quote:Op woensdag 8 april 2009 08:24 schreef bork het volgende:
[..]
Dat stukje tussen Warschau en Katowice dat klopt wel, GPS gaf 160+ aan! Heb ik NL nog niet gehaald
Hoewel die Protos van vorige week die haalde wel heel hard de auto's op de snelweg in
Je reed langs de file zeker.quote:
Zo vlot zal het ook wel weer niet gaan, maar 3G moet tegen die tijd wel gebruikelijk zijn jaquote:Op woensdag 8 april 2009 09:09 schreef James1988 het volgende:
Het idee is leuk, maar "too little, too late". Als NS er nog iets mee wil verdienen moeten ze dit jaar al internet aanbieden in alle treinen. Tegen 2013 is 3G en 4G (LTE, WiMAX) allang gemeengoed.
Niet bepaald, inschatting was dat de snelste auto 140 reed daar gingen we vlot voorbij, vandaar mijn verbazingquote:Op woensdag 8 april 2009 09:07 schreef Fixers het volgende:
[..]
Je reed langs de file zeker.
Maar internet in de trein (bij de NS) vanaf 2013, vertraging van een paar jaar blijkbaar. Tegen 2013 is een wifi verbinding in de trein echt niet relevant meer.
ah, helaas heb ik daar nog nooit in de Thalys gezetenquote:Op woensdag 8 april 2009 09:05 schreef James1988 het volgende:
In Nederland kun je met de Thalys een stukje 160 rijden, tussen Hoofddorp en Leiden.
't wordt tijd dat we massaal overstappen op ERTMS, zodat we overal harder kunnen dan 140 km/h
Van alles: VIRM, DD-AR, SLT, SGMm en Plan V/T om te beginnen.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat rijdt er eigenlijk tussen Utrecht en Woerden als materieel?
context erbijquote:
Me neitherquote:Op woensdag 8 april 2009 09:13 schreef bork het volgende:
[..]
ah, helaas heb ik daar nog nooit in de Thalys gezeten.
Toch wel grappig gezicht, zo al die ICK bij elkaar.quote:
moet je maar eens doen! is leuk hoorquote:Op woensdag 8 april 2009 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb sowieso nog nooit in een Thalys gezeten. Nergens.
Ik bedoel de 2000 serie (Utrecht - Den Haag)quote:Op woensdag 8 april 2009 09:12 schreef James1988 het volgende:
MarkoAlmelo: als je de 8800 bedoelt (Utrecht Centraal – Woerden – Alphen a/d Rijn – Leiden Centraal), dat is VIRM.
Wat er in dit kaartje nog mist is een boogje van Amsterdam naar Hamburg.quote:
Vast nietquote:Op woensdag 8 april 2009 01:38 schreef James1988 het volgende:
Mm, tegenvaller
De eis was 14 werkende, foutvrije treinstellen. Ze zijn er nu, maar zijn ze foutvrij?
Die moet er zeker nog komen, NL heeft al belachelijk weinig spoor liggen en straks hebben we alleen maar een stukje HSL dat pas naar jaren geklungel werkt.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat er in dit kaartje nog mist is een boogje van Amsterdam naar Hamburg.
Scherp, die had ik nog helemaal niet gezien op de fotoquote:
Ik heb al vaker met dit idee zitten spelen, en ik kom dan met deze route:quote:Op woensdag 8 april 2009 11:07 schreef sander89 het volgende:
[..]
Die moet er zeker nog komen, NL heeft al belachelijk weinig spoor liggen en straks hebben we alleen maar een stukje HSL dat pas naar jaren geklungel werkt.
Dat idee had ik ergens in '95 ook al eens, toen ik in friesland was en me er over verbaasde dat je maar op één manier met de trein daar kon komen..quote:Op woensdag 8 april 2009 11:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb al vaker met dit idee zitten spelen, en ik kom dan met deze route:
route op Google Maps
Hij volgt grotendeels bestaand spoor, wat dan (natuurlijk) geüpgrade wordt zodat het hogere snelheden dan 140 km/h aankan. 200 km/h of hoger bij voorkeur. Na de grensovergang wordt er een nieuw stuk spoor aangelegd tot we weer aansluiten op het Duitse net en zo verderkunnen naaar Hamburg.
je hebt ook met je zwarte krantenvingers aan het tafeltje gezetenquote:Op woensdag 8 april 2009 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker schraal trouwens. Ik zat weer eens in een VIRM4 vanochtend. Was al eens eerder gebeurd natuurlijk, en toen had ik me al gestoord aan een spoor alsof er kennelijk een peuk had liggen smeulen op een klaptafeltjeWat blijkt nu? Dat is een soort "kunst" want ze hebben het allemaal
Welke dwaas bedenkt zulke dingen?
![]()
[ afbeelding ]
Het spijt me vreselijk.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:44 schreef Guppyfriend het volgende:
je hebt ook met je zwarte krantenvingers aan het tafeltje gezeten
Dat is een vogeltje, cultuurbarbaar!quote:Op woensdag 8 april 2009 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker schraal trouwens. Ik zat weer eens in een VIRM4 vanochtend. Was al eens eerder gebeurd natuurlijk, en toen had ik me al gestoord aan een spoor alsof er kennelijk een peuk had liggen smeulen op een klaptafeltjeWat blijkt nu? Dat is een soort "kunst" want ze hebben het allemaal
Welke dwaas bedenkt zulke dingen?
![]()
[ afbeelding ]
Yup, zie je 't niet? Die zit op een stokje. Las ik toen bij de introductie door Bombardier, kan 't zo niet terug vinden.quote:
ICKquote:
Vleugellam Instabiel Ruk Materieel dusquote:Op woensdag 8 april 2009 12:57 schreef James1988 het volgende:
Ja, in VIRM4 zijn vogelmotieven aangebracht op de tafeltjes. Waarom mag Joost weten, maar het zijn vogeltjes.
Verkopen.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:06 schreef Brembo het volgende:
[..]
ICK, wat moet de NS met al die vrijgekomen locs
op somda zitten veel mensen die op Hgl staan, misschien kun je het beter daar vragenquote:Op woensdag 8 april 2009 13:31 schreef MarkoAlmelo het volgende:
wie was die spottert rond 1 uur op station hengelo?
Railion zal ze niet kopen, heeft zelf al een overschot aan 1600's en heeft er ook al een stel aan ACTS verkocht. Verder heeft eigenlijk niemand nog iets aan E-locs die de grens niet over kunnen. Dingen zijn ook bijna 30 jaar oud ondertussen.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:26 schreef James1988 het volgende:
Die locs zullen wel deels terzijde gaan, misschien ter verkoop aan Railion oid.
140 mag. Het moet maar net kunnen ook natuurlijk he. Hier een aardig overzichtskaartje:quote:Op woensdag 8 april 2009 13:45 schreef Guard het volgende:
Hoe hard mag cq kan een ICE eigenlijk in Nederland?
Ik haalde afgelopen vrijdag er eentje in (ik reed op de A12 bij Doorn), en reed echt niet veel harder dan 120 km.
OK, bedanktquote:Op woensdag 8 april 2009 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
140 mag. Het moet maar net kunnen ook natuurlijk he. Hier een aardig overzichtskaartje:
Hier dus.
Ik zie er iets smerigs in dat waarschijnlijk niet door Duvels pron-filter heenkomtquote:Op woensdag 8 april 2009 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker schraal trouwens. Ik zat weer eens in een VIRM4 vanochtend. Was al eens eerder gebeurd natuurlijk, en toen had ik me al gestoord aan een spoor alsof er kennelijk een peuk had liggen smeulen op een klaptafeltjeWat blijkt nu? Dat is een soort "kunst" want ze hebben het allemaal
Welke dwaas bedenkt zulke dingen?
![]()
[ afbeelding ]
www.erosvogeltje.comquote:Op woensdag 8 april 2009 14:23 schreef bork het volgende:
[..]
Ik zie er iets smerigs in dat waarschijnlijk niet door Duvels pron-filter heenkomt
Duvel zit thuis na nachtdienst, dus geen problemen hier.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:23 schreef bork het volgende:
[..]
Ik zie er iets smerigs in dat waarschijnlijk niet door Duvels pron-filter heenkomt
Ik ben visueel ingesteld, en nu zitten er stukjes appel op m'n Macquote:Op woensdag 8 april 2009 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het spijt me vreselijk.Ik heb het 20 minuten lang met mijn tong en mijn tanden geprobeerd, maar toen waren we al bijna in Ede-Wageningen. Ik kon niet anders
Whehehequote:Op woensdag 8 april 2009 15:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben visueel ingesteld, en nu zitten er stukjes appel op m'n Mac![]()
Appel op een Apple, hahaha
Zutphen - Hengelo geelectrificeerd ?quote:Op woensdag 8 april 2009 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
140 mag. Het moet maar net kunnen ook natuurlijk he. Hier een aardig overzichtskaartje:
Hier dus.
die schijnt vrij zwaar te zijn hoorde ikquote:Op woensdag 8 april 2009 18:19 schreef blup het volgende:
Vanmorgen PO gehad voor de spoorwegen... Wat een testen zeg.. (Kleurblindheid, reactievermogen etc etc)
Ik had brainhacking verwacht op een PO.
Zou best handig zijn, een spoorlijn tussen Winterswijk en Nijmegenquote:Op woensdag 8 april 2009 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
140 mag. Het moet maar net kunnen ook natuurlijk he. Hier een aardig overzichtskaartje:
Hier dus.
Kijk er nog maar eens goed naarquote:Op woensdag 8 april 2009 20:54 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Zou best handig zijn, een spoorlijn tussen Winterswijk en Nijmegen
Waar maak je dat uit op?quote:Op woensdag 8 april 2009 18:12 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Zutphen - Hengelo geelectrificeerd ?
quote:Op woensdag 8 april 2009 20:54 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Zou best handig zijn, een spoorlijn tussen Winterswijk en Nijmegen
jah maar dat was een spoorlijn die er ten koste van alles moest komen. Dus dat telt nietquote:Op woensdag 8 april 2009 21:22 schreef ReisT het volgende:
Spoorlijn dooronder het Pannerdensch Kanaal bestaat al hoor, aanleg daarvan duurde 4 jaar. Daarna duurde het natuurlijk nog 3 jaar voor er een trein reed, maar da's nog vrij snel voor een NL spoorlijn.
Stomme is dat men niet twee tunnels voor het wegverkeer gegraven hebben, doortrekking van de A15 was zo goed geweest voor de fileproblematiek in regio Arnhem/Nijmegen.quote:Op woensdag 8 april 2009 21:43 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
jah maar dat was een spoorlijn die er ten koste van alles moest komen. Dus dat telt niet
Zo zijn er wel meer spoorlijnenquote:Op woensdag 8 april 2009 21:43 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
jah maar dat was een spoorlijn die er ten koste van alles moest komen. Dus dat telt niet
Uit het kaartje waar jij de link van gaf een pagina geleden..... Daar staat toch echt een doorgetrokken lijn, in plaats van een stippellijn.quote:
en nu is ie aangepastquote:Op woensdag 8 april 2009 22:10 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Uit het kaartje waar jij de link van gaf een pagina geleden..... Daar staat toch echt een doorgetrokken lijn, in plaats van een stippellijn.
je kijkt verkeerd zutphen - hengelo is een stippellijn. Vrijdag ook weer leuk wanneer de ov niet geldig is.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:10 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Uit het kaartje waar jij de link van gaf een pagina geleden..... Daar staat toch echt een doorgetrokken lijn, in plaats van een stippellijn.
quote:De goederentrein op het traject Oldenzaal-Zutphen zal dit jaar waarschijnlijk niet meer rijden. Er is voor Pro Rail geen ruimte meer binnen de geluidsnorm, om nog goederentreinen te laten rijden.
Dat werd woensdagavond duidelijk op een informatiebijeenkomst in Goor. Daar waren zo'n 40 belangstellenden. Veel aanwonenden van het spoor ondervinden overlast van de transporten. Of de treinen in de toekomst weer gaan rijden is onzeker. Pro Rail moet een andere verdeling gaan maken van het aantal reizigers- en goederentreinen om binnen de norm te blijven.
zoals ik al zei: het kaartje is inmiddels geüpdate schijnbaarquote:Op woensdag 8 april 2009 22:33 schreef Guard het volgende:
Hmmm dan moet ik toch mijn definities van stippellijn en doorgetrokken lijn gaan omgooien, want ik zie echt iets waarvan ik zeg: das een stippellijn tussen Zutphen en Hengelo
Yup zojuist proefondervindelijk door ondergetekende vastgesteld...quote:Op woensdag 8 april 2009 22:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
zoals ik al zei: het kaartje is inmiddels geüpdate schijnbaar
Viel behoorlijk mee vond ik, de reactie testen gaan uiteraard op een gegeven moment te snel voor ieder mens, puur om te kijken of je door blijft rammen..quote:Op woensdag 8 april 2009 18:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
die schijnt vrij zwaar te zijn hoorde ik
Het idee bij die test is dat je niet als een dolle gaat rammen om maar bij te blijven, maar op een gegeven moment de rust neemt om die signalen op te nemen die je bij kunt houden.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:07 schreef blup het volgende:
[..]
Viel behoorlijk mee vond ik, de reactie testen gaan uiteraard op een gegeven moment te snel voor ieder mens, puur om te kijken of je door blijft rammen..
Je krijgt een test op reactievermogen met kleuren, geluiden en links rechts tegelijkertijd. Je hebt zo een toetsenbordje voor je met 5 kleuren, knopje voor een lage toon, hogetoon en links/rechts met je voeten. Je moet zo snel mogelijk op de PC reageren.
Ik vind het nog steeds een zegen eigenlijk, die rookvrije treinen, maar ik rook dan ook niet. Ik bedacht me ook dat er vroeger nog stickers op het balkon zaten: "Op vol balkon s.v.p. niet roken".quote:Op donderdag 9 april 2009 00:43 schreef knars het volgende:
En over die kunstwerken gesproken, de eerste keer dat ik het zag had ik ook die associatie met smulpeuken. Ja, smullen ipv smeulen, tijdens de langere ritten was een peukje wel een fijne extra. Bizar eigenlijk dat er vijf jaar terug nog zo vrolijk in de trein gerookt kon worden en het nu algemeen geaccepteerd is dat de trein rookvrij is. En dat mensen er zo snel aan gewend raakten.
Gelukkig wel jaquote:Op donderdag 9 april 2009 00:43 schreef knars het volgende:
En over die kunstwerken gesproken, de eerste keer dat ik het zag had ik ook die associatie met smulpeuken. Ja, smullen ipv smeulen, tijdens de langere ritten was een peukje wel een fijne extra. Bizar eigenlijk dat er vijf jaar terug nog zo vrolijk in de trein gerookt kon worden en het nu algemeen geaccepteerd is dat de trein rookvrij is. En dat mensen er zo snel aan gewend raakten.
quote:Op donderdag 9 april 2009 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.treinshow.nl/
Alles over TreiNS 2009 in Alkmaar
Mhoa Tilburg is ook Alkmaar e.o. toch?quote:Deze dag wil NS de inwoners van Alkmaar en omstreken kennis laten maken met het verleden, heden en de toekomst van het spoorbedrijf.
Als overlevende van de Tokyo Subway in rushhour kan ik dat wel aanquote:Op donderdag 9 april 2009 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Haringen in een Virrempje:
Je hebt geluk dat die treinenfappers wel bij elkaar gaan zitten. Dan kun jij lekker rustig elders in de trein plaatsnemenquote:Op donderdag 9 april 2009 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:
er is trouwens praktisch nul parkeergelegenheid. Haringen in een Virrempje: Komt allen!!
Ik kom via Obdam. Daar rijdt geen VIRM, toch?quote:Op donderdag 9 april 2009 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:
er is trouwens praktisch nul parkeergelegenheid. Haringen in een Virrempje: Komt allen!!
Laatste keer dat ik daar kwam, wel degelijkquote:Op donderdag 9 april 2009 11:46 schreef Duvel het volgende:
Ik kom via Obdam. Daar rijdt geen VIRM, toch?
Ze verwachten 30.000 manquote:Op donderdag 9 april 2009 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt geluk dat die treinenfappers wel bij elkaar gaan zitten. Dan kun jij lekker rustig elders in de trein plaatsnemen
Godverkut. De laatste keer dat ik daar kwam, reed er nog Plan T.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik daar kwam, wel degelijk![]()
Op de trein dan.quote:Ze verwachten 30.000 maner zal niet zoiets bestaan als "elders in de trein"
Niet voor machinist, wel vigilantietest gehad btw. Dat is die test met kleuren/geluiden door elkaar.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het idee bij die test is dat je niet als een dolle gaat rammen om maar bij te blijven, maar op een gegeven moment de rust neemt om die signalen op te nemen die je bij kunt houden.
Is het een PO voor machinist? Dan krijg je ook nog een vigilantietest, toch?
En linkervoet/rechtervoet, dat soort spul? Ik dacht dat de vigilantietest juist ingang op je vermogen om alert te blijven tijdens sterke herhalings- en verwachtingspatronen, een soort test of je, na tien keer een groen sein op een bepaalde plek te hebben gehad, niet ineens op verwachtingspatroon door rood tuft.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:02 schreef blup het volgende:
[..]
Niet voor machinist, wel vigilantietest gehad btw. Dat is die test met kleuren/geluiden door elkaar.
Zou daar de 'geheim verplaatste' V250 worden onthuldquote:Op donderdag 9 april 2009 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.treinshow.nl/
Alles over TreiNS 2009 in Alkmaar
quote:Op donderdag 9 april 2009 16:11 schreef Brembo het volgende:
Zou daar de 'geheim verplaatste' V250 worden onthuld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op donderdag 9 april 2009 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
He weer nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Hoe zit het met de upgrade van de baanvaksnelheid van 140km/u naar 160 km/u ?quote:Op woensdag 8 april 2009 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
140 mag. Het moet maar net kunnen ook natuurlijk he. Hier een aardig overzichtskaartje:
Hier dus.
Doordeweeks ook een verdwaalde VIRM actief daar.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
In het weekend meende ik wel dat er enkele slagen met een VIRM zijn daar.
Wat een kansloze reacties hebben de meeste daar zeg...quote:Op donderdag 9 april 2009 16:55 schreef Duvel het volgende:
Tip uit ander topic:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_voorbij_rijden.html
Met name die reacties iddquote:Op donderdag 9 april 2009 18:39 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Wat een kansloze reacties hebben de meeste daar zeg...
Zij hebben zeker geen hobby ofzo
bronquote:Minister Camiel Eurlings (Verkeer) heeft 140 miljoen euro uitgetrokken om onderhoud aan het spoor te vervroegen en projecten naar voren te halen.
Dit moet ertoe leiden dat de orderportefeuille van aannemers in deze moeilijke tijden goed gevuld blijft.
Een bedrag van 30 miljoen is gemoeid met het centraal station van Amsterdam, dat in de oude luister wordt hersteld. Ook zal de bouw van fietsenstallingen, liften en roltrappen op stations waar mogelijk sneller worden uitgevoerd.
Besluitvorming over andere versneld uit te voeren investeringen zal rond de zomer plaatsvinden, afhankelijk van de financieringsmogelijkheden, aldus het ministerie van Verkeer en Waterstaat.
Waarom? Rekeningrijden zou mensen misschien wel extra de trein IN jagen. Ik zit niet te wachten op al die mongolen die eigenlijk niets minder accepteren dan "het voertuig voor zichzelf alleen hebben". Die ineens rekening moeten houden met anderen. Die niks anders lopen te doen dan janken dat ze straks OOK nog moeten overstappen op een pendelbus om bij hun geweldig belangrijke kantoor te komenquote:Op donderdag 9 april 2009 19:11 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik wacht nog af. Ik heb vanochtend een KLB-topic geopend omdat die Limburgse faalhaas het rekeningrijden weer op de lange snelweg heeft geschoven.
Nou ik weet het niet. In ieder geval: fuck Den Haag, ik kan me net zo goed aansluiten bij de Comorra.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom? Rekeningrijden zou mensen misschien wel extra de trein IN jagen. Ik zit niet te wachten op al die mongolen die eigenlijk niets minder accepteren dan "het voertuig voor zichzelf alleen hebben". Die ineens rekening moeten houden met anderen. Die niks anders lopen te doen dan janken dat ze straks OOK nog moeten overstappen op een pendelbus om bij hun geweldig belangrijke kantoor te komenHoe meer van die faalhazen er stilstaan op de rijkswegen, hoe beter
Kut man, ik kan nog een hoop leren van jouw gevoel voor nuancequote:Op donderdag 9 april 2009 19:23 schreef Ofyles2 het volgende:
Nou ik weet het niet. In ieder geval: fuck Den Haag, ik kan me net zo goed aansluiten bij de Comorra.
Nee, echt?quote:Op donderdag 9 april 2009 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kut man, ik kan nog een hoop leren van jouw gevoel voor nuance
De charme van enkelspoorquote:Op donderdag 9 april 2009 19:34 schreef Palmboom313 het volgende:
I love syntusdie laten je lekker een kwartier wachten in het prachtige Wehl.
jah en we konden ook al 5 minuten in didam wachtenquote:Op donderdag 9 april 2009 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De charme van enkelspoorWachten op vertraagde tegentrein zeker?
ik voel met je mee, vier jaar heb ik hetzelfde doorstaan. ik ben zo blij dat ik naar arnhem verhuisd benquote:Op donderdag 9 april 2009 19:37 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
jah en we konden ook al 5 minuten in didam wachten
quote:Op donderdag 9 april 2009 19:37 schreef Palmboom313 het volgende:
jah en we konden ook al 5 minuten in didam wachten
Woon je bij Troopreplev Mehnra of bij Faahkiserp Mehnra?quote:Op donderdag 9 april 2009 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
ik voel met je mee, vier jaar heb ik hetzelfde doorstaan. ik ben zo blij dat ik naar arnhem verhuisd ben
Ik woon niet echt bij een station, maar stap altijd op op Laartnec Mahnraquote:Op donderdag 9 april 2009 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Woon je bij Troopreplev Mehnra of bij Faahkiserp Mehnra?
Dat station ken ik nietquote:Op donderdag 9 april 2009 19:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik woon niet echt bij een station, maar stap altijd op op Laartnec Mahnra
Laartnec Edehcsne bestaat wel, maar dat is alleen het busstationquote:
Amen. Ik kan niet goed tegen mensen die altijd maar afgeven op de trein, en de "proleten" die erin meereizen.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom? Rekeningrijden zou mensen misschien wel extra de trein IN jagen. Ik zit niet te wachten op al die mongolen die eigenlijk niets minder accepteren dan "het voertuig voor zichzelf alleen hebben". Die ineens rekening moeten houden met anderen. Die niks anders lopen te doen dan janken dat ze straks OOK nog moeten overstappen op een pendelbus om bij hun geweldig belangrijke kantoor te komenHoe meer van die faalhazen er stilstaan op de rijkswegen, hoe beter
Laartnec Mehnra ook. Maar het is een zooitje daar.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Laartnec Edehcsne bestaat wel, maar dat is alleen het busstation
Of een kloeke pintquote:Op donderdag 9 april 2009 20:21 schreef James1988 het volgende:
Van die mensen die zeggen van autoreizen altijd zo "ontspannen" te raken, maar wel iedere dag in de file staan te vloeken en te tieren omdat er weer eens eentje tegen een ander is geklapt en er daardoor 10 km file staat. Terwijl ik dan lekker in de trein zit met een laptopje op schoot.
Detail, maar iig een duidelijk voordeel ten opzichte van filestakkersquote:Op donderdag 9 april 2009 21:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die heb je meestal in je hand, lijkt me... maar je hebt wel gelijk.
Ja. En ik ben de Paashaas.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:01 schreef Boschkabouter het volgende:
De auto is in veel gevallen goedkoper [..] dan met de trein reizen.
quote:Op donderdag 9 april 2009 22:53 schreef Zug-Chef het volgende:
De echte ICK platen zijn allang binnen..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Naar station lopen, daar een paar minuten wachten op de trein, van het station naar de plek waar je moet zijn lopen is zeker op lange afstanden een stuk langer dan de auto pakken en rijden naar waar je naar toe moet.quote:
Breda - Den Bosch, in de spits. Ik ben van deur tot deur 60 minuten onderweg... 30 minuten treinen, 2x 15 minuten lopen. Een collega uit Tilburg, die naar dezelfde plek moet als ik, doet er gemiddeld 75 minuten over, in dezelfde spits.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:09 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Naar station lopen, daar een paar minuten wachten op de trein, van het station naar de plek waar je moet zijn lopen is zeker op lange afstanden een stuk langer dan de auto pakken en rijden naar waar je naar toe moet.
Plus, in de auto kun je een stuk meer eieren vervoeren.
Kansloze discussie is dit. Beide kampen zullen eindeloos voorbeelden aandragen om hun eigen gelijk te "bewijzen". Dat gaat nergens heen. Maar beweren dat de auto goedkoper is dan de trein, dan moet je toch van goeien huize komenquote:Op donderdag 9 april 2009 23:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Breda - Den Bosch, in de spits. Ik ben van deur tot deur 60 minuten onderweg... 30 minuten treinen, 2x 15 minuten lopen. Een collega uit Tilburg, die naar dezelfde plek moet als ik, doet er gemiddeld 75 minuten over, in dezelfde spits.
Hoezo is de auto sneller?
Ohja: parkeren kost minstens ¤10 per dag, hier zit brandstof e.d. niet bij. Mijn maandtrajectkaart kost ¤222,60 voor één maand reizen, wat neerkomt op ¤9,67 per dag (23 ritten per maand). Ik ben voor mijn baas dus ook nog eens goedkoper uit ook...
quote:Op donderdag 9 april 2009 13:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
En linkervoet/rechtervoet, dat soort spul?
Nee dat is denk ik een andere, ik had een andere test om te kijken of je concrentratie niet versuft, een scherm vol met puntjes, en je moest elke keer een groepje van 4 doorstrepen, 3 en 5 moest je laten staan.. zsm, en dat iets van 100x..quote:Op donderdag 9 april 2009 13:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik dacht dat de vigilantietest juist ingang op je vermogen om alert te blijven tijdens sterke herhalings- en verwachtingspatronen, een soort test of je, na tien keer een groen sein op een bepaalde plek te hebben gehad, niet ineens op verwachtingspatroon door rood tuft.
Daar heb je gelijk in. Trein en auto hebben gewoon ieder hun eigen voor- en nadelen, het verschilt per situatie en is niet te vergelijken.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kansloze discussie is dit. Beide kampen zullen eindeloos voorbeelden aandragen om hun eigen gelijk te "bewijzen". Dat gaat nergens heen. Maar beweren dat de auto goedkoper is dan de trein, dan moet je toch van goeien huize komenOf je moet gaan vergelijken dat je met 6 man in een afgekankerde fiat panda naar Berlijn op en neer rijdt, en dan zeggen: "Per persoon is dat goedkoper dan allemaal een 1e klas ticket full-flex voltarief boeken" Mja, zo kan ik het ook
Da's ook mijn ervaring idd.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Gisteren werd het op Ut en in de trein anders uitgebreid omgeroepen en tegen iedere OVstudent gezegd
Vast niet.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:24 schreef Fixers het volgende:
Het is weer goede vrijdag. Ieder jaar hetzelfde gezeik daarmee. Stagiaires moeten gewoon werken enzo. Mag je vandaag dan wél met korting vóór 9 uur reizen?
Met week-OV mag het, andere dingen zoals voordeelurenkaart nietquote:Op vrijdag 10 april 2009 09:24 schreef Fixers het volgende:
Het is weer goede vrijdag. Ieder jaar hetzelfde gezeik daarmee. Stagiaires moeten gewoon werken enzo. Mag je vandaag dan wél met korting vóór 9 uur reizen?
2009?quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:48 schreef dennistd het volgende:
De Plan T's 510, 511 en 513 zullen na 20 april worden gesloopt!
yep, nog 10 dagen dusquote:
Hangt er vanaf hoe lang na 20 april natuurlijk. De SLT en dequote:Op vrijdag 10 april 2009 09:48 schreef dennistd het volgende:
De Plan T's 510, 511 en 513 zullen na 20 april worden gesloopt!
ik doe niet blij....quote:
De melding op somda:quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe lang na 20 april natuurlijk. De SLT en deailhumme
zullen ook na 20 april worden gesloopt.
Dat zal dus vrij kort na 20 april zijn...quote:De 510, 511 en 513 zijn de laatste tijd terecht in de LTI opgenomen: ze worden na 20 april werkelijk buiten dienst gesteld voor sloop.
En VIRM.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe lang na 20 april natuurlijk. De SLT en deailhumme
zullen ook na 20 april worden gesloopt.
Daar hadden ze dan ook vakkundig enkele lelijke treinen van Europa voor gekozen (zoals dat Duitse voorstadskreng en broertje van de SLeT).quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:52 schreef James1988 het volgende:
Ik zie ICRm of ICK anders nog niet op Koreaanse postzegels verschijnen anders...
Waar is de Railhummer dan?quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar hadden ze dan ook vakkundig enkele lelijke treinen van Europa voor gekozen (zoals dat Duitse voorstadskreng en broertje van de SLeT).
Zijn het de stellen die dus 45 jaar dienst hebben gedaanquote:Op vrijdag 10 april 2009 09:48 schreef dennistd het volgende:
De Plan T's 510, 511 en 513 zullen na 20 april worden gesloopt!
Komt vaker voor, vaak een VIRM (IV), met de welbekende blauwe stoeltjes. Het haalt met gemak de rijtijden tot Arnhem maar daarnaquote:Op vrijdag 10 april 2009 17:50 schreef jappas het volgende:
Ik had vandaag een V-IRM tussen Arnhem en Zutphen, weet iemand hier of dit vaker voorkomt? Werd er eerst even door verward, aangezien de IC richting Zwolle net daarvoor al weggereden was en er dus weer een V-IRM binnen kwam. Normaal rijdt hier voor zover ik weet alleen SGMm (en in de oude dienstregeling Plan T).
Dat zegt nog niets hoor. Want de 502 t/m 508 staan ook buiten dienst en voor de sloop, alleen die zijn ook nog steeds niet gesloopt op dit momentquote:Op vrijdag 10 april 2009 11:03 schreef dennistd het volgende:
Dat zal dus vrij kort na 20 april zijn...
513 gespot in Hoorn e.d.dquote:Op vrijdag 10 april 2009 09:48 schreef dennistd het volgende:
De Plan T's 510, 511 en 513 zullen na 20 april worden gesloopt!
normaal is het zo:quote:Op vrijdag 10 april 2009 18:21 schreef Geerd het volgende:
Jongens, misschien kunnen jullie me ff helpen, die vanuit groningen en leeuwarden (denhaag/rotterdam)wordt in zwolle gecombineerd en als 1 door vanaf spoor 1 naar UT CS waar deze weer gesplitst wordt.
Maar vanaf de andere kant vanuit rotterdam en denhaag word er toch gecombineerd in Utrecht, en weer gesplitst in Zwolle, behalve in het weekend?
Of is dit nu helemaal anders geworden, zag namelijk laatst een van 3 en ander van 6 vertrekken in Zwolle.
Thanksquote:Op vrijdag 10 april 2009 18:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
normaal is het zo:
- 1x per uur combineren/splitsen in zwolle
- 1x per uur combineren/splitsen in zwolle en utrecht
in de spits:
- 2x per uur leeuwarden-rotterdam (deze gaat naar leeuwarden vanaf spoor 6 in zwolle)
- 1x per uur groningen-den haag
- 1x per uur groningen-schiphol
Ach zeur niet, de SLT zit heerlijk. Jij was toch ook van het type 'nieuw, nieuwer, nieuwst'?.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe lang na 20 april natuurlijk. De SLT en deailhumme
zullen ook na 20 april worden gesloopt.
In de kerst zag ik ook een VIRM (VI).quote:Op vrijdag 10 april 2009 18:01 schreef Brembo het volgende:
[..]
Komt vaker voor, vaak een VIRM (IV), met de welbekende blauwe stoeltjes. Het haalt met gemak de rijtijden tot Arnhem maar daarna
Volgens mij kan dat makkelijk vanwege een breder omgrenzingsprofiel. Om diezelfde redenen kon de Railhopper alleen ingezet worden tussen Zwolle en Emmen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:20 schreef Geerd het volgende:
Was zelfs een virm 4 op de emmerlijnmaar volgens mij had ik dat al verteld
mwja ging meer om de bovenleiding, die zou dat niet perfect aankunnen/te oud.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat makkelijk vanwege een breder omgrenzingsprofiel. Om diezelfde redenen kon de Railhopper alleen ingezet worden tussen Zwolle en Emmen.
Het ligt er wel aan. Als je met 4 personen bent is de auto vaak goedkoper ja, maar met Kruidvatkaartjes van ¤ 12,50 naar de AutoRAI, daar kan ik niet voor rijden. En de IC uit Groningen maakte vanwege de RAI ook een stop op dat station, dus ik hoefde niet eens over te stappen.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:01 schreef Boschkabouter het volgende:
De auto is in veel gevallen goedkoper én sneller dan met de trein reizen. In de spits reizen vind ik zowel met auto als met de trein een stuk arelaxter.
quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:53 schreef Duvel het volgende:
Bovenleiding hangt daar sinds 1989, dus dat gaat wel. De lijn is alleen uitgelegd op 2500A i.p.v. 4000A. Maar met een enkel stel VIRM merk je dat echt niet.
En ik ben de Paashaas!quote:Op donderdag 9 april 2009 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar beweren dat de auto goedkoper is dan de trein, dan moet je toch van goeien huize komen
Je bordjesjager-instinct sloeg op hol?quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Doe dat dan ook niet als ik in de buurt ben"
[ afbeelding ]
Op hol, op holquote:Op vrijdag 10 april 2009 23:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je bordjesjager-instinct sloeg op hol?
Die vind ik leuker.quote:Op zaterdag 11 april 2009 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op hol, op holdeze telt gewoon hoor. Deze telde om dezelfde reden ook.
[ afbeelding ]
Is heel die overkapping gemold of wat??quote:
Rijden die goederentreinen 's nachts ofzo? Op een overbrengen van een LINT of een verdwaalde Unimat na, kom ik nooit goederentreinen tegen. Die hebben zowieso niet genoeg ruimte om te passeren, omdat de max. lengte maar 6 bakken is. Ik denk in ieder geval dat als er minder passagierstreinen gaan rijden, Syntus het er niet bij laat zitten.quote:ZUTPHEN - Prorail moet het aantal treinen op de lijn Zutphen-Hengelo(G) terugbrengen. Dit is nodig om het geluidsniveau binnen de wettelijk toegestane normen te brengen. De VROM-inspectie heeft Prorail een dwangsom opgelegd van 2000 euro voor elke week dat het treinverkeer niet is teruggebracht tot aanvaardbare proporties.
Deze maatregel heeft bijna zeker gevolgen voor het aantal passagierstreinen op dit traject. In een reactie zegt ProRail te bekijken of de dienstregeling moet worden aangepast. Daarover voert het bedrijf gesprekken met de inspectie. "Dat kan een paar weken duren, dus die dwangsom moeten we sowieso betalen," zegt een woordvoerder. "We hebben te maken met lopende contracten en kijken of we die kunnen wijzigen." Prorail laat sinds enige tijd extra goederentreinen op het traject rijden en ging ervan uit dat dat paste binnen de 'geluidsruimte'. De VROM-inspectie bestreed dat en kondigde een dwangsom aan. In 2006 dwong de inspectie met eenzelfde dwangsom ook al af dat er minder treinen reden.
Heeft vandaag nog een cargo via Hengelo-Delden-Goor-Zutphen gereden... Er wordt dan gekruist bij Markelo met Syntus (lengte 6 bakken is daar dus niet van toepassing). Niet zo spannend allemaal en geheel terecht ook. Nimby's moeten gewoon dood. Klaarquote:Op zaterdag 11 april 2009 00:54 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Rijden die goederentreinen 's nachts ofzo? Op een overbrengen van een LINT of een verdwaalde Unimat na, kom ik nooit goederentreinen tegen. Die hebben zowieso niet genoeg ruimte om te passeren, omdat de max. lengte maar 6 bakken is. Ik denk in ieder geval dat als er minder passagierstreinen gaan rijden, Syntus het er niet bij laat zitten.
Er rijden per week 5 treinen 's avonds op het moment dat de Syntus een uurdienstregeling heeft en 3 treinen 's nachts. Dit is de z.g.n. Buna-trein. En wat betreft de klachten van de buurtbewoners was ik zelf ook van mening dat ze niet moeten zeiken over goederentreinen die er al sinds 1865 rijden, maar ik heb mijn mening toch moeten nuanceren na een bezoekje bij één van de spoorbewoners. Ze geven zelf ook wel toe dat het qua geluidsoverlast meevalt, maar dat het vooral de trillingen zijn die overlast geven. En dat heb ik geweten! Wat een gekletter geeft dat zegquote:Op zaterdag 11 april 2009 00:54 schreef Nightshadow het volgende:
Rijden die goederentreinen 's nachts ofzo? Op een overbrengen van een LINT of een verdwaalde Unimat na, kom ik nooit goederentreinen tegen. Die hebben zowieso niet genoeg ruimte om te passeren, omdat de max. lengte maar 6 bakken is. Ik denk in ieder geval dat als er minder passagierstreinen gaan rijden, Syntus het er niet bij laat zitten.
Dan nog. Spoor lag er eerst. Ga daar dan niet wonen. Simpel.quote:Op zaterdag 11 april 2009 01:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er rijden per week 5 treinen 's avonds op het moment dat de Syntus een uurdienstregeling heeft en 3 treinen 's nachts. Dit is de z.g.n. Buna-trein. En wat betreft de klachten van de buurtbewoners was ik zelf ook van mening dat ze niet moeten zeiken over goederentreinen die er al sinds 1865 rijden, maar ik heb mijn mening toch moeten nuanceren na een bezoekje bij één van de spoorbewoners. Ze geven zelf ook wel toe dat het qua geluidsoverlast meevalt, maar dat het vooral de trillingen zijn die overlast geven. En dat heb ik geweten! Wat een gekletter geeft dat zeg
Normaal wordt er op Delden niet gewacht op een tegentreinquote:Op zaterdag 11 april 2009 01:40 schreef Socios het volgende:
Toen er nog Plan U reed, werden we daar op een passeerspoor gezet. Is dat nog steeds?
Dat is wel erg simpel gesteld. Omdat een spoorlijn er eerder was betekent niet dat het een vrijbrief is om ongelimiteerd geluid en trillingen te produceren. De wet geluidshinder heeft bepaalde grenzen vastgesteld en die worden volgens de VROM-inspectie overtreden. Op dat punt kan ik de protesterende buurtbewoners geen ongelijk geven. Stel dat de goederentreinen wél binnen de geluidsnormen zouden zijn en de buurtbewoners lopen nog te zeiken, dan zou ik ook zeggen dat ze maar lekker ergens anders gaan wonenquote:Op zaterdag 11 april 2009 07:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan nog. Spoor lag er eerst. Ga daar dan niet wonen. Simpel.
Als je precies tussen die spoorlijnen woont dan zit je op een behoorlijke afstand van de spoorlijn. De bewuste bewoners die ik omschreef zitten op nog geen 20 meter afstand. Als je gewoon op het station de goederentrein voorbij ziet komen voel je ook nauwelijks trillingen, maar het lijkt erop dat bepaalde huizen resoneren op de trillingsfrequentie die door de wielen van de trein worden geproduceerd. Zoals je wellicht weet zijn de wielen na een paar rembeurten niet meer egaal rond, de z.g.n. vierkante wielen. Dit is de grootste boosdoener die de trillingen veroorzaakt. Je merkt onmiddellijk het verschil tussen een trein met goed geslepen wielen en een trein met 'vierkante' wielen. Je merkt het vooral goed aan het harde gekletter aan de ruiten van de woningen. De huizen worden dusdanig opgeschud dat losse voorwerpen zoals kaarsen en kopjes van hun plek aftrillen. En laat die ene bewoner die ik bezocht heb nou net haar huis sfeervol ingericht hebben met brandende kaarsen. Je moet je voorstellen wat voor een gevaar dat oplevert als zo'n kaars omvaltquote:Op zaterdag 11 april 2009 10:52 schreef Nightshadow het volgende:
Maar als ze klagen over de trillingen, dan moet dat toch niet ten koste gaan van de passagierstreinen? Ik woon precies tussen de lijnen Zutphen-Winterswijk en Zutphen-Oldenzaal in en van trillingen is echt geen sprake hier. Alleen een soort van geruis, maar dat is nog bijna niks vergeleken met de lijnen waar de NS op rijdt..
Oh ok, duidelijk.quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is geen ICK, maar ICL, de zaterdagse uitwisseling met het onderhoud in Duitsland. Door werkzaamheden bij 's Hertogenbosch moet de trein via Tilburg-Breda naar de Watergraafsmeer.
In dat laatste geval gaat het natuurlijk verder met dat dan de normen maar aangepast moeten worden etcquote:Op zaterdag 11 april 2009 12:28 schreef ACT-F het volgende:
Dat is wel erg simpel gesteld. Omdat een spoorlijn er eerder was betekent niet dat het een vrijbrief is om ongelimiteerd geluid en trillingen te produceren. De wet geluidshinder heeft bepaalde grenzen vastgesteld en die worden volgens de VROM-inspectie overtreden. Op dat punt kan ik de protesterende buurtbewoners geen ongelijk geven. Stel dat de goederentreinen wél binnen de geluidsnormen zouden zijn en de buurtbewoners lopen nog te zeiken, dan zou ik ook zeggen dat ze maar lekker ergens anders gaan wonen![]()
Mja, daar zeg je zo wat. Maar toch vind ik het een beetje vergezocht allemaal. Je weet dat je daar mee te maken hebt, dan zorg je toch ook voor sfeervolle kandelaars?quote:De huizen worden dusdanig opgeschud dat losse voorwerpen zoals kaarsen en kopjes van hun plek aftrillen. En laat die ene bewoner die ik bezocht heb nou net haar huis sfeervol ingericht hebben met brandende kaarsen. Je moet je voorstellen wat voor een gevaar dat oplevert als zo'n kaars omvalt![]()
Dat is Geldermanstaete, dat vroeger van textelbaron Gelderman was. Er zit nu een woningcoöperatie (WBO) in en nog een paar andere bedrijfjes dacht ik.quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Syntus Lintje 33 is als stoptrein vanuit Zutphen onderweg naar Oldenzaal, als hier het emplacement van Oldenzaal bereikt wordt. Op de achtergrond een fraai gebouw waarvan ik niet echt weet hoe en wat het is.
Ja, wat denk je zelf. Je bent een eigenheimer of nietquote:Op zaterdag 11 april 2009 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:
In dat laatste geval gaat het natuurlijk verder met dat dan de normen maar aangepast moeten worden etc![]()
En toch zie ik het wel gebeuren. En áls het gebeurt dan heeft dat gevolgen voor het spoorvervoer in heel Nederland. Zie maar eens wat er na de vuurwerkramp is gebeurd. Er wordt dusdanig allergisch gereageerd dat er overdreven maatregelen worden opgelegd, waardoor een andere grote vuurwerkhandelaar uit Enschede verkast is naar Duitsland en het aantal LPG-tankstations meer dan gehalveerd is. Terwijl de feitelijke boosdoener gewoon een miskleun was van de controlerende instanties. Het is daarom ook beter dat het huidige probleem aangepakt wordt, want in de huidige situatie gaat men toch echt over de schreef.quote:Mja, daar zeg je zo wat. Maar toch vind ik het een beetje vergezocht allemaal. Je weet dat je daar mee te maken hebt, dan zorg je toch ook voor sfeervolle kandelaars?Ik zie de Stentor al koppen "Huis afgebrand, Prorail aangeklaagd." Dat is toch ook niet realistisch?
bronquote:Vanaf dinsdag gaan de toiletten in de treinen op de lijnen van Veolia in Limburg op slot. Voor het gebruik van de speciale toiletten is een milieuvergunning nodig en die moet nog aangevraagd worden, liet het bedrijf zaterdag weten.
De wc's in de treinen tussen Roermond en Nijmegen en Kerkrade en Maastricht lozen niet op het spoor maar vangen afval op in speciale tanks. Deze tanks worden leeggepompt in het riool.
Spoorbeheerder ProRail is verantwoordelijk voor de milieuvergunning en heeft alle medewerking toegezegd om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Hoe lang dat gaat duren, blijft uit de verklaring van Veolia onduidelijk.
En wanneer en waarom heeft een loc alle 2 panto's omhoog?quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Niet altijd heeft een e-loc per definitie de achterste panto op, zeker bij goederentreinen komt het nogal eens voor dat de voorste op gaat (bij 1600'en, bij 189'ers gebeurt het vaker).
[ afbeelding ]
Dit is vaak om de lading achter de lok te beschermen tegen de eventuele vonken van de panto.
Ik wou zeggen, hoeveel is "twee" bij jou?quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:41 schreef Sj0rSz het volgende:
Gisteravond rond de klok van 19:30 kwam ik op het traject Eindhoven - Tilburg loc 1202 tegen met twee slaaptreinrijtuigen
[ afbeelding ]
Foto heb ik even van Google geplukt
Doelde eigenlijk op het traject Zutphen - Hengelo. Volgens mij ligt of lag aan de "Zutphenkant" van het traject een inhaalspoor waar één van beide treinen stilgezet wordt om de andere te laten passeren.quote:Op zaterdag 11 april 2009 08:59 schreef dennistd het volgende:
Normaal wordt er op Delden niet gewacht op een tegentrein
Whehequote:Op zaterdag 11 april 2009 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wou zeggen, hoeveel is "twee" bij jou?
Bij de vroegere stations van Markelo en Laren liggen nog 2 sporen, misschien dat je een van die twee bedoelt?quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:58 schreef Socios het volgende:
[..]
Doelde eigenlijk op het traject Zutphen - Hengelo. Volgens mij ligt of lag aan de "Zutphenkant" van het traject een inhaalspoor waar één van beide treinen stilgezet wordt om de andere te laten passeren.
bij het optrekken, om meer stroom te kunnen trekken. Mag tot 40km/uur.quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
En wanneer en waarom heeft een loc alle 2 panto's omhoog?
geen idee... wat staat er in de voorwaarden?quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Goede Vrijdag SOV gezeik, maar dan omgekeerdmag ik op 2e paasdag met een kruidvatkaartje reizen?
er staat "Geldig op 1 zaterdag of 1 zondag in de periode bla bla t/m bla" Maar 2e paasdag is een maandag...quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
geen idee... wat staat er in de voorwaarden?
erg letterlijk vertaald mag het dus niet. maar is tweede paasdag niet een 'zondag'? net zoals tweede kerstdag?quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
er staat "Geldig op 1 zaterdag of 1 zondag in de periode bla bla t/m bla" Maar 2e paasdag is een maandag...
Dank je, ik had net zo'n geweldig beeld van die clubquote:Op zaterdag 11 april 2009 18:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Welkom bij Veolia, hét OV-bedrijf dat als geen ander controverses weet uit te lokken.
Dat is net na lochem, ouwe station van Laren.quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:58 schreef Socios het volgende:
[..]
Doelde eigenlijk op het traject Zutphen - Hengelo. Volgens mij ligt of lag aan de "Zutphenkant" van het traject een inhaalspoor waar één van beide treinen stilgezet wordt om de andere te laten passeren.
Nou, ik kan me voorstellen dat mensen die 2 dingen hetzelfde noemen. Maar dat is dus niet zo. Niet helemaal. En eigenlijk ook niet bijnaquote:
Ah juist, dank daarvoor!quote:Op zaterdag 11 april 2009 12:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is Geldermanstaete, dat vroeger van textelbaron Gelderman was. Er zit nu een woningcoöperatie (WBO) in en nog een paar andere bedrijfjes dacht ik.
quote:Op zaterdag 11 april 2009 12:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zeer mooie foto's om te zien!!
Hulde!
Beiden dank!quote:Op zaterdag 11 april 2009 21:27 schreef bork het volgende:
Prachtige pics ZugChef!
NSR rijdt een zaterdagsdienstregeling, Arriva rijdt een zondagsdienstregelingquote:Op zaterdag 11 april 2009 18:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee. Tweede paasdag is een maandag. Het enige 'zondagse' dat er aan is, is de dienstregeling van het OV.
quote:This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.
quote:Op zondag 12 april 2009 02:10 schreef James1988 het volgende:
OpeensHadIkHet heeft serverproblemen:
[..]
Tevens TVPquote:Beste gebruikers,
Tot ons ongenoegen zijn de sites van Opeens Had Ik Het (en de andere sites van Stichting Beneluxspoor) sinds vrijdagavond 19:00 niet meer bereikbaar. Het gaat hier om een probleem bij de server, wat niet eenvoudig is op te lossen. Waarschijnlijk zal de storing wegens het paasweekend niet voor dinsdagochtend verholpen zijn, al hopen we dat het eerder is opgelost.
Bedankt voor jullie begrip,
Jablan
Ah, mooi. Wordt dat nieuwe station hier in Breda dan eindelijk ook eens wat?quote:Op donderdag 9 april 2009 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
bron
MooiGoed vooruit gekeken ook. Er komt me straks toch even een schep geld vrij als we die vieze kuthummer niet hoeven af te nemen
![]()
Toch?
Nouww.. ik heb vernomen dat er wel wat meer aan de hand isquote:Op zondag 12 april 2009 02:10 schreef James1988 het volgende:
OpeensHadIkHet heeft serverproblemen:
[..]
Jammer dat die Franse honden a.s. herfst het busvervoer in de Haaglanden erbij krijgen. Ik voorspel chaos.quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dank je, ik had net zo'n geweldig beeld van die club
Details please? Want de eerdere serverproblemen zijn opgelost, dit lijkt meer op een geschil tussen OHIH en de serveradmin van Beneluxspoor.net.quote:Op zondag 12 april 2009 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nouww.. ik heb vernomen dat er wel wat meer aan de hand is![]()
quote:Jablan schreef:
Geen van beide.
Opeens... lag plat omdat Van der Leek de domeinen handmatig had uitgeschakeld bij wijze van machtsvertoon in een discussie met de beheerders. Bovendien had hij de toegang tot de DirectAdmin onmogelijk gemaakt. Een emotionele actie.
We zijn in elk geval terug. Deze week met een iets langzamere snelheid dan jullie gewend zijn. We gaan zo spoedig mogelijk verhuizen naar een andere leverancier.
Bedankt voor de tip voor Antagonist.
Ik bedenk me dat ik daar ook een account heb.quote:Op zondag 12 april 2009 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat dus idd. Gekonkel, kinderachtig machtsvertoon. Niks nieuws onder de zon daar
De mijne bestaat op zich ook nog steedsquote:Op zondag 12 april 2009 16:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik bedenk me dat ik daar ook een account heb.
Ik mag al 'blij' zijn als ik geen IP ban hebquote:Op zondag 12 april 2009 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De mijne bestaat op zich ook nog steeds
Heb je ermee lopen prutsen?quote:Op zondag 12 april 2009 17:03 schreef JeePee83 het volgende:
[..]
Ik mag al 'blij' zijn als ik geen IP ban heb. Mijn account is in ieder geval de eerstkomende 100 jaar niet meer toegankelijk.
Ik wist niet beter, voordat ik op FOK! kwam praatte ik alleen over Rotterdamse metro's.quote:Op zondag 12 april 2009 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
OHIH is achteraf iets waar ik nooit aan had moeten beginnen.
retmetro.nl?quote:Op zondag 12 april 2009 20:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik wist niet beter, voordat ik op FOK! kwam praatte ik alleen over Rotterdamse metro's.
Klopt.quote:
FOK! is toch beter he?quote:Op zondag 12 april 2009 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
OHIH is achteraf iets waar ik nooit aan had moeten beginnen.
Je had ook hov-rn.nl, maar die komt niet meer uit.quote:Op zondag 12 april 2009 21:17 schreef Wadloper het volgende:
[..]
FOK! is toch beter he?![]()
Ik zelf kom ook niet meer op OHIH, vind het niets meer aan eigenlijk.
Het laatste treinnieuws lees ik dan wel op Somda of Rolandrail, en natuurlijk hier op FOK!
Dan noem je ook ff wat sociaal gehandicapte bolwerken godver.quote:Op zondag 12 april 2009 21:17 schreef Wadloper het volgende:
Het laatste treinnieuws lees ik dan wel op Somda of Rolandrail,
Heerlijk hoe jij uit je slof schiet.quote:Op zondag 12 april 2009 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan noem je ook ff wat sociaal gehandicapte bolwerken godver.
Daar moet je doorheen zien beste Fles.quote:Op zondag 12 april 2009 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan noem je ook ff wat sociaal gehandicapte bolwerken godver.
Ja, klopt, daar was ik ook actief. Raar stelletje mensen daar zeg... wat een klapjosti's.quote:Op zondag 12 april 2009 20:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt.
Klopt het dat jij daar ook actief was? Ik meen me een zekere James te herkennen, weet niet of jij dat was.
Ik zie op de site gewoon een uitgave van april 2009 staan?quote:Op zondag 12 april 2009 21:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je had ook hov-rn.nl, maar die komt niet meer uit.
De redactie is defunct, ik zie alleen maar tips en links.quote:Op zondag 12 april 2009 21:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik zie op de site gewoon een uitgave van april 2009 staan?
Daar kan deze wijze uit het oosten je iets over vertellen!quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:14 schreef Zug-Chef het volgende:
De wijzen komen uit het oosten
[ link | afbeelding ]
Syntus Lintje 33 is als stoptrein vanuit Zutphen onderweg naar Oldenzaal, als hier het emplacement van Oldenzaal bereikt wordt. Op de achtergrond een fraai gebouw waarvan ik niet echt weet hoe en wat het is.
Op dat punt heb jij dan ook helemaal gelijk (en ben ik het ook met je eens)quote:Op zondag 12 april 2009 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
informatiever, okee, dat kan en zal ik niet eens ontkennen. Wil niet zeggen dat het daarmee sociaal prettige plaatsen zijn om te bivakkeren though .
Mja oke, dat is inderdaad ook wel weer zoquote:Op maandag 13 april 2009 09:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik ken genoeg mensen uit de spoorwereld (ok, cargofapwereldje) die juist wel errug sociaal zijn. Het is maar net wie je treft. Veel spoorhobbyisten zijn autistisch en daar zit dan ook gelijk het probleem.
op TCtubantia.nl.quote:Directeur Cees de Vries van ProRail zei op de werklocatie aan de Eektestraat dat met Oldenzaal wordt gesproken over een extra verbinding tussen de binnenstad en Zuid-Berghuizen, die oostelijk van het NS-station de spoorlijn Oldenzaal-Bad Bentheim zal kruisen. 'We praten over een betaalbare verbinding. Het laatste woord daarover is aan de gemeente, want die draait op voor de kosten', aldus De Vries.
Datzelfde vraag ik me af voor een rechtstreekse verbinding tussen Almelo en Emmen (sneltrein). Dat heeft ook een paar keer in de krant gestaan...quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom is dit boeiend?
Hoe staat het met die plannen voor een pendeltrein Oldenzaal - Bad Bentheim?
Jup dat klopt!quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:09 schreef Fixers het volgende:
Vanmorgenvroeg alle kaartjesautomaten in storing?
Vrij stil de laatste tijd helaas...quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe staat het met die plannen voor een pendeltrein Oldenzaal - Bad Bentheim?
Klopt. Daarom moet je er niet te vaak komen, want je ergert je er groen geel, blauw en roodquote:Op zondag 12 april 2009 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan noem je ook ff wat sociaal gehandicapte bolwerken godver.
Deze was een tijdje terug hier gepost:quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:09 schreef Fixers het volgende:
Kan iemand even terug in de tijd reizen, naar een jaar of 30 gelee en dan vast even een voorzetje geven voor een spoorlijn breda-utrecht.
Dit is natuurlijk onzinquote:Op dinsdag 14 april 2009 09:14 schreef dennistd het volgende:
Hengelo (spoor 11) - Oldenzaal - De Lutte (nieuw station) - Bad Bentheim - Nordhorn (heropenen voor reizigers)
Uitstappen in Oldenzaal ri. Duitsland en instappen ri. Hengelo zou dan niet moeten mogen om Sysntus niet in de weg te rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |