2009?quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:48 schreef dennistd het volgende:
De Plan T's 510, 511 en 513 zullen na 20 april worden gesloopt!
yep, nog 10 dagen dusquote:
Hangt er vanaf hoe lang na 20 april natuurlijk. De SLT en dequote:Op vrijdag 10 april 2009 09:48 schreef dennistd het volgende:
De Plan T's 510, 511 en 513 zullen na 20 april worden gesloopt!
ik doe niet blij....quote:
De melding op somda:quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe lang na 20 april natuurlijk. De SLT en deailhumme
zullen ook na 20 april worden gesloopt.
Dat zal dus vrij kort na 20 april zijn...quote:De 510, 511 en 513 zijn de laatste tijd terecht in de LTI opgenomen: ze worden na 20 april werkelijk buiten dienst gesteld voor sloop.
En VIRM.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe lang na 20 april natuurlijk. De SLT en deailhumme
zullen ook na 20 april worden gesloopt.
Daar hadden ze dan ook vakkundig enkele lelijke treinen van Europa voor gekozen (zoals dat Duitse voorstadskreng en broertje van de SLeT).quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:52 schreef James1988 het volgende:
Ik zie ICRm of ICK anders nog niet op Koreaanse postzegels verschijnen anders...
Waar is de Railhummer dan?quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar hadden ze dan ook vakkundig enkele lelijke treinen van Europa voor gekozen (zoals dat Duitse voorstadskreng en broertje van de SLeT).
Zijn het de stellen die dus 45 jaar dienst hebben gedaanquote:Op vrijdag 10 april 2009 09:48 schreef dennistd het volgende:
De Plan T's 510, 511 en 513 zullen na 20 april worden gesloopt!
Komt vaker voor, vaak een VIRM (IV), met de welbekende blauwe stoeltjes. Het haalt met gemak de rijtijden tot Arnhem maar daarnaquote:Op vrijdag 10 april 2009 17:50 schreef jappas het volgende:
Ik had vandaag een V-IRM tussen Arnhem en Zutphen, weet iemand hier of dit vaker voorkomt? Werd er eerst even door verward, aangezien de IC richting Zwolle net daarvoor al weggereden was en er dus weer een V-IRM binnen kwam. Normaal rijdt hier voor zover ik weet alleen SGMm (en in de oude dienstregeling Plan T).
Dat zegt nog niets hoor. Want de 502 t/m 508 staan ook buiten dienst en voor de sloop, alleen die zijn ook nog steeds niet gesloopt op dit momentquote:Op vrijdag 10 april 2009 11:03 schreef dennistd het volgende:
Dat zal dus vrij kort na 20 april zijn...
513 gespot in Hoorn e.d.dquote:Op vrijdag 10 april 2009 09:48 schreef dennistd het volgende:
De Plan T's 510, 511 en 513 zullen na 20 april worden gesloopt!
normaal is het zo:quote:Op vrijdag 10 april 2009 18:21 schreef Geerd het volgende:
Jongens, misschien kunnen jullie me ff helpen, die vanuit groningen en leeuwarden (denhaag/rotterdam)wordt in zwolle gecombineerd en als 1 door vanaf spoor 1 naar UT CS waar deze weer gesplitst wordt.
Maar vanaf de andere kant vanuit rotterdam en denhaag word er toch gecombineerd in Utrecht, en weer gesplitst in Zwolle, behalve in het weekend?
Of is dit nu helemaal anders geworden, zag namelijk laatst een van 3 en ander van 6 vertrekken in Zwolle.
Thanksquote:Op vrijdag 10 april 2009 18:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
normaal is het zo:
- 1x per uur combineren/splitsen in zwolle
- 1x per uur combineren/splitsen in zwolle en utrecht
in de spits:
- 2x per uur leeuwarden-rotterdam (deze gaat naar leeuwarden vanaf spoor 6 in zwolle)
- 1x per uur groningen-den haag
- 1x per uur groningen-schiphol
Ach zeur niet, de SLT zit heerlijk. Jij was toch ook van het type 'nieuw, nieuwer, nieuwst'?.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe lang na 20 april natuurlijk. De SLT en deailhumme
zullen ook na 20 april worden gesloopt.
In de kerst zag ik ook een VIRM (VI).quote:Op vrijdag 10 april 2009 18:01 schreef Brembo het volgende:
[..]
Komt vaker voor, vaak een VIRM (IV), met de welbekende blauwe stoeltjes. Het haalt met gemak de rijtijden tot Arnhem maar daarna
Volgens mij kan dat makkelijk vanwege een breder omgrenzingsprofiel. Om diezelfde redenen kon de Railhopper alleen ingezet worden tussen Zwolle en Emmen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:20 schreef Geerd het volgende:
Was zelfs een virm 4 op de emmerlijnmaar volgens mij had ik dat al verteld
mwja ging meer om de bovenleiding, die zou dat niet perfect aankunnen/te oud.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat makkelijk vanwege een breder omgrenzingsprofiel. Om diezelfde redenen kon de Railhopper alleen ingezet worden tussen Zwolle en Emmen.
Het ligt er wel aan. Als je met 4 personen bent is de auto vaak goedkoper ja, maar met Kruidvatkaartjes van ¤ 12,50 naar de AutoRAI, daar kan ik niet voor rijden. En de IC uit Groningen maakte vanwege de RAI ook een stop op dat station, dus ik hoefde niet eens over te stappen.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:01 schreef Boschkabouter het volgende:
De auto is in veel gevallen goedkoper én sneller dan met de trein reizen. In de spits reizen vind ik zowel met auto als met de trein een stuk arelaxter.
quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:53 schreef Duvel het volgende:
Bovenleiding hangt daar sinds 1989, dus dat gaat wel. De lijn is alleen uitgelegd op 2500A i.p.v. 4000A. Maar met een enkel stel VIRM merk je dat echt niet.
En ik ben de Paashaas!quote:Op donderdag 9 april 2009 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar beweren dat de auto goedkoper is dan de trein, dan moet je toch van goeien huize komen
Je bordjesjager-instinct sloeg op hol?quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Doe dat dan ook niet als ik in de buurt ben"
[ afbeelding ]
Op hol, op holquote:Op vrijdag 10 april 2009 23:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je bordjesjager-instinct sloeg op hol?
Die vind ik leuker.quote:Op zaterdag 11 april 2009 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op hol, op holdeze telt gewoon hoor. Deze telde om dezelfde reden ook.
[ afbeelding ]
Is heel die overkapping gemold of wat??quote:
Rijden die goederentreinen 's nachts ofzo? Op een overbrengen van een LINT of een verdwaalde Unimat na, kom ik nooit goederentreinen tegen. Die hebben zowieso niet genoeg ruimte om te passeren, omdat de max. lengte maar 6 bakken is. Ik denk in ieder geval dat als er minder passagierstreinen gaan rijden, Syntus het er niet bij laat zitten.quote:ZUTPHEN - Prorail moet het aantal treinen op de lijn Zutphen-Hengelo(G) terugbrengen. Dit is nodig om het geluidsniveau binnen de wettelijk toegestane normen te brengen. De VROM-inspectie heeft Prorail een dwangsom opgelegd van 2000 euro voor elke week dat het treinverkeer niet is teruggebracht tot aanvaardbare proporties.
Deze maatregel heeft bijna zeker gevolgen voor het aantal passagierstreinen op dit traject. In een reactie zegt ProRail te bekijken of de dienstregeling moet worden aangepast. Daarover voert het bedrijf gesprekken met de inspectie. "Dat kan een paar weken duren, dus die dwangsom moeten we sowieso betalen," zegt een woordvoerder. "We hebben te maken met lopende contracten en kijken of we die kunnen wijzigen." Prorail laat sinds enige tijd extra goederentreinen op het traject rijden en ging ervan uit dat dat paste binnen de 'geluidsruimte'. De VROM-inspectie bestreed dat en kondigde een dwangsom aan. In 2006 dwong de inspectie met eenzelfde dwangsom ook al af dat er minder treinen reden.
Heeft vandaag nog een cargo via Hengelo-Delden-Goor-Zutphen gereden... Er wordt dan gekruist bij Markelo met Syntus (lengte 6 bakken is daar dus niet van toepassing). Niet zo spannend allemaal en geheel terecht ook. Nimby's moeten gewoon dood. Klaarquote:Op zaterdag 11 april 2009 00:54 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Rijden die goederentreinen 's nachts ofzo? Op een overbrengen van een LINT of een verdwaalde Unimat na, kom ik nooit goederentreinen tegen. Die hebben zowieso niet genoeg ruimte om te passeren, omdat de max. lengte maar 6 bakken is. Ik denk in ieder geval dat als er minder passagierstreinen gaan rijden, Syntus het er niet bij laat zitten.
Er rijden per week 5 treinen 's avonds op het moment dat de Syntus een uurdienstregeling heeft en 3 treinen 's nachts. Dit is de z.g.n. Buna-trein. En wat betreft de klachten van de buurtbewoners was ik zelf ook van mening dat ze niet moeten zeiken over goederentreinen die er al sinds 1865 rijden, maar ik heb mijn mening toch moeten nuanceren na een bezoekje bij één van de spoorbewoners. Ze geven zelf ook wel toe dat het qua geluidsoverlast meevalt, maar dat het vooral de trillingen zijn die overlast geven. En dat heb ik geweten! Wat een gekletter geeft dat zegquote:Op zaterdag 11 april 2009 00:54 schreef Nightshadow het volgende:
Rijden die goederentreinen 's nachts ofzo? Op een overbrengen van een LINT of een verdwaalde Unimat na, kom ik nooit goederentreinen tegen. Die hebben zowieso niet genoeg ruimte om te passeren, omdat de max. lengte maar 6 bakken is. Ik denk in ieder geval dat als er minder passagierstreinen gaan rijden, Syntus het er niet bij laat zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |