abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:07:41 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_67431652
Fok! Dieetclub #278 Met goed passende kleding

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.

Uit het vorige topic:

Hebben de andere moeders dat ook trouwens, dat je krampachtig probeert om je kind niet dezelfde weg te laten bewandelen als jij?
Ik ben (heel erg volgens mijn moeder) best streng voor Ruben met wat hij wel en niet mag hebben en heb soms zelf ook wel het gevoel dat ik misschien te streng ben en dat ik hem best wel eens een pleziertje mag gunnen. Maar toch ben ik ook bang dat hij uiteindelijk het figuur van zijn moeder krijgt zeg maar

Ruben is trouwens helemaal niet heel erg een zoetekauw, hij is net zo blij met zure dingen zoals yoghurt en karnemelk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67431856
Troel... ik ben dan geen moeder, maar ik denk dat ik het zelfde zou hebben. Kind heel weinig suiker geven enzo. Inderdaad de angst dat het kind met het zelfde probleem te maken zal krijgen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_67431999
Hoi!
pi_67432104
gods, had ik hele reactie getikt klik ik op 't verkeerde knopje

korte samenvatting:

als kroost, dan gewoon met mij en vriend meeleven.
mijn ouders kookten volvet
ik nu niet meer
zelf regelmatig ' zondigen ' omdat het kan inmiddels
kroost verplicht op een sport

zoiets
Ja doei.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:33:03 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_67432472
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:21 schreef motorbloempje het volgende:
gods, had ik hele reactie getikt klik ik op 't verkeerde knopje

korte samenvatting:

als kroost, dan gewoon met mij en vriend meeleven.
mijn ouders kookten volvet
ik nu niet meer
zelf regelmatig ' zondigen ' omdat het kan inmiddels
kroost verplicht op een sport

zoiets
Dat is hier dus ook wel zo. Maar Bert eet van tijd tot tijd best nog wel een verpakking koekjes leeg. Ruben mag dat dus echt niet van mij. Een enkele uitzondering maak ik bij mijn schoonouders, daar mag hij vaak nog wel een tweede koekje (maar dat is ook omdat ik daarmee kan voorkomen dat hij dingen krijgt waarvan ik het echt niet goed vindt en ergens moet hij toch wel een keer verwend kunnen worden door opa en oma )
(Hier is het dus zo dat als wij een avond patat eten, Ruben dus nog extra fruit geven vanwege de vitamines, terwijl wij dat dus echt voor onszelf niet doen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67432659
niets mis met discipline en regels, maar je kunt ook doorslaan.

Wij waren het ene uiterste (volle snoepkast, konden altijd pakken) en vriendjes en vriendinnetjes waar ik thuis kwam (meestal de rijkeluiskindjes, opvallend genoeg) die mochten echt NIETS en alleen in het weekend 1 koekje ofzo. Dat waren dan ook wel sprieten, maar kommop, een balans moet wel te vinden zijn denk ik dan. Het moet dan geen obsessie gaan worden als je 'later op jezelf woont' en ineens alles mag en kan en dan ineens ontzettend aankomt

Zal als er kroost komt (kleine kans ) wel aandringen/aanleren om alle groentes te leren eten, muv dingen die ze ECHT niet lekker vinden (houd zelf niet van gekookte witlof bijv.) want die kinderen die niets lusten, daar word ik ook kriegel van.

Maar mensen die kinderen met ' lekkers ' belonen, dus als ze braaf zijn een koekje en dat soort zaken, beloon ze dan liever met een avondje zwemmen ofzo, iets sportiefs en gezelligs belonen met eten moet je overigens volgens mij ook sowieso niet doen. Zelf niet en bij je kinderen niet.
Ja doei.
pi_67432813
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:13 schreef Levitation het volgende:
Troel... ik ben dan geen moeder, maar ik denk dat ik het zelfde zou hebben. Kind heel weinig suiker geven enzo. Inderdaad de angst dat het kind met het zelfde probleem te maken zal krijgen.
Inderdaad, ik zou zeker ook wel opletten.
En gelukkig snoept mijn vriend ook niet als het niet in huis is (en haalt het zelf nooit in huis)

Verder maakt MoBlo ook een goed punt met het belonen met eten, dat is wel iets dat ik nooit wil gaan doen.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:43:01 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_67432823
Ruben is gelukkig heel erg makkelijk in het eten van alles en nog wat, hij is makkelijk dan zijn ouders daarin
Hij vond onlangs de doperwtjes en sperzieboontjes lekkerder dan de karbonade die op zijn bord lag (terwijl normaal gesproken vlees ook erg lekker gevonden wordt (en vis ook ) ) Hij is ook wel een goede dief, want hij jat regelmatig wat van een ander. Zo at hij onlangs een evergreen van mij op (hij was al halverwege ik het door had), kreeg hij het voor elkaar om een suikerklontje op te eten en heeft hij gisteren een zelfgemaakt ham/prei/champignonbladerdeegtaartje zitten verorberen nadat hij het niet wilde teruggeven na zijn ene hap (het was voor mij mijn tussendoortje rond een uur of vier en ik wilde hem een hapje laten proeven, hij vond het zo geslaagd dat hij het dus helemaal op heeft zitten eten )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67433651
Kinderen en voeding heb ik nog niet over nagedacht. Maar laatst was er wel iets in het nieuws over dat als kinderen niet leren om zoet en vet te associeren met energie (bijv. door lightproducten en vetvervangers) ze later grotere kans hadden om dik en ongezond te worden.
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:02 schreef Levitation het volgende:

[..]

Jij ook succes!
Ik zou best graag zoetigheid gewoon vies willen vinden. Ken best wat mensen die dat hebben, lijkt me ideaal.
Dat zou ook wel handig zijn, net zoals dat ik alcohol vies vind.
pi_67434199
Ik ben daar ook wel mee bezig, bijvoorbeeld dat ik zelf altijd verplicht mijn bord leeg moest eten. Als ik nu (nog steeds, zoveel jaar later) spruitje zie/eet, voel ik me weer als toen, kokhalsend boven een bord met iets dat ik echt niet lekker vond. Ze moet alles proeven, maar zoals ik me toen voelde, dat wil ik niet voor haar.
Ook krijg ze nooit een 'snoepje' erop als ze pijn heeft. Het is wel lastig, bijvoorbeeld met opa's en oma's die het anders zien, die vinden dat ze best veel chocolade mag, die d'r met 5 maanden aan de potjes wilden of die kindercola kopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_67434276
Troel, niet doorslaan hoor Maar ik denk eigenlijk dat het wel meevalt bij jou als ik lees dat hij best een koekje mag, alleen geen pak (lijkt me reuze normaal ) En wie weet heeft hij je man's genen wat gewicht betreft. Tijdje terug was er nog een bericht dat sommige kinderen te weinig vetoplosbare vitamines binnen kregen omdat de ouders dan alleen magere produkten gaven. Dat is dus ook niet goed.

En mijn nichtje mocht thuis helemaal niets, moeder was streng bezig met haar gewicht. Inmiddels wil ze graag een maagbandje... (ze is nu ook 30, maar al vanaf haar 6e (!!) op dieet)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_67434344
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:19 schreef YPPY het volgende:
Ik ben daar ook wel mee bezig, bijvoorbeeld dat ik zelf altijd verplicht mijn bord leeg moest eten. Als ik nu (nog steeds, zoveel jaar later) spruitje zie/eet, voel ik me weer als toen, kokhalsend boven een bord met iets dat ik echt niet lekker vond. Ze moet alles proeven, maar zoals ik me toen voelde, dat wil ik niet voor haar.
Ook krijg ze nooit een 'snoepje' erop als ze pijn heeft. Het is wel lastig, bijvoorbeeld met opa's en oma's die het anders zien, die vinden dat ze best veel chocolade mag, die d'r met 5 maanden aan de potjes wilden of die kindercola kopen.
Je kan het als ouders nog zo goed willen: de omgeving bepaalt ook voor een groot deel wat voor kind je krijgt. Dat geldt overigens met alles natuurlijk, niet alleen eten. Als je niet wilt dat ze geweld op de tv kijken zal je net zien dat het bij de buurjongen wel mag etc. Lijkt me moeilijk hoor, opvoeden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_67434409
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:21 schreef Isabeau het volgende:

En mijn nichtje mocht thuis helemaal niets, moeder was streng bezig met haar gewicht. Inmiddels wil ze graag een maagbandje... (ze is nu ook 30, maar al vanaf haar 6e (!!) op dieet)
Denk inderdaad dat je met lijnen ook moet oppassen bij kinderen. Ken iemand die daardoor anorexia heeft gekregen, omdat moeders (dik) altijd aan het lijnen was en kind (heel tenger) daardoor een afschuw van eten ontwikkelde.
***Levi was here***
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:27:19 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_67434486
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:21 schreef Isabeau het volgende:
Troel, niet doorslaan hoor Maar ik denk eigenlijk dat het wel meevalt bij jou als ik lees dat hij best een koekje mag, alleen geen pak (lijkt me reuze normaal ) En wie weet heeft hij je man's genen wat gewicht betreft. Tijdje terug was er nog een bericht dat sommige kinderen te weinig vetoplosbare vitamines binnen kregen omdat de ouders dan alleen magere produkten gaven. Dat is dus ook niet goed.

Ik doe nu juist voor Ruben altijd wel vettigheid in de pan als ik vlees aanbak enzo Omdat ik eigenlijk de helft van de tijd op zijn brood vergeet halvarinedingen te smeren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67434507
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:25 schreef Levitation het volgende:

Denk inderdaad dat je met lijnen ook moet oppassen bij kinderen. Ken iemand die daardoor anorexia heeft gekregen, omdat moeders (dik) altijd aan het lijnen was en kind (heel tenger) daardoor een afschuw van eten ontwikkelde.
Ik ben overigens ook elke keer weer verbaast dat het net lijkt of kinderen steeds jonger met hun gewicht bezig zijn. Bij mij kwam de realisatie dat ik niet zo slank als de rest was pas op de middelbare school toen ik ruzie met een meisje kreeg. Ze riep dat ik een dikke kont had...en daar had ik nog nooit bij stil gestaan. Zo fijn om in je kindertijd niet met je gewicht bezig te zijn
pi_67434539
Wat zou het trouwens fijn zijn om je nooit druk te maken over je gewicht
pi_67434623
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:29 schreef Isabeau het volgende:
second that

....Sprak ze terwijl ze een komkommer at, maar eigenlijk zin heeft in iets anders....
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:32:18 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_67434671
quote:

Ik weet nog wel dat ik dat een van de voordelen vond van die operatie. Me er niet meer druk over hoeven maken. Volgens mij maak ik me er nu drukker om dan dat ik ooit over mijn overgewicht gedaan heb Gelukkig maar van tijdelijke aard, maar toch.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67434688
quote:
Echt wel..........maar denk niet dat dat er voor ons/mij in zit.
Maar het gezonder leven gaat me op het moment wel erg goed af het hardlopen begint ook steeds lekkerder te gaan (zou dat komen omdat het niet meer zo koud is? )
pi_67434761
Hey, loop je buiten tegenwoordig?
Ik vind koud juist wel fijn altijd met lopen
pi_67434817
Bij jou heeft dat druk maken nu een totaaaal andere reden, Troel (waarschijnlijk niet minder stressend...)

En nee, Miss S, ik maak me niet de illusie dat er ooit een dag komt dat het me niets kan schelen hoeveel ik weeg of hoe ik er uit zie. Daar heeft onze maatschappij wel goed genoeg voor gezorgd
pi_67434846
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:34 schreef freecell het volgende:
Ik vind regen fijn Dat je heerlijk afkoelt terwijl je hardloopt (nu lijkt het of er altijd stoom van me af komt tijdens het lopen)
pi_67434884
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:34 schreef freecell het volgende:
Nee nog steeds niet, voel ik me nog steeds te lomp voor
Maar in mijn sportschooltje wordt het ook echt ijskoud

Maar is dat alleen maar slecht Isa? Tot een bepaalde hoogte is het volgens mij ook wel goed voor je.
pi_67434931
Hmm, een gezond gewicht willen hebben is natuurlijk niet slecht. Maar dat je je minderwaardig als mens voelt omdat de maatschappij neer kijkt op dikke mensen, nee, dat kan je nooit goed praten.
pi_67435009
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:40 schreef Isabeau het volgende:
Hmm, een gezond gewicht willen hebben is natuurlijk niet slecht. Maar dat je je minderwaardig als mens voelt omdat de maatschappij neer kijkt op dikke mensen, nee, dat kan je nooit goed praten.
Dat is waar......
Hoe gaat het op het moment met je?
pi_67435150
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:42 schreef Miss_S het volgende:

Dat is waar......
Hoe gaat het op het moment met je?
Gevoelsmatig, emotioneel, relationeel, financieel, gewicht, studie of fysiek?

Ben beetje ziekjes, snotter als een uh...nou ja, ik snotter en heb hoofdpijn en keelpijn
Dus ik voel me kut.
Emotioneel gaat het redelijk goed
Relationeel is er helemaal niets en wil ik niets
Financieel wacht ik tot mijn salaris er weer is.
Mijn gewicht is fijn stabiel momenteel en ik eet redelijk normaal en sport 2-3x in de week.
Studie gaat goede kant op, bijna klaar met schrijven en dan alles inleveren.

Zoiets?
pi_67435255
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Gevoelsmatig, emotioneel, relationeel, financieel, gewicht, studie of fysiek?

Ben beetje ziekjes, snotter als een uh...nou ja, ik snotter en heb hoofdpijn en keelpijn
Dus ik voel me kut.
Emotioneel gaat het redelijk goed
Relationeel is er helemaal niets en wil ik niets
Financieel wacht ik tot mijn salaris er weer is.
Mijn gewicht is fijn stabiel momenteel en ik eet redelijk normaal en sport 2-3x in de week.
Studie gaat goede kant op, bijna klaar met schrijven en dan alles inleveren.

Zoiets?
Dat is erg uitgebreid maar beterschap in ieder geval
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:51:37 #28
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_67435388
daar ben ik idd ook bang voor . Ik eet ronduit slecht En dan zo een voorbeeld te moeten zijn voor een kind .

Een kinderwens is er wel, misschien vinden ze nog wel een oplossing voor me .

Kreeg vandaag een mailtje of ik mijn verhaald in de Vriendin wil doen, maar ik geloof niet dat ik er aan mee gaan doen.
pi_67435425
Gemiddeld genomen had ik denk ik kunnen volstaan met "goed"

Wat te eten vanavond Ik wil de deur niet uit, voel ik me net te belabberd voor en er is ook niet echt wat in huis waar ik zin in heb. Alhoewel, ik denk dat ik wel een salade kan maken. Er is sla, er zijn tomaatjes, paprika's, avocado, sinaasappels en ik kan er wel wat pasta doordoen. Denk ik.
pi_67436355
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:52 schreef Isabeau het volgende:
Gemiddeld genomen had ik denk ik kunnen volstaan met "goed"
Dat is sowieso normaal gesproken het verstandigste te antwoorden.

Wij gaan zo frietjes halen. Zijn met z'n tweeen en ik trek het niet te koken. Goed voorbeeld.

Wat super trouwens, gaat het echt zo goed met je verslag?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_67436748
Ik zat net nog terug te lezen, en misschien moet ik ook maar echt sportmomenten in gaan plannen, nu komt het er niet van.

Ik kreeg vandaag op school een enorm compliment van de directeur.
Die had dinsdag het achtste uur zonder dat ik het merkte een groot deel van de les meegekregen, en hij was onder de indruk van wat hij had gezien... En dat vond ik toch wel heel tof om te horen, ook al werd ik er ook best verlegen van...

Ik merk dat ik ook weer meer snoep dan dat ik zou moeten, maar toen ik dinsdag voor het eerst in maanden weer een zak snoep kocht vond ik het helemaal niet lekker. Dus die is ook hard weer weggegaan..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_67436953
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:20 schreef YPPY het volgende:

[..]

Dat is sowieso normaal gesproken het verstandigste te antwoorden.
Vind ik niet, 99% van de tijd is het onwaar als je antwoord dat het goed gaat
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:39:36 #33
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_67437011
vandaag 98 kg schoon aan de haak!

ben hopelijk beetje van mn dooie punt af

en ik heb een hartslag band gekocht voor de cardio, en t scheelt enorm veel aan verbruik als je goed op je hartslag let zeg... nu 1 uur crosstrainer gedaan 760 calorieen! yeehaa
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:19:23 #34
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67438145
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben overigens ook elke keer weer verbaast dat het net lijkt of kinderen steeds jonger met hun gewicht bezig zijn. Bij mij kwam de realisatie dat ik niet zo slank als de rest was pas op de middelbare school toen ik ruzie met een meisje kreeg. Ze riep dat ik een dikke kont had...en daar had ik nog nooit bij stil gestaan. Zo fijn om in je kindertijd niet met je gewicht bezig te zijn
check: ik was 7 jaar, groep drie, en we moesten voor het project "je lichaam" op de weegschaal. ik schaamde me rot, want ik wist allang dat ik te dik was...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_67438579
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:37 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Vind ik niet, 99% van de tijd is het onwaar als je antwoord dat het goed gaat
Ik vind van wel. Als ik eerlijk ben, schrikken mensen en laten ze niks meer van zich horen of word ik genegeerd. Dat vind ik veel erger dan zeggen wat sociaal wenselijk is.
*OUD heilige*
pi_67438627
Ik beoordeel per persoon of ik eerlijk ben, YPPY
pi_67438675
Vandaar ook 'normaal gesproken'. De paar mensen tegen wie ik nog eerlijk ben zijn de uitzonderingen.
*OUD heilige*
pi_67438718
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:19 schreef kwakveense het volgende:

check: ik was 7 jaar, groep drie, en we moesten voor het project "je lichaam" op de weegschaal. ik schaamde me rot, want ik wist allang dat ik te dik was...
Leuk idee van de leraar, maar niet handig als er een 'te zwaar' kind in de klas zit (kans is tegenwoordig volgens mij steeds groter) wegens het stigma. Kinderen kunnen zo vals zijn met pesten
pi_67438876
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:19 schreef kwakveense het volgende:

[..]

Nu herinner ik me opeens dat wij dat ook hadden, gelukkig werd ik nooit gepest en vond ik het dus niet super erg (ook niet super leuk )
pi_67439345
Ik weet nog dat ik als 13 jarige oid naar een meisje van een jaar of 9 zat te luisteren waar ze er onderling als meiden heel erg mee bezig waren. Die was toen al met dieten bezig.

En op school zie ik het ook wel, het begint daar soms al in de brugklas, en loopt soms verschrikkelijk uit de hand...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_67443703
Mocht ik ooit kinderen krijgen, probeer ik ze er ook zo lang mogelijk van te ontzien. Verder gewoon niet belonen zoals hierboven ergens al werd gezegd, dat helpt op termijn. Moeilijk is dat als je kinderen dingen verbiedt, ze later helemaal kunnen losgaan als er niemand is die op ze let bij een snoepwinkeltje. Sommigen kunnen daar maat houden, anderen totaal niet.
pi_67446868
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Heb je dat eigenlijk nog steeds volgehouden zoveel te sporten?

Het is natuurlijk ook wel belangrijk om haalbare doelen te zetten.
Yup. Ik hou het nog steeds vol. Vanwege de drukte op mijn werk heb ik de afgelopen tijd sommige weken maar 2x kunnen sporten ipv 3x. Maar altijd wel 1,5 uur of langer.
pi_67454677
Wat goed van je Dyna!

Ik ben 11 kilo kwijt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67456953
Wow Fuente, dat gaat lekker

Wbt problemen met eten overbrengen op kinderen: ik maak me weinig illusies, kinderen pikken echt veel op en nemen dingen over Ik ben blij dat ik die verantwoordelijkheid niet heb
pi_67459560
Zeer netjes Fuente. Zit je nog ver van je doel af?
pi_67467703
Heel goed Fuente

Ik heb zojuist weer een uur gespind, nu eerst even douchen
pi_67467710
Netjes Fuente
Ja doei.
pi_67470197
Ik ben terug uit het ziekenhuis nog niet veel uitslagen zijn binnen. Ik ben wel aan het aanleren nieuwe sliktechnieken want dat was allemaal erg slecht ik heb ook helemaal geen wurgreflex. Wat betreft het afvallen staan ze tot nu toe ook tot een groot raadsel Ik eet goed ik moet niet minder gaan eten want dan zou ik TE weinig eten. Het eerste advies was om uit de neerwaardse spiraal te komen. En dat ik daar ook hard aan moet werken en dat het niet van de ene op de andere dag kan maar dat het wel eens een jaar kan duren of nog langer. En ik moet me niet teveel op dat afvallen focussen. En nu zoiezo het hele weekend bij komen waren zware dagen.
pi_67470275
Oi Riann, lastig!
Slik je te grote stukken door?

Hier even wat eetdagen Maar ik zweef al tijden rond de 67 en dat is eigenlijk ook wel prima Nu een BMI van 22,1 volgens valtaf, daar ga ik niet heel moeilijk over doen
pi_67470987
Hm, bericht verdwenen...

Fuente, goed joh!!!

Riann, hopen dat uit de andere uitslagen nog wel iets komt. Rust lekker uit dit weekend....
  zaterdag 28 maart 2009 @ 10:11:20 #51
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_67487904
De laatste tijd niet bar veel tijd besteed aan mijn dieet, maar ben wel veel actiever gaan leven.
Toch nog wat afgevallen de laatste tijd

98 kilo, . Mijn streven komt nu wel heel erg in de buurt
pi_67513408
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 18:30 schreef freecell het volgende:
Oi Riann, lastig!
Slik je te grote stukken door?

Hier even wat eetdagen Maar ik zweef al tijden rond de 67 en dat is eigenlijk ook wel prima Nu een BMI van 22,1 volgens valtaf, daar ga ik niet heel moeilijk over doen
nee ik kan geen grote stukken door slikken. Heeft met mijn spierziekte te maken mijn spierziekte word ook altijd beschreven als een complexe ziekte. Alles doet mee alle organen en etc en zelfs heb ik karakter trekken die typerend zijn voor een MD-er klinkt raar maar zelfs aan mijn karakter kunnen mensen denken die er verstand van hebben zou ze MD hebben. En ik heb op doktersadvies gister een puppie gekocht. Hij zo lief ik ben er helemaal verliefd op
pi_67522118
Zo, vandaag mijn BMI uitgerekend na een opmerking van een van mijn ouders. Mijn BMI is op dit moment 31 en ik weet even niet zo goed wat ik moet doen
Geluk is gelul met een K.
pi_67523935
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:43 schreef dyna18 het volgende:
Zeer netjes Fuente. Zit je nog ver van je doel af?
Euh jah ver zat nog in ieder geval. Ik wil er voor onze vakantie nog graag 10 kilo afhebben, en erna mag er nog wel 10 af denk ik
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67524023
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:08 schreef Carotte het volgende:
Zo, vandaag mijn BMI uitgerekend na een opmerking van een van mijn ouders. Mijn BMI is op dit moment 31 en ik weet even niet zo goed wat ik moet doen
Niet finaal in de stress schieten Heb je tijd/gelegenheid om wat meer te gaan sporten? En wat eet je zoal op een dag?
pi_67525408
quote:
Op zondag 29 maart 2009 18:12 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Niet finaal in de stress schieten Heb je tijd/gelegenheid om wat meer te gaan sporten? En wat eet je zoal op een dag?
Ik ben lid van de sportschool en probeer 1 en soms 2 keer (als ik er helemaal voor ga) te sporten. Meestal 30 minuten cardio waarbij ik een hartslag van 170 probeer te halen. Daarna doe ik meestal nog een half uur aparte gewichten voor rug, buik, armen, schouders en rug. In het dagelijks leven werk ik 3 dagen op een basisschool en daarnaast volg ik een studie. Ik maak wel redelijk lange dagen en daarom schiet er soms de 2e keer fitness bij in.

Een jaar geleden ben ik door mijn therapeut onderzocht en is er naar voren gekomen dat ik BED heb. 'Binge Eating' kan je vertalen als (vr)eetbuien. Personen die lijden aan binge eating eten vaak heel erg veel in korte tijd. Ze ervaren hierbij het negatieve gevoel hun eetbui niet onder controle te hebben. Binge eating lijkt op boulimia nervosa, maar toch zijn er enkele verschillen (zie: http://www.eetstoornis.be/binge_eating.htm).

'S ochtends eet ik meestal 2 getoaste boterhammen met chocolade pasta. Dat is eigenlijk meer uit gemak aangezien ik het zoveel gedoe vind om iets anders erop te doen. Rond een uurtje of half 11 eet ik een plakje ontbijtkoek voor de goede spijsvertering en/of wat cherrytomaatjes erbij. Daarna eet ik tussen de middag 2 boterhammen met vlees of kaas: ligt eraan wat er in huis is.. 'S middags komen bij mij meestal de plannen om te gaan bingen waardoor ik de 3e boterham die ik altijd smeer weggooi. Ik eet weinig fruit en kom wekelijks maar denk ik 1 keer aan de dagelijkse hoeveelheid. 'S avonds eet ik met de pot mee: mijn ouders en ik koken meestal gezond aangezien mijn moeder suikerziekte heeft en hierop moet letten. Als ik binge is het 's avonds. Tenzij ik ga sporten dan houd ik het meestal wel vol.

Ehm even kijken wat ik nog meer kan vertellen. Ik drink meestal water of thee. Soms cappucino op mijn werk maar volgens mij is dat niet zo gezond. Ik mis soms de motivatie om ermee door te gaan, hebben jullie/jij dat ook weleens? Dat je om je heen kijkt en denkt: nou, zo dik ben ik niet vergeleken met anderen? Na een aantal dagen voel ik me dan weer wat rotter over mijn lichaam..

Lange post
pi_67525562
Wel een eerlijke post Carotte.

Ik heb ook ooit dezelfde diagnose gehad, en ik kreeg toen een eetlijst waar ik mij aan moest houden, in combinatie met therapie. Het heeft wel geholpen, al blijft eten het punt waarop ik gelijk merk als er iets niet goed gaat met mij...

Zou het helpen om al de avond vantevoren brood te smeren voor de volgende dag? En ik zou echt fruit gaan invoeren, het helpt toch tegen het hongergevoel, en je hebt gelijk 2 tussendoortjes te pakken..

Ik sta denk ik al bijna een jaar stil in gewicht. Eigenlijk wil ik er nog wel wat vanaf, maar ik kan ook de motivatie even niet meer vinden. Ik ga er vanuit dat het nog wel weer komt, ik ben op dit moment hard bezig met het vinden van mijn plekje op mijn werk(ik sta voor de klas), en als dat straks goed is, dan ben ik weer een heel ander mens als nu, en ik denk dat dan het afvallen wel weer gaat komen..
  zondag 29 maart 2009 @ 19:22:09 #58
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67525638
Probeer het met kleine dingen, zorg dat die eerst standaard worden (duurt zomaar anderhalve maand) en doe er dan weer iets bij. Zodat je er niet meer bij naar hoeft te denken. Voorkom ook dat je doorschiet.
's Ochtends is magere smeerkaas net zo snel als pasta, maar bevat minder kcal. Ook wat boter smeren en een plakje kipfilet erop gooien is zo gebeurd.
Rond een uur of 4 (als je vaak honger krijgt), kun je een cup-a-soup en/of wat fruit nemen. De kinderen zijn dan weg en je eet iets gezonds. Vraag je ouders is gezonds in huis te halen voor 's avonds. Of koop het zelfs. Een bos worteltjes, bakje tomaatjes, komkommer oid zocht dat je een tijdje aan het eten ben, maar het blijft wel gezond.

Krijg je nog hulp van je therapeut?
*OUD heilige*
pi_67526441
quote:
Op zondag 29 maart 2009 19:19 schreef teigan het volgende:
Wel een eerlijke post Carotte.

Ik heb ook ooit dezelfde diagnose gehad, en ik kreeg toen een eetlijst waar ik mij aan moest houden, in combinatie met therapie. Het heeft wel geholpen, al blijft eten het punt waarop ik gelijk merk als er iets niet goed gaat met mij...

Zou het helpen om al de avond vantevoren brood te smeren voor de volgende dag? En ik zou echt fruit gaan invoeren, het helpt toch tegen het hongergevoel, en je hebt gelijk 2 tussendoortjes te pakken..

Ik sta denk ik al bijna een jaar stil in gewicht. Eigenlijk wil ik er nog wel wat vanaf, maar ik kan ook de motivatie even niet meer vinden. Ik ga er vanuit dat het nog wel weer komt, ik ben op dit moment hard bezig met het vinden van mijn plekje op mijn werk(ik sta voor de klas), en als dat straks goed is, dan ben ik weer een heel ander mens als nu, en ik denk dat dan het afvallen wel weer gaat komen..
Bedankt, je zal wel merken dat ik eigenlijk altijd wel eerlijk en direct ben. Wat stond er op die eetlijst? Ik heb EMDR en cognitieve therapie er voor gehad.. Ik kan me goed inleven in wat je zegt. Ik merk het ook vrijwel direct als het niet goed met me gaat aan mijn eetpatroon. Dan lijk je in de welbekende cirkel te lijken beland want het kan moeilijk zijn je er soms overheen te zetten maar er moet nu echt weer wat aan gebeuren.

Ik probeer meestal al 's avonds mijn boterhammen te smeren voor de dag erna aangezien ik dan in de ochtend wat meer tijd heb om rustig op te staan. Welk fruit eet jij meestal? Wat ontzettend goed van je dat je jouw persoonlijke patroon door hebt (eerst structuur aanbrengen en daarna pas aan jezelf gaan werken). Ik weet namelijk dat dit erg frustrerend kan zijn. Het maakt mij weleens verdrietig.
quote:
Op zondag 29 maart 2009 19:22 schreef YPPY het volgende:
Probeer het met kleine dingen, zorg dat die eerst standaard worden (duurt zomaar anderhalve maand) en doe er dan weer iets bij. Zodat je er niet meer bij naar hoeft te denken. Voorkom ook dat je doorschiet.
's Ochtends is magere smeerkaas net zo snel als pasta, maar bevat minder kcal. Ook wat boter smeren en een plakje kipfilet erop gooien is zo gebeurd.
Rond een uur of 4 (als je vaak honger krijgt), kun je een cup-a-soup en/of wat fruit nemen. De kinderen zijn dan weg en je eet iets gezonds. Vraag je ouders is gezonds in huis te halen voor 's avonds. Of koop het zelfs. Een bos worteltjes, bakje tomaatjes, komkommer oid zocht dat je een tijdje aan het eten ben, maar het blijft wel gezond.

Krijg je nog hulp van je therapeut?
Heb jij nog meer tips? Ik heb deze al opgeschreven en even een mental note gemaakt. Ik ga morgen eens de Slankie met magere ham uit de koelkast pakken. Weet jij of je dan beter knackebrod kan eten dan boterhammen? Of cruesli? Of hoeft dat geen verschil te maken?

Op dit moment ben ik sinds ongeveer een week therapeutvrij na een periode van 6 jaar Het heeft goed geholpen alleen moet ik van mijzelf nog werken aan mijn eetpatroon. Ik wil geen antwoorden meer geven op vragen zoals: 'Ben je zwanger?' en dan grappige antwoorden te moeten geven zoals: 'Nee, ik heb gewoon veel hersens.'

Bedankt voor je reactie!

zondag 29 maart 2009 @ 20:03:32 #60
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67526787
Mijn grootste tip: doe rustig aan en houd het realistisch. Je kunt ineens heel veel om gaan gooien en dat houd je vast een paar weken vol, maar daarna schiet je weer terug.
Je kunt je ontbijt varieren, wat voor jou het beste werkt. De 1 heeft 4 boterhammen nodig om vol te zitten of maar een handje muesli. Een ander blijft honger houden na knackebrod. Je kunt ook 's ochtends muesli eten (wel eerste keer even afwegen, zodat je weet hoeveel je eet) en dan 's middags boterhammen. Dan krijg je meteen wat zuivel van de yoghurt.

Als ik het goed lees, zijn voor jou vooral de avonden lastig met eten. Helemaal stoppen is nog moeilijker dan het vinden van een alternatief. Heb je manieren om jezelf af te leiden? Je schrijft dat het op avonden met sport wel goed gaat. Het wordt nu goed weer. Kun je lekker een stuk gaan wandelen (meteen lichaamsbeweging), in de tuin werken, oid? Dan ben je sportief bezig en het zijn activiteiten waarbij je niet makkelijk gaat eten. Andere avonden kun je zorgen voor iets gezonds, als je toch echt wilt eten.
*OUD heilige*
pi_67526808
quote:
Op zondag 29 maart 2009 19:52 schreef Carotte het volgende:

[..]

Bedankt, je zal wel merken dat ik eigenlijk altijd wel eerlijk en direct ben. Wat stond er op die eetlijst? Ik heb EMDR en cognitieve therapie er voor gehad.. Ik kan me goed inleven in wat je zegt. Ik merk het ook vrijwel direct als het niet goed met me gaat aan mijn eetpatroon. Dan lijk je in de welbekende cirkel te lijken beland want het kan moeilijk zijn je er soms overheen te zetten maar er moet nu echt weer wat aan gebeuren.

Ik probeer meestal al 's avonds mijn boterhammen te smeren voor de dag erna aangezien ik dan in de ochtend wat meer tijd heb om rustig op te staan. Welk fruit eet jij meestal? Wat ontzettend goed van je dat je jouw persoonlijke patroon door hebt (eerst structuur aanbrengen en daarna pas aan jezelf gaan werken). Ik weet namelijk dat dit erg frustrerend kan zijn. Het maakt mij weleens verdrietig.
[..]

Heb jij nog meer tips? Ik heb deze al opgeschreven en even een mental note gemaakt. Ik ga morgen eens de Slankie met magere ham uit de koelkast pakken. Weet jij of je dan beter knackebrod kan eten dan boterhammen? Of cruesli? Of hoeft dat geen verschil te maken?

Op dit moment ben ik sinds ongeveer een week therapeutvrij na een periode van 6 jaar Het heeft goed geholpen alleen moet ik van mijzelf nog werken aan mijn eetpatroon. Ik wil geen antwoorden meer geven op vragen zoals: 'Ben je zwanger?' en dan grappige antwoorden te moeten geven zoals: 'Nee, ik heb gewoon veel hersens.'

Bedankt voor je reactie!

Mijn eetlijst weet ik niet meer precies uit mijn hoofd, maar het kwam op 6 a 7 boterhammen per dag neer, tussendoor fruit, en gewoon avondeten. Verder geen snoep of dergelijke als tussendoortjes. Ik zal eens kijken of ik hem nog kan vinden, maar het kan zijn dat ik hem niet meer op mijn computer heb staan.
Qua fruit eet ik op dit moment peren, de mandarijnentijd is eigenlijk alweer voorbij, appels eet ik ook wel, en van de zomer ga ik weer een tijdje los in de rode bessen.
Ik roep wel heel hard dat ik de patronen zie, maar ingrijpen is soms toch best lastig. Het is soms makkelijker om ervoor weg te lopen, en pas na een paar maand eens in te grijpen. Dat is ook wel frustrerend en het maakt mij ook wel verdrietig, maar er gebeuren de laatste tijd ook zoveel goede dingen dat ik daardoor meer gemotiveerd ben om het weer op te pakken.
pi_67526832
Oh, en dit was mijn eetlijst toendertijd
quote:
Ontbijt:
2 snee volkorenbrood besmeren met margarine
Beleg: 1 x zoet, 1 x hartig
1 beker halfvolle melk
1 beker thee

in de loop van de morgen:
2 bekers thee
1 portie fruit

Lunch:
soep
3 snee volkorenbrood besmeren met margarine
Beleg: 2 x hartig, 1 x zoet
1 beker halfvolle melk
1 beker thee

in de loop van de middag:
2-3 bekers thee
1 snee brood met margarine en hartig beleg

Warme maaltijd:
portie vlees, vis, kip
portie groenten
3-4 aardappels
schaaltje (melk)nagerecht

in de loop van de avond:
2 thee
1 portie fruit/1 plak koek

2 glazen (mineraal)water
pi_67533041
quote:
Op zondag 29 maart 2009 19:13 schreef Carotte het volgende:

[..]

Ik ben lid van de sportschool en probeer 1 en soms 2 keer (als ik er helemaal voor ga) te sporten. Meestal 30 minuten cardio waarbij ik een hartslag van 170 probeer te halen. Daarna doe ik meestal nog een half uur aparte gewichten voor rug, buik, armen, schouders en rug. In het dagelijks leven werk ik 3 dagen op een basisschool en daarnaast volg ik een studie. Ik maak wel redelijk lange dagen en daarom schiet er soms de 2e keer fitness bij in.

Een jaar geleden ben ik door mijn therapeut onderzocht en is er naar voren gekomen dat ik BED heb. 'Binge Eating' kan je vertalen als (vr)eetbuien. Personen die lijden aan binge eating eten vaak heel erg veel in korte tijd. Ze ervaren hierbij het negatieve gevoel hun eetbui niet onder controle te hebben. Binge eating lijkt op boulimia nervosa, maar toch zijn er enkele verschillen (zie: http://www.eetstoornis.be/binge_eating.htm).

'S ochtends eet ik meestal 2 getoaste boterhammen met chocolade pasta. Dat is eigenlijk meer uit gemak aangezien ik het zoveel gedoe vind om iets anders erop te doen. Rond een uurtje of half 11 eet ik een plakje ontbijtkoek voor de goede spijsvertering en/of wat cherrytomaatjes erbij. Daarna eet ik tussen de middag 2 boterhammen met vlees of kaas: ligt eraan wat er in huis is.. 'S middags komen bij mij meestal de plannen om te gaan bingen waardoor ik de 3e boterham die ik altijd smeer weggooi. Ik eet weinig fruit en kom wekelijks maar denk ik 1 keer aan de dagelijkse hoeveelheid. 'S avonds eet ik met de pot mee: mijn ouders en ik koken meestal gezond aangezien mijn moeder suikerziekte heeft en hierop moet letten. Als ik binge is het 's avonds. Tenzij ik ga sporten dan houd ik het meestal wel vol.

Ehm even kijken wat ik nog meer kan vertellen. Ik drink meestal water of thee. Soms cappucino op mijn werk maar volgens mij is dat niet zo gezond. Ik mis soms de motivatie om ermee door te gaan, hebben jullie/jij dat ook weleens? Dat je om je heen kijkt en denkt: nou, zo dik ben ik niet vergeleken met anderen? Na een aantal dagen voel ik me dan weer wat rotter over mijn lichaam..

Lange post
Moedig dat je zo open en eerlijk dit post. Maak je geen zorgen wij zijn hier allemaal in dit forum om elkaar te helpen en te ondersteunen. Wat ik niet uit je post kan halen is wat je nu eigenlijk zelf wil. Wil je zelf afvallen? Ja wie wil dat niet natuurlijk, maar wat ik bedoel is, wil je er ook echt aan werken om af te vallen (want vanzelf afvallen bestaat helaas niet)?

Van BED weet ik niets, maar ik wil wel graag wat kwijt over het sporten. In het algemeen worden mensen die gaan fitnessen om af te vallen 2 dingen aangeraden.
1) Probeer 3x per week te sporten.
2) Sport op een lage intensiteit (met een hartslag zo rond de 120 tot 140) en langduring.

Wanneer je traint met een hartslag van 170 ben je dus zeer intensief aan het trainen. Hiermee train je vooral je spieren en je uithoudingsvermogen. Je verbrant er echter weinig vet mee.

Mijn advies zou dus zijn om de begeleiders van de sportschool te vragen om nog eens samen naar je sportprogramma te kijken, zodat je echt een bewegingsprogramma krijgt om af te vallen. En om vaker te gaan sporten.

Succes!
  maandag 30 maart 2009 @ 01:09:33 #64
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67535685
quote:
Wanneer je traint met een hartslag van 170 ben je dus zeer intensief aan het trainen. Hiermee train je vooral je spieren en je uithoudingsvermogen. Je verbrant er echter weinig vet mee.
daar zijn de meningen dan weer over verdeeld als je echt op vetverbrandingsniveau traint dan moet je het wel heel lang volhouden (meer dan 30 minuten) om echt vet te verbranden...
bij de meeste mensen komt cardio need op het "verbranden van caloireën die ze anders niet verbrand hadden" waardoor het saldo eten/verbruiken beter uitvalt, waardoor je uiteindelijk gewicht verliest. als je een kwartiertje op hoger intensiteit sport verbrand je per saldo wel meer calorieën dan als je een wkartiertje vetverbrandingsniveau/lage intensiteit doet. voor sommige mensen werkt dat per saldo uiteindelijk beter (omdat ze bijvoorbeeld niet de tijd hebben om 45 minuten cardio apparaten te doen)

@ carotte: ik zou als tip geven om niet te suikerrijke/snelle zetmelen als tussendoortjes en beleg te eten. de dip in je suikerspiegel daarna kan tot trek in lekkers/suiker leiden, en ik denk dat dat voorkomen wel kan helpen tegen vreetbuien... chocopasta is dan minder geschikt als broodbeleg. lust je pindakaas? dat zit vol goeie vetten en vult erg goed en lang. ontbijtkoek zit ook redelijk vol simpele koolhydraten (= bijna suiker) en kan hetzelfde ffect hebben. misschien dat iets van rauwkost en een beetje kipfilet of een beetje tonijn uit blik o.i.d. nog beter werkt?

supergoed dat je zo bezig bent met je probleem (ik bak er momenteel niks van.... ook al weet ik best hoe het moet)
  maandag 30 maart 2009 @ 08:02:44 #65
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67537201
Hoe komt dat zo kwak? Je ging zo goed.

Het is droog, dadelijk lekker op de fiets naar de psycholoog. Is toch weer twee keer een half uur.
*OUD heilige*
pi_67537728
Altijd gezond Yppy

Welkom Carotte

Hier gaat het normaal. Beetje aangekomen na het weekend en dat was, gezien het weekend, ook niet raar
Gaat er wel weer af!
  maandag 30 maart 2009 @ 10:45:24 #67
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67540096
quote:
Op maandag 30 maart 2009 08:02 schreef YPPY het volgende:
Hoe komt dat zo kwak? Je ging zo goed.

Het is droog, dadelijk lekker op de fiets naar de psycholoog. Is toch weer twee keer een half uur.
combinatie van denken dat ik er bijna ben (ik woog heel eventjes onder de 80 kilo) daarna een maand amerika voor nmn werk, waar ik me vreselijk rot voelde, en heb zitten emo-eten en 0,0 bewogen.

na thuiskomst was ik 85 kilo. ik voelde me nog steeds best wel rot (liefdesverdriet, heel veel stress) en ben sinds thuiskomst eigenlijk alleen nog maar aan t rotzooien geweest met weinig voedingsstoffen, veel vet zout en suiker, afhaal, kant en klaar, maaltijden overslaan, etc...

heel eventjes na thuiskomst was ik gemotiveerd en stond er 83.5 op de schaal, maar de laatste keer dat ik keek was het alweer 85. zou me niks verbazen als ik momenteel al weer richting de 86/87 zit, en dat wil ik dus eigenlijk écht niet meer.

gezonder eten probeer ik elke dag weer, vandaag lijkt t voor t eerst echt goed te gaan. heb van t weekend wel een stevig woordje met mezelf gesproken...

sporten is een probleem: ik vind hardlopen gewoon echt niet zo leuk, moeilijk om me ervoor te motiveren, maar omdat ik financieel een beetje erg krap zit momenteel kan ik het me niet veroorloven mn sportkaart te verlengen (ook al krijg ik de helft van de verzekering en de andere helft kan ik van mn brutoloon af laten trekken) maar meot t wel zelf voorschieten, en dat héb ik nu even niet... terwijl ik wél zin heb om in de sportschool aan de slag te gaan... maar goed. als t meezit is dat allemaal met een weekje of twee wel opgelost, dus tot die tijd moet ik maar proberen om toch gezond te eten en dan maar te harldopen
pi_67540737
Oi Kwak. dat is wel balen zeg!
Denken dat je er bijna bent is een rare valkuil hè? Veel succes er mee! En gezond eten is eerst ook belangrijker dan hardlopen denk ik
pi_67540844
quote:
Op maandag 30 maart 2009 10:45 schreef kwakveense het volgende:

[..]

[knip]
Waarom ga je niet gewoon lekker iedere dag wandelen of fietsen met dit weer? Je hoeft niet persé hard te lopen om gezond bezig te zijn. Lekker wandelen, flink doorstappen, heerlijke lente-lucht inademen. Dan komt het allemaal goed.

Mijn ervaring is dat je dingen die je niet leuk vindt ook heel moeilijk (of niet) kunt volhouden. Probeer dus iets te vinden dat je wél leuk vindt en ook goedkoop of gratis is.
***Levi was here***
pi_67541599
quote:
Op maandag 30 maart 2009 10:45 schreef kwakveense het volgende:
Ik voel met je mee kwakveense. Lijkt me erg lastig om zo'n dip te doorbreken.
Wel leuk dat je naar Amerika bent geweest trouwens. Was je op vakantie en waar ben je geweest?
Zelf ga ik in juni 3 weken naar de west-kant op vakantie.
pi_67541657
quote:
Op maandag 30 maart 2009 01:09 schreef kwakveense het volgende:[..] lust je pindakaas? dat zit vol goeie vetten en vult erg goed en lang.
Ik ben trouwens geen fan van pindakaas tijdens het afvallen. Zit erg vol met vetten en caloriëen. Zelf kies ik veel liever voor kipfilet, dat scheelt al snel 200 kcal.
  maandag 30 maart 2009 @ 11:45:00 #72
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67541678
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:13 schreef Levitation het volgende:

[..]

Waarom ga je niet gewoon lekker iedere dag wandelen of fietsen met dit weer? Je hoeft niet persé hard te lopen om gezond bezig te zijn. Lekker wandelen, flink doorstappen, heerlijke lente-lucht inademen. Dan komt het allemaal goed.

Mijn ervaring is dat je dingen die je niet leuk vindt ook heel moeilijk (of niet) kunt volhouden. Probeer dus iets te vinden dat je wél leuk vindt en ook goedkoop of gratis is.
ik neem daar de tijd niet voor en wandelen is echt de stomste activiteit die ik me maar kan voorstellen... zeker in de omgeving van mn huis (en ik ga écht de fiets niet pakken om verderop in de natuur te gaan wandelen) bovendien krijg ik van wandelen veel meer last van mn knieën dan van hardlopen gek genoeg...

een half uurtje tijd kan ik wel vrijmaken , een dag of drie in de week, (ik heb het belahcelijk druk en omdat ik geen van de genoemde activiteiten leuk vind, maak ik er ook écht neit meer tijd voor) en dan loop ik nog liever hard dan dat ik alleen een beetje wandel of fiets (fietsen is leuk, maar minder dan 20km fietsen vind ik echt onzinnig...)en dat kost weer teveel tijd)

ik vind hardlopen tenminste nog fijn nádat ik het gedaan heb. wandelen vind ik eht verschrikkelijste dat er is (dat voelt zowel tijdens als na het lopen onnuttig en saai)

ik ben ook niet makkelijk ofzo
pi_67541751
@Kwak: Gewoon gaan fietsen! Een half uurtje fietsen is misschien niet veel, maar meer dan niets. Iedere dag een half uur fietsen is toch zo'n 3,5 uur beweging per week die je nu niet hebt.
Trouwens, 20km fietsen is best veel. Ik fiets er iedere dag ongeveer tussen de 15 en de 22 en vind dat echt een flinke afstand. De helft is ook zat voor op een dag, hoor!
***Levi was here***
  maandag 30 maart 2009 @ 11:48:08 #74
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67541788
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:44 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik ben trouwens geen fan van pindakaas tijdens het afvallen. Zit erg vol met vetten en caloriëen. Zelf kies ik veel liever voor kipfilet, dat scheelt al snel 200 kcal.
vet is niet slecht voor je. zeker de vetten uit pindakaas niet. en je smeert echt geen 200kcal aan pindakaas op je brood hoor....

het vult bovendien zodanig goed dat je daarna gewoon minder eet, dat is nou juist de truc. (vooral geen light pindakaas nemen, dat heeft minder goede vetten en meer suiker) oh lustte ik maar pindakaas....

btw: carotte gaf aan dat het probleem vooral in binges zit: haar gewone maaltijden hoeven dus niet nóg calorie armer te zijn dan nodig. als je dan suikerrijk beleg eet, dan is de kans op een vreetbui veel groter.

kipfilet is trouwens ook goed hoor, maar je kunt niet altíjd maar vlees op brood eten...
  maandag 30 maart 2009 @ 11:49:37 #75
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67541829
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:46 schreef Levitation het volgende:
@Kwak: Gewoon gaan fietsen! Een half uurtje fietsen is misschien niet veel, maar meer dan niets. Iedere dag een half uur fietsen is toch zo'n 3,5 uur beweging per week die je nu niet hebt.
ja ik weet het....

maar in mn hoofd gilt er nu alleen maar keihard een kleine peuter "GATVER GATVER GATVER"

is t gek als ik zeg dat ik nog nooit voor mn plezier gefietst heb in de stad? ik HAAT druk verkeer, dan kan ik niet op mn eigen tempo fietsen...
en en en...
ik krijg dikke poten van fietsen...heb al van die fietshammen...
en en en...
ugh..futiel verzet van mijn schreeuwende peuter....
  maandag 30 maart 2009 @ 11:51:26 #76
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67541885
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:42 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik voel met je mee kwakveense. Lijkt me erg lastig om zo'n dip te doorbreken.
Wel leuk dat je naar Amerika bent geweest trouwens. Was je op vakantie en waar ben je geweest?
Zelf ga ik in juni 3 weken naar de west-kant op vakantie.
ik was er voor werk, heb 4 weken in een klein boerengehucht aan de oostkust brieven zitten overtikken en archiefonderzoek zitten doen. ik werd er knetter depressief van, gepaard met het nodige gevreet. en ik ben er nog steeds niet helemaal overheen - ik ben allang weer thuis, maar het rotgevoel is gebleven. zit nu ook bijna te huilen achter de pc, op kantoor nota bene, omdat ik zo ontzettend baal van mezelf en mn negatieve houding...

t gaat wel weer over hoor. vandaag is een rotdag.... ik moet even mn positieve knopje weer vinden...
  maandag 30 maart 2009 @ 11:51:37 #77
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67541888
4 op n rij
pi_67542001
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:49 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ja ik weet het....

maar in mn hoofd gilt er nu alleen maar keihard een kleine peuter "GATVER GATVER GATVER"

is t gek als ik zeg dat ik nog nooit voor mn plezier gefietst heb in de stad? ik HAAT druk verkeer, dan kan ik niet op mn eigen tempo fietsen...
en en en...
ik krijg dikke poten van fietsen...heb al van die fietshammen...
en en en...
ugh..futiel verzet van mijn schreeuwende peuter....

Als ik dat zo lees ben ik eigenlijk best blij dat ik in Z-O-Brabant woon. Ik ben met de fiets zo de stad uit en zit dan midden in het bos. Ook wandelen in het bos is hier heerlijk.
***Levi was here***
pi_67542013
Ga zo in je lunchpauze even lekker naar buiten kwak!
De zon zal je goed doen. Loop (:P) ook gelijk even naar een supermarkt en haal lekker fruit voor jezelf. Dat maakt de dag vast een stuk mooier.
  maandag 30 maart 2009 @ 12:21:33 #80
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67542652
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:56 schreef Liejannuh het volgende:
Ga zo in je lunchpauze even lekker naar buiten kwak!
De zon zal je goed doen. Loop (:P) ook gelijk even naar een supermarkt en haal lekker fruit voor jezelf. Dat maakt de dag vast een stuk mooier.

ok echt, ik vind t ook voor jullie vervelend om zo negatief te doen maar:
-ik heb vandaag sowieso geen lunchpauze want werk een halve dag en moet meteen door naar de trein, naar zangles en als ik terugkom meteen door naar koor vanavond (eten halen bij de wok onderweg)... maar ik loop wel twee keer 10/15 minuutjes naar zangles, buiten, dus ik krigj wel frisse lucht.
-doorgaans heb ik wel lunchpauze dus dan ga ik wel proberen naar butien te gaan (al staat dat haaks op wat levi zei: dingen doen die je leuk vindt... ik HAAT wandelen, dus ook wandelen in mn lunchpauze )
-ik lust geen fruit. alleen appels. en als ik appels eet krijg ik honger, want suikerdip erachteraan ik moet van mezelf 4 appels in de week. meer fruit komt er echt niet in bij mij...

ik vind t ook heel naar dat er vrijwel NIKS gezonds of "goed voor je" is waar ik ook daadwerkelijk BLIJ van word (of wat ik lekker vind. ik vind werkelijk nisk gezonds lekker, behalve rauwkost...) afvallen is bij voorbaat gewoon NOOIT leuk.

ik zit ook gewoon keihard te balen van werk dat ik nu zit te doen, t lukt niet en ik voel me dom, en ik moet er van huilen...

edit: ik heb net een hobbetlje overwonnen in het paper waarmee ik aan het werk was en meteen voel ik me al tien keer beter. echt... hoe kansloos beinvloedbaar is mijn humeur...

[ Bericht 7% gewijzigd door kwakveense op 30-03-2009 12:29:17 ]
pi_67542879
Ik vind wandelen in mijn eentje ook niet fantastisch, maar in mijn pauze loop ik met een groepje collega's en dat is altijd erg gezellig. Buiten werktijd wandel ik nog al eens met mijn man. Alleen is dat voor mij meer rennen, hij heeft echt stelten van benen en ik heb juist hele korte beentjes.

Vorige week zondag was het lekker weer en toen zijn we door het bos naar Valkenswaard gewandeld, ongeveer 5-6 km. Lekker gelunched (teveel ) en daarna weer teruggewaggeld. Terug was best zwaar. Was wel erg gezellig met lief. Heb je echt even de tijd voor elkaar.
***Levi was here***
pi_67542897
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:21 schreef kwakveense het volgende:
edit: ik heb net een hobbetlje overwonnen in het paper waarmee ik aan het werk was en meteen voel ik me al tien keer beter. echt... hoe kansloos beinvloedbaar is mijn humeur...
Herkenbaar.
***Levi was here***
  maandag 30 maart 2009 @ 12:34:48 #83
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67543000
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:30 schreef Levitation het volgende:
Ik vind wandelen in mijn eentje ook niet fantastisch, maar in mijn pauze loop ik met een groepje collega's en dat is altijd erg gezellig. Buiten werktijd wandel ik nog al eens met mijn man. Alleen is dat voor mij meer rennen, hij heeft echt stelten van benen en ik heb juist hele korte beentjes.

Vorige week zondag was het lekker weer en toen zijn we door het bos naar Valkenswaard gewandeld, ongeveer 5-6 km. Lekker gelunched (teveel ) en daarna weer teruggewaggeld. Terug was best zwaar. Was wel erg gezellig met lief. Heb je echt even de tijd voor elkaar.
ik heb geen lief om mee te wandelen

*kras*

grapje, ik spot met mn eigen emo postjes van vandaag....

het is gewoon zo strontvervelend als je een paper hebt waar je inmiddels al een JAAR mee bezig bent (eerst conferentie, en toen omschrijven tot paper, en al drie keer verbeterd) nog steeds weer dingen moet veranderen, en dat ze dan op t nippertje eigenlijk iets veranderd willen waardoor je weer helemala terug moet in t denkproces omdat de hele structuur van je argument er door wordt aangetast. echt zum kotsen. ik kán dat niet... nou ja, het moet. ik doe t nu ook wel.
pi_67543603
mijn hondje

maandag 30 maart 2009 @ 12:57:37 #85
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67543640
aww wat een poepie!
  † In Memoriam † maandag 30 maart 2009 @ 13:14:57 #86
43556 miss_dynastie
pi_67544150
Ahhhhh

Het is mooi weer en ik ben gelijk een heel stuk vrolijker
  maandag 30 maart 2009 @ 15:09:12 #87
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_67547842
Wat een liefje wat voor soort ras is het?
pi_67548614
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:09 schreef -Bubseltje- het volgende:
Wat een liefje wat voor soort ras is het?
kruising tussen een chi chu en een malteser als ik het zo goed schrijf

pi_67554357
Wat een lief hondje zeg!

Hier gaat het eigenlijk heel goed (voor die vier dagen ), in ieder geval qua beweging en dat vind ik momenteel even het belangrijkste. Vrijdag aan spinning gedaan, zaterdag een uur naar de bibliotheek gelopen en weer terug. Zondag 1,5 uur gefietst en een uur gewandeld en vandaag ook nog een uur gelopen.

Bij mij is het ook voornamelijk het bingeeten inderdaad (mooi woord ervoor!). Ik heb altijd het idee dat ik mezelf moet belonen na een dag 'goed eten' door 1 dag alles eten wat niet mag.
Maar ik moet zeggen dat nu, na deze dagen bewegen, ik juist helemaal geen trek heb.
pi_67556424
Ik ga vooral eten als me iets dwars zit, en dan ga ik ook stiekem eten zeg maar..

Vandaag de boel weer wat opgepakt, en net nog even 1,5 uur wezen skaten. Ongeveer 20 kilometer gereden op een stuk waar we niet vaak komen, en het was mooi!!!

Nu zo nog even douchen en op tijd naar bed, morgen heb ik een hele drukke dag..
pi_67557976
Zo, vandaag woog ik 92,7, ik was helemaal blij!
Ook was mn vetpercentage gedaald van 46% naar 42%, en is mijn taille gekrompen van 100 cm naar 91
Ik ben een blij meisje!
Tralalalaaa
  dinsdag 31 maart 2009 @ 07:52:53 #92
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_67567384
Nou, met 80 kilo naar Londen is niet gelukt, maar desondanks toch flink geshopt daar (lang leve de lage stand van de pond). Verder niet al te braaf gegeten, wel heel veel gelopen en door wat luchtwegproblemen helaas niet hardgelopen. Vandaag ben ik dan ook lekker thuis met 38.5 graden koorts en een luchtweginfectie (eigen diagnose, want tripje dokter volgt straks nog).

[ Bericht 99% gewijzigd door Jojogirl op 31-03-2009 08:42:41 ]
pi_67567913
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 07:52 schreef Jojogirl het volgende:
Nou, met 80 kilo naar Londen is niet gelukt, maar desondanks toch flink geshopt daar (lang leve de lage stand van de pond). Verder niet al te braaf gegeten, wel heel veel gelopen en door wat luchtwegproblemen helaas niet hardgelopen. Vandaag ben ik dan ook lekker thuis met 38.5 graden koorts en een luchtweginfectie (eigen diagnose, want tripje dokter volgt straks nog).
Oei! Beterschap!
***Levi was here***
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:15:26 #94
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67570201
beterschap jojo!

vandaag is mijn wereld een stuk rooskleuriger. belachelijk egenlijk hoe makkelijk dat soms heen en weer gaat

heb een oplossign gevonden voor mn sportprobleem: ik koop nu een 3 maandenkaart (daar heb ik wel geld voor) en als die afgelopen is een jaarkaart, die ik dan in aanmerking laat komen voor vergoeding door werk en zorgverzekering. tadaa. heb mn sportspullen in mn fietstas laten zitten bedenk ik me net toch maar even eruit halen...
pi_67576145
Goed bezig Take_A_Picture en kwakveense. Fijn dat je er inderdaad voor blijft gaan.
pi_67577366
Kwak: fijn dat het lekkerder gaat! Ik ben ook vaak zo'n op en neer persoontje

Tip van de dag: een ei bij de lunch, gegarandeerd tot half 4 geen trek meer in iets
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:57:26 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_67577455
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:54 schreef freecell het volgende:
Kwak: fijn dat het lekkerder gaat! Ik ben ook vaak zo'n op en neer persoontje

Tip van de dag: een ei bij de lunch, gegarandeerd tot half 4 geen trek meer in iets
Groot voordeel als ik elke dag een ei neem: de dagen daarna mijn omgeving ook geen trek meer door de luchten die ik achter laat

(En dat is bij Bert juist een nadeel, die is weer eens veel te licht )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67577675
Bij mij valt het wel mee, ik moet alleen niet boeren

Bert weer onderuitgezakt met z'n gewicht? Hier is het bij mijn wederhelft redelijk stabiel (op 48/49 )
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:10:03 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_67577856
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:04 schreef freecell het volgende:
Bij mij valt het wel mee, ik moet alleen niet boeren

Bert weer onderuitgezakt met z'n gewicht? Hier is het bij mijn wederhelft redelijk stabiel (op 48/49 )
Zo laag is het bij Bert gelukkig niet, maar hij weegt nu zo'n 63 kilo Met kleren aan. En dat is dus en spijkerbroek en trui en het liefst ook met zijn schoenen

Maarja, stressvolle periode op het werk achter de rug en dan nu een zwangerschap erachter aan, die arme jongen krijgt niet eens tijd om te de-stressen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67582336
Bert is toch ook een flink stuk langer dan Tara?
pi_67582429
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:22 schreef Liejannuh het volgende:
Bert is toch ook een flink stuk langer dan Tara?
Geen idee, TARA is 1.81
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:43:38 #102
4177 Jojogirl
pi_67588586
Oe, dan valt M. nog best mee met z'n 70 kilo (jaja, een 7 aan het begin tegenwoordig, je kan wel merken dat ie 30+ is nu) bij 1m92

Oja, het was inderdaad luchtweginfectie, dus ik heb nu pufding voor 3 weken Hopen dat ik weer snel koortsvrij ben, want ik ben het nu al zat die koorts.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:57:45 #103
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67591271
ohhh sporten vandaag was zo lekker! en me beloond met een zonnebankje be weer helemaal opgevrolijkt
pi_67595621
Hier ook helemaal van het buikdansen, wat is dat toch helemaal geweldig
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:00:54 #105
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67596500
kennen jullie trouwens www.torrid.com ? hebben ze naast verschrikkelijke ordinaire dingen ook gewone leukekleren, en laarzen met wijde schacht. worldwide delivery.
pi_67601852
Goeiemorgen!

Ik had mijn weegdag vandaag, en ik was 6 ons lichter als op 1 maart. Ik zit nog steeds boven mijn laagste gewicht, maar ik ga zo in ieder geval weer de goede kant uit.
pi_67607443
Lekker Teigan

Hier gaat het ook langzaam weer de goede kant op. Broodbeleg is gezonder, vaker kaas (met komkommer of tuinkers ) en sandwichspread, en als zoet stroop (voor Hb) of light-jam. Een vaker thee en water ipv koffie met melk en suiker, cappuccino met suiker of hot choco. Steeds een stapje gezonder, hopelijk volgt mijn gewicht dan ook weer.
  woensdag 1 april 2009 @ 13:42:46 #108
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67610704
ik ga me zondag wegen, en dan daarna weer een maand niet. voor zondag verwacht ik niet veel soeps, hooguit een nieuw, vrij hoog, startgewicht... maar t voelt nu wel allemaal beter en makkelijker weer, ik ben weer op de goeie weg denk ik...
pi_67619518
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:00 schreef kwakveense het volgende:
kennen jullie trouwens www.torrid.com ? hebben ze naast verschrikkelijke ordinaire dingen ook gewone leukekleren, en laarzen met wijde schacht. worldwide delivery.
pfff niets voor mannen daar.
  woensdag 1 april 2009 @ 18:47:57 #110
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67620997
ja, ehhh sorry
pi_67629479
quote:
Op woensdag 1 april 2009 13:42 schreef kwakveense het volgende:
ik ga me zondag wegen, en dan daarna weer een maand niet. voor zondag verwacht ik niet veel soeps, hooguit een nieuw, vrij hoog, startgewicht... maar t voelt nu wel allemaal beter en makkelijker weer, ik ben weer op de goeie weg denk ik...
Misschien dat ik dat ook maar eens probeer, niet teveel te wegen....
Ik leef gewoon gezond en dat het gewicht niet zo snel er af gaat is dan maar jammer

Vandaag ipv hiphopdansen een lesje popping gehad ook erg leuk om te doen en ging eigenlijk super goed
  woensdag 1 april 2009 @ 23:11:12 #112
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67631082
fijn miss s! het is altijd fijn als je sporten gevonden hebt die bij je passen!

voor wie t leuk vindt: ik heb een aflsuitende blog geplaatst op mn Amerika blog, met een foto-albumlinkje.
pi_67631441
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:11 schreef kwakveense het volgende:
fijn miss s! het is altijd fijn als je sporten gevonden hebt die bij je passen!
Jazeker, bedacht me net dat ik dit dansen alweer bijna 3jaar doet.
pi_67635292
Ik weet nog dat je er mee begon
Gaat hard, die drie jaar
pi_67637168
Kan nu alleen bijna niet meer lopen, zit iets niet helemaal lekker in mijn heup.
Hopelijk gaat het in de loop van de dag beter zou gaan stappen met vriendinnen
pi_67637304
quote:
Op donderdag 2 april 2009 09:51 schreef Miss_S het volgende:
Kan nu alleen bijna niet meer lopen, zit iets niet helemaal lekker in mijn heup.
Hopelijk gaat het in de loop van de dag beter zou gaan stappen met vriendinnen
Voorzichtig spieren opwarmen en daarna wat oefeningen doen. Helpt vaak wel. Probeer wat buikdans bewegingen heel langzaam en gecontroleerd uit te voeren, vooral met je heupen. Even de boel losmaken.
***Levi was here***
pi_67637305
ga je naar het Beestfeest?
Ja doei.
  donderdag 2 april 2009 @ 10:20:20 #118
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67637967
ik was níet blij met de weegschaal vanochtend (ik weeg me zaterdag voor t echie, startgewicht voor ronde 2 zeg maar) maar ik snap er niks van waarom t maar omhoog blijft gaan... bah...
pi_67638022
quote:
Op donderdag 2 april 2009 10:20 schreef kwakveense het volgende:
ik was níet blij met de weegschaal vanochtend (ik weeg me zaterdag voor t echie, startgewicht voor ronde 2 zeg maar) maar ik snap er niks van waarom t maar omhoog blijft gaan... bah...
Sterkte Kwak!
Zet het van je af, dit begin gewicht is gewoon een gegeven en nu ga je weer vol goede moed beginnen.
***Levi was here***
pi_67642896
quote:
Op donderdag 2 april 2009 09:56 schreef Levitation het volgende:

[..]

Voorzichtig spieren opwarmen en daarna wat oefeningen doen. Helpt vaak wel. Probeer wat buikdans bewegingen heel langzaam en gecontroleerd uit te voeren, vooral met je heupen. Even de boel losmaken.
Thanx! Het gaat nu alweer beter
En nee MoBlo als je me daar ooit tegen komt dan is er echt iets mis

Kwak niet teveel waarde hechten aan het gewicht, je begint gewoon aan ronde 2 (en niet opnieuw want je bent al veel kwijt) en gaat weer lekker gezond verder
En dan volgt dat gewicht van zelf (tenminste dat houd ik mezelf ook voor)
pi_67642906
waarom zou er iets mis met je zijn als je naar het Beestfeest gaat?
je bent er nog nooit geweest, dus een oordeel vellen is niet echt aan de orde, neem ik aan?
Ja doei.
pi_67642989
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:12 schreef motorbloempje het volgende:
waarom zou er iets mis met je zijn als je naar het Beestfeest gaat?
je bent er nog nooit geweest, dus een oordeel vellen is niet echt aan de orde, neem ik aan?
Zie je mij als een type dat daar zou passen?
Er is niets mis mee als je er naar toe gaat, maar als ik er naar toe zou gaan wel
Maar jij gaat wel?
pi_67643085
iedereen gaat daar naartoe, van alfatrutje tot bèta nerd, dus ja
Ja doei.
pi_67643130
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:18 schreef motorbloempje het volgende:
iedereen gaat daar naartoe, van alfatrutje tot bèta nerd, dus ja
Nah misschien in de toekomst maar op het moment ken ik niemand die er naar toe gaat dus zie ik het nut er sowieso ook niet van.
En moet morgenvroeg weer werken, dus het worden maar een paar cocktails drinken
pi_67645568
Wat is nou een normaal aantal kilo's om per maand af te vallen wanneer je van totaal geen beweging en redelijk slecht (= veel chocolade etc. en vet) eten naar 3 keer per week fitness (en dan vooral cardio) en letten op je eten (snoep etc halveren en mager vlees als broodbeleg ipv pindakaas en hagelslag)?

Dit bovenste geldt dus voor mij, maar ik ben in ruim 2 maanden slechts 3 kilo afgevallen. Ik wil er in totaal 15 af dus dat schiet niet op.
-
pi_67645637
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:34 schreef Ritmo het volgende:
Wat is nou een normaal aantal kilo's om per maand af te vallen wanneer je van totaal geen beweging en redelijk slecht (= veel chocolade etc. en vet) eten naar 3 keer per week fitness (en dan vooral cardio) en letten op je eten (snoep etc halveren en mager vlees als broodbeleg ipv pindakaas en hagelslag)?

Dit bovenste geldt dus voor mij, maar ik ben in ruim 2 maanden slechts 3 kilo afgevallen. Ik wil er in totaal 15 af dus dat schiet niet op.
3 kilo is inderdaad niet heel veel in 2 maanden, maar als je het blijvend wil verliezen is het op zich een goed tempo.
Als je sneller wil afvallen kan je misschien helemaal stoppen met snoepen?
pi_67645722
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:36 schreef Miss_S het volgende:

[..]

3 kilo is inderdaad niet heel veel in 2 maanden, maar als je het blijvend wil verliezen is het op zich een goed tempo.
Hoe kan dat eigenlijk?
quote:
Als je sneller wil afvallen kan je misschien helemaal stoppen met snoepen?
Ik heb in die 2 maanden wel eens 2 weken echt totaal geen chipje, stukje chocolade of wat dan ook aangeraakt. In die weken ging er geen onsje meer af dan in de weken dat ik op zaterdag eens een klein bakje chips of een stukje chocolade at. Niet echt motiverend dus om maandenlang te gaan zitten vechten.
-
pi_67645826
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:40 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Hoe kan dat eigenlijk?
[..]

Ik heb in die 2 maanden wel eens 2 weken echt totaal geen chipje, stukje chocolade of wat dan ook aangeraakt. In die weken ging er geen onsje meer af dan in de weken dat ik op zaterdag eens een klein bakje chips of een stukje chocolade at. Niet echt motiverend dus om maandenlang te gaan zitten vechten.
Hoe je blijvend gewicht verliest? Dat is een van de moeilijkste dingen, ik zou zeggen een gezond ritme vinden dat je voor altijd vol kan blijven houden.

En motivatie is inderdaad moeilijk als het zo langzaam gaat, maar het komt er toch niet bij? Daar moet je al blij mee zijn als je zo door gaat gaat er vanzelf wel weer een beetje af.

Ik heb over mijn 25 kilo ook jaren gedaan. Maar ze zijn er nu ook al weer 2 jaar af.
pi_67645895
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:43 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Hoe je blijvend gewicht verliest? Dat is een van de moeilijkste dingen, ik zou zeggen een gezond ritme vinden dat je voor altijd vol kan blijven houden.
Ik bedoelde meer waarom je altijd hoort dat bij langzaam gewicht verliezen het er ook langzamer (of helemaal niet meer ) bijkomt.
quote:
En motivatie is inderdaad moeilijk als het zo langzaam gaat, maar het komt er toch niet bij? Daar moet je al blij mee zijn als je zo door gaat gaat er vanzelf wel weer een beetje af.

Ik heb over mijn 25 kilo ook jaren gedaan. Maar ze zijn er nu ook al weer 2 jaar af.
Jaren? Dus bij jou ging het al even langzaam als bij mij?
-
  donderdag 2 april 2009 @ 14:47:38 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_67645948
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:24 schreef freecell het volgende:

[..]

Geen idee, TARA is 1.81
Bert is 1.90
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67645960
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:45 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer waarom je altijd hoort dat bij langzaam gewicht verliezen het er ook langzamer (of helemaal niet meer ) bijkomt.
[..]

Jaren? Dus bij jou ging het al even langzaam als bij mij?
Bij langzaam gewichtsverlies is er meestal geen echt (crash) dieet aan de pas gekomen. Dus ook iets dat je langer vol kan houden en dus ook blijvend is.

En bij mij ging het zeker langzaam, maar afentoe had ik ook wel dat er opeens 5 kilo af was. En dan bleef ik weer heel lang hangen.
pi_67646021
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Bij langzaam gewichtsverlies is er meestal geen echt (crash) dieet aan de pas gekomen. Dus ook iets dat je langer vol kan houden en dus ook blijvend is.

En bij mij ging het zeker langzaam, maar afentoe had ik ook wel dat er opeens 5 kilo af was. En dan bleef ik weer heel lang hangen.
Ja dat klopt, soms val ik opeens zonder reden in 3 dagen een kilo af en soms gebeurt er anderhalve week niets. Ik heb toen m'n eet- en sportpartoon in die weken eens 'geevalueerd' en vergeleken maar ik kan echt geen aanwijsbare reden vinden.
-
pi_67648399
Bij mij knalden de kilo's er even vanaf toen ik 1 week lang zo min mogelijk koolhydraten ging eten.
Nu eet ik heel afwisselend, bijv brood te vervangen voor Wasa vezelrijk crackers, en af en toe gewoon geen aardappels te eten ofzo.
Soms is je lichaam in een piek qua koolhydraten en is je stofwisseling traag. Dat is wat mij werd verteld, tenminste.
Nu val ik gewoon af zonder alles te moeten laten staan, eigenlijk, ik let alleen goed op wat ik eet en drink genoeg water op een dag.
Tralalalaaa
pi_67651385
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:06 schreef Take_A_Picture het volgende:
Bij mij knalden de kilo's er even vanaf toen ik 1 week lang zo min mogelijk koolhydraten ging eten.
Nu eet ik heel afwisselend, bijv brood te vervangen voor Wasa vezelrijk crackers, en af en toe gewoon geen aardappels te eten ofzo.
Soms is je lichaam in een piek qua koolhydraten en is je stofwisseling traag. Dat is wat mij werd verteld, tenminste.
Nu val ik gewoon af zonder alles te moeten laten staan, eigenlijk, ik let alleen goed op wat ik eet en drink genoeg water op een dag.
Dus je zou eens in de zoveel tijd een koolhydraat-vrije week moeten houden als ik je goed begrijp? Hoeveel kilo per maand viel je af?
-
pi_67674541
Nou, ik ben begin februari echt begonnen en woog toen 98 kg. Tot 3 weken terug bleef mijn gewicht echter tussen de 95 en de 97 steken. Terwijl ik toch 3 keer per week sportte en op mijn eetpatroon lette.
Mijn begeleidster bij de sportschool heeft me toen aangeraden een week lang zo min mogelijk koolhydraten te eten, omdat er dus waarschijnlijk een piek in zat waardoor mijn stofwisseling erg langzaam was.
Na 4 dagen woog ik ineens 93,8 ipv 96,7!
Nu eet ik sowieso vrijwel geen brood meer, die heb ik omgeruild voor crackers, en verder eet ik gewoon wat ik altijd al at. En ik zit nu op de 91 kg, vanochtend zelfs 90,6.

Ik heb geen idee of het voor iedereen werkt, maar mijn lichaam had gewoon even die 'opdonder' nodig om mijn stofwisseling eens goed op gang te laen komen.
Tralalalaaa
pi_67674910
Maar wat gebeurt er als je over 1 of 2 of 5 jaar wel weer brood gaat eten?
pi_67675347
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:15 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou, ik ben begin februari echt begonnen en woog toen 98 kg. Tot 3 weken terug bleef mijn gewicht echter tussen de 95 en de 97 steken. Terwijl ik toch 3 keer per week sportte en op mijn eetpatroon lette.
Mijn begeleidster bij de sportschool heeft me toen aangeraden een week lang zo min mogelijk koolhydraten te eten, omdat er dus waarschijnlijk een piek in zat waardoor mijn stofwisseling erg langzaam was.
Na 4 dagen woog ik ineens 93,8 ipv 96,7!
Nu eet ik sowieso vrijwel geen brood meer, die heb ik omgeruild voor crackers, en verder eet ik gewoon wat ik altijd al at. En ik zit nu op de 91 kg, vanochtend zelfs 90,6.

Ik heb geen idee of het voor iedereen werkt, maar mijn lichaam had gewoon even die 'opdonder' nodig om mijn stofwisseling eens goed op gang te laen komen.
Mm interessant. Ik eet veel brood omdat ik dacht dat dit geen kwaad kon. Maar ik heb wel precies hetzelfde als jij: ik blijf steeds een beetje schommelen tussen 2 punten. Wat voor beleg doe je op de crackers?
-
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:39:58 #138
45621 Suzanna
Mama van...
pi_67675364
Ik heb even een vraagje...hoe kun je het wachtwoord van dieetweb-account opvragen of wijzigen? Ik kan namelijk niet meer inloggen...(raar, want ik heb volgens mij het goede wachtwoord ingetypt...)

Ik ben nu 76.1 kilo (tenminste, gisterochtend) en dat is echt heerlijk - het gaat steeds beter met afvallen en bewegen. Ik 'sport' er nu ook bij - buikspieroefeningen, armspieren trainen en beenspieren etc.
Ik heb nu ook de DVD Fitnessoefeningen voor Dummies aangeschaft, en ik ben benieuwd wat je daar mee kunt.
pi_67676408
Suzanna, ik ken Fitness for Dummies niet, maar ik heb wel de DVD Yoga for Dummies. Ik vind dat een erg goed programma met duidelijke uitleg. Gaat na een paar keer natuurlijk wel vervelen, maar om mee te starten is het prima
pi_67676917
Even over de 'brood'-discussie, voor afvallen maakt het niet uit waar je je kcal vandaan haalt, maar alleen de kcal tellen of je afvalt of aankomt. Er zijn uiteraard nog veel meer complexe factoren in het spel, maar die uitwerking is marginaal vergeleken met de invloed van de energie-inname. Concentreer je daar op met behulp van een eetpatroon wat je kan volhouden.

Als je ook nog gezond wilt afvallen is brood overigens een geweldig product.

Suzanna, misschien helpt een berichtje (PM) naar Troel hier het beste Zij weet vast wel een oplossing voor je wachtwoordprobleem.
pi_67676943
Whehe, ik let echt al weken (maanden?) niet echt meer op wat ik eet enzo, dacht vanmorgen "ik zal eens kijken wat de schade is" en wat blijkt: gewoon nog steeds 87 kilo! . Bizar.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_67676971
Heb je blijkbaar een goede balans gevonden, Jarno!
pi_67677025
Ja, een zak chips per week en 2 x per week fast food (ofzo) is kennelijk prima voor mijn gewicht! . Nah, het mag wel weer wat gezonder, maar ik heb er ff geen zin an.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:34:05 #144
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67677214
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:24 schreef Isabeau het volgende:
Even over de 'brood'-discussie, voor afvallen maakt het niet uit waar je je kcal vandaan haalt, maar alleen de kcal tellen of je afvalt of aankomt. Er zijn uiteraard nog veel meer complexe factoren in het spel, maar die uitwerking is marginaal vergeleken met de invloed van de energie-inname. Concentreer je daar op met behulp van een eetpatroon wat je kan volhouden.

Als je ook nog gezond wilt afvallen is brood overigens een geweldig product.

Suzanna, misschien helpt een berichtje (PM) naar Troel hier het beste Zij weet vast wel een oplossing voor je wachtwoordprobleem.
das voor mij persoonlijk toch echt niet helemaal waar: als ik pasta of aardappelen eet bij mn avond eten of witbrood, dan zwel ik echt op, en ben ik een kilo of 2 zwaarder. of t nou vochtkilo's zijn, of dat mn buik niet goed "leeg wordt" maakt me niet uit, maar ik vind t geen fijn gevoel, dus ik beperk het gebrui (hoe lekker ik het ook vind)...

maar goed, dat is idd. meer een kwestie van "verdragen" dan van "minder afvallen"
pi_67677550
Met afvallen heeft het niets te maken, kwak Maar als je je er niet prettig bij voelt begrijp ik dat je het gebruik mindert (en zo krijg je toch ook weer minder kcal binnen en dat helpt wel om af te vallen )
pi_67682002
Wat is het weer toch lekker heb rode wangen gekregen in het zonnetje.
En de meivakantie is geregeld, hopelijk is het dan ook zo'n lekker weer.
pi_67682545
quote:
Fitness kan je ook dik maken
Uitgegeven: 3 april 2009 11:44
Laatst gewijzigd: 3 april 2009 11:44

SUNDERLAND - Veel mensen storten zich in de sportschool op de loopband, crosstrainer of fiets in de hoop wat af te vallen. Fout! Uit onderzoek blijkt namelijk dat juist dat soort oefeningen je dikker kunnen maken.

Mensen gaan ervan uit dat als je veel zweet, dat je dan ook veel calorieën verbruikt. En daarom gaan ze fanatiek aan de slag op de loopband en crosstrainer. Helaas blijkt dit niet waar en een fitnessblunder, want het aantal calorieën dat je met deze oefeningen verbrandt, is niet al te veel.

Ook zouden deze oefeningen je sneller een hongergevoel geven, zegt David Archer, sportexpert aan de University of Sunderland. En heb je de neiging om meer te gaan eten.

Gewichten

Volgens Archer is het veel beter om oefeningen te doen met gewichten. Hij denkt dat veel mensen, vooral vrouwen, niet zo vaak met gewichten trainen omdat ze bang zijn een bodybuilderslichaam te krijgen.

Toch is regelmatig sporten met gewichten dé manier om af te vallen. Daarmee ontwikkel je namelijk je spieren en die zorgen er juist weer voor dat je meer calorieën zal verbruiken op een dag.
-
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:57:22 #148
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67682804
naja, op zich is er niks onwaars aan dat artikel. als ik een luttle 300kcal verbrand in de sportschool, heb ik weld egelijk veel meer honger... en neig ik naar meer eten.... en spieren kweken is goed, ewant die verbranden de hele dag energie voor je...

ik ben vandaag trouwens niet gaan sporten, want bloedende blaren op beide voeten (hoera zomerschoenen) en het is "die tijd van de maand" geworden, en ik loop bijkans leeg (lage bloeddruk en flauwtes tot gevolg.. ik voel me we rhelemaal 16) dus ik kon het níet opbrengen om me in te spannen vandaag
pi_67682812
Als je een uurtje sport en dan naar de snackbar gaat omdat je honger hebt werkt het inderdaad niet
En de meeste apparaten zijn echt heel optimistisch in kcal die je verbruikt, als ik soms voorbij zie komen in dit en het slanke topic hoeveel ze in een half uurtje verbrand hebben daar zou ik echt 2 uur voor moeten hardlopen
pi_67682840
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:57 schreef kwakveense het volgende:
naja, op zich is er niks onwaars aan dat artikel. als ik een luttle 300kcal verbrand in de sportschool, heb ik weld egelijk veel meer honger... en neig ik naar meer eten.... en spieren kweken is goed, ewant die verbranden de hele dag energie voor je...

ik ben vandaag trouwens niet gaan sporten, want bloedende blaren op beide voeten (hoera zomerschoenen) en het is "die tijd van de maand" geworden, en ik loop bijkans leeg (lage bloeddruk en flauwtes tot gevolg.. ik voel me we rhelemaal 16) dus ik kon het níet opbrengen om me in te spannen vandaag
Wat vervelend kwak
Morgen je weegdag? Heb je ook een nieuw plan voor deze maand?
pi_67682874
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:57 schreef Miss_S het volgende:
Als je een uurtje sport en dan naar de snackbar gaat omdat je honger hebt werkt het inderdaad niet
En de meeste apparaten zijn echt heel optimistisch in kcal die je verbruikt, als ik soms voorbij zie komen in dit en het slanke topic hoeveel ze in een half uurtje verbrand hebben daar zou ik echt 2 uur voor moeten hardlopen
Dat is een beetje hetzelfde als: "cola light word je dikker van want je krijgt daarna behoefte aan zoet". Dat heb je toch zelf in de hand of je daar aan toegeeft?
-
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:05:37 #152
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67682967
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:00 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat is een beetje hetzelfde als: "cola light word je dikker van want je krijgt daarna behoefte aan zoet". Dat heb je toch zelf in de hand of je daar aan toegeeft?
tuurlijk, maar t is toch goed dat mensen er (zij het met een onzin titel) aan herinnerd worden dat een beetje cardio-en niet persé zal zorgen dat je dunner wordt...

bovendien: het ligt er maar aan hoe je het interpreeert:
de mens wordt neit persé diker ten gevolge van sporten (los van het feit of ze door eigen keuzes het voordeel teniet doen) maar de populatie van de steekproef, wordt wel dikker blijkbaar met als significante factorhet doen van cardio in de sportschool.
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:07:22 #153
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67683007
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Wat vervelend kwak
Morgen je weegdag? Heb je ook een nieuw plan voor deze maand?

vandaag al gewogen. werd er niet blij van. denkdat ik dat maar als startgewicht van de maand ga aanhouden.
plan voor komende maand: 2 tot 3 keer sportschool in de week, lief zijn voor mezelf met vrije avonden, goed voor mezelf koken en zonnebank bezoekjes, maar eens beginnen met proberen niet meer te snoepen door de weeks. kijken wat dat voor effect heeft met een maandje.
pi_67683080
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:07 schreef kwakveense het volgende:

[..]

vandaag al gewogen. werd er niet blij van. denkdat ik dat maar als startgewicht van de maand ga aanhouden.
plan voor komende maand: 2 tot 3 keer sportschool in de week, lief zijn voor mezelf met vrije avonden, goed voor mezelf koken en zonnebank bezoekjes, maar eens beginnen met proberen niet meer te snoepen door de weeks. kijken wat dat voor effect heeft met een maandje.
Klinkt goed zeker die vrije avonden
Ik kan op het moment even geen echt ritme vinden dus dan maar gewoon veel sporten.
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:30:38 #155
45621 Suzanna
Mama van...
pi_67687292
Ik denk dat ik ook vooral afval door de gewichttraining die ik doe - eigenlijk onder begeleiding van mijn Mensendieck-therapeute (apart hoor, want ik kom daar eigenlijk alleen voor mijn rug). Zij heeft me gewichten geleend die ik nu al een paar weken leen en dat werkt echt goed. Ik voel mijn spieren wel na zo'n oefening maar wel veel minder dan in 't begin...

Het is eigenlijk ook heel 'lekker' om te doen, omdat je weet dat het zin heeft en het voelt lekker om je in te spannen. Je gaat er wel enigszins van zweten maar niet teveel, cardio etc. kan ik niet echt volhouden omdat ik te snel uitgeput raak. Ik denk dat dat voor mij dus ook weinig zin heeft. Ik fiets wel aardig wat op een dag en daar ben ik al blij zat mee.
pi_67707230
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:39 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Mm interessant. Ik eet veel brood omdat ik dacht dat dit geen kwaad kon. Maar ik heb wel precies hetzelfde als jij: ik blijf steeds een beetje schommelen tussen 2 punten. Wat voor beleg doe je op de crackers?
Ik doe er vaak iets van kaas op, of rosbief of filet americain.
Ik let dan niet op de kcal, maar op de koolhydraten. En af en toe een boterham kan ook gewoon hoor, ik eet af en toe nog wel brood, maar niet elke dag.
Tralalalaaa
pi_67707540
Normaal vind ik mijn (boven)benen toch echt het meest dikke aan mijn lichaam maar kwam nu deze foto van een paar maanden geleden tegen

Wat je van mijn benen ziet vind ik het er toch eindelijk een keer goed uit zien
pi_67708924
* freecell fluit
  zaterdag 4 april 2009 @ 22:31:58 #159
45621 Suzanna
Mama van...
pi_67715071
Knappe en slanke dame zie ik daar Miss_S! Ik wil ook zulke benen!
pi_67740876
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 17:34 schreef Miss_S het volgende:
Normaal vind ik mijn (boven)benen toch echt het meest dikke aan mijn lichaam maar kwam nu deze foto van een paar maanden geleden tegen

[ afbeelding ]

Wat je van mijn benen ziet vind ik het er toch eindelijk een keer goed uit zien
Kan me jou niet met die 25 kilo extra voorstellen, haha. Maar je bent wel het bewijs dat afvallen loont.

Het schiet nog steeds niet op trouwens. Vorige week veel getraind en nauwelijks gesnoept maar er is een halve kilo bij. Misschien ga ik toch eens wat meer krachttraining doen, ben alleen bang dat ik dan te breed word als ik veel krachttraining ga doen. Ik ben klein van stuk en van mezelf al aardig breed en ik wil niet zo'n Jerommeke worden. Hoef niet nog bredere schouders en dikkere armen.
-
pi_67742309
Volgens mij word je niet zo snel een kleerkast, hoor Serieuze bodybuilders hebben ook nogal een ander eetpatroon.
Krachttraining heeft als voordeel gewoon dat alles er strakker en steviger van wordt, je krijgt er gewoon een mooier lichaam van. Nadeel (nou ja, niet echt een nadeel, maar voor jou misschien een minpunt) is dat je er langzamer van gaat afvallen. Je verliest eerder volume dan gewicht.
pi_67753788
Dankjewel
En die 25 kilo erbij kan ik ook nog maar moeilijk voorstellen hoor, in mijn hoofd zit helemaal niet dat ik veel afgevallen ben ofzo (ben nog steeds vaak ontevreden met mijn gewicht)
pi_67754403
mooie meid met een mooie lijn zie ik daar op die foto miss_s. Maar ik denk dat je altijd iets aan je uiterlijk wilt verbeteren. Ik zeg nu ook als maar weer is op de 90 zit maar ja als ik 90 kilo heb bereikt denk ik als ik maar weer is op de 80 zit.ik ben eigenlijk ook nooit tevreden. Maar ja ik vind het bij mij nu verschrikkelijk en ik word weer afgescheept. maar ik laat me niet meer zomaar afschepen. Ze kunnen me idd mooi vertellen dat ik moet leren accepteren dat ik zo ben en dat ze bang zijn dat ik in een depressie raak omdat ik nu al in een neerwaartse spiraal zit. maar het is toch gek dat ik in 4 dagen ziekenhuis met veel beweging en gezond eten 2 KG aankom en nu zit ik weer thuis ik let niet op mijn eten(lees: geen gezond verantwoord avondeten de rest van de maaltijden wel) en ik blijf stabiel. Ik durf serieus gewoon niet lijnverantwoord avondeten te eten want dan kom ik aan zo is het het afgelopen jaar steeds gegaan.
  maandag 6 april 2009 @ 11:47:29 #164
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67754479
Riann, op de foto met het je puppy zagen je handen en armen er nogal "opgezwollen" uit. Houd je niet ook gewoon enorm veel vocht vast door medicatie ed? Dat kan best een aantal kilo van je gewicht verklaren.
***Levi was here***
pi_67754718
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:47 schreef Levitation het volgende:
Riann, op de foto met het je puppy zagen je handen en armen er nogal "opgezwollen" uit. Houd je niet ook gewoon enorm veel vocht vast door medicatie ed? Dat kan best een aantal kilo van je gewicht verklaren.
ik heb niet veel medicatie. Alleen schildkliermedicatie. En ik hou wel wat meer vocht vast als de gemiddelde mens. Maar daar komt geen 27 kilo vandaan. Mijn handen en armen zijn gewoon erg dik voortaan. Een dun iemand heeft mijn pols omtrek bij de bovenarm. Dus het is ook erg noodzakelijk dat er wat gebeurd. Maar wat. Ik heb bij de dietiste mijn hoeveelheden opgenoemd wat ik eet en etc. Op het moment dat ik stabiel blijf is mijn avondeten niet goed al zijn de hoeveelheden goed. Mijn neuroloog zegt je kunt niet minder als weinig eten. Er belt me komende week nog iemand op die me overal mee heen gesleept heeft met die onderzoeken daar zeg ik dit geval ook weer neer. 2 kg in het ziekenhuis aankomen hoe kan het zou je zeggen. en over 4 of 5 weken moet ik terug naar de neuroloog want veel onderzoeken waren nog niet binnen en ik hoop serieus dat wat er nog niet binnen was dat daar iets uit komt wat verklaard van mijn dik zijn. Ik ben daar echt dagelijks verdrietig van.
  maandag 6 april 2009 @ 14:47:19 #166
45621 Suzanna
Mama van...
pi_67760096
Riann, dat is toch ook niet echt te verklaren dat je aankomt van meer beweging en gezond eten? Dat snap ik echt niet. Daar zou ik ook moedeloos van worden!

Ik ben vandaag weer bij de dietiste geweest en ik was 2,5 kilo afgevallen in een maand tijd. En dat terwijl ik wel krachttraining erbij doe en redelijk 'normaal' eet, ik eet tot ik geen honger meer heb en snoep heus weleens wat.
pi_67760605
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:25 schreef Miss_S het volgende:
Dankjewel
En die 25 kilo erbij kan ik ook nog maar moeilijk voorstellen hoor, in mijn hoofd zit helemaal niet dat ik veel afgevallen ben ofzo (ben nog steeds vaak ontevreden met mijn gewicht)
Zelfs de mensen om je heen zullen minder het idee hebben dat je afgevallen bent. Als je iemand langzaam slank ziet worden dan wen je er beetje bij beetje aan, kun je nagaan hoe dat voor jezelf is als je jezelf dagelijks in de spiegel ziet. Pas als je iemand gedurende de periode dat ie afvalt niet/nauwelijks ziet valt het goed te zien. Of als je jezelf terugziet op oude (strand)foto's, dan zie je het verschil wel.

Enne, niet tevreden zijn met je gewicht zit volgens mij tussen je oren als die foto (en die in je FB) zie, al zeggen foto's niet altijd alles natuurlijk.
-
pi_67764397
Miss_S, wat een mooie foto ! Hoor jij wel in dit topic thuis
Hier gaat het an sich wel aardig. Ik eet nog steeds vrij onregelmatig helaas. Wel in principe ontbijt lunch en avondeten, maar op onregelmatige tijden. Ik eet ook eigenlijk maar drie keer op een dag, geen idee of dat veel kwaad kan ? Momenteel heb ik helaas geen weegschaal in huis, dus ik heb geen idee wat het resultaat is na die eerste week, maar misschien is het juist leuker om over een langere periode te kijken, dat motiveert misschien ook wat meer. Alhoewel, qua motivatie heb ik geen klachten, het gaat gewoon wel goed.
Mijn beweegprogramma is nog steeds ; twee keer in de week 45 minuten spinning, en vier keer per week een uur wandelen en vier keer per week een half uurtje fietsen.
pi_67764766
Met dit tempo ben ik in december pas aan m'n totaal van 15 kilo afvallen geraakt. In de weken dat ik wel wat afval (al is het maar een halve kilo) krijg ik echt een motivatie-boost en laat ik makkelijk alles staan plus dan ga ik nog een keertje extra sporten maar zodra het 1 of 2 weken volledig stilstaat verlies ik echt m'n motivatie. Niet dat ik me dan vol eet maar het is toch een stuk moeilijker dan.

Is er geen manier om 'snel' 5 kilo kwijt te raken? Dan moet die overige 10 kilo er voor september wel af kunnen zijn.
-
pi_67765138
15 kilo is al een hele prestatie. Zo te zien heb je een ritme gevonden dat langzaam (en dus gezond) je gewicht laat afnemen. Dat klinkt juist heel positief. Best iets om trots op te zijn.
pi_67765249
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:11 schreef dyna18 het volgende:
15 kilo is al een hele prestatie. Zo te zien heb je een ritme gevonden dat langzaam (en dus gezond) je gewicht laat afnemen. Dat klinkt juist heel positief. Best iets om trots op te zijn.
Het was 19 maar er is al 4 af. Maar dat heeft wel bijna 3 maanden geduurd. Als je ziet wat ik ervoor laat staan en hoeveel ik sport is dat niet echt veel. Zeker niet als je er nog 15 moet. Dat ritme heb ik idd wel gevonden, maar het mag wel iets harder. 1 tot 1,5 kilo per 2 weken was eigenlijk wel m'n streven.
-
pi_67765333
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:14 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Het was 19 maar er is al 4 af. Maar dat heeft wel bijna 3 maanden geduurd. Als je ziet wat ik ervoor laat staan en hoeveel ik sport is dat niet echt veel.
Wat laat je er dan zoal voor staan?

Misschien moet je afvallen niet zo ontzettend als iets negatiefs bekijken; het levert je uiteindelijk heel veel gezondheidsvoordeel op.
pi_67765447
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:17 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Wat laat je er dan zoal voor staan?
Alcohol (ok sowieso wel gezond maar toch moeilijk ) chips en andere snacks, alle gebak op verjaardagen etc. En verder alle slechte kleine dingen zoals paaseitjes of mayo bij de aardappeltjes. Verder geen tussendoortjes meer maar alleen boterhammen met mager vlees.
quote:
Misschien moet je afvallen niet zo ontzettend als iets negatiefs bekijken; het levert je uiteindelijk heel veel gezondheidsvoordeel op.
Klopt, als ik nu nog 4 kilo eraf moest dan kon ik makkelijker accepteren maar de weg lijkt nog zo superlang zo. Ik had deze zomer toch wel graag een beetje toonbaar in m'n zwembroek rond willen lopen.
-
pi_67765508
Paaseitjes heb ik vandaag ook niet af kunnen blijven

O: volkoren boterham met jam
L: 2 volkoren boterhammen met jam
T: 2 paaseitjes
D: ananasburger, salade en krieltjes
pi_67765535
ah joh, die twee paaseitjes, als je daarvoor al naar het schavot wordt gebracht (en er doorheen zakt ) gewoon lekker 2 paaseitjes nemen hoor!

vandaag een festini perenijsje op, als 'zondig' momentje, maar volgens mij is daar niet echt iets verkeerds aan
Ja doei.
pi_67765601
Paaseitjes zijn geloof ik 40 kcalorieen per stuk las ik laatst, dus niet dodelijk ofzo.
-
pi_67765915
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:21 schreef Ritmo het volgende:
Klopt, als ik nu nog 4 kilo eraf moest dan kon ik makkelijker accepteren maar de weg lijkt nog zo superlang zo. Ik had deze zomer toch wel graag een beetje toonbaar in m'n zwembroek rond willen lopen.
Sja, kilo's eraanvreten gaat nu eenmaal makkelijker dan ze er weer afkrijgen (geloof me, ik weet waar ik het over heb; ik ben bijna drie jaar geleden in een jaar zowat 20 kilo aangekomen ).
Ik ben inmiddels anderhalf jaar bezig met afvallen en ben er weer 13 kwijt. En ik ben ook voorlopig nog niet tevreden!

Maar crashen heeft weinig zin. Je boekt sneller resultaat, maar grote kans dat het gewicht zodra je 'normaal' gaat doen weer terugkomt. Kun je beter nu vast wat krachttraining gaan doen (krijg je een mooi lijf van) en er toch een minstens-een-jaarplan van maken.

Zelf schrap ik trouwens niet alle lekkere. ongezonde dingen. Ik probeer selectief te zijn (zelfgebakken appeltaart op een verjaardag: ja, C1000-slagroomtaart: nee), af en toe wat alcohol, wat chips in het weekend, doordeweeks minimaal snoepen. En ik vind het niet zo vreselijk naar, nu. Heb niet het idee dat ik mezelf alles ontzeg!
pi_67766014
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
ah joh, die twee paaseitjes, als je daarvoor al naar het schavot wordt gebracht (en er doorheen zakt ) gewoon lekker 2 paaseitjes nemen hoor!

vandaag een festini perenijsje op, als 'zondig' momentje, maar volgens mij is daar niet echt iets verkeerds aan
Het is niet erg....maar het is iets dat ik jaren niet heb gedaan dus waarom doe ik het nu opeens wel?
Dat vraag ik me vooral af.
  maandag 6 april 2009 @ 17:48:40 #179
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67766405
Ok, poging 9001 om weer af te vallen. Heb een pact met mijn collega gesloten dat we niet meer snoepen op het werk. En dat is best lastig, als je met 9 snoepkonten op een afdeling zit.
***Levi was here***
pi_67766687
Succes Levi
Als het op je werk al goed zit dan is het een stuk makkelijker
  maandag 6 april 2009 @ 17:59:13 #181
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67766757
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:57 schreef Miss_S het volgende:
Succes Levi
Als het op je werk al goed zit dan is het een stuk makkelijker
Dat is nu wel mijn grootste struikelblok inderdaad. Thuis kan ik veel strenger voor mezelf zijn, op mijn werk snoept iedereen de hele dag en er zijn er 2 die daardoor ook echt flink aan het uitdijen zijn. Dus nu gaan we het gewoon met z'n 2-en aanpakken. De rest snoept maar mooi tot ze er bij neervallen, wij kappen er mee.
***Levi was here***
pi_67767005
Miss_S, doe eens niet zo hard voor jezelf zijn.
Niet dat je jezelf nu vol moet gaan vreten maar 'vet' is niet echt van toepassing op je buik, wat ik zo op de foto's zie.
-
  maandag 6 april 2009 @ 18:09:35 #183
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67767058
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:07 schreef Ritmo het volgende:
Niet dat je jezelf nu vol moet gaan vreten maar 'vet' is niet echt van toepassing op je buik, wat ik zo op de foto's zie.
Ritmo, ben jij een brabander? (de vetgedrukte zin is een typische brabantse zin...)
***Levi was here***
pi_67767087
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:09 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ritmo, ben jij een brabander? (de vetgedrukte zin is een typische brabantse zin...)
Van oorsprong brabo ja. Nu woon ik in het oosten des lands maar ik wil na m'n studie wel weer terug eigenlijk.
-
pi_67767911
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:07 schreef Ritmo het volgende:
Kom dan maar eens in het echt kijken
pi_67768382
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:38 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Kom dan maar eens in het echt kijken
Pas maar op met wat je zegt. Maar je bent goed bezig in elk geval! Vrouwen die buikdansen en op hip-hop dansen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ritmo op 06-04-2009 19:00:09 ]
-
pi_67783118
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:09 schreef Levitation het volgende:

[..]

Had ook nog Twents kunnen zijn, hier zijn ze ook gek op "doe eens"
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:03:26 #188
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67783801
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:22 schreef omearos het volgende:

[..]

Had ook nog Twents kunnen zijn, hier zijn ze ook gek op "doe eens"
Ok, wist ik niet. Maar ik zat wel goed met mijn gok.

Gisteren pact met collega gesloten dat we niet meer snoepen op het werk, staat er vanmorgen op alle bureaus een doosje chocolade voor pasen. How cruel.
Maar ik heb besloten dat ik het doosje kado ga geven aan iemand... weet alleen nog niet aan wie.
***Levi was here***
pi_67783872
goed plan
pi_67785278
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:54 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Pas maar op met wat je zegt. Maar je bent goed bezig in elk geval! Vrouwen die buikdansen en op hip-hop dansen.
Ik raad ook alle vrouwen aan om dat te gaan doen
Vandaag even niet hardlopen, het studeren gaat iets te lekker dus blijf ik dat even doen.
Nog een weekje en dan heb ik bijna 3 weken vakantie dus tijd genoeg om te sporten
De 27e ga ik ook een weekje weg met mijn vriend en die is volgens mij heel wat van plan, ik moest mijn fiets en skates meenemen Ik kan alleen niet skaten.
Maar er is wel een bos in de buurt dus veel wandelen ben ik wel van plan.
pi_67785609
Vanmorgen lekker naar de winkel gewandeld in een t-shirt. Een winkel verder gepakt dan eigenlijk nodig was, want het was heerlijk weer en wandelen is gezond
Lekker, beeb in de wandelwagen en zelf in een t-shirt in de zon
pi_67793478
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:03 schreef Levitation het volgende:
Maar ik heb besloten dat ik het doosje kado ga geven aan iemand... weet alleen nog niet aan wie.
Goed plan, heb je er toch nog een beetje plezier van
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:42:06 #193
45621 Suzanna
Mama van...
pi_67798734
Buikdansen? Is dat leuk? Ik zou vooral m'n buik te dik vinden om te dansen en me schamen denk ik. Hoewel die echt wel een stukje strakker is geworden met mijn buikspieroefeningen ...
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:43:23 #194
45621 Suzanna
Mama van...
pi_67798792
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:03 schreef Levitation het volgende:

[..]

Gisteren pact met collega gesloten dat we niet meer snoepen op het werk, staat er vanmorgen op alle bureaus een doosje chocolade voor pasen. How cruel.
Niet aan mij!! niet aan mij!!

Mijn zus had laatst een doosje met 'After Eight' mints meegenomen. Toen ze merkte dat ik dat toch wat minder leuk vond heeft ze de volgende keer een doosje speciale thee meegenomen. Way to go! (al vind ik zowiezo dat ze niks mee hoeft te nemen hoor, ik vind het al leuk zat dat ze komt )
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:59:49 #195
105850 Fuente
mamamuts
pi_67799370
Suzanna
Hier wordt er ook wel rekening mee gehouden, gelukkig!
Sara
Merel
Ukje
pi_67800022
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:42 schreef Suzanna het volgende:
Buikdansen? Is dat leuk? Ik zou vooral m'n buik te dik vinden om te dansen en me schamen denk ik. Hoewel die echt wel een stukje strakker is geworden met mijn buikspieroefeningen ...
Niemand danst in blote buik hoor gewoon een topje of tshirtje
pi_67802414
Gister heb ik tehoren gekregen dat ik aan de nachtbeademing moet dus dat is weer minder de hoe en wat hoor ik vandaag over een week. En vanmorgen had de neuroloog opgebeld dat mijn schildklier met mijn medicijnen niet goed is en moet ik medicijnen weer gaan verhogen. En nu gaat ze een afspraak maken bij een endocrinoloog voor mijn schildklier.
pi_67803408
Is je schildklierwerking te traag Riann? Dat zou volgens mij een gedeelte van het gewichtsprobleem verklaren, of niet?

Wel vervelend van die beademing
pi_67803662
Riann, vervelend nieuws zeg..

Is de nachtbeademing omdat je zelf niet goed ademhaalt door je spierziekte oid?
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:12:24 #200
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67803892
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:42 schreef Suzanna het volgende:
Buikdansen is geweldig om te doen! Heb het 3 jaar gedaan, maar door tijdgebrek ben ik nu tijdelijk gestopt. Mis het wel. Overigens dansen ze ook bij de dansschool waar ik les had gewoon in een broek (of rok) met een shirtje er boven. Geen blote buiken dus.
***Levi was here***
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:13:06 #201
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67803917
Riann, sterkte met dit vervelende nieuws! Hopelijk ga je je wel fitter voelen met die nachtbeademing!
***Levi was here***
pi_67804080
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:12 schreef Levitation het volgende:

[..]

Buikdansen is geweldig om te doen! Heb het 3 jaar gedaan, maar door tijdgebrek ben ik nu tijdelijk gestopt. Mis het wel. Overigens dansen ze ook bij de dansschool waar ik les had gewoon in een broek (of rok) met een shirtje er boven. Geen blote buiken dus.
En een leuke heupsjaal natuurlijk voor het optreden van volgend jaar moeten we wel in blote buiken
Kwam op een site tegen dat je trouwens 338 kcal per uur met buikdansen verbrand en met hiphopdansen is dit 450kcal.
Toch meer dan ik dacht.

Riann wat vervelend allemaal Hopelijk gaat het snel beter
pi_67804326
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:58 schreef freecell het volgende:
Is je schildklierwerking te traag Riann? Dat zou volgens mij een gedeelte van het gewichtsprobleem verklaren, of niet?

Wel vervelend van die beademing
Ja hij is te traag dat is hij al ruim een jaar en ik slik er ook al een hele tijd medicijnen voor maar hij schommelt nogal bij mij. En nu blijkt hij met de medicijnen die ik slik toch weer heel laag te zijn dus nu moet ik meteen verhogen met de medicijnen. En verklaard idd een gedeelte van mijn gewichtsprobleem maar niet alles.
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:44:16 #204
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67804937
balen riann... veel sterkte ermee, en ik hoop dat het je wel zal helpen allemaal!
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:57:44 #205
45621 Suzanna
Mama van...
pi_67812333
Heel veel sterkte Riann, ik kan me voorstellen dat je je rot voelt als je wel wilt afvallen maar het ook om lichamelijke redenen niet lukt...

Buikdansen, lijkt me best leuk om te doen, maar ik heb nergens anders tijd voor dan met een matje op de grond hier thuis wat oefeningen doen. Zelfs cardio lukt me niet - wel wat fietsen omdat ik de kinderen naar school/peuterspeelzaal breng maar dat zijn eigenlijk maar kleine eindjes.
pi_67846854
Ik heb vandaag 1800kcal op maar gelukkig wel nog 1 uur gesport dus niet extreem slecht.
Wel ben ik helemaal niet blij dat ik alweer chocola op heb, volgens mij komt het gewoon door de tentamenstress dat ik niet lief genoeg voor mezelf wil/kan zijn.
pi_67855717
Ontbijten met geroosterd brood en aardbeien
pi_67855800
Gaat nu opeens een stuk harder. Sinds anderhalve week sport ik alle dagen (op zondag na) en zorg ik dat ik er 500-600 kcalorieen per dag afsport, en nu ben ik alweer 1,5 kilo kwijt.

Zitten hier verder wel mannen trouwens? Ook die moeten toch afvallen?
-
pi_67855886
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:33 schreef Ritmo het volgende:
Gaat nu opeens een stuk harder. Sinds anderhalve week sport ik alle dagen (op zondag na) en zorg ik dat ik er 500-600 kcalorieen per dag afsport, en nu ben ik alweer 1,5 kilo kwijt.

Zo alle dagen sporten dat doe je goed en gelukkig zie je ook resultaat
Er zitten hier volgens mij wel mannen maar niet zoveel...
pi_67863659
Ik heb een aanval van enorme suikerbehoefte. Heb maar een bouillonnetje gepakt... maar ik ben helemaal slap en naar. Afkicken sucks.
***Levi was here***
pi_67863990
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:28 schreef Levitation het volgende:
Ik heb een aanval van enorme suikerbehoefte. Heb maar een bouillonnetje gepakt... maar ik ben helemaal slap en naar. Afkicken sucks.
Het wordt echt heel snel beter Kom op, je kunt het: doorzetten nu!
  donderdag 9 april 2009 @ 16:00:18 #212
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_67866838
quote:

Ik doe wel mee, maar ik ben wel een stuk minder actief hier (en ook op het dieet front )
Maar probeer wel zo min mogelijk te snoepen
pi_67873237
/wave
pi_67882163
Ik hoor hier qua BMI helemaal niet thuis maar het is hier veel gezelliger dan in het 'slank' topic . Ik mag toch best een beetje meeposten hier he...? .
  donderdag 9 april 2009 @ 23:52:23 #215
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_67882288
quote:

dude ik ben er ook nog!

sport me ook 5/6 dagen in de week de tering

gaat lekker ben van 110 in december naar vanochtend 97kg gegaan en counting

wat weeg jij en wil je gaan wegen? ik wil wel richting de 80 gaan dus heb nog een lange weg..

maar ik werk via t beloning systeem... laatst een mp4 speler gekocht...
en bij de 90 een LCD tv eind mei hehehe
pi_67882680
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:52 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

dude ik ben er ook nog!

sport me ook 5/6 dagen in de week de tering

gaat lekker ben van 110 in december naar vanochtend 97kg gegaan en counting

wat weeg jij en wil je gaan wegen? ik wil wel richting de 80 gaan dus heb nog een lange weg..

maar ik werk via t beloning systeem... laatst een mp4 speler gekocht...
en bij de 90 een LCD tv eind mei hehehe
Ow dat zijn wel betere beloningen.
Bij 10 kilo eraf heb ik mijzelf beloond door naar een luxe restaurant uit eten te gaan...
pi_67885460
Volgens mij kijkt Jarno ook af en toe nog om het hoekje...

Hier gaat het wel redelijk.. Zondag 25 km geskate, maandag en woensdag hardgelopen..
Vanavond waarschijnlijk ook weer een flink stuk skaten, en dan hoop ik ook nog ergens deze dagen nog een keer te gaan hardlopen... Het eten gaat wel, ik denk dat ik nog wel teveel suikers binnenkrijg, maar hopelijk wordt dat straks ook wat minder..
  vrijdag 10 april 2009 @ 08:01:28 #218
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_67885530
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 00:05 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ow dat zijn wel betere beloningen.
Bij 10 kilo eraf heb ik mijzelf beloond door naar een luxe restaurant uit eten te gaan...
ja moet ook af en toe kunnen... maar ik heb bedacht niet in eet beloningen te trappen

heb nu trouwens wel dat punt dat ik stilsta en schommel tussen de 97 en de 98
erg frustrerend... maar goed t gaat hopelijk wel weer zakken...

maar nu eerst een weekendje Antwerpen.. lekker eten en drinken
maar wel met mate...
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:57:44 #219
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67995666
Goeiemorgen, zo allemaal na pasen! Goed paasweekend gehad?

Vanmorgen bleek mijn weegschaal weer mijn grootste vijand te zijn. Ik moet er echt weer tegenaan! Ik ben bijna 10kg zwaarder dan een jaar geleden. Snoep en andere overbodigheden schrap ik maar weer... en ik moet weer netjes 3x per week gaan hardlopen. Verder weet ik niet zo goed wat ik nog meer kan doen, eigenlijk... beweeg al een hoop en naast het gesnoep eet ik eigenlijk best goed.
***Levi was here***
pi_67996013
Hier hetzelfde als bij jou Levi. Woog vanmorgen 92,5kg
Maar de snoeppot is van mijn werkplek af, ik heb zondag weer hardgelopen en vanmorgen netjes brood gesmeerd voor de lunch en banaan mee voor 's middags.

Op welke dagen wil jij gaan hardlopen? Mijn planning is dinsdag, donderdag en weekend. Dus vanmiddag ga ik weer, les 22. Volgende week zondag (26 april) heb ik weer een 5km-loop, daarom nu de laatste lessen van Evy 1. Op welke dagen mogen we jou aanmoedigen/schoppen om te gaan rennen?
pi_67996113
Snoepen schrappen scheelt vaak meer dan je denkt Tenminste hier wel.
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:26:17 #222
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67996205
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:17 schreef omearos het volgende:
Hier hetzelfde als bij jou Levi. Woog vanmorgen 92,5kg
Maar de snoeppot is van mijn werkplek af, ik heb zondag weer hardgelopen en vanmorgen netjes brood gesmeerd voor de lunch en banaan mee voor 's middags.

Op welke dagen wil jij gaan hardlopen? Mijn planning is dinsdag, donderdag en weekend. Dus vanmiddag ga ik weer, les 22. Volgende week zondag (26 april) heb ik weer een 5km-loop, daarom nu de laatste lessen van Evy 1. Op welke dagen mogen we jou aanmoedigen/schoppen om te gaan rennen?
Ik wil ook de dinsdagen, donderdagen en in het weekend gaan lopen. Maandag en woensdag moet ik 's avonds naar school. Vanavond staat les 8 op de planning, maar we krijgen ook nog visite, dus ik moet even kijken hoe ik het hardlopen er tussen gepropt krijg. Ik ben qua hardlopen eigenlijk best wel weer terug bij af. Net als met mijn gewicht. 5km lopen is weer toekomst muziek, maar gaat vast wel weer lukken. Merk wel echt dat ik nu 10kg meer mee moet sjouwen.

Woog vanmorgen trouwens weer 97.0kg. Voel me ook echt vet... ben in een maand tijd bijna 3 kg aangekomen.
***Levi was here***
pi_67996399
Ik heb mn hardloopspullen in mijn auto laten liggen!
En ik ben moe.
Dus nu weet ik niet of ik in mijn lunchpauze ga hardlopen en vanavond naar de sportschool ga. Of dat ik vanavond ga hardlopen en niet naar de sportschool ga. Of dat ik wel naar de sportschool ga en niet ga hardlopen.

Keuzes!
Owja, en ik moet 5 kilo afvallen.
Dus ik ga na het sporten wel gewoon boodschappen doen, maar de paden met snoep en chips vermijden in de supermarkt.
pi_67996875
Ik ben ook van plan dinsdag,donderdag en weekend te gaan lopen
Heb alleen deze week net op dinsdag en donderdag tentamen dus weet nog niet precies wat ik ga doen nu.
Kan vanavond ook niet gaan buikdansen omdat mijn tentamen pas om 7 uur begint

Vanmorgen misschien wel weer een iets te zwaar ontbijt gehad:
2 kaiserbroodjes (1x magere smeerkaas en 1x filet americain)
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:11:34 #225
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67997390
Zo, lijstje ge-update. Nu moet ik wel weer! De waarheid is soms best hard.
***Levi was here***
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:25:31 #226
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_68001875
So far:
- O: 2 boterhammen halvajam en een glas light sap
- T: 1 cappuccino, 1 banaan
- L: 3 boterhammen 2x kipfilet en 1x kaas

Zometeen nog even een mandarijn en dan in de loop van de middag nog een mandarijn en een liga.
***Levi was here***
pi_68002915
ow ja, lijstjes als stok achter de deur

O: all-bran fruit (maar dan B-merk) met magere melk, cappuccino
T: 2x espreschoc, thee, water
L: 4 boterhammen, 2x stroop, 2x sandwichspread, espreschoc

Verder nog een banaan meegenomen voor straks, en nog genoeg water en thee (en proberen af te blijven van de cappuccino en espreschoc )
pi_68003314
Zal ik ook een lijstje doen?

O: 2 knackerbrod met kipfilet.
T: sultana yofruit
T: dubbele boterham met kipfilet
T: handje amandelen
L: Grote bruine bol met osseworst en een kop chinese kippensoep.

Hoop dat mijn maag nu een tijdje blijft doen alsof ie gevuld is. Ik vrees het ergste overigens.

Heb trouwens besloten vanavond te gaan hardlopen.
En daarna (of misschien beter: daarvoor) even naar de supermarkt om een berg groente en andere gezonde dingen in te slaan.
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:39:37 #229
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_68006043
Oeh! Bol met ossenworst. Yummie!
***Levi was here***
pi_68006749
Hij was errug lekker!
En nu heb ik ook het gevoel dat mijn maag gevuld is en ik de komende uren niets hoef te eten.
pi_68013823
Nou, dan mik ik hier ook een lijstje neer:

O: 2 boterhammen met pindakaas en kipfilet, beker milk en fruit
T: 4 koppen thee, 1 peer
L: 3 boterhammen met kipfilet, humus en pindakaas, 2 bekertjes melk
T: 2 koppen koffie met in totaal 4 klontjes suiker, 1 appel, 1 boterham met humus(verdeeld over twee momenten), 1 paaseitje(puur)
D: speklapje, aardappels en roergebakken spinazie met ui en roomkaas
T: schaaltje yoghurt.

Eigenlijk is vooral het avondeten wat minder gezond.

Gisteren 43 kilometer geskate, en ik denk dat ik zo nog even ga hardlopen.

Wat mij opvalt, sinds vorige week zondag ben ik veel aan het sporten, en ik kom nu aan... Eigenlijk best vaag, maar ik ga er vanuit dat het straks wel weer minder word..
pi_68014857
Ik doe mee, vandaag wat rustig aan begonnen en niet veel tussendoor, want herstellende van buikgriepje:

O: schaal yoghurt
L: schaaltje optimelkwark, 2 kaiserbroodjes met filet-americain. (hoezee AH-bonus )
D: Zelfgemaakte (vegetarische)pasta uit de oven (wel met veel 30+ kaas erover ) en daarbij geschaafde komkommer met balsamico en peper + witbiertje

Zoiets Morgen weer normaal en met tussendoortjes Vandaag moest ik mezelf nog een beetje dwingen om te eten .
pi_68015182
Lijstje:

O: all-bran fruit (maar dan B-merk) met magere melk, cappuccino
T: 2x espreschoc, thee, water
L: 4 boterhammen, 2x stroop, 2x sandwichspread, espreschoc
T: Banaan, thee, crystal clear
T: Cruesli, rozijnen en vanilleyoghurt
D: maaltijdsalade "Italiaanse kip" (AH)

Ik was helemaal trillerig en duizelig tijdens het naar huis fietsen, dus zonder snaaien is alleen een banaan duidelijk niet genoeg voor de hele middag. Maar na het bakje yoghurt met cruesli en rozijntjes ging het sporten niet meer Vanavond nog maar even flink op zoek naar een grote bruine envelop als lichaamsbeweging
pi_68015218
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:21 schreef teigan het volgende:

Gisteren 43 kilometer geskate, en ik denk dat ik zo nog even ga hardlopen.
Wop
Takke-eind!
Dat vind ik op de fiets al best ver
pi_68015543
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:04 schreef freecell het volgende:

[..]

Wop
Takke-eind!
Dat vind ik op de fiets al best ver
ik was ook wel flink moe.. We zijn via de kropswolderpolder naar meerwijk gereden, via hoogezand, kolham en harkstede weer terug..

Het was wel een erg lange tocht voor zo in het begin van het seizoen, maar het was zulk mooi weer, en het reed zo lekker.. ... Ik was wel wat verbrand in mijn gezicht, maar ik heb gelukkig geen spierpijn..
pi_68015684
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:14 schreef teigan het volgende:

[..]

ik was ook wel flink moe.. We zijn via de kropswolderpolder naar meerwijk gereden, via hoogezand, kolham en harkstede weer terug..

Het was wel een erg lange tocht voor zo in het begin van het seizoen, maar het was zulk mooi weer, en het reed zo lekker.. ... Ik was wel wat verbrand in mijn gezicht, maar ik heb gelukkig geen spierpijn..
Wow Goede basisconditie dan
Ik ken de route wel ongeveer dan wel tof!
pi_68015832
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:18 schreef freecell het volgende:

[..]

Wow Goede basisconditie dan
Ik ken de route wel ongeveer dan wel tof!
lijkt er wel op.. Maar ik merk het ook bij Evy, ik heb sinds ik het weer opgepakt heb dit jaar eigenlijk nog helemaal geen spierpijn gehad... En ook daar ben ik wel verbaasd over.
pi_68017959
Net Evy les 13 gelopen... Daar zit al 3 x 5 minuten hardlopen in, het bouwt best snel op nu!

Ik heb nu alleen wel wat last van mijn knieen, misschien morgen behalve niet hardlopen ook maar even niet skaten...
pi_68024272
Ik doe mee met de lijstjes. Ik ben dat gesnoep zat dus ik wil dat snoepen echt gaan minderen en ik moet in vorm komen voor de vakantie in juni. Dus flink sporten en spieroefeningen doen en heleboel trappen lopen zodat ik makkelijker in de bergen kan lopen. Vandaag kwam iemand met bonbons langs. Bonbon zag er lekker uit maar na een hap dus niet. Snel uitgespuugd en weggegooid. Ik heb besloten alleen lekkere bonbons te eten

Lijstje:
O 8.00: glas optimel
O 8.30: 2 bruine boterhammen rookvlees
L 12:30: tosti ham/kaas + 3 crackers smeerkaas met komkommer / paprika
T 16.00: bak druiven
T 17.00: bakje vitalinea
D 19.30: zelfgemaakte shoarma met salade
S: Poweryoga
T 22.30: magere yoghurt met wat druiven
pi_68030285
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:25 schreef Levitation het volgende:
So far:

Zometeen nog even een mandarijn en dan in de loop van de middag nog een mandarijn en een liga.
Oh, even dit lijstje afmaken...
- T: 1 cappuccino, 2 mandarijnen, 1 liga
- D: hartige taart, sla, kalkoen frikandelletjes met mozzarellavulling, chips ( )
- Toetje: bakje optimel yoghurt
- T: 2 glazen slappe ranja

Sporten/beweging: 55 minuten gefietst, 25 min gewandeld en een halve Evy les 8. Kreeg vreselijke kramp halverwege de Evyles en ben toen naar huis gestrompeld... morgen gaat les 8 in de herkansing. Moet mijn enkels nog wel ff los zien te krijgen, want dit is geen doen zo.
***Levi was here***
pi_68030628
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:23 schreef teigan het volgende:
Net Evy les 13 gelopen... Daar zit al 3 x 5 minuten hardlopen in, het bouwt best snel op nu!

Ik heb nu alleen wel wat last van mijn knieen, misschien morgen behalve niet hardlopen ook maar even niet skaten...
Sportief bezig
Ik vraag me alleen af of skaten niet in dezelfde categorie valt als hardlopen qua beweging, dus dat je daar sowieso een dag rust tussen moet hebben.

voor alle lijstjes
voor Levi, naar is dat als sporten niet gaat terwijl je wel wilt.
pi_68030650
Gister was een ramp, en ik weet ook waarom.
Te weinig slapen zorgt bij mij kennelijk de hele dag voor het gevoel dat mijn maag leeg is en dat ik moet eten. En dan het liefste suikers.

Dus gister was kansloos, vannacht wel goed geslapen (en lang genoeg!), en dit is het verwachte lijstje:
7.00 uur: brinta met melk
7.30 uur: uur fietsen
10.00 uur: bak yoghurt met muesli
12.00 uur: half uur hardlopen
13.00 uur: 2 boterhammen met kaas
14.00 uur: 2 boterhammen met kaas
15.00 uur: handje amandelen
16.00 uur: paar wortels en wat komkommer
17.00 uur: uur fietsen
18.30 uur: grote kop lente uitjes soep met kokos melk en pasta met tomaat/ui/courgette/feta saus.

En als ik zin heb ga ik dan om 19.00 uur nog een uur bodypump doen. Dan verander ik alleen iets aan mijn eetritme qua avondeten.
pi_68030740
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:14 schreef omearos het volgende:

[..]

Sportief bezig
Ik vraag me alleen af of skaten niet in dezelfde categorie valt als hardlopen qua beweging, dus dat je daar sowieso een dag rust tussen moet hebben.

voor alle lijstjes
voor Levi, naar is dat als sporten niet gaat terwijl je wel wilt.
ergens wel, maar je gebruikt met skaten voor mijn gevoel toch weer andere spieren dan met hardlopen. Maar ik hou het wel even in de gaten, ik heb geen zin in blessures..

Vandaag dus sowieso een rustdag, alleen een paar stukjes fietsen. Vanavond ga ik op cursus bij de politie, zodat ik weer een seizoen mag blokken bij het skaten..
pi_68030998
2 dagen buikgriep, resultaat -0,0 kg
Nuja, geeft ook niks, alleen ik vind buikpijn wel zo vervelend dat ik dan vind dat ik wel wat gewichtsverlies verdien eigenlijk

O: optimel kwark
T: Komkommer (ja, een hele )

Is er iemand die de calorische waarde van kaiserbroodjes kan vinden?
3 lijsten bij langs geweest, vind ze niet....
pi_68031005
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:15 schreef Liejannuh het volgende:
Gister was een ramp, en ik weet ook waarom.
Te weinig slapen zorgt bij mij kennelijk de hele dag voor het gevoel dat mijn maag leeg is en dat ik moet eten. En dan het liefste suikers.

Heel herkenbaar! Alsof je het tekort aan energie met suikers moet opvangen ofzo. Ik krijg inderdaad ook "honger" van te weinig slaap.
***Levi was here***
pi_68031444
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:30 schreef Levitation het volgende:

[..]

Heel herkenbaar! Alsof je het tekort aan energie met suikers moet opvangen ofzo. Ik krijg inderdaad ook "honger" van te weinig slaap.
Check
Daarom heb ik de meeste 'zwangerschapskilo's' in de kraamtijd gekregen Gebroken nachten = eten!
De dag na de bevalling was ik 66,5 kg (dus in totaal 1,5 kg door de zwangerschap zelf), daarna opgeklommen tot boven de 70
En dat ben ik er nu aan het afwerken
pi_68031514
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:15 schreef Liejannuh het volgende:
Ook bij mij herkenbaar. Ik moet ook zorgen dat ik voldoende slaap. En ik heb gemerkt dat voldoende water drinken op een dag ook het hongergevoel tegengaat.

Lijstje voor vandaag:
8.00 uur: glas optimel
8.30 uur: 2 bruine boterhammen met rookvlees
8.30-12.00 uur: max 3 bakken koffie met beetje suiker
12.30 uur: pistolet met cup a soup kip + 3 crackers met (huzaren)salade
15.30 uur: bakje druiven
16.30 uur: banaan + boterham rookvlees
17.30 uur: spinning
20.00 uur: gebakken aardappels + spinazie + kip
Later op de avond: bakje magere yoghurt.
pi_68031824
Oh, mijn lijstje voor vandaag:
7.00: 2 boterhammen met halvajam
8.30: 1 cappuccino
10.30: 1 banaan + 1 mandarijn
12.00: 3 boterhammen, 2x kipfilet, 1x kaas en misschien een cup-a-soup voor een beetje verzadigd gevoel
14.30: liga en 1 mandarijn
19.00: vis + gebakken aardappeltjes + groenten
20:00: bakje optimel yoghurt

En ik heb heel erge honger. En mijn collega's zitten vlaai te eten.
***Levi was here***
pi_68031849
Lijstje voor vandaag:

O: All-Bran Fruit met magere melk
T: espreschoc, water

Planning:
T: koffiepauze met taart (als die lekker is), water, thee
L: 4 boterhammen, 2x sandwichspread, 2x kaas en komkommer
T: thee, water, banaan
D: nog geen idee
T: thee

Bedenk me nu pas dat ik niks extra's mee heb voor 's middags. Misschien maar een boterham bewaren ofzo.
pi_68032395
Het is sowieso wel slim om je lunch wat uit te spreiden vind ik.
Ik heb nu net mijn yoghurt met muesli op en op de een of andere manier krijg ik honger van eten ofzo?! Kan dat?!
Maar afijn, met brood heb ik dat ook. Als ik net 2 boterhammen op heb, dan heb ik nog honger. Een half uur later niet meer. Dus ik splits mijn lunch maar tegenwoordig.

Owja, en als ik me vandaag heel braaf aan mijn voornemens hou, dan mag ik een tof jurkje van mezelf kopen op ebay.

En Levi, ga nog een extra kop thee drinken ofzo. Dat werkt vast!
  woensdag 15 april 2009 @ 10:31:16 #251
4177 Jojogirl
pi_68032565
Stress en te weinig slaap Das hier ook funest en beide waren iets te vaak aanwezig sinds september. Maargoed, nu gaat het stukken beter. Alleen die paaseitjes
pi_68033041
Ik krijg ook honger van eten
Als ik iks eet, houd ik dat rustig vol tot 16:00 om dan te denken: hey eten is een plan!
Als ik stevig ontbijt of lunch blijf ik eten
pi_68033907
Ik krijg honger van emotie, te weinig slaap, stress, eten en thee.
Dus nee, geen thee voor mij.
Nog 3 kwartier, dan mag ik een boterham! En ik denk dat ik een cup-a-soup pak, helpt tegen de honger-na-het-eten.
***Levi was here***
pi_68035203
Ik merk dat ik altijd veel honger heb als ik pasta eet, dan vult voor mij echt niet...

Verder helpt stress en slecht slapen ook meestal niet echt...
  woensdag 15 april 2009 @ 11:58:14 #255
4177 Jojogirl
pi_68035225
Oe, soep, goed idee Ik ga ff water aanzetten voor bouillon.
pi_68035898
Ik heb me trouwens vanmorgen ingeschreven voor de 4 mijl..... Ben benieuwd of er nog plek is..

Nu het met het hardlopen zo goed gaat heb ik ook gewoon goede hoop dat ik het dit jaar netjes uit ga lopen zonder problemen..
pi_68035988
Ik heb ook weer een hardloopdoel... maar gezien mijn probleempjes bij het hardlopen (kramp door stijve enkels) durf ik me nog niet in te schrijven. Maar wat ik dus eigenlijk wil is 6km hardlopen bij de marathon van eindhoven in oktober. Kijken of dit wél lukt.
***Levi was here***
pi_68036071
de 4 mijl is ook in oktober Levi, dus ik heb nog ongeveer evenveel tijd als jij..

Wat ik vanmorgen merkte is dat ik toch overal wat stijf ben in de spieren/banden, en dat een rustdag zeker geen overbodige luxe is...
pi_68036343
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:25 schreef teigan het volgende:
de 4 mijl is ook in oktober Levi, dus ik heb nog ongeveer evenveel tijd als jij..

Wat ik vanmorgen merkte is dat ik toch overal wat stijf ben in de spieren/banden, en dat een rustdag zeker geen overbodige luxe is...
Waar is die 4 mijl loop?
***Levi was here***
pi_68036360
Groningen..

www.4mijl.nl
  woensdag 15 april 2009 @ 12:39:03 #261
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_68036491
Even een update:

98 kilo

32 kilo afgevallen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_68036500
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:39 schreef Klonk het volgende:
Even een update:

98 kilo

32 kilo afgevallen :0
WOW! Geweldig!
***Levi was here***
  woensdag 15 april 2009 @ 12:41:25 #263
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_68036566
ja, ik erger me nu alleen groen en geel aan al die huidresten die nog hangen, dus ik kan broeken in maat 34/36 kopen maar t-shirts in XXL anders zitten ze te strak
pi_68036999
Grrrrr mag ik even klagen over de Polar sporttest.
Ik heb die 3 maanden geleden voor het eerst bij de sportschool gedaan en toen kwam ik een jaar of 5 ouder uit als dat ik ben m.n. door vetpercentage dat > 39% was en mijn bloeddruk die niet optimaal was. Maarrrr er viel veel winst te halen in m.n. het vetpercentage. Mijn bloeddruk is altijd goed geweest en ik dacht dat het een momentopname was veroorzaakt door koffie? Tussendoor had mijn huisarts 'm gemeten en toen was ie perfect.

Ik had vandaag zin in de nieuwe test en goede hoop dat ik onder mijn werkelijke leeftijd uit zou komen. In de afgelopen 3 maanden heb ik gezond gegeten, ben ik 6 kilo afgevallen tot een BMI van nu 27 en ik heb 4 x per week gesport (2x cardio en 2x pilates). En toch was mijn vetpercentage GESTEGEN tot > 40%
Ook mijn onderdruk was weer aan de hoge kant , 98 ofzo wat ik behalve bij deze test echt nog nooit gehad heb. Dus ik heb de hele test maar afgeblazen. Ja zegt die instructeur, je voelt je toch beter en je ziet er beter uit en het zijn toch maar getalletjes Ja duh waarom dan zo'n test.

Hij heeft de vetmeting nog eens gedaan met een huidplooimeter op 3 plaatsen en toen kwam ik op 34,5% maar dat was volgens hem niet betrouwbaar. Anyways, hebben jullie soortgelijke ervaringen met testen? Ik vraag me echt af of ik het ooit voor elkaar krijg mijn vetpercentage onder de 30% te krijgen laat staan onder de 25%
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_68037118
klonk, netjes zeg!!! Goed gedaan hoor!!

zesje, hoe heeft hij het vetpercentage dan eerst gemeten? Volgens mij is namelijk de methode met huidplooimetingen best betrouwbaar... Maar ik kan me wel voorstellen dat je hier flink van baalt, vooral door zo'n reactie van de instructeur.
pi_68037127
Hoe was die andere vetmeting dan? Met zo'n ding waar je op moet staan/vast moet houden? Die zijn namelijk echt onbetrouwbaar Beetje zweetvoeten en je vetpercentage schiet naar beneden

Huidplooimetingen zijn best goed
pi_68037174
Wat ik nu net lees, daar schrik ik toch ergens best wel van.
quote:
Doden in Emmen na maagverkleining
DVHN | Gepubliceerd op 15 april 2009, 08:11
Laatst bijgewerkt op 15 april 2009, 10:05

EMMEN -
Na een reeks ernstige complicaties heeft het Scheper Ziekenhuis in Emmen per direct besloten voorlopig geen maagverkleiningen uit te voeren op mensen met extreem overgewicht.

Voorzitter Maarten Rutgers van de Raad van Bestuur bevestigt dat in overleg met het hoofd van de afdeling chirurgie en de betrokken chirurg Nick Reijnen is besloten voorlopig met de maagverkleiningen te stoppen. "Reijnen, onze specialist op dit gebied, heeft besloten hangende het onderzoek geen werkzaamheden te verrichten", zegt Rutgers.

Uit een eerste onderzoek van Dagblad van het Noorden blijkt dat recentelijk tenminste twee patiënten na een maagverkleining zijn overleden. Het gaat om de 55-jarige Gerrit ten Caat uit Hoogeveen en de 40-jarge Berry Petersen uit Meppel. Herma Petersen, de weduwe van de Meppeler, vertelt dat haar man in maart twee dagen na de operatie is gestorven. Zij wacht op de uitkomst van de lijkschouwing.

De 55-jarige Ten Caat overleed in januari. Volgens zoon Eric is hij gestorven door fouten tijdens de operatie door chirurg Reijnen. "Uit het dossier blijkt dat er na de operaties gaatjes zijn ontstaan in de maag van mijn vader, waardoor maagsappen zijn gaan lekken en organen aangetast."

Bestuursvoorzitter Rutgers weigert het aantal gedupeerde patiënten te noemen. Ook wil hij niet in gaan op de aard van de complicaties. "Of en hoeveel patiënten zijn overleden mag ik uit privacyoverwegingen niet zeggen." Rutgers benadrukt dat bekend is dat de maagverkleining risico's met zich meebrengt. "Een aantal voorvallen in de afgelopen periode geeft aanleiding tot nader onderzoek."

Speciaal centrum

Specialist Nick Reijnen heeft sinds 2005 honderden ernstige obesitaspatiënten geopereerd in het zogeheten Adipostas Centrum Emmen. De kliniek in het ziekenhuis is door verzekeraars Achmea en Menzis aangewezen als centrum voor dit soort complexe operaties in het Noorden.
  woensdag 15 april 2009 @ 13:14:50 #268
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_68037517
Dat zijn bekende risico's zover ik weet. Welke bij elke operatie aan dat gebied groter kunnen worden.

Maar vervelend is het zeker wel
pi_68037634
Ik kan me best voorstellen dat er een hoop risico's aanzitten, maar er zal wel veel meer aan de hand zijn dan wat hier in het artikel staat, ze gooien niet voor niets de boel dicht.

De laatste paragraaf heb ik niet overgenomen, maar de krant waar dit uitkomt was al hard op zoek naar meer patienten en hun verhaal.
pi_68037714
Klonk

Ik heb voor hardlopen nu vooral als doel: sneller gaan op de 5km. Ik heb me nog voor 2 wedstrijden ingeschreven voor de zomer, 5km in Enschede op 26 april en marikenloop in Nijmegen op 17 mei. Na de zomer zie ik wel weer verder.

Voor de dagelijks fietsende dames: welke afstand fietsen jullie op een dag van en naar werk? Mijn afstudeerbedrijf zit 30km verderop en ik heb geen idee of dat te doen is elke dag.
pi_68037778
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:59 schreef freecell het volgende:
Hoe was die andere vetmeting dan? Met zo'n ding waar je op moet staan/vast moet houden? Die zijn namelijk echt onbetrouwbaar Beetje zweetvoeten en je vetpercentage schiet naar beneden

Klopt, een van de weinige redelijk betrouwbare methoden om je vetpercentage vast te stellen is de huidplooimeting. Onderdompelen in water en de totale massa berekenen is eigenlijk nog beter, maar een stuk bewerkelijker.
Die electronische meetdingen zijn heel slecht.
***Levi was here***
pi_68037826
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:23 schreef omearos het volgende:

Voor de dagelijks fietsende dames: welke afstand fietsen jullie op een dag van en naar werk? Mijn afstudeerbedrijf zit 30km verderop en ik heb geen idee of dat te doen is elke dag.
30km zou ik persoonlijk niet aan beginnen, omdat ik weet dat ik dat niet kan. Althans, niet iedere dag. Maar of jij dat kunt weet ik natuulijk niet. Ik fiets 8km enkele reis en vind dat eigenlijk al best een eindje.
***Levi was here***
  woensdag 15 april 2009 @ 13:27:41 #273
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_68037828
quote:
Klonk

Ik heb voor hardlopen nu vooral als doel: sneller gaan op de 5km. Ik heb me nog voor 2 wedstrijden ingeschreven voor de zomer, 5km in Enschede op 26 april en marikenloop in Nijmegen op 17 mei. Na de zomer zie ik wel weer verder.

60 op een dag, zou ik over gaan twijfelen, ik werk nu op 15 km van huis en doe dat op de fiets, combineer dat met fysiek inspannend bezig zijn (baan in de zorg), als ik thuis ben heb ik meestal zoiets van pffffff....
  woensdag 15 april 2009 @ 13:33:40 #274
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_68037990
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:19 schreef teigan het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat er een hoop risico's aanzitten, maar er zal wel veel meer aan de hand zijn dan wat hier in het artikel staat, ze gooien niet voor niets de boel dicht.

De laatste paragraaf heb ik niet overgenomen, maar de krant waar dit uitkomt was al hard op zoek naar meer patienten en hun verhaal.
Op diverse fora gaan geruchten van 9 doden door nietjes die niet goed sloten. Is nogal wat idd
pi_68038192
Klonk Nice job!

Omearos, 2x30 km fietsen, weet je hoeveel tijd dat kost

En zesje: ik dacht ook dat huidplooimetingen verreweg het meest betrouwbare resultaat gaven En ga er niet direct vanuit dat je bloeddruk standaard hoog is, zal vast een uitschieter of een meetfout zijn. Kom, 6 kilo eraf, 4x per week sporten: je bent echt wel goed bezig
pi_68038219
quote:
Netjes! Ben benieuwd wat je tijden zijn!
quote:
Ik fiets een km of 20 enkele reis. En dat is best lekker. Doe er ongeveer een uurtje over.
30 km enkele reis lijkt mij erg veel en vooral erg veel tijd kosten. Kun je niet een stuk met OV en een stuk met de fiets?
Owja, ik weet niet hoe zweterig jij bent, maar douchen is ook wel erg prettig na een uurtje fietsen.
pi_68038239
quote:
Ik fiets maar 3.5 km naar mijn werk. Dus dat is niet zoveel
30 km lijkt mij een beetje te veel voor een enkele reis. Dan doe je er toch al snel 1,5 uur over als je 20 km/u rijdt (enkele reis).
pi_68039251
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:27 schreef Klonk het volgende:

[..]

60 op een dag, zou ik over gaan twijfelen, ik werk nu op 15 km van huis en doe dat op de fiets, combineer dat met fysiek inspannend bezig zijn (baan in de zorg), als ik thuis ben heb ik meestal zoiets van pffffff....
Ik heb een kantoorbaan dan, dus er komt geen extra beweging bovenop.
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:42 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Netjes! Ben benieuwd wat je tijden zijn!
Ik ook. Vorige was iets meer dan 44 minuten (6,8km/uur)
quote:
[..]

Ik fiets een km of 20 enkele reis. En dat is best lekker. Doe er ongeveer een uurtje over.
30 km enkele reis lijkt mij erg veel en vooral erg veel tijd kosten. Kun je niet een stuk met OV en een stuk met de fiets?
Owja, ik weet niet hoe zweterig jij bent, maar douchen is ook wel erg prettig na een uurtje fietsen.
Douchen is een goed punt

Ik ben op zich wel wat gewend met fietsen, doe ook vaak mee met fietstochten van >60km, maar het is vooral het verschil tussen een tocht en dagelijks verkeer. Ik ga wel even kijken naar hoe duur OV en eigen vervoer is. Eventueel hogere vergoeding vragen
  woensdag 15 april 2009 @ 14:24:28 #279
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_68039320
dan zou ik het gewoon een keer proberen, merk je vanzelf of het leuk is om een of twee keer per week te doen of vaker, hoe dan ook petje af
pi_68042244
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:59 schreef freecell het volgende:

Thanks voor de reacties

Die eerste meting was op zo'n weegschaal inderdaad. Heb net nog even overlegd met mijn favoriete trainer en zijn verklaring was dat daarmee alleen het vetpercentage van de benen gemeten wordt en dat is bij vrouwen altijd relatief hoog. Daarom is het toch beter om op meerdere plekken de huidplooi te meten. Dat heeft hij dus nogmaals gedaan en dat kwam uit op een vetpercentage van 26,4% waar ik voor nu heel erg blij mee ben Ik ga gewoon over 3 maandjes me weer door hem laten meten en niet meer op die stomme weegschaal voor mijn vetpercentage

Hey en had ik al eens gezegd dat ik jullie hardlopers voor stuk helden vind
Ik ben inmiddels hersteld van een kuitblessure en morgen gaat de fysio bekijken op de loopband hoe mijn techniek is en hopelijk gaan we dan snel een keer samen buiten lopen. Met dit mooie weer heb ik er geweldig veel zin in!
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_68058716
quote:
Overgewicht en serotonine
  • Serotonine heeft een regulerende rol bij eetlust, een vol gevoel en verzadigdheid.
  • Een laag serotonine niveau in de hersenen bevordert overeten en een koolhydraatverslaving.
  • Verschillende studies laten zien dat 5 HTP de behoefte aan inname van calorieën drastisch vermindert en op deze manier overgewicht tegengaat.
  • Lage serotoninespiegels worden gezien bij Boulimia
  • Bovenstaande interesseert jullie wellicht. Ik kwam het tegen in mijn zoektocht naar de oorzaak en samenhang van mijn gezondheidsklachten (stoelgang, pms, somberheid, huid). Zou het niet zo kunnen zijn dat meerderen van ons last hebben van een laag serotoninesyndroom waardoor we last hebben van depressies en overgewicht?
    pi_68062588
    Lijstje van gisteren is geworden:

O: All-Bran Fruit met magere melk
    T: espreschoc, water, thee, stuk taart
    L: 3x boterham, 2x sandwichspread, 1x kaas
    T: espreschoc, banaan, water, thee
    T: komkommerschijfjes, stukje wortel (snoepen tijdens het koken )
    D: zalm uit de oven, zelfgemaakte pastasalade (o.a. mais, wortelen, paprika, ham), mona-pudding, optimel drink
    T: water

Ik had pastasalade gemaakt als maaltijdsalade, komt vriendlief thuis met zalm voor in de oven Dus toen werd de salade bijgerecht en nu heb ik veel over.

Vandaag:
    O: Al-Bran fruit met magere melk en extra rozijntjes
    T: cappuccino, thee, water
    L: pastasalade van gisteren
    T: water, thee, banaan, soep
    D: varkenshaas, pastasalade, toetje
    T: water

Vanmiddag weer een poging doen tot hardlopen.
    pi_68062680
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 00:11 schreef zesje het volgende:

[..]

Bovenstaande interesseert jullie wellicht. Ik kwam het tegen in mijn zoektocht naar de oorzaak en samenhang van mijn gezondheidsklachten (stoelgang, pms, somberheid, huid). Zou het niet zo kunnen zijn dat meerderen van ons last hebben van een laag serotoninesyndroom waardoor we last hebben van depressies en overgewicht?
    Ziet er interessant uit, maar zijn er nog meer bronnen die dit bevestigen? Ik vertrouw willekeurige internetsites nooit zo erg...
    ***Levi was here***
    pi_68062847
    Lijstje van gisteren:
    O: 2 boterhammen halvajam
    T: 1 cappuccino, 1 banaan, 1 mandarijn
    L: 2 boterhammen kipfilet, 1 boterham kaas
    T: 1 liga, 2 mandarijnen
    D: Vis/Groente/Aardappel prutje met saus, sla en kleine chocomouse als toetje.
    T: 5 (kleine)krakelingen 's avonds lukte het me gewoon niet meer om braaf te zijn.

Planning voor vandaag:
    T: 1 pakje tuc pocket, 2 mandarijnen
    D: Vis/Groente/Aardappel prutje met saus. Optimel yoghurt als toetje.

En beweging:
    Gisteren 25 minuten gewandeld en 1 uur gefietst.
    Vandaag (planning) 25 min wandelen, 1 uur fietsen, 25 min Evy les 8.
    ***Levi was here***
    pi_68063084
    En hier mijn planning voor vandaag :

12.30 uur: pistolet gekookt ei + 3 crackers met salade
    Wandelen tijdens lunch (30 minuten)
    15.30 uur: bakje druiven
    16.30 uur: bruine boterham met rookvlees + vitalinea
    60 minuten Pilates
    20.00 uur: maaltijdsalade met kip

Dan heb ik ernaast nog fietsen van en naar kantoor als beweging. En zo min mogelijk met de lift gaan.
    pi_68063866
    Oei, zojuist een 2de cappuccino gepakt. Hij is wel lekker.
    ***Levi was here***
    pi_68065214
    Planing!
    7.00 uur: brinta + koffie
    7.15 uur: uur fietsen
    9.30 uur: yoghurt met muesli
    12.00 uur: 2 boterhammen met serranoham en een soepje
    13.00 uur: halve komkommer
    14.00 uur: 2 boterhammen met serranoham
    15.00 uur: paar wortels
    16.00 uur: handje amandelen + 2 plakken roggebrood met kaas
    16.30 uur: uurtje fietsen
    18.00 uur: uurtje kickfit
    19.30 uur: lente ui/kokos soep en een bord pasta met tomaten/courgette/uien/feta saus.

Owja, nieuwe motivatie om te lijnen:
    Geweldig rokje gekocht op Ebay. Alleen is mn kont nog te dik voor het rokje!
    Het rokje valt overigens behoorlijk klein. Even ter verdediging.
    pi_68068844
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 10:24 schreef Levitation het volgende:
    Oei, zojuist een 2de cappuccino gepakt. Hij is wel lekker.
    Ik had vanmorgen ook nog 2 espreschoc gepakt maar was ook erg lekker
    pi_68068935
    Ze hadden geen lekkere soep in de kantine, dus ik heb maar een broodje kroket genomen.
    Ow, en ik heb mijn komkommers al op en ga zo nog maar een boterham eten die ik niet om 12 uur heb gegeten.
    pi_68082280
    ik had vandaag erwtensoep. Verder wel ok gegeten, ik was alleen het fruit vergeten, en heb toch wel suiker in de koffie gehad, en in 1 kop thee, ik was zo flauw op dat moment..

Ik heb nog sportief gedaan ook. Met een aantal collega's gesoftbalt, en volgende week gaan we tegen examenleerlingen spelen... Ik vond het ook heel leuk om weer te doen..
    pi_68095786
    Gisteren naar de stad geweest. En ze hadden een keer leuke kleren bij de H&M grote maten kant. en daar heb ik wat dingen gekocht en bij miss etam ook 2 dingen aan de NIET grote maten kant. Dus ik ben goed geslaagd gister
    pi_68096359
    Lijstje van gisteren:
    O: Al-Bran fruit met magere melk en extra rozijntjes
    T: cappuccino, thee, water, 2x espreschoc
    L: pastasalade van gisteren, vruchtensap
    T: water, thee, banaan
    T: Soep, cracker met pindakaas, optimel drink
    D: varkenshaas, optimel drink

Gister nog hardgelopen. Les 23, 10-12-12 minuten. In het begin liep ik heerlijk, maar de tweede keer 12 minuten wou ineens echt niet meer Maar wel uitgelopen Ik heb een route gezocht van 5km, die ga ik dit weekend doen om te zien hoe lang ik er over doe.
      vrijdag 17 april 2009 @ 08:47:11 #293
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_68096528
    Lijstje van gisteren:
    T: 1 pakje tuc pocket, 2 mandarijnen
    D: Vis/Groente/Aardappel prutje met saus. Optimel yoghurt als toetje.
    T: 4 (kleine)krakelingen. 's avonds blijft een valkuil.

Planning voor vandaag:
    T: ?
    D: ? (waarschijnlijk frietjes)

En beweging:
    - Gisteren 35 min wandelen, 55 min fietsen, 25 min Evy les 8. Evy in de stromende regen. Was lekker verkoelend, maar was wel tot op mijn ondergoed nat.
    - Vandaag (planning) 1 uur fietsen, en vanmiddag óf zwemmen, óf pilates óf iets van Billy's Bootcamp oid.
    ***Levi was here***
    pi_68096802
    Hallo, ik ben nieuw hier, en heb bewondering voor al die fanatieke sporters. Tegelijkertijd word ik er een beetje moedeloos van. Ik zie het mijzelf nog niet doen. Ik ben in enkele maanden van 96 kg naar 83 gegaan, maar nu schommelt het al maanden tussen de 83 en 85 kg. Ik weet dat veel beweging zou helpen, maar kan de motivatie niet opbrengen.
      vrijdag 17 april 2009 @ 09:06:21 #295
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_68096873
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 09:02 schreef Mejuffrouw het volgende:
    Hallo, ik ben nieuw hier, en heb bewondering voor al die fanatieke sporters. Tegelijkertijd word ik er een beetje moedeloos van. Ik zie het mijzelf nog niet doen. Ik ben in enkele maanden van 96 kg naar 83 gegaan, maar nu schommelt het al maanden tussen de 83 en 85 kg. Ik weet dat veel beweging zou helpen, maar kan de motivatie niet opbrengen.
    Ik ben ook niet zo heel fanatiek, hoor. Maar ik fiets gewoon elke dag naar mijn werk en wandel in mijn pauze met een stel collega's. Eigenlijk hoef je helemaal niets fanatieks te doen om gezond te bewegen, gewoon fietsen en wandelen is al prima.
    ***Levi was here***
    pi_68097271
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 08:47 schreef Levitation het volgende:
    En beweging:
    - Gisteren 35 min wandelen, 55 min fietsen, 25 min Evy les 8. Evy in de stromende regen. Was lekker verkoelend, maar was wel tot op mijn ondergoed nat.
    - Vandaag (planning) 1 uur fietsen, en vanmiddag óf zwemmen, óf pilates óf iets van Billy's Bootcamp oid.
    Dat had ik ook wel gewild, hier was het warm en steeds benauwder. De regen kwam pas 's avonds laat.
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 09:02 schreef Mejuffrouw het volgende:
    goed bezig al.
    Je zou kunnen kijken of je kleine dingen kan doen qua beweging. De trap nemen, fietsen, wandelen, naar collega's lopen ipv mailen of bellen.
      vrijdag 17 april 2009 @ 09:44:34 #297
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_68097794
    Ik heb hele erge honger... denk ik... kan ook maagpijn oid zijn. Maar iig denken mijn hersenen dat ik honger heb en ik weet niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan. Negeren of toch iets eten?
    ***Levi was here***
    pi_68098116
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 09:22 schreef omearos het volgende:
    ... naar collega's lopen ipv mailen of bellen.
    Ai, dan kan ik straks naar Alkmaar even lopen . Da's wel super sportief

Levi: misschien wat water drinken? Dat rare gevoel moet niet ten koste gaan van je werk. Dus mocht water drinken niet helpen, zou ik iets van fruit eten.

Planning voor vandaag:
    11.30 uur: Lunchwandelen + vitalinea
    13.00 uur: crackers met (huzaren)salade + pistolet met soep
    16.00 uur: bakje druiven
    17.00 uur: banaan + boterham rookvlees
    S: Body-attack
    20.00 uur: hamburgers met broodjes en salade
    's avonds: wat gezonde hapjes (komkommer oid) met wijn
    pi_68098119
    Heb je al wat gedronken Levi? Een glas water kan wel eens helpen.
    En anders zou ik wat eten. Weinig dingen zijn zo'n irritant als een knagend gevoel in je maag.
      vrijdag 17 april 2009 @ 10:16:02 #300
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_68098791
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 09:56 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Ai, dan kan ik straks naar Alkmaar even lopen . Da's wel super sportief

Levi: misschien wat water drinken? Dat rare gevoel moet niet ten koste gaan van je werk. Dus mocht water drinken niet helpen, zou ik iets van fruit eten.

Thanks, ik had al een glaasje water op en heb ook mijn banaan maar opgegeten. Voelt nu wel wat beter.
    ***Levi was here***
    pi_68100068
    doe maar een nieuw topic

FOK! Dieetclub #280 Sportieve typjes
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')