Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009quote:29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
Oef jah.. 2006quote:
Die moet je eigenlijk standaard een stuk of tien door de pitlane hebben wandelen iedere GP.quote:
quote:Op maandag 13 april 2009 16:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die moet je eigenlijk standaard een stuk of tien door de pitlane hebben wandelen iedere GP.
Compenseert een beetje voor Kubica.
quote:Op maandag 13 april 2009 16:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die moet je eigenlijk standaard een stuk of tien door de pitlane hebben wandelen iedere GP.
Compenseert een beetje voor Kubica.
Avatar is mooi stukje emotiequote:
quote:
Oeps.....quote:The FIA has written to the BBC to ask for copies of interviews McLaren team principal Martin Whitmarsh conducted with the broadcaster in the immediate aftermath of the Australian Grand Prix.
Although Whitmarsh claimed at the Malaysian Grand Prix that he knew nothing about Lewis Hamilton and McLaren's former sporting director Dave Ryan denying to stewards that there had been a radio order to let Jarno Trulli overtake, his comments in the aftermath of the race suggest he shared the line they told stewards that the Toyota driver had forced his way by.
In a live interview with BBC Radio 5 shortly after the Melbourne race, Whitmarsh said: "Under the last safety car, Trulli's Toyota fell off the circuit and was on the grass. Lewis passed him as he could legitimately do so, and thereafter Trulli repassed under the safety car and the early indications from the stewards were that they felt that was incorrect. They are doing the full investigation as we speak and we will shortly learn if it is a third or a fourth place."
In another interview that Whitmarsh is alleged to have conducted with BBC pitlane reporter Ted Kravitz, it is suggested he said: "Trulli then retook the place under the safety car, which ordinarily you wouldn't do. I know that the FIA are looking at it at the moment."
bron:Autosportquote:Speaking ahead of the ICA hearing that takes place in Paris today, with the verdict due to be issued tomorrow afternoon, Theissen thinks that the exciting start to the season has been skewed by the technical controversy.
Dat hoeft niet. Ze mogen ook met de huidige diffuser rond blijven rijden. En de kosten zijn al gemaakt ook al worden ze illegaal verklaart, omdat een aantal teams al zo'n diffuser gebouwd hebben. En omgekeerd natuurlijk ook, omdat er drie teams zo'n diffuser hebben moeten er drie teams een nieuwe diffuser ontwikkelen omdat ze met de andere niet mogen rijden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:23 schreef bodylotion het volgende:
Ik ben benieuwd naar de uitspraak.. Als het legaal zal worden verklaart is dat wel een afgang mbt de kostenbesparingen dit jaar, daar de 7 teams zonder diffuser zo ongeveer een nieuwe wagen moeten bouwen
De diffusers zelf wel, maar wat ik er van begrepen heb is dat de gaten in de reference plane (die zorgen dat er lucht van onder de auto in de bovenste laag van de diffuser kan komen) niet legaal zouden zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:29 schreef sasquatsch het volgende:3. De diffusers voldoen aan de technische reglementen van de FIA.
regel 3.12.5quote:All parts lying on the reference and step planes, in addition to the transition between the two planes, must produce uniform, solid, hard, continuous, rigid (no degree of freedom in relation to the body/chassis unit), impervious surfaces under all circumstances.
Fully enclosed holes are permitted in the surfaces lying on the reference and step planes provided no part of the car is visible through them when viewed from directly below.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |