abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 10 april 2009 @ 09:48:37 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67887475
De Plan T's 510, 511 en 513 zullen na 20 april worden gesloopt!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:52:38 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67887593
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:48 schreef dennistd het volgende:
De Plan T's 510, 511 en 513 zullen na 20 april worden gesloopt!
2009?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 10:01:21 #153
155227 crew  Guppy
dus
pi_67887804
dooie boel in de trein vandaag. het leek wel zondag!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport vrijdag 10 april 2009 @ 10:03:18 #154
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67887850
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

2009?
yep, nog 10 dagen dus
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:21:18 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67888363
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

yep, nog 10 dagen dus
"vanaf"

En doe eens niet zo blij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:42:18 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67889108
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:48 schreef dennistd het volgende:
De Plan T's 510, 511 en 513 zullen na 20 april worden gesloopt!
Hangt er vanaf hoe lang na 20 april natuurlijk. De SLT en de ailhumme zullen ook na 20 april worden gesloopt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 10 april 2009 @ 11:03:16 #157
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67889810
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

"vanaf"

En doe eens niet zo blij.
ik doe niet blij....
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe lang na 20 april natuurlijk. De SLT en de ailhumme zullen ook na 20 april worden gesloopt.
De melding op somda:
quote:
De 510, 511 en 513 zijn de laatste tijd terecht in de LTI opgenomen: ze worden na 20 april werkelijk buiten dienst gesteld voor sloop.
Dat zal dus vrij kort na 20 april zijn...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:03:49 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67889831
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe lang na 20 april natuurlijk. De SLT en de ailhumme zullen ook na 20 april worden gesloopt.
En VIRM.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:52:34 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67893295
Ik zie ICRm of ICK anders nog niet op Koreaanse postzegels verschijnen anders...
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:34:55 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67894559
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 12:52 schreef James1988 het volgende:
Ik zie ICRm of ICK anders nog niet op Koreaanse postzegels verschijnen anders...
Daar hadden ze dan ook vakkundig enkele lelijke treinen van Europa voor gekozen (zoals dat Duitse voorstadskreng en broertje van de SLeT).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:44:18 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67894800
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar hadden ze dan ook vakkundig enkele lelijke treinen van Europa voor gekozen (zoals dat Duitse voorstadskreng en broertje van de SLeT).
Waar is de Railhummer dan?
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:57:29 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67895155
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waar is de Railhummer dan?
Die is van na die postzegels.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_67900508
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waar is de Railhummer dan?
Dat soort treinen veroorzaakt revolutionaire gedachten
pi_67901298
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:48 schreef dennistd het volgende:
De Plan T's 510, 511 en 513 zullen na 20 april worden gesloopt!
Zijn het de stellen die dus 45 jaar dienst hebben gedaan .
pi_67901732
Ik had vandaag een V-IRM tussen Arnhem en Zutphen, weet iemand hier of dit vaker voorkomt? Werd er eerst even door verward, aangezien de IC richting Zwolle net daarvoor al weggereden was en er dus weer een V-IRM binnen kwam. Normaal rijdt hier voor zover ik weet alleen SGMm (en in de oude dienstregeling Plan T).
pi_67902005
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:50 schreef jappas het volgende:
Ik had vandaag een V-IRM tussen Arnhem en Zutphen, weet iemand hier of dit vaker voorkomt? Werd er eerst even door verward, aangezien de IC richting Zwolle net daarvoor al weggereden was en er dus weer een V-IRM binnen kwam. Normaal rijdt hier voor zover ik weet alleen SGMm (en in de oude dienstregeling Plan T).
Komt vaker voor, vaak een VIRM (IV), met de welbekende blauwe stoeltjes. Het haalt met gemak de rijtijden tot Arnhem maar daarna
pi_67902070
Ah, dat wist ik dus niet, had had in ieder geval nog nooit eerder gezien. Gelukkig hoef ik nooit verder dan Arnhem . Daarna is het tot aan Nijmegen geloof ik inderdaad nogal vol aan stations.
  vrijdag 10 april 2009 @ 18:05:31 #168
148385 Wadloper
Noorderling
pi_67902099
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:03 schreef dennistd het volgende:
Dat zal dus vrij kort na 20 april zijn...
Dat zegt nog niets hoor. Want de 502 t/m 508 staan ook buiten dienst en voor de sloop, alleen die zijn ook nog steeds niet gesloopt op dit moment
pi_67902504
Jongens, misschien kunnen jullie me ff helpen, die vanuit groningen en leeuwarden (denhaag/rotterdam)wordt in zwolle gecombineerd en als 1 door vanaf spoor 1 naar UT CS waar deze weer gesplitst wordt.

Maar vanaf de andere kant vanuit rotterdam en denhaag word er toch gecombineerd in Utrecht, en weer gesplitst in Zwolle, behalve in het weekend?

Of is dit nu helemaal anders geworden, zag namelijk laatst een van 3 en ander van 6 vertrekken in Zwolle.
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 10 april 2009 @ 18:25:36 #170
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_67902588
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:48 schreef dennistd het volgende:
De Plan T's 510, 511 en 513 zullen na 20 april worden gesloopt!
513 gespot in Hoorn e.d.d
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  Redactie Sport vrijdag 10 april 2009 @ 18:34:54 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67902842
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:21 schreef Geerd het volgende:
Jongens, misschien kunnen jullie me ff helpen, die vanuit groningen en leeuwarden (denhaag/rotterdam)wordt in zwolle gecombineerd en als 1 door vanaf spoor 1 naar UT CS waar deze weer gesplitst wordt.

Maar vanaf de andere kant vanuit rotterdam en denhaag word er toch gecombineerd in Utrecht, en weer gesplitst in Zwolle, behalve in het weekend?

Of is dit nu helemaal anders geworden, zag namelijk laatst een van 3 en ander van 6 vertrekken in Zwolle.
normaal is het zo:
- 1x per uur combineren/splitsen in zwolle
- 1x per uur combineren/splitsen in zwolle en utrecht

in de spits:
- 2x per uur leeuwarden-rotterdam (deze gaat naar leeuwarden vanaf spoor 6 in zwolle)
- 1x per uur groningen-den haag
- 1x per uur groningen-schiphol
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_67902925
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

normaal is het zo:
- 1x per uur combineren/splitsen in zwolle
- 1x per uur combineren/splitsen in zwolle en utrecht

in de spits:
- 2x per uur leeuwarden-rotterdam (deze gaat naar leeuwarden vanaf spoor 6 in zwolle)
- 1x per uur groningen-den haag
- 1x per uur groningen-schiphol
Thanks
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 10 april 2009 @ 18:53:08 #173
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67903282
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe lang na 20 april natuurlijk. De SLT en de ailhumme zullen ook na 20 april worden gesloopt.
Ach zeur niet, de SLT zit heerlijk. Jij was toch ook van het type 'nieuw, nieuwer, nieuwst'?.
  vrijdag 10 april 2009 @ 18:54:40 #174
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67903322
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:01 schreef Brembo het volgende:

[..]

Komt vaker voor, vaak een VIRM (IV), met de welbekende blauwe stoeltjes. Het haalt met gemak de rijtijden tot Arnhem maar daarna
In de kerst zag ik ook een VIRM (VI).
pi_67904080
Was zelfs een virm 4 op de emmerlijn maar volgens mij had ik dat al verteld
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:35:30 #176
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67904520
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:20 schreef Geerd het volgende:
Was zelfs een virm 4 op de emmerlijn maar volgens mij had ik dat al verteld
Volgens mij kan dat makkelijk vanwege een breder omgrenzingsprofiel. Om diezelfde redenen kon de Railhopper alleen ingezet worden tussen Zwolle en Emmen.
pi_67904890
Zat net een reisverslag van Noord-Korea te bekijken, blijkt dat ze onze treinen op hun postzegels hebben!

  vrijdag 10 april 2009 @ 20:45:46 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67906790
Daar kwam laatst ook een linkje van voorbij, maar dan met de tekst welke geweldige producten Noord Korea allemaal wel niet produceert. Zeer vermakelijk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_67906938
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:35 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat makkelijk vanwege een breder omgrenzingsprofiel. Om diezelfde redenen kon de Railhopper alleen ingezet worden tussen Zwolle en Emmen.
mwja ging meer om de bovenleiding, die zou dat niet perfect aankunnen/te oud.
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 10 april 2009 @ 20:53:35 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67907033
Bovenleiding hangt daar sinds 1989, dus dat gaat wel. De lijn is alleen uitgelegd op 2500A i.p.v. 4000A. Maar met een enkel stel VIRM merk je dat echt niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_67909286
Op vrijdag een vrim 4 als stoptrein tussen den bosch en nijmegen ook wel een paar keer gehad
pi_67913023
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:01 schreef Boschkabouter het volgende:
De auto is in veel gevallen goedkoper én sneller dan met de trein reizen. In de spits reizen vind ik zowel met auto als met de trein een stuk arelaxter.
Het ligt er wel aan. Als je met 4 personen bent is de auto vaak goedkoper ja, maar met Kruidvatkaartjes van ¤ 12,50 naar de AutoRAI, daar kan ik niet voor rijden. En de IC uit Groningen maakte vanwege de RAI ook een stop op dat station, dus ik hoefde niet eens over te stappen.
pi_67913122
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:53 schreef Duvel het volgende:
Bovenleiding hangt daar sinds 1989, dus dat gaat wel. De lijn is alleen uitgelegd op 2500A i.p.v. 4000A. Maar met een enkel stel VIRM merk je dat echt niet.
1987
  vrijdag 10 april 2009 @ 23:18:55 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67913123
Net om 21:45 vanuit Rtd een 1900 naar Gvc zien vertrekken met ICK Dus ik ga de komende week nog even wat avondjes daar doorbrengen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 10 april 2009 @ 23:36:18 #185
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_67913760
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar beweren dat de auto goedkoper is dan de trein, dan moet je toch van goeien huize komen
En ik ben de Paashaas!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 10 april 2009 @ 23:39:15 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67913841
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:36 schreef ACT-F het volgende:

[..]

En ik ben de Paashaas!
Oh niet JIJ weer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 april 2009 @ 23:42:25 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67913912
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:36 schreef ACT-F het volgende:

[..]

En ik ben de Paashaas!
Succes met het rondbrengen van al die eieren
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 10 april 2009 @ 23:49:49 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67914107
In de categorie "Doe dat dan ook niet als ik in de buurt ben"

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 10 april 2009 @ 23:59:24 #189
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67914336
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Doe dat dan ook niet als ik in de buurt ben"

[ afbeelding ]
Je bordjesjager-instinct sloeg op hol?
  zaterdag 11 april 2009 @ 00:02:01 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67914408
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Je bordjesjager-instinct sloeg op hol?
Op hol, op hol deze telt gewoon hoor. Deze telde om dezelfde reden ook.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67914716
Ah ja die Steenwijk heb ik afgelopen week ook maar eens geklikt.

Vandaag trouwens:

  zaterdag 11 april 2009 @ 00:14:32 #192
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67914742
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Op hol, op hol deze telt gewoon hoor. Deze telde om dezelfde reden ook.

[ afbeelding ]
Die vind ik leuker.
  zaterdag 11 april 2009 @ 00:35:37 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67915304
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 00:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag trouwens:

[ afbeelding ]
Is heel die overkapping gemold of wat??

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67915635
Herstelwerkzaamheden cq onderhoud
pi_67915640
quote:
ZUTPHEN - Prorail moet het aantal treinen op de lijn Zutphen-Hengelo(G) terugbrengen. Dit is nodig om het geluidsniveau binnen de wettelijk toegestane normen te brengen. De VROM-inspectie heeft Prorail een dwangsom opgelegd van 2000 euro voor elke week dat het treinverkeer niet is teruggebracht tot aanvaardbare proporties.
Deze maatregel heeft bijna zeker gevolgen voor het aantal passagierstreinen op dit traject. In een reactie zegt ProRail te bekijken of de dienstregeling moet worden aangepast. Daarover voert het bedrijf gesprekken met de inspectie. "Dat kan een paar weken duren, dus die dwangsom moeten we sowieso betalen," zegt een woordvoerder. "We hebben te maken met lopende contracten en kijken of we die kunnen wijzigen." Prorail laat sinds enige tijd extra goederentreinen op het traject rijden en ging ervan uit dat dat paste binnen de 'geluidsruimte'. De VROM-inspectie bestreed dat en kondigde een dwangsom aan. In 2006 dwong de inspectie met eenzelfde dwangsom ook al af dat er minder treinen reden.
Rijden die goederentreinen 's nachts ofzo? Op een overbrengen van een LINT of een verdwaalde Unimat na, kom ik nooit goederentreinen tegen. Die hebben zowieso niet genoeg ruimte om te passeren, omdat de max. lengte maar 6 bakken is. Ik denk in ieder geval dat als er minder passagierstreinen gaan rijden, Syntus het er niet bij laat zitten.
  zaterdag 11 april 2009 @ 00:56:07 #196
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67915675
Wat een gemierenneuk alweer. Kunnen die bewoners niet verhuizen ofzo?
pi_67915703
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 00:54 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Rijden die goederentreinen 's nachts ofzo? Op een overbrengen van een LINT of een verdwaalde Unimat na, kom ik nooit goederentreinen tegen. Die hebben zowieso niet genoeg ruimte om te passeren, omdat de max. lengte maar 6 bakken is. Ik denk in ieder geval dat als er minder passagierstreinen gaan rijden, Syntus het er niet bij laat zitten.
Heeft vandaag nog een cargo via Hengelo-Delden-Goor-Zutphen gereden... Er wordt dan gekruist bij Markelo met Syntus (lengte 6 bakken is daar dus niet van toepassing). Niet zo spannend allemaal en geheel terecht ook. Nimby's moeten gewoon dood. Klaar
  zaterdag 11 april 2009 @ 01:15:46 #198
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67915994
Een geknipte klus voor een Comorra. Win-winsituatie.
  zaterdag 11 april 2009 @ 01:19:43 #199
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_67916064
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 00:54 schreef Nightshadow het volgende:
Rijden die goederentreinen 's nachts ofzo? Op een overbrengen van een LINT of een verdwaalde Unimat na, kom ik nooit goederentreinen tegen. Die hebben zowieso niet genoeg ruimte om te passeren, omdat de max. lengte maar 6 bakken is. Ik denk in ieder geval dat als er minder passagierstreinen gaan rijden, Syntus het er niet bij laat zitten.
Er rijden per week 5 treinen 's avonds op het moment dat de Syntus een uurdienstregeling heeft en 3 treinen 's nachts. Dit is de z.g.n. Buna-trein. En wat betreft de klachten van de buurtbewoners was ik zelf ook van mening dat ze niet moeten zeiken over goederentreinen die er al sinds 1865 rijden, maar ik heb mijn mening toch moeten nuanceren na een bezoekje bij één van de spoorbewoners. Ze geven zelf ook wel toe dat het qua geluidsoverlast meevalt, maar dat het vooral de trillingen zijn die overlast geven. En dat heb ik geweten! Wat een gekletter geeft dat zeg
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_67916381
Toen er nog Plan U reed, werden we daar op een passeerspoor gezet. Is dat nog steeds?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')