Ik had die link naar 2010 nog niet direct gelegd, maar als je het zo stelt is het inderdaad erg ongelukkig van Honda.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:26 schreef Cavalier1 het volgende:
Honda heeft zichzelf trouwens wel genaaid. Niet alleen omdat Brawn/Virgin nu de exposure krijgen die Honda had verdient, maar ook omdat Honda vanaf 2010 voor veel minder geld had mee kunnen doen aan de F1. Terwijl ze dit jaar nog Brawn GP financieren.
Audi begon pas eind jaren '90 in de LMP1 klasse in Le Mans toen Porsche daar al gestopt was. En de terugkomst van Porsche in deze klasse werd dus geblokkeerd door Piech.quote:Op vrijdag 24 april 2009 01:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Porsche deed wel mee in de P1 in de jaren 90, volgens mij zowel 95 als 96 gewonnen. Daarna overwinningen in de GT1 wat later GTP werd geloof ik.
Wie zegt van wel?quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:54 schreef LeXX het volgende:
wie zegt dat Honda niet de afspraak heeft gemaakt met Brawn, dat bij het aantrekken van de economie en het gunstig zijn van de publieke opinie vwb autosport, ze het team niet opnieuw overnemen?
Laat Mugen maar terugkomenquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik had die link naar 2010 nog niet direct gelegd, maar als je het zo stelt is het inderdaad erg ongelukkig van Honda.
Trouwens ik zie Honda in de toekomst wel weer terugkeren, duurt misschien nog een aantal jaren.
Maar Honda zit zo vuistdiep in de autosport overal ter wereld en hebben zo'n lange F1 historie dat we ze vast weer terug zullen zien.
Zeker als de toegangsdrempel verlaagd wordt vanaf 2010.
Samen met Eddie Jordanquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door Sinister-D- op 24-04-2009 14:51:37 ]Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Ik zeg dat dusquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:55 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Wie zegt van wel?
Feit is dat ze nu al heel veel geld hebben verloren en er geen exposure voor terug krijgen.
Het eigenbelang is dat het personeel niet hoeft te worden ontslagen. Althans dat hebben ze al die tijd al geroepen. Zelfs dat er nog geen koper was waren er al geruchten dat Honda het eerste jaar nog ca. 50 Mio in het team zou investerenquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:07 schreef LeXX het volgende:
[..]
Ik zeg dat dusMaar volledig gebaseerd op eigen hersenspinsels en niet op bronnen. Ik denk gewoon dat Honda niet zo stom is dat ze nu zonder evt eigenbelang Brawn nog sponsoren.
Ik denk dat de FIA het meer op prijs zou stellen als ze openlijk vooor alle fans ter wereld het boetekleed aan zouden trekken ipv een beetje slijmen bij de FIAquote:McLaren stuurt excuusbrief aan FIA
24 april 2009
McLaren doet er alles aan om een zware straf te ontlopen op 29 april. Dan moet de renstal zich bij de FIA verantwoorden voor de acties in Melbourne, waar Lewis Hamilton en sportief directeur Dave Ryan de stewards misleidden. McLaren heeft inmiddels een excuusbrief gestuurd aan de FIA, in een poging wat 'goodwill' te kweken.
"We werken samen met de FIA", zei teambaas Martin Whitmarsh tegenover persbureau Reuters. "Ik heb een brief geschreven naar Max (Mosley, de president van de FIA, red.), maar voor de 29ste kan ik daar natuurlijk niets over zeggen."
De gevolgen van de actie kunnen variëren van een stevige boete, tot uitsluiting van verdere deelname aan het Formule 1-kampioenschap.
Die gedachte had ik ook toen ik hoorde van de overnameprijs van 1 pond (ofzo). Japanners zijn strategen, die hebben echt wel iets uitgedacht. Hier moet een addertje onder het gras zitten.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:54 schreef LeXX het volgende:
wie zegt dat Honda niet de afspraak heeft gemaakt met Brawn, dat bij het aantrekken van de economie en het gunstig zijn van de publieke opinie vwb autosport, ze het team niet opnieuw overnemen?
Team Honda - Mercedesquote:Op vrijdag 24 april 2009 20:51 schreef FriescheHengst het volgende:
[..]
Die gedachte had ik ook toen ik hoorde van de overnameprijs van 1 pond (ofzo). Japanners zijn strategen, die hebben echt wel iets uitgedacht. Hier moet een addertje onder het gras zitten.
Feit blijft natuurlijk dat er eindelijk een Honda vooraan zou rijden, als ze er niet uitgestapt waren. De marketingwaarde van een GP-overwinnen of, nog erger, een titel had de vorige investeringen zeker grotendeels vergoedt. Maar intern was het politiek niet meer te verkopen. Misschien is er wel een soort van compromis uitgekomen. Voor de buitenwereld terugtrekken maar achter de schermen blijven toekijken. En als de prestaties de moeite waard zijn, zelf weer de naam er op plakken. Daarom heeft Brawn ook geen sponsoren nodig, Honda betaald de rekeningen.
Gedachtengang is wel leuk. Echter een paar dingen:quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:51 schreef FriescheHengst het volgende:
[..]
Die gedachte had ik ook toen ik hoorde van de overnameprijs van 1 pond (ofzo). Japanners zijn strategen, die hebben echt wel iets uitgedacht. Hier moet een addertje onder het gras zitten.
Feit blijft natuurlijk dat er eindelijk een Honda vooraan zou rijden, als ze er niet uitgestapt waren. De marketingwaarde van een GP-overwinnen of, nog erger, een titel had de vorige investeringen zeker grotendeels vergoedt. Maar intern was het politiek niet meer te verkopen. Misschien is er wel een soort van compromis uitgekomen. Voor de buitenwereld terugtrekken maar achter de schermen blijven toekijken. En als de prestaties de moeite waard zijn, zelf weer de naam er op plakken. Daarom heeft Brawn ook geen sponsoren nodig, Honda betaald de rekeningen.
Inderdaad, het moet juist een enorme klap in het gezicht zijn van Honda dat die bolides met Mercedes motoren vooraan de grid staan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Gedachtengang is wel leuk. Echter een paar dingen:Wie zegt dat het team met Honda motoren ook vooraan had gereden? Die 1 pond aanschaf was inclusief de schulden en lopende contracten met leveranciers. Honda betaald een deel van de rekening omdat dit voor Honda goedkoper is dan het team failliet laten gaan en al het personeel op straat te zetten (Japan is een vrij onvergevingsgezinde markt) of een deel van het personeel ontslaan en ontslagvergoeding betalen. Als Honda dit bedongen had, hadden ze nooit toegestaan dat het team Mercedes motoren ging gebruiken. Dan waren het waarschijnlijk Mugen motoren geworden ofzo
Luister maar na de opmerkingen van Button en Rubinho na de eerste testsessies. Datging met name over hoe soepel de motor was, hoe direct deze reageerde etc.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Inderdaad, het moet juist een enorme klap in het gezicht zijn van Honda dat die bolides met Mercedes motoren vooraan de grid staan.
In de media wereldwijd zal de afgelopen maand vaak genoeg de vraag zijn gesteld of de tegenvallende resultaten afgelopen jaren misschien ook niet iets met de motoren te maken had die Honda leverde en hoe slecht die dan wel niet waren.
En ja dat is veel te kort door de bocht, maar zo werkt het wel.
Nee, natuurlijk nietquote:Op vrijdag 24 april 2009 21:44 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Team Honda - MercedesGeloof je t zelf?
De VJM01 rijdt er ook mee dit weekendquote:Op vrijdag 24 april 2009 23:21 schreef Tarabass het volgende:
Zijn er alweer veranderingen mbt de diffusers, per team bedoel ik dan? Is McLaren verder met ontwikkelen bijvoorbeeld?
Meer dan genoeg zou ik zeggen.quote:Richard Branson is the 236th richest person according to Forbes' 2008 list of billionaires, with an estimated net worth of approximately $4.4 billion USD.[2]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |