Die geruchten gaan al jaren over Volkswagen (het moederbedrijf van Audi). Ik zou het ook toejuichen, ben een groot Audi fan.quote:Op donderdag 23 april 2009 06:27 schreef Meike26 het volgende:
Ik las een week of 3 geleden ook een stukje op Olav's blog, dat Audi intresse had om de F1 van motoren te voorzien? Weet iemand hier meer over? Ben wat betreft de gewone straatauto een groot Audi-voorstandster, dus als ze de F1 gaan, kan ik dat alleen maar toejuichen
Nope, in de huidige regelgeving helaas niet.quote:Op donderdag 23 april 2009 07:52 schreef bodylotion het volgende:
zal voor Audi wel een nieuwe uitdaging zijn
F1 mag zeker niet op diesel rijden, of wel?
bronquote:For those who do elect to run with freedom for development, the budget cap will cover absolutely all spending from the teams involved, minus the costs of motorhomes, hospitality and now driver salaries.
Dat doen ze echt niet.quote:Op donderdag 23 april 2009 08:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Die geruchten gaan al jaren over Volkswagen (het moederbedrijf van Audi). Ik zou het ook toejuichen, ben een groot Audi fan.
Dat was de schuld van de hoofdsponsor (Mastercard) die per se een jaar eerder dan gepland de Formule 1 in wilde. Het ontwerp van de auto werd toen een haastklus zonder noemenswaardige testen en al helemaal geen windtunnel testen en zonder geplande motor (maar met een verouderde Ford motor). De resultaten waren er ook naar. Na een race trokken de sponsoren (waaronder Mastercard) zich terug en was het gedaan met Lola in de F1.quote:Op woensdag 22 april 2009 18:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Een blamage was het, zeker voor een groot chassis bouwer als Lola.
Een toekomstig startveld van 25+ zou echt geweldig zijn.![]()
Ze zouden toch eens wat anders moeten doen dan Le Mans wat ze altijd winnen door gebrek aan tegenstand...quote:Op donderdag 23 april 2009 10:39 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat doen ze echt niet.Ze laten op een andere manier zien dat ze snellen dingen kunnen maken.. Bugatti Veyron
En ondanks dat zijn ze toch de tweede (grootste) autofabrikant van de wereld.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze zouden toch eens wat anders moeten doen dan Le Mans wat ze altijd winnen door gebrek aan tegenstand...
Audi is de Opel van de 21e eeuw zo saai..........ze hebben 1 mooi model ok
Al zijn er geruchten dat vw een belang in porsche zal nemen.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:54 schreef Ared het volgende:
VW, niet Audi, neem ik aan?
overigens is VW voor meer dan 50% van Porsche (~75% inclusief opties), dus eigenlijk is Audi ook van Porsche.
quote:Ook Aston Martin denkt aan F1
Uitgegeven: 23 april 2009 14:58
Laatst gewijzigd: 23 april 2009 14:58
AMSTERDAM - Sportwagenmerk Aston Martin denkt serieus aan een entree in de Formule 1. De op stapel staande invoering van het budgetlimiet voor de teams doet de interesse voor de koningsklasse groeien.
David Richards, grootaandeelhouder van Aston Martin, is positief over de nieuwe kansen voor instappers. “We zijn serieus bezig met een plan om in 2010 aan de Formule 1 te gaan deelnemen."
De Britse fabrikant stelt wel als voorwaarde dat het financieel haalbaar is en dat het nieuwe team om de prijzen moeten kunnen strijden.
Richards was met zijn bedrijf Prodrive al verantwoordelijk voor verschillende autosportprojecten, waaronder de Subaru’s in het WRC en Aston Martin in de GT-klasse.
Oude stijl
"Als iedereen een gelijk budget heeft, wordt de Formule 1 weer teruggebracht naar de oude stijl. Niet het geld regeert dan, maar de handigheid van de monteurs en een strakke organisatie. Wij willen eerst nog onderzoeken of het financieel haalbaar is, want we willen het geld dat we erin stoppen, wel graag terugverdienen op de lange termijn", aldus Richards in The Guardian.
Opvallend is dat Aston Martin op dit moment samenwerkt met Lola, waarmee het de 24 uursrace van Le Mans gaat rijden. Het Britse Lola maakte gisteren ook de intentie om een Formule 1-rentree te maken bekend.
De reden dat Porsche niet met Audi wil concurreren in Le Mansquote:Op donderdag 23 april 2009 15:54 schreef Ared het volgende:
VW, niet Audi, neem ik aan?
overigens is VW voor meer dan 50% van Porsche (~75% inclusief opties), dus eigenlijk is Audi ook van Porsche.
Ik weet niet of dat de reden is. Porsche heeft maar sinds 2008 zo'n invloed in VW.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:28 schreef Fir3fly het volgende:
De reden dat Porsche niet met Audi wil concurreren in Le Mans. Waar zijn trouwens de Spyders gebleven, zijn ze daar helemaal mee gestopt ofzo?
Ja als je het zo bekijkt is mijn Lancia eik ook een Ferrari!quote:Op donderdag 23 april 2009 15:54 schreef Ared het volgende:
VW, niet Audi, neem ik aan?
overigens is VW voor meer dan 50% van Porsche (~75% inclusief opties), dus eigenlijk is Audi ook van Porsche.
Dat is absoluut de reden, want Ferdinand Piech (kleinzoon van Ferdinand Porsche) was toendertijd de baas van VW en grootaandeelhouder in Porsche en was dat al in 2000 toen Porsche plannen had voor de LMP1, maar daar op verzoek van Audi / VW niet aan mee deed. Als ruil mochten ze toen de Cayenne ontwikkelen op basis van de VW Touareg, waar ook de Audi Q7 op is gebaseerd. Bronquote:Op donderdag 23 april 2009 17:15 schreef Ared het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat de reden is. Porsche heeft maar sinds 2008 zo'n invloed in VW.
Het is denk ik ook historisch gegroeid dat Porsche meer in de GT klasse zit, en Audi puur in de LMP1 klasse. Maar zou Audi dit jaar niet met een R8 in de GT3 gaan rijden? Dat zou wel directe concurrentie zijn.
De Spyder RS zal in Le Mans wel door drie teams gereden worden, maar doet niet meer mee in LMS en ALMS.
Maar een Fiat heeft toch minder technische mankementen dan een Lancia?quote:Op donderdag 23 april 2009 19:11 schreef vosss het volgende:
Ownee, wacht ff, dan is mijn Lancia een Fiat
Lees verder op FOK!sport, met dank aan AliSalami voor de submit.quote:Binnen de Formule 1 zijn het meestal de coureurs en de teambazen die in het nieuws op de voorgrond staan; zelden horen we andere sleutelfiguren binnen een team. Nu geeft teamarts Riccardo Ceccarelli van Toyota eens een kijkje in zijn werk.
Porsche deed wel mee in de P1 in de jaren 90, volgens mij zowel 95 als 96 gewonnen. Daarna overwinningen in de GT1 wat later GTP werd geloof ik.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is absoluut de reden, want Ferdinand Piech (kleinzoon van Ferdinand Porsche) was toendertijd de baas van VW en grootaandeelhouder in Porsche en was dat al in 2000 toen Porsche plannen had voor de LMP1, maar daar op verzoek van Audi / VW niet aan mee deed. Als ruil mochten ze toen de Cayenne ontwikkelen op basis van de VW Touareg, waar ook de Audi Q7 op is gebaseerd. Bron
Is dat die Lancia Delta die hier ook weleens in V&A heeft gestaan?quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:10 schreef vosss het volgende:
Ja vertel mij wat. De mijne staat al weer 2 jaar stil
Gelukkig deze maand vakantiegeld en als daar wat van over blijft zet ik hem ECHT weer op de weg (dat roep ik ook al meer dan een jaar)
Ik had die link naar 2010 nog niet direct gelegd, maar als je het zo stelt is het inderdaad erg ongelukkig van Honda.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:26 schreef Cavalier1 het volgende:
Honda heeft zichzelf trouwens wel genaaid. Niet alleen omdat Brawn/Virgin nu de exposure krijgen die Honda had verdient, maar ook omdat Honda vanaf 2010 voor veel minder geld had mee kunnen doen aan de F1. Terwijl ze dit jaar nog Brawn GP financieren.
Audi begon pas eind jaren '90 in de LMP1 klasse in Le Mans toen Porsche daar al gestopt was. En de terugkomst van Porsche in deze klasse werd dus geblokkeerd door Piech.quote:Op vrijdag 24 april 2009 01:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Porsche deed wel mee in de P1 in de jaren 90, volgens mij zowel 95 als 96 gewonnen. Daarna overwinningen in de GT1 wat later GTP werd geloof ik.
Wie zegt van wel?quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:54 schreef LeXX het volgende:
wie zegt dat Honda niet de afspraak heeft gemaakt met Brawn, dat bij het aantrekken van de economie en het gunstig zijn van de publieke opinie vwb autosport, ze het team niet opnieuw overnemen?
Laat Mugen maar terugkomenquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik had die link naar 2010 nog niet direct gelegd, maar als je het zo stelt is het inderdaad erg ongelukkig van Honda.
Trouwens ik zie Honda in de toekomst wel weer terugkeren, duurt misschien nog een aantal jaren.
Maar Honda zit zo vuistdiep in de autosport overal ter wereld en hebben zo'n lange F1 historie dat we ze vast weer terug zullen zien.
Zeker als de toegangsdrempel verlaagd wordt vanaf 2010.
Samen met Eddie Jordanquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door Sinister-D- op 24-04-2009 14:51:37 ]Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Ik zeg dat dusquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:55 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Wie zegt van wel?
Feit is dat ze nu al heel veel geld hebben verloren en er geen exposure voor terug krijgen.
Het eigenbelang is dat het personeel niet hoeft te worden ontslagen. Althans dat hebben ze al die tijd al geroepen. Zelfs dat er nog geen koper was waren er al geruchten dat Honda het eerste jaar nog ca. 50 Mio in het team zou investerenquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:07 schreef LeXX het volgende:
[..]
Ik zeg dat dusMaar volledig gebaseerd op eigen hersenspinsels en niet op bronnen. Ik denk gewoon dat Honda niet zo stom is dat ze nu zonder evt eigenbelang Brawn nog sponsoren.
Ik denk dat de FIA het meer op prijs zou stellen als ze openlijk vooor alle fans ter wereld het boetekleed aan zouden trekken ipv een beetje slijmen bij de FIAquote:McLaren stuurt excuusbrief aan FIA
24 april 2009
McLaren doet er alles aan om een zware straf te ontlopen op 29 april. Dan moet de renstal zich bij de FIA verantwoorden voor de acties in Melbourne, waar Lewis Hamilton en sportief directeur Dave Ryan de stewards misleidden. McLaren heeft inmiddels een excuusbrief gestuurd aan de FIA, in een poging wat 'goodwill' te kweken.
"We werken samen met de FIA", zei teambaas Martin Whitmarsh tegenover persbureau Reuters. "Ik heb een brief geschreven naar Max (Mosley, de president van de FIA, red.), maar voor de 29ste kan ik daar natuurlijk niets over zeggen."
De gevolgen van de actie kunnen variëren van een stevige boete, tot uitsluiting van verdere deelname aan het Formule 1-kampioenschap.
Die gedachte had ik ook toen ik hoorde van de overnameprijs van 1 pond (ofzo). Japanners zijn strategen, die hebben echt wel iets uitgedacht. Hier moet een addertje onder het gras zitten.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:54 schreef LeXX het volgende:
wie zegt dat Honda niet de afspraak heeft gemaakt met Brawn, dat bij het aantrekken van de economie en het gunstig zijn van de publieke opinie vwb autosport, ze het team niet opnieuw overnemen?
Team Honda - Mercedesquote:Op vrijdag 24 april 2009 20:51 schreef FriescheHengst het volgende:
[..]
Die gedachte had ik ook toen ik hoorde van de overnameprijs van 1 pond (ofzo). Japanners zijn strategen, die hebben echt wel iets uitgedacht. Hier moet een addertje onder het gras zitten.
Feit blijft natuurlijk dat er eindelijk een Honda vooraan zou rijden, als ze er niet uitgestapt waren. De marketingwaarde van een GP-overwinnen of, nog erger, een titel had de vorige investeringen zeker grotendeels vergoedt. Maar intern was het politiek niet meer te verkopen. Misschien is er wel een soort van compromis uitgekomen. Voor de buitenwereld terugtrekken maar achter de schermen blijven toekijken. En als de prestaties de moeite waard zijn, zelf weer de naam er op plakken. Daarom heeft Brawn ook geen sponsoren nodig, Honda betaald de rekeningen.
Gedachtengang is wel leuk. Echter een paar dingen:quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:51 schreef FriescheHengst het volgende:
[..]
Die gedachte had ik ook toen ik hoorde van de overnameprijs van 1 pond (ofzo). Japanners zijn strategen, die hebben echt wel iets uitgedacht. Hier moet een addertje onder het gras zitten.
Feit blijft natuurlijk dat er eindelijk een Honda vooraan zou rijden, als ze er niet uitgestapt waren. De marketingwaarde van een GP-overwinnen of, nog erger, een titel had de vorige investeringen zeker grotendeels vergoedt. Maar intern was het politiek niet meer te verkopen. Misschien is er wel een soort van compromis uitgekomen. Voor de buitenwereld terugtrekken maar achter de schermen blijven toekijken. En als de prestaties de moeite waard zijn, zelf weer de naam er op plakken. Daarom heeft Brawn ook geen sponsoren nodig, Honda betaald de rekeningen.
Inderdaad, het moet juist een enorme klap in het gezicht zijn van Honda dat die bolides met Mercedes motoren vooraan de grid staan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Gedachtengang is wel leuk. Echter een paar dingen:Wie zegt dat het team met Honda motoren ook vooraan had gereden? Die 1 pond aanschaf was inclusief de schulden en lopende contracten met leveranciers. Honda betaald een deel van de rekening omdat dit voor Honda goedkoper is dan het team failliet laten gaan en al het personeel op straat te zetten (Japan is een vrij onvergevingsgezinde markt) of een deel van het personeel ontslaan en ontslagvergoeding betalen. Als Honda dit bedongen had, hadden ze nooit toegestaan dat het team Mercedes motoren ging gebruiken. Dan waren het waarschijnlijk Mugen motoren geworden ofzo
Luister maar na de opmerkingen van Button en Rubinho na de eerste testsessies. Datging met name over hoe soepel de motor was, hoe direct deze reageerde etc.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Inderdaad, het moet juist een enorme klap in het gezicht zijn van Honda dat die bolides met Mercedes motoren vooraan de grid staan.
In de media wereldwijd zal de afgelopen maand vaak genoeg de vraag zijn gesteld of de tegenvallende resultaten afgelopen jaren misschien ook niet iets met de motoren te maken had die Honda leverde en hoe slecht die dan wel niet waren.
En ja dat is veel te kort door de bocht, maar zo werkt het wel.
Nee, natuurlijk nietquote:Op vrijdag 24 april 2009 21:44 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Team Honda - MercedesGeloof je t zelf?
De VJM01 rijdt er ook mee dit weekendquote:Op vrijdag 24 april 2009 23:21 schreef Tarabass het volgende:
Zijn er alweer veranderingen mbt de diffusers, per team bedoel ik dan? Is McLaren verder met ontwikkelen bijvoorbeeld?
Meer dan genoeg zou ik zeggen.quote:Richard Branson is the 236th richest person according to Forbes' 2008 list of billionaires, with an estimated net worth of approximately $4.4 billion USD.[2]
Geld zat maar hij betaalt ¤ 3.000.000,- voor de stickers op de Brawn auto's voor dit jaar.quote:Op zaterdag 25 april 2009 12:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel geld Richard Branson heeft?
Dat is net genoeg voor de electriciteitsrekening van BrawnGP.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Geld zat maar hij betaalt ¤ 3.000.000,- voor de stickers op de Brawn auto's voor dit jaar.
quote:Branson working on new Brawn deal
Richard Branson has made an offer to up his Virgin Group's sponsorship involvement with Brawn GP - but has insisted he will not break the bank to have a bigger presence on the team's cars.
Virgin announced at the Australian Grand Prix that it was to become a sponsor of Brawn, and Branson said at the time that there was a chance of him expanding the deal - to potentially become title sponsor.
Discussions about such plans are still ongoing, and Branson said in Bahrain on Saturday that he has laid out the terms to the team – and was now awaiting an answer.
"The team have become very popular since the beginning of the season," said Branson. "We are negotiating, as are other people, and we may or may not end up doing a full branding exercise.
"If we end up not doing it, we will obviously be the sponsor for this year and would be delighted with the way it has gone. If we end up doing it, even better.
"Let's see how it goes. Someone could come in and pay a silly price, and we will bow out gracefully if that happens. But we've made an offer we feel we can afford."
Team principal Ross Brawn did not rule out a deal happening as soon as the Spanish Grand Prix, but said no decision had been made about what they were going to do.
"It's still in discussion," he explained. "We are looking to try and develop a bigger longer term relationship and it is understanding what they want and what we want. So it is still ongoing. The right deal could happen any time.
He added: "Any team is looking for medium term commitments particularly in this environment so it would be nice to have our principal funding in place for the next few years."
Dat is dus het grappige ervan, want voor het logo op de auto is het wel passend. Het staat er klein op.. Maar Branson krijgt natuurlijk veel meer publiciteit terug van de pers, iets waarvoor hij aan BrawnGP niet hoeft te betalenquote:Op zaterdag 25 april 2009 19:52 schreef bodylotion het volgende:
is 3 miljoen niet heel erg weinig in de F1 ?
Button wil vooral benadrukken hoe goed hij zelf wel niet is denk ikquote:Op maandag 27 april 2009 18:55 schreef sanger het volgende:
http://www.f1today.nl/nie(...)ger-in-dan-brawn-gp/
uit de opmerking van Button dat de onderdelen oud worden begrijp ik dat Brawn amper tot geen nieuwe onderdelen heeft gehad de afgelopen races.....
Uhh ze hebben best veel ruimte op de auto hoor. Boven op de neus, aan de zijkant van de neus en de hele zijkant van de achtervleugel. 3mil lijkt me vrij weinig daarvoor, zeker als je weet dat die deal pas gemaakt is toen wel duidelijk was dat Brawn vooraan (en dus veel exposure op tv) mee zou rijden.quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:55 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Dat is dus het grappige ervan, want voor het logo op de auto is het wel passend. Het staat er klein op.. Maar Branson krijgt natuurlijk veel meer publiciteit terug van de pers, iets waarvoor hij aan BrawnGP niet hoeft te betalenEn aangezien er weinig andere sponsors op die auto staan valt het ook nog eens extra op.
quote:Op maandag 27 april 2009 19:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Button wil vooral benadrukken hoe goed hij zelf wel niet is denk ik![]()
quote:Button verbrand tijdens Grand Prix in Bahrein
Jenson Button is in Bahrein niet ongeschonden uit de strijd gekomen. De winnaar van de vierde race van 2009 had flinke last van de temperaturen in de cockpit, die zo hoog werden dat de Brit met een verbrande linkerbil over de finish kwam.
"Het was erg heet", zei hij over de situatie in de auto. "Alle elektrische onderdelen rondom mijn stoel werden behoorlijk warm. Ik heb dan ook mijn linkerbil aan een ervan verbrand. Hopelijk kunnen we het probleem van de elektronica oplossen."
Het is niet de eerste keer dat een Formule 1-coureur verwond uit een auto stapte. Mark Webber moest om dezelfde reden al eens opgeven in Japan, in 2004.
Alles denk ik. Ik begreep uit het Televaag stuk dat er juist nog vrijwel niets was doorontwikkeld....... Wel jammer dat ze hierdoor de voorsprong op RBR min of meer hebben weggegeven.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:07 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik denk dat je vanaf P1 lastig opgeeft, al lijkt een verbrande bil me alles behalve relaxed. Maar hij zal zich wel goed laten verzorgen door die chick van hem nu.
Ben benieuwd wat Brawn nog door kan ontwikkelen nu.
Ligt er maar net aan hoe heet het onder de billen wordt lijkt me.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:45 schreef sanger het volgende:
Toch wel stoer dat hij toch doorrijdt danWebber stapte destijds inderdaad uit
Ik heb het gelezen in vind het net als jij jammer, maar ook logisch. Gezien de strijd die ze moesten leveren om überhaupt in Melbourne aan te komen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:33 schreef sanger het volgende:
[..]
Alles denk ik. Ik begreep uit het Televaag stuk dat er juist nog vrijwel niets was doorontwikkeld....... Wel jammer dat ze hierdoor de voorsprong op RBR min of meer hebben weggegeven.
Klopt ja. Hij had de auto nog niet stil gezet of hij stond er al naast.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoe heet het onder de billen wordt lijkt me.
Ik kan me herinneren dat Webber toen echt uit de auto sprong.
Dat is ook precies de reden waarom er nog niets was, maar volgens Brawn komen er in de komende races heel wat updates aan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:40 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen in vind het net als jij jammer, maar ook logisch. Gezien de strijd die ze moesten leveren om überhaupt in Melbourne aan te komen.
Weet ik, en vind het ook een logische verklaring.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is ook precies de reden waarom er nog niets was, maar volgens Brawn komen er in de komende races heel wat updates aan.
Er komen heel veel teams met heel veel nieuwe onderdelen aan. Alsof het seizoen opnieuw start. Dat wordt weer meerkeuzegokken in de F1Voorspeller.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is ook precies de reden waarom er nog niets was, maar volgens Brawn komen er in de komende races heel wat updates aan.
quote:"Grand Prix van Spanje kan alleen zonder publiek verreden worden"
De alsmaar uitbreidende varkensgriep lijkt nu ook de Formule 1 in zijn greep te houden. De eerstvolgende Grand Prix is die van Spanje, maar juist in Catalunya, waar het circuit ligt, is het aantal gevallen met de griep het hoogst.
Motorsport Aktuell vroeg aan de Duitse minister van gezondheid, Ulla Schmidt, wat zij vindt van de Grand Prix.
“Iedereen begrijpt dat het onmogelijk is om 70000 toeschouwers samen te laten komen op een circuit, duizenden van hen kunnen besmet worden,” aldus Schmidt.
Ook in Mexico gaat men op deze manier om met grote wedstrijden. Gisteren nog vond er in het Azteca Stadium een belangrijke voetbalwedstrijd plaats, zonder publiek.
Ik ga zelf toch niet, ben aan het zoeken voor vrouw, kind en moedersquote:Op woensdag 29 april 2009 13:00 schreef Ared het volgende:
ach, ik ben ook vlak na 9/11 via Amerika naar Australië gevlogen. Lekker goedkoop
kan me voorstellen dat de Mexico vakanties deze zomer ook tegen afbraakrpijzen weggaan. Alleen oppassen dat de serveerstertjes niet in je Piña Colada niezen.
Goed opgelost lijkt mij.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:39 schreef wimderon het volgende:
McLaren dus 3 races geschorst, voorwaardelijk weliswaar.
Als er nieuwe feiten boven tafel komen omtrent het incident of binnen een jaar weer iets gelijkaardigs gebeurt is de schorsing effectief.
nette oplossing. Het team was de laatste weken mooi openhartig. dit zijn grote veranderingen binnen McLaren.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:39 schreef wimderon het volgende:
McLaren dus 3 races geschorst, voorwaardelijk weliswaar.
Als er nieuwe feiten boven tafel komen omtrent het incident of binnen een jaar weer iets gelijkaardigs gebeurt is de schorsing effectief.
McLaren was al gestraft met de diskwalificatie van Hamilton. En gezien soortgelijke zaken in het verleden (Schumacher Monaco 2006, BAR 2005) vindt ik een voorwaardelijke straf een juiste straf. Maar ik ben dan ook niet anti McLarenquote:Op woensdag 29 april 2009 14:05 schreef Giem het volgende:
Wat een slappe **** straf..
Zo zie je maar weer dat de kont likken en slijmen toch zijn vruchten afwerpt. Zeker gezien het verleden..
Ik ook niet. Ik ben gewoon anti Lewis. En anti Slonsoquote:Maar ik ben dan ook niet anti McLaren
Schumacher zei dat hij het niet expres had gedaan, alleen geloofden de stewards dat niet omdat het met ca 16 km/uur gebeurde. Dat noem ik toch liegen van Schumacher en een poging tot misleiding van de stewards. Schumacher ging niet vrijuit maar werd achteraan de grid gezet. Alleen omdat de stewards hem meteen niet geloofden en niet pas achteraf (zoals nu) kreeg die zaak verder geen staartje.quote:Op woensdag 29 april 2009 18:34 schreef sanger het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat er soortgelijk is aan Schumacher 2006 aan nu. Nu is er bewezen gelogen. Hell, er is zelfs bekend. Schumi 2006 maakte een foutje, en er is in die zaak ook niets anders bewezen. Vrijuit door onschuld of gebrek aan bewijs dus.
BAR werd onvoorwaardelijk geschorst. Dus daar is wel degelijk een verschil in te zien. Vooral omdat het geval met BAR minder spraakmakend was en niet zo openlijk de concurrentie "er in werd geluisd".
En ja, ik ben wel fan van ferrari e NEE ik ben geen ANTI-McLARENIk ben bovenal F1 fan.
[offtopic]quote:Op woensdag 29 april 2009 20:36 schreef jorienvdherik het volgende:
Vond het zondag wat matig eigenlijk, had laatste gedeelte wat doorgespoeld
Het probleem is dat iedereen met een iets andere invalhoek kijkt. Jij bent redelijk pro McLaren/Hamilton, ik niet.quote:Op woensdag 29 april 2009 20:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Schumacher zei dat hij het niet expres had gedaan, alleen geloofden de stewards dat niet omdat het met ca 16 km/uur gebeurde. Dat noem ik toch liegen van Schumacher en een poging tot misleiding van de stewards. Schumacher ging niet vrijuit maar werd achteraan de grid gezet. Alleen omdat de stewards hem meteen niet geloofden en niet pas achteraf (zoals nu) kreeg die zaak verder geen staartje.
En zowel de zaak van BAR als nu ging over misleiding van de stewards, niet over het erin luizen van de concurrentie, want daarvoor was Hamilton al gediskwalificeerd. En het was zeker niet minder, maar juist meer spraakmakend omdat er overduidelijk werd gereden met een illegale auto. Tyrrell werd daarvoor in 1984 voor elke race van dat seizoen tot aan de hoorzitting gediskwalificeerd (leverde Bellof het record aantal van 11 diskwalificaties in een seizoen op) .
Dat dusquote:Wat een slappe **** straf..
Zo zie je maar weer dat de kont likken en slijmen toch zijn vruchten afwerpt. Zeker gezien het verleden..
bij speeding in the pit lane ofzoquote:Op woensdag 29 april 2009 21:26 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Wat vooral erg belangrijk is, is die voorwaardelijke straf. Wanneer wordt die in werking gesteld, moeten ze dan precies hetzelfde geintje weer flikken of wat?
Ze moeten dus weer fraude plegen om de voorwaardelijke straf te krijgne. Nou zijn veel van ons volgers van motorsport, maar ik heb volgens mij nog nooit gehoord dat een team hiervoor bestraft wordt. Als dat dus zo is, slaat een voorwaardelijke straf nergens op. Het is één van de ergste dingen, en komt op mij over als; 'Als je binnen 12 maanden nog een keer een moord pleegt dan krijg je de straf van nu erbij'. Zo'n straf hoeven ze vrijwel nooit uit te delen, of je moet te maken hebben met een seriemoordenaar. Die oren wat mij betreft sowieso niet in de sport thuis. Deze straf, die McLaren heeft gekregen, komt dus heel erg nietszeggend op mij overquote:In artikel 151c van de Internationale Sportcode van de FIA staat dat "elk frauduleus gedrag of elke actie die schadelijk is voor het belang van de competitie of voor de motorsport in het algemeen"
quote:FIA maakt details budgetlimiet openbaar
30 april 2009
De FIA heeft donderdag details bekendgemaakt over het budgetlimiet dat volgend jaar in de Formule 1 wordt geïntroduceerd. Teams die volgend seizoen niet meer dan 44 miljoen euro uitgeven, krijgen in ruil hiervoor diverse technische vrijheden.
FIA-president Max Mosley liet woensdag na de bijeenkomst van de World Motor Sport Council al weten dat het budgetlimiet er sowieso zal komen. Over de noodzaak van deze maatregel zei de Brit: "Zonder een limiet zou de Formule 1 veel teams verliezen en is het voor teams die in de Formule 1 willen stappen onmogelijk om voldoende geld bij elkaar te krijgen, gezien de huidige economische omstandigheden."
Teams kunnen volgend jaar zelf kiezen of zij zich aan het budgetlimiet willen houden of niet. Als een team zich niet aan het limiet besluit te houden, stuit het echter wel op verschillende technische nadelen, want een team dat zich wel aan het limiet houdt, mag gebruik maken van verstelbare voor- en achtervleugels, een krachtbron zonder gelimiteerd toerenaantal in de auto plaatsen en buiten het seizoen om ongelimiteerd testen. Bovendien zullen er geen enkele restricties zijn wat betreft windsnelheid en schaal van de auto in een windtunnel.
Een aantal kosten zijn ook niet in het budgetlimiet opgenomen: marketing en hospitality, beloningen voor test- of racecoureurs. Dit geldt ook voor het laten testen van een kampioen uit een andere klasse, zoals Renault jaarlijks de World Series by Renault-kampioen een testdag schenkt. Motoren maken in 2010 nog niet uit van het budgetlimiet, maar de jaren daarna wel.
Elke uitgave die geen invloed heeft op de prestatie in het kampioenschap zal ook vrij zijn en uitkeringen aan aandeelhouders die voortkomen uit het deelnemen aan het kampioenschap, maken, net als elke boete die de FIA aan een team geeft, ook geen deel uit van het limiet.
De FIA maakte ook nog bekend dat het aantal maximale deelnemers aan het Formule 1-kampioenschap verhoogd is naar 26 auto's. Er zal dus plaats zijn voor drie nieuwe teams in 2010 en op 12 juni dit jaar zal bekend worden gemaakt welke teams het zijn geworden. Prodrive, Lola, iSport International en USGPE hebben al eerder laten weten geïnteresseerd te zijn in een goedkope Formule 1.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |