abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67790650
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:22 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

véél lager? 1,76 euro. Kun je wel kopen op of net onder de 2 euro, lijkt me.
Wavin kan makkelijk naar de 1,50.
pi_67790719
Het is duidelijk minder handel in die sprinters, schiet niet op zeg...
pi_67790782
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:54 schreef TheRoach het volgende:
welke? sprinters? Een tip bij waar je ook in belegd, of dat nu aandelen, cfd's of iets anders is, let altijd op volume..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:59:22 #279
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67790836
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:51 schreef pberends het volgende:

- Correctie S&P naar de 740-790. Daarna een verdere rally tot in juli. Belangrijk is dat de November-lows (740) niet doorbroken worden.

Dus tóch kopen in juni en verkopen in juli.
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:00:35 #280
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67790874
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:54 schreef TheRoach het volgende:
De SS283 is al meer dan dan 1 miljoen keer verhandeld, dat is best veel voor sprinters!
pi_67790946
weet iemand hoe lang het duurt voordat de restwaarde van sprinters word teruggestort? van mijn ss234 heb ik nog niks ontvangen..
pi_67790972
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:04 schreef onderscheid het volgende:
weet iemand hoe lang het duurt voordat de restwaarde van sprinters word teruggestort? van mijn ss234 heb ik nog niks ontvangen..
Meestal een dag, mogelijk 2 dagen.
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 13:05:46 #283
236264 crew  capricia
pi_67790987
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:04 schreef onderscheid het volgende:
Weet je zeker dat het de ss234 is? En niet een andere?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67791179
ja zekerweten de ss234. vorige week door de stoploss gegaan.. volgens rabobank kan het langer duren. tot een maand zelfs om een of andere vage reden
pi_67791332
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

welke? sprinters? Een tip bij waar je ook in belegd, of dat nu aandelen, cfd's of iets anders is, let altijd op volume..
Een hoog volume is goed, een laag volume slecht?
pi_67791377
Ik sta trouwens 12,17% in de plus met m'n shorts .

3,22 euro winst .
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:20:18 #287
250970 Alistair
Falling knife
pi_67791458
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:22 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

véél lager? 1,76 euro. Kun je wel kopen op of net onder de 2 euro, lijkt me.
Lijkt me een uitermate domme keus nu bekend is dat een nieuwe aandelen emissie niet uitgesloten is
'I am who I am because of everyone'
pi_67791472
Ben benieuwd wat WS ons gaat brengen. Iemand een gokje?
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_67791529
rebound after July
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_67791591
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:20 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Ben benieuwd wat WS ons gaat brengen. Iemand een gokje?
Er komen geen belangrijke cijfers uit wat dat betreft..
x
pi_67791681
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:24 schreef richbitch het volgende:

[..]

Er komen geen belangrijke cijfers uit wat dat betreft..
nee alleen die van alcoa dan...
pi_67791688
Column: Willem Middelkoop

Nog veel te weinig beleggers hebben inmiddels door dat we in een compleet nieuw tijdperk zijn aangekomen. Begrijpelijk omdat zo’n omwenteling zich maar één of hooguit twee keer in je leven voltrekt. Grote veranderingen zijn sowieso vaak pas achteraf, via de achteruitkijkspiegel, te herkennen. Terwijl je middenin de omwenteling zit mis je afstand en overzicht om ‘the big picture’ te zien. Je ziet door de bomen het bos niet meer zullen we maar zeggen.

We moeten terug naar de Tweede Wereldoorlog om iets dergelijks te zien. In de jaren dertig was Nederland een wezenlijk ander land dan in de jaren vijftig. Heel veel grote en succesvolle (familie)bedrijven werden kort na de oorlog opgericht, door een nieuwe generatie van ondernemers die de nieuwe kansen zagen en grepen. Denk daarbij aan bijvoorbeeld autodealers. Of importeurs van vooral Amerikaanse producten.

Voor de oorlog was Frans in ons land de tweede taal. Door de komst van de Britten, Amerikanen, Canadezen en niet vergeten de Marshall hulp werd deze taal snel verruild voor het Engels. Bram van Leeuwen, alias de prins van Lignac, zag dit al snel in en bouwde het Nederlands Talen Instituut (NTI), waardoor Nederlanders deze vreemde taal van gestencilde blaadjes konden leren. Hij verkocht zijn bedrijf in 1988 voor 300 miljoen gulden aan V&D en vertrok op zijn jacht naar de haven van Cannes.

Veranderingen
Wie de huidige veranderingen goed door heeft is Bill Gross, oprichter van de grootste obligatiebelegger ter wereld: Pimco. Dit bedrijf beheert zo'n 750 miljard US dollar en is daarmee bijna drie keer groter dan het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP). In zijn meest recente nieuwsbrief schrijft hij dat de toekomst van de wereldeconomie er één is van 'deleveraging, deglobalization and reregulating'. Volgens een artikel hierover in het FD is “het resultaat een nieuwe wereld, waarin spelers andere rollen op zich nemen en modellen die op historische data zijn gebaseerd minder relevant worden.”

Hij verwacht dat deze veranderingen ertoe zullen leiden dat beleggers hun verwachtingen over de waarde en rendementen van de meeste beleggingen neerwaarts moeten bijstellen.” Volgens Gross is de bullmarkt voorbij en is er zelfs sprake van een revolutie. 'Yet there should be no doubt that the bull markets as we’ve known them are over and that the revolution is on. Investing is no longer child’s play.'

Daarom is het de hoogste tijd om afscheid te nemen van de volgende oude vertrouwde referentiepunten voor fondsbeleggers;

De portefeuille moet breed gespreid zijn. Schiet nu met scherp in plaats van hagel.
Elke correctie is een koopmoment. Werkt in een bullmarkt maar is dodelijk in een bearmarkt.
Op langere termijn leveren aandelen, obligaties en vastgoed altijd een positief rendement. Idem dito.
Mijn persoonlijk top 3
In het Nieuwe Tijdperk gaat het er om een paar zeer uitzonderlijke nichemarkten te vinden die het wel goed blijven doen. Hier mijn persoonlijke Top-3;

Goud en zilver. Edelmetalen zijn een blijvende vluchthaven in een omgeving van crashende systemen en “papieren” bezittingen. Naast een leuke portie van het fysieke spul doet het BlackRock World Gold Fund het in dit klimaat natuurlijk goed.
Energie. Het zwarte goud en andere vormen van energie worden waardevoller naarmate ze steeds schaarser gaan worden. Door de nieuwe aankoop van het JPMorgan Global Natural Resources, het best presterende fonds sinds begin 2009 (+18%), bespeel ik deze trend mee.
Biotech. Belangrijke nieuwe ontdekkingen creëren altijd waarde. Dat is niet alleen zo bij grondstoffen maar vooral ook bij biotech. In deze sector zijn grote en zelfs revolutionaire ontwikkelingen te verwachten. Ik breid mijn positie in het Franklin Templeton Biotechnology Discovery Fund daarom uit en verkoop ter financiering het zeer zwak presterende HQ Afrika.
Willem Middelkoop
3 april 2009
pi_67791794
Koop goud!

Bij mij!
pi_67791846
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:30 schreef Sloggi het volgende:
Koop goud!

Bij mij!
Hij noemt een fonds wat niet van hem is dat toch heel goed presteert...

Of ik heb het fout...
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:33:59 #295
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67791882
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:20 schreef Alistair het volgende:

[..]

Lijkt me een uitermate domme keus nu bekend is dat een nieuwe aandelen emissie niet uitgesloten is
Ik koop sowieso Wavin niet, weet helemaal niks van dat bedrijf. Hun producten kun je bovendien niet eten én zijn niet 'goedkoop maar toch luxe', nooit een goed teken tijdens een depressie.

Maar zal een aandelenemissie niet meteen ingeprijsd zijn?
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 13:37:30 #296
236264 crew  capricia
pi_67792022
Wat een saaie dag vandaag...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:39:20 #297
250970 Alistair
Falling knife
pi_67792088
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:33 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik koop sowieso Wavin niet, weet helemaal niks van dat bedrijf. Hun producten kun je bovendien niet eten én zijn niet 'goedkoop maar toch luxe', nooit een goed teken tijdens een depressie.

Maar zal een aandelenemissie niet meteen ingeprijsd zijn?
Mogelijk maar als ze dat gaan doen zullen ze de nieuwe aandelen tegen een belachelijke prijs moeten aanbieden wil een emissie slagen. Boven de 1,50 euro zie ik dat niet lukken eigenlijk
'I am who I am because of everyone'
pi_67792320
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:27 schreef edwinh het volgende:

[..]

nee alleen die van alcoa dan...
Alcoa zal niet de hele markt sturen, waar ik op doelde
x
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:50:58 #299
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67792468
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:46 schreef richbitch het volgende:

[..]

Alcoa zal niet de hele markt sturen, waar ik op doelde
Alcoa kan wel voor -20% bij Mittal zorgen. Of voor +20%.
Dus de AEX zal er zeker op reageren.
pi_67792624
Ligt het aan mij of is Binck niet altijd even snel met het verwerken van orders en het combineren van koersen met de conditie die je hebt gesteld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')