abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68034091
http://www.rtl.nl/(/sport(...)/090415_diffuser.xml
zijn nu dus 2 sites die melden dat ze legaal zijn.
pi_68034138
quote:
Hof van Beroep verklaart diffusers legaal
15 april 2009

De diffusers van Brawn GP, Williams en Toyota zijn legaal. Zo luidt de uitspraak van het Hof van Beroep van de internationale autosportbond FIA. Dit betekent dat de andere teams als de wiedeweerga vergelijkbare diffusers moeten ontwikkelen, om de achterstand die zij inmiddels hebben opgelopen, weer goed te maken.

Renault, Ferrari, Red Bull en BMW hadden een protest ingediend tegen de legaliteit van de wagens van Brawn GP, Williams en Toyota, omdat zij vinden dat deze teams een diffuser op de auto hebben gezet die niet conform de regels is. Volgens de technische regels moet de bodem van de wagen geheel gesloten zijn, maar Brawn GP, Williams en Toyota hebben hun auto zo ontworpen dat de diffuser naar hun mening geen deel uitmaakt van de onderkant van de bolide. Volgens hen is het daarom wel toegestaan om openingen bij de diffuser te hebben. Deze openingen zou deze auto's meer neerwaartse druk opleveren, waardoor zij volgens experts per ronde wel drie tienden tot een halve seconde sneller zouden zijn.

Het team van BMW was reeds begonnen aan de ontwikkeling van een nieuwe diffuser, voor het geval het Hof van Beroep tot deze beslissing zou komen.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)rt-diffusers-legaal/
Legaal
Where facts are few, experts are many.
pi_68034153
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:21 schreef Aresdreams het volgende:
http://www.rtl.nl/(/sport(...)/090415_diffuser.xml
zijn nu dus 2 sites die melden dat ze legaal zijn.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/74475
pi_68034243
Legaal Ben wel blij dat ze het seizoen niet verneukt hebben.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  woensdag 15 april 2009 @ 11:29:16 #55
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68034346

Button for WDC
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_68034404
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:29 schreef sanger het volgende:

Button for WDC
De nadere teams zullen nu ook een defuser krijgen, dus hij mag zijn borst nat maken. Halverwege het seizoen deze uitspraak nog maar eens nader bekijken
  woensdag 15 april 2009 @ 11:32:47 #57
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_68034448
Legaal, goed nieuws. Laat de grote inhaalslag maar komen
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_68034532
Gelukkig legaal inderdaad, nu ben ik benieuwd hoe snel de andere teams met een nieuwe diffusor komen en kunnen aanhaken. Wordt nog een leuk seizoen zo.
-
pi_68034821
Eens zien welke teams in China met soortgelijke diffusers aan de start komen. Als ferrari daar niet bij zit dan is er echt iets goed mis.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 15 april 2009 @ 11:57:19 #60
131800 Tarado
capô de fusca
pi_68035201
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:45 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Eens zien welke teams in China met soortgelijke diffusers aan de start komen. Als ferrari daar niet bij zit dan is er echt iets goed mis.
Ferrari zal daar niet bij zitten, zij kunnen dit soort diffusers niet op deze auto bouwen omdat de versnellingsbak in de weg zit. Zal nog een paar races duren voor zij een oplossing hebben.
pi_68035246
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:45 schreef ArcticBlizzard het volgende:
hehe, bij hun beste adviseurs was toch "geen enkele twijfel" dat de designs illegaal waren...

Het zal wel rethoriek geweest zijn, maar je moet er toch niet aan denken dat ze nog maar niet begonnen zijn met ontwikkelen, omdat ze toch niet geloofden dat het goedgekeurd zou worden.
  woensdag 15 april 2009 @ 12:01:13 #62
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68035328
met z'n EK helm toen
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 15 april 2009 @ 12:04:32 #63
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_68035415
Ben echt benieuwd hoe snel de andere auto's zijn met de nieuwe diffusors. Ik vind het sowieso al mooi om te zien dat de Brawn sneller is dan de Williams en de Toyota. Het is niet zomaar gezegd dat de McLaren en Ferrari hier makkelijk aan voorbij gaan straks.
  woensdag 15 april 2009 @ 12:07:17 #64
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68035488
Justice for all .
-
pi_68035631
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
pi_68035634
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ferrari zal daar niet bij zitten, zij kunnen dit soort diffusers niet op deze auto bouwen omdat de versnellingsbak in de weg zit. Zal nog een paar races duren voor zij een oplossing hebben.
Dat is toch het probleem van McLaren!? Brawn GP heeft alleen de motor van McLaren omdat de bak in de weg zou zitten voor een diffuser.
pi_68035705
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:04 schreef ShaoliN het volgende:
Ben echt benieuwd hoe snel de andere auto's zijn met de nieuwe diffusors. Ik vind het sowieso al mooi om te zien dat de Brawn sneller is dan de Williams en de Toyota. Het is niet zomaar gezegd dat de McLaren en Ferrari hier makkelijk aan voorbij gaan straks.
McLaren is nu ook al niet het snelste team zonder diffuser. Als iemand er voordeel bij gaat hebben, verwacht ik dat het vooral BMW is. Die kunnen het tempo vooraan nu al bijna volgen, en zover ik weet hebben zij geen grote design problemen bij het implementeren van de nieuwe diffuser.
  woensdag 15 april 2009 @ 12:15:48 #68
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68035741
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

Gezien het budget van Ferrari mag je wel aannemen dat zij al sinds race 1 bezig zijn om ook een auto te ontwikkelen met zulke diffusers. Omdat het duidelijk was dat het legaal verklaard zou worden.
Als ze daar geen rekening mee hebben gehouden is dat nog een grotere fail dan de pitstactiek van Raikkonen tijdens de afgelopen race.
-
pi_68035777
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:15 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Gezien het budget van Ferrari mag je wel aannemen dat zij al sinds race 1 bezig zijn om ook een auto te ontwikkelen met zulke diffusers. Omdat het duidelijk was dat het legaal verklaard zou worden.
Als ze daar geen rekening mee hebben gehouden is dat nog een grotere fail dan de pitstactiek van Raikkonen tijdens de afgelopen race.
Dat was het idee van de schoenmaker.
  woensdag 15 april 2009 @ 12:18:46 #70
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68035835
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:17 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Wie het ook was, het liep iig op een epic uit. .
-
  woensdag 15 april 2009 @ 13:10:21 #71
65960 sanger
pi_68037403
Schoenmaker blijf bij je leest
  woensdag 15 april 2009 @ 13:10:50 #72
65960 sanger
pi_68037420
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:31 schreef Tarabass het volgende:

[..]

De nadere teams zullen nu ook een defuser krijgen, dus hij mag zijn borst nat maken. Halverwege het seizoen deze uitspraak nog maar eens nader bekijken
Maar voordat die echt goed werkt op de bolide is een ander verhaal. En Brawn zit ondertussen ook niet stil denk ik
  woensdag 15 april 2009 @ 13:11:32 #73
65960 sanger
pi_68037439
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:12 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dat is toch het probleem van McLaren!? Brawn GP heeft alleen de motor van McLaren omdat de bak in de weg zou zitten voor een diffuser.
McLaren
Red Bull Racing
Ferrari

Dat zijn de teams die volgens de geruchten de meeste problemen zullen hebben ivm versnellingsbak.
  woensdag 15 april 2009 @ 13:25:56 #74
131800 Tarado
capô de fusca
pi_68037779
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:17 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

"The critics aimed at Schumacher are totally idiotic. His contract with Ferrari is to expire at the end of the season and I don't know if it's going to be extended. The attack on Schumacher doesn't make any sense. He knows everyone and he was only at Sepang by accident. The decisions from the pit wall were taken by the team, not by him,” revealed Webber for Italian newspaper Gazzetta dello Sport.
pi_68038180
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

"The critics aimed at Schumacher are totally idiotic. His contract with Ferrari is to expire at the end of the season and I don't know if it's going to be extended. The attack on Schumacher doesn't make any sense. He knows everyone and he was only at Sepang by accident. The decisions from the pit wall were taken by the team, not by him,” revealed Webber for Italian newspaper Gazzetta dello Sport.
Het zou zomaar kunnen ik immers de info van Mol gekregen.
pi_68038424
En dan nog... als Schumacher die fout indd had gemaakt, wat dan nog? Als Schumacher in de toekomst een teambaas wil zijn of net zo'n brein als Brawn, moet hij nog veel leren. En van dit soort fouten leer je dan wel. Laat hem lekker. Alsof hij vanuit z'n racestoeltje gelijk een geweldig teammanager zou zijn...

En nee, ik ben geen fan van hem, ik vind het alleen heel menselijk, als hij al die fout had gemaakt, niet zo zwaar had moeten worden belicht in de media.
pi_68038732
Legaal overwinning der F1 en een dikke vette vinger voor die rode rukkers
pi_68038777
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:01 schreef TJDoornbos het volgende:
Legaal overwinning der F1 en een dikke vette vinger voor die rode rukkers
En de zilveren, blauwe en wit/blauwe.
  woensdag 15 april 2009 @ 14:06:36 #79
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_68038855
Oh wat ben ik benieuwd naar vrijdag!!
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_68038951
Ik ook (TVP)
  woensdag 15 april 2009 @ 14:23:32 #81
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68039299
Ferrari en McLaren zullen moeten opschieten met de diffuser.. Red-Bull en BMW komen nu ook wel aardig mee
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 15 april 2009 @ 14:29:32 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_68039444
Ik had wel verwacht dat die diffusers legaal zouden worden verklaard. Nou ja, dan kan ik dit seizoen als verloren beschouwen. Op naar 2010 .

Oh nee wacht, volgend jaar is de F1 helemaal verwoest .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 15 april 2009 @ 14:45:28 #83
249783 Jezza
pi_68039869
Rory Byrne: ‘Diffusors Brawn GP zijn illegaal’

"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_68040321
De diffusers zijn goed bevonden en dus legaal...kunnen we nu dan gewoon gaan racen zonder al het gezeik?
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  woensdag 15 april 2009 @ 15:01:28 #85
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_68040342
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:12 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ik denk dat McLaren er allang 1 heeft, alleen nog niet in heeft durven zetten (als je ziet hoe de FIA ze onder een loep houdt):
- Ze hebben geen protest ingediend
- Ze houden zich angstvallig stil, andere teams heb ik er toch over gehoord!
- Ze reden in de wintertest met de 2008-vleugel om zo downforce te simuleren (wel apart als je dat doet terwijl je weet dat het een stuk minder zal zijn in 2009 tenzij.... jaaa tenzij je iets hebt waarmee het nadeel van de 2009 vleugel een stuk minder wordt wat in de eerste races niet het geval was)
- Bij Brawn GP betrokken... wie gelooft er nu dat ze alleen die motoren op de post hebben gedaan ipv even daar gekeken of het allemaal wel kan en past?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_68040816
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:00 schreef David Letterman het volgende:
De diffusers zijn goed bevonden en dus legaal...kunnen we nu dan gewoon gaan racen zonder al het gezeik?
nee, over twee weken staat eerst de zaak tegen McLaren nog op het programma.

Maar met een beetje geluk zien we in de tussentijd wel twee mooie GP's
pi_68041051
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:15 schreef Ared het volgende:

[..]

nee, over twee weken staat eerst de zaak tegen McLaren nog op het programma.

oh ja, dat speelt ook nog...idd maar hopen op wat mooie gp's
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  woensdag 15 april 2009 @ 15:28:02 #88
249783 Jezza
pi_68041274
Als het een beetje mee zit hebben we weer wat regen in China en als het regent is het over het algemeen altijd wel een mooie GP
pi_68041940
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:28 schreef Jezza het volgende:
Als het een beetje mee zit hebben we weer wat regen in China en als het regent is het over het algemeen altijd wel een mooie GP
Niet voor Ferrari
  woensdag 15 april 2009 @ 15:55:52 #90
65960 sanger
pi_68042188
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:01 schreef nils7 het volgende:
wie gelooft er nu dat ze alleen die motoren op de post hebben gedaan ipv even daar gekeken of het allemaal wel kan en past?
Maak je dan maar op voor het volgende spionageschandaal. McLaren heeft namelijk (net als bij Force India) gewoon personeel uitgehuurd samen met de levering van de motoren. Mocht McLaren het dan weten zonder dat Brawn dat aan hun heeft verteld (wat ik me niet kan indenken eerlijk gezegd) dan kan dat alleen zijn door een werknemer die het heeft doorgebriefd.
pi_68042786
Die uitgehuurde mannetjes zitten toch alleen maar naar telemetry van de motor te koekeloeren.. Kan me niet voorstellen dat ze de bouwtekeneningen van de diffuser en aangemeten onderdelen onder ogen krijgen of toegang toe hebben?
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 15 april 2009 @ 16:26:27 #92
249783 Jezza
pi_68043316
Domenicali:

"Dit zal natuurlijk tijd en geld kosten. We zullen dan ook onze krachten dubbelen om het team weer op het hoogste niveau van competitiviteit terug te krijgen." GPupdate

Bedoelt hij nou dat ze 2x zo hard gaan werken of dat ze 2x zoveel personeel nemen ?
  woensdag 15 april 2009 @ 16:52:10 #93
131800 Tarado
capô de fusca
pi_68044145
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:55 schreef sanger het volgende:

[..]

Maak je dan maar op voor het volgende spionageschandaal. McLaren heeft namelijk (net als bij Force India) gewoon personeel uitgehuurd samen met de levering van de motoren. Mocht McLaren het dan weten zonder dat Brawn dat aan hun heeft verteld (wat ik me niet kan indenken eerlijk gezegd) dan kan dat alleen zijn door een werknemer die het heeft doorgebriefd.
Het is geen personeel van Mclaren maar personeel van Mercedes (ex Ilmor) dat de motoren doet.

Ik wil met jou niet meer wedden maar ik denk niet dat Mclaren het lek al boven heeft komend weekend, een diifusor aanpassen levert ongeveer 0,2 sec op. De hele auto met diffusor aanpasssen 0,5 sec. De achterstand van Mclaren is groter dan dat.
  woensdag 15 april 2009 @ 16:52:31 #94
65960 sanger
pi_68044158
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:13 schreef Atreidez het volgende:
Die uitgehuurde mannetjes zitten toch alleen maar naar telemetry van de motor te koekeloeren.. Kan me niet voorstellen dat ze de bouwtekeneningen van de diffuser en aangemeten onderdelen onder ogen krijgen of toegang toe hebben?
Misschien niet de tekeningen, maar toch zeker wel de bolide tijden sbv. testsessies.
  woensdag 15 april 2009 @ 16:53:00 #95
65960 sanger
pi_68044179
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:26 schreef Jezza het volgende:
Domenicali:

"Dit zal natuurlijk tijd en geld kosten. We zullen dan ook onze krachten dubbelen om het team weer op het hoogste niveau van competitiviteit terug te krijgen." GPupdate

Bedoelt hij nou dat ze 2x zo hard gaan werken of dat ze 2x zoveel personeel nemen ?
Een combinatie van wellicht
pi_68049365
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:14 schreef Ared het volgende:

[..]

McLaren is nu ook al niet het snelste team zonder diffuser. Als iemand er voordeel bij gaat hebben, verwacht ik dat het vooral BMW is. Die kunnen het tempo vooraan nu al bijna volgen, en zover ik weet hebben zij geen grote design problemen bij het implementeren van de nieuwe diffuser.
Wat dacht je van Red Bull? Die volgen het tempo ook behoorlijk zonder al die poespas
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68051623
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Misschien niet de tekeningen, maar toch zeker wel de bolide tijden sbv. testsessies.
Die hebben ze ook al tijdens de laatste testsessies gezien waar ze zelf bij waren. En op basis van wat ik op Internet heb gezien de afgelopen maand, weet ik ook wel hoe zo'n diffuser in elkaar steekt. Even een ontwerpje maken en in de windtunnel uittesten en je weet of het werkt.

Het gerucht ging al dat McLaren er een zou hebben (en ermee getest heeft op de allerlaatste testdag) maar er nog niet op durfden te zetten omdat ze dachten dat deze misschien illegaal was.

En het is logisch dat McLaren geen protest heeft ingediend omdat Brawn GP met Mercedes motoren rijdt. Dat is goede reclame voor Mercedes die tevens aandeelhouder van McLaren is. Het zou vanuit Mercedes standpunt onverstandig zijn om daar tegen in te gaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 15 april 2009 @ 20:59:26 #98
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_68052276
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:01 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik denk dat McLaren er allang 1 heeft, alleen nog niet in heeft durven zetten (als je ziet hoe de FIA ze onder een loep houdt):
- Ze hebben geen protest ingediend
- Ze houden zich angstvallig stil, andere teams heb ik er toch over gehoord!
- Ze reden in de wintertest met de 2008-vleugel om zo downforce te simuleren (wel apart als je dat doet terwijl je weet dat het een stuk minder zal zijn in 2009 tenzij.... jaaa tenzij je iets hebt waarmee het nadeel van de 2009 vleugel een stuk minder wordt wat in de eerste races niet het geval was)
- Bij Brawn GP betrokken... wie gelooft er nu dat ze alleen die motoren op de post hebben gedaan ipv even daar gekeken of het allemaal wel kan en past?
Ik kan me in deze theorie wel in vinden Al is ie misschien een beetje ver gezocht, maar er zou wel eens een kern van waarheid in kunnen zitten
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 15 april 2009 @ 22:12:24 #99
65960 sanger
pi_68054906
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:42 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat dacht je van Red Bull? Die volgen het tempo ook behoorlijk zonder al die poespas
Maar die hebben al aangegeven dat ze de diffuser niet zonder meer kunnen toepassen vanwege de versnellingsbak.
pi_68055071
En dan komt Force India ineens met een super diffuser en wint Giancarlo Fisichella weer eens een GP!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')