abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2009 @ 09:59:45 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68194446

RBR | Milton Keynes, United Kingdom | 74 GP's | 1 Pole Position | 1 Overwinning

Team principal | Christian Horner
Chief Technical Officer | Adrian Newey
Technical director | Geoff Willis

Race Drivers | Mark Webber, Sebastian Vettel
Test Drivers | David Coulthard, Brendon Hartley
Chassis | Red Bull RB5
Engine | Renault RS27
Tyres | Bridgestone
Debut | 2005 Australian Grand Prix

On paper, Red Bull now has all the ingredients in place to succeed in Formula 1. Design ace Adrian Newey has settled into the team, and ex-Williams and Honda man Geoff Willis has been brought in to help channel his genius.

With Sebastian Vettel and Mark Webber as its drivers, RBR has an ideal blend of raw talent, experience and determination.
And while its budget is certainly not the largest in the paddock, parent company Red Bull ensures that its racing arm has the finance to succeed.

Newey has a reputation for capitalising whenever the regulations change, and the 2009 rules package is certainly a major departure.
Engine supplier Renault has been allowed to address its power shortfall over the winter, and the team’s late-2008 slump was due at least in part to the effort it was putting into what should be a much stronger season this year.
You feel it is not a question of if Red Bull succeeds in F1, but when – and in 2009 it could take a big step closer to realising its obvious potential.

F1 track record
A long-time motor racing sponsor, Red Bull first floated the idea of running its own F1 team in the early 2000s, and when Ford decided it could no longer justify its investment in Jaguar, the energy-drink company emerged as the most likely buyer.

Jaguar had been launched in a blaze of hype and publicity in 2000 but singularly failed to deliver, frustrating parent company Ford, which had actually achieved more success with the Stewart team it acquired to create its new works outfit.

Ironically, as the funding was reduced and the team’s future became ever more uncertain, Jaguar’s performances actually become more respectable – largely due to the efforts of the plucky but beleaguered staff, and a determined driver in Webber.

The new owners controversially ousted respected Jaguar men Tony Purnell and Dave Pitchforth, and installed Formula 3000 team boss Horner, who became comfortably the youngest team boss in F1.
Horner quickly proved himself by leading the new team to a commendable seventh in the championship at its first attempt.

And signing McLaren refugee David Coulthard proved to be a shrewd move, as the experienced Scot took a shock fourth for Red Bull in the team’s first ever race.

Such performances raised expectations for 2006, which turned out to be a much more difficult season.
It didn’t look so bad on paper, for RBR remained seventh in the championship and Coulthard took the team’s first podium in Monaco.

But that one-off result was a blip in a run of uninspiring midfield performances, and there was little of the giant-killing that characterised Red Bull’s 2005 campaign.
Newey had arrived in time to create the 2007 car, and a best-ever fifth in the constructors’ championship was a positive start for the new Renault-powered package.

It would have been even better but for the reliability problems that cost Red Bull abundant points.
After a promising start to 2008, the team made little progress and turned its attention to preparing for the 2009 rules changes instead.

Embarrassingly, as it did so it was upstaged by its nominally junior sibling Toro Rosso, which beat RBR to sixth in the championship and tasted glory with Vettel's sensational Monza victory.

maandag 20 april 2009 @ 10:00:48 #2
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68194461
quote:
Horner: "Een doorbraak voor Red Bull"
Christian Horner is eindelijk een winnaar in de Formule 1. De teambaas van Red Bull zag zijn coureurs de Chinese Grand Prix domineren en was na afloop een bijzonder blij man.

"Het was frustrerend om amper te scoren in de eerste twee races, maar nu staan we stevig op het scorebord", zei Horner tegenover de BBC. "Dit is een doorbraak voor ons. Het is nog een lang seizoen en we zijn met beide rijders erg competitief, alles is mogelijk."

"De auto is heel goed in de snelle bochten, de wagen heeft een erg goed aërodynamisch pakket. Er staat nog veel meer ontwikkeling op stapel nu de regels duidelijker zijn en we weten dat er nog heel veel potentie in de auto zit", hintte Horner naar het gebruik van een dubbele diffuser in de toekomst.

"Onder droge omstandigheden zou het voor ons een race tegen de klok zijn geweest, want we hadden drie stops gepland. We zouden voor een zeer agressieve eerste stint gegaan zijn en we dachten dat we de concurrentie bij de laatste pitstop wel konden verslaan. De snelheid was er dit weekend, zowel op een droge als natte baan."
Tofste team op de grid, mooiste bolide, mooiste kleurenstelling, Red Bull Energy Station, sympathieke coureus en nu de eerste overwinning binnen.

Red Bull Racing verdient een eigen topic!
pi_68194644
Erg leuk voor ze dit een-tweetje en ook verdiend! Sowieso een leuke race met een leuk podium
pi_68194740
Ben benieuwd hoe snel ze gaan zijn als ook zij met die nieuwe diffuser gaan rijden.
pi_68194839
Vettel
pi_68194993
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:14 schreef ruud.nl het volgende:
Ben benieuwd hoe snel ze gaan zijn als ook zij met die nieuwe diffuser gaan rijden.
Ik denk dat de andere teams hard aan de bak moeten om RBR dan nog bij te houden.
pi_68195024
Vettel is echt een koning
pi_68199462
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:27 schreef Salatrel het volgende:
Vettel is echt een koning
pi_68199929
nou nou mensen niet overdrijven. het is pas de eerste overwinning.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  maandag 20 april 2009 @ 13:20:24 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68200408
En deze overwinning is voor een deel te danken aan de regen. Ze waren vrij licht in de kwali. Button verloor alleen al 6-8 tienden door de grotere hoeveelheid branstof aan boord. In een droge race had Button er wel voor gekomen denk ik.

Desondanks waren ze in de race niet te kloppen en heeft met name Vettel foutloos gereden
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_68200527
je kon vorige keer al merken dat button het moeilijk heeft in de regen. dat was wel een geluk voor vettel maar je reed em erg goed uit. dat is zeker wel een punt. desondanks mompel ik iets van 1 zwaluw.................
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_68204096
1 zwaluw?

Australië:
Derde kwalificatietijd, 3 ronden voor het eind uit de race door het ongeluk met Kubica waardoor een zekere podiumplek verloren ging.

Maleisië:
Derde kwalificatietijd, ondanks z'n start vanaf de 13e plaats een goede race, uitgevallen door de belachelijke hoeveelheid regen.

China:
Poleposition in een weliswaar vrij lichte auto, maar wel op een droge baan.
Vervolgens de regenrace van start tot finish gedomineerd.

Natuurlijk geeft die regen een vertekend beeld, maar in Australië kon hij Button al redelijk goed volgen.
Ik ben echt benieuwd hoe rap ze zullen zijn met de nieuwe diffusers.
  maandag 20 april 2009 @ 15:10:03 #13
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68204116
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:23 schreef TheClown1 het volgende:
je kon vorige keer al merken dat button het moeilijk heeft in de regen. dat was wel een geluk voor vettel maar je reed em erg goed uit. dat is zeker wel een punt. desondanks mompel ik iets van 1 zwaluw.................
BrawnGP heeft inderdaad de pech dat zij voor Maleisië nog geen enkele kilometer in regenachtige omstandigheden hebben kunnen rijden, dat nekte ze gisteren. Maar dat maken ze in de loop van het seizoen ongetwijfeld goed.

Dat Vettel en de Red Bull sneller zijn in de regen vind ik geen 'geluk'. De pole was gezien de hoeveelheid benzine aanboord inderdaad geflateerd, maar de race was absoluut geen geluk.
100% afgedwongen en verdiend.

En niemand roept dat RBR wereldkampioen wordt hoor, maar het lijkt er sterk op dat ze voor overwinningen mee kunnen strijden.
pi_68205554
en niet te vergeten dat vettel in de gehele kwalificatie maar 4 rondjes heeft gereden!
2 in Q1
1 in Q2 (snelste tijd in Q2)
1 in Q3 (snelste tijd in Q3)
en in Q3 moet je met de brandstof rijden waarmee je de race begint
if you ain't cheating you ain't trying
  maandag 20 april 2009 @ 16:10:02 #15
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_68206164
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Tofste team op de grid, mooiste bolide, mooiste kleurenstelling, Red Bull Energy Station, sympathieke coureus en nu de eerste overwinning binnen.

Red Bull Racing verdient een eigen topic!
Mooiste bolide? Kvind die laaghangende achtervleugel en die omhooglopende neus met geul er in juist totaal niet mooi Over de kleuren en coureurs ben ik het wel met je eens
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 10:30:28 #16
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68801209
quote:
Vettel: "We krijgen het moeilijk in Barcelona"
07 mei 2009
Sebastian Vettel hoopt dat de updates die Red Bull heeft meegenomen naar Barcelona voor voldoende verbetering zullen zorgen om in de voorhoede te kunnen blijven. De Duitser werd twee weken geleden nog tweede in de Grand Prix van Bahrein, nadat hij eerder dit seizoen al de race in China wist te winnen.

"Ik denk dat we het moeilijk gaan krijgen in Barcelona", vertelde Vettel, die de derde plek bezet in het kampioenschap. "Sommige teams zullen een grote stap voorwaarts zetten en iedereen zat al een stuk dichter bij het team van Brawn dan in Australië. We werken keihard om ook een stap vooruit te kunnen zetten, of in ieder geval onze huidige positie te kunnen behouden."

"We hebben al een zeer goed pakket, maar we zullen de auto op alle punten nog beter moeten maken", denkt de jonge Duitser. "De fabriek in Milton Keynes draait al op volle toeren. Er wordt keihard gewerkt om zo snel mogelijk nieuwe onderdelen op de auto te krijgen. We hebben een paar kleine verbeteringen in Barcelona en in Monaco komen er meer updates."
  zondag 28 maart 2010 @ 13:14:45 #17
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_79667402
Wat een drama start voor Red Bull in 2010.
Twee vrij zekere overwinningen uit handen gegeven.
  zondag 28 maart 2010 @ 14:12:36 #18
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_79669024
Ik ben er van overtuigd dat ze de beste wagen hebben. Webber heeft vandaag gewoon slecht gereden en Vettel heeft weer eens pech.
  maandag 5 april 2010 @ 17:28:41 #20
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_79972156

maandag 5 april 2010 @ 20:30:13 #21
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_79978758
Wat een bazen team is dit toch ook, vetste auto qua kleuren en nog winnen ook
ff wachten nog
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:02:24 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_80131621
Ben al jaren fan van Vettel, ik hoop dat hij het dit jaar waar kan maken.

Leuk team ook trouwens, ik vind hun opmars eigenlijk indrukwekkender dan die van Brawn vorig jaar.Zeker ook omdat Red Bull het nu doorzet en Mercedes GP achter blijft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:24:55 #23
65960 sanger
pi_80134363
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:02 schreef Fir3fly het volgende:
Ben al jaren fan van Vettel, ik hoop dat hij het dit jaar waar kan maken.

Leuk team ook trouwens, ik vind hun opmars eigenlijk indrukwekkender dan die van Brawn vorig jaar.Zeker ook omdat Red Bull het nu doorzet en Mercedes GP achter blijft.
Mwah, opmars? Vorig jaar al bij de top en nu weer. Brawn kwam vanuit het achterveld.

Neemt neit weg dat het een zeer goed team heeft
  vrijdag 9 april 2010 @ 23:24:07 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_80145418
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:24 schreef sanger het volgende:

[..]

Mwah, opmars? Vorig jaar al bij de top en nu weer. Brawn kwam vanuit het achterveld.
Ik zei dan ook vorig jaar. Brawn had een enorme voorsprong op de rest door de dubbele diffuser, een voorsprong die eigenlijk alleen Red Bull heeft weten in te halen. Wellicht te laat, maar ze zetten nu wel door. Brawn/Mercedes is na het verliezen van de technische voorsprong niet meer bij de top geweest.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 11 april 2010 @ 12:13:53 #25
65960 sanger
pi_80181477
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik zei dan ook vorig jaar. Brawn had een enorme voorsprong op de rest door de dubbele diffuser, een voorsprong die eigenlijk alleen Red Bull heeft weten in te halen. Wellicht te laat, maar ze zetten nu wel door. Brawn/Mercedes is na het verliezen van de technische voorsprong niet meer bij de top geweest.
Ah, als je vanaf vorig jaar kijkt dan ben ik het wel met je eens inderdaad.

Dat Brawn niet bij kon blijven heeft (denk ik) puur te maken door het budget wat Brawn tijdens vorig seizoen had (toen het nog geen Mercedes was). Dat was vele malen lager dan dat van RBR.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')