mannetjes zitten toch alleen maar naar telemetry van de motor te koekeloeren.. Kan me niet voorstellen dat ze de bouwtekeneningen van de diffuser en aangemeten onderdelen onder ogen krijgen of toegang toe hebben?
    Misschien niet de tekeningen, maar toch zeker wel de bolide tijden sbv. testsessies.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 15 april 2009 @ 16:53:00 #95
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68044179
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 16:26 schreef Jezza het volgende:
    Domenicali:

    "Dit zal natuurlijk tijd en geld kosten. We zullen dan ook onze krachten dubbelen om het team weer op het hoogste niveau van competitiviteit terug te krijgen." GPupdate


    Bedoelt hij nou dat ze 2x zo hard gaan werken of dat ze 2x zoveel personeel nemen ?
    Een combinatie van wellicht
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_68049365
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 12:14 schreef Ared het volgende:

    [..]

    McLaren is nu ook al niet het snelste team zonder diffuser. Als iemand er voordeel bij gaat hebben, verwacht ik dat het vooral BMW is. Die kunnen het tempo vooraan nu al bijna volgen, en zover ik weet hebben zij geen grote design problemen bij het implementeren van de nieuwe diffuser.
    Wat dacht je van Red Bull? Die volgen het tempo ook behoorlijk zonder al die poespas
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_68051623
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 16:52 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Misschien niet de tekeningen, maar toch zeker wel de bolide tijden sbv. testsessies.
    Die hebben ze ook al tijdens de laatste testsessies gezien waar ze zelf bij waren. En op basis van wat ik op Internet heb gezien de afgelopen maand, weet ik ook wel hoe zo'n diffuser in elkaar steekt. Even een ontwerpje maken en in de windtunnel uittesten en je weet of het werkt.

    Het gerucht ging al dat McLaren er een zou hebben (en ermee getest heeft op de allerlaatste testdag) maar er nog niet op durfden te zetten omdat ze dachten dat deze misschien illegaal was.

    En het is logisch dat McLaren geen protest heeft ingediend omdat Brawn GP met Mercedes motoren rijdt. Dat is goede reclame voor Mercedes die tevens aandeelhouder van McLaren is. Het zou vanuit Mercedes standpunt onverstandig zijn om daar tegen in te gaan.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      woensdag 15 april 2009 @ 20:59:26 #98
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_68052276
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 15:01 schreef nils7 het volgende:

    [..]

    Ik denk dat McLaren er allang 1 heeft, alleen nog niet in heeft durven zetten (als je ziet hoe de FIA ze onder een loep houdt):
    - Ze hebben geen protest ingediend
    - Ze houden zich angstvallig stil, andere teams heb ik er toch over gehoord!
    - Ze reden in de wintertest met de 2008-vleugel om zo downforce te simuleren (wel apart als je dat doet terwijl je weet dat het een stuk minder zal zijn in 2009 tenzij.... jaaa tenzij je iets hebt waarmee het nadeel van de 2009 vleugel een stuk minder wordt wat in de eerste races niet het geval was)
    - Bij Brawn GP betrokken... wie gelooft er nu dat ze alleen die motoren op de post hebben gedaan ipv even daar gekeken of het allemaal wel kan en past?
    Ik kan me in deze theorie wel in vinden Al is ie misschien een beetje ver gezocht, maar er zou wel eens een kern van waarheid in kunnen zitten
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      woensdag 15 april 2009 @ 22:12:24 #99
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68054906
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 19:42 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Wat dacht je van Red Bull? Die volgen het tempo ook behoorlijk zonder al die poespas
    Maar die hebben al aangegeven dat ze de diffuser niet zonder meer kunnen toepassen vanwege de versnellingsbak.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_68055071
    En dan komt Force India ineens met een super diffuser en wint Giancarlo Fisichella weer eens een GP!
    pi_68055599
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 22:17 schreef HPoi het volgende:
    En dan komt Force India ineens met een super diffuser en wint Giancarlo Fisichella weer eens een GP!
    Dream on
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')