Zijn ze wel mee bezig ja... lijkt wel een afgekeurd studiemodel van Lamborghiniquote:Op donderdag 16 april 2009 18:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Een new and improved version van de McLarenF1 zou ook wel extreem tof zijn
Ja, daar had ik eigenlijk wel een beetje op gehoopt, maar dat was eigenlijk niet te verwachten. Als Martin W het veld zou moeten ruimen (zo zeker is zijn positie volgens mij niet) dan weet ik niet wie hem dan kan vervangen. In elk geval dus niet meer Ron Dennis..quote:Op donderdag 16 april 2009 13:06 schreef Atreidez het volgende:
Japans?
[ afbeelding ]
[..]
Misschien pakt hij ze oude functie maar weer op.. 2 Races geen team principal meer, en het is meteen een chaos
Ah, klinkt wel leukquote:Op donderdag 16 april 2009 13:20 schreef sasquatsch het volgende:
Bijna goed. Hij gaat het McLaren Fornule 1 team verlaten om directeur te worden van McLaren Automotive een onafhankelijk onderdeel van de McLaren Groep dat zich gaat bezig houden met de ontwikkeling van sportwagens die in 2011 op de markt moeten komen.
ik zocht ook al...quote:Op vrijdag 17 april 2009 08:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is er nog geen China race topic??
Okee wie deelt er m'n theorie nuquote:Op woensdag 15 april 2009 15:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik denk dat McLaren er allang 1 heeft, alleen nog niet in heeft durven zetten (als je ziet hoe de FIA ze onder een loep houdt):
- Ze hebben geen protest ingediend
- Ze houden zich angstvallig stil, andere teams heb ik er toch over gehoord!
- Ze reden in de wintertest met de 2008-vleugel om zo downforce te simuleren (wel apart als je dat doet terwijl je weet dat het een stuk minder zal zijn in 2009 tenzij.... jaaa tenzij je iets hebt waarmee het nadeel van de 2009 vleugel een stuk minder wordt wat in de eerste races niet het geval was)
- Bij Brawn GP betrokken... wie gelooft er nu dat ze alleen die motoren op de post hebben gedaan ipv even daar gekeken of het allemaal wel kan en past?
Ik nietquote:Op vrijdag 17 april 2009 11:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
Okee wie deelt er m'n theorie nu
[edit]
[ afbeelding ]
Hij's dubbel![]()
is dat een McLaren?!? Hebben ze de ontwerpers van Noble in dienst genomen, of krijgen we binnenkort de volgende spionagezaak?quote:Op donderdag 16 april 2009 23:43 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zijn ze wel mee bezig ja... lijkt wel een afgekeurd studiemodel van Lamborghini![]()
[ afbeelding ]
Zeker niet zo'n tijdloos design als de echte McLarenF1.
quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:21 schreef Ared het volgende:
[..]
is dat een McLaren?!? Hebben ze de ontwerpen van Noble in dienst genomen, of krijgen we binnenkort de volgende spionagezaak?
[ afbeelding ]
Met die ronde vormen lijkt ie veel meer op een F430 btw...quote:Op donderdag 16 april 2009 23:43 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zijn ze wel mee bezig ja... lijkt wel een afgekeurd studiemodel van Lamborghini![]()
[ afbeelding ]
Zeker niet zo'n tijdloos design als de echte McLarenF1.
Mooie diffuserquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:32 schreef bodylotion het volgende:
om dan toch maar een beetje on-topic te blijven:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 18 april 2009 14:16 schreef voyeur het volgende:
Een langer stukje uit het interview met de briezende Briatore:
"Q: The verdict is there: Ross Brawn was right.
Briatore: ''What was he right about ? The diffuser issue ? Imagine if someone would leave the earth for a year and comes back to find out that Reggina, Lecce, Bologna and Torino are at the top of the Serie A table while Milan, Juventus and Inter are fighting against relegation. In this same way a Formula 1 fan finds out that the championship can be won by someone that was (already) retired (Barrichello - AFCA), one that is as slow as a milepost (Button), Rosberg, Click, or perhaps Clock (Glock - AFCA), Naca...Naca...what's he called ? I don't even know..."
Voor meer van dit soort uithalen zie hier
Altijd al een clown geweest die man, voor hem is het ook al lang tijd om met pensioen te gaan.quote:
Hij wil nu ook dat Brawn geen tv-geld krijgt van de FIA: http://f1.gpupdate.net/nl(...)geld-moeten-krijgen/quote:Op zaterdag 18 april 2009 15:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Altijd al een clown geweest die man, voor hem is het ook al lang tijd om met pensioen te gaan.
___________________________________quote:Brawn unmoved by Briatore's calls
Ross Brawn believes a push to cut off his team's 2009 television rights money by Renault boss Flavio Briatore should be dealt with behind closed doors - rather than being dragged into the public domain.
A furious Briatore has said he will propose to the Formula One Teams' Association (FOTA) that monies owed to Brawn GP, worth around £30 million, are instead split between rival teams to help pay for diffuser development costs.
It is the latest in a series of attacks on Brawn by Briatore - who he believes has acted incorrectly by not using his role as head of FOTA's technical committee to head off the diffuser controversy.
Brawn is unmoved by Briatore's angry remarks, however, and vowed not to get dragged into a war of words with his former boss.
When asked at Shanghai if he had a message for Briatore, Brawn cheekily replied: "I think change the medication!"
Brawn wants the television money issue to be dealt with internally at FOTA – which is due to meet again after the Bahrain Grand Prix.
"I would rather not talk about it," Brawn said when asked by AUTOSPORT if he was concerned about the money being cut off by Briatore's plan.
"It is a shame that he brings those things into the public arena, as it is FOTA business. But that is his style. I would rather not talk about it."
He added: "Flavio is very flamboyant, isn't he? He is great with the one-liners and that is his forte. I'm not, so I am not going to respond."
The diffuser controversy is providing a key test for FOTA's unity, with factions having developed in the paddock over the matter.
Brawn still felt, however, that there should be no fear of FOTA's momentum for improving the sport being weakened by the row.
"Not if we are mature and adult about it," he said about the chances of FOTA's unity breaking because of the dispute. "We have got to learn to fight on the track, and if necessary fight in the courts over the technicalities of the cars be,cause that is part of it.
"But then have a strong FOTA outside of it. The analogy I keep quoting of playing rugby is exactly what it is. We have to learn to separate the two things, and if we learn to separate the two things then FOTA has a great future."
Hier moest ik stiekem toch wel om lachen.quote:When asked at Shanghai if he had a message for Briatore, Brawn cheekily replied: "I think change the medication!"
Dat kregen ze toch al niet van Bernie, omdat het een 'gloednieuw' team is.quote:Op zaterdag 18 april 2009 15:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hij wil nu ook dat Brawn geen tv-geld krijgt van de FIA: http://f1.gpupdate.net/nl(...)geld-moeten-krijgen/
Briatore toont zich gewoon een slecht verliezer. De teams met de diffusor zijn gewoon slimmer geweest, ze hebben beter bestudeerd wat wel en wat niet mag. Hij moet gewoon zijn verlies nemen, niet zeuren en zich concentreren op de races.quote:
Alleen al voor die uitspraken moet de man niet op pensioen gaanquote:Op zaterdag 18 april 2009 15:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Altijd al een clown geweest die man, voor hem is het ook al lang tijd om met pensioen te gaan.
Ga huilen! Of wacht nee doe maar niet dan is er straks nog meer water op de baan. Ik zou erg graag Sato in de TR bolide zien ipv Bourdais.quote:Bourdais: "Ik vind eigenlijk dat we niet hadden moeten racen, met al dat water op de baan. De wagens hebben dit jaar veel minder neerwaartse druk en dat maakt het erg moeilijk om de auto's nog op de baan te houden als het regent. Ik had wel vijftien tot twintig keer kunnen spinnen en de crash van Sutil toonde aan hoe gevaarlijk het was. Het enige positieve was dat het een leuke race was voor de toeschouwers."
Ik zag Sutil toch echt gewoon uitstappen, en weglopen. Dat toont dan toch ook aan hoe veilig het was? Ik wordt echt moe van dat gehuil zoals jij dat noemt. Als je een veilige sport wilt beoefenen moet je niet in een f1-auto stappen, maar gaan schaken of iets dergelijks. Niet zeiken dat als je 300 wilt gaan je een onveilige sport beoefend omdat het regent. Als we bourdais moeten volgen, kan straks geen enkele race meer gereden worden. Is het niet de laagstaande zon, dan is het wel regen en anders is het wel een uitloopstrook die te kort wordt. Blijf gewoon op de baan, en pas je aan aan de omstandigheden.quote:Op zondag 19 april 2009 17:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ga huilen! Of wacht nee doe maar niet dan is er straks nog meer water op de baan. Ik zou erg graag Sato in de TR bolide zien ipv Bourdais.
Worden de topics zo niet een beetje uitgesmeerd en verdeeld? Gaan we nu voor elk team dat één keer wint een topic aanmaken? Of moeten we het liever per coureur gaan doen? Vorige week was Button nog WDC, nu is red bull ineens een topteamquote:
Precies dat bedoel ik! Zo'n soort foto is het inderdaad, echt gewoon stoer!quote:Op zondag 19 april 2009 20:56 schreef FriescheHengst het volgende:
World Press Photo, Categorie Sport. Briljante plaat.
quote:Briatore: ”Wat een slechte race van Piquet”
Teambaas Flavio Briatore van Renault heeft aan de GP in China een dubbel gevoel overgehouden. De Italiaan spuwde voor aanvang van het weekeinde zijn gal over de legaliteit van het team van Ross Brawn, reed met een lichte Alonso naar de eerste startrij, zag Piquet als een volleerd kunstschaatser in de rondte spinnen en zag Red Bull voorzien van Renault motoren zegevieren.
“Ik ben blij met de prestaties van onze auto. Voor Bahrein verwachten we met Alonso een volgende stap te zetten en voor Piquet zijn er dingen gepland in Barcelona en Monaco,”zei Briatore.
Over de race van Piquet Jr. in China was de teambaas zeer duidelijk. “Jezus Christus, wat een slechte race zeg. Hij leek te denken dat hij met een spin extra punten verdient. Een keer spinnen kan gebeuren maar er waren er meerdere. Maar ook de ervaren rijders gingen in de rondte. Piquet Jr. heeft even een normaal weekend nodig.”
Briatore sprak tot slot lovend over het team van Red Bull “Ze hebben een geweldige auto ontworpen binnen de normale regels. Red Bull, van harte gefeliciteerd!”
quote:De Grote Prijs van België van 25 augustus 1991 is een kantelmoment in de geschiedenis van de Formule 1. Op de startgrid in Spa/Francorchamps staat voor eerst Michael Schumacher, een jongen van 21, die slechts door een speling van het lot zijn debuut maakt in het eldorado van de motorsport.
Schumacher, opgegroeid in de schaduw van een kartbaan vlakbij Keulen, heeft nog nooit een voet op het circuit van Spa gezet. Voor velen in de Formule 1 is hij een nobele onbekende die maar heel even invaller komt spelen voor de Belg Bertrand Gachot. Die is enkele dagen daarvoor door een rechtbank in Londen onverwacht tot een celstraf van achttien maanden veroordeeld. Gachot had eind 1990 na een opstootje in het Londense stadscentrum een taxichauffeur met traangas aangevallen. Uit zelfverdediging, beweert Gachot tot op vandaag, maar de rechter kan er niet om lachen en stuurt de beloftevolle rijder linea recta naar de gevangenis van Brixton.
Het is pas in laatste instantie dat Eddie Jordan, de argwanende eigenaar van het gelijknamige F1-team, Schumacher als de vervanger van Gachot aanduidt. Schumacher laat deze unieke kans niet onbenut en wringt zich vanaf de eerste trainingsrit tussen de groten van toen: Senna, Prost, Piquet en Mansell. De race zelf is nog even een ontnuchtering – de wedstrijd eindigt voor Schumacher door een technisch defect na goed 500 meter. Maar daarna is zijn opmars niet meer te stuiten. Schumacher schiet met zijn doelgerichte aanpak de Formule 1 voorgoed een ander tijdperk in. Precies één jaar na zijn debuut bereikt Schumacher in Spa een nieuwe mijlpaal. Op een waterkoude augustusdag wint hij in België ook zijn allereerste van in totaal 91 Grand Prixs.
Belga Sport reconstrueert tot in detail de opzienbarende intrede van Schumacher in de Formule 1 en sprak als allereerste VRT-programma uitgebreid met de meest succesvolle F1-rijder uit de geschiedenis.
Alles begon in Spa is een documentaire van Luc Kempen, Koen Warlop en Dirk Van Nijverseel.
Gemistquote:LeXX het volgende:[/b]
TV TIP - CANVAS +/- 21:00 uur:
Michael Schumacher - Alles begon in Spa
[..]
TRAILER
volgens mij iets van www.ooitgemist.be ofzoquote:Op dinsdag 21 april 2009 09:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Kent België geen soort van uitzendinggemist?
IS alleen voor abonnees van de Belgische digitale televisie aanbieders. Kun je niet via Internet bekijken als ik het goed gelezen heb.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:00 schreef franklop het volgende:
[..]
volgens mij iets van www.ooitgemist.be ofzo
Je bent me voor, want was zelf ook onderweg wat te uploaden. Moest hem alleen wel nog afronden via torrentsquote:
Ik bedoel een .nzbquote:Op dinsdag 21 april 2009 16:38 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Je bent me voor, want was zelf ook onderweg wat te uploaden. Moest hem alleen wel nog afronden via torrents
Is de nzb inmiddels te vinden op usenet?quote:
Forix.com en grandprix.com misschien? Maar zal wel lastig te vinden zijnquote:Op woensdag 22 april 2009 11:25 schreef _Tjabbe_ het volgende:
Ik weet niet of het hier thuis hoort maar ik vraag het toch maar. Wie weet waar ik statistieken kan vinden in welke races de afgelopen jaren de safety car is gebruikt en hoe vaak? Kan evt. ook wel in verslag-vorm. Het liefst van de afgelopen 10 jr.
Docu was idd de moeite waard! Schumi kwam haast menselijk en sympathiek overquote:Op woensdag 22 april 2009 09:19 schreef Jezza het volgende:
[..]
Is de nzb inmiddels te vinden op usenet?
Ik was iets te snel! Volgens mij heb ik m al gevonden
http://f1.gpupdate.net/nl(...)gkeren-in-formule-1/quote:Op woensdag 22 april 2009 16:18 schreef bodylotion het volgende:
[quote]
Lola wil volgend jaar terugkeren in Formule 1
22 april 2009
Lola onderzoekt de mogelijkheden om in 2010 weer deel te nemen aan de Formule 1. De Engelse autofabrikant heeft al een flinke geschiedenis in de sport, maar was er de afgelopen jaren niet aan verbonden. Aangezien de Formule 1 vanaf 2010 een stuk goedkoper zal worden, wil men weer een poging wagen.
"De bekendmaking dat de Formule 1-teams vanaf 2010 een financieel gezondere sport willen, heeft ons doen besluiten om goed onderzoek te doen naar de mogelijkheid om een auto te ontwikkelen, waarmee we willen deelnemen aan de Formule 1", vertelde voorzitter Martin Birrane van de Lola Group. "Het laatste decennium heeft Lola zich altijd bezig gehouden met oplossingen van hoge kwaliteit in financieel krappe situaties. De maatregelen in de Formule 1 vormen dan ook het ideale platform voor ons om aan de ontwikkeling van een auto te denken. We zullen in de komende weken bezig gaan met een formele aanmelding."
Lola begon in 1962 auto's te leveren aan het Bowmaker-Yeoman Racing Team en John Surtees wist de Lola Mk4-Climax meteen op pole-position te zetten. Het team eindigde dat jaar als vierde in het constructeurskampioenschap, maar in 1963 bleven de successen uit en vertrok Lola uit de sport, wat niet de eerste keer zou zijn. De jaren erna was Lola nog betrokken bij de teams van Honda en Hill om in 1985 een echte comeback te maken in de Formule 1. Samen met Carl Haas werd Haas Lola opgericht en dit team deed in 1985 en 1986 mee aan het kampioenschap, al was het meer een samenwerking in naam, dan dat Lola de auto's voor Haas bouwde.
Eind jaren '80 en begin jaren '90 bleef Lola nog wel actief in de Formule 1 als partner van Larrousse en Scuderia Italia, maar de echte terugkeer in de Formule 1 kwam in 1997. Voor het eerst zou Lola als echte constructeur deelnemen aan de raceklasse, zonder samenwerkingen met andere partijen aan te gaan. Coureurs Vincenzo Sospiri en Ricardo Rosset waren tijdens het openingsweekend in Australië vijf seconden langzamer dan Pedro Diniz, die de 22ste startplaats behaalde. Vanzelfsprekend kwalificeerden de coureurs zich dan ook niet en nog voor de tweede race van het seizoen, in Brazilië, werd de stekker uit het project getrokken. Sindsdien werd er, wat de Formule 1 betreft, niets meer van Lola vernomen. Tot nu dus.
Lola is na USGPE het tweede team dat plannen heeft om vanaf 2010 in de Formule 1 te rijden.
Ook maar even binnen halen dan, die van Schumiquote:Op woensdag 22 april 2009 15:06 schreef LeXX het volgende:
[..]
Docu was idd de moeite waard! Schumi kwam haast menselijk en sympathiek over
Die van Villeneuve lijkt me ook erg interessant, ik hoop dat daarvan ook een nzb te vinden is
Brawn GP maak je borst maar natquote:Op woensdag 22 april 2009 16:18 schreef bodylotion het volgende:
[..]
http://f1.gpupdate.net/nl(...)gkeren-in-formule-1/
Een blamage was hetquote:Op woensdag 22 april 2009 16:48 schreef bodylotion het volgende:
hah als ze dit geintje maar niet gaan herhalen:
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/MasterCard_Lola
quote:Red Bull considers engine options
Red Bull Racing team principal Christian Horner is in no rush to extend the team's race-winning partnership with Renault into 2010, as it weighs up an engine deal with Mercedes for next season.
Despite claiming a 1-2 victory in the Chinese Grand Prix, this week's AUTOSPORT magazine exclusively reveals that the team is understood to be well down the line in negotiations with Mercedes, despite not having ruled out continuing with Renault.
"It's way too early to be talking about engines for next year," Horner told AUTOSPORT. "Hopefully Renault will still be around. The engine is performing well and, having been permitted the equalisation adjustments at the end of last year, I think it is comparable with the other engines in F1.
"You've probably still got Mercedes as the strongest engine, but I don't think the Renault gives anything away to its rivals."
Mercedes has ruled out supplying more than three teams with engines, and with a firm commitment to both works team McLaren and Force India, Red Bull would have to replace Brawn GP as the German manufacturer's second customer.
Horner added that there is no rush to finalise its engine supplier, as it is possible to modify a car design for an alternative engine at relatively short notice.
"As Ross Brawn has proved, you can change engines at the last minute - they're such simplistic blocks these days," said Horner.
For an in-depth analysis of why Red Bull Racing is keen on Mercedes engines, read AUTOSPORT magazine (out on Thursday).
En ze gebruikte de ervaring opgedaan in een amerikaanse raceklasse. Dacht dat ze toen grofweg 10 sec langzamer waren al zou ik dat eigenlijk even moeten opzoeken.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
Die Lola van 1997 die was toch zonder windtunnel of iets gemaakt men ik?
quote:Stewart Grand Prix, headed up by Grand Prix legend Jackie Stewart, had his new team all prepared with the Alan Jenkins-designed SF01 launched before Lola got started on their own. The Lola chassis, dubbed the T97/30, was based on most of their IndyCar technology yet never saw the inside of a wind tunnel and barely had on-track tests. Vincenzo Sospiri and Ricardo Rosset were signed to drive, but wound up as the victims of the project. By the time the ungainly car made it to the 1997 Australian Grand Prix, the complete lack of symmetry on the car in all aspects made it painful to watch. Sospiri and Rosset never even got near a good enough time to qualify, 11 and 13 seconds respectively off the pace.
Die geruchten gaan al jaren over Volkswagen (het moederbedrijf van Audi). Ik zou het ook toejuichen, ben een groot Audi fan.quote:Op donderdag 23 april 2009 06:27 schreef Meike26 het volgende:
Ik las een week of 3 geleden ook een stukje op Olav's blog, dat Audi intresse had om de F1 van motoren te voorzien? Weet iemand hier meer over? Ben wat betreft de gewone straatauto een groot Audi-voorstandster, dus als ze de F1 gaan, kan ik dat alleen maar toejuichen
Nope, in de huidige regelgeving helaas niet.quote:Op donderdag 23 april 2009 07:52 schreef bodylotion het volgende:
zal voor Audi wel een nieuwe uitdaging zijn
F1 mag zeker niet op diesel rijden, of wel?
bronquote:For those who do elect to run with freedom for development, the budget cap will cover absolutely all spending from the teams involved, minus the costs of motorhomes, hospitality and now driver salaries.
Dat doen ze echt niet.quote:Op donderdag 23 april 2009 08:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Die geruchten gaan al jaren over Volkswagen (het moederbedrijf van Audi). Ik zou het ook toejuichen, ben een groot Audi fan.
Dat was de schuld van de hoofdsponsor (Mastercard) die per se een jaar eerder dan gepland de Formule 1 in wilde. Het ontwerp van de auto werd toen een haastklus zonder noemenswaardige testen en al helemaal geen windtunnel testen en zonder geplande motor (maar met een verouderde Ford motor). De resultaten waren er ook naar. Na een race trokken de sponsoren (waaronder Mastercard) zich terug en was het gedaan met Lola in de F1.quote:Op woensdag 22 april 2009 18:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Een blamage was het, zeker voor een groot chassis bouwer als Lola.
Een toekomstig startveld van 25+ zou echt geweldig zijn.![]()
Ze zouden toch eens wat anders moeten doen dan Le Mans wat ze altijd winnen door gebrek aan tegenstand...quote:Op donderdag 23 april 2009 10:39 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat doen ze echt niet.Ze laten op een andere manier zien dat ze snellen dingen kunnen maken.. Bugatti Veyron
En ondanks dat zijn ze toch de tweede (grootste) autofabrikant van de wereld.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze zouden toch eens wat anders moeten doen dan Le Mans wat ze altijd winnen door gebrek aan tegenstand...
Audi is de Opel van de 21e eeuw zo saai..........ze hebben 1 mooi model ok
Al zijn er geruchten dat vw een belang in porsche zal nemen.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:54 schreef Ared het volgende:
VW, niet Audi, neem ik aan?
overigens is VW voor meer dan 50% van Porsche (~75% inclusief opties), dus eigenlijk is Audi ook van Porsche.
quote:Ook Aston Martin denkt aan F1
Uitgegeven: 23 april 2009 14:58
Laatst gewijzigd: 23 april 2009 14:58
AMSTERDAM - Sportwagenmerk Aston Martin denkt serieus aan een entree in de Formule 1. De op stapel staande invoering van het budgetlimiet voor de teams doet de interesse voor de koningsklasse groeien.
David Richards, grootaandeelhouder van Aston Martin, is positief over de nieuwe kansen voor instappers. “We zijn serieus bezig met een plan om in 2010 aan de Formule 1 te gaan deelnemen."
De Britse fabrikant stelt wel als voorwaarde dat het financieel haalbaar is en dat het nieuwe team om de prijzen moeten kunnen strijden.
Richards was met zijn bedrijf Prodrive al verantwoordelijk voor verschillende autosportprojecten, waaronder de Subaru’s in het WRC en Aston Martin in de GT-klasse.
Oude stijl
"Als iedereen een gelijk budget heeft, wordt de Formule 1 weer teruggebracht naar de oude stijl. Niet het geld regeert dan, maar de handigheid van de monteurs en een strakke organisatie. Wij willen eerst nog onderzoeken of het financieel haalbaar is, want we willen het geld dat we erin stoppen, wel graag terugverdienen op de lange termijn", aldus Richards in The Guardian.
Opvallend is dat Aston Martin op dit moment samenwerkt met Lola, waarmee het de 24 uursrace van Le Mans gaat rijden. Het Britse Lola maakte gisteren ook de intentie om een Formule 1-rentree te maken bekend.
De reden dat Porsche niet met Audi wil concurreren in Le Mansquote:Op donderdag 23 april 2009 15:54 schreef Ared het volgende:
VW, niet Audi, neem ik aan?
overigens is VW voor meer dan 50% van Porsche (~75% inclusief opties), dus eigenlijk is Audi ook van Porsche.
Ik weet niet of dat de reden is. Porsche heeft maar sinds 2008 zo'n invloed in VW.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:28 schreef Fir3fly het volgende:
De reden dat Porsche niet met Audi wil concurreren in Le Mans. Waar zijn trouwens de Spyders gebleven, zijn ze daar helemaal mee gestopt ofzo?
Ja als je het zo bekijkt is mijn Lancia eik ook een Ferrari!quote:Op donderdag 23 april 2009 15:54 schreef Ared het volgende:
VW, niet Audi, neem ik aan?
overigens is VW voor meer dan 50% van Porsche (~75% inclusief opties), dus eigenlijk is Audi ook van Porsche.
Dat is absoluut de reden, want Ferdinand Piech (kleinzoon van Ferdinand Porsche) was toendertijd de baas van VW en grootaandeelhouder in Porsche en was dat al in 2000 toen Porsche plannen had voor de LMP1, maar daar op verzoek van Audi / VW niet aan mee deed. Als ruil mochten ze toen de Cayenne ontwikkelen op basis van de VW Touareg, waar ook de Audi Q7 op is gebaseerd. Bronquote:Op donderdag 23 april 2009 17:15 schreef Ared het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat de reden is. Porsche heeft maar sinds 2008 zo'n invloed in VW.
Het is denk ik ook historisch gegroeid dat Porsche meer in de GT klasse zit, en Audi puur in de LMP1 klasse. Maar zou Audi dit jaar niet met een R8 in de GT3 gaan rijden? Dat zou wel directe concurrentie zijn.
De Spyder RS zal in Le Mans wel door drie teams gereden worden, maar doet niet meer mee in LMS en ALMS.
Maar een Fiat heeft toch minder technische mankementen dan een Lancia?quote:Op donderdag 23 april 2009 19:11 schreef vosss het volgende:
Ownee, wacht ff, dan is mijn Lancia een Fiat
Lees verder op FOK!sport, met dank aan AliSalami voor de submit.quote:Binnen de Formule 1 zijn het meestal de coureurs en de teambazen die in het nieuws op de voorgrond staan; zelden horen we andere sleutelfiguren binnen een team. Nu geeft teamarts Riccardo Ceccarelli van Toyota eens een kijkje in zijn werk.
Porsche deed wel mee in de P1 in de jaren 90, volgens mij zowel 95 als 96 gewonnen. Daarna overwinningen in de GT1 wat later GTP werd geloof ik.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is absoluut de reden, want Ferdinand Piech (kleinzoon van Ferdinand Porsche) was toendertijd de baas van VW en grootaandeelhouder in Porsche en was dat al in 2000 toen Porsche plannen had voor de LMP1, maar daar op verzoek van Audi / VW niet aan mee deed. Als ruil mochten ze toen de Cayenne ontwikkelen op basis van de VW Touareg, waar ook de Audi Q7 op is gebaseerd. Bron
Is dat die Lancia Delta die hier ook weleens in V&A heeft gestaan?quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:10 schreef vosss het volgende:
Ja vertel mij wat. De mijne staat al weer 2 jaar stil
Gelukkig deze maand vakantiegeld en als daar wat van over blijft zet ik hem ECHT weer op de weg (dat roep ik ook al meer dan een jaar)
Ik had die link naar 2010 nog niet direct gelegd, maar als je het zo stelt is het inderdaad erg ongelukkig van Honda.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:26 schreef Cavalier1 het volgende:
Honda heeft zichzelf trouwens wel genaaid. Niet alleen omdat Brawn/Virgin nu de exposure krijgen die Honda had verdient, maar ook omdat Honda vanaf 2010 voor veel minder geld had mee kunnen doen aan de F1. Terwijl ze dit jaar nog Brawn GP financieren.
Audi begon pas eind jaren '90 in de LMP1 klasse in Le Mans toen Porsche daar al gestopt was. En de terugkomst van Porsche in deze klasse werd dus geblokkeerd door Piech.quote:Op vrijdag 24 april 2009 01:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Porsche deed wel mee in de P1 in de jaren 90, volgens mij zowel 95 als 96 gewonnen. Daarna overwinningen in de GT1 wat later GTP werd geloof ik.
Wie zegt van wel?quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:54 schreef LeXX het volgende:
wie zegt dat Honda niet de afspraak heeft gemaakt met Brawn, dat bij het aantrekken van de economie en het gunstig zijn van de publieke opinie vwb autosport, ze het team niet opnieuw overnemen?
Laat Mugen maar terugkomenquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik had die link naar 2010 nog niet direct gelegd, maar als je het zo stelt is het inderdaad erg ongelukkig van Honda.
Trouwens ik zie Honda in de toekomst wel weer terugkeren, duurt misschien nog een aantal jaren.
Maar Honda zit zo vuistdiep in de autosport overal ter wereld en hebben zo'n lange F1 historie dat we ze vast weer terug zullen zien.
Zeker als de toegangsdrempel verlaagd wordt vanaf 2010.
Samen met Eddie Jordanquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door Sinister-D- op 24-04-2009 14:51:37 ]Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Ik zeg dat dusquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:55 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Wie zegt van wel?
Feit is dat ze nu al heel veel geld hebben verloren en er geen exposure voor terug krijgen.
Het eigenbelang is dat het personeel niet hoeft te worden ontslagen. Althans dat hebben ze al die tijd al geroepen. Zelfs dat er nog geen koper was waren er al geruchten dat Honda het eerste jaar nog ca. 50 Mio in het team zou investerenquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:07 schreef LeXX het volgende:
[..]
Ik zeg dat dusMaar volledig gebaseerd op eigen hersenspinsels en niet op bronnen. Ik denk gewoon dat Honda niet zo stom is dat ze nu zonder evt eigenbelang Brawn nog sponsoren.
Ik denk dat de FIA het meer op prijs zou stellen als ze openlijk vooor alle fans ter wereld het boetekleed aan zouden trekken ipv een beetje slijmen bij de FIAquote:McLaren stuurt excuusbrief aan FIA
24 april 2009
McLaren doet er alles aan om een zware straf te ontlopen op 29 april. Dan moet de renstal zich bij de FIA verantwoorden voor de acties in Melbourne, waar Lewis Hamilton en sportief directeur Dave Ryan de stewards misleidden. McLaren heeft inmiddels een excuusbrief gestuurd aan de FIA, in een poging wat 'goodwill' te kweken.
"We werken samen met de FIA", zei teambaas Martin Whitmarsh tegenover persbureau Reuters. "Ik heb een brief geschreven naar Max (Mosley, de president van de FIA, red.), maar voor de 29ste kan ik daar natuurlijk niets over zeggen."
De gevolgen van de actie kunnen variëren van een stevige boete, tot uitsluiting van verdere deelname aan het Formule 1-kampioenschap.
Die gedachte had ik ook toen ik hoorde van de overnameprijs van 1 pond (ofzo). Japanners zijn strategen, die hebben echt wel iets uitgedacht. Hier moet een addertje onder het gras zitten.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:54 schreef LeXX het volgende:
wie zegt dat Honda niet de afspraak heeft gemaakt met Brawn, dat bij het aantrekken van de economie en het gunstig zijn van de publieke opinie vwb autosport, ze het team niet opnieuw overnemen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |