Dat is hier dus ook wel zo. Maar Bert eet van tijd tot tijd best nog wel een verpakking koekjes leeg. Ruben mag dat dus echt niet van mij. Een enkele uitzondering maak ik bij mijn schoonouders, daar mag hij vaak nog wel een tweede koekje (maar dat is ook omdat ik daarmee kan voorkomen dat hij dingen krijgt waarvan ik het echt niet goed vindt en ergens moet hij toch wel een keer verwend kunnen worden door opa en omaquote:Op donderdag 26 maart 2009 15:21 schreef motorbloempje het volgende:
gods, had ik hele reactie getiktklik ik op 't verkeerde knopje
korte samenvatting:
als kroost, dan gewoon met mij en vriend meeleven.
mijn ouders kookten volvet
ik nu niet meer
zelf regelmatig ' zondigen ' omdat het kan inmiddels
kroost verplicht op een sport
zoiets
Inderdaad, ik zou zeker ook wel opletten.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:13 schreef Levitation het volgende:
Troel... ik ben dan geen moeder, maar ik denk dat ik het zelfde zou hebben. Kind heel weinig suiker geven enzo. Inderdaad de angst dat het kind met het zelfde probleem te maken zal krijgen.
Dat zou ook wel handig zijn, net zoals dat ik alcohol vies vind.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:02 schreef Levitation het volgende:
[..]
Jij ook succes!
Ik zou best graag zoetigheid gewoon vies willen vinden.Ken best wat mensen die dat hebben, lijkt me ideaal.
Je kan het als ouders nog zo goed willen: de omgeving bepaalt ook voor een groot deel wat voor kind je krijgt. Dat geldt overigens met alles natuurlijk, niet alleen eten. Als je niet wilt dat ze geweld op de tv kijken zal je net zien dat het bij de buurjongen wel mag etc. Lijkt me moeilijk hoor, opvoeden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:19 schreef YPPY het volgende:
Ik ben daar ook wel mee bezig, bijvoorbeeld dat ik zelf altijd verplicht mijn bord leeg moest eten. Als ik nu (nog steeds, zoveel jaar later) spruitje zie/eet, voel ik me weer als toen, kokhalsend boven een bord met iets dat ik echt niet lekker vond. Ze moet alles proeven, maar zoals ik me toen voelde, dat wil ik niet voor haar.
Ook krijg ze nooit een 'snoepje' erop als ze pijn heeft. Het is wel lastig, bijvoorbeeld met opa's en oma's die het anders zien, die vinden dat ze best veel chocolade mag, die d'r met 5 maanden aan de potjes wilden of die kindercola kopen.
Denk inderdaad dat je met lijnen ook moet oppassen bij kinderen. Ken iemand die daardoor anorexia heeft gekregen, omdat moeders (dik) altijd aan het lijnen was en kind (heel tenger) daardoor een afschuw van eten ontwikkelde.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:21 schreef Isabeau het volgende:
En mijn nichtje mocht thuis helemaal niets, moeder was streng bezig met haar gewicht. Inmiddels wil ze graag een maagbandje... (ze is nu ook 30, maar al vanaf haar 6e (!!) op dieet)
Ik doe nu juist voor Ruben altijd wel vettigheid in de pan als ik vlees aanbak enzoquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:21 schreef Isabeau het volgende:
Troel, niet doorslaan hoorMaar ik denk eigenlijk dat het wel meevalt bij jou als ik lees dat hij best een koekje mag, alleen geen pak (lijkt me reuze normaal
) En wie weet heeft hij je man's genen wat gewicht betreft. Tijdje terug was er nog een bericht dat sommige kinderen te weinig vetoplosbare vitamines binnen kregen omdat de ouders dan alleen magere produkten gaven. Dat is dus ook niet goed.
En mijn nichtje mocht thuis helemaal niets, moeder was streng bezig met haar gewicht. Inmiddels wil ze graag een maagbandje... (ze is nu ook 30, maar al vanaf haar 6e (!!) op dieet)
Ik ben overigens ook elke keer weer verbaast dat het net lijkt of kinderen steeds jonger met hun gewicht bezig zijn. Bij mij kwam de realisatie dat ik niet zo slank als de rest was pas op de middelbare school toen ik ruzie met een meisje kreeg. Ze riep dat ik een dikke kont had...en daar had ik nog nooit bij stil gestaan. Zo fijn om in je kindertijd niet met je gewicht bezig te zijnquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:25 schreef Levitation het volgende:
Denk inderdaad dat je met lijnen ook moet oppassen bij kinderen. Ken iemand die daardoor anorexia heeft gekregen, omdat moeders (dik) altijd aan het lijnen was en kind (heel tenger) daardoor een afschuw van eten ontwikkelde.
second thatquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:29 schreef Isabeau het volgende:
Wat zou het trouwens fijn zijn om je nooit druk te maken over je gewicht
quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:29 schreef Isabeau het volgende:
Echt wel..........maar denk niet dat dat er voor ons/mij in zit.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind regen fijnquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:34 schreef freecell het volgende:
Hey, loop je buiten tegenwoordig?
Ik vind koud juist wel fijn altijd met lopen
Nee nog steeds niet, voel ik me nog steeds te lomp voorquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:34 schreef freecell het volgende:
Hey, loop je buiten tegenwoordig?
Ik vind koud juist wel fijn altijd met lopen
Dat is waar......quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:40 schreef Isabeau het volgende:
Hmm, een gezond gewicht willen hebben is natuurlijk niet slecht. Maar dat je je minderwaardig als mens voelt omdat de maatschappij neer kijkt op dikke mensen, nee, dat kan je nooit goed praten.
Gevoelsmatig, emotioneel, relationeel, financieel, gewicht, studie of fysiek?quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:42 schreef Miss_S het volgende:
Dat is waar......
Hoe gaat het op het moment met je?
Dat is erg uitgebreidquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gevoelsmatig, emotioneel, relationeel, financieel, gewicht, studie of fysiek?
Ben beetje ziekjes, snotter als een uh...nou ja, ik snotter en heb hoofdpijn en keelpijn
Dus ik voel me kut.
Emotioneel gaat het redelijk goed
Relationeel is er helemaal niets en wil ik niets
Financieel wacht ik tot mijn salaris er weer is.
Mijn gewicht is fijn stabiel momenteel en ik eet redelijk normaal en sport 2-3x in de week.
Studie gaat goede kant op, bijna klaar met schrijven en dan alles inleveren.
Zoiets?
Dat is sowieso normaal gesproken het verstandigste te antwoorden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:52 schreef Isabeau het volgende:
Gemiddeld genomen had ik denk ik kunnen volstaan met "goed"
Vind ik niet, 99% van de tijd is het onwaar als je antwoord dat het goed gaatquote:Op donderdag 26 maart 2009 17:20 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat is sowieso normaal gesproken het verstandigste te antwoorden.
check: ik was 7 jaar, groep drie, en we moesten voor het project "je lichaam" op de weegschaal. ik schaamde me rot, want ik wist allang dat ik te dik was...quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben overigens ook elke keer weer verbaast dat het net lijkt of kinderen steeds jonger met hun gewicht bezig zijn. Bij mij kwam de realisatie dat ik niet zo slank als de rest was pas op de middelbare school toen ik ruzie met een meisje kreeg. Ze riep dat ik een dikke kont had...en daar had ik nog nooit bij stil gestaan. Zo fijn om in je kindertijd niet met je gewicht bezig te zijn
Ik vind van wel. Als ik eerlijk ben, schrikken mensen en laten ze niks meer van zich horen of word ik genegeerd. Dat vind ik veel erger dan zeggen wat sociaal wenselijk is.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Vind ik niet, 99% van de tijd is het onwaar als je antwoord dat het goed gaat
Leuk idee van de leraar, maar niet handig als er een 'te zwaar' kind in de klas zit (kans is tegenwoordig volgens mij steeds groter) wegens het stigma. Kinderen kunnen zo vals zijn met pestenquote:Op donderdag 26 maart 2009 18:19 schreef kwakveense het volgende:
check: ik was 7 jaar, groep drie, en we moesten voor het project "je lichaam" op de weegschaal. ik schaamde me rot, want ik wist allang dat ik te dik was...
Nu herinner ik me opeens dat wij dat ook hadden, gelukkig werd ik nooit gepest en vond ik het dus niet super erg (ook niet super leukquote:Op donderdag 26 maart 2009 18:19 schreef kwakveense het volgende:
[..]
check: ik was 7 jaar, groep drie, en we moesten voor het project "je lichaam" op de weegschaal. ik schaamde me rot, want ik wist allang dat ik te dik was...
Yup. Ik hou het nog steeds vol. Vanwege de drukte op mijn werk heb ik de afgelopen tijd sommige weken maar 2x kunnen sporten ipv 3x. Maar altijd wel 1,5 uur of langer.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:54 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Heb je dat eigenlijk nog steeds volgehouden zoveel te sporten?
Het is natuurlijk ook wel belangrijk om haalbare doelen te zetten.
nee ik kan geen grote stukken door slikken. Heeft met mijn spierziekte te maken mijn spierziekte word ook altijd beschreven als een complexe ziekte. Alles doet mee alle organen en etc en zelfs heb ik karakter trekken die typerend zijn voor een MD-er klinkt raar maar zelfs aan mijn karakter kunnen mensen denken die er verstand van hebben zou ze MD hebben. En ik heb op doktersadvies gister een puppie gekocht. Hij zo liefquote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:30 schreef freecell het volgende:
Oi Riann, lastig!
Slik je te grote stukken door?
Hier even wat eetdagenMaar ik zweef al tijden rond de 67 en dat is eigenlijk ook wel prima
Nu een BMI van 22,1 volgens valtaf, daar ga ik niet heel moeilijk over doen
![]()
Euh jahquote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:43 schreef dyna18 het volgende:
Zeer netjes Fuente. Zit je nog ver van je doel af?
Niet finaal in de stress schietenquote:Op zondag 29 maart 2009 17:08 schreef Carotte het volgende:
Zo, vandaag mijn BMI uitgerekend na een opmerking van een van mijn ouders. Mijn BMI is op dit moment 31 en ik weet even niet zo goed wat ik moet doen
Ik ben lid van de sportschool en probeer 1 en soms 2 keer (als ik er helemaal voor ga) te sporten. Meestal 30 minuten cardio waarbij ik een hartslag van 170 probeer te halen. Daarna doe ik meestal nog een half uur aparte gewichten voor rug, buik, armen, schouders en rug. In het dagelijks leven werk ik 3 dagen op een basisschool en daarnaast volg ik een studie. Ik maak wel redelijk lange dagen en daarom schiet er soms de 2e keer fitness bij in.quote:Op zondag 29 maart 2009 18:12 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Niet finaal in de stress schietenHeb je tijd/gelegenheid om wat meer te gaan sporten? En wat eet je zoal op een dag?
Bedankt, je zal wel merken dat ik eigenlijk altijd wel eerlijk en direct ben. Wat stond er op die eetlijst? Ik heb EMDR en cognitieve therapie er voor gehad.. Ik kan me goed inleven in wat je zegt. Ik merk het ook vrijwel direct als het niet goed met me gaat aan mijn eetpatroon. Dan lijk je in de welbekende cirkel te lijken beland want het kan moeilijk zijn je er soms overheen te zetten maar er moet nu echt weer wat aan gebeuren.quote:Op zondag 29 maart 2009 19:19 schreef teigan het volgende:
Wel een eerlijke post Carotte.
Ik heb ook ooit dezelfde diagnose gehad, en ik kreeg toen een eetlijst waar ik mij aan moest houden, in combinatie met therapie. Het heeft wel geholpen, al blijft eten het punt waarop ik gelijk merk als er iets niet goed gaat met mij...
Zou het helpen om al de avond vantevoren brood te smeren voor de volgende dag? En ik zou echt fruit gaan invoeren, het helpt toch tegen het hongergevoel, en je hebt gelijk 2 tussendoortjes te pakken..
Ik sta denk ik al bijna een jaar stil in gewicht. Eigenlijk wil ik er nog wel wat vanaf, maar ik kan ook de motivatie even niet meer vinden. Ik ga er vanuit dat het nog wel weer komt, ik ben op dit moment hard bezig met het vinden van mijn plekje op mijn werk(ik sta voor de klas), en als dat straks goed is, dan ben ik weer een heel ander mens als nu, en ik denk dat dan het afvallen wel weer gaat komen..
Heb jij nog meer tips? Ik heb deze al opgeschreven en even een mental note gemaakt. Ik ga morgen eens de Slankie met magere ham uit de koelkast pakken. Weet jij of je dan beter knackebrod kan eten dan boterhammen? Of cruesli? Of hoeft dat geen verschil te maken?quote:Op zondag 29 maart 2009 19:22 schreef YPPY het volgende:
Probeer het met kleine dingen, zorg dat die eerst standaard worden (duurt zomaar anderhalve maand) en doe er dan weer iets bij. Zodat je er niet meer bij naar hoeft te denken. Voorkom ook dat je doorschiet.
's Ochtends is magere smeerkaas net zo snel als pasta, maar bevat minder kcal. Ook wat boter smeren en een plakje kipfilet erop gooien is zo gebeurd.
Rond een uur of 4 (als je vaak honger krijgt), kun je een cup-a-soup en/of wat fruit nemen. De kinderen zijn dan weg en je eet iets gezonds. Vraag je ouders is gezonds in huis te halen voor 's avonds. Of koop het zelfs.Een bos worteltjes, bakje tomaatjes, komkommer oid zocht dat je een tijdje aan het eten ben, maar het blijft wel gezond.
Krijg je nog hulp van je therapeut?
Mijn eetlijst weet ik niet meer precies uit mijn hoofd, maar het kwam op 6 a 7 boterhammen per dag neer, tussendoor fruit, en gewoon avondeten. Verder geen snoep of dergelijke als tussendoortjes. Ik zal eens kijken of ik hem nog kan vinden, maar het kan zijn dat ik hem niet meer op mijn computer heb staan.quote:Op zondag 29 maart 2009 19:52 schreef Carotte het volgende:
[..]
Bedankt, je zal wel merken dat ik eigenlijk altijd wel eerlijk en direct ben. Wat stond er op die eetlijst? Ik heb EMDR en cognitieve therapie er voor gehad.. Ik kan me goed inleven in wat je zegt. Ik merk het ook vrijwel direct als het niet goed met me gaat aan mijn eetpatroon. Dan lijk je in de welbekende cirkel te lijken beland want het kan moeilijk zijn je er soms overheen te zetten maar er moet nu echt weer wat aan gebeuren.
Ik probeer meestal al 's avonds mijn boterhammen te smeren voor de dag erna aangezien ik dan in de ochtend wat meer tijd heb om rustig op te staan. Welk fruit eet jij meestal? Wat ontzettend goed van je dat je jouw persoonlijke patroon door hebt (eerst structuur aanbrengen en daarna pas aan jezelf gaan werken). Ik weet namelijk dat dit erg frustrerend kan zijn. Het maakt mij weleens verdrietig.
[..]
Heb jij nog meer tips? Ik heb deze al opgeschreven en even een mental note gemaakt. Ik ga morgen eens de Slankie met magere ham uit de koelkast pakken. Weet jij of je dan beter knackebrod kan eten dan boterhammen? Of cruesli? Of hoeft dat geen verschil te maken?
Op dit moment ben ik sinds ongeveer een week therapeutvrij na een periode van 6 jaarHet heeft goed geholpen alleen moet ik van mijzelf nog werken aan mijn eetpatroon. Ik wil geen antwoorden meer geven op vragen zoals: 'Ben je zwanger?' en dan grappige antwoorden te moeten geven zoals: 'Nee, ik heb gewoon veel hersens.'
Bedankt voor je reactie!
quote:Ontbijt:
2 snee volkorenbrood besmeren met margarine
Beleg: 1 x zoet, 1 x hartig
1 beker halfvolle melk
1 beker thee
in de loop van de morgen:
2 bekers thee
1 portie fruit
Lunch:
soep
3 snee volkorenbrood besmeren met margarine
Beleg: 2 x hartig, 1 x zoet
1 beker halfvolle melk
1 beker thee
in de loop van de middag:
2-3 bekers thee
1 snee brood met margarine en hartig beleg
Warme maaltijd:
portie vlees, vis, kip
portie groenten
3-4 aardappels
schaaltje (melk)nagerecht
in de loop van de avond:
2 thee
1 portie fruit/1 plak koek
2 glazen (mineraal)water
Moedig dat je zo open en eerlijk dit post. Maak je geen zorgen wij zijn hier allemaal in dit forum om elkaar te helpen en te ondersteunen. Wat ik niet uit je post kan halen is wat je nu eigenlijk zelf wil. Wil je zelf afvallen? Ja wie wil dat niet natuurlijk, maar wat ik bedoel is, wil je er ook echt aan werken om af te vallen (want vanzelf afvallen bestaat helaas niet)?quote:Op zondag 29 maart 2009 19:13 schreef Carotte het volgende:
[..]
Ik ben lid van de sportschool en probeer 1 en soms 2 keer (als ik er helemaal voor ga) te sporten. Meestal 30 minuten cardio waarbij ik een hartslag van 170 probeer te halen. Daarna doe ik meestal nog een half uur aparte gewichten voor rug, buik, armen, schouders en rug. In het dagelijks leven werk ik 3 dagen op een basisschool en daarnaast volg ik een studie. Ik maak wel redelijk lange dagen en daarom schiet er soms de 2e keer fitness bij in.
Een jaar geleden ben ik door mijn therapeut onderzocht en is er naar voren gekomen dat ik BED heb. 'Binge Eating' kan je vertalen als (vr)eetbuien. Personen die lijden aan binge eating eten vaak heel erg veel in korte tijd. Ze ervaren hierbij het negatieve gevoel hun eetbui niet onder controle te hebben. Binge eating lijkt op boulimia nervosa, maar toch zijn er enkele verschillen (zie: http://www.eetstoornis.be/binge_eating.htm).
'S ochtends eet ik meestal 2 getoaste boterhammen met chocolade pasta. Dat is eigenlijk meer uit gemak aangezien ik het zoveel gedoe vind om iets anders erop te doen. Rond een uurtje of half 11 eet ik een plakje ontbijtkoek voor de goede spijsvertering en/of wat cherrytomaatjes erbij. Daarna eet ik tussen de middag 2 boterhammen met vlees of kaas: ligt eraan wat er in huis is.. 'S middags komen bij mij meestal de plannen om te gaan bingen waardoor ik de 3e boterham die ik altijd smeer weggooi. Ik eet weinig fruit en kom wekelijks maar denk ik 1 keer aan de dagelijkse hoeveelheid. 'S avonds eet ik met de pot mee: mijn ouders en ik koken meestal gezond aangezien mijn moeder suikerziekte heeft en hierop moet letten. Als ik binge is het 's avonds. Tenzij ik ga sporten dan houd ik het meestal wel vol.
Ehm even kijken wat ik nog meer kan vertellen. Ik drink meestal water of thee. Soms cappucino op mijn werk maar volgens mij is dat niet zo gezond. Ik mis soms de motivatie om ermee door te gaan, hebben jullie/jij dat ook weleens? Dat je om je heen kijkt en denkt: nou, zo dik ben ik niet vergeleken met anderen? Na een aantal dagen voel ik me dan weer wat rotter over mijn lichaam..
Lange post
daar zijn de meningen dan weer over verdeeldquote:Wanneer je traint met een hartslag van 170 ben je dus zeer intensief aan het trainen. Hiermee train je vooral je spieren en je uithoudingsvermogen. Je verbrant er echter weinig vet mee.
combinatie van denken dat ik er bijna ben (ik woog heel eventjes onder de 80 kilo) daarna een maand amerika voor nmn werk, waar ik me vreselijk rot voelde, en heb zitten emo-eten en 0,0 bewogen.quote:Op maandag 30 maart 2009 08:02 schreef YPPY het volgende:
Hoe komt dat zo kwak? Je ging zo goed.
Het is droog, dadelijk lekker op de fiets naar de psycholoog. Is toch weer twee keer een half uur.
Waarom ga je niet gewoon lekker iedere dag wandelen of fietsen met dit weer? Je hoeft niet persé hard te lopen om gezond bezig te zijn. Lekker wandelen, flink doorstappen, heerlijke lente-lucht inademen.quote:
Ik voel met je mee kwakveense. Lijkt me erg lastig om zo'n dip te doorbreken.quote:Op maandag 30 maart 2009 10:45 schreef kwakveense het volgende:
Ik ben trouwens geen fan van pindakaas tijdens het afvallen. Zit erg vol met vetten en caloriëen. Zelf kies ik veel liever voor kipfilet, dat scheelt al snel 200 kcal.quote:Op maandag 30 maart 2009 01:09 schreef kwakveense het volgende:[..] lust je pindakaas? dat zit vol goeie vetten en vult erg goed en lang.
quote:Op maandag 30 maart 2009 11:13 schreef Levitation het volgende:
[..]
Waarom ga je niet gewoon lekker iedere dag wandelen of fietsen met dit weer? Je hoeft niet persé hard te lopen om gezond bezig te zijn. Lekker wandelen, flink doorstappen, heerlijke lente-lucht inademen.Dan komt het allemaal goed.
Mijn ervaring is dat je dingen die je niet leuk vindt ook heel moeilijk (of niet) kunt volhouden. Probeer dus iets te vinden dat je wél leuk vindt en ook goedkoop of gratis is.
vet is niet slecht voor je. zeker de vetten uit pindakaas niet. en je smeert echt geen 200kcal aan pindakaas op je brood hoor....quote:Op maandag 30 maart 2009 11:44 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik ben trouwens geen fan van pindakaas tijdens het afvallen. Zit erg vol met vetten en caloriëen. Zelf kies ik veel liever voor kipfilet, dat scheelt al snel 200 kcal.
ja ik weet het....quote:Op maandag 30 maart 2009 11:46 schreef Levitation het volgende:
@Kwak: Gewoon gaan fietsen!Een half uurtje fietsen is misschien niet veel, maar meer dan niets.
Iedere dag een half uur fietsen is toch zo'n 3,5 uur beweging per week die je nu niet hebt.
ik was er voor werk, heb 4 weken in een klein boerengehucht aan de oostkust brieven zitten overtikken en archiefonderzoek zitten doen. ik werd er knetter depressief van, gepaard met het nodige gevreet. en ik ben er nog steeds niet helemaal overheen - ik ben allang weer thuis, maar het rotgevoel is gebleven. zit nu ook bijna te huilen achter de pc, op kantoor nota bene, omdat ik zo ontzettend baal van mezelf en mn negatieve houding...quote:Op maandag 30 maart 2009 11:42 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik voel met je mee kwakveense. Lijkt me erg lastig om zo'n dip te doorbreken.
Wel leuk dat je naar Amerika bent geweest trouwens. Was je op vakantie en waar ben je geweest?
Zelf ga ik in juni 3 weken naar de west-kant op vakantie.
quote:Op maandag 30 maart 2009 11:49 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ja ik weet het....
maar in mn hoofd gilt er nu alleen maar keihard een kleine peuter "GATVER GATVER GATVER"
is t gek als ik zeg dat ik nog nooit voor mn plezier gefietst heb in de stad? ik HAAT druk verkeer, dan kan ik niet op mn eigen tempo fietsen...
en en en...
ik krijg dikke poten van fietsen...heb al van die fietshammen...
en en en... ugh..futiel verzet van mijn schreeuwende peuter....
quote:Op maandag 30 maart 2009 11:56 schreef Liejannuh het volgende:
Ga zo in je lunchpauze even lekker naar buiten kwak!
De zon zal je goed doen. Loop (:P) ook gelijk even naar een supermarkt en haal lekker fruit voor jezelf. Dat maakt de dag vast een stuk mooier.
quote:Op maandag 30 maart 2009 12:21 schreef kwakveense het volgende:
edit:ik heb net een hobbetlje overwonnen in het paper waarmee ik aan het werk was en meteen voel ik me al tien keer beter. echt... hoe kansloos beinvloedbaar is mijn humeur...
ik heb geen lief om mee te wandelenquote:Op maandag 30 maart 2009 12:30 schreef Levitation het volgende:
Ik vind wandelen in mijn eentje ook niet fantastisch, maar in mijn pauze loop ik met een groepje collega's en dat is altijd erg gezellig. Buiten werktijd wandel ik nog al eens met mijn man. Alleen is dat voor mij meer rennen, hij heeft echt stelten van benen en ik heb juist hele korte beentjes.![]()
Vorige week zondag was het lekker weer en toen zijn we door het bos naar Valkenswaard gewandeld, ongeveer 5-6 km. Lekker gelunched (teveel) en daarna weer teruggewaggeld. Terug was best zwaar.
Was wel erg gezellig met lief. Heb je echt even de tijd voor elkaar.
kruising tussen een chi chu en een malteser als ik het zo goed schrijfquote:Op maandag 30 maart 2009 15:09 schreef -Bubseltje- het volgende:
Wat een liefje wat voor soort ras is het?
Oei! Beterschap!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 07:52 schreef Jojogirl het volgende:
Nou, met 80 kilo naar Londen is niet gelukt, maar desondanks toch flink geshopt daar (lang leve de lage stand van de pond). Verder niet al te braaf gegeten, wel heel veel gelopen en door wat luchtwegproblemen helaas niet hardgelopen. Vandaag ben ik dan ook lekker thuis met 38.5 graden koorts en een luchtweginfectie (eigen diagnose, want tripje dokter volgt straks nog).
Groot voordeel als ik elke dag een ei neem: de dagen daarna mijn omgeving ook geen trek meer door de luchten die ik achter laatquote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:54 schreef freecell het volgende:
Kwak: fijn dat het lekkerder gaat! Ik ben ook vaak zo'n op en neer persoontje
Tip van de dag: een ei bij de lunch, gegarandeerd tot half 4 geen trek meer in iets
Zo laag is het bij Bert gelukkig niet, maar hij weegt nu zo'n 63 kiloquote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:04 schreef freecell het volgende:
Bij mij valt het wel mee, ik moet alleen niet boeren![]()
Bert weer onderuitgezakt met z'n gewicht? Hier is het bij mijn wederhelft redelijk stabiel (op 48/49)
Geen idee, TARA is 1.81quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:22 schreef Liejannuh het volgende:
Bert is toch ook een flink stuk langer dan Tara?
pfff niets voor mannen daar.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:00 schreef kwakveense het volgende:
kennen jullie trouwens www.torrid.com ? hebben ze naast verschrikkelijke ordinaire dingen ook gewone leukekleren, en laarzen met wijde schacht. worldwide delivery.
Misschien dat ik dat ook maar eens probeer, niet teveel te wegen....quote:Op woensdag 1 april 2009 13:42 schreef kwakveense het volgende:
ik ga me zondag wegen, en dan daarna weer een maand niet. voor zondag verwacht ik niet veel soeps, hooguit een nieuw, vrij hoog, startgewicht... maar t voelt nu wel allemaal beter en makkelijker weer, ik ben weer op de goeie weg denk ik...
Jazeker, bedacht me net dat ik dit dansen alweer bijna 3jaar doet.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:11 schreef kwakveense het volgende:
fijn miss s! het is altijd fijn als je sporten gevonden hebt die bij je passen!
Voorzichtig spieren opwarmen en daarna wat oefeningen doen. Helpt vaak wel.quote:Op donderdag 2 april 2009 09:51 schreef Miss_S het volgende:
Kan nu alleen bijna niet meer lopen, zit iets niet helemaal lekker in mijn heup.
Hopelijk gaat het in de loop van de dag beterzou gaan stappen met vriendinnen
Sterkte Kwak!quote:Op donderdag 2 april 2009 10:20 schreef kwakveense het volgende:
ik was níet blij met de weegschaal vanochtend (ik weeg me zaterdag voor t echie, startgewicht voor ronde 2 zeg maar) maar ik snap er niks van waarom t maar omhoog blijft gaan... bah...
Thanx! Het gaat nu alweer beterquote:Op donderdag 2 april 2009 09:56 schreef Levitation het volgende:
[..]
Voorzichtig spieren opwarmen en daarna wat oefeningen doen. Helpt vaak wel.Probeer wat buikdans bewegingen heel langzaam en gecontroleerd uit te voeren, vooral met je heupen. Even de boel losmaken.
Zie je mij als een type dat daar zou passen?quote:Op donderdag 2 april 2009 13:12 schreef motorbloempje het volgende:
waarom zou er iets mis met je zijn als je naar het Beestfeest gaat?
je bent er nog nooit geweest, dus een oordeel vellen is niet echt aan de orde, neem ik aan?
Nah misschien in de toekomst maar op het moment ken ik niemand die er naar toe gaatquote:Op donderdag 2 april 2009 13:18 schreef motorbloempje het volgende:
iedereen gaat daar naartoe, van alfatrutje tot bèta nerd, dus ja
3 kilo is inderdaad niet heel veel in 2 maanden, maar als je het blijvend wil verliezen is het op zich een goed tempo.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:34 schreef Ritmo het volgende:
Wat is nou een normaal aantal kilo's om per maand af te vallen wanneer je van totaal geen beweging en redelijk slecht (= veel chocolade etc. en vet) eten naar 3 keer per week fitness (en dan vooral cardio) en letten op je eten (snoep etc halveren en mager vlees als broodbeleg ipv pindakaas en hagelslag)?
Dit bovenste geldt dus voor mij, maar ik ben in ruim 2 maanden slechts 3 kilo afgevallen. Ik wil er in totaal 15 af dus dat schiet niet op.
Hoe kan dat eigenlijk?quote:Op donderdag 2 april 2009 14:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
3 kilo is inderdaad niet heel veel in 2 maanden, maar als je het blijvend wil verliezen is het op zich een goed tempo.
Ik heb in die 2 maanden wel eens 2 weken echt totaal geen chipje, stukje chocolade of wat dan ook aangeraakt. In die weken ging er geen onsje meer af dan in de weken dat ik op zaterdag eens een klein bakje chips of een stukje chocolade at. Niet echt motiverend dus om maandenlang te gaan zitten vechten.quote:Als je sneller wil afvallen kan je misschien helemaal stoppen met snoepen?
Hoe je blijvend gewicht verliest? Dat is een van de moeilijkste dingen, ik zou zeggen een gezond ritme vinden dat je voor altijd vol kan blijven houden.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:40 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hoe kan dat eigenlijk?![]()
[..]
Ik heb in die 2 maanden wel eens 2 weken echt totaal geen chipje, stukje chocolade of wat dan ook aangeraakt. In die weken ging er geen onsje meer af dan in de weken dat ik op zaterdag eens een klein bakje chips of een stukje chocolade at. Niet echt motiverend dus om maandenlang te gaan zitten vechten.
Ik bedoelde meer waarom je altijd hoort dat bij langzaam gewicht verliezen het er ook langzamer (of helemaal niet meerquote:Op donderdag 2 april 2009 14:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Hoe je blijvend gewicht verliest? Dat is een van de moeilijkste dingen, ik zou zeggen een gezond ritme vinden dat je voor altijd vol kan blijven houden.
Jaren?quote:En motivatie is inderdaad moeilijk als het zo langzaam gaat, maar het komt er toch niet bij? Daar moet je al blij mee zijnals je zo door gaat gaat er vanzelf wel weer een beetje af.
Ik heb over mijn 25 kilo ook jaren gedaan. Maar ze zijn er nu ook al weer 2 jaar af.
Bij langzaam gewichtsverlies is er meestal geen echt (crash) dieet aan de pas gekomen. Dus ook iets dat je langer vol kan houden en dus ook blijvend is.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:45 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer waarom je altijd hoort dat bij langzaam gewicht verliezen het er ook langzamer (of helemaal niet meer) bijkomt.
[..]
Jaren?Dus bij jou ging het al even langzaam als bij mij?
Ja dat klopt, soms val ik opeens zonder reden in 3 dagen een kilo af en soms gebeurt er anderhalve week niets. Ik heb toen m'n eet- en sportpartoon in die weken eens 'geevalueerd' en vergeleken maar ik kan echt geen aanwijsbare reden vinden.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:47 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Bij langzaam gewichtsverlies is er meestal geen echt (crash) dieet aan de pas gekomen. Dus ook iets dat je langer vol kan houden en dus ook blijvend is.
En bij mij ging het zeker langzaam, maar afentoe had ik ook wel dat er opeens 5 kilo af was. En dan bleef ik weer heel lang hangen.
Dus je zou eens in de zoveel tijd een koolhydraat-vrije week moeten houden als ik je goed begrijp? Hoeveel kilo per maand viel je af?quote:Op donderdag 2 april 2009 16:06 schreef Take_A_Picture het volgende:
Bij mij knalden de kilo's er even vanaf toen ik 1 week lang zo min mogelijk koolhydraten ging eten.
Nu eet ik heel afwisselend, bijv brood te vervangen voor Wasa vezelrijk crackers, en af en toe gewoon geen aardappels te eten ofzo.
Soms is je lichaam in een piek qua koolhydraten en is je stofwisseling traag. Dat is wat mij werd verteld, tenminste.
Nu val ik gewoon af zonder alles te moeten laten staan, eigenlijk, ik let alleen goed op wat ik eet en drink genoeg water op een dag.
Mm interessant. Ik eet veel brood omdat ik dacht dat dit geen kwaad kon. Maar ik heb wel precies hetzelfde als jij: ik blijf steeds een beetje schommelen tussen 2 punten. Wat voor beleg doe je op de crackers?quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:15 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou, ik ben begin februari echt begonnen en woog toen 98 kg. Tot 3 weken terug bleef mijn gewicht echter tussen de 95 en de 97 steken. Terwijl ik toch 3 keer per week sportte en op mijn eetpatroon lette.
Mijn begeleidster bij de sportschool heeft me toen aangeraden een week lang zo min mogelijk koolhydraten te eten, omdat er dus waarschijnlijk een piek in zat waardoor mijn stofwisseling erg langzaam was.
Na 4 dagen woog ik ineens 93,8 ipv 96,7!
Nu eet ik sowieso vrijwel geen brood meer, die heb ik omgeruild voor crackers, en verder eet ik gewoon wat ik altijd al at. En ik zit nu op de 91 kg, vanochtend zelfs 90,6.
Ik heb geen idee of het voor iedereen werkt, maar mijn lichaam had gewoon even die 'opdonder' nodig om mijn stofwisseling eens goed op gang te laen komen.
das voor mij persoonlijk toch echt niet helemaal waar: als ik pasta of aardappelen eet bij mn avond eten of witbrood, dan zwel ik echt op, en ben ik een kilo of 2 zwaarder. of t nou vochtkilo's zijn, of dat mn buik niet goed "leeg wordt" maakt me niet uit, maar ik vind t geen fijn gevoel, dus ik beperk het gebrui (hoe lekker ik het ook vind)...quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:24 schreef Isabeau het volgende:
Even over de 'brood'-discussie, voor afvallen maakt het niet uit waar je je kcal vandaan haalt, maar alleen de kcal tellen of je afvalt of aankomt. Er zijn uiteraard nog veel meer complexe factoren in het spel, maar die uitwerking is marginaal vergeleken met de invloed van de energie-inname. Concentreer je daar op met behulp van een eetpatroon wat je kan volhouden.
Als je ook nog gezond wilt afvallen is brood overigens een geweldig product.
Suzanna, misschien helpt een berichtje (PM) naar Troel hier het besteZij weet vast wel een oplossing voor je wachtwoordprobleem.
quote:Fitness kan je ook dik maken
Uitgegeven: 3 april 2009 11:44
Laatst gewijzigd: 3 april 2009 11:44
SUNDERLAND - Veel mensen storten zich in de sportschool op de loopband, crosstrainer of fiets in de hoop wat af te vallen. Fout! Uit onderzoek blijkt namelijk dat juist dat soort oefeningen je dikker kunnen maken.
Mensen gaan ervan uit dat als je veel zweet, dat je dan ook veel calorieën verbruikt. En daarom gaan ze fanatiek aan de slag op de loopband en crosstrainer. Helaas blijkt dit niet waar en een fitnessblunder, want het aantal calorieën dat je met deze oefeningen verbrandt, is niet al te veel.
Ook zouden deze oefeningen je sneller een hongergevoel geven, zegt David Archer, sportexpert aan de University of Sunderland. En heb je de neiging om meer te gaan eten.
Gewichten
Volgens Archer is het veel beter om oefeningen te doen met gewichten. Hij denkt dat veel mensen, vooral vrouwen, niet zo vaak met gewichten trainen omdat ze bang zijn een bodybuilderslichaam te krijgen.
Toch is regelmatig sporten met gewichten dé manier om af te vallen. Daarmee ontwikkel je namelijk je spieren en die zorgen er juist weer voor dat je meer calorieën zal verbruiken op een dag.
Wat vervelend kwakquote:Op vrijdag 3 april 2009 17:57 schreef kwakveense het volgende:
naja, op zich is er niks onwaars aan dat artikel. als ik een luttle 300kcal verbrand in de sportschool, heb ik weld egelijk veel meer honger... en neig ik naar meer eten.... en spieren kweken is goed, ewant die verbranden de hele dag energie voor je...
ik ben vandaag trouwens niet gaan sporten, want bloedende blaren op beide voeten (hoera zomerschoenen) en het is "die tijd van de maand" geworden, en ik loop bijkans leeg (lage bloeddruk en flauwtes tot gevolg.. ik voel me we rhelemaal 16) dus ik kon het níet opbrengen om me in te spannen vandaag
Dat is een beetje hetzelfde als: "cola light word je dikker van want je krijgt daarna behoefte aan zoet". Dat heb je toch zelf in de hand of je daar aan toegeeft?quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:57 schreef Miss_S het volgende:
Als je een uurtje sport en dan naar de snackbar gaat omdat je honger hebt werkt het inderdaad niet
En de meeste apparaten zijn echt heel optimistisch in kcal die je verbruikt, als ik soms voorbij zie komen in dit en het slanke topic hoeveel ze in een half uurtje verbrand hebben daar zou ik echt 2 uur voor moeten hardlopen
tuurlijk, maar t is toch goed dat mensen er (zij het met een onzin titel) aan herinnerd worden dat een beetje cardio-en niet persé zal zorgen dat je dunner wordt...quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat is een beetje hetzelfde als: "cola light word je dikker van want je krijgt daarna behoefte aan zoet". Dat heb je toch zelf in de hand of je daar aan toegeeft?
quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Wat vervelend kwak![]()
Morgen je weegdag? Heb je ook een nieuw plan voor deze maand?
Klinkt goedquote:Op vrijdag 3 april 2009 18:07 schreef kwakveense het volgende:
[..]
vandaag al gewogen. werd er niet blij van. denkdat ik dat maar als startgewicht van de maand ga aanhouden.
plan voor komende maand: 2 tot 3 keer sportschool in de week, lief zijn voor mezelf met vrije avonden, goed voor mezelf koken en zonnebank bezoekjes, maar eens beginnen met proberen niet meer te snoepen door de weeks. kijken wat dat voor effect heeft met een maandje.
Ik doe er vaak iets van kaas op, of rosbief of filet americain.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:39 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Mm interessant. Ik eet veel brood omdat ik dacht dat dit geen kwaad kon. Maar ik heb wel precies hetzelfde als jij: ik blijf steeds een beetje schommelen tussen 2 punten. Wat voor beleg doe je op de crackers?
Kan me jou niet met die 25 kilo extra voorstellen, haha. Maar je bent wel het bewijs dat afvallen loont.quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:34 schreef Miss_S het volgende:
Normaal vind ik mijn (boven)benen toch echt het meest dikke aan mijn lichaam maar kwam nu deze foto van een paar maanden geleden tegen
[ afbeelding ]
Wat je van mijn benen ziet vind ik het er toch eindelijk een keer goed uit zien
ik heb niet veel medicatie. Alleen schildkliermedicatie. En ik hou wel wat meer vocht vast als de gemiddelde mens. Maar daar komt geen 27 kilo vandaan. Mijn handen en armen zijn gewoon erg dik voortaan. Een dun iemand heeft mijn pols omtrek bij de bovenarm. Dus het is ook erg noodzakelijk dat er wat gebeurd. Maar wat. Ik heb bij de dietiste mijn hoeveelheden opgenoemd wat ik eet en etc. Op het moment dat ik stabiel blijf is mijn avondeten niet goed al zijn de hoeveelheden goed. Mijn neuroloog zegt je kunt niet minder als weinig eten. Er belt me komende week nog iemand op die me overal mee heen gesleept heeft met die onderzoeken daar zeg ik dit geval ook weer neer. 2 kg in het ziekenhuis aankomen hoe kan het zou je zeggen. en over 4 of 5 weken moet ik terug naar de neuroloog want veel onderzoeken waren nog niet binnen en ik hoop serieus dat wat er nog niet binnen was dat daar iets uit komt wat verklaard van mijn dik zijn. Ik ben daar echt dagelijks verdrietig van.quote:Op maandag 6 april 2009 11:47 schreef Levitation het volgende:
Riann, op de foto met het je puppy zagen je handen en armen er nogal "opgezwollen" uit. Houd je niet ook gewoon enorm veel vocht vast door medicatie ed? Dat kan best een aantal kilo van je gewicht verklaren.
Zelfs de mensen om je heen zullen minder het idee hebben dat je afgevallen bent. Als je iemand langzaam slank ziet worden dan wen je er beetje bij beetje aan, kun je nagaan hoe dat voor jezelf is als je jezelf dagelijks in de spiegel ziet. Pas als je iemand gedurende de periode dat ie afvalt niet/nauwelijks ziet valt het goed te zien. Of als je jezelf terugziet op oude (strand)foto's, dan zie je het verschil wel.quote:Op maandag 6 april 2009 11:25 schreef Miss_S het volgende:
Dankjewel![]()
![]()
En die 25 kilo erbij kan ik ook nog maar moeilijk voorstellen hoor, in mijn hoofd zit helemaal niet dat ik veel afgevallen ben ofzo (ben nog steeds vaak ontevreden met mijn gewicht)
Het was 19 maar er is al 4 af.quote:Op maandag 6 april 2009 17:11 schreef dyna18 het volgende:
15 kilo is al een hele prestatie. Zo te zien heb je een ritme gevonden dat langzaam (en dus gezond) je gewicht laat afnemen. Dat klinkt juist heel positief. Best iets om trots op te zijn.
Wat laat je er dan zoal voor staan?quote:Op maandag 6 april 2009 17:14 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Het was 19 maar er is al 4 af.Maar dat heeft wel bijna 3 maanden geduurd.
Als je ziet wat ik ervoor laat staan en hoeveel ik sport is dat niet echt veel.
Alcohol (ok sowieso wel gezond maar toch moeilijkquote:
Klopt, als ik nu nog 4 kilo eraf moest dan kon ik makkelijker accepteren maar de weg lijkt nog zo superlang zo. Ik had deze zomer toch wel graag een beetje toonbaar in m'n zwembroek rond willen lopen.quote:Misschien moet je afvallen niet zo ontzettend als iets negatiefs bekijken; het levert je uiteindelijk heel veel gezondheidsvoordeel op.
Sja, kilo's eraanvreten gaat nu eenmaal makkelijker dan ze er weer afkrijgenquote:Op maandag 6 april 2009 17:21 schreef Ritmo het volgende:
Klopt, als ik nu nog 4 kilo eraf moest dan kon ik makkelijker accepteren maar de weg lijkt nog zo superlang zo. Ik had deze zomer toch wel graag een beetje toonbaar in m'n zwembroek rond willen lopen.
Het is niet erg....maar het is iets dat ik jaren niet heb gedaan dus waarom doe ik het nu opeens wel?quote:Op maandag 6 april 2009 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
ah joh, die twee paaseitjes, als je daarvoor al naar het schavot wordt gebracht (en er doorheen zakt![]()
) gewoon lekker 2 paaseitjes nemen hoor!
vandaag een festini perenijsje op, als 'zondig' momentje, maar volgens mij is daar niet echt iets verkeerds aan
Dat is nu wel mijn grootste struikelblok inderdaad. Thuis kan ik veel strenger voor mezelf zijn, op mijn werk snoept iedereen de hele dag en er zijn er 2 die daardoor ook echt flink aan het uitdijen zijn.quote:Op maandag 6 april 2009 17:57 schreef Miss_S het volgende:
Succes Levi
Als het op je werk al goed zit dan is het een stuk makkelijker
Ritmo, ben jij een brabander?quote:Op maandag 6 april 2009 18:07 schreef Ritmo het volgende:
Miss_S, doe eens niet zo hard voor jezelf zijn.![]()
Niet dat je jezelf nu vol moet gaan vreten maar 'vet' is niet echt van toepassing op je buik, wat ik zo op de foto's zie.
Van oorsprong brabo ja.quote:Op maandag 6 april 2009 18:09 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ritmo, ben jij een brabander?![]()
(de vetgedrukte zin is een typische brabantse zin...)
Kom dan maar eens in het echt kijkenquote:Op maandag 6 april 2009 18:07 schreef Ritmo het volgende:
Miss_S, doe eens niet zo hard voor jezelf zijn.![]()
Niet dat je jezelf nu vol moet gaan vreten maar 'vet' is niet echt van toepassing op je buik, wat ik zo op de foto's zie.
Pas maar op met wat je zegt.quote:
Had ook nog Twents kunnen zijn, hier zijn ze ook gek op "doe eens"quote:Op maandag 6 april 2009 18:09 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ritmo, ben jij een brabander?![]()
(de vetgedrukte zin is een typische brabantse zin...)
Ok, wist ik niet. Maar ik zat wel goed met mijn gok.quote:Op dinsdag 7 april 2009 08:22 schreef omearos het volgende:
[..]
Had ook nog Twents kunnen zijn, hier zijn ze ook gek op "doe eens"
Ik raad ook alle vrouwen aan om dat te gaan doenquote:Op maandag 6 april 2009 18:54 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Pas maar op met wat je zegt.Maar je bent goed bezig in elk geval! Vrouwen die buikdansen en op hip-hop dansen.
Goed plan, heb je er toch nog een beetje plezier vanquote:Op dinsdag 7 april 2009 09:03 schreef Levitation het volgende:
Maar ik heb besloten dat ik het doosje kado ga geven aan iemand... weet alleen nog niet aan wie.
Niet aan mij!! niet aan mij!!quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:03 schreef Levitation het volgende:
[..]
Gisteren pact met collega gesloten dat we niet meer snoepen op het werk, staat er vanmorgen op alle bureaus een doosje chocolade voor pasen.How cruel.
![]()
Maar ik heb besloten dat ik het doosje kado ga geven aan iemand... weet alleen nog niet aan wie.
Niemand danst in blote buik hoorquote:Op dinsdag 7 april 2009 16:42 schreef Suzanna het volgende:
Buikdansen? Is dat leuk? Ik zou vooral m'n buik te dik vinden om te dansen en me schamen denk ik. Hoewel die echt wel een stukje strakker is geworden met mijn buikspieroefeningen...
Buikdansen is geweldig om te doen!quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:42 schreef Suzanna het volgende:
Buikdansen? Is dat leuk? Ik zou vooral m'n buik te dik vinden om te dansen en me schamen denk ik. Hoewel die echt wel een stukje strakker is geworden met mijn buikspieroefeningen...
En een leuke heupsjaal natuurlijkquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:12 schreef Levitation het volgende:
[..]
Buikdansen is geweldig om te doen!Heb het 3 jaar gedaan, maar door tijdgebrek ben ik nu tijdelijk gestopt. Mis het wel.
Overigens dansen ze ook bij de dansschool waar ik les had gewoon in een broek (of rok) met een shirtje er boven. Geen blote buiken dus.
Ja hij is te traag dat is hij al ruim een jaar en ik slik er ook al een hele tijd medicijnen voor maar hij schommelt nogal bij mij. En nu blijkt hij met de medicijnen die ik slik toch weer heel laag te zijn dus nu moet ik meteen verhogen met de medicijnen. En verklaard idd een gedeelte van mijn gewichtsprobleem maar niet alles.quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:58 schreef freecell het volgende:
Is je schildklierwerking te traag Riann? Dat zou volgens mij een gedeelte van het gewichtsprobleem verklaren, of niet?
Wel vervelend van die beademing
Zo alle dagen sporten dat doe je goedquote:Op donderdag 9 april 2009 10:33 schreef Ritmo het volgende:
Gaat nu opeens een stuk harder. Sinds anderhalve week sport ik alle dagen (op zondag na) en zorg ik dat ik er 500-600 kcalorieen per dag afsport, en nu ben ik alweer 1,5 kilo kwijt.
Zitten hier verder wel mannen trouwens?Ook die moeten toch afvallen?
Het wordt echt heel snel beterquote:Op donderdag 9 april 2009 14:28 schreef Levitation het volgende:
Ik heb een aanval van enorme suikerbehoefte. Heb maar een bouillonnetje gepakt... maar ik ben helemaal slap en naar.Afkicken sucks.
quote:Op donderdag 9 april 2009 10:33 schreef Ritmo het volgende:
Gaat nu opeens een stuk harder. Sinds anderhalve week sport ik alle dagen (op zondag na) en zorg ik dat ik er 500-600 kcalorieen per dag afsport, en nu ben ik alweer 1,5 kilo kwijt.
dude ik ben er ook nog!quote:Op donderdag 9 april 2009 10:33 schreef Ritmo het volgende:
Ow dat zijn wel betere beloningen.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:52 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
dude ik ben er ook nog!
sport me ook 5/6 dagen in de week de tering
gaat lekker ben van 110 in december naar vanochtend 97kg gegaan en counting
wat weeg jij en wil je gaan wegen? ik wil wel richting de 80 gaan dus heb nog een lange weg..
maar ik werk via t beloning systeem... laatst een mp4 speler gekocht...
en bij de 90 een LCD tv eind mei hehehe
ja moet ook af en toe kunnen... maar ik heb bedacht niet in eet beloningen te trappenquote:Op vrijdag 10 april 2009 00:05 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ow dat zijn wel betere beloningen.
Bij 10 kilo eraf heb ik mijzelf beloond door naar een luxe restaurant uit eten te gaan...
Ik wil ook de dinsdagen, donderdagen en in het weekend gaan lopen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:17 schreef omearos het volgende:
Hier hetzelfde als bij jou Levi. Woog vanmorgen 92,5kg![]()
Maar de snoeppot is van mijn werkplek af, ik heb zondag weer hardgelopen en vanmorgen netjes brood gesmeerd voor de lunch en banaan mee voor 's middags.
Op welke dagen wil jij gaan hardlopen? Mijn planning is dinsdag, donderdag en weekend. Dus vanmiddag ga ik weer, les 22. Volgende week zondag (26 april) heb ik weer een 5km-loop, daarom nu de laatste lessen van Evy 1. Op welke dagen mogen we jou aanmoedigen/schoppen om te gaan rennen?
Wopquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:21 schreef teigan het volgende:
Gisteren 43 kilometer geskate, en ik denk dat ik zo nog even ga hardlopen.
ik was ook wel flink moe.. We zijn via de kropswolderpolder naar meerwijk gereden, via hoogezand, kolham en harkstede weer terug..quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:04 schreef freecell het volgende:
[..]
Wop![]()
Takke-eind!
Dat vind ik op de fiets al best ver
Wowquote:Op dinsdag 14 april 2009 19:14 schreef teigan het volgende:
[..]
ik was ook wel flink moe.. We zijn via de kropswolderpolder naar meerwijk gereden, via hoogezand, kolham en harkstede weer terug..
Het was wel een erg lange tocht voor zo in het begin van het seizoen, maar het was zulk mooi weer, en het reed zo lekker..... Ik was wel wat verbrand in mijn gezicht, maar ik heb gelukkig geen spierpijn..
lijkt er wel op.. Maar ik merk het ook bij Evy, ik heb sinds ik het weer opgepakt heb dit jaar eigenlijk nog helemaal geen spierpijn gehad... En ook daar ben ik wel verbaasd over.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:18 schreef freecell het volgende:
[..]
WowGoede basisconditie dan
![]()
Ik ken de route wel ongeveer danwel tof!
Oh, even dit lijstje afmaken...quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:25 schreef Levitation het volgende:
So far:
- O: 2 boterhammen halvajam en een glas light sap
- T: 1 cappuccino, 1 banaan
- L: 3 boterhammen 2x kipfilet en 1x kaas
Zometeen nog even een mandarijn en dan in de loop van de middag nog een mandarijn en een liga.
Sportief bezigquote:Op dinsdag 14 april 2009 20:23 schreef teigan het volgende:
Net Evy les 13 gelopen... Daar zit al 3 x 5 minuten hardlopen in, het bouwt best snel op nu!
Ik heb nu alleen wel wat last van mijn knieen, misschien morgen behalve niet hardlopen ook maar even niet skaten...
ergens wel, maar je gebruikt met skaten voor mijn gevoel toch weer andere spieren dan met hardlopen. Maar ik hou het wel even in de gaten, ik heb geen zin in blessures..quote:Op woensdag 15 april 2009 09:14 schreef omearos het volgende:
[..]
Sportief bezig
Ik vraag me alleen af of skaten niet in dezelfde categorie valt als hardlopen qua beweging, dus dat je daar sowieso een dag rust tussen moet hebben.voor alle lijstjes
voor Levi, naar is dat als sporten niet gaat terwijl je wel wilt.
Heel herkenbaar!quote:Op woensdag 15 april 2009 09:15 schreef Liejannuh het volgende:
Gister was een ramp, en ik weet ook waarom.
Te weinig slapen zorgt bij mij kennelijk de hele dag voor het gevoel dat mijn maag leeg is en dat ik moet eten. En dan het liefste suikers.
Checkquote:Op woensdag 15 april 2009 09:30 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heel herkenbaar!Alsof je het tekort aan energie met suikers moet opvangen ofzo. Ik krijg inderdaad ook "honger" van te weinig slaap.
Ook bij mij herkenbaar. Ik moet ook zorgen dat ik voldoende slaap. En ik heb gemerkt dat voldoende water drinken op een dag ook het hongergevoel tegengaat.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:15 schreef Liejannuh het volgende:
Te weinig slapen zorgt bij mij kennelijk de hele dag voor het gevoel dat mijn maag leeg is en dat ik moet eten. En dan het liefste suikers.
Waar is die 4 mijl loop?quote:Op woensdag 15 april 2009 12:25 schreef teigan het volgende:
de 4 mijl is ook in oktober Levi, dus ik heb nog ongeveer evenveel tijd als jij..
Wat ik vanmorgen merkte is dat ik toch overal wat stijf ben in de spieren/banden, en dat een rustdag zeker geen overbodige luxe is...
quote:Op woensdag 15 april 2009 12:39 schreef Klonk het volgende:
Even een update:
98 kilo
32 kilo afgevallen :0
quote:Doden in Emmen na maagverkleining
DVHN | Gepubliceerd op 15 april 2009, 08:11
Laatst bijgewerkt op 15 april 2009, 10:05
EMMEN -
Na een reeks ernstige complicaties heeft het Scheper Ziekenhuis in Emmen per direct besloten voorlopig geen maagverkleiningen uit te voeren op mensen met extreem overgewicht.
Voorzitter Maarten Rutgers van de Raad van Bestuur bevestigt dat in overleg met het hoofd van de afdeling chirurgie en de betrokken chirurg Nick Reijnen is besloten voorlopig met de maagverkleiningen te stoppen. "Reijnen, onze specialist op dit gebied, heeft besloten hangende het onderzoek geen werkzaamheden te verrichten", zegt Rutgers.
Uit een eerste onderzoek van Dagblad van het Noorden blijkt dat recentelijk tenminste twee patiënten na een maagverkleining zijn overleden. Het gaat om de 55-jarige Gerrit ten Caat uit Hoogeveen en de 40-jarge Berry Petersen uit Meppel. Herma Petersen, de weduwe van de Meppeler, vertelt dat haar man in maart twee dagen na de operatie is gestorven. Zij wacht op de uitkomst van de lijkschouwing.
De 55-jarige Ten Caat overleed in januari. Volgens zoon Eric is hij gestorven door fouten tijdens de operatie door chirurg Reijnen. "Uit het dossier blijkt dat er na de operaties gaatjes zijn ontstaan in de maag van mijn vader, waardoor maagsappen zijn gaan lekken en organen aangetast."
Bestuursvoorzitter Rutgers weigert het aantal gedupeerde patiënten te noemen. Ook wil hij niet in gaan op de aard van de complicaties. "Of en hoeveel patiënten zijn overleden mag ik uit privacyoverwegingen niet zeggen." Rutgers benadrukt dat bekend is dat de maagverkleining risico's met zich meebrengt. "Een aantal voorvallen in de afgelopen periode geeft aanleiding tot nader onderzoek."
Speciaal centrum
Specialist Nick Reijnen heeft sinds 2005 honderden ernstige obesitaspatiënten geopereerd in het zogeheten Adipostas Centrum Emmen. De kliniek in het ziekenhuis is door verzekeraars Achmea en Menzis aangewezen als centrum voor dit soort complexe operaties in het Noorden.
Klopt, een van de weinige redelijk betrouwbare methoden om je vetpercentage vast te stellen is de huidplooimeting. Onderdompelen in water en de totale massa berekenen is eigenlijk nog beter, maar een stuk bewerkelijker.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:59 schreef freecell het volgende:
Hoe was die andere vetmeting dan? Met zo'n ding waar je op moet staan/vast moet houden? Die zijn namelijk echt onbetrouwbaarBeetje zweetvoeten en je vetpercentage schiet naar beneden
Huidplooimetingen zijn best goed
30km zou ik persoonlijk niet aan beginnen, omdat ik weet dat ik dat niet kan. Althans, niet iedere dag. Maar of jij dat kunt weet ik natuulijk niet. Ik fiets 8km enkele reis en vind dat eigenlijk al best een eindje.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:23 schreef omearos het volgende:
Voor de dagelijks fietsende dames: welke afstand fietsen jullie op een dag van en naar werk? Mijn afstudeerbedrijf zit 30km verderop en ik heb geen idee of dat te doen is elke dag.
60 op een dag, zou ik over gaan twijfelen, ik werk nu op 15 km van huis en doe dat op de fiets, combineer dat met fysiek inspannend bezig zijn (baan in de zorg), als ik thuis ben heb ik meestal zoiets van pffffff....quote:Op woensdag 15 april 2009 13:23 schreef omearos het volgende:Klonk
Ik heb voor hardlopen nu vooral als doel: sneller gaan op de 5km. Ik heb me nog voor 2 wedstrijden ingeschreven voor de zomer, 5km in Enschede op 26 april en marikenloop in Nijmegen op 17 mei. Na de zomer zie ik wel weer verder.
Voor de dagelijks fietsende dames: welke afstand fietsen jullie op een dag van en naar werk? Mijn afstudeerbedrijf zit 30km verderop en ik heb geen idee of dat te doen is elke dag.
Op diverse fora gaan geruchten van 9 doden door nietjes die niet goed sloten. Is nogal wat iddquote:Op woensdag 15 april 2009 13:19 schreef teigan het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat er een hoop risico's aanzitten, maar er zal wel veel meer aan de hand zijn dan wat hier in het artikel staat, ze gooien niet voor niets de boel dicht.
De laatste paragraaf heb ik niet overgenomen, maar de krant waar dit uitkomt was al hard op zoek naar meer patienten en hun verhaal.
Netjes! Ben benieuwd wat je tijden zijn!quote:Op woensdag 15 april 2009 13:23 schreef omearos het volgende:
Ik heb voor hardlopen nu vooral als doel: sneller gaan op de 5km. Ik heb me nog voor 2 wedstrijden ingeschreven voor de zomer, 5km in Enschede op 26 april en marikenloop in Nijmegen op 17 mei. Na de zomer zie ik wel weer verder.
Ik fiets een km of 20 enkele reis. En dat is best lekker. Doe er ongeveer een uurtje over.quote:Voor de dagelijks fietsende dames: welke afstand fietsen jullie op een dag van en naar werk? Mijn afstudeerbedrijf zit 30km verderop en ik heb geen idee of dat te doen is elke dag.
Ik fiets maar 3.5 km naar mijn werk. Dus dat is niet zoveelquote:Op woensdag 15 april 2009 13:23 schreef omearos het volgende:
Ik heb een kantoorbaan dan, dus er komt geen extra beweging bovenop.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:27 schreef Klonk het volgende:
[..]
60 op een dag, zou ik over gaan twijfelen, ik werk nu op 15 km van huis en doe dat op de fiets, combineer dat met fysiek inspannend bezig zijn (baan in de zorg), als ik thuis ben heb ik meestal zoiets van pffffff....
Ik ook. Vorige was iets meer dan 44 minuten (6,8km/uur)quote:Op woensdag 15 april 2009 13:42 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Netjes! Ben benieuwd wat je tijden zijn!
Douchen is een goed puntquote:[..]
Ik fiets een km of 20 enkele reis. En dat is best lekker. Doe er ongeveer een uurtje over.
30 km enkele reis lijkt mij erg veel en vooral erg veel tijd kosten. Kun je niet een stuk met OV en een stuk met de fiets?
Owja, ik weet niet hoe zweterig jij bent, maar douchen is ook wel erg prettig na een uurtje fietsen.
Thanks voor de reactiesquote:Op woensdag 15 april 2009 12:59 schreef freecell het volgende:
Hoe was die andere vetmeting dan? Met zo'n ding waar je op moet staan/vast moet houden? Die zijn namelijk echt onbetrouwbaarBeetje zweetvoeten en je vetpercentage schiet naar beneden
Huidplooimetingen zijn best goed
Bovenstaande interesseert jullie wellicht. Ik kwam het tegen in mijn zoektocht naar de oorzaak en samenhang van mijn gezondheidsklachten (stoelgang, pms, somberheid, huid). Zou het niet zo kunnen zijn dat meerderen van ons last hebben van een laag serotoninesyndroom waardoor we last hebben van depressies en overgewicht?quote:Overgewicht en serotonineSerotonine heeft een regulerende rol bij eetlust, een vol gevoel en verzadigdheid. Een laag serotonine niveau in de hersenen bevordert overeten en een koolhydraatverslaving. Verschillende studies laten zien dat 5 HTP de behoefte aan inname van calorieën drastisch vermindert en op deze manier overgewicht tegengaat. Lage serotoninespiegels worden gezien bij Boulimia
Ziet er interessant uit, maar zijn er nog meer bronnen die dit bevestigen? Ik vertrouw willekeurige internetsites nooit zo erg...quote:Op donderdag 16 april 2009 00:11 schreef zesje het volgende:
[..]
Bovenstaande interesseert jullie wellicht. Ik kwam het tegen in mijn zoektocht naar de oorzaak en samenhang van mijn gezondheidsklachten (stoelgang, pms, somberheid, huid). Zou het niet zo kunnen zijn dat meerderen van ons last hebben van een laag serotoninesyndroom waardoor we last hebben van depressies en overgewicht?
Ik had vanmorgen ook nog 2 espreschoc gepaktquote:Op donderdag 16 april 2009 10:24 schreef Levitation het volgende:
Oei, zojuist een 2de cappuccino gepakt.Hij is wel lekker.
![]()
![]()
Ik ben ook niet zo heel fanatiek, hoor.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:02 schreef Mejuffrouw het volgende:
Hallo, ik ben nieuw hier, en heb bewondering voor al die fanatieke sporters. Tegelijkertijd word ik er een beetje moedeloos van. Ik zie het mijzelf nog niet doen. Ik ben in enkele maanden van 96 kg naar 83 gegaan, maar nu schommelt het al maanden tussen de 83 en 85 kg. Ik weet dat veel beweging zou helpen, maar kan de motivatie niet opbrengen.
Dat had ik ook wel gewild, hier was het warm en steeds benauwder. De regen kwam pas 's avonds laat.quote:Op vrijdag 17 april 2009 08:47 schreef Levitation het volgende:
En beweging:
- Gisteren 35 min wandelen, 55 min fietsen, 25 min Evy les 8. Evy in de stromende regen.Was lekker verkoelend, maar was wel tot op mijn ondergoed nat.
![]()
- Vandaag (planning) 1 uur fietsen, en vanmiddag óf zwemmen, óf pilates óf iets van Billy's Bootcamp oid.
quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:02 schreef Mejuffrouw het volgende:
Hallo, ik ben nieuw hier, en heb bewondering voor al die fanatieke sporters. Tegelijkertijd word ik er een beetje moedeloos van. Ik zie het mijzelf nog niet doen. Ik ben in enkele maanden van 96 kg naar 83 gegaan, maar nu schommelt het al maanden tussen de 83 en 85 kg. Ik weet dat veel beweging zou helpen, maar kan de motivatie niet opbrengen.
Ai, dan kan ik straks naar Alkmaar even lopenquote:Op vrijdag 17 april 2009 09:22 schreef omearos het volgende:
... naar collega's lopen ipv mailen of bellen.
Thanks, ik had al een glaasje water op en heb ook mijn banaan maar opgegeten. Voelt nu wel wat beter.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:56 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Ai, dan kan ik straks naar Alkmaar even lopen. Da's wel super sportief
![]()
Levi: misschien wat water drinken? Dat rare gevoel moet niet ten koste gaan van je werk. Dus mocht water drinken niet helpen, zou ik iets van fruit eten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |