Dat is hier dus ook wel zo. Maar Bert eet van tijd tot tijd best nog wel een verpakking koekjes leeg. Ruben mag dat dus echt niet van mij. Een enkele uitzondering maak ik bij mijn schoonouders, daar mag hij vaak nog wel een tweede koekje (maar dat is ook omdat ik daarmee kan voorkomen dat hij dingen krijgt waarvan ik het echt niet goed vindt en ergens moet hij toch wel een keer verwend kunnen worden door opa en omaquote:Op donderdag 26 maart 2009 15:21 schreef motorbloempje het volgende:
gods, had ik hele reactie getiktklik ik op 't verkeerde knopje
korte samenvatting:
als kroost, dan gewoon met mij en vriend meeleven.
mijn ouders kookten volvet
ik nu niet meer
zelf regelmatig ' zondigen ' omdat het kan inmiddels
kroost verplicht op een sport
zoiets
Inderdaad, ik zou zeker ook wel opletten.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:13 schreef Levitation het volgende:
Troel... ik ben dan geen moeder, maar ik denk dat ik het zelfde zou hebben. Kind heel weinig suiker geven enzo. Inderdaad de angst dat het kind met het zelfde probleem te maken zal krijgen.
Dat zou ook wel handig zijn, net zoals dat ik alcohol vies vind.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:02 schreef Levitation het volgende:
[..]
Jij ook succes!
Ik zou best graag zoetigheid gewoon vies willen vinden.Ken best wat mensen die dat hebben, lijkt me ideaal.
Je kan het als ouders nog zo goed willen: de omgeving bepaalt ook voor een groot deel wat voor kind je krijgt. Dat geldt overigens met alles natuurlijk, niet alleen eten. Als je niet wilt dat ze geweld op de tv kijken zal je net zien dat het bij de buurjongen wel mag etc. Lijkt me moeilijk hoor, opvoeden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:19 schreef YPPY het volgende:
Ik ben daar ook wel mee bezig, bijvoorbeeld dat ik zelf altijd verplicht mijn bord leeg moest eten. Als ik nu (nog steeds, zoveel jaar later) spruitje zie/eet, voel ik me weer als toen, kokhalsend boven een bord met iets dat ik echt niet lekker vond. Ze moet alles proeven, maar zoals ik me toen voelde, dat wil ik niet voor haar.
Ook krijg ze nooit een 'snoepje' erop als ze pijn heeft. Het is wel lastig, bijvoorbeeld met opa's en oma's die het anders zien, die vinden dat ze best veel chocolade mag, die d'r met 5 maanden aan de potjes wilden of die kindercola kopen.
Denk inderdaad dat je met lijnen ook moet oppassen bij kinderen. Ken iemand die daardoor anorexia heeft gekregen, omdat moeders (dik) altijd aan het lijnen was en kind (heel tenger) daardoor een afschuw van eten ontwikkelde.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:21 schreef Isabeau het volgende:
En mijn nichtje mocht thuis helemaal niets, moeder was streng bezig met haar gewicht. Inmiddels wil ze graag een maagbandje... (ze is nu ook 30, maar al vanaf haar 6e (!!) op dieet)
Ik doe nu juist voor Ruben altijd wel vettigheid in de pan als ik vlees aanbak enzoquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:21 schreef Isabeau het volgende:
Troel, niet doorslaan hoorMaar ik denk eigenlijk dat het wel meevalt bij jou als ik lees dat hij best een koekje mag, alleen geen pak (lijkt me reuze normaal
) En wie weet heeft hij je man's genen wat gewicht betreft. Tijdje terug was er nog een bericht dat sommige kinderen te weinig vetoplosbare vitamines binnen kregen omdat de ouders dan alleen magere produkten gaven. Dat is dus ook niet goed.
En mijn nichtje mocht thuis helemaal niets, moeder was streng bezig met haar gewicht. Inmiddels wil ze graag een maagbandje... (ze is nu ook 30, maar al vanaf haar 6e (!!) op dieet)
Ik ben overigens ook elke keer weer verbaast dat het net lijkt of kinderen steeds jonger met hun gewicht bezig zijn. Bij mij kwam de realisatie dat ik niet zo slank als de rest was pas op de middelbare school toen ik ruzie met een meisje kreeg. Ze riep dat ik een dikke kont had...en daar had ik nog nooit bij stil gestaan. Zo fijn om in je kindertijd niet met je gewicht bezig te zijnquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:25 schreef Levitation het volgende:
Denk inderdaad dat je met lijnen ook moet oppassen bij kinderen. Ken iemand die daardoor anorexia heeft gekregen, omdat moeders (dik) altijd aan het lijnen was en kind (heel tenger) daardoor een afschuw van eten ontwikkelde.
second thatquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:29 schreef Isabeau het volgende:
Wat zou het trouwens fijn zijn om je nooit druk te maken over je gewicht
quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:29 schreef Isabeau het volgende:
Echt wel..........maar denk niet dat dat er voor ons/mij in zit.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind regen fijnquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:34 schreef freecell het volgende:
Hey, loop je buiten tegenwoordig?
Ik vind koud juist wel fijn altijd met lopen
Nee nog steeds niet, voel ik me nog steeds te lomp voorquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:34 schreef freecell het volgende:
Hey, loop je buiten tegenwoordig?
Ik vind koud juist wel fijn altijd met lopen
Dat is waar......quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:40 schreef Isabeau het volgende:
Hmm, een gezond gewicht willen hebben is natuurlijk niet slecht. Maar dat je je minderwaardig als mens voelt omdat de maatschappij neer kijkt op dikke mensen, nee, dat kan je nooit goed praten.
Gevoelsmatig, emotioneel, relationeel, financieel, gewicht, studie of fysiek?quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:42 schreef Miss_S het volgende:
Dat is waar......
Hoe gaat het op het moment met je?
Dat is erg uitgebreidquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gevoelsmatig, emotioneel, relationeel, financieel, gewicht, studie of fysiek?
Ben beetje ziekjes, snotter als een uh...nou ja, ik snotter en heb hoofdpijn en keelpijn
Dus ik voel me kut.
Emotioneel gaat het redelijk goed
Relationeel is er helemaal niets en wil ik niets
Financieel wacht ik tot mijn salaris er weer is.
Mijn gewicht is fijn stabiel momenteel en ik eet redelijk normaal en sport 2-3x in de week.
Studie gaat goede kant op, bijna klaar met schrijven en dan alles inleveren.
Zoiets?
Dat is sowieso normaal gesproken het verstandigste te antwoorden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:52 schreef Isabeau het volgende:
Gemiddeld genomen had ik denk ik kunnen volstaan met "goed"
Vind ik niet, 99% van de tijd is het onwaar als je antwoord dat het goed gaatquote:Op donderdag 26 maart 2009 17:20 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat is sowieso normaal gesproken het verstandigste te antwoorden.
check: ik was 7 jaar, groep drie, en we moesten voor het project "je lichaam" op de weegschaal. ik schaamde me rot, want ik wist allang dat ik te dik was...quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben overigens ook elke keer weer verbaast dat het net lijkt of kinderen steeds jonger met hun gewicht bezig zijn. Bij mij kwam de realisatie dat ik niet zo slank als de rest was pas op de middelbare school toen ik ruzie met een meisje kreeg. Ze riep dat ik een dikke kont had...en daar had ik nog nooit bij stil gestaan. Zo fijn om in je kindertijd niet met je gewicht bezig te zijn
Ik vind van wel. Als ik eerlijk ben, schrikken mensen en laten ze niks meer van zich horen of word ik genegeerd. Dat vind ik veel erger dan zeggen wat sociaal wenselijk is.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Vind ik niet, 99% van de tijd is het onwaar als je antwoord dat het goed gaat
Leuk idee van de leraar, maar niet handig als er een 'te zwaar' kind in de klas zit (kans is tegenwoordig volgens mij steeds groter) wegens het stigma. Kinderen kunnen zo vals zijn met pestenquote:Op donderdag 26 maart 2009 18:19 schreef kwakveense het volgende:
check: ik was 7 jaar, groep drie, en we moesten voor het project "je lichaam" op de weegschaal. ik schaamde me rot, want ik wist allang dat ik te dik was...
Nu herinner ik me opeens dat wij dat ook hadden, gelukkig werd ik nooit gepest en vond ik het dus niet super erg (ook niet super leukquote:Op donderdag 26 maart 2009 18:19 schreef kwakveense het volgende:
[..]
check: ik was 7 jaar, groep drie, en we moesten voor het project "je lichaam" op de weegschaal. ik schaamde me rot, want ik wist allang dat ik te dik was...
Yup. Ik hou het nog steeds vol. Vanwege de drukte op mijn werk heb ik de afgelopen tijd sommige weken maar 2x kunnen sporten ipv 3x. Maar altijd wel 1,5 uur of langer.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:54 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Heb je dat eigenlijk nog steeds volgehouden zoveel te sporten?
Het is natuurlijk ook wel belangrijk om haalbare doelen te zetten.
nee ik kan geen grote stukken door slikken. Heeft met mijn spierziekte te maken mijn spierziekte word ook altijd beschreven als een complexe ziekte. Alles doet mee alle organen en etc en zelfs heb ik karakter trekken die typerend zijn voor een MD-er klinkt raar maar zelfs aan mijn karakter kunnen mensen denken die er verstand van hebben zou ze MD hebben. En ik heb op doktersadvies gister een puppie gekocht. Hij zo liefquote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:30 schreef freecell het volgende:
Oi Riann, lastig!
Slik je te grote stukken door?
Hier even wat eetdagenMaar ik zweef al tijden rond de 67 en dat is eigenlijk ook wel prima
Nu een BMI van 22,1 volgens valtaf, daar ga ik niet heel moeilijk over doen
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |