abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 april 2009 @ 07:55:31 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67917730
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 01:19 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Er rijden per week 5 treinen 's avonds op het moment dat de Syntus een uurdienstregeling heeft en 3 treinen 's nachts. Dit is de z.g.n. Buna-trein. En wat betreft de klachten van de buurtbewoners was ik zelf ook van mening dat ze niet moeten zeiken over goederentreinen die er al sinds 1865 rijden, maar ik heb mijn mening toch moeten nuanceren na een bezoekje bij één van de spoorbewoners. Ze geven zelf ook wel toe dat het qua geluidsoverlast meevalt, maar dat het vooral de trillingen zijn die overlast geven. En dat heb ik geweten! Wat een gekletter geeft dat zeg
Dan nog. Spoor lag er eerst. Ga daar dan niet wonen. Simpel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 11 april 2009 @ 08:59:35 #202
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67918009
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 01:40 schreef Socios het volgende:
Toen er nog Plan U reed, werden we daar op een passeerspoor gezet. Is dat nog steeds?
Normaal wordt er op Delden niet gewacht op een tegentrein
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_67919136
Dan moet de Syntus trein zeker op het inhaalspoortje gaan staan?

Maar als ze klagen over de trillingen, dan moet dat toch niet ten koste gaan van de passagierstreinen? Ik woon precies tussen de lijnen Zutphen-Winterswijk en Zutphen-Oldenzaal in en van trillingen is echt geen sprake hier. Alleen een soort van geruis, maar dat is nog bijna niks vergeleken met de lijnen waar de NS op rijdt..
  Redactie Sport zaterdag 11 april 2009 @ 11:09:06 #204
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67919443
Nouja, een inhaalspoortje zou ik het niet willen noemen, dat vind ik meer een spoor zoals bij Barneveld-aansluiting of tussen Den Dolder en Bilthoven waar het driesporig is. Dit is een gewoon perronspoor.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_67919543
De wijzen komen uit het oosten

Of: Goede Vrijdag maakt zijn naam waar als, jawel, Goede Vrijdag.

Omwille van het mooie weer dat voorspeld was en het tevens een vrije dag voor mij was, besloten om een dagje naar Twente te gaan met als voornaamste doel natuurlijk goederentreinen, maar om het voor jullie niet geheel saai te maken, was het tweede doel zoveel mogelijk fotoplekjes te vinden tussen ruwweg Wierden en Oldenzaal.

Onderweg van Leeuwarden naar Deventer was het weer wisselend, soms flinke stukken helder blauwe lucht, maar ook diverse wolkenbanden, deels hardnekkig. In Deventer aangekomen telefonisch contact gehad met een hobbyist die iets westelijker van Deventer stond en de bewolking was dermate vervelend, dat ik niet zijn kant op ben gegaan, maar de stoptrein naar Hengelo gepakt heb.

Immers, de eerste trein welke op het lijstje stond, zou een half uur na vertrek van mijn stoptrein door Deventer rijden, dus ik moest een beslissing maken. De reis verliep rustig, aangezien de OV-weekstudentenkaart niet geldig was, maar NSR wel gewoon de treinen op normale lengte heeft laten rijden. Dat mogen ze vaker doen. Onderweg verbeterd het weer een beetje en in Hengelo aangekomen lijkt er een einde te komen aan de hardnekkige bewolking. Aangezien de eerder al genoemde hobbyist nog niet ter plaatse was, besloot ik met Syntus naar Oldenzaal te reizen. In Oldenzaal loste vervolgens op het juiste moment de bewolking op en kwam er een blauwe lucht voor in de plaats.


Syntus Lintje 33 is als stoptrein vanuit Zutphen onderweg naar Oldenzaal, als hier het emplacement van Oldenzaal bereikt wordt. Op de achtergrond een fraai gebouw waarvan ik niet echt weet hoe en wat het is.


De eerste trein die op het lijstje stond, betrof een werktrein van spoorondernemer Spitzke. Spitzke gaat dit weekend aan het spoor klussen rondom Hengelo-Oldenzaal en heeft daarvoor onder andere nieuwe ballast voor nodig. Spitzke V100-SP-004 "Marielle" is met een sleepje beladen Fccpps'n als trein 58030 op weg vanuit de Amsterdamse Westhaven en komt hier door de boog het emplacement van Oldenzaal opgereden.

Van de andere fotograaf krijg ik door dat er vlak achter deze Spitzke trein de volgende werktrein zit, die maarliefst 100 minuten te vroeg rijdt. Ik besluit een stuk naar achteren te lopen en het stationsgebouw van Oldenzaal er bij te betrekken.


De nieuwste V100-telg, lok 21, van Rail Feeding (voorheen RRF) is met een fraaie werktrein van Schweerbau bestaande uit enkele begeleidingswagens en een freesunit onder treinnummer 58202 vanuit Hilversum op weg naar Bad Bentheim en passeert hier het station van Oldenzaal.


En kort daarachter zat alweer de internationale trein van Amsterdam Flughafen naar Berlin Ostbahnhof, met dubbele panto op komt NSR 1774 met het setje DB IC rijtuigen door het station van Oldenzaal gereden.

Nadat de medehobbyist mij met de auto opgepikt heeft rijden we de volgende trein op ons lijstje tegemoet, wolken en zon wisselen elkaar nog wel af maar het lijkt er op dat de zon het gaat winnen van de wolken. Ons volgende doel is de rustieke omgeving nabij het dorp Zenderen, gelegen tussen Almelo en Borne.


Ondanks de economische crisis rijdt ERS nog altijd met vol beladen containertreinen naar het Tsjechische Melnik. ERS 189 099 is met trein 42375 onderweg richting de wachtsporen bij Oldenzaal.

Hier moet de trein kort aan de kant, om de internationale trein naar Berlijn en Sczcecin Glowny voor te laten gaan. Dit geeft ons de mogelijkheid de trein in te halen bij De Lutte, het laatste dorp voor de grens met Duitsland, oostelijk dan Oldenzaal.

Een klein half uur later komt de volgende goederentrein al weer aangereden en inmiddels is de zon ook voorzichtigaan doorgedraaid en is het acceptabel kwa zonnestand om ook deze trein ter hoogte van De Lutte te platen.


Met een klein kwartiertje in de min hebben de Duitsers de Volvo onderdelentrein 46259 vanuit Zweden de grens over gestuurd. Vanwege de staking bij B-Cargo zullen de 7778 en 7777 vandaag tot Tilburg rijden, maar van dit alles is hier bij De Lutte nog niets merkbaar.

Omdat ook deze trein weer aan de vroege kant was, zal ProRail de trein in Oldenzaal laten wachten op de dienstregelings-vertrektijd, waardoor we de trein in kunnen halen. We springen in de auto en rijden weer westwaarts richting Rijssen, om de trein daar nogmaals te fotograferen. Maar voor dat het zover is, eerst enkele NS treinen om de tijd mee te doden.


Een helaas onbekend gebleven Plan V is als stoptrein onderweg van Enschede via Almelo en Deventer naar Apeldoorn als het riviertje de Regge bij Rijssen gepasseerd wordt. Over 9 dagen zal het Plan V hier verdwijnen en zullen de Sprinters van het type SGMm de plaats innemen.


Daarachter passeren twee Koploper-Viertjes (4245 en 4204) als Intercity van Enschede naar Schiphol op dezelfde plek.


Zoals gezegd was het doel hier om een goederentrein op de foto te zetten, wat gelukt is, want hier is voor de tweede maal de Volvo-onderdelen trein van het Zweedse Almhult naar het Belgische Gent.

Om de volgende treinen vanuit Duitsland op te wachten, verplaatsen we ons weer per auto naar het oosten van Hengelo, om precies te zijn in de buurt van Deurningen. Daar zoeken we een van de fraaie stuwdammetjes langs het spoor uit als volgende fotomotief.


Allereerst was het natuurlijk weer tijd voor de nu elke 2 uur rijdende Intercity uit Berlijn. Hier de NSR 1763 met IC 146 naar Schiphol. Geheel onverwachts zit daar vlak achter een wel heel bijzondere trein.


Terug van een militaire oefening buiten Nederland keren de legervoertuigen weer terug. RN 6405 is met een flinke sleep Laadks'n beladen met jeeps, vrachtwagens, tanks en achterop nog enkele containers onderweg van Bad Bentheim naar Amersfoort Vlasakkers, als deze fraaie dam in het stroompje water bij Deurningen gepasseerd wordt.

Omdat de A1 vrij horizontaal gelegen is en het spoor twee behoorlijke omwegen via Hengelo en Almelo maakt, is de trein makkelijk in te halen.


Met wat geluk en de goede rijkunsten van de chauffeur, konden we trein ten Zuid-Westen van Wierden nogmaals op de foto zetten, nu van de andere kant. Met als fotomotief het nu nog zo herkenbare typisch Nederlandse sein en het huisje op de achtergrond ter hoogte van het buurtschap Rectum.

De theoretische dienstregeling geeft ons wat ruimte dus rijden we via een eetgelegenheid weer door naar de volgende locatie, nu hebben we de middagstek bij het al eerder genoemde Zenderen opgezocht.


Als stoptrein Enschede - Zwolle zijn DM90-stellen 3412 en 3426 onderweg.

Het wachten was daarna op het sluitstuk van de dag, de containertrein uit Tsjechie van vervoerder ERS. Ondertussen is de boer ook op komen dagen en gaat zijn land bemesten.


Als afsluiter van de dag is wederom strak op tijd de ERS 189 098 met de Melnik-shuttle hier ter hoogte van Zenderen. De boer is druk doende met de nodige voorbereidingen voor het komende seizoen en trekt zich niks aan van de voorbijtrekkende trein.

Zo kwam een eind aan een lange dag heen en weer reizen maar met een fotorijke dag met een behoorlijke vangst. De voorspelde stapelwolken bleven uit en daardoor gingen alle foto's zonder problemen op de chip.

Hiermee kan wat mij betreft het paasweekend beginnen, aangezien het weer vergeleken met vrijdag, zaterdag t/m maandag toch weer tegenvalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 11-04-2009 11:43:40 ]
  zaterdag 11 april 2009 @ 11:19:40 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67919650
Ah, eindelijk weer eens een dagje met serieuze opbrengst
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67920185
Zag net wat ICK materieel Tilburg passeren, de rijtuigen leken me net gewassen, ze zagen er feilloos uit, alsof ze net geschilderd waren. Zo jammer dat ze verdwijnen.
Zat zelf in de auto en bovendien was mijn mobiel zonder juice komen te zitten tijdens de autorit, dus helaas geen foto kunnen knippen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_67920462
Dat is geen ICK, maar ICL, de zaterdagse uitwisseling met het onderhoud in Duitsland. Door werkzaamheden bij 's Hertogenbosch moet de trein via Tilburg-Breda naar de Watergraafsmeer.
  Redactie Sport zaterdag 11 april 2009 @ 11:56:53 #209
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67920481
Ik denk dat je de zaterdagse ICL-overbrenging naar Duitsland hebt gezien. Het ICL is daar in onderhoud namelijk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 11 april 2009 @ 12:16:59 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67920966
Die trein heb ik in K Hbf ook al eens voorbij zien komen Zag er wel vet uit met een ouwe BR110 ervoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 april 2009 @ 12:28:35 #211
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_67921188
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 07:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan nog. Spoor lag er eerst. Ga daar dan niet wonen. Simpel.
Dat is wel erg simpel gesteld. Omdat een spoorlijn er eerder was betekent niet dat het een vrijbrief is om ongelimiteerd geluid en trillingen te produceren. De wet geluidshinder heeft bepaalde grenzen vastgesteld en die worden volgens de VROM-inspectie overtreden. Op dat punt kan ik de protesterende buurtbewoners geen ongelijk geven. Stel dat de goederentreinen wél binnen de geluidsnormen zouden zijn en de buurtbewoners lopen nog te zeiken, dan zou ik ook zeggen dat ze maar lekker ergens anders gaan wonen
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 10:52 schreef Nightshadow het volgende:
Maar als ze klagen over de trillingen, dan moet dat toch niet ten koste gaan van de passagierstreinen? Ik woon precies tussen de lijnen Zutphen-Winterswijk en Zutphen-Oldenzaal in en van trillingen is echt geen sprake hier. Alleen een soort van geruis, maar dat is nog bijna niks vergeleken met de lijnen waar de NS op rijdt..
Als je precies tussen die spoorlijnen woont dan zit je op een behoorlijke afstand van de spoorlijn. De bewuste bewoners die ik omschreef zitten op nog geen 20 meter afstand. Als je gewoon op het station de goederentrein voorbij ziet komen voel je ook nauwelijks trillingen, maar het lijkt erop dat bepaalde huizen resoneren op de trillingsfrequentie die door de wielen van de trein worden geproduceerd. Zoals je wellicht weet zijn de wielen na een paar rembeurten niet meer egaal rond, de z.g.n. vierkante wielen. Dit is de grootste boosdoener die de trillingen veroorzaakt. Je merkt onmiddellijk het verschil tussen een trein met goed geslepen wielen en een trein met 'vierkante' wielen. Je merkt het vooral goed aan het harde gekletter aan de ruiten van de woningen. De huizen worden dusdanig opgeschud dat losse voorwerpen zoals kaarsen en kopjes van hun plek aftrillen. En laat die ene bewoner die ik bezocht heb nou net haar huis sfeervol ingericht hebben met brandende kaarsen. Je moet je voorstellen wat voor een gevaar dat oplevert als zo'n kaars omvalt

Dus ik kan de bewoners geen ongelijk geven dat ProRail eerst maatregelen moet treffen om overlast te voorkomen c.q. beperken en dan pas zware goederentreinen laten rijden. Of ze de overlast willen beperken door alleen treinen toe te laten met goed geslepen wielen, trillingabsorberende ballast of gewoon de huizen te slopen is hun keuze, maar dat er iets moet gebeuren staat voor mij in ieder geval vast.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_67921311
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is geen ICK, maar ICL, de zaterdagse uitwisseling met het onderhoud in Duitsland. Door werkzaamheden bij 's Hertogenbosch moet de trein via Tilburg-Breda naar de Watergraafsmeer.
Oh ok, duidelijk.
Ik ben nog een rookie op materieel gebied

Ik vroeg me af waar ze naar toe zouden gaan, want Watergraafsmeer leek me onlogisch, want dan zouden ze wel via 's Hertogenbosch gaan... maar dan is me dat ook weer duidelijk

Maar het was wel een mooi gezicht
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zaterdag 11 april 2009 @ 12:37:38 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67921407
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 12:28 schreef ACT-F het volgende:

Dat is wel erg simpel gesteld. Omdat een spoorlijn er eerder was betekent niet dat het een vrijbrief is om ongelimiteerd geluid en trillingen te produceren. De wet geluidshinder heeft bepaalde grenzen vastgesteld en die worden volgens de VROM-inspectie overtreden. Op dat punt kan ik de protesterende buurtbewoners geen ongelijk geven. Stel dat de goederentreinen wél binnen de geluidsnormen zouden zijn en de buurtbewoners lopen nog te zeiken, dan zou ik ook zeggen dat ze maar lekker ergens anders gaan wonen
In dat laatste geval gaat het natuurlijk verder met dat dan de normen maar aangepast moeten worden etc
quote:
De huizen worden dusdanig opgeschud dat losse voorwerpen zoals kaarsen en kopjes van hun plek aftrillen. En laat die ene bewoner die ik bezocht heb nou net haar huis sfeervol ingericht hebben met brandende kaarsen. Je moet je voorstellen wat voor een gevaar dat oplevert als zo'n kaars omvalt
Mja, daar zeg je zo wat. Maar toch vind ik het een beetje vergezocht allemaal. Je weet dat je daar mee te maken hebt, dan zorg je toch ook voor sfeervolle kandelaars? Ik zie de Stentor al koppen "Huis afgebrand, Prorail aangeklaagd." Dat is toch ook niet realistisch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67921680
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:14 schreef Zug-Chef het volgende:
De wijzen komen uit het oosten
Zeer mooie foto's om te zien!!

Hulde!
  Redactie Sport zaterdag 11 april 2009 @ 12:58:12 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67921839
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Syntus Lintje 33 is als stoptrein vanuit Zutphen onderweg naar Oldenzaal, als hier het emplacement van Oldenzaal bereikt wordt. Op de achtergrond een fraai gebouw waarvan ik niet echt weet hoe en wat het is.
Dat is Geldermanstaete, dat vroeger van textelbaron Gelderman was. Er zit nu een woningcoöperatie (WBO) in en nog een paar andere bedrijfjes dacht ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 11 april 2009 @ 13:05:55 #216
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_67921983
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:
In dat laatste geval gaat het natuurlijk verder met dat dan de normen maar aangepast moeten worden etc
Ja, wat denk je zelf. Je bent een eigenheimer of niet En qua geluid mogen ze wat mij betreft absoluut niet zeiken want dat valt echt reuze mee. De normen mogen wat mij betreft zelfs hoger omdat het om een bestaande spoorlijn gaat.
quote:
Mja, daar zeg je zo wat. Maar toch vind ik het een beetje vergezocht allemaal. Je weet dat je daar mee te maken hebt, dan zorg je toch ook voor sfeervolle kandelaars? Ik zie de Stentor al koppen "Huis afgebrand, Prorail aangeklaagd." Dat is toch ook niet realistisch?
En toch zie ik het wel gebeuren. En áls het gebeurt dan heeft dat gevolgen voor het spoorvervoer in heel Nederland. Zie maar eens wat er na de vuurwerkramp is gebeurd. Er wordt dusdanig allergisch gereageerd dat er overdreven maatregelen worden opgelegd, waardoor een andere grote vuurwerkhandelaar uit Enschede verkast is naar Duitsland en het aantal LPG-tankstations meer dan gehalveerd is. Terwijl de feitelijke boosdoener gewoon een miskleun was van de controlerende instanties. Het is daarom ook beter dat het huidige probleem aangepakt wordt, want in de huidige situatie gaat men toch echt over de schreef.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_67922092
Kan iemand mij is uitleggen hoe het zit met die pantografen? Hopelijk kan iemand mij hier het antwoord geven

Als ik normaal een loc (elektrische) zie rijden in Nederland, heeft hij altijd de achterste omhoog staan, waarom de achterste en niet de voorste?

En ik was in bad bentheim, toen de loc de pimpel los koppelde, en dus naar een zijspoor reedt, had hij beiden omhoog. Waarom?



En hier zie je weer een loc die rijd met beiden omhoog....
pi_67922393
Niet altijd heeft een e-loc per definitie de achterste panto op, zeker bij goederentreinen komt het nogal eens voor dat de voorste op gaat (bij 1600'en, bij 189'ers gebeurt het vaker).



Dit is vaak om de lading achter de lok te beschermen tegen de eventuele vonken van de panto.
  zaterdag 11 april 2009 @ 13:39:14 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67922566
quote:
Vanaf dinsdag gaan de toiletten in de treinen op de lijnen van Veolia in Limburg op slot. Voor het gebruik van de speciale toiletten is een milieuvergunning nodig en die moet nog aangevraagd worden, liet het bedrijf zaterdag weten.

De wc's in de treinen tussen Roermond en Nijmegen en Kerkrade en Maastricht lozen niet op het spoor maar vangen afval op in speciale tanks. Deze tanks worden leeggepompt in het riool.

Spoorbeheerder ProRail is verantwoordelijk voor de milieuvergunning en heeft alle medewerking toegezegd om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Hoe lang dat gaat duren, blijft uit de verklaring van Veolia onduidelijk.
bron

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 april 2009 @ 13:41:17 #220
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_67922610
Gisteravond rond de klok van 19:30 kwam ik op het traject Eindhoven - Tilburg loc 1202 tegen met twee slaaptreinrijtuigen


Foto heb ik even van Google geplukt

[ Bericht 18% gewijzigd door Sj0rSz op 11-04-2009 13:53:54 ]
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_67922676
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 13:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Niet altijd heeft een e-loc per definitie de achterste panto op, zeker bij goederentreinen komt het nogal eens voor dat de voorste op gaat (bij 1600'en, bij 189'ers gebeurt het vaker).

[ afbeelding ]

Dit is vaak om de lading achter de lok te beschermen tegen de eventuele vonken van de panto.
En wanneer en waarom heeft een loc alle 2 panto's omhoog?
  zaterdag 11 april 2009 @ 13:55:00 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67922849
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 13:41 schreef Sj0rSz het volgende:
Gisteravond rond de klok van 19:30 kwam ik op het traject Eindhoven - Tilburg loc 1202 tegen met twee slaaptreinrijtuigen

[ afbeelding ]
Foto heb ik even van Google geplukt
Ik wou zeggen, hoeveel is "twee" bij jou?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67922917
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 08:59 schreef dennistd het volgende:
Normaal wordt er op Delden niet gewacht op een tegentrein
Doelde eigenlijk op het traject Zutphen - Hengelo. Volgens mij ligt of lag aan de "Zutphenkant" van het traject een inhaalspoor waar één van beide treinen stilgezet wordt om de andere te laten passeren.
  zaterdag 11 april 2009 @ 14:02:30 #224
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_67923019
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik wou zeggen, hoeveel is "twee" bij jou?
Whehe
Ik vond het wel een mooie loc om te zien. De machinist hing ook met zijn arm uit het raampje
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  Redactie Sport zaterdag 11 april 2009 @ 15:52:00 #225
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67925299
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 13:58 schreef Socios het volgende:

[..]

Doelde eigenlijk op het traject Zutphen - Hengelo. Volgens mij ligt of lag aan de "Zutphenkant" van het traject een inhaalspoor waar één van beide treinen stilgezet wordt om de andere te laten passeren.
Bij de vroegere stations van Markelo en Laren liggen nog 2 sporen, misschien dat je een van die twee bedoelt?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')