quote:Op woensdag 8 april 2009 08:24 schreef bork het volgende:
[..]
Dat stukje tussen Warschau en Katowice dat klopt wel, GPS gaf 160+ aan! Heb ik NL nog niet gehaald
Hoewel die Protos van vorige week die haalde wel heel hard de auto's op de snelweg in
Je reed langs de file zeker.quote:
Zo vlot zal het ook wel weer niet gaan, maar 3G moet tegen die tijd wel gebruikelijk zijn jaquote:Op woensdag 8 april 2009 09:09 schreef James1988 het volgende:
Het idee is leuk, maar "too little, too late". Als NS er nog iets mee wil verdienen moeten ze dit jaar al internet aanbieden in alle treinen. Tegen 2013 is 3G en 4G (LTE, WiMAX) allang gemeengoed.
Niet bepaald, inschatting was dat de snelste auto 140 reed daar gingen we vlot voorbij, vandaar mijn verbazingquote:Op woensdag 8 april 2009 09:07 schreef Fixers het volgende:
[..]
Je reed langs de file zeker.
Maar internet in de trein (bij de NS) vanaf 2013, vertraging van een paar jaar blijkbaar. Tegen 2013 is een wifi verbinding in de trein echt niet relevant meer.
ah, helaas heb ik daar nog nooit in de Thalys gezetenquote:Op woensdag 8 april 2009 09:05 schreef James1988 het volgende:
In Nederland kun je met de Thalys een stukje 160 rijden, tussen Hoofddorp en Leiden.
't wordt tijd dat we massaal overstappen op ERTMS, zodat we overal harder kunnen dan 140 km/h
Van alles: VIRM, DD-AR, SLT, SGMm en Plan V/T om te beginnen.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat rijdt er eigenlijk tussen Utrecht en Woerden als materieel?
context erbijquote:
Me neitherquote:Op woensdag 8 april 2009 09:13 schreef bork het volgende:
[..]
ah, helaas heb ik daar nog nooit in de Thalys gezeten.
Toch wel grappig gezicht, zo al die ICK bij elkaar.quote:
moet je maar eens doen! is leuk hoorquote:Op woensdag 8 april 2009 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb sowieso nog nooit in een Thalys gezeten. Nergens.
Ik bedoel de 2000 serie (Utrecht - Den Haag)quote:Op woensdag 8 april 2009 09:12 schreef James1988 het volgende:
MarkoAlmelo: als je de 8800 bedoelt (Utrecht Centraal – Woerden – Alphen a/d Rijn – Leiden Centraal), dat is VIRM.
Wat er in dit kaartje nog mist is een boogje van Amsterdam naar Hamburg.quote:
Vast nietquote:Op woensdag 8 april 2009 01:38 schreef James1988 het volgende:
Mm, tegenvaller
De eis was 14 werkende, foutvrije treinstellen. Ze zijn er nu, maar zijn ze foutvrij?
Die moet er zeker nog komen, NL heeft al belachelijk weinig spoor liggen en straks hebben we alleen maar een stukje HSL dat pas naar jaren geklungel werkt.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat er in dit kaartje nog mist is een boogje van Amsterdam naar Hamburg.
Scherp, die had ik nog helemaal niet gezien op de fotoquote:
Ik heb al vaker met dit idee zitten spelen, en ik kom dan met deze route:quote:Op woensdag 8 april 2009 11:07 schreef sander89 het volgende:
[..]
Die moet er zeker nog komen, NL heeft al belachelijk weinig spoor liggen en straks hebben we alleen maar een stukje HSL dat pas naar jaren geklungel werkt.
Dat idee had ik ergens in '95 ook al eens, toen ik in friesland was en me er over verbaasde dat je maar op één manier met de trein daar kon komen..quote:Op woensdag 8 april 2009 11:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb al vaker met dit idee zitten spelen, en ik kom dan met deze route:
route op Google Maps
Hij volgt grotendeels bestaand spoor, wat dan (natuurlijk) geüpgrade wordt zodat het hogere snelheden dan 140 km/h aankan. 200 km/h of hoger bij voorkeur. Na de grensovergang wordt er een nieuw stuk spoor aangelegd tot we weer aansluiten op het Duitse net en zo verderkunnen naaar Hamburg.
je hebt ook met je zwarte krantenvingers aan het tafeltje gezetenquote:Op woensdag 8 april 2009 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker schraal trouwens. Ik zat weer eens in een VIRM4 vanochtend. Was al eens eerder gebeurd natuurlijk, en toen had ik me al gestoord aan een spoor alsof er kennelijk een peuk had liggen smeulen op een klaptafeltjeWat blijkt nu? Dat is een soort "kunst" want ze hebben het allemaal
Welke dwaas bedenkt zulke dingen?
![]()
[ afbeelding ]
Het spijt me vreselijk.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:44 schreef Guppyfriend het volgende:
je hebt ook met je zwarte krantenvingers aan het tafeltje gezeten
Dat is een vogeltje, cultuurbarbaar!quote:Op woensdag 8 april 2009 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker schraal trouwens. Ik zat weer eens in een VIRM4 vanochtend. Was al eens eerder gebeurd natuurlijk, en toen had ik me al gestoord aan een spoor alsof er kennelijk een peuk had liggen smeulen op een klaptafeltjeWat blijkt nu? Dat is een soort "kunst" want ze hebben het allemaal
Welke dwaas bedenkt zulke dingen?
![]()
[ afbeelding ]
Yup, zie je 't niet? Die zit op een stokje. Las ik toen bij de introductie door Bombardier, kan 't zo niet terug vinden.quote:
ICKquote:
Vleugellam Instabiel Ruk Materieel dusquote:Op woensdag 8 april 2009 12:57 schreef James1988 het volgende:
Ja, in VIRM4 zijn vogelmotieven aangebracht op de tafeltjes. Waarom mag Joost weten, maar het zijn vogeltjes.
Verkopen.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:06 schreef Brembo het volgende:
[..]
ICK, wat moet de NS met al die vrijgekomen locs
op somda zitten veel mensen die op Hgl staan, misschien kun je het beter daar vragenquote:Op woensdag 8 april 2009 13:31 schreef MarkoAlmelo het volgende:
wie was die spottert rond 1 uur op station hengelo?
Railion zal ze niet kopen, heeft zelf al een overschot aan 1600's en heeft er ook al een stel aan ACTS verkocht. Verder heeft eigenlijk niemand nog iets aan E-locs die de grens niet over kunnen. Dingen zijn ook bijna 30 jaar oud ondertussen.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:26 schreef James1988 het volgende:
Die locs zullen wel deels terzijde gaan, misschien ter verkoop aan Railion oid.
140 mag. Het moet maar net kunnen ook natuurlijk he. Hier een aardig overzichtskaartje:quote:Op woensdag 8 april 2009 13:45 schreef Guard het volgende:
Hoe hard mag cq kan een ICE eigenlijk in Nederland?
Ik haalde afgelopen vrijdag er eentje in (ik reed op de A12 bij Doorn), en reed echt niet veel harder dan 120 km.
OK, bedanktquote:Op woensdag 8 april 2009 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
140 mag. Het moet maar net kunnen ook natuurlijk he. Hier een aardig overzichtskaartje:
Hier dus.
Ik zie er iets smerigs in dat waarschijnlijk niet door Duvels pron-filter heenkomtquote:Op woensdag 8 april 2009 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker schraal trouwens. Ik zat weer eens in een VIRM4 vanochtend. Was al eens eerder gebeurd natuurlijk, en toen had ik me al gestoord aan een spoor alsof er kennelijk een peuk had liggen smeulen op een klaptafeltjeWat blijkt nu? Dat is een soort "kunst" want ze hebben het allemaal
Welke dwaas bedenkt zulke dingen?
![]()
[ afbeelding ]
www.erosvogeltje.comquote:Op woensdag 8 april 2009 14:23 schreef bork het volgende:
[..]
Ik zie er iets smerigs in dat waarschijnlijk niet door Duvels pron-filter heenkomt
Duvel zit thuis na nachtdienst, dus geen problemen hier.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:23 schreef bork het volgende:
[..]
Ik zie er iets smerigs in dat waarschijnlijk niet door Duvels pron-filter heenkomt
Ik ben visueel ingesteld, en nu zitten er stukjes appel op m'n Macquote:Op woensdag 8 april 2009 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het spijt me vreselijk.Ik heb het 20 minuten lang met mijn tong en mijn tanden geprobeerd, maar toen waren we al bijna in Ede-Wageningen. Ik kon niet anders
Whehehequote:Op woensdag 8 april 2009 15:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben visueel ingesteld, en nu zitten er stukjes appel op m'n Mac![]()
Appel op een Apple, hahaha
Zutphen - Hengelo geelectrificeerd ?quote:Op woensdag 8 april 2009 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
140 mag. Het moet maar net kunnen ook natuurlijk he. Hier een aardig overzichtskaartje:
Hier dus.
die schijnt vrij zwaar te zijn hoorde ikquote:Op woensdag 8 april 2009 18:19 schreef blup het volgende:
Vanmorgen PO gehad voor de spoorwegen... Wat een testen zeg.. (Kleurblindheid, reactievermogen etc etc)
Ik had brainhacking verwacht op een PO.
Zou best handig zijn, een spoorlijn tussen Winterswijk en Nijmegenquote:Op woensdag 8 april 2009 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
140 mag. Het moet maar net kunnen ook natuurlijk he. Hier een aardig overzichtskaartje:
Hier dus.
Kijk er nog maar eens goed naarquote:Op woensdag 8 april 2009 20:54 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Zou best handig zijn, een spoorlijn tussen Winterswijk en Nijmegen
Waar maak je dat uit op?quote:Op woensdag 8 april 2009 18:12 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Zutphen - Hengelo geelectrificeerd ?
quote:Op woensdag 8 april 2009 20:54 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Zou best handig zijn, een spoorlijn tussen Winterswijk en Nijmegen
jah maar dat was een spoorlijn die er ten koste van alles moest komen. Dus dat telt nietquote:Op woensdag 8 april 2009 21:22 schreef ReisT het volgende:
Spoorlijn dooronder het Pannerdensch Kanaal bestaat al hoor, aanleg daarvan duurde 4 jaar. Daarna duurde het natuurlijk nog 3 jaar voor er een trein reed, maar da's nog vrij snel voor een NL spoorlijn.
Stomme is dat men niet twee tunnels voor het wegverkeer gegraven hebben, doortrekking van de A15 was zo goed geweest voor de fileproblematiek in regio Arnhem/Nijmegen.quote:Op woensdag 8 april 2009 21:43 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
jah maar dat was een spoorlijn die er ten koste van alles moest komen. Dus dat telt niet
Zo zijn er wel meer spoorlijnenquote:Op woensdag 8 april 2009 21:43 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
jah maar dat was een spoorlijn die er ten koste van alles moest komen. Dus dat telt niet
Uit het kaartje waar jij de link van gaf een pagina geleden..... Daar staat toch echt een doorgetrokken lijn, in plaats van een stippellijn.quote:
en nu is ie aangepastquote:Op woensdag 8 april 2009 22:10 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Uit het kaartje waar jij de link van gaf een pagina geleden..... Daar staat toch echt een doorgetrokken lijn, in plaats van een stippellijn.
je kijkt verkeerd zutphen - hengelo is een stippellijn. Vrijdag ook weer leuk wanneer de ov niet geldig is.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:10 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Uit het kaartje waar jij de link van gaf een pagina geleden..... Daar staat toch echt een doorgetrokken lijn, in plaats van een stippellijn.
quote:De goederentrein op het traject Oldenzaal-Zutphen zal dit jaar waarschijnlijk niet meer rijden. Er is voor Pro Rail geen ruimte meer binnen de geluidsnorm, om nog goederentreinen te laten rijden.
Dat werd woensdagavond duidelijk op een informatiebijeenkomst in Goor. Daar waren zo'n 40 belangstellenden. Veel aanwonenden van het spoor ondervinden overlast van de transporten. Of de treinen in de toekomst weer gaan rijden is onzeker. Pro Rail moet een andere verdeling gaan maken van het aantal reizigers- en goederentreinen om binnen de norm te blijven.
zoals ik al zei: het kaartje is inmiddels geüpdate schijnbaarquote:Op woensdag 8 april 2009 22:33 schreef Guard het volgende:
Hmmm dan moet ik toch mijn definities van stippellijn en doorgetrokken lijn gaan omgooien, want ik zie echt iets waarvan ik zeg: das een stippellijn tussen Zutphen en Hengelo
Yup zojuist proefondervindelijk door ondergetekende vastgesteld...quote:Op woensdag 8 april 2009 22:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
zoals ik al zei: het kaartje is inmiddels geüpdate schijnbaar
Viel behoorlijk mee vond ik, de reactie testen gaan uiteraard op een gegeven moment te snel voor ieder mens, puur om te kijken of je door blijft rammen..quote:Op woensdag 8 april 2009 18:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
die schijnt vrij zwaar te zijn hoorde ik
Het idee bij die test is dat je niet als een dolle gaat rammen om maar bij te blijven, maar op een gegeven moment de rust neemt om die signalen op te nemen die je bij kunt houden.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:07 schreef blup het volgende:
[..]
Viel behoorlijk mee vond ik, de reactie testen gaan uiteraard op een gegeven moment te snel voor ieder mens, puur om te kijken of je door blijft rammen..
Je krijgt een test op reactievermogen met kleuren, geluiden en links rechts tegelijkertijd. Je hebt zo een toetsenbordje voor je met 5 kleuren, knopje voor een lage toon, hogetoon en links/rechts met je voeten. Je moet zo snel mogelijk op de PC reageren.
Ik vind het nog steeds een zegen eigenlijk, die rookvrije treinen, maar ik rook dan ook niet. Ik bedacht me ook dat er vroeger nog stickers op het balkon zaten: "Op vol balkon s.v.p. niet roken".quote:Op donderdag 9 april 2009 00:43 schreef knars het volgende:
En over die kunstwerken gesproken, de eerste keer dat ik het zag had ik ook die associatie met smulpeuken. Ja, smullen ipv smeulen, tijdens de langere ritten was een peukje wel een fijne extra. Bizar eigenlijk dat er vijf jaar terug nog zo vrolijk in de trein gerookt kon worden en het nu algemeen geaccepteerd is dat de trein rookvrij is. En dat mensen er zo snel aan gewend raakten.
Gelukkig wel jaquote:Op donderdag 9 april 2009 00:43 schreef knars het volgende:
En over die kunstwerken gesproken, de eerste keer dat ik het zag had ik ook die associatie met smulpeuken. Ja, smullen ipv smeulen, tijdens de langere ritten was een peukje wel een fijne extra. Bizar eigenlijk dat er vijf jaar terug nog zo vrolijk in de trein gerookt kon worden en het nu algemeen geaccepteerd is dat de trein rookvrij is. En dat mensen er zo snel aan gewend raakten.
quote:Op donderdag 9 april 2009 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.treinshow.nl/
Alles over TreiNS 2009 in Alkmaar
Mhoa Tilburg is ook Alkmaar e.o. toch?quote:Deze dag wil NS de inwoners van Alkmaar en omstreken kennis laten maken met het verleden, heden en de toekomst van het spoorbedrijf.
Als overlevende van de Tokyo Subway in rushhour kan ik dat wel aanquote:Op donderdag 9 april 2009 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Haringen in een Virrempje:
Je hebt geluk dat die treinenfappers wel bij elkaar gaan zitten. Dan kun jij lekker rustig elders in de trein plaatsnemenquote:Op donderdag 9 april 2009 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:
er is trouwens praktisch nul parkeergelegenheid. Haringen in een Virrempje: Komt allen!!
Ik kom via Obdam. Daar rijdt geen VIRM, toch?quote:Op donderdag 9 april 2009 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:
er is trouwens praktisch nul parkeergelegenheid. Haringen in een Virrempje: Komt allen!!
Laatste keer dat ik daar kwam, wel degelijkquote:Op donderdag 9 april 2009 11:46 schreef Duvel het volgende:
Ik kom via Obdam. Daar rijdt geen VIRM, toch?
Ze verwachten 30.000 manquote:Op donderdag 9 april 2009 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt geluk dat die treinenfappers wel bij elkaar gaan zitten. Dan kun jij lekker rustig elders in de trein plaatsnemen
Godverkut. De laatste keer dat ik daar kwam, reed er nog Plan T.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik daar kwam, wel degelijk![]()
Op de trein dan.quote:Ze verwachten 30.000 maner zal niet zoiets bestaan als "elders in de trein"
Niet voor machinist, wel vigilantietest gehad btw. Dat is die test met kleuren/geluiden door elkaar.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het idee bij die test is dat je niet als een dolle gaat rammen om maar bij te blijven, maar op een gegeven moment de rust neemt om die signalen op te nemen die je bij kunt houden.
Is het een PO voor machinist? Dan krijg je ook nog een vigilantietest, toch?
En linkervoet/rechtervoet, dat soort spul? Ik dacht dat de vigilantietest juist ingang op je vermogen om alert te blijven tijdens sterke herhalings- en verwachtingspatronen, een soort test of je, na tien keer een groen sein op een bepaalde plek te hebben gehad, niet ineens op verwachtingspatroon door rood tuft.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:02 schreef blup het volgende:
[..]
Niet voor machinist, wel vigilantietest gehad btw. Dat is die test met kleuren/geluiden door elkaar.
Zou daar de 'geheim verplaatste' V250 worden onthuldquote:Op donderdag 9 april 2009 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.treinshow.nl/
Alles over TreiNS 2009 in Alkmaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |