abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 april 2009 @ 22:11:47 #121
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_68089007
Van mij komt er geen OP van China door prive omstandigheden geen tijd gehad. Als het goed is komt appelsientje met een OP dit keer.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_68092422
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Een new and improved version van de McLarenF1 zou ook wel extreem tof zijn
Zijn ze wel mee bezig ja... lijkt wel een afgekeurd studiemodel van Lamborghini


Zeker niet zo'n tijdloos design als de echte McLarenF1.
  donderdag 16 april 2009 @ 23:50:23 #123
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_68092610
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:06 schreef Atreidez het volgende:
Japans?

[ afbeelding ]
[..]

Misschien pakt hij ze oude functie maar weer op.. 2 Races geen team principal meer, en het is meteen een chaos
Ja, daar had ik eigenlijk wel een beetje op gehoopt, maar dat was eigenlijk niet te verwachten. Als Martin W het veld zou moeten ruimen (zo zeker is zijn positie volgens mij niet) dan weet ik niet wie hem dan kan vervangen. In elk geval dus niet meer Ron Dennis..
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:20 schreef sasquatsch het volgende:

Bijna goed. Hij gaat het McLaren Fornule 1 team verlaten om directeur te worden van McLaren Automotive een onafhankelijk onderdeel van de McLaren Groep dat zich gaat bezig houden met de ontwikkeling van sportwagens die in 2011 op de markt moeten komen.
Ah, klinkt wel leuk . Hij blijft wel in de racewereld aanwezig, maar dus niet meer bij McLaren F1. Dat zal Hamilton wel 'jammer' vinden..
  vrijdag 17 april 2009 @ 07:25:43 #124
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_68095771
McLaren is wel snel met de nieuwe diffuser, ik ben bang
pi_68095850
Van kansloos achteraan ineens naar P1 en P4.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 17 april 2009 @ 07:44:40 #126
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_68095883
Voor mij waarschijnlijk niet. Ik zit ergens waar dat soort spul geblocked wordt.

Aan de andere kant, ik ben degene die het geblocked heeft destijds, dus misschien zet ik het gewoon even open om tussendoor met een half oog even te kijken
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 17 april 2009 @ 07:56:39 #128
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_68095953
hier blocken we niet aan de beheerders kant
  vrijdag 17 april 2009 @ 08:00:01 #129
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_68095970
Is er nog geen China race topic??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 17 april 2009 @ 08:01:02 #130
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  vrijdag 17 april 2009 @ 08:07:25 #131
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_68096044
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 08:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is er nog geen China race topic??
ik zocht ook al...
pi_68096342
Dan maar even eentje snel gemaakt

Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
Calmer than you are
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:12:17 #133
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_68100839
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:01 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik denk dat McLaren er allang 1 heeft, alleen nog niet in heeft durven zetten (als je ziet hoe de FIA ze onder een loep houdt):
- Ze hebben geen protest ingediend
- Ze houden zich angstvallig stil, andere teams heb ik er toch over gehoord!
- Ze reden in de wintertest met de 2008-vleugel om zo downforce te simuleren (wel apart als je dat doet terwijl je weet dat het een stuk minder zal zijn in 2009 tenzij.... jaaa tenzij je iets hebt waarmee het nadeel van de 2009 vleugel een stuk minder wordt wat in de eerste races niet het geval was)
- Bij Brawn GP betrokken... wie gelooft er nu dat ze alleen die motoren op de post hebben gedaan ipv even daar gekeken of het allemaal wel kan en past?
Okee wie deelt er m'n theorie nu

[edit]

Hij's dubbel
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:49:15 #134
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68102303
't is meer een vleugetlje wat ze er tussen gedrukt hebben
Please, make yourself uncomfortable.
pi_68105285
Het is iig geen streep meer, maar een aparte verandering in t midden. Laten we hopen dat het ze iets brengt
Where facts are few, experts are many.
pi_68107282
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:12 schreef nils7 het volgende:

[..]

Okee wie deelt er m'n theorie nu

[edit]
[ afbeelding ]
Hij's dubbel

Ik niet
Ze hebben nu een tussenoplossing maar nog niet de diffuser zoals de andere 3 teams ze hebben.

En damn Ferrari had beter Kers kunnen gebruiken want nog even en ze krijgen Giancarlo die voorbij komt rijden.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_68116339
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:43 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Zijn ze wel mee bezig ja... lijkt wel een afgekeurd studiemodel van Lamborghini

[ afbeelding ]
Zeker niet zo'n tijdloos design als de echte McLarenF1.
is dat een McLaren?!? Hebben ze de ontwerpers van Noble in dienst genomen, of krijgen we binnenkort de volgende spionagezaak?


[ Bericht 0% gewijzigd door Ared op 17-04-2009 18:36:11 ]
  vrijdag 17 april 2009 @ 18:35:13 #138
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68116695
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:21 schreef Ared het volgende:

[..]

is dat een McLaren?!? Hebben ze de ontwerpen van Noble in dienst genomen, of krijgen we binnenkort de volgende spionagezaak?
[ afbeelding ]
Please, make yourself uncomfortable.
pi_68123334
goh, is McLaren nu ook al de straatwagens van Ferrari aan het kopieren?!?!?!?
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:00:25 #140
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68124749


Please, make yourself uncomfortable.
pi_68125477
Op deze manier kan je zeggen dat iedere auto fabrikant een auto kopieert van een andere fabrikant. Kom op zeg
pi_68125598
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:43 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Zijn ze wel mee bezig ja... lijkt wel een afgekeurd studiemodel van Lamborghini

[ afbeelding ]
Zeker niet zo'n tijdloos design als de echte McLarenF1.
Met die ronde vormen lijkt ie veel meer op een F430 btw...
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:32:54 #143
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68126156
om dan toch maar een beetje on-topic te blijven:



Please, make yourself uncomfortable.
pi_68137816
Ook al zijn er tot nog toe maar drie kwalificaties gereden, toch nog een drietal statistieken.

Gemiddelde gridpositie



Waarbij moet worden aangetekend dat zowel Heidfeld als Piquet zich driemaal op dezelfde positie hebben gekwalificeerd.


Het totaal aantal gereden rondes tijdens de drie kwalificaties.



Hoevaak gekomen tot welke Q-sessie



Volgorde is voor deze grafiek nog niet helemaal ideaal, maar het voldoet voorlopig.
  zaterdag 18 april 2009 @ 13:28:30 #145
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68138341
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:32 schreef bodylotion het volgende:
om dan toch maar een beetje on-topic te blijven:

[ afbeelding ]


Mooie diffuser
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:16:12 #146
798 voyeur
bemoeit zich
pi_68139396
Een langer stukje uit het interview met de briezende Briatore:
"Q: The verdict is there: Ross Brawn was right.
Briatore: ''What was he right about ? The diffuser issue ? Imagine if someone would leave the earth for a year and comes back to find out that Reggina, Lecce, Bologna and Torino are at the top of the Serie A table while Milan, Juventus and Inter are fighting against relegation. In this same way a Formula 1 fan finds out that the championship can be won by someone that was (already) retired (Barrichello - AFCA), one that is as slow as a milepost (Button), Rosberg, Click, or perhaps Clock (Glock - AFCA), Naca...Naca...what's he called ? I don't even know..."


Voor meer van dit soort uithalen zie hier
Here we are now, entertain us.
pi_68139606
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:16 schreef voyeur het volgende:
Een langer stukje uit het interview met de briezende Briatore:
"Q: The verdict is there: Ross Brawn was right.
Briatore: ''What was he right about ? The diffuser issue ? Imagine if someone would leave the earth for a year and comes back to find out that Reggina, Lecce, Bologna and Torino are at the top of the Serie A table while Milan, Juventus and Inter are fighting against relegation. In this same way a Formula 1 fan finds out that the championship can be won by someone that was (already) retired (Barrichello - AFCA), one that is as slow as a milepost (Button), Rosberg, Click, or perhaps Clock (Glock - AFCA), Naca...Naca...what's he called ? I don't even know..."


Voor meer van dit soort uithalen zie hier
die gaat los
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  zaterdag 18 april 2009 @ 15:13:21 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_68140519
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:25 schreef -Jean- het volgende:

[..]

die gaat los
Altijd al een clown geweest die man, voor hem is het ook al lang tijd om met pensioen te gaan.
  zaterdag 18 april 2009 @ 15:39:36 #149
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_68141108
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 15:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

Altijd al een clown geweest die man, voor hem is het ook al lang tijd om met pensioen te gaan.
Hij wil nu ook dat Brawn geen tv-geld krijgt van de FIA: http://f1.gpupdate.net/nl(...)geld-moeten-krijgen/
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_68141629
quote:
Brawn unmoved by Briatore's calls

Ross Brawn believes a push to cut off his team's 2009 television rights money by Renault boss Flavio Briatore should be dealt with behind closed doors - rather than being dragged into the public domain.

A furious Briatore has said he will propose to the Formula One Teams' Association (FOTA) that monies owed to Brawn GP, worth around £30 million, are instead split between rival teams to help pay for diffuser development costs.

It is the latest in a series of attacks on Brawn by Briatore - who he believes has acted incorrectly by not using his role as head of FOTA's technical committee to head off the diffuser controversy.

Brawn is unmoved by Briatore's angry remarks, however, and vowed not to get dragged into a war of words with his former boss.

When asked at Shanghai if he had a message for Briatore, Brawn cheekily replied: "I think change the medication!"

Brawn wants the television money issue to be dealt with internally at FOTA – which is due to meet again after the Bahrain Grand Prix.

"I would rather not talk about it," Brawn said when asked by AUTOSPORT if he was concerned about the money being cut off by Briatore's plan.

"It is a shame that he brings those things into the public arena, as it is FOTA business. But that is his style. I would rather not talk about it."

He added: "Flavio is very flamboyant, isn't he? He is great with the one-liners and that is his forte. I'm not, so I am not going to respond."

The diffuser controversy is providing a key test for FOTA's unity, with factions having developed in the paddock over the matter.

Brawn still felt, however, that there should be no fear of FOTA's momentum for improving the sport being weakened by the row.

"Not if we are mature and adult about it," he said about the chances of FOTA's unity breaking because of the dispute. "We have got to learn to fight on the track, and if necessary fight in the courts over the technicalities of the cars be,cause that is part of it.

"But then have a strong FOTA outside of it. The analogy I keep quoting of playing rugby is exactly what it is. We have to learn to separate the two things, and if we learn to separate the two things then FOTA has a great future."
___________________________________
quote:
When asked at Shanghai if he had a message for Briatore, Brawn cheekily replied: "I think change the medication!"
Hier moest ik stiekem toch wel om lachen.
pi_68143012
och, die draait wel bij. Moet je zien waar Alonso nu staat met zijn nw. diffuser. Ok, hijs wel licht maar toch, hij zit erbij!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 april 2009 @ 17:57:17 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68144573
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 15:39 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Hij wil nu ook dat Brawn geen tv-geld krijgt van de FIA: http://f1.gpupdate.net/nl(...)geld-moeten-krijgen/
Dat kregen ze toch al niet van Bernie, omdat het een 'gloednieuw' team is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 18 april 2009 @ 17:58:21 #153
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_68144606
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:25 schreef -Jean- het volgende:

[..]

die gaat los
Briatore toont zich gewoon een slecht verliezer. De teams met de diffusor zijn gewoon slimmer geweest, ze hebben beter bestudeerd wat wel en wat niet mag. Hij moet gewoon zijn verlies nemen, niet zeuren en zich concentreren op de races.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  zaterdag 18 april 2009 @ 19:19:50 #154
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_68146819
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 15:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

Altijd al een clown geweest die man, voor hem is het ook al lang tijd om met pensioen te gaan.
Alleen al voor die uitspraken moet de man niet op pensioen gaan Of ie de waarheid spreekt is een compleet ander verhaal
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_68161190
Even iets om wellicht de volgende keer op te nemen in de OP: het verhaal hoe te streamen via een Britse proxy

------------------------------------------------------------------------------
2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
Op woensdag 25 maart 2009 14:44 schreef UnoclaM het volgende:
Om de streams van de BBC online te volgen zonder downloads, tools of vage streams moet je het volgende doen:

1. Zoek een proxy uit Groot-Brittannië. Dit kan via bijv:

http://www.proxy4free.com/page1.html
http://www.xroxy.com/proxy-country-GB.htm

(simpel gezegd is een proxy een pc waar jij contact mee maakt, die dan weer contact maakt met de site die jij zoekt, in dit geval de BBC)

2. Kopieer het IP-adres en de port van de gekozen proxy

3. Ga naar je proxy instellingen
- Firefox: Extra - Instellingen - Netwerk - instellingen --> kies handmatige proxyconfiguratie
- IE: Extra - Internetopties - Verbindingen - Instellingen --> vink 'kies proxyinstellingen' aan

4. Vul hier het IP-adres en de port van de proxy in.

5. Enjoy! http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/default.stm

Vergeet niet je normale internetinstellingen terug te zetten nadat je gebruik hebt gemaakt van de proxy, dus bij instellingen 'verbinding maken via een proxy' weer af te vinken. Dit werkt btw voor alle filmpjes die niet buiten GB te bekijken zijn.

Veiligheid van de proxy en kwaliteit van de verbinding kan ik helaas niet garanderen, maar zelf heb ik nooit problemen gehad terwijl ik dit regelmatig gebruik. Als iemand betere alternatieven of een betere proxy heeft zal het gewaardeerd worden als hij of zij dat meldt.
---------------------------------------------------------------
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 19 april 2009 @ 09:49:42 #156
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68161404
Verkeerd topic, sorry
pi_68174888
quote:
Bourdais: "Ik vind eigenlijk dat we niet hadden moeten racen, met al dat water op de baan. De wagens hebben dit jaar veel minder neerwaartse druk en dat maakt het erg moeilijk om de auto's nog op de baan te houden als het regent. Ik had wel vijftien tot twintig keer kunnen spinnen en de crash van Sutil toonde aan hoe gevaarlijk het was. Het enige positieve was dat het een leuke race was voor de toeschouwers."
Ga huilen! Of wacht nee doe maar niet dan is er straks nog meer water op de baan. Ik zou erg graag Sato in de TR bolide zien ipv Bourdais.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_68176703
quote:
Op zondag 19 april 2009 17:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ga huilen! Of wacht nee doe maar niet dan is er straks nog meer water op de baan. Ik zou erg graag Sato in de TR bolide zien ipv Bourdais.
Ik zag Sutil toch echt gewoon uitstappen, en weglopen. Dat toont dan toch ook aan hoe veilig het was? Ik wordt echt moe van dat gehuil zoals jij dat noemt. Als je een veilige sport wilt beoefenen moet je niet in een f1-auto stappen, maar gaan schaken of iets dergelijks. Niet zeiken dat als je 300 wilt gaan je een onveilige sport beoefend omdat het regent. Als we bourdais moeten volgen, kan straks geen enkele race meer gereden worden. Is het niet de laagstaande zon, dan is het wel regen en anders is het wel een uitloopstrook die te kort wordt. Blijf gewoon op de baan, en pas je aan aan de omstandigheden.
  zondag 19 april 2009 @ 18:22:13 #159
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_68177148
Renault zou het natuurlijk geweldig vinden als er een fransman voor het team komt rijden. Ik denk dat die mogelijkheid nu toch wel een stukje dichterbij is gekomen

stukkie @ formule1.nl : http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-32-8064.html (oud bericht, maar toch )

[ Bericht 12% gewijzigd door Jezza op 19-04-2009 18:27:21 ]
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  zondag 19 april 2009 @ 20:13:35 #160
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_68181213
Tering wat een foto!! :
(Btw: Vettel wint GP China)


Zo a-typisch na een overwinning, je zou een foto verwachten van een hossende mensenmassa, maar nee: in China zit de winnaar gewoon in een (zo te zien) achterkamertje met zn champagne fles en zn beker...
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_68183021
World Press Photo, Categorie Sport. Briljante plaat.
  maandag 20 april 2009 @ 10:01:23 #162
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68195281
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Red Bull Racing #1
Worden de topics zo niet een beetje uitgesmeerd en verdeeld? Gaan we nu voor elk team dat één keer wint een topic aanmaken? Of moeten we het liever per coureur gaan doen? Vorige week was Button nog WDC, nu is red bull ineens een topteam

Daarnaast zitten we op een Nederlands forum, neem dan iig de moeite de boel te vertalen zeg
  maandag 20 april 2009 @ 10:58:15 #164
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68195852
En bedankt

ter info:
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 43

Naar model van andere sub-forums. Jammer dat het jou niet bevalt.

[ Bericht 30% gewijzigd door Kleffe_Dop op 20-04-2009 11:18:03 ]
  maandag 20 april 2009 @ 14:10:12 #165
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_68202086
quote:
Op zondag 19 april 2009 20:56 schreef FriescheHengst het volgende:
World Press Photo, Categorie Sport. Briljante plaat.
Precies dat bedoel ik! Zo'n soort foto is het inderdaad, echt gewoon stoer!
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_68203479
quote:
Briatore: ”Wat een slechte race van Piquet”

Teambaas Flavio Briatore van Renault heeft aan de GP in China een dubbel gevoel overgehouden. De Italiaan spuwde voor aanvang van het weekeinde zijn gal over de legaliteit van het team van Ross Brawn, reed met een lichte Alonso naar de eerste startrij, zag Piquet als een volleerd kunstschaatser in de rondte spinnen en zag Red Bull voorzien van Renault motoren zegevieren.

“Ik ben blij met de prestaties van onze auto. Voor Bahrein verwachten we met Alonso een volgende stap te zetten en voor Piquet zijn er dingen gepland in Barcelona en Monaco,”zei Briatore.

Over de race van Piquet Jr. in China was de teambaas zeer duidelijk. “Jezus Christus, wat een slechte race zeg. Hij leek te denken dat hij met een spin extra punten verdient. Een keer spinnen kan gebeuren maar er waren er meerdere. Maar ook de ervaren rijders gingen in de rondte. Piquet Jr. heeft even een normaal weekend nodig.”

Briatore sprak tot slot lovend over het team van Red Bull “Ze hebben een geweldige auto ontworpen binnen de normale regels. Red Bull, van harte gefeliciteerd!”
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  maandag 20 april 2009 @ 15:19:08 #167
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68204456
Als je de berichtgeving zo leest lijkt het niet meer de vraag óf Piquet de eerste gaat worden, maar wánneer Piquet de schop krijgt.
pi_68208862
TV TIP - CANVAS +/- 21:00 uur:

Michael Schumacher - Alles begon in Spa
quote:
De Grote Prijs van België van 25 augustus 1991 is een kantelmoment in de geschiedenis van de Formule 1. Op de startgrid in Spa/Francorchamps staat voor eerst Michael Schumacher, een jongen van 21, die slechts door een speling van het lot zijn debuut maakt in het eldorado van de motorsport.

Schumacher, opgegroeid in de schaduw van een kartbaan vlakbij Keulen, heeft nog nooit een voet op het circuit van Spa gezet. Voor velen in de Formule 1 is hij een nobele onbekende die maar heel even invaller komt spelen voor de Belg Bertrand Gachot. Die is enkele dagen daarvoor door een rechtbank in Londen onverwacht tot een celstraf van achttien maanden veroordeeld. Gachot had eind 1990 na een opstootje in het Londense stadscentrum een taxichauffeur met traangas aangevallen. Uit zelfverdediging, beweert Gachot tot op vandaag, maar de rechter kan er niet om lachen en stuurt de beloftevolle rijder linea recta naar de gevangenis van Brixton.

Het is pas in laatste instantie dat Eddie Jordan, de argwanende eigenaar van het gelijknamige F1-team, Schumacher als de vervanger van Gachot aanduidt. Schumacher laat deze unieke kans niet onbenut en wringt zich vanaf de eerste trainingsrit tussen de groten van toen: Senna, Prost, Piquet en Mansell. De race zelf is nog even een ontnuchtering – de wedstrijd eindigt voor Schumacher door een technisch defect na goed 500 meter. Maar daarna is zijn opmars niet meer te stuiten. Schumacher schiet met zijn doelgerichte aanpak de Formule 1 voorgoed een ander tijdperk in. Precies één jaar na zijn debuut bereikt Schumacher in Spa een nieuwe mijlpaal. Op een waterkoude augustusdag wint hij in België ook zijn allereerste van in totaal 91 Grand Prixs.

Belga Sport reconstrueert tot in detail de opzienbarende intrede van Schumacher in de Formule 1 en sprak als allereerste VRT-programma uitgebreid met de meest succesvolle F1-rijder uit de geschiedenis.

Alles begon in Spa is een documentaire van Luc Kempen, Koen Warlop en Dirk Van Nijverseel.

TRAILER


Er wordt gesproken over het debuut van MS op Spa en een jaar later zijn allereerste overwinning, maar persoonlijk zal ik nooit vergeten dat hij het hoogst aantal overwinningen van Prost evenaarde op Spa. Daar was ik nl bij
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 april 2009 @ 20:47:07 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68215630
Punten F1-voorspeller ronde 3

Voorspellen voor de Grand Prix van Bahrein kan nog tot 23 april 23:59 uur.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 20 april 2009 @ 22:39:41 #170
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68221153
quote:
LeXX het volgende:[/b]
TV TIP - CANVAS +/- 21:00 uur:

Michael Schumacher - Alles begon in Spa

[..]


TRAILER
Gemist

Iemand misschien een nzb'tje oid??

[ Bericht 17% gewijzigd door bodylotion op 20-04-2009 23:47:11 ]
Please, make yourself uncomfortable.
pi_68222807
Je hebt wat gemist dan.. Was een goeie docu
Where facts are few, experts are many.
pi_68223121
idd, goede docu. Jammer dat hij stopte.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_68226864
Iemand zou die echt ff op usenet moeten gooein, ik heb hem ook gemist
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:47:40 #174
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68228834
Kent België geen soort van uitzendinggemist?
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:00:30 #175
194695 franklop
Fran knock
pi_68229119
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Kent België geen soort van uitzendinggemist?
volgens mij iets van www.ooitgemist.be ofzo
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_68238946
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:00 schreef franklop het volgende:

[..]

volgens mij iets van www.ooitgemist.be ofzo
IS alleen voor abonnees van de Belgische digitale televisie aanbieders. Kun je niet via Internet bekijken als ik het goed gelezen heb.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:10:13 #177
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68241061
op dit moment wordt er iets geupload
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:12:13 #178
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_68241122
Ik blijf dit seizoen wat meer België kijken denk
pi_68241131
Ach, het is maar een docu hoor.. Niet de nieuwe Wolverine leak
Where facts are few, experts are many.
pi_68242047
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:10 schreef bodylotion het volgende:
op dit moment wordt er iets geupload
Je bent me voor, want was zelf ook onderweg wat te uploaden. Moest hem alleen wel nog afronden via torrents
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:42:47 #181
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68246096
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:38 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Je bent me voor, want was zelf ook onderweg wat te uploaden. Moest hem alleen wel nog afronden via torrents
Ik bedoel een .nzb
Please, make yourself uncomfortable.
pi_68249585
Als we dan toch bezig zijn... Enkele weken geleden was er, ook op Belgie, een docu over Villeneuve. En dan vooral over zijn ongeluk en wat daar aan vooraf ging. Erg, erg indrukwekkend.
Nu zoek ik alleen nog docu's over Fangio op de Ring in 1957 en Ickx die Le Mans won in 1969. En ik zou graag willen weten waarom Ford begin jaren 60 na de mislukte overname van Ferrari niet Jaguar gekocht heeft, die net een misselijkmakend mooie auto voor Le Mans had ontwikkeld. Nu vindt iedereen die baksteen van een GT40 de ultieme klassieke sportwagen, terwijl dat natuurlijk de Jaguar C-Type of XJ13 zou moeten zijn.

Diffusers? Die hadden ze toen nog niet. Erg Off-topic dus, sorry
  woensdag 22 april 2009 @ 09:19:10 #183
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_68261605
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:42 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Ik bedoel een .nzb
Is de nzb inmiddels te vinden op usenet?

Ik was iets te snel! Volgens mij heb ik m al gevonden
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  woensdag 22 april 2009 @ 11:25:06 #184
106791 _Tjabbe_
Impulsieve combo-knaller
pi_68265210
Ik weet niet of het hier thuis hoort maar ik vraag het toch maar. Wie weet waar ik statistieken kan vinden in welke races de afgelopen jaren de safety car is gebruikt en hoe vaak? Kan evt. ook wel in verslag-vorm. Het liefst van de afgelopen 10 jr.
Statistics are like mini skirts, they give you good ideas but hide the most important things....
pi_68265253
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  woensdag 22 april 2009 @ 11:45:28 #186
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68265913
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:25 schreef _Tjabbe_ het volgende:
Ik weet niet of het hier thuis hoort maar ik vraag het toch maar. Wie weet waar ik statistieken kan vinden in welke races de afgelopen jaren de safety car is gebruikt en hoe vaak? Kan evt. ook wel in verslag-vorm. Het liefst van de afgelopen 10 jr.
Forix.com en grandprix.com misschien? Maar zal wel lastig te vinden zijn
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_68272038
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:19 schreef Jezza het volgende:

[..]

Is de nzb inmiddels te vinden op usenet?

Ik was iets te snel! Volgens mij heb ik m al gevonden
Docu was idd de moeite waard! Schumi kwam haast menselijk en sympathiek over
Die van Villeneuve lijkt me ook erg interessant, ik hoop dat daarvan ook een nzb te vinden is
  woensdag 22 april 2009 @ 16:18:12 #188
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68274429
[quote]
Lola wil volgend jaar terugkeren in Formule 1
22 april 2009

Lola onderzoekt de mogelijkheden om in 2010 weer deel te nemen aan de Formule 1. De Engelse autofabrikant heeft al een flinke geschiedenis in de sport, maar was er de afgelopen jaren niet aan verbonden. Aangezien de Formule 1 vanaf 2010 een stuk goedkoper zal worden, wil men weer een poging wagen.

De eerste Lola uit 1962 in Zandvoort
De eerste Lola uit 1962 in Zandvoort

"De bekendmaking dat de Formule 1-teams vanaf 2010 een financieel gezondere sport willen, heeft ons doen besluiten om goed onderzoek te doen naar de mogelijkheid om een auto te ontwikkelen, waarmee we willen deelnemen aan de Formule 1", vertelde voorzitter Martin Birrane van de Lola Group. "Het laatste decennium heeft Lola zich altijd bezig gehouden met oplossingen van hoge kwaliteit in financieel krappe situaties. De maatregelen in de Formule 1 vormen dan ook het ideale platform voor ons om aan de ontwikkeling van een auto te denken. We zullen in de komende weken bezig gaan met een formele aanmelding."

Alan Jones niet succesvol in de Haas Lola
Alan Jones niet succesvol in de Haas Lola

Lola begon in 1962 auto's te leveren aan het Bowmaker-Yeoman Racing Team en John Surtees wist de Lola Mk4-Climax meteen op pole-position te zetten. Het team eindigde dat jaar als vierde in het constructeurskampioenschap, maar in 1963 bleven de successen uit en vertrok Lola uit de sport, wat niet de eerste keer zou zijn. De jaren erna was Lola nog betrokken bij de teams van Honda en Hill om in 1985 een echte comeback te maken in de Formule 1. Samen met Carl Haas werd Haas Lola opgericht en dit team deed in 1985 en 1986 mee aan het kampioenschap, al was het meer een samenwerking in naam, dan dat Lola de auto's voor Haas bouwde.

Lola te traag in 1997
Lola te traag in 1997

Eind jaren '80 en begin jaren '90 bleef Lola nog wel actief in de Formule 1 als partner van Larrousse en Scuderia Italia, maar de echte terugkeer in de Formule 1 kwam in 1997. Voor het eerst zou Lola als echte constructeur deelnemen aan de raceklasse, zonder samenwerkingen met andere partijen aan te gaan. Coureurs Vincenzo Sospiri en Ricardo Rosset waren tijdens het openingsweekend in Australië vijf seconden langzamer dan Pedro Diniz, die de 22ste startplaats behaalde. Vanzelfsprekend kwalificeerden de coureurs zich dan ook niet en nog voor de tweede race van het seizoen, in Brazilië, werd de stekker uit het project getrokken. Sindsdien werd er, wat de Formule 1 betreft, niets meer van Lola vernomen. Tot nu dus.

Lola is na USGPE het tweede team dat plannen heeft om vanaf 2010 in de Formule 1 te rijden.
[quote]

http://f1.gpupdate.net/nl(...)gkeren-in-formule-1/
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 22 april 2009 @ 16:18:24 #189
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68274439
quote:
Op woensdag 22 april 2009 16:18 schreef bodylotion het volgende:
[quote]
Lola wil volgend jaar terugkeren in Formule 1
22 april 2009

Lola onderzoekt de mogelijkheden om in 2010 weer deel te nemen aan de Formule 1. De Engelse autofabrikant heeft al een flinke geschiedenis in de sport, maar was er de afgelopen jaren niet aan verbonden. Aangezien de Formule 1 vanaf 2010 een stuk goedkoper zal worden, wil men weer een poging wagen.

"De bekendmaking dat de Formule 1-teams vanaf 2010 een financieel gezondere sport willen, heeft ons doen besluiten om goed onderzoek te doen naar de mogelijkheid om een auto te ontwikkelen, waarmee we willen deelnemen aan de Formule 1", vertelde voorzitter Martin Birrane van de Lola Group. "Het laatste decennium heeft Lola zich altijd bezig gehouden met oplossingen van hoge kwaliteit in financieel krappe situaties. De maatregelen in de Formule 1 vormen dan ook het ideale platform voor ons om aan de ontwikkeling van een auto te denken. We zullen in de komende weken bezig gaan met een formele aanmelding."

Lola begon in 1962 auto's te leveren aan het Bowmaker-Yeoman Racing Team en John Surtees wist de Lola Mk4-Climax meteen op pole-position te zetten. Het team eindigde dat jaar als vierde in het constructeurskampioenschap, maar in 1963 bleven de successen uit en vertrok Lola uit de sport, wat niet de eerste keer zou zijn. De jaren erna was Lola nog betrokken bij de teams van Honda en Hill om in 1985 een echte comeback te maken in de Formule 1. Samen met Carl Haas werd Haas Lola opgericht en dit team deed in 1985 en 1986 mee aan het kampioenschap, al was het meer een samenwerking in naam, dan dat Lola de auto's voor Haas bouwde.

Eind jaren '80 en begin jaren '90 bleef Lola nog wel actief in de Formule 1 als partner van Larrousse en Scuderia Italia, maar de echte terugkeer in de Formule 1 kwam in 1997. Voor het eerst zou Lola als echte constructeur deelnemen aan de raceklasse, zonder samenwerkingen met andere partijen aan te gaan. Coureurs Vincenzo Sospiri en Ricardo Rosset waren tijdens het openingsweekend in Australië vijf seconden langzamer dan Pedro Diniz, die de 22ste startplaats behaalde. Vanzelfsprekend kwalificeerden de coureurs zich dan ook niet en nog voor de tweede race van het seizoen, in Brazilië, werd de stekker uit het project getrokken. Sindsdien werd er, wat de Formule 1 betreft, niets meer van Lola vernomen. Tot nu dus.

Lola is na USGPE het tweede team dat plannen heeft om vanaf 2010 in de Formule 1 te rijden.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)gkeren-in-formule-1/
Please, make yourself uncomfortable.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 april 2009 @ 16:19:04 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68274469
Dat zou tof zijn zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68274514
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:06 schreef LeXX het volgende:

[..]

Docu was idd de moeite waard! Schumi kwam haast menselijk en sympathiek over
Die van Villeneuve lijkt me ook erg interessant, ik hoop dat daarvan ook een nzb te vinden is
Ook maar even binnen halen dan, die van Schumi
  woensdag 22 april 2009 @ 16:48:05 #192
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68275482
hah als ze dit geintje maar niet gaan herhalen:



http://en.wikipedia.org/wiki/MasterCard_Lola
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 22 april 2009 @ 17:10:11 #193
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_68276234
quote:
Brawn GP maak je borst maar nat
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  woensdag 22 april 2009 @ 18:15:05 #194
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68277998
quote:
Op woensdag 22 april 2009 16:48 schreef bodylotion het volgende:
hah als ze dit geintje maar niet gaan herhalen:

[ afbeelding ]

http://en.wikipedia.org/wiki/MasterCard_Lola
Een blamage was het , zeker voor een groot chassis bouwer als Lola.

Een toekomstig startveld van 25+ zou echt geweldig zijn.
  woensdag 22 april 2009 @ 18:28:01 #195
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68278336
Bridgestone wilt de voorbanden ook smaller maken voor 2010. Dit om het overstuur - sinds de terugkeer van de slicks, en kleiner achtervleugel - te compenseren.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_68278981
quote:
Red Bull considers engine options

Red Bull Racing team principal Christian Horner is in no rush to extend the team's race-winning partnership with Renault into 2010, as it weighs up an engine deal with Mercedes for next season.

Despite claiming a 1-2 victory in the Chinese Grand Prix, this week's AUTOSPORT magazine exclusively reveals that the team is understood to be well down the line in negotiations with Mercedes, despite not having ruled out continuing with Renault.

"It's way too early to be talking about engines for next year," Horner told AUTOSPORT. "Hopefully Renault will still be around. The engine is performing well and, having been permitted the equalisation adjustments at the end of last year, I think it is comparable with the other engines in F1.

"You've probably still got Mercedes as the strongest engine, but I don't think the Renault gives anything away to its rivals."

Mercedes has ruled out supplying more than three teams with engines, and with a firm commitment to both works team McLaren and Force India, Red Bull would have to replace Brawn GP as the German manufacturer's second customer.

Horner added that there is no rush to finalise its engine supplier, as it is possible to modify a car design for an alternative engine at relatively short notice.

"As Ross Brawn has proved, you can change engines at the last minute - they're such simplistic blocks these days," said Horner.

For an in-depth analysis of why Red Bull Racing is keen on Mercedes engines, read AUTOSPORT magazine (out on Thursday).
  woensdag 22 april 2009 @ 19:51:12 #197
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68281120
Lola en Rosset Was het Lola die op de auto van Rosset bewust de naam verkeerd om spelde en er Tosser van maakte (Tosser is een scheldwoord )?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 22 april 2009 @ 20:26:14 #198
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_68282189
Die Lola van 1997 die was toch zonder windtunnel of iets gemaakt men ik?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 22 april 2009 @ 20:31:51 #199
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68282380
net die docu gekeken van Schumacher.. zeer vet

door die docu ga ik Vettel nog meer waarderen
Please, make yourself uncomfortable.
pi_68290314
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
Die Lola van 1997 die was toch zonder windtunnel of iets gemaakt men ik?
En ze gebruikte de ervaring opgedaan in een amerikaanse raceklasse. Dacht dat ze toen grofweg 10 sec langzamer waren al zou ik dat eigenlijk even moeten opzoeken.

edit: gevonden op wikepedia
quote:
Stewart Grand Prix, headed up by Grand Prix legend Jackie Stewart, had his new team all prepared with the Alan Jenkins-designed SF01 launched before Lola got started on their own. The Lola chassis, dubbed the T97/30, was based on most of their IndyCar technology yet never saw the inside of a wind tunnel and barely had on-track tests. Vincenzo Sospiri and Ricardo Rosset were signed to drive, but wound up as the victims of the project. By the time the ungainly car made it to the 1997 Australian Grand Prix, the complete lack of symmetry on the car in all aspects made it painful to watch. Sospiri and Rosset never even got near a good enough time to qualify, 11 and 13 seconds respectively off the pace.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_68292645
Ik las een week of 3 geleden ook een stukje op Olav's blog, dat Audi intresse had om de F1 van motoren te voorzien? Weet iemand hier meer over? Ben wat betreft de gewone straatauto een groot Audi-voorstandster, dus als ze de F1 gaan, kan ik dat alleen maar toejuichen
  donderdag 23 april 2009 @ 07:52:44 #202
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68293055
zal voor Audi wel een nieuwe uitdaging zijn

F1 mag zeker niet op diesel rijden, of wel ?
Please, make yourself uncomfortable.
  donderdag 23 april 2009 @ 08:22:34 #203
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68293373
quote:
Op donderdag 23 april 2009 06:27 schreef Meike26 het volgende:
Ik las een week of 3 geleden ook een stukje op Olav's blog, dat Audi intresse had om de F1 van motoren te voorzien? Weet iemand hier meer over? Ben wat betreft de gewone straatauto een groot Audi-voorstandster, dus als ze de F1 gaan, kan ik dat alleen maar toejuichen
Die geruchten gaan al jaren over Volkswagen (het moederbedrijf van Audi). Ik zou het ook toejuichen, ben een groot Audi fan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 23 april 2009 @ 08:22:48 #204
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68293381
quote:
Op donderdag 23 april 2009 07:52 schreef bodylotion het volgende:
zal voor Audi wel een nieuwe uitdaging zijn

F1 mag zeker niet op diesel rijden, of wel ?
Nope, in de huidige regelgeving helaas niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_68296582
Er wordt alweer aardig gesneden in de budgetcap van volgend jaar, waar nu blijkbaar de salarissen ook geen deel meer van uitmaken;
quote:
For those who do elect to run with freedom for development, the budget cap will cover absolutely all spending from the teams involved, minus the costs of motorhomes, hospitality and now driver salaries.
bron
Where facts are few, experts are many.
pi_68296789
quote:
Op donderdag 23 april 2009 08:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Die geruchten gaan al jaren over Volkswagen (het moederbedrijf van Audi). Ik zou het ook toejuichen, ben een groot Audi fan.
Dat doen ze echt niet. Ze laten op een andere manier zien dat ze snellen dingen kunnen maken.. Bugatti Veyron
pi_68301874
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Een blamage was het , zeker voor een groot chassis bouwer als Lola.

Een toekomstig startveld van 25+ zou echt geweldig zijn.
Dat was de schuld van de hoofdsponsor (Mastercard) die per se een jaar eerder dan gepland de Formule 1 in wilde. Het ontwerp van de auto werd toen een haastklus zonder noemenswaardige testen en al helemaal geen windtunnel testen en zonder geplande motor (maar met een verouderde Ford motor). De resultaten waren er ook naar. Na een race trokken de sponsoren (waaronder Mastercard) zich terug en was het gedaan met Lola in de F1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 23 april 2009 @ 15:33:00 #208
131800 Tarado
capô de fusca
pi_68306149
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:39 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dat doen ze echt niet. Ze laten op een andere manier zien dat ze snellen dingen kunnen maken.. Bugatti Veyron
Ze zouden toch eens wat anders moeten doen dan Le Mans wat ze altijd winnen door gebrek aan tegenstand...

Audi is de Opel van de 21e eeuw zo saai..........ze hebben 1 mooi model ok
pi_68306289
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ze zouden toch eens wat anders moeten doen dan Le Mans wat ze altijd winnen door gebrek aan tegenstand...

Audi is de Opel van de 21e eeuw zo saai..........ze hebben 1 mooi model ok
En ondanks dat zijn ze toch de tweede (grootste) autofabrikant van de wereld.
pi_68306991
VW, niet Audi, neem ik aan?

overigens is VW voor meer dan 50% van Porsche (~75% inclusief opties), dus eigenlijk is Audi ook van Porsche.
pi_68308059
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:54 schreef Ared het volgende:
VW, niet Audi, neem ik aan?

overigens is VW voor meer dan 50% van Porsche (~75% inclusief opties), dus eigenlijk is Audi ook van Porsche.
Al zijn er geruchten dat vw een belang in porsche zal nemen.
http://www.autoblog.nl/ar(...)che-kopen#post-28616

Naast lola zou ook Aston Martin de F1 misschien wel in willen.
quote:
Ook Aston Martin denkt aan F1
Uitgegeven: 23 april 2009 14:58
Laatst gewijzigd: 23 april 2009 14:58
AMSTERDAM - Sportwagenmerk Aston Martin denkt serieus aan een entree in de Formule 1. De op stapel staande invoering van het budgetlimiet voor de teams doet de interesse voor de koningsklasse groeien.

David Richards, grootaandeelhouder van Aston Martin, is positief over de nieuwe kansen voor instappers. “We zijn serieus bezig met een plan om in 2010 aan de Formule 1 te gaan deelnemen."

De Britse fabrikant stelt wel als voorwaarde dat het financieel haalbaar is en dat het nieuwe team om de prijzen moeten kunnen strijden.

Richards was met zijn bedrijf Prodrive al verantwoordelijk voor verschillende autosportprojecten, waaronder de Subaru’s in het WRC en Aston Martin in de GT-klasse.

Oude stijl

"Als iedereen een gelijk budget heeft, wordt de Formule 1 weer teruggebracht naar de oude stijl. Niet het geld regeert dan, maar de handigheid van de monteurs en een strakke organisatie. Wij willen eerst nog onderzoeken of het financieel haalbaar is, want we willen het geld dat we erin stoppen, wel graag terugverdienen op de lange termijn", aldus Richards in The Guardian.

Opvallend is dat Aston Martin op dit moment samenwerkt met Lola, waarmee het de 24 uursrace van Le Mans gaat rijden. Het Britse Lola maakte gisteren ook de intentie om een Formule 1-rentree te maken bekend.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  donderdag 23 april 2009 @ 16:28:42 #212
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_68308144
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:54 schreef Ared het volgende:
VW, niet Audi, neem ik aan?

overigens is VW voor meer dan 50% van Porsche (~75% inclusief opties), dus eigenlijk is Audi ook van Porsche.
De reden dat Porsche niet met Audi wil concurreren in Le Mans . Waar zijn trouwens de Spyders gebleven, zijn ze daar helemaal mee gestopt ofzo?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_68309467
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:28 schreef Fir3fly het volgende:
De reden dat Porsche niet met Audi wil concurreren in Le Mans . Waar zijn trouwens de Spyders gebleven, zijn ze daar helemaal mee gestopt ofzo?
Ik weet niet of dat de reden is. Porsche heeft maar sinds 2008 zo'n invloed in VW.

Het is denk ik ook historisch gegroeid dat Porsche meer in de GT klasse zit, en Audi puur in de LMP1 klasse. Maar zou Audi dit jaar niet met een R8 in de GT3 gaan rijden? Dat zou wel directe concurrentie zijn.

De Spyder RS zal in Le Mans wel door drie teams gereden worden, maar doet niet meer mee in LMS en ALMS.
pi_68312734
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:54 schreef Ared het volgende:
VW, niet Audi, neem ik aan?

overigens is VW voor meer dan 50% van Porsche (~75% inclusief opties), dus eigenlijk is Audi ook van Porsche.
Ja als je het zo bekijkt is mijn Lancia eik ook een Ferrari!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68312750
Ownee, wacht ff, dan is mijn Lancia een Fiat
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68318109
quote:
Op donderdag 23 april 2009 17:15 schreef Ared het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat de reden is. Porsche heeft maar sinds 2008 zo'n invloed in VW.

Het is denk ik ook historisch gegroeid dat Porsche meer in de GT klasse zit, en Audi puur in de LMP1 klasse. Maar zou Audi dit jaar niet met een R8 in de GT3 gaan rijden? Dat zou wel directe concurrentie zijn.

De Spyder RS zal in Le Mans wel door drie teams gereden worden, maar doet niet meer mee in LMS en ALMS.
Dat is absoluut de reden, want Ferdinand Piech (kleinzoon van Ferdinand Porsche) was toendertijd de baas van VW en grootaandeelhouder in Porsche en was dat al in 2000 toen Porsche plannen had voor de LMP1, maar daar op verzoek van Audi / VW niet aan mee deed. Als ruil mochten ze toen de Cayenne ontwikkelen op basis van de VW Touareg, waar ook de Audi Q7 op is gebaseerd. Bron
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_68319979
Zowel Porsche als Audi als Volkswagen rijden niet in de F1, en gaan er ook niet in rijden. Toch?
pi_68320021
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:11 schreef vosss het volgende:
Ownee, wacht ff, dan is mijn Lancia een Fiat
Maar een Fiat heeft toch minder technische mankementen dan een Lancia?
pi_68323958
Ja vertel mij wat. De mijne staat al weer 2 jaar stil

Gelukkig deze maand vakantiegeld en als daar wat van over blijft zet ik hem ECHT weer op de weg (dat roep ik ook al meer dan een jaar )
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68325133
[Special] Kijkje in de keuken van een F1-teamarts
quote:
Binnen de Formule 1 zijn het meestal de coureurs en de teambazen die in het nieuws op de voorgrond staan; zelden horen we andere sleutelfiguren binnen een team. Nu geeft teamarts Riccardo Ceccarelli van Toyota eens een kijkje in zijn werk.
Lees verder op FOK!sport, met dank aan AliSalami voor de submit.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 24 april 2009 @ 01:55:57 #221
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_68325191
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat is absoluut de reden, want Ferdinand Piech (kleinzoon van Ferdinand Porsche) was toendertijd de baas van VW en grootaandeelhouder in Porsche en was dat al in 2000 toen Porsche plannen had voor de LMP1, maar daar op verzoek van Audi / VW niet aan mee deed. Als ruil mochten ze toen de Cayenne ontwikkelen op basis van de VW Touareg, waar ook de Audi Q7 op is gebaseerd. Bron
Porsche deed wel mee in de P1 in de jaren 90, volgens mij zowel 95 als 96 gewonnen. Daarna overwinningen in de GT1 wat later GTP werd geloof ik.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 24 april 2009 @ 08:51:55 #222
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68327161
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 00:10 schreef vosss het volgende:
Ja vertel mij wat. De mijne staat al weer 2 jaar stil

Gelukkig deze maand vakantiegeld en als daar wat van over blijft zet ik hem ECHT weer op de weg (dat roep ik ook al meer dan een jaar )
Is dat die Lancia Delta die hier ook weleens in V&A heeft gestaan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_68328103
Jup, nog steeds

=edit=
Hij is niet nog steeds te koop, het is nog steeds dezelfde auto
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68328375
Where facts are few, experts are many.
pi_68329145
[offtopic] Leuk wagentje Vosss, heb zelf een jaar een Alfa Romeo 145 gehad, auto die onderhuids best wel wat onderdelen gemeen had met de Delta. We rijden hier nu trouwens ook alweer ruim 2 jaar Lancia, een bicolore-Ypsilon.

[ontopic] Helaas word de GP van Bahrein m'n eerste race dit jaar die ik ga missen, hopelijk blijft de schade beperkt gedurende het jaar..
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:26:56 #226
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_68333444
Honda heeft zichzelf trouwens wel genaaid. Niet alleen omdat Brawn/Virgin nu de exposure krijgen die Honda had verdient, maar ook omdat Honda vanaf 2010 voor veel minder geld had mee kunnen doen aan de F1. Terwijl ze dit jaar nog Brawn GP financieren.
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:32:34 #227
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68333596
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:26 schreef Cavalier1 het volgende:
Honda heeft zichzelf trouwens wel genaaid. Niet alleen omdat Brawn/Virgin nu de exposure krijgen die Honda had verdient, maar ook omdat Honda vanaf 2010 voor veel minder geld had mee kunnen doen aan de F1. Terwijl ze dit jaar nog Brawn GP financieren.
Ik had die link naar 2010 nog niet direct gelegd, maar als je het zo stelt is het inderdaad erg ongelukkig van Honda.

Trouwens ik zie Honda in de toekomst wel weer terugkeren, duurt misschien nog een aantal jaren.
Maar Honda zit zo vuistdiep in de autosport overal ter wereld en hebben zo'n lange F1 historie dat we ze vast weer terug zullen zien.
Zeker als de toegangsdrempel verlaagd wordt vanaf 2010.
pi_68334154
wie zegt dat Honda niet de afspraak heeft gemaakt met Brawn, dat bij het aantrekken van de economie en het gunstig zijn van de publieke opinie vwb autosport, ze het team niet opnieuw overnemen?
pi_68334179
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 01:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Porsche deed wel mee in de P1 in de jaren 90, volgens mij zowel 95 als 96 gewonnen. Daarna overwinningen in de GT1 wat later GTP werd geloof ik.
Audi begon pas eind jaren '90 in de LMP1 klasse in Le Mans toen Porsche daar al gestopt was. En de terugkomst van Porsche in deze klasse werd dus geblokkeerd door Piech.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:55:40 #230
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_68334193
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:54 schreef LeXX het volgende:
wie zegt dat Honda niet de afspraak heeft gemaakt met Brawn, dat bij het aantrekken van de economie en het gunstig zijn van de publieke opinie vwb autosport, ze het team niet opnieuw overnemen?
Wie zegt van wel?

Feit is dat ze nu al heel veel geld hebben verloren en er geen exposure voor terug krijgen.
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:36:28 #231
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68335453
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik had die link naar 2010 nog niet direct gelegd, maar als je het zo stelt is het inderdaad erg ongelukkig van Honda.

Trouwens ik zie Honda in de toekomst wel weer terugkeren, duurt misschien nog een aantal jaren.
Maar Honda zit zo vuistdiep in de autosport overal ter wereld en hebben zo'n lange F1 historie dat we ze vast weer terug zullen zien.
Zeker als de toegangsdrempel verlaagd wordt vanaf 2010.
Laat Mugen maar terugkomen .
-
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:42:51 #232
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_68337703
Heeft iemand de tune van RTL GP als ringtone. Ik heb een nieuwe telefoon en dit is één van mijn favoriete tunes.
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:44:52 #233
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_68337781
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:36 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Laat Mugen maar terugkomen .
Samen met Eddie Jordan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 16% gewijzigd door Sinister-D- op 24-04-2009 14:51:37 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_68338610
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:55 schreef Cavalier1 het volgende:

[..]

Wie zegt van wel?

Feit is dat ze nu al heel veel geld hebben verloren en er geen exposure voor terug krijgen.
Ik zeg dat dus Maar volledig gebaseerd op eigen hersenspinsels en niet op bronnen. Ik denk gewoon dat Honda niet zo stom is dat ze nu zonder evt eigenbelang Brawn nog sponsoren.
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:57:35 #235
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68340288
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:07 schreef LeXX het volgende:

[..]

Ik zeg dat dus Maar volledig gebaseerd op eigen hersenspinsels en niet op bronnen. Ik denk gewoon dat Honda niet zo stom is dat ze nu zonder evt eigenbelang Brawn nog sponsoren.
Het eigenbelang is dat het personeel niet hoeft te worden ontslagen. Althans dat hebben ze al die tijd al geroepen. Zelfs dat er nog geen koper was waren er al geruchten dat Honda het eerste jaar nog ca. 50 Mio in het team zou investeren
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_68345925
quote:
McLaren stuurt excuusbrief aan FIA
24 april 2009

McLaren doet er alles aan om een zware straf te ontlopen op 29 april. Dan moet de renstal zich bij de FIA verantwoorden voor de acties in Melbourne, waar Lewis Hamilton en sportief directeur Dave Ryan de stewards misleidden. McLaren heeft inmiddels een excuusbrief gestuurd aan de FIA, in een poging wat 'goodwill' te kweken.

"We werken samen met de FIA", zei teambaas Martin Whitmarsh tegenover persbureau Reuters. "Ik heb een brief geschreven naar Max (Mosley, de president van de FIA, red.), maar voor de 29ste kan ik daar natuurlijk niets over zeggen."

De gevolgen van de actie kunnen variëren van een stevige boete, tot uitsluiting van verdere deelname aan het Formule 1-kampioenschap.
Ik denk dat de FIA het meer op prijs zou stellen als ze openlijk vooor alle fans ter wereld het boetekleed aan zouden trekken ipv een beetje slijmen bij de FIA

Overigens lees ik net dat er mogelijk al weer plannen zijn om vanaf volgend jaar al KERS weer in de ban te doen?!

WTF, en dan hebben ze het over kosten besparen !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68346575
Volgend jaar afschaffen of een standaard systeem, t is in beide gevallen voor de meeste teams gewoon geldverspilling..
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:53:34 #238
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_68346704
De tijd dat de F1 innovatie bracht ligt helaas ver achter ons.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_68346779
Nou, er zijn erg creatieve FIA beslissingen tegenwoordig, das op zich redelijk vernieuwend ten opzichte van vroegere tijden?
Where facts are few, experts are many.
pi_68349013
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:54 schreef LeXX het volgende:
wie zegt dat Honda niet de afspraak heeft gemaakt met Brawn, dat bij het aantrekken van de economie en het gunstig zijn van de publieke opinie vwb autosport, ze het team niet opnieuw overnemen?
Die gedachte had ik ook toen ik hoorde van de overnameprijs van 1 pond (ofzo). Japanners zijn strategen, die hebben echt wel iets uitgedacht. Hier moet een addertje onder het gras zitten.
Feit blijft natuurlijk dat er eindelijk een Honda vooraan zou rijden, als ze er niet uitgestapt waren. De marketingwaarde van een GP-overwinnen of, nog erger, een titel had de vorige investeringen zeker grotendeels vergoedt. Maar intern was het politiek niet meer te verkopen. Misschien is er wel een soort van compromis uitgekomen. Voor de buitenwereld terugtrekken maar achter de schermen blijven toekijken. En als de prestaties de moeite waard zijn, zelf weer de naam er op plakken. Daarom heeft Brawn ook geen sponsoren nodig, Honda betaald de rekeningen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')