abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67777397
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Het zou zeker harder gaan, als je die strategie zou volgen. Harder naar beneden, maar ook harder in het herstel (en dat herstel daar ben ik een beetje bang voor in Nederland, dat we de pijn teveel uitsmeren en dus traag in het herstel gaan zijn).
Ik kan me alleen niet goed indenken hoe in paniek de bevolking zou raken. En hoe groot de olievlek zou zijn bij het falen van zo'n systeembank. Het gaat hier natuurlijk ook over pensioenen van mensen, over bedrijven die kredieten afgenomen hebben etc.
Wat Nederland wel of niet doet maakt weinig uit. Daarvoor zijn wij een te klein land. We zijn zo enorm afhankelijk van internationale handel.

Wat je nu krijgt in de rest van de wereld is constant het uitstellen van het dieptepunt van de recessie. Hoe langer ze dat gaan doen hoe dieper de recessie uiteindelijk wordt (Depressie).

Bekijk ook:

Moderator maandag 6 april 2009 @ 22:38:23 #203
236264 crew  capricia
pi_67777573
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:34 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat Nederland wel of niet doet maakt weinig uit. Daarvoor zijn wij een te klein land. We zijn zo enorm afhankelijk van internationale handel.

Wat je nu krijgt in de rest van de wereld is constant het uitstellen van het dieptepunt van de recessie. Hoe langer ze dat gaan doen hoe dieper de recessie uiteindelijk wordt (Depressie).

Bekijk ook:

Ja, en hoe langer het duurt... zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 6 april 2009 @ 22:48:49 #204
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_67778062
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:33 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)doelen.avi_plain.xml

Gaarkeukens VS in de problemen .
Ik ben half februari in NY geweest, verbleef in Plaza hotel bij Newark airfield. Wat idd opvalt is het grote aantal spaanstaligen. Het klopt dat spaans eerder de spreektaal is dan engels, gelukkig spreek ik beiden. De crisis is veel ernstiger dan we hier beseffen. Lege bussen en airtrams. Onze hotelkamer was van $ 293 naar $63 per nacht afgeprijst. Er waren bijna geen mensen in het restaurant en de ober vertelde me dat de mensen die komen de goedkope menu's prefereren.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_67778067
quote:
VS VANDAAG: Wall Street begint handelsweek in de min
06-04-2009 22:22:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Wall Street is maandag lager gesloten, ondanks dat een deel van de verliezen tegen het einde van de handelsdag werd goedgemaakt. Vooral technologiefondsen en banken eindigden lager in de aanloop naar het seizoen van de eerstekwartaalcijfers.

De toonaangevende Dow Jones-index eindigde 0,52% lager op 7.975,85 punten. De breed samengestelde S&P 500 daalde 0,83% tot 835,48 punten, terwijl de technologiezware Nasdaq 0,93% afstond tot 1.606,71 punten.

Sommige beleggers vrezen dat bedrijfscijfers over het eerste kwartaal de recente kopers van industriele-, technologische- en grondstoffondsen zullen ontmoedigen.

Technologiefondsen belandden maandag in de min nadat de Wall Street Journal meldde dat gesprekken tussen computer- en servermaker IBM en Sun Microsystems over een overname van Sun op het punt staan te worden afgebroken. Sun kelderde 22,7%.

Ook in de bankensector werden verliezen geleden. Volgens een analist is de Amerikaanse regering er niet in geslaagd de bankensector te stabiliseren, ondanks zes maanden van enorme stimuleringsmaatregelen. Citigroup verloor 4,6%.

"Met de banken in een vervallen staat, zal de economie - evenals de bedrijfsresultaten - verder wegzakken. De terugval in de consumentenvraag is ruim meer dan de aangekondigde stimuleringen van de overheid", zegt een analist.

Een andere analist is minder somber: "De markt heeft bijna zonder onderbreking 25% gewonnen. Zo lang de S&P 500 boven de 750 punten blijft, kan de markt tot de zomer naar boven blijven kijken."

De macro-economische agenda was maandag leeg. Voor dinsdag staat om 21.00 uur het consumentenkrediet over februari geprogrammeerd. Economen verwachten gemiddeld een afname van $1 miljard.
Zeker lid van Faber's nieuwsbrief die analist.
pi_67778137
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:48 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Ik ben half februari in NY geweest, verbleef in Plaza hotel bij Newark airfield. Wat idd opvalt is het grote aantal spaanstaligen. Het klopt dat spaans eerder de spreektaal is dan engels, gelukkig spreek ik beiden. De crisis is veel ernstiger dan we hier beseffen. Lege bussen en airtrams. Onze hotelkamer was van $ 293 naar $63 per nacht afgeprijst. Er waren bijna geen mensen in het restaurant en de ober vertelde me dat de mensen die komen de goedkope menu's prefereren.
Tja, helaas zijn er in de VS veel te veel restaurantjes, taxichauffeurs, advocaten en bankiers. Dat is geen basis voor een viable economy. Een gezonde economie is gebaseerd rondom een goede productiebasis.
  maandag 6 april 2009 @ 23:44:35 #207
250970 Alistair
Falling knife
pi_67779988
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:57 schreef pberends het volgende:
Goud naar de 800 .
De sterke en al eerder verwachtte daling zet netjes en krachtig door
'I am who I am because of everyone'
pi_67781513
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Tja, helaas zijn er in de VS veel te veel restaurantjes, taxichauffeurs, advocaten en bankiers. Dat is geen basis voor een viable economy. Een gezonde economie is gebaseerd rondom een goede productiebasis.
dan ben ik wel nieuwsgierig wat je van Nederland vindt. Nederland is namelijk vooral finaniele dienstverlening en handel. Bedrijven die nog wel iets met productie te maken hebben, hebben in Nederland vaak alleen een zetel (uitzonderingen zoals ASLM daargelaten)
pi_67781649
Hmm, ik verwacht toch een lichte ' jammerlijke ' groene opening.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67783198
quote:
Vooruitblik Euronext Brussel dinsdag 7 april

07-04-2009 07:46:46

Brussel (tijd) - Een vijfde opeenvolgende winstsessie werd de Amerikaanse belegger niet gegund. Ondanks een late remonte, geraakte Wall Street maandag niet uit de rode cijfers. Het late herstel was te danken aan de begrotingsplannen van defensieminister Robert Gates. Onder meer Lockheed Martin en Northrop Grumman konden profiteren. De banksector had te leiden onder doemrapporten over de gezondheid van de sector.

Beleggers handelden nerveus in afwachting van de officiele aftrap van het, vermoedelijk sombere, resultatenseizoen dinsdag. Dan komt de aluminiumgigant Alcoa nabeurs als eerste met cijfers over het eerste kwartaal. Na het beursoptimisme van de laatste weken worden de eerstekwartaalcijfers gezien als de lakmoesproef voor een duurzaam beursherstel.

De Europese beurzen zijn maandag eensgezind in het rood gesloten. Beleggers beslisten winst te nemen op sectoren die de voorbije maand fors gestegen waren, zoals de grondstoffen- en de financiële sector. Enkele analisten deden hun duit in het zakje door te waarschuwen voor overdreven beursenthousiasme in het licht van de zieke economie.

Euronext Brussel is er maandag net zomin in geslaagd de dag met winst af te sluiten. De Bel20-index was de dag nochtans veelbelovend begonnen. Maar net als op de andere Europese markten sijpelde bij veel beleggers de twijfel naar binnen na een reeks sombere analistenrapporten.

Dat de beurzen even wat gas terugnemen hoeft niet te verbazen. De voorbije vier weken waren de Europese indexen met ongeveer 20 procent de hoogte ingegaan na een reeks hoopvolle macro-economische cijfers en een verdere remonte van de bankwaarden.

Maar in de loop van de dag waren er plots weer geluiden te horen die beleggers aan het twijfelen zetten. Zo waarschuwden analisten van Morgan Stanley ervoor dat de berenmarkt nog niet ten einde is en merkte ook Calyon-analist Mike Mayo dat de recente overheidsinspanningen voor de banksector misschien niet het verhoopte effect zullen hebben.

STEMMING

WALL STREET: De Dow sloot 0,5 procent lager op 7.975,85 punten, de S&P500 gaf 0,8 procent prijs op 835,48 punten. Nasdaq ging dieper in het rood met een verlies van 0,9 procent. Halfweg de sessie liepen de verliezen nog op tot ruim 2 procent.

EUROPA: De DJStoxx50 sloot 0,8 procent lager op 1.881,51 punten. Onder de belangrijke nationale beurzen liepen de verliezen op tot 1 procent in Parijs.

EURONEXT BRUSSEL: Terwijl de meeste Europese beurzen ruim 1 procent lager gingen, wist de Bel20 de schade gisteren zelfs te beperken tot 0,5 procent op 1.800,15 punten.

BEDRIJVEN

Volgende bedrijven kwamen maandag nabeurs met nieuws of staan dinsdag in de belangstelling:

GIMV
- De investeringsmaatschappij Gimv heeft een optie verworven op een deel van de aandelen van Demonstrate, een Brussels bedrijf actief in experience marketing. Daarmee engageert Gimv zich verder in de marketingdienstensector, na de instap in het Vilvoordse Bananas vorige week. Dat laat Gimv maandag nabeurs weten zonder financiele details vrij te geven.
Ja hoor, weer de overheid !

Alsof de Amerikanen nog geld hebben voor defensie.
pi_67783231
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dan ben ik wel nieuwsgierig wat je van Nederland vindt. Nederland is namelijk vooral finaniele dienstverlening en handel. Bedrijven die nog wel iets met productie te maken hebben, hebben in Nederland vaak alleen een zetel (uitzonderingen zoals ASLM daargelaten)

Omzetontwikkeling Nederlandse industrie (Bron: CBS)

Nederland is een grootmacht in productie van goederen hoor. We hebben een torenhoog handelsoverschot.
pi_67783579
hmm...toch weer flink groen straks....zo begonnen we gisteren natuurlijk ook he
it's better to burn out than to fade away...
pi_67783657
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:51 schreef lammegiraf het volgende:
hmm...toch weer flink groen straks....zo begonnen we gisteren natuurlijk ook he
We zullen zien waar we eindigen. Futs zijn iig verdeeld.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:01:38 #214
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67783759
quote:
Air France-KLM passagiersvervoer maart daalt 9,4%
07-04-2009 08:44:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM heeft in maart 2009 het passagiersvervoer met 9,4% zien dalen ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder, bij een afname van de capaciteit met 2,9%. Dat heeft de luchtvaartmaatschappij dinsdag bekendgemaakt.

In het passagiersvervoer werd een bezettingsgraad gerealiseerd van 75,5%. Daarmee daalde de bezettingsgraad met 5,5 procentpunten in vergelijking tot een jaar eerder.

Air France-KLM vervoerde in maart 5,6 miljoen passagiers, 9,8% minder dan in dezelfde periode een jaar eerder.

knip
....
KLM dus naar beneden

Mittal weer eens in de plus. Ben benieuwd wat die Alcoa cijfers daarmee gaan doen. Vorig kwartaal waren die de aanleiding voor een daling (Mittal stond toen net boven de 19 trouwens)
pi_67783797
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:01 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

da's heul nie goe nie
pi_67783976
Soros: bancaire systeem VS insolvabel
quote:
Superbelegger George Soros heeft weinig vertrouwen in het Amerikaanse bancaire systeem. Ook de rol van de dollar ziet hij afnemen.

Insolvabel
De belegger sprak in het interview met persbureau Reuters over de gezondheid van de Amerikaanse banken. Volgens hem is het bancaire systeem in de VS in zijn geheel insolvabel. Dit betekent dat de banken niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Soros verwacht wel dat de Amerikaanse overheid nieuw kapitaal in de banken zal steken.

'Dollar niet meer dominant'
Verder zei hij dat de VS uiteindelijk de dominante positie van de dollar als reservemunt van de wereld los zullen moeten laten. Hij steunt daarmee China dat onlangs al voorstelde de dollar te vervangen door een mandje van munten.

'Juiste stapppen'
Het economisch herstel zal in het Westen tot 2010 op zich laten wachten. Als de wereldeconomie eenmaal begint te verbeteren, zal China de kar trekken. Dat voorspelde de bekende superbelegger George Soros maandag. Soros prees overheden wereldwijd. Volgens hem zetten beleidsmakers de juiste stappen om structurele problemen in het financiële systeem en de economie te verhelpen. 'Het systeem was fundamenteel zwak en we kunnen niet terug naar waar we vandaan komen.'
Overigens is er om 11:00 een presentatie van de banken. Die komen met een plan om een nieuwe crisis te voorkomen.
pi_67784096
jeeej AEX in de min .

Lekkere tradingupdate van Wavin; 24% in de min .
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:26:43 #218
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67784370
En TNT de enige die nog serieus in de plus staat. De rest op het randje van rood.
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:30:59 #219
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_67784477
Zo, heb net maar wat SS238 ingeslagen. Ben benieuwd.
pi_67784691
en weer groen...

Denk dat we gaan jo-jo'en rond de 0-lijn vandaag... Tot er echt nieuws komt iig.
pi_67784765
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:30 schreef Oizno het volgende:
Zo, heb net maar wat SS238 ingeslagen. Ben benieuwd.
waarom denk je dat we gaan dalen?

Ik heb er ook nog een partijtje met winst staan maar moet zeggen dat ik nu niet zou gaan bijkopen. Volgens mij is de kans dat we gaan stijgen minstens zo groot als dat we gaan dalen.
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:45:42 #222
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_67784904
Heb geen ervaring met sprinters. Vandaag voor de eerste gekocht (25 stuks maar hoor), alleen om te zien hoe het werkt. En keek rond op verschillende fora en over het algemeen dachten ze dat we nog wat gingen dalen. Dus vandaar. (paar euro verlies maakt me ook niet echt veel uit)
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:46:15 #223
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67784924
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:40 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

waarom denk je dat we gaan dalen?

Ik heb er ook nog een partijtje met winst staan maar moet zeggen dat ik nu niet zou gaan bijkopen. Volgens mij is de kans dat we gaan stijgen minstens zo groot als dat we gaan dalen.
Ik koop ook geen shorts, maar ik acht de kans op een daling wel veel groter dan op een stijging. Mensen bouwen hun positie af voor het Paasweekend (4 dagen geen handel!)
Ahold en Unilever zie ik wel hoger eindigen.
pi_67784944
hmm, op het moment dat we echt groene futs gaan krijgen gaan de SS er uit.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:52:37 #225
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_67785126
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Kun je mij misschien aangeven waar jij die futures bekijkt? (waar het ook voor mij toegankelijk is) En naar welke cijfers je dan exact kijkt? Ik begrijp dus dat als futures in rood staan dat het waarschijnlijk is dat de beurs ook omlaag gaat, klopt dat?
pi_67785140
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:47 schreef sitting_elfling het volgende:
das nu zo'n beetje?
pi_67785207
zo, 25% winst gepakt met mijn shortjes arcelor van donderdag. Erg fijn

Uiteindelijk toch nog goedgekomen. Zometeen kijken of ik ze hoger weer kan oppikken. De aex shorts houd ik nog even.

Paul
pi_67785262
hoe laat komen die Alcoa cijfers?
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:03:27 #229
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67785455
Alcoa = Nabeurs

Live S&P futures = http://www.forexpf.ru/chart/

828,25

de mooiere java-grafiek lijkt het niet te doen vandaag.
pi_67785463
Wordt weer tijd voor een flinke daling
pi_67785723
MT heeft zijn top van EUR 19 voorlopig bereikt volgens mij..
pi_67785787
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:03 schreef Lemans24 het volgende:
Alcoa = Nabeurs

Live S&P futures = http://www.forexpf.ru/chart/

828,25

de mooiere java-grafiek lijkt het niet te doen vandaag.
dan verwacht ik voor vandaag weinig beweging....
Als het zo een beetje rond het 0 punt blijft schommelen hou ik shorts denk ik vast aangezien ik me niet kan voorstellen dat die cijfers van Alcoa gaan meevallen. Die yanks zijn natuurlijk wel vaag genoeg om bar slechte cijfers positief op te vatten en dan morgen naar +5 te knallen!
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:17:42 #233
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67785934
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:13 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

dan verwacht ik voor vandaag weinig beweging....
Als het zo een beetje rond het 0 punt blijft schommelen hou ik shorts denk ik vast aangezien ik me niet kan voorstellen dat die cijfers van Alcoa gaan meevallen. Die yanks zijn natuurlijk wel vaag genoeg om bar slechte cijfers positief op te vatten en dan morgen naar +5 te knallen!
De futures knallen inmiddels naar beneden, met nu net boven de 826.
pi_67785961
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

De futures knallen inmiddels naar beneden, met nu net boven de 826.
enig idee op basis waarvan?
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:21:33 #235
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67786054
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:18 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

enig idee op basis waarvan?
afbouwen van posities, denk ik. We hebben nog maar drie (rustige) dagen te handelen.
pi_67786086
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:21 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

afbouwen van posities, denk ik. We hebben nog maar drie (rustige) dagen te handelen.
Kheb eerlijk gezegd het idee dat de volumes van gisteren nou niet echt laag te noemen waren.
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:29:43 #237
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_67786309
Airfrance klm zal zo ook wel dalen? http://www.rtl.nl/(/finan(...)lechtering_martk.xml
pi_67786603
227
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:41:11 #239
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_67786695
Hoppa en vanavond nog even slecht nieuws alcoa en we zetten een nieuwe bodem
pi_67786749
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:11 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Soros: bancaire systeem VS insolvabel
[..]

Overigens is er om 11:00 een presentatie van de banken. Die komen met een plan om een nieuwe crisis te voorkomen.
Link voor de livestream
pi_67786954
en ik dacht nog wel dat het niet zo hard zou gaan...daag 226
pi_67786977
Ik kijk ff naar DFT & letterlijk alles kreeg een rode update... Blijft mooi om te zien...

Kon helaas geen screenshot maken.
pi_67787089
Ha! Eindelijk weer keiharde pegels, dit geeft de burger moed!

Zijn er nog mensen met lef die Wavin oppakken? Ik schat de kans op een leuke correctie morgen niet uitgesloten.
pi_67787092
Ik zit helemaal liquide nu, echt geen idee wat ik moet doen. Gaan we nog meer omlaag, gaan we juist omhoog. Ik weet het echt even niet meer nu. Dan maar genieten van de winst
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:54:54 #245
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67787103
Alleen Ahold, Heineken en Unilever nog serieus in de plus, dan weet je wel waar het heen gaat met de AEX....

Ben blij met m'n keuze van gisteren om Ahold te kopen.
pi_67787195
en dan te bedenken dat de SS238 gisteren op knallen stond. Wie toen is ingestapt lacht zich nu helemaal een hoedje
pi_67787200
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:43 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Link voor de livestream
De perconferentie begint zodadelijk. Ben benieuwd naar de reactie op de beurs.
pi_67787209
o, en 225
pi_67787241
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:57 schreef lammegiraf het volgende:
en dan te bedenken dat de SS238 gisteren op knallen stond. Wie toen is ingestapt lacht zich nu helemaal een hoedje
ha, klopt. Ik heb 'slechts' 23% winst op de 238 maar daar ben ik ook al wel tevreden mee
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:00:00 #250
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_67787249
Zo mijn eerste handel in sprinters pakt goed uit

Alleen jammer dat ik er niet meer heb gekocht.
Be water my friend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')