ik hoop het!quote:
quote:
Toch 80 punten te hoogquote:Op maandag 6 april 2009 12:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
, toch in korte tijd van 200 naar 230 gestegen
.
Op basis van wat, je persoonlijke voorspellingen, alle persoonlijke voorspellingen samen zitten verwerkt in de beurswaardequote:
Ja, waar dat nou weer door komt?quote:
Nope, de wens is de vader van de gedachte in dit gevalquote:Op maandag 6 april 2009 12:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Op basis van wat, je persoonlijke voorspellingen, alle persoonlijke voorspellingen samen zitten verwerkt in de beurswaarde.
Die kop bij dat artikelquote:Op maandag 6 april 2009 12:46 schreef One_conundrum het volgende:
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colID=41686
idd na beneden met die handel.quote:Op maandag 6 april 2009 12:46 schreef One_conundrum het volgende:
Je weet toch, de recessie is afgelopen en nieuwe hoogtes van de beurzen komen...quote:Op maandag 6 april 2009 13:14 schreef Lemans24 het volgende:
Mafketels. Alsof alles opgelost is. Vorig jaar daalde de beurs om iedere scheet, inmiddels is het andersom.
nu snap ik nog steeds niet helemaal het verschil tussen shorts en put optiesquote:Op maandag 6 april 2009 13:25 schreef lammegiraf het volgende:
volgens mij hadden we inderdaad shorts bij moeten kopen vanmorgen...in ieder geval blij dat ik niet meteen verkocht heb vanmorgen...die SS238 blijft vandaag wel heel lijkt me.
Ah, een slimme analistquote:Op maandag 6 april 2009 12:46 schreef One_conundrum het volgende:
waar, maar zakt wel weer weg.quote:Op maandag 6 april 2009 13:27 schreef pberends het volgende:
[..]
Ah, een slimme analist.
Ik maak me nog geen enorm zorgen om de Baltic Dry, simpelweg omdat ie nog steeds het dubbele staat dan de bodem.
Jazeker. Mijn SS238's van vanochtend staan al 22% 26% in de plus. Het zijn er alleen maar 10, ik durfde er niet serieus in te stappen!quote:Op maandag 6 april 2009 13:25 schreef lammegiraf het volgende:
volgens mij hadden we inderdaad shorts bij moeten kopen vanmorgen...in ieder geval blij dat ik niet meteen verkocht heb vanmorgen...die SS238 blijft vandaag wel heel lijkt me.
ghe...alleen nog geen filet americain maar een zuur plakje kaas op je broodje.quote:Op maandag 6 april 2009 13:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Jazeker. Mijn SS238's van vanochtend staan al 22% in de plus. Het zijn er alleen maar 10, ik durfde er niet serieus in te stappen!
Maarja, kan toch voor een gratis lunch zorgen
Voor mijn 243 gram Maaslander heb ik 2,41euro betaald. En daar doe ik de hele week mee...quote:Op maandag 6 april 2009 13:34 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
ghe...alleen nog geen filet americain maar een zuur plakje kaas op je broodje.
Voor de zoveelste keer vandaag... We begonnen vanmorgen ook in de minquote:
Tuurlijk jongens, zeg dat als Mittal onder de 15 staat, niet als ie op 19 staatquote:MARKET TALK: ArcelorMittal; SocGen herstart volgen met buy
6-4-2009 9:07:00
ArcelorMittal
18,80 ( 13:45 ) 0,5450 / 2,99%%
AMSTERDAM (Dow Jones)--Societe Generale herstart het volgen van ArcelorMittal met een buy-advies en een koersdoel van EUR26. Analisten zijn van mening dat het punt van maximaal pessimisme voor de staalsector is gepasseerd. Kort na opening koerst ArcelorMittal 5,6% hoger EUR19,28 terwijl de AEX 1,6% stijgt. (BTZ)
dat zijn de nieuwe FASB regels he: ook de futs zijn nu marked to mythquote:Op maandag 6 april 2009 13:48 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
VS Futures: Dow Jones en Nasdaq openen hoger
Gebruiken hun andere futs?
Als dit de mythe is, wil ik de werkelijkheid niet wetenquote:Op maandag 6 april 2009 13:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat zijn de nieuwe FASB regels he: ook de futs zijn nu marked to myth
quote:Op maandag 6 april 2009 13:48 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
VS Futures: Dow Jones en Nasdaq openen hoger
Gebruiken hun andere futs?
quote:De futures van de Amerikaanse beurzen geven rond 12.00 uur aan dat de Dow Jones Industrial Average (DJIA) en de Nasdaq een hogere opening tegemoet gaan.
Dank...quote:
neeheee, andersom, RTL gebruikt de nieuwe alternatieve Triple A marked to myth futs. Met garantie van een vage herverzekeraar uit Oezbekistan.quote:Op maandag 6 april 2009 13:54 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Als dit de mythe is, wil ik de werkelijkheid niet weten.
Je bedoeld deze site?quote:Op maandag 6 april 2009 13:56 schreef Lemans24 het volgende:
Er zijn gewoon live-futures op forex, waarom gebruiken zoveel mensen die met een kwartier vertraging nog?
http://j4.forexpf.ru/delta/graph_popup.jsp?type=SP500_FUT&port=quote:Op maandag 6 april 2009 13:59 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Je bedoeld deze site?
Persoonlijk vind ik m onoverzichtelijk en kan ik de DJ futs niet vinden.
Dankquote:Op maandag 6 april 2009 14:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
http://j4.forexpf.ru/delta/graph_popup.jsp?type=SP500_FUT&port=
Fixen niet, maar lokaal werkend krijgen welquote:Op maandag 6 april 2009 14:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
is niet direct te linken, maar dat kun je vast wel fixen
Hij liep zo van mijn schermpje af...quote:
Meestal stijgt ie in een dalende markt, dus geen uberslechte zet. Maar ik zie het rendement ervan niet zo.quote:Op maandag 6 april 2009 14:13 schreef Lemans24 het volgende:
Tijdens deze aanstaande daling, ben ik zowaar weer in een aandeel gestapt.
Als alles straks daalt, stijgt er met de Paasontbijtjes in het vooruitzicht nog maar één. Ik heb voor het eerst Ahold gekocht! Voor 8,01 euro.
Ik ook niet, maar het risico ook niet.quote:Op maandag 6 april 2009 14:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Meestal stijgt ie in een dalende markt, dus geen uberslechte zet. Maar ik zie het rendement ervan niet zo.
280quote:Op maandag 6 april 2009 14:21 schreef Oizno het volgende:
Ervan uitgaande dat we deze week (en wellicht volgende week?) een lichte dip gaan krijgen en daarna weer door gaan koersen naar +/- 280, wat zijn aandeeltjes die het meest stijgen denken jullie?
ArcelorMittal? AMG? BAM Groep? SBM, Air France KLM, ING?
Veel columns, adviezen etc gaan daar van uit. De één zegt 260, de ander 280 en weer een ander verwacht dat we direct doorschieten naar 330 (erg optimistisch). Niet dat ze gelijk hoeven te hebben, maar moet toch ergens mijn mening op baseren.quote:
TNT, wel weer tijd voor een overnamegerucht door CVC in combi met FedEx of UPSquote:Op maandag 6 april 2009 14:21 schreef Oizno het volgende:
Ervan uitgaande dat we deze week (en wellicht volgende week?) een lichte dip gaan krijgen en daarna weer door gaan koersen naar +/- 280, wat zijn aandeeltjes die het meest stijgen denken jullie?
Bij de volgende dip zou ik niet in aandelen gaan. Hoogstens een gemiddelde positie in sprinters long AEX kopen.quote:Op maandag 6 april 2009 14:21 schreef Oizno het volgende:
ik denk dat er relatief weinig mensen het lef hadden om short sprinters aan te schaffen, toen ik vanochtend wakker werd en de slotkoerzen van azie zag dacht ik al bijmezelf, oke ik ga short voor sluitingstijd. Nu zitten we verdorie al roodquote:Op maandag 6 april 2009 14:31 schreef Lemans24 het volgende:
Je zou maar flink in de shorts gestapt zijn vanochtend....
Inmiddels al +50%...
ik stond vanmorgen nog een paar honderd euro in de min met de shortjes...had ze al opgegeven maar nu gewoon groen....eigenaardige wending maar ik hou ze nog mooi even aan.quote:Op maandag 6 april 2009 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ik denk dat er relatief weinig mensen het lef hadden om short sprinters aan te schaffen, toen ik vanochtend wakker werd en de slotkoerzen van azie zag dacht ik al bijmezelf, oke ik ga short voor sluitingstijd. Nu zitten we verdorie al rood
Tis ook lastig voorspellen als de markt het nieuws en de cijfers totaal negeren.quote:Op maandag 6 april 2009 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ik denk dat er relatief weinig mensen het lef hadden om short sprinters aan te schaffen, toen ik vanochtend wakker werd en de slotkoerzen van azie zag dacht ik al bijmezelf, oke ik ga short voor sluitingstijd. Nu zitten we verdorie al rood
M'n Dow shorts staan nog iets in de min, maar trekken aardig aan. Niet dat ik meer short ga wacht dit gewoon even af.quote:Op maandag 6 april 2009 14:36 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
ik stond vanmorgen nog een paar honderd euro in de min met de shortjes...had ze al opgegeven maar nu gewoon groen....eigenaardige wending maar ik hou ze nog mooi even aan.
quote:Q: Okay, Marc, I think this would wrap it up, but I'd like to ask you one question. If you had to leave one message with our readers to take away from all this, what would that be? What would be the big takeaway for them?
MF: We live now in an environment of very, very high volatility, because on the one hand you have the private sector that has tightened lending conditions, and wealth has been destroyed, and households will save more and be more prudent financially than they've been; in other words, credit or liquidity is tightening.
Then on the other hand you have these clowns in government that think that they can solve any problem. As Mr. Geithner said recently, "we know how to fix the problems." Well if he knew so well how to fix the problems, why did he let the problems happen in the first place? He was the New York Fed Chairman when the conditions were created! And Mr. Bernanke was the Fed Chairman since, I think, 2005, and he was the architect of this ultra-expansionary monetary policy. They have no credibility at all, and in my opinion they're going to make matters worse. And the worse the economic conditions will become, the more Mr. Bernanke will throw money at the system; and that will lead to huge volatility in the market. You can have rebounds in individual stocks, and in whole markets, of 30 percent in one month, then they can drop 20 percent in a month; don't forget, between November and the end of the December, the 30-year Treasury ran at 20 percent; and from its peak at the end of December it dropped 20 percent.
There is huge volatility and the same will happen in equities. And that's why I think it's very difficult to make long-term predictions. When you have a perfect free-market, it's difficult to predict the future. But when you have a market that is disturbed by government manipulations and money-printing, it's impossible to make any predictions.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.President Camacho
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
ik had m'n vinger op de knop voor 20 stuks, maar zelfs dat leek me nog zonde van het geld. Die 10 die ik er nu heb zijn best leuk om te bekijken. +60% al.quote:Op maandag 6 april 2009 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vandaag al 8X shorts op de AEX gekocht. En na 10% winst of zo heb ik ze iedere keer weer verkocht...toch geen transactiekostenquote:Op maandag 6 april 2009 14:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
ik had m'n vinger op de knop voor 20 stuks, maar zelfs dat leek me nog zonde van het geld. Die 10 die ik er nu heb zijn best leuk om te bekijken. +60% al.
Ahold blijft helaas hangen rond de 8 euro. Al is dat al een hele prestatie, terwijl de rest daalt.
Dat zei die kerel van Alex laatst ook bij eenvandaag. (paar dagen geleden)quote:Op maandag 6 april 2009 14:55 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Nu op BNR: een leraar van de Alex beleggingsacademie. Vrouwen verdienen meer met beleggen dan mannen. Dit zou voornamelijk komen doordat mannen meer transacties doen en daardoor meer kosten hebben.
Apen, beleggers, analisten... Ik zie tegenwoordig weinig verschil meerquote:Op maandag 6 april 2009 14:57 schreef Oizno het volgende:
[..]
Dat zei die kerel van Alex laatst ook bij eenvandaag. (paar dagen geleden)
Ging toen ook over apen die beleggen.![]()
*pakt lineaal*quote:Op maandag 6 april 2009 14:55 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Nu op BNR: een leraar van de Alex beleggingsacademie. Vrouwen verdienen meer met beleggen dan mannen. Dit zou voornamelijk komen doordat mannen meer transacties doen en daardoor meer kosten hebben.
quote:Op maandag 6 april 2009 14:57 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Apen, beleggers, vrouwen, analisten... Ik zie tegenwoordig weinig verschil meer
Uitgebreid artikel over scheepvaart en transport in Azie:quote:Op maandag 6 april 2009 13:27 schreef pberends het volgende:
[..]
Ah, een slimme analist.
Ik maak me nog geen enorm zorgen om de Baltic Dry, simpelweg omdat ie nog steeds het dubbele staat dan de bodem.
Ik weet eigenlijk niet of vrouwen structureel beter beleggen dan mannen. Ik weet wel dat vrouwen er minder mee bezig zijn dan mannen...ik zelf natuurlijk uitgezonderdquote:Op maandag 6 april 2009 14:55 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
quote:Tientallen Nederlandse pensioenfondsen hebben nog altijd geen herstelplan ingeleverd.
Problemen
Dat zegt De Nederlandsche Bank (DNB) op vragen van RTL Z. Het herstelplan had voor 1 april bij De Nederlandsche Bank binnen moeten zijn. In het plan moeten de fondsen aangeven hoe ze de komende vijf jaar uit de problemen willen komen. In eerste instantie hadden de pensioenfondsen al afgelopen najaar met een herstelplan over de brug moeten komen. Maar omdat de situatie zo slecht en vooral onzeker was, kwam er uitstel tot 1 april. Alle fondsen die per 1 januari een dekkingsgraad van 104% of lager hadden vallen onder de verplichting.
Manen
Navraag bij De Nederlandse Bank leert dat er afgelopen vrijdag 3 april 300 plannen binnen waren. Dat betekent dat zo'n 50 fondsen de deadline gemist hebben. De DNB weet niet waarom de pensioenfondsen verzaken, maar gaat ze manen alsnog over de brug te komen met een herstelplan. De fondsen kunnen telefoontjes en brieven van DNB verwachten.
Meer transacties en daardoor meer kosten, echt, de briljantie straalt er vanaf.quote:Op maandag 6 april 2009 14:55 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Ze hadden het niet over bedragen of percentages. Dat weet ik dus niet. Ben ook ff overgeschakeld naar RTLZ voor het nieuwsquote:Op maandag 6 april 2009 15:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of vrouwen structureel beter beleggen dan mannen. Ik weet wel dat vrouwen er minder mee bezig zijn dan mannen...ik zelf natuurlijk uitgezonderd
De rakettest is achter de rug... KOPEN!!!!quote:MARKET COMMENT: Europese beurzen zakken weg
06-04-2009 14:59:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Europese aandelenbeurzen openden maandag hoger maar zakken weg in de rode cijfers in aanloop naar de opening van Wall Street, die licht lager wordt verwacht. Volgens een column van zakenbank Societe Generale betekent de rally op de aandelenmarkten de sterkste beweging in een maand sinds de grote depressie tachtig jaar geleden. Dat is meteen een goede reden om er niet teveel op te vertrouwen dat de markt die opwaartse trend kan vasthouden. De economische cijfers ondersteunen dat vertrouwen evenmin volgens de SG-columnist. "De daling van de markt is nog niet voorbij", stellen ook analisten van Morgan Stanley. De Eurostoxx noteert maandag rond 14.50 uur 0,9% lager op 2.179 punten, na een piek op 2.242 punten. de AEX daalt 0,6% tot 229, na een top op bijna 236 punten. Grondstoffenfondsen als Rio Tinto (-9%) en BHP Billiton (-4%) verliezen terrein, evenals tech- en elektronicabedrijven Siemens (-4%) en Philips (-3,5%). Ook verzekeraars Axa (-7%) en Allianz (-3,5%) leveren in. De Britse banken HSBC (+2,6%) en Barclays (+1,2%) boeken echter winst, evenals nutsconcern E.On (+4%). De dollar herstelt ten opzichte van de euro van de eerdere verliezen en noteert vlak op $1,349. De aandelenmarkten gingen maandag positief van start, bereid tot meer risico met de renteverlaging van de ECB, de G20 en de rakettest van Noord-Korea achter de rug. (AVR)
Wat ik bedoel te zeggen: Als er minder vrouwen dan mannen met beleggen bezig zijn, dan zal er naar alle waarschijnlijkheid een hoger percentage vrouwen met echte kennis en wetenschap van het vak zijn.quote:Op maandag 6 april 2009 15:03 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ze hadden het niet over bedragen of percentages. Dat weet ik dus niet. Ben ook ff overgeschakeld naar RTLZ voor het nieuws
Getuige die belegster van de TV een paar weken terug...quote:Op maandag 6 april 2009 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen: Als er minder vrouwen dan mannen met beleggen bezig zijn, dan zal er naar alle waarschijnlijkheid een hoger percentage vrouwen met echte kennis en wetenschap van het vak zijn.
Veel mannen doen het er voor de lol bij. Vrouwen niet zo snel. En als ze er dan mee bezig gaan, pakken ze het serieus aan.
Zoiets...
Hey, we hebben het over 'gemiddeld' hè...quote:Op maandag 6 april 2009 15:10 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Getuige die belegster van de TV een paar weken terug...![]()
Jij werkt dus niet met lineaaltjes en geodriehoekjes?quote:Op maandag 6 april 2009 15:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Hey, we hebben het over 'gemiddeld' hè...
Wat mij betreft gaan we hem snel testen!quote:Op maandag 6 april 2009 15:12 schreef pberends het volgende:
Oh laten we eens zien of de weerstand op 227 werkt ;').
Hey ik ben het volledig met je eens maar toch de man heeft genoeg centen binnen gekregen ( ik denk zelf mede door de internet bubble en de periode 2003-2007 maar toch. Het feit dat hij altijd beetje dubieus over komt ( bij mij iig. hij is vaak altijd 1 dag te laat) is wel een groot minpunt.quote:Op maandag 6 april 2009 15:11 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Royce Tostrams is nu op RTLZ...
Zucht...
Goed plan!quote:Op maandag 6 april 2009 15:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik teken ervoor om met een -0.5 tot -1.0% te sluiten dan gooi ik mezelf mooi 25% short.
Nope...2 dingen waar ik mee werk:quote:Op maandag 6 april 2009 15:13 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Jij werkt dus niet met lineaaltjes en geodriehoekjes?
Ik herkende zijn naam (en da's een hele prestatie) en heb ff teruggekeken in het vorige topic. Pagina 5.quote:Op maandag 6 april 2009 15:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hey ik ben het volledig met je eens maar toch de man heeft genoeg centen binnen gekregen ( ik denk zelf mede door de internet bubble en de periode 2003-2007 maar toch. Het feit dat hij altijd beetje dubieus over komt ( bij mij iig. hij is vaak altijd 1 dag te laat) is wel een groot minpunt.
Netjes.quote:Op maandag 6 april 2009 15:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Nope...2 dingen waar ik mee werk:
- Aandelen voor de lange termijn (en daarmee ben ik sinds vandaag helemaal los). Dus ik wacht tot het weer een stukje gezakt is voordat ik daarmee bezig ga.
- Daghandel voor 'erbij'. En dan voornamelijk sprintertjes, waar ik kleinere bedrag in investeer.
Maar omdat die sprinters gratis zijn, heb ik voor mezelf een soort klik-achtig systeem...Bij meer dan 10% winst, direct cashen...en daarna eventueel weer instappen.
Gaat goed tot nu toe!
En jij? hoe doe jij het, wat is jouw systeem?
Als je het momentum een beetje goed timed, kun je leuke winsten halen met die sprinters. Zeker als je een dagje de tijd hebt. Voor het einde van de dag die posities sluiten, en dan kun je met een normaal gevoel de volgende dag gewoon aan het werk gaan met je normale job.quote:Op maandag 6 april 2009 15:17 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Netjes.
Nog niet, wacht op Alex voor mn rekening. Zodra die binnen is, enkel met speelgoedgeld. Paar tientjes per maand.
Het scheelt dat het bij mij tientjes werk wordtquote:Op maandag 6 april 2009 15:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je het momentum een beetje goed timed, kun je leuke winsten halen met die sprinters. Zeker als je een dagje de tijd hebt. Voor het einde van de dag die posities sluiten, en dan kun je met een normaal gevoel de volgende dag gewoon aan het werk gaan met je normale job.
Maar verlies kan ook hard gaan!
Gaat toch om percentages! Voor een sprinter (die gratis zijn tot 1 mei...) heb je toch geen kosten voor aan- en verkoop.quote:Op maandag 6 april 2009 15:24 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Het scheelt dat het bij mij tientjes werk wordtDe verliezen kunnen nooit groot worden.
Hoe groot acht je de kans dat de termijn opnieuw verlengd gaat worden?quote:Op maandag 6 april 2009 15:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat toch om percentages! Voor een sprinter (die gratis zijn tot 1 mei...) heb je toch geen kosten voor aan- en verkoop.
Iedere NL brooker heeft ze. Ze staan bij mij onder:quote:Op maandag 6 april 2009 15:27 schreef One_conundrum het volgende:
Die sprinters vind ik zeker niet bij de rabobank?
Denk groot. De Alex dude die mij heeft gebeld zinspeelde daar op...quote:Op maandag 6 april 2009 15:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hoe groot acht je de kans dat de termijn opnieuw verlengd gaat worden?
Vind ik moeilijk in te schatten. Het is al een paar keer verlengd idd. De tegenhanger zijn de Turbo's van de ABN. Als ik kijk naar het volume wat op de AEX verhandeld wordt tussen beiden, dan ontlopen ze elkaar niet veel.quote:Op maandag 6 april 2009 15:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hoe groot acht je de kans dat de termijn opnieuw verlengd gaat worden?
Das het voordeel rekeningen te hebben bij meerdere banken. Zo hebben wij er 2 bij binck, 1 bij alex en 1 bij rabo.quote:Op maandag 6 april 2009 15:31 schreef One_conundrum het volgende:
bij special products heeft de rabo
warrants
reverse convertibles
preferente aandelen
turbo's
volgens mij is het enige 'inwendige' verschil de aanpassing van de stoploss. Die wordt bij de turbo midden in de maand bijgesteld terwijl dat bij de sprinter in het begin wordt gedaan.quote:Op maandag 6 april 2009 15:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind ik moeilijk in te schatten. Het is al een paar keer verlengd idd. De tegenhanger zijn de Turbo's van de ABN. Als ik kijk naar het volume wat op de AEX verhandeld wordt tussen beiden, dan ontlopen ze elkaar niet veel.
Maar als de sprinters even duur worden als de turbo's dan zie ik het voordeel niet ... ze doen beiden ongeveer hetzelfde...
Dan zie ik zelf niet zozeer de toegevoegde waarde waarom hier 2 speciale losstaande produkt-ranges voor bedacht zijn...quote:Op maandag 6 april 2009 15:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
volgens mij is het enige 'inwendige' verschil de aanpassing van de stoploss. Die wordt bij de turbo midden in de maand bijgesteld terwijl dat bij de sprinter in het begin wordt gedaan.
Die mogelijkheden zijn er niet. Begonnen met de rabo rekening, daarna overgestapt op binck, toen er nog een rekening bij gepakt en toen over op alex. Rabo is puur alleen gebruikt voor aandelen ten tijde van 2003-2007. Rabo is relatief traag, en ik weet niet of je elke keer dat IRIS rabo beleggers 'krantje' doorleest. Daar wordt je ook niet bepaald wijzer van. Rabobank heeft toch turbo's, opties, aandelen, beleggingsfondsen, trackers en obligaties ?quote:Op maandag 6 april 2009 15:34 schreef One_conundrum het volgende:
vertel es wat meer over de mogelijkheden bij rabobank dan
En dan ook nog diverse speedersquote:Op maandag 6 april 2009 15:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan zie ik zelf niet zozeer de toegevoegde waarde waarom hier 2 speciale losstaande produkt-ranges voor bedacht zijn...
In het echt nu dus ook.quote:Op maandag 6 april 2009 15:02 schreef Lemans24 het volgende:
Alle vrouwen opgelet:
De S&P raakt net de 830. Een belangrijk moment.
de futures welteverstaan
Ja! En heb je er wat mee gedaan?quote:
Speeders zijn sowieso al een verhaal apart. Een bank die met speciale 'derivaten' op de markt komt zoals de Quanto en de BEST speeder om te concurreren met de turbo's destijds. Jammer genoeg voor hun zit er nul volume in op de aex best speeders na. Het grootste verschil tussen die en de sprinters/turbo is dat de bij de speeder financieringsniveau en stoploss exact hetzelfde zijn.quote:
correct.quote:Op maandag 6 april 2009 15:53 schreef Sloggi het volgende:
Bij een Arcelor Mittel Sprinter short 24,60 staat de 24,60 voor het stoploss-niveau denk ik? Dus als het aandeel 24,60 bereikt wordt de sprinter automatisch verkocht (dan 'ploft' de sprinter) toch?
Nee. Als hij zijn stop loss niveau bereikt, wordt ie Bestens verkocht.quote:Op maandag 6 april 2009 15:54 schreef Oizno het volgende:
Als een sprinter ploft ben je je gehele inleg kwijt?
Hoeveel krijg je dan eigenlijk terug?quote:Op maandag 6 april 2009 15:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Als hij zijn stop loss niveau bereikt, wordt ie Bestens verkocht.
Dat is een berekening, kun je hier nalezen:quote:
die kant gaat het wel op...hoezo ben je er zo zeker van dat we morgen verder dalen?quote:Op maandag 6 april 2009 15:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik teken ervoor om met een -0.5 tot -1.0% te sluiten dan gooi ik mezelf mooi 25% short.
Bedanktquote:Op maandag 6 april 2009 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is een berekening, kun je hier nalezen:
http://www.ingsprinters.nl/download/SprinterBrochure.pdf
Hij werkt op het Ministerie van Financiën of bij ING.quote:Op maandag 6 april 2009 16:02 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
die kant gaat het wel op...hoezo ben je er zo zeker van dat we morgen verder dalen?
En Roland maar beweren dat de verliezen op WS "niet dramatisch" zijn. >1% koersbeweging voor een beurs lijkt me redelijk volatiel. Laat staan als je boven de 2% beweging komt.quote:Op maandag 6 april 2009 16:07 schreef lammegiraf het volgende:
we gaan weer richting groen....AEX is vandaag erger dan een wilde oceaan!
Er is fundamenteel en technisch ruimte voor een 'kleine' verdere daling. Dat hebben we alleen vaker gehoord,quote:Op maandag 6 april 2009 16:02 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
die kant gaat het wel op...hoezo ben je er zo zeker van dat we morgen verder dalen?
vandaag zijn we intraday 8 punten gedaald, kun je wel als een soort correctie zien, natuurlijk.quote:Op maandag 6 april 2009 16:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Er is fundamenteel en technisch ruimte voor een 'kleine' verdere daling. Dat hebben we alleen vaker gehoord,. Vorige week zat ik er naast, toen heb ik even 3 dagen niks gedaan. Zie alleen al dat we een aantal dagen geen correctie hebben gehad.
Klopt, maar we zijn hebben een flinke stijging achter de rug. En als je naar al die waardeloze prut indicatoren die je nooit moet gebruiken, kijkt zoals de RSI/MFI tekent daar een trendlijn bij kom je al snel uit bij dat we een 'correctie' mogen verwachten. De langzame stochast geeft een zijwaarts patroon aan overigens.quote:Op maandag 6 april 2009 16:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
vandaag zijn we intraday 8 punten gedaald, kun je wel als een soort correctie zien, natuurlijk.
amenquote:Op maandag 6 april 2009 16:32 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
en ik verlaat u op de daylow van 227.63...
Die Geithner weet ook niet wat hij wil he.quote:"When markets have a good overbought reading, it historically is followed more by a consolidation or limited pullback," said Mary Ann Bartels, technical market analyst at Merrill Lynch. "The consensus view is for the S&P 500 to correct part of this rally and test possibly 750-740. Consensus is often wrong, so the 'pain trade' is likely for a more modest correction or side-ways trading that eventually launches the market to new recovery highs."
Market watchers say financial worries are weighing on stocks after some worrisome comments by U.S. Treasury Secretary Timothy Geithner in an interview on CBS's "Face the Nation" on Sunday.
"When in the future -- or I would say if in the future -- banks need exceptional assistance in order to get through this, then we'll make sure that assistance comes with conditions, not just to protect the taxpayer, but to make sure this is the kind of restructuring necessary for them to emerge stronger."
Te laat...quote:Op maandag 6 april 2009 17:01 schreef UncleSam het volgende:
Zo gaat nu wel hard allemaal.
Kom op Ahold ietsje lager, dan schaf ik je aan.
Het gaat me eigenlijk ietwat te hard naar beneden. Als ik ze koop wil ik me eigenlijk indekken via opties of andere mogelijkheden. Maar ik denk wel dat ik het ga doen, maar dan niet 25% maar eerder 3/4% wat nog groot genoeg is.quote:Op maandag 6 april 2009 16:40 schreef Lemans24 het volgende:
Damn, Ahold gaat gewoon even naar het laagste intraday niveau sinds 24 oktober 2008!
En dat voor het meest populaire aandeel met vrijwel alleen maar buy-adviezen.
Nu het herstel dan maar.
Hm, ga je nog AEX-shorts aanschaffen, Sitting_Elfling?
jawel hoor, gewoon goed PR gelul.quote:Op maandag 6 april 2009 17:04 schreef pberends het volgende:
http://www.economicnews.ca/cepnews/wire/article/278168
[..]
Die Geithner weet ook niet wat hij wil he.
Er dachten kennelijk meer mensen om Ahold te kopen...aandeel is weer wat omhoog geschoten.quote:Op maandag 6 april 2009 17:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het gaat me eigenlijk ietwat te hard naar beneden. Als ik ze koop wil ik me eigenlijk indekken via opties of andere mogelijkheden. Maar ik denk wel dat ik het ga doen, maar dan niet 25% maar eerder 3/4% wat nog groot genoeg is.
Heb gedurende de hele dag SS gekocht en verkocht (klicken zeg maar...). Niet de max. winst genomen, maar zit toch op zo'n 25% van het ingelegde bedrag. Zelf zou ik pas verkopen bij meer dan 1%...quote:Op maandag 6 april 2009 17:23 schreef sitting_elfling het volgende:
ha, wat ben ik ook een schijterd. Ik zit erg vrij lichtjes short voor morgen. Kijken of we morgen wat meer cahones kunnen tonen.
edit.;
hmm, of ik moet hem er nu direct met dit kleine 1% winst er uit gooien.
http://online.wsj.com/article/BT-CO-20090406-707995.htmlquote:UPDATE: Bank Losses To Exceed Great Depression -Calyon's Mayo
APRIL 6, 2009, 10:55 A.M. ET
NEW YORK (Dow Jones)--Recent actions by the U.S. government to support the banking sector won't stop loan loss levels from exceeding those reached during the Great Depression, banking analyst Mike Mayo of Calyon Securities said Monday.
Mayo, a long-time bear on the banking sector who recently left Deustche Bank, started Calyon's coverage of the U.S. banking sector with an "underweight" rating, indicating investors should minimize exposure in their portfolio.
Though the comments in Monday's report largely reiterate those made in a report Mayo released March 11 while still at Deutsche Bank, they underscore the lingering concerns among investors about the prospects for stabilization in the financial sector. Shares of banks have gained in recent weeks owing to the government intervention, hopes for improved earnings reports and thawing in credit markets, but uncertainty about the health of banks remains high.
Shares of banking sector stocks were leading the decliners in the S&P 500 index Monday morning. Shares of all 11 banks Mayo mentioned in his report were down by more than 3% each in early trading.
Mayo put "underweight" ratings on Bank of America Corp. (BAC), Citigroup Inc. (C) , JPMorgan Chase & Co. (JPM), Comerica Inc. (CMA), PNC Financial Services Group Inc. (PNC) and Wells Fargo & Co. (WFC). He assigned more- bearish "sell" ratings on BB&T Corp. (BBT), SunTrust Banks Inc. (STI), U.S. Bancorp (USB), Fifth Third Bancorp (FITB) and KeyCorp (KEY).
In recent trading, SunTrust shares were posting the biggest declines among those mentioned in the report, down 8.9% at $12.60. Bank of America shares were down 2.2% at $7.43, after falling as low as $7.14 earlier. Citigroup was down 3.5% at $2.75.
Mayo said loan losses for U.S. banks will likely increase to 3.5% from 2% by the end of 2010, due to ongoing problems in mortgage loans and increasing deterioration in credit cards and consumer, construction, commercial real estate and industrial loans. Under a stress scenario, loan losses could reach as high as 5.5%, Mayo said, compared with the 3.4% loss rate reached in 1934.
Loans Not Marked Down Enough
Mayo titled his report "Seven Deadly Sins of Banking," and listed them as "greedy loan growth, a gluttony of real estate, lust for high yields, sloth-like risk management, pride of low capital, envy of exotic fees, and anger of regulators."
He said that the government won't be able to quickly resolve problem loans, which he said had only been marked by the banks that hold them to 98 cents on the dollar.
Furthermore, government efforts to support banks are a "Catch-22," he said, since being leinent with banks that have made mistakes will leave toxic assets on their balance sheets, while being tough on banks after the government stress tests are released in late April would force many of them to raise more dilutive equity capital, which would then hurt banking and lending activity.
"Thus, the industry may transition from the financial crisis (late stages of capital market write-downs) only to have more severe consequences of the economic crisis (loan losses)," Mayo wrote.
The report was Mayo's first since leaving the research department of Deutsche Bank AG (DB) for Calyon Securities USA Inc., an affiliate of the Asia Pacific-area research firm CLSA.
Also Monday, an analyst at BMO Capital Markets told clients in a research report that last month's rally in bank shares was unsustainable. Bank shares in the S&P 500 have rallied about 50% since the second week in March, when positive comments about profitability during January and February by Citigroup CEO Vikram Pandit and other bank CEOs set off a rally that was extended by further government actions to support banks.
Like Mayo, BMO Capital analyst Peter Winter said he was concerned by increasing deterioration in commercial real estate and commercial and industrial loans. Banks' capital reserves are inadequate given the rapid acceleration in problem assets and delinquent payments, he said.
quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX maakt cruciale draai
06-04-2009 18:06:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is maandag met verlies gesloten na aanvankelijk nog een plus te hebben laten zien. De trend ondervond steun van de winst van Wall Street van vrijdag en de winst van de Nikkei-225 van maandag, maar de Amerikaanse futures draaiden maandag in de min. Verschillende marktvorsers geloven niet dat de AEX deze week zijn stijgende trend zal hervatten. De handelsweek is kort en aanstaand weekend is het Pasen zo is het idee.
De AEX-index sloot maandag 0,8% lager op 228,85 bij een hoogste notering op 235,96 punten. De Midkap won 0,5% op 316,35 punten en de Smallcap eindigde 0,2% hoger op 325,68 punten.
Wall Street noteerde bij het slot van de handel in Amsterdam lager. De Dow Jones Industrial Average verloor rond 17.35 uur 1,3%.
Handelaar Cees Smit van Today's Beheer kijkt maandag terug op een handelsdag waarin zich een stevige draai in het sentiment voltrok. "Maandagmorgen negeerde de markt nog het wat mij betreft weinig positieve bericht van de Financial Times dat de Duitse overheid over wil gaan tot nationalisatie van Hypo Real Estate. In Duitsland is een wet aangenomen die dit mogelijk maakt. Echter, de sterk teruggelopen detailhandelsverkopen in de eurozone en de waarneming van Morgan Stanley dat de zogeheten bear market nog niet over zijn, drukten het sentiment", aldus Smit.
Hij wijst verder op de aanwijzing in The Wall Street Journal dat Sun en IBM de fusie-onderhandelingen zouden willen afbreken. "Ook dat had nog geen zichtbare invloed op de AEX, maar toen Wall Street op die indicaties lager opende en bleek dat dit wel degelijk effect heeft ontstond een draai in de trend", aldus Smit.
Het gegeven dat de omzetten maandag matig waren en er slechts een geringe verwachting is dat er binnen afzienbare tijd goed nieuws naar buiten komt, sterkt Smit in de visie dat de draai van maandag het begin kan zijn van een langere daling die in elk geval na maandag niet stokt.
"Ik verwacht op basis van wat we maandag hebben gezien, dat de AEX afscheid neemt van de recente rally. De focus zal nu komen te liggen op de cijfers van de banken over het eerste kwartaal. We hoorden in het nabije verleden immers de nodige positieve geluiden en die zullen bevestigd moeten worden. Daar moet tenslotte het herstel vandaan komen. Ik denk dat de risico's hier nog steeds aan de onderkant liggen", aldus Smit.
Smit verwacht derhalve dat de AEX de komende tijd verder wegzakt. Voor dinsdag acht hij de kans op een lagere opening van de AEX reeel, tenzij New York in de loop van de sessie sterk bijdraait.
De macro-economische agenda voor de VS bevat dinsdag de notulen van de laatste vergadering van de Federal Reserve. Die verslagen komen om 20.00 uur naar buiten.
Om 21.00 uur komt het Amerikaanse consumentenkrediet over februari naar buiten. Dat is naar verwachting met $2,9 miljard gedaald tegen een afname met $1,76 miljard een maand eerder.
Staatsobligaties sloten maandag hoger.
De euro noteerde maandag rond tegen $1,3549 maandag rond 08.30 uur.
Wat is er met olie aan de hand dan?quote:Op maandag 6 april 2009 18:42 schreef edwinh het volgende:
wat is er met olie aan de hand of gewoon sentiment
Joh, de beurs gaat omlaag, olie gaan omlaag. What else is new?quote:
Moet eerst terug richting $44, daarna weer up.quote:
Meredithquote:Wall Street diept verliezen uit door bankzorgen
06-04-2009 19:45:42
Brussel (tijd) - De Amerikaanse beurzen staan maandag halfweg de sessie nog dieper in de rode cijfers dan bij aanvang. Bankwaarden worden verkocht nu het recente optimisme over de sector volgens een aantal analisten voorbarig was. Berichten over het afspringen van de overname van Sun Microsystems door IBM weegt op de technologiewaarden.
Omstreeks 19.30 uur noteert de Dow 1,8 procent lager op 7.877,17 punten, de S&P500 geeft 2,1 procent prijs op 825,05 punten. Technologiebeurs Nasdaq gaat dieper in het rood met een verlies van 2,2 procent.
Beleggers zijn nerveus in afwachting van de officiele aftrap van het, vermoedelijk sombere, resultatenseizoen dinsdag. Dan komt de aluminiumgigant Alcoa nabeurs als eerste met cijfers over het eerste kwartaal. Na het beursoptimisme van de laatste weken worden de eerstekwartaalcijfers gezien als de lakmoesproef voor een duurzaam beursherstel. Alcoa geeft 6,1 procent prijs op 7,66 dollar.
Bankwaarden krijgen er eveneens van langs nadat analist Mike Mayo van Calyon Securities, een onderdeel van Credit Lyonnais Securities Asia, een negatief rapport over de sector schreef. Mayo (ex-Deutsche Bank) verwacht dat de banksector nog kredietverliezen zal moeten boeken die de niveau's van de 'Grote Depressie' zullen overstijgen. Nieuwe overheidsingrepen om de sector te ondersteunen zullen volgens Mayo niet het verwachte effect hebben, in het bijzonder omdat de kredietportefeuille's van de banken nog steeds aan 98 procent van hun nominale waarde in de boeken staan.
Ook Meredith Whitney zei in een interview met Forbes dat de banksector nog verdere afwaarderingen zal moeten doorvoeren op de hypotheekgerelateerde activa, nu de vastgoedprijzen hun daling verderzetten. Bovendien kampt de VS met nooit geziene werkloosheidscijfers, wat volgens Whitney niet in de vooruitzichten van de kredietverstrekkers is geïmplementeerd. Whitney verwierf faam door als een van de eerste te wijzen op de grote risico's die Citigroup liep op de aan de Amerikaanse vastgoedmarkt verbonden rommelkredieten. Citigroup gaat 4,6 procent lager, Bank of America noteert 2,5 procent lager, JPMorganChase geeft 4,9 procent prijs.
In de technologiesector keldert Sun Microsystems met 24,3 procent tot 6,44 dollar. Volgens berichten in The Wall Street Journal zou de netwerkspecialist een miljardenovernamebod van IBM (-1,7% op 100,44 dollar) hebben afgewezen. IBM zou 7 miljard dollar of circa 9,4 dollar per aandeel willen bieden voor Sun. Volgens de krant is de raad van bestuur van Sun verdeeld over de deal. Een fractie onder leiding van voorzitter en mede-oprichter Scott McNealy is tegen de inlijving door IBM, terwijl een tweede groep, aangevoerd door CEO Jonathan Schwartz, er voor is.
Ook Cisco Systems weegt op de technologiesector. Het aandeel verliest (-4,4% op 17,36 dollar) fors nadat Goldman Sachs het advies verlaagde van 'buy' naar 'neutral' nu het koersdoel van 18 dollar werd bereikt. Analisten blijven positief over de lange termijn van het bedrijf, maar denken dat de groeiverwachtingen grotendeels ingecalculeerd worden door de markt.
Een opvallende stijger is het casinoconcern MGM Mirage (+34% op 6,23 dollar). De casinoreus, in handen van miljardair Kirk Kerkorian, heeft volgens The Wall Street Journal zakenbank Morgan Stanley ingehuurd om zich te buigen over de mogelijke verkoop van twee winstgevende vestigingen. De opbrengst van de eventuele verkoop moet de zware financiële druk op MGM Mirage verlichten.
quote:Het ergste lijkt voor de wereldeconomie achter de rug,
Raap me opquote:Van Lamoen meent wel dat het ergste voor de financiële sector achter de rug.
vond dit stukje erger:quote:Op maandag 6 april 2009 21:39 schreef pberends het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)et_vasthouden__.html
[..]
[..]
Raap me op![]()
.
sinds wanneer heeft boekhouden iets met de waardering van bedrijven te maken, heer Van Lamoen? What the hell heeft FASB dit en IFRS dat te maken met actuele bedrijfsvoering en cash flows?quote:Zij zijn al sinds het vierde kwartaal van 2007 met afschrijvingen begonnen. Bovendien worden binnenkort de boekhoudregels veranderd, waardoor de financiële instellingen op hun balans minder hoeven af te waarderen."
Denk dat iemand daar per ongeluk een kop koffie op de 'BUY' knop gezet heeft.quote:Op maandag 6 april 2009 21:55 schreef edwinh het volgende:
het ppt komt binnen check die candlesticks ineens
njah een -0.5% is beter dan dat ze gelukt was om het vlot te trekken.quote:Op maandag 6 april 2009 22:01 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Denk dat iemand daar per ongeluk een kop koffie op de 'BUY' knop gezet heeft.
Sja, op het einde klom alles weer een beetje geniepig omhoog om de schade voor morgen te beperken.quote:Op maandag 6 april 2009 22:05 schreef edwinh het volgende:
[..]
njah een -0.5% is beter dan dat ze gelukt was om het vlot te trekken.
Het valt ook gewoon echt op, hè.quote:Op maandag 6 april 2009 22:13 schreef pberends het volgende:
2e PPT actie in lange tijd. Afgelopen vrijdag zag je ook een enorme spike op het eind, in de laatste kwartier van de handel opeens. Totaal onbegrijpelijk. Hiervoor heeft de PPT zich erg lang koest gehouden. Nu heeft de PPT weer ingegrepen het laatste stukje. Opmerkelijk.
quote:FED-topman ziet paniek afnemen
06-04-2009 21:30:56
Brussel (tijd) - 'De paniek op de financiele markten die geleid heeft tot een van de grootste naoorlogse recessies is aan het afzwakken.' Dat is de mening van Kevin Warsh, topman van de Federal Reserve op een bijeenkomst voor institutionele investeerders. 'De economische groei kan evenwel nog een tijd onder het normaal niveau blijven', klinkt het aan de vooravond van een nieuw resultatenseizoen.
Volgens Warsh ziet het ernaar uit dat de economische activiteit nog fel zal afnemen in het eerste kwartaal, 'wat de huidige groeivertraging tot een van de meest strenge naoorlogse recessies zal maken.' Warsh zegt dat hij 'zich beslist ongemakkelijk zou voelen indien hij een scherpe hervatting van de groei zou voorspellen in de komende kwartalen'. Dinsdag trapt Alcoa het resultatenseizoen opnieuw af. De aluminiumgigant komt als eerste blue-chip met cijfers over het eerste kwartaal.
Warsh staat niet alleen met zijn stelling. Eveneens maandag verklaarde superbelegger George Soros in een interview aan persagentschap Reuters dat de VS voor een langdurige groeivertraging staat en dit jaar niet meer zal herstellen. Een herstel van de wereldeconomie is volgens Soros mogelijk vanaf 2010, maar een precies tijdstip hangt af van de diepte van de recessie. China zal het herstel leiden, aldus Soros.
Maandag kregen de bankwaarden het zwaar te verduren op zowel de Europese als de Amerikaanse beurzen. Sombere analistenrapporten voedden de twijfel als zou het ergste leed in de banksector nog niet geleden zijn. 'Het bankensysteem is de facto failliet', meent ook Soros, die in de stresstests die de regering Obama wil doorvoeren een voorloper ziet van een meer succesvolle herkapitalisatie. Hij waarschuwt er wel voor dat een versoepeling van de IFRS-regels mogelijk kan leiden tot het in stand houden van 'zombiebanken'.
Ik ben het daar wel mee eens hoor.quote:
Ik volg Faber hierin: laat de instellingen failliet gaan; de overheid garandeert alleen spaartegoeden en polissen. Laat de aandeel- en obligatieshouders besluiten wat zij met de rommel willen doen.quote:Op maandag 6 april 2009 22:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben het daar wel mee eens hoor.
Maar ik vraag me af wat er met de economie en de paniek in de handel gebeurt zou zijn (dus met Wallstreet en de AEX) als de in crisis verkerende banken gewoon failliet zouden zijn gegaan... Ik kan niet goed inschatten hoe groot die pijn zou zijn...maar het lijkt me wel een pijn waar geen asperine tegen helpt.
Wat vind jij er zelf van? Je bent zo ingelezen in deze materie.
Het zou zeker harder gaan, als je die strategie zou volgen. Harder naar beneden, maar ook harder in het herstel (en dat herstel daar ben ik een beetje bang voor in Nederland, dat we de pijn teveel uitsmeren en dus traag in het herstel gaan zijn).quote:Op maandag 6 april 2009 22:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik volg Faber hierin: laat de instellingen failliet gaan; de overheid garandeert alleen spaartegoeden en polissen. Laat de aandeel- en obligatieshouders besluiten wat zij met de rommel willen doen.
Misschien zou de recessie dan heviger worden, maar wel sneller overgaan en het financiële systeem weer gezond maken. En het is beter voor de belastingbetaler.
Wat Nederland wel of niet doet maakt weinig uit. Daarvoor zijn wij een te klein land. We zijn zo enorm afhankelijk van internationale handel.quote:Op maandag 6 april 2009 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zou zeker harder gaan, als je die strategie zou volgen. Harder naar beneden, maar ook harder in het herstel (en dat herstel daar ben ik een beetje bang voor in Nederland, dat we de pijn teveel uitsmeren en dus traag in het herstel gaan zijn).
Ik kan me alleen niet goed indenken hoe in paniek de bevolking zou raken. En hoe groot de olievlek zou zijn bij het falen van zo'n systeembank. Het gaat hier natuurlijk ook over pensioenen van mensen, over bedrijven die kredieten afgenomen hebben etc.
Ja, en hoe langer het duurt... zachte heelmeesters maken stinkende wonden.quote:Op maandag 6 april 2009 22:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat Nederland wel of niet doet maakt weinig uit. Daarvoor zijn wij een te klein land. We zijn zo enorm afhankelijk van internationale handel.
Wat je nu krijgt in de rest van de wereld is constant het uitstellen van het dieptepunt van de recessie. Hoe langer ze dat gaan doen hoe dieper de recessie uiteindelijk wordt (Depressie).
Bekijk ook:
Ik ben half februari in NY geweest, verbleef in Plaza hotel bij Newark airfield. Wat idd opvalt is het grote aantal spaanstaligen. Het klopt dat spaans eerder de spreektaal is dan engels, gelukkig spreek ik beiden. De crisis is veel ernstiger dan we hier beseffen. Lege bussen en airtrams. Onze hotelkamer was van $ 293 naar $63 per nacht afgeprijst. Er waren bijna geen mensen in het restaurant en de ober vertelde me dat de mensen die komen de goedkope menu's prefereren.quote:Op maandag 6 april 2009 22:33 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)doelen.avi_plain.xml
Gaarkeukens VS in de problemen.
Zeker lid van Faber's nieuwsbrief die analist.quote:VS VANDAAG: Wall Street begint handelsweek in de min
06-04-2009 22:22:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Wall Street is maandag lager gesloten, ondanks dat een deel van de verliezen tegen het einde van de handelsdag werd goedgemaakt. Vooral technologiefondsen en banken eindigden lager in de aanloop naar het seizoen van de eerstekwartaalcijfers.
De toonaangevende Dow Jones-index eindigde 0,52% lager op 7.975,85 punten. De breed samengestelde S&P 500 daalde 0,83% tot 835,48 punten, terwijl de technologiezware Nasdaq 0,93% afstond tot 1.606,71 punten.
Sommige beleggers vrezen dat bedrijfscijfers over het eerste kwartaal de recente kopers van industriele-, technologische- en grondstoffondsen zullen ontmoedigen.
Technologiefondsen belandden maandag in de min nadat de Wall Street Journal meldde dat gesprekken tussen computer- en servermaker IBM en Sun Microsystems over een overname van Sun op het punt staan te worden afgebroken. Sun kelderde 22,7%.
Ook in de bankensector werden verliezen geleden. Volgens een analist is de Amerikaanse regering er niet in geslaagd de bankensector te stabiliseren, ondanks zes maanden van enorme stimuleringsmaatregelen. Citigroup verloor 4,6%.
"Met de banken in een vervallen staat, zal de economie - evenals de bedrijfsresultaten - verder wegzakken. De terugval in de consumentenvraag is ruim meer dan de aangekondigde stimuleringen van de overheid", zegt een analist.
Een andere analist is minder somber: "De markt heeft bijna zonder onderbreking 25% gewonnen. Zo lang de S&P 500 boven de 750 punten blijft, kan de markt tot de zomer naar boven blijven kijken."
De macro-economische agenda was maandag leeg. Voor dinsdag staat om 21.00 uur het consumentenkrediet over februari geprogrammeerd. Economen verwachten gemiddeld een afname van $1 miljard.
Tja, helaas zijn er in de VS veel te veel restaurantjes, taxichauffeurs, advocaten en bankiers. Dat is geen basis voor een viable economy. Een gezonde economie is gebaseerd rondom een goede productiebasis.quote:Op maandag 6 april 2009 22:48 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Ik ben half februari in NY geweest, verbleef in Plaza hotel bij Newark airfield. Wat idd opvalt is het grote aantal spaanstaligen. Het klopt dat spaans eerder de spreektaal is dan engels, gelukkig spreek ik beiden. De crisis is veel ernstiger dan we hier beseffen. Lege bussen en airtrams. Onze hotelkamer was van $ 293 naar $63 per nacht afgeprijst. Er waren bijna geen mensen in het restaurant en de ober vertelde me dat de mensen die komen de goedkope menu's prefereren.
De sterke en al eerder verwachtte daling zet netjes en krachtig doorquote:
dan ben ik wel nieuwsgierig wat je van Nederland vindt. Nederland is namelijk vooral finaniele dienstverlening en handel. Bedrijven die nog wel iets met productie te maken hebben, hebben in Nederland vaak alleen een zetel (uitzonderingen zoals ASLM daargelaten)quote:Op maandag 6 april 2009 22:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Tja, helaas zijn er in de VS veel te veel restaurantjes, taxichauffeurs, advocaten en bankiers. Dat is geen basis voor een viable economy. Een gezonde economie is gebaseerd rondom een goede productiebasis.
Ja hoor, weer de overheidquote:Vooruitblik Euronext Brussel dinsdag 7 april
07-04-2009 07:46:46
Brussel (tijd) - Een vijfde opeenvolgende winstsessie werd de Amerikaanse belegger niet gegund. Ondanks een late remonte, geraakte Wall Street maandag niet uit de rode cijfers. Het late herstel was te danken aan de begrotingsplannen van defensieminister Robert Gates. Onder meer Lockheed Martin en Northrop Grumman konden profiteren. De banksector had te leiden onder doemrapporten over de gezondheid van de sector.
Beleggers handelden nerveus in afwachting van de officiele aftrap van het, vermoedelijk sombere, resultatenseizoen dinsdag. Dan komt de aluminiumgigant Alcoa nabeurs als eerste met cijfers over het eerste kwartaal. Na het beursoptimisme van de laatste weken worden de eerstekwartaalcijfers gezien als de lakmoesproef voor een duurzaam beursherstel.
De Europese beurzen zijn maandag eensgezind in het rood gesloten. Beleggers beslisten winst te nemen op sectoren die de voorbije maand fors gestegen waren, zoals de grondstoffen- en de financiële sector. Enkele analisten deden hun duit in het zakje door te waarschuwen voor overdreven beursenthousiasme in het licht van de zieke economie.
Euronext Brussel is er maandag net zomin in geslaagd de dag met winst af te sluiten. De Bel20-index was de dag nochtans veelbelovend begonnen. Maar net als op de andere Europese markten sijpelde bij veel beleggers de twijfel naar binnen na een reeks sombere analistenrapporten.
Dat de beurzen even wat gas terugnemen hoeft niet te verbazen. De voorbije vier weken waren de Europese indexen met ongeveer 20 procent de hoogte ingegaan na een reeks hoopvolle macro-economische cijfers en een verdere remonte van de bankwaarden.
Maar in de loop van de dag waren er plots weer geluiden te horen die beleggers aan het twijfelen zetten. Zo waarschuwden analisten van Morgan Stanley ervoor dat de berenmarkt nog niet ten einde is en merkte ook Calyon-analist Mike Mayo dat de recente overheidsinspanningen voor de banksector misschien niet het verhoopte effect zullen hebben.
STEMMING
WALL STREET: De Dow sloot 0,5 procent lager op 7.975,85 punten, de S&P500 gaf 0,8 procent prijs op 835,48 punten. Nasdaq ging dieper in het rood met een verlies van 0,9 procent. Halfweg de sessie liepen de verliezen nog op tot ruim 2 procent.
EUROPA: De DJStoxx50 sloot 0,8 procent lager op 1.881,51 punten. Onder de belangrijke nationale beurzen liepen de verliezen op tot 1 procent in Parijs.
EURONEXT BRUSSEL: Terwijl de meeste Europese beurzen ruim 1 procent lager gingen, wist de Bel20 de schade gisteren zelfs te beperken tot 0,5 procent op 1.800,15 punten.
BEDRIJVEN
Volgende bedrijven kwamen maandag nabeurs met nieuws of staan dinsdag in de belangstelling:
GIMV
- De investeringsmaatschappij Gimv heeft een optie verworven op een deel van de aandelen van Demonstrate, een Brussels bedrijf actief in experience marketing. Daarmee engageert Gimv zich verder in de marketingdienstensector, na de instap in het Vilvoordse Bananas vorige week. Dat laat Gimv maandag nabeurs weten zonder financiele details vrij te geven.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dan ben ik wel nieuwsgierig wat je van Nederland vindt. Nederland is namelijk vooral finaniele dienstverlening en handel. Bedrijven die nog wel iets met productie te maken hebben, hebben in Nederland vaak alleen een zetel (uitzonderingen zoals ASLM daargelaten)
We zullen zien waar we eindigen. Futs zijn iig verdeeld.quote:Op dinsdag 7 april 2009 08:51 schreef lammegiraf het volgende:
hmm...toch weer flink groen straks....zo begonnen we gisteren natuurlijk ook he
KLM dus naar benedenquote:Air France-KLM passagiersvervoer maart daalt 9,4%
07-04-2009 08:44:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM heeft in maart 2009 het passagiersvervoer met 9,4% zien dalen ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder, bij een afname van de capaciteit met 2,9%. Dat heeft de luchtvaartmaatschappij dinsdag bekendgemaakt.
In het passagiersvervoer werd een bezettingsgraad gerealiseerd van 75,5%. Daarmee daalde de bezettingsgraad met 5,5 procentpunten in vergelijking tot een jaar eerder.
Air France-KLM vervoerde in maart 5,6 miljoen passagiers, 9,8% minder dan in dezelfde periode een jaar eerder.
knip
....
Overigens is er om 11:00 een presentatie van de banken. Die komen met een plan om een nieuwe crisis te voorkomen.quote:Superbelegger George Soros heeft weinig vertrouwen in het Amerikaanse bancaire systeem. Ook de rol van de dollar ziet hij afnemen.
Insolvabel
De belegger sprak in het interview met persbureau Reuters over de gezondheid van de Amerikaanse banken. Volgens hem is het bancaire systeem in de VS in zijn geheel insolvabel. Dit betekent dat de banken niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Soros verwacht wel dat de Amerikaanse overheid nieuw kapitaal in de banken zal steken.
'Dollar niet meer dominant'
Verder zei hij dat de VS uiteindelijk de dominante positie van de dollar als reservemunt van de wereld los zullen moeten laten. Hij steunt daarmee China dat onlangs al voorstelde de dollar te vervangen door een mandje van munten.
'Juiste stapppen'
Het economisch herstel zal in het Westen tot 2010 op zich laten wachten. Als de wereldeconomie eenmaal begint te verbeteren, zal China de kar trekken. Dat voorspelde de bekende superbelegger George Soros maandag. Soros prees overheden wereldwijd. Volgens hem zetten beleidsmakers de juiste stappen om structurele problemen in het financiële systeem en de economie te verhelpen. 'Het systeem was fundamenteel zwak en we kunnen niet terug naar waar we vandaan komen.'
waarom denk je dat we gaan dalen?quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:30 schreef Oizno het volgende:
Zo, heb net maar wat SS238 ingeslagen. Ben benieuwd.
Ik koop ook geen shorts, maar ik acht de kans op een daling wel veel groter dan op een stijging. Mensen bouwen hun positie af voor het Paasweekend (4 dagen geen handel!)quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:40 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
waarom denk je dat we gaan dalen?
Ik heb er ook nog een partijtje met winst staan maar moet zeggen dat ik nu niet zou gaan bijkopen. Volgens mij is de kans dat we gaan stijgen minstens zo groot als dat we gaan dalen.
Kun je mij misschien aangeven waar jij die futures bekijkt? (waar het ook voor mij toegankelijk is) En naar welke cijfers je dan exact kijkt? Ik begrijp dus dat als futures in rood staan dat het waarschijnlijk is dat de beurs ook omlaag gaat, klopt dat?quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:47 schreef sitting_elfling het volgende:
hmm, op het moment dat we echt groene futs gaan krijgen gaan de SS er uit.
das nu zo'n beetje?quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:47 schreef sitting_elfling het volgende:
hmm, op het moment dat we echt groene futs gaan krijgen gaan de SS er uit.
dan verwacht ik voor vandaag weinig beweging....quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:03 schreef Lemans24 het volgende:
Alcoa = Nabeurs
Live S&P futures = http://www.forexpf.ru/chart/
828,25
de mooiere java-grafiek lijkt het niet te doen vandaag.
De futures knallen inmiddels naar beneden, met nu net boven de 826.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:13 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
dan verwacht ik voor vandaag weinig beweging....
Als het zo een beetje rond het 0 punt blijft schommelen hou ik shorts denk ik vast aangezien ik me niet kan voorstellen dat die cijfers van Alcoa gaan meevallen. Die yanks zijn natuurlijk wel vaag genoeg om bar slechte cijfers positief op te vatten en dan morgen naar +5 te knallen!
enig idee op basis waarvan?quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De futures knallen inmiddels naar beneden, met nu net boven de 826.
Kheb eerlijk gezegd het idee dat de volumes van gisteren nou niet echt laag te noemen waren.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
afbouwen van posities, denk ik. We hebben nog maar drie (rustige) dagen te handelen.
Link voor de livestreamquote:Op dinsdag 7 april 2009 09:11 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Soros: bancaire systeem VS insolvabel
[..]
Overigens is er om 11:00 een presentatie van de banken. Die komen met een plan om een nieuwe crisis te voorkomen.
De perconferentie begint zodadelijk. Ben benieuwd naar de reactie op de beurs.quote:
ha, klopt. Ik heb 'slechts' 23% winst op de 238 maar daar ben ik ook al wel tevreden meequote:Op dinsdag 7 april 2009 10:57 schreef lammegiraf het volgende:
en dan te bedenken dat de SS238 gisteren op knallen stond. Wie toen is ingestapt lacht zich nu helemaal een hoedje
Kan nog naar 1,80quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Zijn er nog mensen met lef die Wavin oppakken? Ik schat de kans op een leuke correctie morgen niet uitgesloten.
En wat noemde jij nu een heel kleine positie gisteren? 50 of 500 ?quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ha, klopt. Ik heb 'slechts' 23% winst op de 238 maar daar ben ik ook al wel tevreden mee
500, overigens heb ik ook wel eens met posities van 10 - 20 of 30 stuks gezeten met sprinters. Je betaald immers geen commissie en als je dicht bij een stoploss zit zijn de hefbomen te hoog om te veel risico te nemen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En wat noemde jij nu een heel kleine positie gisteren? 50 of 500 ?
die hele kleine aantallen vind ik niet leuk meer... ik koop minimaal 200 stuks.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
500, overigens heb ik ook wel eens met posities van 10 - 20 of 30 stuks gezeten met sprinters. Je betaald immers geen commissie en als je dicht bij een stoploss zit zijn de hefbomen te hoog om te veel risico te nemen.
Ach, op het moment dat sprinters weer 'geld gaan kosten' gaat mijn minimale hoeveelheid ook weer omhoog. Tot aan 1 mei is het gewoon wat leuk spielerei door de dag heen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:19 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
die hele kleine aantallen vind ik niet leuk meer... ik koop minimaal 200 stuks.
normaal wanneer ik echt een goed gevoel heb toch wel minimaal 500. naarmate ik meer onzekerheid voel zit het ergens tussen 200-500 stuks in.
Winstwaarschuwing.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:31 schreef Oizno het volgende:
Wat is de reden dat Wavin eigenlijk 27% nu in de min staat? Leuk aandeel om nu te kopen en morgen ivm een correctie te verkopen?
Ik koop er 10 of 20 als ik puur aan het gokken ben of net daarvoor flink onderuit ben gegaan en dus eigenlijk geen risico meer wil lopen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:19 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
die hele kleine aantallen vind ik niet leuk meer... ik koop minimaal 200 stuks.
normaal wanneer ik echt een goed gevoel heb toch wel minimaal 500. naarmate ik meer onzekerheid voel zit het ergens tussen 200-500 stuks in.
quote:De krimp van de Europese economie is nog groter dan in eerste instantie werd gedacht.
-1,5%
Volgens het Europees statistisch bureau Eurostat is de economie in de eurolanden met 1,5% gekrompen ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Begin maart meldden de Europese rekenmeesters nog een krimp op jaarbasis van 1,3%. De bijstelling was niet verwacht. Analisten rekenden erop dat de cijfers gelijk zouden zijn aan die uit de vorige raming.
Nederland
Nederland presteerde met een afname van 0,6% het best van de eurolanden. Veruit de grootste daling vond plaats in Ierland waar de economie met 7,4% kromp. Italië volgde met een teruggang van 2,9%.
Wij winnen? Heb ik iets gemistquote:Op dinsdag 7 april 2009 12:03 schreef Maanvis het volgende:
Wij winnen!
Frappant dat Ierland zover terug is gezakt? Zijn die grote multinationals (Dell etc) daar weggetrokken oid?
Wij zijn de beste verliezers in de eurozonequote:
quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:07 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Wij winnen? Heb ik iets gemist![]()
Zit nu weer short, tijd om weer naar de 1,8% in de min te gaan!
quote:Nederland
Nederland presteerde met een afname van 0,6% het best van de eurolanden. Veruit de grootste daling vond plaats in Ierland waar de economie met 7,4% kromp. Italië volgde met een teruggang van 2,9%.
Eerste keer sinds 88 dat we in Europa iets belangrijks winnenquote:Op dinsdag 7 april 2009 12:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wij zijn de beste verliezers in de eurozone.
Lees je het nieuws wel...quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:31 schreef Oizno het volgende:
Wat is de reden dat Wavin eigenlijk 27% nu in de min staat? Leuk aandeel om nu te kopen en morgen ivm een correctie te verkopen?
quote:ING ontkent dat het door de Europese Comissie gedwongen zou zijn om delen, zoals ING Direct, van de hand te doen.
Kapitaalinjectie
De Financial Times Deutschland meldde vanochtend dat de Europese commissie de verkoop van een aantal dochterondernemingen, onder meer ING Direct in Duitsland, zou eisen in verband met de kapitaalinjectie door de overheid van 10 miljard.
véél lager? 1,76 euro. Kun je wel kopen op of net onder de 2 euro, lijkt me.quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Lees je het nieuws wel....
Nee, niet kopen. Aandeel komt vanaf een veel lager niveau af.
Ja en nee ik ben dat niet tegen gekomen. Is dat zo hilarisch?quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Lees je het nieuws wel....
Nee, niet kopen. Aandeel komt vanaf een veel lager niveau af.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=ab8tlTJxNOSE&refer=homequote:Stocks May See ‘Correction’ of 10%, Marc Faber Says (Update3)
April 7 (Bloomberg) -- Marc Faber, the investor who recommended buying U.S. stocks before the steepest rally in more than 70 years, said the Standard & Poor’s 500 Index may drop as much as 10 percent before resuming gains.
The measure may decline to about 750 and rebound after July, Faber, 63, said in a Bloomberg Television interview in Singapore. Global stock markets are unlikely to fall below their October and November lows, he said.
“We need some kind of correction, maybe around 5 to 10 percent, and after that we can maybe rally more into July,” said Faber, the publisher of the Gloom, Boom & Doom report. “The economic news, while it won’t be good, the rate of getting worse will slow down.”
The S&P has rallied 25 percent from a 12-year low since March 9, when Faber advised investors to buy U.S. stocks, saying government actions will boost shares. Asian equities are among the best bets for global investors because they are attractively valued and will benefit the most from a global economic rebound, Faber said.
He told investors to abandon U.S. stocks a week before 1987’s so-called Black Monday crash and said in August 2007 that U.S. shares were entering a bear market. The S&P 500 peaked two months later before retreating as much as 57 percent.
Commodities, Banks
Faber said he bought some commodity producers in November and is now less “interested” in these companies after some stocks more than doubled. He is also buying some bank stocks and predicted that Citigroup Inc. shares could “easily rebound” to around $5 from $2.72 currently.
“The rebound potential for some of these banks and financial institutions is quite high,” Faber said.
George Soros, the billionaire hedge-fund manager who made money last year while most peers suffered losses, is less optimistic, saying the banking system is “seriously underwater” with banks on “life support.”
The four-week rally in U.S. stocks isn’t the start of a bull market because the economy is still contracting and there’s a risk the U.S. falls into a depression, Soros also said in a Bloomberg Television interview yesterday.
Citigroup lowered its rating on U.S. equities to “underweight” from “neutral,” saying the rally is set to end and the market’s valuations are less attractive, strategists led by London-based Robert Buckland said in a report yesterday.
S&P 500 futures expiring in June were unchanged at 830.40 at 12:35 p.m. in Singapore.
‘Better Value’
In Asia, stocks offer “much better value” than U.S. shares, and investors should seize the opportunity to buy the region’s equities on “every setback,” Faber said. Japanese stocks also “look interesting,” he added.
“If you buy Asian equities in the next three months, over the next five to 10 years, for sure you will make money,” he said. “Asian exporting countries will benefit the most from an expansion when it happens.”
Faber is less favorable on bonds, saying they are entering a “long-term bear market” that can last for the next 15 years to 20 years.
Investors should also diversify into the currencies of Canada, Australia and Singapore because in the U.S. dollar “may weaken somewhat,” he added. The dollar has strengthened against all of the so-called Group of 10 currencies except the yen in the last 12 months, according to data tracked by Bloomberg.
Faber still advises investors to buy gold even though the precious metal is going to be “dead money” in the next three to six months. He plans to buy more gold if prices drop to between $750 and $800 an ounce, he added. Prices retreated yesterday to $872.8, the lowest in more than two months.
Wavin kan makkelijk naar de 1,50.quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
véél lager? 1,76 euro. Kun je wel kopen op of net onder de 2 euro, lijkt me.
welke? sprinters? Een tip bij waar je ook in belegd, of dat nu aandelen, cfd's of iets anders is, let altijd op volume..quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:54 schreef TheRoach het volgende:
Het is duidelijk minder handel in die sprinters, schiet niet op zeg...
quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:51 schreef pberends het volgende:
- Correctie S&P naar de 740-790. Daarna een verdere rally tot in juli. Belangrijk is dat de November-lows (740) niet doorbroken worden.
De SS283 is al meer dan dan 1 miljoen keer verhandeld, dat is best veel voor sprinters!quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:54 schreef TheRoach het volgende:
Het is duidelijk minder handel in die sprinters, schiet niet op zeg...
Meestal een dag, mogelijk 2 dagen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:04 schreef onderscheid het volgende:
weet iemand hoe lang het duurt voordat de restwaarde van sprinters word teruggestort? van mijn ss234 heb ik nog niks ontvangen..
Weet je zeker dat het de ss234 is? En niet een andere?quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:04 schreef onderscheid het volgende:
weet iemand hoe lang het duurt voordat de restwaarde van sprinters word teruggestort? van mijn ss234 heb ik nog niks ontvangen..
Een hoog volume is goed, een laag volume slecht?quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
welke? sprinters? Een tip bij waar je ook in belegd, of dat nu aandelen, cfd's of iets anders is, let altijd op volume..
Lijkt me een uitermate domme keus nu bekend is dat een nieuwe aandelen emissie niet uitgesloten isquote:Op dinsdag 7 april 2009 12:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
véél lager? 1,76 euro. Kun je wel kopen op of net onder de 2 euro, lijkt me.
Er komen geen belangrijke cijfers uit wat dat betreft..quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:20 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Ben benieuwd wat WS ons gaat brengen. Iemand een gokje?
nee alleen die van alcoa dan...quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:24 schreef richbitch het volgende:
[..]
Er komen geen belangrijke cijfers uit wat dat betreft..
Hij noemt een fonds wat niet van hem is dat toch heel goed presteert...quote:
Ik koop sowieso Wavin niet, weet helemaal niks van dat bedrijf. Hun producten kun je bovendien niet eten én zijn niet 'goedkoop maar toch luxe', nooit een goed teken tijdens een depressie.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:20 schreef Alistair het volgende:
[..]
Lijkt me een uitermate domme keus nu bekend is dat een nieuwe aandelen emissie niet uitgesloten is
Mogelijk maar als ze dat gaan doen zullen ze de nieuwe aandelen tegen een belachelijke prijs moeten aanbieden wil een emissie slagen. Boven de 1,50 euro zie ik dat niet lukken eigenlijkquote:Op dinsdag 7 april 2009 13:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik koop sowieso Wavin niet, weet helemaal niks van dat bedrijf. Hun producten kun je bovendien niet eten én zijn niet 'goedkoop maar toch luxe', nooit een goed teken tijdens een depressie.
Maar zal een aandelenemissie niet meteen ingeprijsd zijn?
Alcoa kan wel voor -20% bij Mittal zorgen. Of voor +20%.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:46 schreef richbitch het volgende:
[..]
Alcoa zal niet de hele markt sturen, waar ik op doelde
Ligt ook aan de vraag die er op dat moment is.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:55 schreef Sloggi het volgende:
Ligt het aan mij of is Binck niet altijd even snel met het verwerken van orders en het combineren van koersen met de conditie die je hebt gesteld?
AMG zal ook zeker reageren op de cijfers van Alcoaquote:Op dinsdag 7 april 2009 13:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Alcoa kan wel voor -20% bij Mittal zorgen. Of voor +20%.
Dus de AEX zal er zeker op reageren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |