abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68292645
Ik las een week of 3 geleden ook een stukje op Olav's blog, dat Audi intresse had om de F1 van motoren te voorzien? Weet iemand hier meer over? Ben wat betreft de gewone straatauto een groot Audi-voorstandster, dus als ze de F1 gaan, kan ik dat alleen maar toejuichen
  donderdag 23 april 2009 @ 07:52:44 #202
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68293055
zal voor Audi wel een nieuwe uitdaging zijn

F1 mag zeker niet op diesel rijden, of wel ?
Please, make yourself uncomfortable.
  donderdag 23 april 2009 @ 08:22:34 #203
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68293373
quote:
Op donderdag 23 april 2009 06:27 schreef Meike26 het volgende:
Ik las een week of 3 geleden ook een stukje op Olav's blog, dat Audi intresse had om de F1 van motoren te voorzien? Weet iemand hier meer over? Ben wat betreft de gewone straatauto een groot Audi-voorstandster, dus als ze de F1 gaan, kan ik dat alleen maar toejuichen
Die geruchten gaan al jaren over Volkswagen (het moederbedrijf van Audi). Ik zou het ook toejuichen, ben een groot Audi fan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 23 april 2009 @ 08:22:48 #204
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68293381
quote:
Op donderdag 23 april 2009 07:52 schreef bodylotion het volgende:
zal voor Audi wel een nieuwe uitdaging zijn

F1 mag zeker niet op diesel rijden, of wel ?
Nope, in de huidige regelgeving helaas niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_68296582
Er wordt alweer aardig gesneden in de budgetcap van volgend jaar, waar nu blijkbaar de salarissen ook geen deel meer van uitmaken;
quote:
For those who do elect to run with freedom for development, the budget cap will cover absolutely all spending from the teams involved, minus the costs of motorhomes, hospitality and now driver salaries.
bron
Where facts are few, experts are many.
pi_68296789
quote:
Op donderdag 23 april 2009 08:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Die geruchten gaan al jaren over Volkswagen (het moederbedrijf van Audi). Ik zou het ook toejuichen, ben een groot Audi fan.
Dat doen ze echt niet. Ze laten op een andere manier zien dat ze snellen dingen kunnen maken.. Bugatti Veyron
pi_68301874
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Een blamage was het , zeker voor een groot chassis bouwer als Lola.

Een toekomstig startveld van 25+ zou echt geweldig zijn.
Dat was de schuld van de hoofdsponsor (Mastercard) die per se een jaar eerder dan gepland de Formule 1 in wilde. Het ontwerp van de auto werd toen een haastklus zonder noemenswaardige testen en al helemaal geen windtunnel testen en zonder geplande motor (maar met een verouderde Ford motor). De resultaten waren er ook naar. Na een race trokken de sponsoren (waaronder Mastercard) zich terug en was het gedaan met Lola in de F1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 23 april 2009 @ 15:33:00 #208
131800 Tarado
capô de fusca
pi_68306149
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:39 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dat doen ze echt niet. Ze laten op een andere manier zien dat ze snellen dingen kunnen maken.. Bugatti Veyron
Ze zouden toch eens wat anders moeten doen dan Le Mans wat ze altijd winnen door gebrek aan tegenstand...

Audi is de Opel van de 21e eeuw zo saai..........ze hebben 1 mooi model ok
pi_68306289
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ze zouden toch eens wat anders moeten doen dan Le Mans wat ze altijd winnen door gebrek aan tegenstand...

Audi is de Opel van de 21e eeuw zo saai..........ze hebben 1 mooi model ok
En ondanks dat zijn ze toch de tweede (grootste) autofabrikant van de wereld.
pi_68306991
VW, niet Audi, neem ik aan?

overigens is VW voor meer dan 50% van Porsche (~75% inclusief opties), dus eigenlijk is Audi ook van Porsche.
pi_68308059
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:54 schreef Ared het volgende:
VW, niet Audi, neem ik aan?

overigens is VW voor meer dan 50% van Porsche (~75% inclusief opties), dus eigenlijk is Audi ook van Porsche.
Al zijn er geruchten dat vw een belang in porsche zal nemen.
http://www.autoblog.nl/ar(...)che-kopen#post-28616

Naast lola zou ook Aston Martin de F1 misschien wel in willen.
quote:
Ook Aston Martin denkt aan F1
Uitgegeven: 23 april 2009 14:58
Laatst gewijzigd: 23 april 2009 14:58
AMSTERDAM - Sportwagenmerk Aston Martin denkt serieus aan een entree in de Formule 1. De op stapel staande invoering van het budgetlimiet voor de teams doet de interesse voor de koningsklasse groeien.

David Richards, grootaandeelhouder van Aston Martin, is positief over de nieuwe kansen voor instappers. “We zijn serieus bezig met een plan om in 2010 aan de Formule 1 te gaan deelnemen."

De Britse fabrikant stelt wel als voorwaarde dat het financieel haalbaar is en dat het nieuwe team om de prijzen moeten kunnen strijden.

Richards was met zijn bedrijf Prodrive al verantwoordelijk voor verschillende autosportprojecten, waaronder de Subaru’s in het WRC en Aston Martin in de GT-klasse.

Oude stijl

"Als iedereen een gelijk budget heeft, wordt de Formule 1 weer teruggebracht naar de oude stijl. Niet het geld regeert dan, maar de handigheid van de monteurs en een strakke organisatie. Wij willen eerst nog onderzoeken of het financieel haalbaar is, want we willen het geld dat we erin stoppen, wel graag terugverdienen op de lange termijn", aldus Richards in The Guardian.

Opvallend is dat Aston Martin op dit moment samenwerkt met Lola, waarmee het de 24 uursrace van Le Mans gaat rijden. Het Britse Lola maakte gisteren ook de intentie om een Formule 1-rentree te maken bekend.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  donderdag 23 april 2009 @ 16:28:42 #212
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_68308144
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:54 schreef Ared het volgende:
VW, niet Audi, neem ik aan?

overigens is VW voor meer dan 50% van Porsche (~75% inclusief opties), dus eigenlijk is Audi ook van Porsche.
De reden dat Porsche niet met Audi wil concurreren in Le Mans . Waar zijn trouwens de Spyders gebleven, zijn ze daar helemaal mee gestopt ofzo?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_68309467
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:28 schreef Fir3fly het volgende:
De reden dat Porsche niet met Audi wil concurreren in Le Mans . Waar zijn trouwens de Spyders gebleven, zijn ze daar helemaal mee gestopt ofzo?
Ik weet niet of dat de reden is. Porsche heeft maar sinds 2008 zo'n invloed in VW.

Het is denk ik ook historisch gegroeid dat Porsche meer in de GT klasse zit, en Audi puur in de LMP1 klasse. Maar zou Audi dit jaar niet met een R8 in de GT3 gaan rijden? Dat zou wel directe concurrentie zijn.

De Spyder RS zal in Le Mans wel door drie teams gereden worden, maar doet niet meer mee in LMS en ALMS.
pi_68312734
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:54 schreef Ared het volgende:
VW, niet Audi, neem ik aan?

overigens is VW voor meer dan 50% van Porsche (~75% inclusief opties), dus eigenlijk is Audi ook van Porsche.
Ja als je het zo bekijkt is mijn Lancia eik ook een Ferrari!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68312750
Ownee, wacht ff, dan is mijn Lancia een Fiat
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68318109
quote:
Op donderdag 23 april 2009 17:15 schreef Ared het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat de reden is. Porsche heeft maar sinds 2008 zo'n invloed in VW.

Het is denk ik ook historisch gegroeid dat Porsche meer in de GT klasse zit, en Audi puur in de LMP1 klasse. Maar zou Audi dit jaar niet met een R8 in de GT3 gaan rijden? Dat zou wel directe concurrentie zijn.

De Spyder RS zal in Le Mans wel door drie teams gereden worden, maar doet niet meer mee in LMS en ALMS.
Dat is absoluut de reden, want Ferdinand Piech (kleinzoon van Ferdinand Porsche) was toendertijd de baas van VW en grootaandeelhouder in Porsche en was dat al in 2000 toen Porsche plannen had voor de LMP1, maar daar op verzoek van Audi / VW niet aan mee deed. Als ruil mochten ze toen de Cayenne ontwikkelen op basis van de VW Touareg, waar ook de Audi Q7 op is gebaseerd. Bron
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_68319979
Zowel Porsche als Audi als Volkswagen rijden niet in de F1, en gaan er ook niet in rijden. Toch?
pi_68320021
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:11 schreef vosss het volgende:
Ownee, wacht ff, dan is mijn Lancia een Fiat
Maar een Fiat heeft toch minder technische mankementen dan een Lancia?
pi_68323958
Ja vertel mij wat. De mijne staat al weer 2 jaar stil

Gelukkig deze maand vakantiegeld en als daar wat van over blijft zet ik hem ECHT weer op de weg (dat roep ik ook al meer dan een jaar )
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68325133
[Special] Kijkje in de keuken van een F1-teamarts
quote:
Binnen de Formule 1 zijn het meestal de coureurs en de teambazen die in het nieuws op de voorgrond staan; zelden horen we andere sleutelfiguren binnen een team. Nu geeft teamarts Riccardo Ceccarelli van Toyota eens een kijkje in zijn werk.
Lees verder op FOK!sport, met dank aan AliSalami voor de submit.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 24 april 2009 @ 01:55:57 #221
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_68325191
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat is absoluut de reden, want Ferdinand Piech (kleinzoon van Ferdinand Porsche) was toendertijd de baas van VW en grootaandeelhouder in Porsche en was dat al in 2000 toen Porsche plannen had voor de LMP1, maar daar op verzoek van Audi / VW niet aan mee deed. Als ruil mochten ze toen de Cayenne ontwikkelen op basis van de VW Touareg, waar ook de Audi Q7 op is gebaseerd. Bron
Porsche deed wel mee in de P1 in de jaren 90, volgens mij zowel 95 als 96 gewonnen. Daarna overwinningen in de GT1 wat later GTP werd geloof ik.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 24 april 2009 @ 08:51:55 #222
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68327161
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 00:10 schreef vosss het volgende:
Ja vertel mij wat. De mijne staat al weer 2 jaar stil

Gelukkig deze maand vakantiegeld en als daar wat van over blijft zet ik hem ECHT weer op de weg (dat roep ik ook al meer dan een jaar )
Is dat die Lancia Delta die hier ook weleens in V&A heeft gestaan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_68328103
Jup, nog steeds

=edit=
Hij is niet nog steeds te koop, het is nog steeds dezelfde auto
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68328375
Where facts are few, experts are many.
pi_68329145
[offtopic] Leuk wagentje Vosss, heb zelf een jaar een Alfa Romeo 145 gehad, auto die onderhuids best wel wat onderdelen gemeen had met de Delta. We rijden hier nu trouwens ook alweer ruim 2 jaar Lancia, een bicolore-Ypsilon.

[ontopic] Helaas word de GP van Bahrein m'n eerste race dit jaar die ik ga missen, hopelijk blijft de schade beperkt gedurende het jaar..
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:26:56 #226
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_68333444
Honda heeft zichzelf trouwens wel genaaid. Niet alleen omdat Brawn/Virgin nu de exposure krijgen die Honda had verdient, maar ook omdat Honda vanaf 2010 voor veel minder geld had mee kunnen doen aan de F1. Terwijl ze dit jaar nog Brawn GP financieren.
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:32:34 #227
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68333596
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:26 schreef Cavalier1 het volgende:
Honda heeft zichzelf trouwens wel genaaid. Niet alleen omdat Brawn/Virgin nu de exposure krijgen die Honda had verdient, maar ook omdat Honda vanaf 2010 voor veel minder geld had mee kunnen doen aan de F1. Terwijl ze dit jaar nog Brawn GP financieren.
Ik had die link naar 2010 nog niet direct gelegd, maar als je het zo stelt is het inderdaad erg ongelukkig van Honda.

Trouwens ik zie Honda in de toekomst wel weer terugkeren, duurt misschien nog een aantal jaren.
Maar Honda zit zo vuistdiep in de autosport overal ter wereld en hebben zo'n lange F1 historie dat we ze vast weer terug zullen zien.
Zeker als de toegangsdrempel verlaagd wordt vanaf 2010.
pi_68334154
wie zegt dat Honda niet de afspraak heeft gemaakt met Brawn, dat bij het aantrekken van de economie en het gunstig zijn van de publieke opinie vwb autosport, ze het team niet opnieuw overnemen?
pi_68334179
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 01:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Porsche deed wel mee in de P1 in de jaren 90, volgens mij zowel 95 als 96 gewonnen. Daarna overwinningen in de GT1 wat later GTP werd geloof ik.
Audi begon pas eind jaren '90 in de LMP1 klasse in Le Mans toen Porsche daar al gestopt was. En de terugkomst van Porsche in deze klasse werd dus geblokkeerd door Piech.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:55:40 #230
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_68334193
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:54 schreef LeXX het volgende:
wie zegt dat Honda niet de afspraak heeft gemaakt met Brawn, dat bij het aantrekken van de economie en het gunstig zijn van de publieke opinie vwb autosport, ze het team niet opnieuw overnemen?
Wie zegt van wel?

Feit is dat ze nu al heel veel geld hebben verloren en er geen exposure voor terug krijgen.
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:36:28 #231
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68335453
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik had die link naar 2010 nog niet direct gelegd, maar als je het zo stelt is het inderdaad erg ongelukkig van Honda.

Trouwens ik zie Honda in de toekomst wel weer terugkeren, duurt misschien nog een aantal jaren.
Maar Honda zit zo vuistdiep in de autosport overal ter wereld en hebben zo'n lange F1 historie dat we ze vast weer terug zullen zien.
Zeker als de toegangsdrempel verlaagd wordt vanaf 2010.
Laat Mugen maar terugkomen .
-
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:42:51 #232
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_68337703
Heeft iemand de tune van RTL GP als ringtone. Ik heb een nieuwe telefoon en dit is één van mijn favoriete tunes.
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:44:52 #233
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_68337781
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:36 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Laat Mugen maar terugkomen .
Samen met Eddie Jordan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 16% gewijzigd door Sinister-D- op 24-04-2009 14:51:37 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_68338610
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:55 schreef Cavalier1 het volgende:

[..]

Wie zegt van wel?

Feit is dat ze nu al heel veel geld hebben verloren en er geen exposure voor terug krijgen.
Ik zeg dat dus Maar volledig gebaseerd op eigen hersenspinsels en niet op bronnen. Ik denk gewoon dat Honda niet zo stom is dat ze nu zonder evt eigenbelang Brawn nog sponsoren.
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:57:35 #235
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68340288
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:07 schreef LeXX het volgende:

[..]

Ik zeg dat dus Maar volledig gebaseerd op eigen hersenspinsels en niet op bronnen. Ik denk gewoon dat Honda niet zo stom is dat ze nu zonder evt eigenbelang Brawn nog sponsoren.
Het eigenbelang is dat het personeel niet hoeft te worden ontslagen. Althans dat hebben ze al die tijd al geroepen. Zelfs dat er nog geen koper was waren er al geruchten dat Honda het eerste jaar nog ca. 50 Mio in het team zou investeren
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_68345925
quote:
McLaren stuurt excuusbrief aan FIA
24 april 2009

McLaren doet er alles aan om een zware straf te ontlopen op 29 april. Dan moet de renstal zich bij de FIA verantwoorden voor de acties in Melbourne, waar Lewis Hamilton en sportief directeur Dave Ryan de stewards misleidden. McLaren heeft inmiddels een excuusbrief gestuurd aan de FIA, in een poging wat 'goodwill' te kweken.

"We werken samen met de FIA", zei teambaas Martin Whitmarsh tegenover persbureau Reuters. "Ik heb een brief geschreven naar Max (Mosley, de president van de FIA, red.), maar voor de 29ste kan ik daar natuurlijk niets over zeggen."

De gevolgen van de actie kunnen variëren van een stevige boete, tot uitsluiting van verdere deelname aan het Formule 1-kampioenschap.
Ik denk dat de FIA het meer op prijs zou stellen als ze openlijk vooor alle fans ter wereld het boetekleed aan zouden trekken ipv een beetje slijmen bij de FIA

Overigens lees ik net dat er mogelijk al weer plannen zijn om vanaf volgend jaar al KERS weer in de ban te doen?!

WTF, en dan hebben ze het over kosten besparen !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68346575
Volgend jaar afschaffen of een standaard systeem, t is in beide gevallen voor de meeste teams gewoon geldverspilling..
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:53:34 #238
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_68346704
De tijd dat de F1 innovatie bracht ligt helaas ver achter ons.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_68346779
Nou, er zijn erg creatieve FIA beslissingen tegenwoordig, das op zich redelijk vernieuwend ten opzichte van vroegere tijden?
Where facts are few, experts are many.
pi_68349013
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:54 schreef LeXX het volgende:
wie zegt dat Honda niet de afspraak heeft gemaakt met Brawn, dat bij het aantrekken van de economie en het gunstig zijn van de publieke opinie vwb autosport, ze het team niet opnieuw overnemen?
Die gedachte had ik ook toen ik hoorde van de overnameprijs van 1 pond (ofzo). Japanners zijn strategen, die hebben echt wel iets uitgedacht. Hier moet een addertje onder het gras zitten.
Feit blijft natuurlijk dat er eindelijk een Honda vooraan zou rijden, als ze er niet uitgestapt waren. De marketingwaarde van een GP-overwinnen of, nog erger, een titel had de vorige investeringen zeker grotendeels vergoedt. Maar intern was het politiek niet meer te verkopen. Misschien is er wel een soort van compromis uitgekomen. Voor de buitenwereld terugtrekken maar achter de schermen blijven toekijken. En als de prestaties de moeite waard zijn, zelf weer de naam er op plakken. Daarom heeft Brawn ook geen sponsoren nodig, Honda betaald de rekeningen.
pi_68351095
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:51 schreef FriescheHengst het volgende:

[..]

Die gedachte had ik ook toen ik hoorde van de overnameprijs van 1 pond (ofzo). Japanners zijn strategen, die hebben echt wel iets uitgedacht. Hier moet een addertje onder het gras zitten.
Feit blijft natuurlijk dat er eindelijk een Honda vooraan zou rijden, als ze er niet uitgestapt waren. De marketingwaarde van een GP-overwinnen of, nog erger, een titel had de vorige investeringen zeker grotendeels vergoedt. Maar intern was het politiek niet meer te verkopen. Misschien is er wel een soort van compromis uitgekomen. Voor de buitenwereld terugtrekken maar achter de schermen blijven toekijken. En als de prestaties de moeite waard zijn, zelf weer de naam er op plakken. Daarom heeft Brawn ook geen sponsoren nodig, Honda betaald de rekeningen.
Team Honda - Mercedes Geloof je t zelf?
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 24 april 2009 @ 22:12:40 #242
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68352306
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:51 schreef FriescheHengst het volgende:

[..]

Die gedachte had ik ook toen ik hoorde van de overnameprijs van 1 pond (ofzo). Japanners zijn strategen, die hebben echt wel iets uitgedacht. Hier moet een addertje onder het gras zitten.
Feit blijft natuurlijk dat er eindelijk een Honda vooraan zou rijden, als ze er niet uitgestapt waren. De marketingwaarde van een GP-overwinnen of, nog erger, een titel had de vorige investeringen zeker grotendeels vergoedt. Maar intern was het politiek niet meer te verkopen. Misschien is er wel een soort van compromis uitgekomen. Voor de buitenwereld terugtrekken maar achter de schermen blijven toekijken. En als de prestaties de moeite waard zijn, zelf weer de naam er op plakken. Daarom heeft Brawn ook geen sponsoren nodig, Honda betaald de rekeningen.
Gedachtengang is wel leuk. Echter een paar dingen:

  • Wie zegt dat het team met Honda motoren ook vooraan had gereden?
  • Die 1 pond aanschaf was inclusief de schulden en lopende contracten met leveranciers.
  • Honda betaald een deel van de rekening omdat dit voor Honda goedkoper is dan het team failliet laten gaan en al het personeel op straat te zetten (Japan is een vrij onvergevingsgezinde markt) of een deel van het personeel ontslaan en ontslagvergoeding betalen.
  • Als Honda dit bedongen had, hadden ze nooit toegestaan dat het team Mercedes motoren ging gebruiken. Dan waren het waarschijnlijk Mugen motoren geworden ofzo
  • Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      vrijdag 24 april 2009 @ 22:38:51 #243
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68353295
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 22:12 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Gedachtengang is wel leuk. Echter een paar dingen:

  • Wie zegt dat het team met Honda motoren ook vooraan had gereden?
  • Die 1 pond aanschaf was inclusief de schulden en lopende contracten met leveranciers.
  • Honda betaald een deel van de rekening omdat dit voor Honda goedkoper is dan het team failliet laten gaan en al het personeel op straat te zetten (Japan is een vrij onvergevingsgezinde markt) of een deel van het personeel ontslaan en ontslagvergoeding betalen.
  • Als Honda dit bedongen had, hadden ze nooit toegestaan dat het team Mercedes motoren ging gebruiken. Dan waren het waarschijnlijk Mugen motoren geworden ofzo
  • Inderdaad, het moet juist een enorme klap in het gezicht zijn van Honda dat die bolides met Mercedes motoren vooraan de grid staan.

    In de media wereldwijd zal de afgelopen maand vaak genoeg de vraag zijn gesteld of de tegenvallende resultaten afgelopen jaren misschien ook niet iets met de motoren te maken had die Honda leverde en hoe slecht die dan wel niet waren.
    En ja dat is veel te kort door de bocht, maar zo werkt het wel.
      vrijdag 24 april 2009 @ 22:48:17 #244
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68353667
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 22:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Inderdaad, het moet juist een enorme klap in het gezicht zijn van Honda dat die bolides met Mercedes motoren vooraan de grid staan.

    In de media wereldwijd zal de afgelopen maand vaak genoeg de vraag zijn gesteld of de tegenvallende resultaten afgelopen jaren misschien ook niet iets met de motoren te maken had die Honda leverde en hoe slecht die dan wel niet waren.
    En ja dat is veel te kort door de bocht, maar zo werkt het wel.
    Luister maar na de opmerkingen van Button en Rubinho na de eerste testsessies. Datging met name over hoe soepel de motor was, hoe direct deze reageerde etc.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_68355075
    Zijn er alweer veranderingen mbt de diffusers, per team bedoel ik dan? Is McLaren verder met ontwikkelen bijvoorbeeld?
    pi_68356205
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 21:44 schreef Atreidez het volgende:

    [..]

    Team Honda - Mercedes Geloof je t zelf?
    Nee, natuurlijk niet Maar het is zo'n rare constructie, en zo'n raar team.
    Goed punt over de motoren.
    pi_68360333
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 23:21 schreef Tarabass het volgende:
    Zijn er alweer veranderingen mbt de diffusers, per team bedoel ik dan? Is McLaren verder met ontwikkelen bijvoorbeeld?
    De VJM01 rijdt er ook mee dit weekend
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_68363252
    Ze zullen hem nodig hebben

    Wat zie ik nu trouwens! Ferrari (massa) tweede in de zaterdag-training, KR vijfde
      zaterdag 25 april 2009 @ 12:12:37 #249
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_68363339
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 20:51 schreef FriescheHengst het volgende:

    [..Honda betaald de rekeningen.
    Heb je enig idee hoeveel geld Richard Branson heeft?
    -
    pi_68365812
    quote:
    Richard Branson is the 236th richest person according to Forbes' 2008 list of billionaires, with an estimated net worth of approximately $4.4 billion USD.[2]
    Meer dan genoeg zou ik zeggen.
    Ik zou met de helft al tevreden zijn
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      zaterdag 25 april 2009 @ 15:53:22 #251
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_68367818
    quote:
    Op zaterdag 25 april 2009 12:12 schreef Dr.Daggla het volgende:

    [..]

    Heb je enig idee hoeveel geld Richard Branson heeft?
    Geld zat maar hij betaalt ¤ 3.000.000,- voor de stickers op de Brawn auto's voor dit jaar.
    pi_68371952
    quote:
    Op zaterdag 25 april 2009 15:53 schreef Tarado het volgende:

    [..]

    Geld zat maar hij betaalt ¤ 3.000.000,- voor de stickers op de Brawn auto's voor dit jaar.
    Dat is net genoeg voor de electriciteitsrekening van BrawnGP.
      zaterdag 25 april 2009 @ 19:52:10 #253
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68373651
    Wat die 3 mio niet alleen voor de eerste paar races?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      zaterdag 25 april 2009 @ 19:52:28 #254
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_68373663
    is 3 miljoen niet heel erg weinig in de F1 ?
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_68373726
    quote:
    Branson working on new Brawn deal

    Richard Branson has made an offer to up his Virgin Group's sponsorship involvement with Brawn GP - but has insisted he will not break the bank to have a bigger presence on the team's cars.

    Virgin announced at the Australian Grand Prix that it was to become a sponsor of Brawn, and Branson said at the time that there was a chance of him expanding the deal - to potentially become title sponsor.

    Discussions about such plans are still ongoing, and Branson said in Bahrain on Saturday that he has laid out the terms to the team – and was now awaiting an answer.

    "The team have become very popular since the beginning of the season," said Branson. "We are negotiating, as are other people, and we may or may not end up doing a full branding exercise.

    "If we end up not doing it, we will obviously be the sponsor for this year and would be delighted with the way it has gone. If we end up doing it, even better.

    "Let's see how it goes. Someone could come in and pay a silly price, and we will bow out gracefully if that happens. But we've made an offer we feel we can afford."

    Team principal Ross Brawn did not rule out a deal happening as soon as the Spanish Grand Prix, but said no decision had been made about what they were going to do.

    "It's still in discussion," he explained. "We are looking to try and develop a bigger longer term relationship and it is understanding what they want and what we want. So it is still ongoing. The right deal could happen any time.

    He added: "Any team is looking for medium term commitments particularly in this environment so it would be nice to have our principal funding in place for the next few years."
    pi_68377585
    quote:
    Op zaterdag 25 april 2009 19:52 schreef bodylotion het volgende:
    is 3 miljoen niet heel erg weinig in de F1 ?
    Dat is dus het grappige ervan, want voor het logo op de auto is het wel passend. Het staat er klein op.. Maar Branson krijgt natuurlijk veel meer publiciteit terug van de pers, iets waarvoor hij aan BrawnGP niet hoeft te betalen En aangezien er weinig andere sponsors op die auto staan valt het ook nog eens extra op.
    Where facts are few, experts are many.
      maandag 27 april 2009 @ 18:55:37 #257
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68431814
    http://www.f1today.nl/nie(...)ger-in-dan-brawn-gp/

    uit de opmerking van Button dat de onderdelen oud worden begrijp ik dat Brawn amper tot geen nieuwe onderdelen heeft gehad de afgelopen races.....
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_68432287
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 18:55 schreef sanger het volgende:
    http://www.f1today.nl/nie(...)ger-in-dan-brawn-gp/

    uit de opmerking van Button dat de onderdelen oud worden begrijp ik dat Brawn amper tot geen nieuwe onderdelen heeft gehad de afgelopen races.....
    Button wil vooral benadrukken hoe goed hij zelf wel niet is denk ik
    pi_68434118
    quote:
    Op zaterdag 25 april 2009 21:55 schreef Atreidez het volgende:

    [..]

    Dat is dus het grappige ervan, want voor het logo op de auto is het wel passend. Het staat er klein op.. Maar Branson krijgt natuurlijk veel meer publiciteit terug van de pers, iets waarvoor hij aan BrawnGP niet hoeft te betalen En aangezien er weinig andere sponsors op die auto staan valt het ook nog eens extra op.
    Uhh ze hebben best veel ruimte op de auto hoor. Boven op de neus, aan de zijkant van de neus en de hele zijkant van de achtervleugel. 3mil lijkt me vrij weinig daarvoor, zeker als je weet dat die deal pas gemaakt is toen wel duidelijk was dat Brawn vooraan (en dus veel exposure op tv) mee zou rijden.

    3mil lijkt me erg weinig als je bedenkt dat een minuutje reclame op prime time in de US al snel boven de 1 miljoen kan zitten en dat is dan ook nog exclusief het maken van die commercial dus 3mil zou dan echt een lachertje zijn als je bedenkt hoelang virgin de afgelopen 4 races wereldwijd al in beeld is geweest.
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
      maandag 27 april 2009 @ 22:06:42 #260
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68439995
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 19:09 schreef wimderon het volgende:

    [..]

    Button wil vooral benadrukken hoe goed hij zelf wel niet is denk ik


    Als zo een type schat ik Button juist totaal NIET in,. Integendeel denk ik. Luister maar naar de boardradio na de races. Ook in China vol lof over het team, ondanks een minder resultaat.

    Het zou een verklaring kunnen zijn waarom de concurrentie (mn RBR en Toyo) zo snel zijn ingelopen. De voorsprong in Aussi was zo groot dat als Brawn o pde halve snelhei dvan RBR had ontwikkeld nu nog een tiende of 2 had moeten voorliggen. Maar in kwalitrim liggen ze er nu zelfs achter.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 27 april 2009 @ 22:22:06 #261
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68440585
    Om toch een beetje mijn gelijk te halen

    http://www.telegraaf.nl/t(...)e_auto__.html?p=10,2

    Lijkt me een plausibele verklaring. Brawn was lat met de deal met honda en Mercedes. heeft net op tijd bolides af gekregen voor Aussi. Daarna vrijwel iedere week een GP. Weinig tijd om in de fabriek te zijn. Weinig budget ook waarschijnlijk.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_68453714
    quote:
    Button verbrand tijdens Grand Prix in Bahrein

    Jenson Button is in Bahrein niet ongeschonden uit de strijd gekomen. De winnaar van de vierde race van 2009 had flinke last van de temperaturen in de cockpit, die zo hoog werden dat de Brit met een verbrande linkerbil over de finish kwam.

    "Het was erg heet", zei hij over de situatie in de auto. "Alle elektrische onderdelen rondom mijn stoel werden behoorlijk warm. Ik heb dan ook mijn linkerbil aan een ervan verbrand. Hopelijk kunnen we het probleem van de elektronica oplossen."

    Het is niet de eerste keer dat een Formule 1-coureur verwond uit een auto stapte. Mark Webber moest om dezelfde reden al eens opgeven in Japan, in 2004.
      dinsdag 28 april 2009 @ 11:45:02 #263
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68453914
    Toch wel stoer dat hij toch doorrijdt dan Webber stapte destijds inderdaad uit
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      dinsdag 28 april 2009 @ 12:07:08 #264
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_68454756
    Ik denk dat je vanaf P1 lastig opgeeft, al lijkt een verbrande bil me alles behalve relaxed. Maar hij zal zich wel goed laten verzorgen door die chick van hem nu.

    Ben benieuwd wat Brawn nog door kan ontwikkelen nu.
      dinsdag 28 april 2009 @ 12:33:04 #265
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68455726
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 12:07 schreef TJDoornbos het volgende:
    Ik denk dat je vanaf P1 lastig opgeeft, al lijkt een verbrande bil me alles behalve relaxed. Maar hij zal zich wel goed laten verzorgen door die chick van hem nu.

    Ben benieuwd wat Brawn nog door kan ontwikkelen nu.
    Alles denk ik. Ik begreep uit het Televaag stuk dat er juist nog vrijwel niets was doorontwikkeld....... Wel jammer dat ze hierdoor de voorsprong op RBR min of meer hebben weggegeven.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      dinsdag 28 april 2009 @ 12:39:14 #266
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68455920
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 11:45 schreef sanger het volgende:
    Toch wel stoer dat hij toch doorrijdt dan Webber stapte destijds inderdaad uit
    Ligt er maar net aan hoe heet het onder de billen wordt lijkt me.
    Ik kan me herinneren dat Webber toen echt uit de auto sprong.
      dinsdag 28 april 2009 @ 12:40:18 #267
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_68455957
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 12:33 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Alles denk ik. Ik begreep uit het Televaag stuk dat er juist nog vrijwel niets was doorontwikkeld....... Wel jammer dat ze hierdoor de voorsprong op RBR min of meer hebben weggegeven.
    Ik heb het gelezen in vind het net als jij jammer, maar ook logisch. Gezien de strijd die ze moesten leveren om überhaupt in Melbourne aan te komen.
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2009 @ 12:56:33 #268
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_68456470
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 12:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Ligt er maar net aan hoe heet het onder de billen wordt lijkt me.
    Ik kan me herinneren dat Webber toen echt uit de auto sprong.
    Klopt ja. Hij had de auto nog niet stil gezet of hij stond er al naast.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2009 @ 12:57:11 #269
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_68456492
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 12:40 schreef TJDoornbos het volgende:

    [..]

    Ik heb het gelezen in vind het net als jij jammer, maar ook logisch. Gezien de strijd die ze moesten leveren om überhaupt in Melbourne aan te komen.
    Dat is ook precies de reden waarom er nog niets was, maar volgens Brawn komen er in de komende races heel wat updates aan.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      dinsdag 28 april 2009 @ 13:50:55 #270
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_68458438
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 12:57 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Dat is ook precies de reden waarom er nog niets was, maar volgens Brawn komen er in de komende races heel wat updates aan.
    Weet ik, en vind het ook een logische verklaring.
    pi_68459360
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 12:57 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Dat is ook precies de reden waarom er nog niets was, maar volgens Brawn komen er in de komende races heel wat updates aan.
    Er komen heel veel teams met heel veel nieuwe onderdelen aan. Alsof het seizoen opnieuw start. Dat wordt weer meerkeuzegokken in de F1Voorspeller.
      woensdag 29 april 2009 @ 10:21:44 #272
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_68489467
    iemand een idee wanneer we de uitspraak van de FIA over McLaren kunnen verwachten?
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_68491491
    quote:
    "Grand Prix van Spanje kan alleen zonder publiek verreden worden"
    De alsmaar uitbreidende varkensgriep lijkt nu ook de Formule 1 in zijn greep te houden. De eerstvolgende Grand Prix is die van Spanje, maar juist in Catalunya, waar het circuit ligt, is het aantal gevallen met de griep het hoogst.

    Motorsport Aktuell vroeg aan de Duitse minister van gezondheid, Ulla Schmidt, wat zij vindt van de Grand Prix.

    “Iedereen begrijpt dat het onmogelijk is om 70000 toeschouwers samen te laten komen op een circuit, duizenden van hen kunnen besmet worden,” aldus Schmidt.

    Ook in Mexico gaat men op deze manier om met grote wedstrijden. Gisteren nog vond er in het Azteca Stadium een belangrijke voetbalwedstrijd plaats, zonder publiek.
    pi_68492283
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:20 schreef LeXX het volgende:

    [..]


      woensdag 29 april 2009 @ 12:11:36 #275
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68493444
    Ugh.. massahysterie
    pi_68493889
    "is het aantal gevallen met de griep het hoogst."

    10 mogelijke gevallen op 7,2 miljoen mensen.

    zolang de hoop bestaat dat alle gevallen bij de overheid bekend zijn, lijkt me afschaffen van publieke bijeenkomsten me een beetje een paardenmiddel. Binnen een week zou je wel een redelijke inschatting moeten kunnen maken of er nog besmette mensen rondlopen (er komen nieuwe gevallen bij die niet in Mexico besmet zijn) of dat je het versreidingsgevaar onder controle hebt.
      woensdag 29 april 2009 @ 12:34:03 #277
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68494160
    Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat ze het zekere voor het onzekere willen nemen.

    * sanger gaat lekker verder met een vakantie zoeken in Mexico
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_68495003
    ach, ik ben ook vlak na 9/11 via Amerika naar Australië gevlogen. Lekker goedkoop

    kan me voorstellen dat de Mexico vakanties deze zomer ook tegen afbraakrpijzen weggaan. Alleen oppassen dat de serveerstertjes niet in je Piña Colada niezen.
      woensdag 29 april 2009 @ 13:37:18 #279
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68496416
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 13:00 schreef Ared het volgende:
    ach, ik ben ook vlak na 9/11 via Amerika naar Australië gevlogen. Lekker goedkoop

    kan me voorstellen dat de Mexico vakanties deze zomer ook tegen afbraakrpijzen weggaan. Alleen oppassen dat de serveerstertjes niet in je Piña Colada niezen.
    Ik ga zelf toch niet, ben aan het zoeken voor vrouw, kind en moeders
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_68496513
    McLaren dus 3 races geschorst, voorwaardelijk weliswaar.

    Als er nieuwe feiten boven tafel komen omtrent het incident of binnen een jaar weer iets gelijkaardigs gebeurt is de schorsing effectief.
    pi_68496561
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 13:39 schreef wimderon het volgende:
    McLaren dus 3 races geschorst, voorwaardelijk weliswaar.

    Als er nieuwe feiten boven tafel komen omtrent het incident of binnen een jaar weer iets gelijkaardigs gebeurt is de schorsing effectief.
    Goed opgelost lijkt mij.
      woensdag 29 april 2009 @ 13:58:56 #282
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_68497274
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 13:39 schreef wimderon het volgende:
    McLaren dus 3 races geschorst, voorwaardelijk weliswaar.

    Als er nieuwe feiten boven tafel komen omtrent het incident of binnen een jaar weer iets gelijkaardigs gebeurt is de schorsing effectief.
    nette oplossing. Het team was de laatste weken mooi openhartig. dit zijn grote veranderingen binnen McLaren.
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_68497509
    Wat een slappe **** straf..

    Zo zie je maar weer dat de kont likken en slijmen toch zijn vruchten afwerpt. Zeker gezien het verleden..
    pi_68501918
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 14:05 schreef Giem het volgende:
    Wat een slappe **** straf..

    Zo zie je maar weer dat de kont likken en slijmen toch zijn vruchten afwerpt. Zeker gezien het verleden..
    McLaren was al gestraft met de diskwalificatie van Hamilton. En gezien soortgelijke zaken in het verleden (Schumacher Monaco 2006, BAR 2005) vindt ik een voorwaardelijke straf een juiste straf. Maar ik ben dan ook niet anti McLaren
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      woensdag 29 april 2009 @ 18:34:28 #285
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68506846
    Ik snap nog steeds niet wat er soortgelijk is aan Schumacher 2006 aan nu. Nu is er bewezen gelogen. Hell, er is zelfs bekend. Schumi 2006 maakte een foutje, en er is in die zaak ook niets anders bewezen. Vrijuit door onschuld of gebrek aan bewijs dus.

    BAR werd onvoorwaardelijk geschorst. Dus daar is wel degelijk een verschil in te zien. Vooral omdat het geval met BAR minder spraakmakend was en niet zo openlijk de concurrentie "er in werd geluisd".

    En ja, ik ben wel fan van ferrari e NEE ik ben geen ANTI-McLAREN Ik ben bovenal F1 fan.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 29 april 2009 @ 18:40:45 #286
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_68507029
    Redelijk nette straf al had die nep supercoureur wel ook nog een voorwaardelijke straf mogen krijgen!
    pi_68509910
    quote:
    Maar ik ben dan ook niet anti McLaren
    Ik ook niet. Ik ben gewoon anti Lewis. En anti Slonso
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_68510042
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 18:34 schreef sanger het volgende:
    Ik snap nog steeds niet wat er soortgelijk is aan Schumacher 2006 aan nu. Nu is er bewezen gelogen. Hell, er is zelfs bekend. Schumi 2006 maakte een foutje, en er is in die zaak ook niets anders bewezen. Vrijuit door onschuld of gebrek aan bewijs dus.

    BAR werd onvoorwaardelijk geschorst. Dus daar is wel degelijk een verschil in te zien. Vooral omdat het geval met BAR minder spraakmakend was en niet zo openlijk de concurrentie "er in werd geluisd".

    En ja, ik ben wel fan van ferrari e NEE ik ben geen ANTI-McLAREN Ik ben bovenal F1 fan.
    Schumacher zei dat hij het niet expres had gedaan, alleen geloofden de stewards dat niet omdat het met ca 16 km/uur gebeurde. Dat noem ik toch liegen van Schumacher en een poging tot misleiding van de stewards. Schumacher ging niet vrijuit maar werd achteraan de grid gezet. Alleen omdat de stewards hem meteen niet geloofden en niet pas achteraf (zoals nu) kreeg die zaak verder geen staartje.

    En zowel de zaak van BAR als nu ging over misleiding van de stewards, niet over het erin luizen van de concurrentie, want daarvoor was Hamilton al gediskwalificeerd. En het was zeker niet minder, maar juist meer spraakmakend omdat er overduidelijk werd gereden met een illegale auto. Tyrrell werd daarvoor in 1984 voor elke race van dat seizoen tot aan de hoorzitting gediskwalificeerd (leverde Bellof het record aantal van 11 diskwalificaties in een seizoen op) .
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      woensdag 29 april 2009 @ 20:36:22 #289
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_68510510
    Vond het zondag wat matig eigenlijk, had laatste gedeelte wat doorgespoeld
    pi_68510583
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 20:36 schreef jorienvdherik het volgende:
    Vond het zondag wat matig eigenlijk, had laatste gedeelte wat doorgespoeld
    [offtopic]
    Ik kijk nooit voetbal want ik geef er geen zak op, maar dat moment na dat doelpunt in je icoon was echt om te lachen

    Ik zat toevallig een biertje te drinken bij vrienden die we voetbal kijken en toen zag ik het.
    Ik vond het echt komisch
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      woensdag 29 april 2009 @ 20:40:22 #291
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68510646
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 20:23 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Schumacher zei dat hij het niet expres had gedaan, alleen geloofden de stewards dat niet omdat het met ca 16 km/uur gebeurde. Dat noem ik toch liegen van Schumacher en een poging tot misleiding van de stewards. Schumacher ging niet vrijuit maar werd achteraan de grid gezet. Alleen omdat de stewards hem meteen niet geloofden en niet pas achteraf (zoals nu) kreeg die zaak verder geen staartje.

    En zowel de zaak van BAR als nu ging over misleiding van de stewards, niet over het erin luizen van de concurrentie, want daarvoor was Hamilton al gediskwalificeerd. En het was zeker niet minder, maar juist meer spraakmakend omdat er overduidelijk werd gereden met een illegale auto. Tyrrell werd daarvoor in 1984 voor elke race van dat seizoen tot aan de hoorzitting gediskwalificeerd (leverde Bellof het record aantal van 11 diskwalificaties in een seizoen op) .
    Het probleem is dat iedereen met een iets andere invalhoek kijkt. Jij bent redelijk pro McLaren/Hamilton, ik niet.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_68512281
    quote:
    Wat een slappe **** straf..

    Zo zie je maar weer dat de kont likken en slijmen toch zijn vruchten afwerpt. Zeker gezien het verleden..
    Dat dus

    Ongelofelijk dat een top-team (nouja, dat was het altijd ) als McLaren op deze manier er mee wegkomt. Ze nemen alle andere coureurs en teams in de zeik, nemen de FIA in de zeik en nemen de sport in de zeik. En dat geven ze openlijk toe als het niet anders meer kan, maar door te kontenlikken en te slijmen moet alles weer goed zijn. Wat vooral erg belangrijk is, is die voorwaardelijke straf. Wanneer wordt die in werking gesteld, moeten ze dan precies hetzelfde geintje weer flikken of wat?
      donderdag 30 april 2009 @ 04:54:05 #293
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_68520630
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 21:26 schreef Tarabass het volgende:

    [..]

    Wat vooral erg belangrijk is, is die voorwaardelijke straf. Wanneer wordt die in werking gesteld, moeten ze dan precies hetzelfde geintje weer flikken of wat?
    bij speeding in the pit lane ofzo
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_68521475
    Nouja, ik weet heus wel dat ze artikel 151c van de internationale sportcode moeten overtreden. Maar dat artikel is zo breed dat je het nut ervan in twijfel kunt nemen.
    quote:
    In artikel 151c van de Internationale Sportcode van de FIA staat dat "elk frauduleus gedrag of elke actie die schadelijk is voor het belang van de competitie of voor de motorsport in het algemeen"
    Ze moeten dus weer fraude plegen om de voorwaardelijke straf te krijgne. Nou zijn veel van ons volgers van motorsport, maar ik heb volgens mij nog nooit gehoord dat een team hiervoor bestraft wordt. Als dat dus zo is, slaat een voorwaardelijke straf nergens op. Het is één van de ergste dingen, en komt op mij over als; 'Als je binnen 12 maanden nog een keer een moord pleegt dan krijg je de straf van nu erbij'. Zo'n straf hoeven ze vrijwel nooit uit te delen, of je moet te maken hebben met een seriemoordenaar. Die oren wat mij betreft sowieso niet in de sport thuis. Deze straf, die McLaren heeft gekregen, komt dus heel erg nietszeggend op mij over
      donderdag 30 april 2009 @ 11:41:39 #295
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_68524222
    Ik vind het wel goed zo, kan de aandacht weer gevestigd worden op waar F1 voor bedoeld is namelijk racen!

    Mclaren is zeker niet mijn favoriete team maar ik vind het wel belangrijk dat ze volledig meedoen, ook Hamilton vind ik niet de sympathiekste, een beetje te "gemaakt" maar hij is een beest in de auto en dat is toch het belangrijkste.
      donderdag 30 april 2009 @ 13:24:06 #296
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_68527738
    quote:
    FIA maakt details budgetlimiet openbaar

    30 april 2009

    De FIA heeft donderdag details bekendgemaakt over het budgetlimiet dat volgend jaar in de Formule 1 wordt geïntroduceerd. Teams die volgend seizoen niet meer dan 44 miljoen euro uitgeven, krijgen in ruil hiervoor diverse technische vrijheden.


    FIA-president Max Mosley liet woensdag na de bijeenkomst van de World Motor Sport Council al weten dat het budgetlimiet er sowieso zal komen. Over de noodzaak van deze maatregel zei de Brit: "Zonder een limiet zou de Formule 1 veel teams verliezen en is het voor teams die in de Formule 1 willen stappen onmogelijk om voldoende geld bij elkaar te krijgen, gezien de huidige economische omstandigheden."

    Teams kunnen volgend jaar zelf kiezen of zij zich aan het budgetlimiet willen houden of niet. Als een team zich niet aan het limiet besluit te houden, stuit het echter wel op verschillende technische nadelen, want een team dat zich wel aan het limiet houdt, mag gebruik maken van verstelbare voor- en achtervleugels, een krachtbron zonder gelimiteerd toerenaantal in de auto plaatsen en buiten het seizoen om ongelimiteerd testen. Bovendien zullen er geen enkele restricties zijn wat betreft windsnelheid en schaal van de auto in een windtunnel.

    Een aantal kosten zijn ook niet in het budgetlimiet opgenomen: marketing en hospitality, beloningen voor test- of racecoureurs. Dit geldt ook voor het laten testen van een kampioen uit een andere klasse, zoals Renault jaarlijks de World Series by Renault-kampioen een testdag schenkt. Motoren maken in 2010 nog niet uit van het budgetlimiet, maar de jaren daarna wel.

    Elke uitgave die geen invloed heeft op de prestatie in het kampioenschap zal ook vrij zijn en uitkeringen aan aandeelhouders die voortkomen uit het deelnemen aan het kampioenschap, maken, net als elke boete die de FIA aan een team geeft, ook geen deel uit van het limiet.

    De FIA maakte ook nog bekend dat het aantal maximale deelnemers aan het Formule 1-kampioenschap verhoogd is naar 26 auto's. Er zal dus plaats zijn voor drie nieuwe teams in 2010 en op 12 juni dit jaar zal bekend worden gemaakt welke teams het zijn geworden. Prodrive, Lola, iSport International en USGPE hebben al eerder laten weten geïnteresseerd te zijn in een goedkope Formule 1.
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_68529784
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 13:24 schreef bodylotion het volgende:

    [..]


    Budget gezeik
    pi_68530588
    Gelukkig redelijk milde (voorwaardelijke) straf voor de zilveren.. ze hebben dan ook al preventief geruimd Nu netjes ja en amen doen de rest van t jaar, en dan hebben we geen gate's meer.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_68553243
    Vandaag 15 jaar geleden....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')