abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 april 2009 @ 15:53:22 #251
131800 Tarado
capô de fusca
pi_68367818
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:12 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoeveel geld Richard Branson heeft?
Geld zat maar hij betaalt ¤ 3.000.000,- voor de stickers op de Brawn auto's voor dit jaar.
pi_68371952
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 15:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

Geld zat maar hij betaalt ¤ 3.000.000,- voor de stickers op de Brawn auto's voor dit jaar.
Dat is net genoeg voor de electriciteitsrekening van BrawnGP.
  zaterdag 25 april 2009 @ 19:52:10 #253
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68373651
Wat die 3 mio niet alleen voor de eerste paar races?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 25 april 2009 @ 19:52:28 #254
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68373663
is 3 miljoen niet heel erg weinig in de F1 ?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_68373726
quote:
Branson working on new Brawn deal

Richard Branson has made an offer to up his Virgin Group's sponsorship involvement with Brawn GP - but has insisted he will not break the bank to have a bigger presence on the team's cars.

Virgin announced at the Australian Grand Prix that it was to become a sponsor of Brawn, and Branson said at the time that there was a chance of him expanding the deal - to potentially become title sponsor.

Discussions about such plans are still ongoing, and Branson said in Bahrain on Saturday that he has laid out the terms to the team – and was now awaiting an answer.

"The team have become very popular since the beginning of the season," said Branson. "We are negotiating, as are other people, and we may or may not end up doing a full branding exercise.

"If we end up not doing it, we will obviously be the sponsor for this year and would be delighted with the way it has gone. If we end up doing it, even better.

"Let's see how it goes. Someone could come in and pay a silly price, and we will bow out gracefully if that happens. But we've made an offer we feel we can afford."

Team principal Ross Brawn did not rule out a deal happening as soon as the Spanish Grand Prix, but said no decision had been made about what they were going to do.

"It's still in discussion," he explained. "We are looking to try and develop a bigger longer term relationship and it is understanding what they want and what we want. So it is still ongoing. The right deal could happen any time.

He added: "Any team is looking for medium term commitments particularly in this environment so it would be nice to have our principal funding in place for the next few years."
pi_68377585
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 19:52 schreef bodylotion het volgende:
is 3 miljoen niet heel erg weinig in de F1 ?
Dat is dus het grappige ervan, want voor het logo op de auto is het wel passend. Het staat er klein op.. Maar Branson krijgt natuurlijk veel meer publiciteit terug van de pers, iets waarvoor hij aan BrawnGP niet hoeft te betalen En aangezien er weinig andere sponsors op die auto staan valt het ook nog eens extra op.
Where facts are few, experts are many.
  maandag 27 april 2009 @ 18:55:37 #257
65960 sanger
pi_68431814
http://www.f1today.nl/nie(...)ger-in-dan-brawn-gp/

uit de opmerking van Button dat de onderdelen oud worden begrijp ik dat Brawn amper tot geen nieuwe onderdelen heeft gehad de afgelopen races.....
pi_68432287
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:55 schreef sanger het volgende:
http://www.f1today.nl/nie(...)ger-in-dan-brawn-gp/

uit de opmerking van Button dat de onderdelen oud worden begrijp ik dat Brawn amper tot geen nieuwe onderdelen heeft gehad de afgelopen races.....
Button wil vooral benadrukken hoe goed hij zelf wel niet is denk ik
pi_68434118
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 21:55 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Dat is dus het grappige ervan, want voor het logo op de auto is het wel passend. Het staat er klein op.. Maar Branson krijgt natuurlijk veel meer publiciteit terug van de pers, iets waarvoor hij aan BrawnGP niet hoeft te betalen En aangezien er weinig andere sponsors op die auto staan valt het ook nog eens extra op.
Uhh ze hebben best veel ruimte op de auto hoor. Boven op de neus, aan de zijkant van de neus en de hele zijkant van de achtervleugel. 3mil lijkt me vrij weinig daarvoor, zeker als je weet dat die deal pas gemaakt is toen wel duidelijk was dat Brawn vooraan (en dus veel exposure op tv) mee zou rijden.

3mil lijkt me erg weinig als je bedenkt dat een minuutje reclame op prime time in de US al snel boven de 1 miljoen kan zitten en dat is dan ook nog exclusief het maken van die commercial dus 3mil zou dan echt een lachertje zijn als je bedenkt hoelang virgin de afgelopen 4 races wereldwijd al in beeld is geweest.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  maandag 27 april 2009 @ 22:06:42 #260
65960 sanger
pi_68439995
quote:
Op maandag 27 april 2009 19:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Button wil vooral benadrukken hoe goed hij zelf wel niet is denk ik

Als zo een type schat ik Button juist totaal NIET in,. Integendeel denk ik. Luister maar naar de boardradio na de races. Ook in China vol lof over het team, ondanks een minder resultaat.

Het zou een verklaring kunnen zijn waarom de concurrentie (mn RBR en Toyo) zo snel zijn ingelopen. De voorsprong in Aussi was zo groot dat als Brawn o pde halve snelhei dvan RBR had ontwikkeld nu nog een tiende of 2 had moeten voorliggen. Maar in kwalitrim liggen ze er nu zelfs achter.
  maandag 27 april 2009 @ 22:22:06 #261
65960 sanger
pi_68440585
Om toch een beetje mijn gelijk te halen

http://www.telegraaf.nl/t(...)e_auto__.html?p=10,2

Lijkt me een plausibele verklaring. Brawn was lat met de deal met honda en Mercedes. heeft net op tijd bolides af gekregen voor Aussi. Daarna vrijwel iedere week een GP. Weinig tijd om in de fabriek te zijn. Weinig budget ook waarschijnlijk.
pi_68453714
quote:
Button verbrand tijdens Grand Prix in Bahrein

Jenson Button is in Bahrein niet ongeschonden uit de strijd gekomen. De winnaar van de vierde race van 2009 had flinke last van de temperaturen in de cockpit, die zo hoog werden dat de Brit met een verbrande linkerbil over de finish kwam.

"Het was erg heet", zei hij over de situatie in de auto. "Alle elektrische onderdelen rondom mijn stoel werden behoorlijk warm. Ik heb dan ook mijn linkerbil aan een ervan verbrand. Hopelijk kunnen we het probleem van de elektronica oplossen."

Het is niet de eerste keer dat een Formule 1-coureur verwond uit een auto stapte. Mark Webber moest om dezelfde reden al eens opgeven in Japan, in 2004.
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:45:02 #263
65960 sanger
pi_68453914
Toch wel stoer dat hij toch doorrijdt dan Webber stapte destijds inderdaad uit
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:07:08 #264
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_68454756
Ik denk dat je vanaf P1 lastig opgeeft, al lijkt een verbrande bil me alles behalve relaxed. Maar hij zal zich wel goed laten verzorgen door die chick van hem nu.

Ben benieuwd wat Brawn nog door kan ontwikkelen nu.
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:33:04 #265
65960 sanger
pi_68455726
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:07 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik denk dat je vanaf P1 lastig opgeeft, al lijkt een verbrande bil me alles behalve relaxed. Maar hij zal zich wel goed laten verzorgen door die chick van hem nu.

Ben benieuwd wat Brawn nog door kan ontwikkelen nu.
Alles denk ik. Ik begreep uit het Televaag stuk dat er juist nog vrijwel niets was doorontwikkeld....... Wel jammer dat ze hierdoor de voorsprong op RBR min of meer hebben weggegeven.
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:39:14 #266
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68455920
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:45 schreef sanger het volgende:
Toch wel stoer dat hij toch doorrijdt dan Webber stapte destijds inderdaad uit
Ligt er maar net aan hoe heet het onder de billen wordt lijkt me.
Ik kan me herinneren dat Webber toen echt uit de auto sprong.
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:40:18 #267
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_68455957
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:33 schreef sanger het volgende:

[..]

Alles denk ik. Ik begreep uit het Televaag stuk dat er juist nog vrijwel niets was doorontwikkeld....... Wel jammer dat ze hierdoor de voorsprong op RBR min of meer hebben weggegeven.
Ik heb het gelezen in vind het net als jij jammer, maar ook logisch. Gezien de strijd die ze moesten leveren om überhaupt in Melbourne aan te komen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2009 @ 12:56:33 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68456470
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan hoe heet het onder de billen wordt lijkt me.
Ik kan me herinneren dat Webber toen echt uit de auto sprong.
Klopt ja. Hij had de auto nog niet stil gezet of hij stond er al naast.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2009 @ 12:57:11 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68456492
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:40 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen in vind het net als jij jammer, maar ook logisch. Gezien de strijd die ze moesten leveren om überhaupt in Melbourne aan te komen.
Dat is ook precies de reden waarom er nog niets was, maar volgens Brawn komen er in de komende races heel wat updates aan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 april 2009 @ 13:50:55 #270
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_68458438
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is ook precies de reden waarom er nog niets was, maar volgens Brawn komen er in de komende races heel wat updates aan.
Weet ik, en vind het ook een logische verklaring.
pi_68459360
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er komen heel veel teams met heel veel nieuwe onderdelen aan. Alsof het seizoen opnieuw start. Dat wordt weer meerkeuzegokken in de F1Voorspeller.
  woensdag 29 april 2009 @ 10:21:44 #272
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68489467
iemand een idee wanneer we de uitspraak van de FIA over McLaren kunnen verwachten?
pi_68491491
quote:
"Grand Prix van Spanje kan alleen zonder publiek verreden worden"
De alsmaar uitbreidende varkensgriep lijkt nu ook de Formule 1 in zijn greep te houden. De eerstvolgende Grand Prix is die van Spanje, maar juist in Catalunya, waar het circuit ligt, is het aantal gevallen met de griep het hoogst.

Motorsport Aktuell vroeg aan de Duitse minister van gezondheid, Ulla Schmidt, wat zij vindt van de Grand Prix.

“Iedereen begrijpt dat het onmogelijk is om 70000 toeschouwers samen te laten komen op een circuit, duizenden van hen kunnen besmet worden,” aldus Schmidt.

Ook in Mexico gaat men op deze manier om met grote wedstrijden. Gisteren nog vond er in het Azteca Stadium een belangrijke voetbalwedstrijd plaats, zonder publiek.
pi_68492283
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:20 schreef LeXX het volgende:

[..]

woensdag 29 april 2009 @ 12:11:36 #275
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68493444
Ugh.. massahysterie
pi_68493889
"is het aantal gevallen met de griep het hoogst."

10 mogelijke gevallen op 7,2 miljoen mensen.

zolang de hoop bestaat dat alle gevallen bij de overheid bekend zijn, lijkt me afschaffen van publieke bijeenkomsten me een beetje een paardenmiddel. Binnen een week zou je wel een redelijke inschatting moeten kunnen maken of er nog besmette mensen rondlopen (er komen nieuwe gevallen bij die niet in Mexico besmet zijn) of dat je het versreidingsgevaar onder controle hebt.
  woensdag 29 april 2009 @ 12:34:03 #277
65960 sanger
pi_68494160
Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat ze het zekere voor het onzekere willen nemen.

* sanger gaat lekker verder met een vakantie zoeken in Mexico
pi_68495003
ach, ik ben ook vlak na 9/11 via Amerika naar Australië gevlogen. Lekker goedkoop

kan me voorstellen dat de Mexico vakanties deze zomer ook tegen afbraakrpijzen weggaan. Alleen oppassen dat de serveerstertjes niet in je Piña Colada niezen.
  woensdag 29 april 2009 @ 13:37:18 #279
65960 sanger
pi_68496416
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:00 schreef Ared het volgende:
ach, ik ben ook vlak na 9/11 via Amerika naar Australië gevlogen. Lekker goedkoop

kan me voorstellen dat de Mexico vakanties deze zomer ook tegen afbraakrpijzen weggaan. Alleen oppassen dat de serveerstertjes niet in je Piña Colada niezen.
Ik ga zelf toch niet, ben aan het zoeken voor vrouw, kind en moeders
pi_68496513
McLaren dus 3 races geschorst, voorwaardelijk weliswaar.

Als er nieuwe feiten boven tafel komen omtrent het incident of binnen een jaar weer iets gelijkaardigs gebeurt is de schorsing effectief.
pi_68496561
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:39 schreef wimderon het volgende:

Als er nieuwe feiten boven tafel komen omtrent het incident of binnen een jaar weer iets gelijkaardigs gebeurt is de schorsing effectief.
Goed opgelost lijkt mij.
  woensdag 29 april 2009 @ 13:58:56 #282
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_68497274
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:39 schreef wimderon het volgende:

nette oplossing. Het team was de laatste weken mooi openhartig. dit zijn grote veranderingen binnen McLaren.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_68497509
Wat een slappe **** straf..

Zo zie je maar weer dat de kont likken en slijmen toch zijn vruchten afwerpt. Zeker gezien het verleden..
pi_68501918
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:05 schreef Giem het volgende:

Zo zie je maar weer dat de kont likken en slijmen toch zijn vruchten afwerpt. Zeker gezien het verleden..
McLaren was al gestraft met de diskwalificatie van Hamilton. En gezien soortgelijke zaken in het verleden (Schumacher Monaco 2006, BAR 2005) vindt ik een voorwaardelijke straf een juiste straf. Maar ik ben dan ook niet anti McLaren
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 29 april 2009 @ 18:34:28 #285
65960 sanger
pi_68506846
Ik snap nog steeds niet wat er soortgelijk is aan Schumacher 2006 aan nu. Nu is er bewezen gelogen. Hell, er is zelfs bekend. Schumi 2006 maakte een foutje, en er is in die zaak ook niets anders bewezen. Vrijuit door onschuld of gebrek aan bewijs dus.

BAR werd onvoorwaardelijk geschorst. Dus daar is wel degelijk een verschil in te zien. Vooral omdat het geval met BAR minder spraakmakend was en niet zo openlijk de concurrentie "er in werd geluisd".

En ja, ik ben wel fan van ferrari e NEE ik ben geen ANTI-McLAREN Ik ben bovenal F1 fan.
  woensdag 29 april 2009 @ 18:40:45 #286
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_68507029
Redelijk nette straf al had die nep supercoureur wel ook nog een voorwaardelijke straf mogen krijgen!
pi_68509910
quote:
Maar ik ben dan ook niet anti McLaren
Ik ook niet. Ik ben gewoon anti Lewis. En anti Slonso
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68510042
quote:
Op woensdag 29 april 2009 18:34 schreef sanger het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat er soortgelijk is aan Schumacher 2006 aan nu. Nu is er bewezen gelogen. Hell, er is zelfs bekend. Schumi 2006 maakte een foutje, en er is in die zaak ook niets anders bewezen. Vrijuit door onschuld of gebrek aan bewijs dus.

BAR werd onvoorwaardelijk geschorst. Dus daar is wel degelijk een verschil in te zien. Vooral omdat het geval met BAR minder spraakmakend was en niet zo openlijk de concurrentie "er in werd geluisd".

En ja, ik ben wel fan van ferrari e NEE ik ben geen ANTI-McLAREN Ik ben bovenal F1 fan.
Schumacher zei dat hij het niet expres had gedaan, alleen geloofden de stewards dat niet omdat het met ca 16 km/uur gebeurde. Dat noem ik toch liegen van Schumacher en een poging tot misleiding van de stewards. Schumacher ging niet vrijuit maar werd achteraan de grid gezet. Alleen omdat de stewards hem meteen niet geloofden en niet pas achteraf (zoals nu) kreeg die zaak verder geen staartje.

En zowel de zaak van BAR als nu ging over misleiding van de stewards, niet over het erin luizen van de concurrentie, want daarvoor was Hamilton al gediskwalificeerd. En het was zeker niet minder, maar juist meer spraakmakend omdat er overduidelijk werd gereden met een illegale auto. Tyrrell werd daarvoor in 1984 voor elke race van dat seizoen tot aan de hoorzitting gediskwalificeerd (leverde Bellof het record aantal van 11 diskwalificaties in een seizoen op) .
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 29 april 2009 @ 20:36:22 #289
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_68510510
Vond het zondag wat matig eigenlijk, had laatste gedeelte wat doorgespoeld
pi_68510583
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:36 schreef jorienvdherik het volgende:
Vond het zondag wat matig eigenlijk, had laatste gedeelte wat doorgespoeld
[offtopic]
Ik kijk nooit voetbal want ik geef er geen zak op, maar dat moment na dat doelpunt in je icoon was echt om te lachen

Ik zat toevallig een biertje te drinken bij vrienden die we voetbal kijken en toen zag ik het.
Ik vond het echt komisch
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 29 april 2009 @ 20:40:22 #291
65960 sanger
pi_68510646
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Schumacher zei dat hij het niet expres had gedaan, alleen geloofden de stewards dat niet omdat het met ca 16 km/uur gebeurde. Dat noem ik toch liegen van Schumacher en een poging tot misleiding van de stewards. Schumacher ging niet vrijuit maar werd achteraan de grid gezet. Alleen omdat de stewards hem meteen niet geloofden en niet pas achteraf (zoals nu) kreeg die zaak verder geen staartje.

En zowel de zaak van BAR als nu ging over misleiding van de stewards, niet over het erin luizen van de concurrentie, want daarvoor was Hamilton al gediskwalificeerd. En het was zeker niet minder, maar juist meer spraakmakend omdat er overduidelijk werd gereden met een illegale auto. Tyrrell werd daarvoor in 1984 voor elke race van dat seizoen tot aan de hoorzitting gediskwalificeerd (leverde Bellof het record aantal van 11 diskwalificaties in een seizoen op) .
Het probleem is dat iedereen met een iets andere invalhoek kijkt. Jij bent redelijk pro McLaren/Hamilton, ik niet.
pi_68512281
quote:

Dat dus

Ongelofelijk dat een top-team (nouja, dat was het altijd ) als McLaren op deze manier er mee wegkomt. Ze nemen alle andere coureurs en teams in de zeik, nemen de FIA in de zeik en nemen de sport in de zeik. En dat geven ze openlijk toe als het niet anders meer kan, maar door te kontenlikken en te slijmen moet alles weer goed zijn. Wat vooral erg belangrijk is, is die voorwaardelijke straf. Wanneer wordt die in werking gesteld, moeten ze dan precies hetzelfde geintje weer flikken of wat?
  donderdag 30 april 2009 @ 04:54:05 #293
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68520630
quote:
Op woensdag 29 april 2009 21:26 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Wat vooral erg belangrijk is, is die voorwaardelijke straf. Wanneer wordt die in werking gesteld, moeten ze dan precies hetzelfde geintje weer flikken of wat?
bij speeding in the pit lane ofzo
pi_68521475
Nouja, ik weet heus wel dat ze artikel 151c van de internationale sportcode moeten overtreden. Maar dat artikel is zo breed dat je het nut ervan in twijfel kunt nemen.
quote:
In artikel 151c van de Internationale Sportcode van de FIA staat dat "elk frauduleus gedrag of elke actie die schadelijk is voor het belang van de competitie of voor de motorsport in het algemeen"
Ze moeten dus weer fraude plegen om de voorwaardelijke straf te krijgne. Nou zijn veel van ons volgers van motorsport, maar ik heb volgens mij nog nooit gehoord dat een team hiervoor bestraft wordt. Als dat dus zo is, slaat een voorwaardelijke straf nergens op. Het is één van de ergste dingen, en komt op mij over als; 'Als je binnen 12 maanden nog een keer een moord pleegt dan krijg je de straf van nu erbij'. Zo'n straf hoeven ze vrijwel nooit uit te delen, of je moet te maken hebben met een seriemoordenaar. Die oren wat mij betreft sowieso niet in de sport thuis. Deze straf, die McLaren heeft gekregen, komt dus heel erg nietszeggend op mij over
  donderdag 30 april 2009 @ 11:41:39 #295
131800 Tarado
capô de fusca
pi_68524222
Ik vind het wel goed zo, kan de aandacht weer gevestigd worden op waar F1 voor bedoeld is namelijk racen!

Mclaren is zeker niet mijn favoriete team maar ik vind het wel belangrijk dat ze volledig meedoen, ook Hamilton vind ik niet de sympathiekste, een beetje te "gemaakt" maar hij is een beest in de auto en dat is toch het belangrijkste.
  donderdag 30 april 2009 @ 13:24:06 #296
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68527738
quote:
FIA maakt details budgetlimiet openbaar

30 april 2009

De FIA heeft donderdag details bekendgemaakt over het budgetlimiet dat volgend jaar in de Formule 1 wordt geïntroduceerd. Teams die volgend seizoen niet meer dan 44 miljoen euro uitgeven, krijgen in ruil hiervoor diverse technische vrijheden.

FIA-president Max Mosley liet woensdag na de bijeenkomst van de World Motor Sport Council al weten dat het budgetlimiet er sowieso zal komen. Over de noodzaak van deze maatregel zei de Brit: "Zonder een limiet zou de Formule 1 veel teams verliezen en is het voor teams die in de Formule 1 willen stappen onmogelijk om voldoende geld bij elkaar te krijgen, gezien de huidige economische omstandigheden."

Teams kunnen volgend jaar zelf kiezen of zij zich aan het budgetlimiet willen houden of niet. Als een team zich niet aan het limiet besluit te houden, stuit het echter wel op verschillende technische nadelen, want een team dat zich wel aan het limiet houdt, mag gebruik maken van verstelbare voor- en achtervleugels, een krachtbron zonder gelimiteerd toerenaantal in de auto plaatsen en buiten het seizoen om ongelimiteerd testen. Bovendien zullen er geen enkele restricties zijn wat betreft windsnelheid en schaal van de auto in een windtunnel.

Een aantal kosten zijn ook niet in het budgetlimiet opgenomen: marketing en hospitality, beloningen voor test- of racecoureurs. Dit geldt ook voor het laten testen van een kampioen uit een andere klasse, zoals Renault jaarlijks de World Series by Renault-kampioen een testdag schenkt. Motoren maken in 2010 nog niet uit van het budgetlimiet, maar de jaren daarna wel.

Elke uitgave die geen invloed heeft op de prestatie in het kampioenschap zal ook vrij zijn en uitkeringen aan aandeelhouders die voortkomen uit het deelnemen aan het kampioenschap, maken, net als elke boete die de FIA aan een team geeft, ook geen deel uit van het limiet.

De FIA maakte ook nog bekend dat het aantal maximale deelnemers aan het Formule 1-kampioenschap verhoogd is naar 26 auto's. Er zal dus plaats zijn voor drie nieuwe teams in 2010 en op 12 juni dit jaar zal bekend worden gemaakt welke teams het zijn geworden. Prodrive, Lola, iSport International en USGPE hebben al eerder laten weten geïnteresseerd te zijn in een goedkope Formule 1.
pi_68529784
quote:
Op donderdag 30 april 2009 13:24 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Budget gezeik
pi_68530588
Gelukkig redelijk milde (voorwaardelijke) straf voor de zilveren.. ze hebben dan ook al preventief geruimd Nu netjes ja en amen doen de rest van t jaar, en dan hebben we geen gate's meer.
Where facts are few, experts are many.
pi_68553243
Vandaag 15 jaar geleden....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')