abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67682874
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:57 schreef Miss_S het volgende:
Als je een uurtje sport en dan naar de snackbar gaat omdat je honger hebt werkt het inderdaad niet
En de meeste apparaten zijn echt heel optimistisch in kcal die je verbruikt, als ik soms voorbij zie komen in dit en het slanke topic hoeveel ze in een half uurtje verbrand hebben daar zou ik echt 2 uur voor moeten hardlopen
Dat is een beetje hetzelfde als: "cola light word je dikker van want je krijgt daarna behoefte aan zoet". Dat heb je toch zelf in de hand of je daar aan toegeeft?
-
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:05:37 #152
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67682967
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:00 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat is een beetje hetzelfde als: "cola light word je dikker van want je krijgt daarna behoefte aan zoet". Dat heb je toch zelf in de hand of je daar aan toegeeft?
tuurlijk, maar t is toch goed dat mensen er (zij het met een onzin titel) aan herinnerd worden dat een beetje cardio-en niet persé zal zorgen dat je dunner wordt...

bovendien: het ligt er maar aan hoe je het interpreeert:
de mens wordt neit persé diker ten gevolge van sporten (los van het feit of ze door eigen keuzes het voordeel teniet doen) maar de populatie van de steekproef, wordt wel dikker blijkbaar met als significante factorhet doen van cardio in de sportschool.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:07:22 #153
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67683007
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Wat vervelend kwak
Morgen je weegdag? Heb je ook een nieuw plan voor deze maand?

vandaag al gewogen. werd er niet blij van. denkdat ik dat maar als startgewicht van de maand ga aanhouden.
plan voor komende maand: 2 tot 3 keer sportschool in de week, lief zijn voor mezelf met vrije avonden, goed voor mezelf koken en zonnebank bezoekjes, maar eens beginnen met proberen niet meer te snoepen door de weeks. kijken wat dat voor effect heeft met een maandje.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_67683080
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:07 schreef kwakveense het volgende:

[..]

vandaag al gewogen. werd er niet blij van. denkdat ik dat maar als startgewicht van de maand ga aanhouden.
plan voor komende maand: 2 tot 3 keer sportschool in de week, lief zijn voor mezelf met vrije avonden, goed voor mezelf koken en zonnebank bezoekjes, maar eens beginnen met proberen niet meer te snoepen door de weeks. kijken wat dat voor effect heeft met een maandje.
Klinkt goed zeker die vrije avonden
Ik kan op het moment even geen echt ritme vinden dus dan maar gewoon veel sporten.
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:30:38 #155
45621 Suzanna
Mama van...
pi_67687292
Ik denk dat ik ook vooral afval door de gewichttraining die ik doe - eigenlijk onder begeleiding van mijn Mensendieck-therapeute (apart hoor, want ik kom daar eigenlijk alleen voor mijn rug). Zij heeft me gewichten geleend die ik nu al een paar weken leen en dat werkt echt goed. Ik voel mijn spieren wel na zo'n oefening maar wel veel minder dan in 't begin...

Het is eigenlijk ook heel 'lekker' om te doen, omdat je weet dat het zin heeft en het voelt lekker om je in te spannen. Je gaat er wel enigszins van zweten maar niet teveel, cardio etc. kan ik niet echt volhouden omdat ik te snel uitgeput raak. Ik denk dat dat voor mij dus ook weinig zin heeft. Ik fiets wel aardig wat op een dag en daar ben ik al blij zat mee.
pi_67707230
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:39 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Mm interessant. Ik eet veel brood omdat ik dacht dat dit geen kwaad kon. Maar ik heb wel precies hetzelfde als jij: ik blijf steeds een beetje schommelen tussen 2 punten. Wat voor beleg doe je op de crackers?
Ik doe er vaak iets van kaas op, of rosbief of filet americain.
Ik let dan niet op de kcal, maar op de koolhydraten. En af en toe een boterham kan ook gewoon hoor, ik eet af en toe nog wel brood, maar niet elke dag.
Tralalalaaa
pi_67707540
Normaal vind ik mijn (boven)benen toch echt het meest dikke aan mijn lichaam maar kwam nu deze foto van een paar maanden geleden tegen

Wat je van mijn benen ziet vind ik het er toch eindelijk een keer goed uit zien
pi_67708924
* freecell fluit
  zaterdag 4 april 2009 @ 22:31:58 #159
45621 Suzanna
Mama van...
pi_67715071
Knappe en slanke dame zie ik daar Miss_S! Ik wil ook zulke benen!
pi_67740876
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 17:34 schreef Miss_S het volgende:
Normaal vind ik mijn (boven)benen toch echt het meest dikke aan mijn lichaam maar kwam nu deze foto van een paar maanden geleden tegen

[ afbeelding ]

Wat je van mijn benen ziet vind ik het er toch eindelijk een keer goed uit zien
Kan me jou niet met die 25 kilo extra voorstellen, haha. Maar je bent wel het bewijs dat afvallen loont.

Het schiet nog steeds niet op trouwens. Vorige week veel getraind en nauwelijks gesnoept maar er is een halve kilo bij. Misschien ga ik toch eens wat meer krachttraining doen, ben alleen bang dat ik dan te breed word als ik veel krachttraining ga doen. Ik ben klein van stuk en van mezelf al aardig breed en ik wil niet zo'n Jerommeke worden. Hoef niet nog bredere schouders en dikkere armen.
-
pi_67742309
Volgens mij word je niet zo snel een kleerkast, hoor Serieuze bodybuilders hebben ook nogal een ander eetpatroon.
Krachttraining heeft als voordeel gewoon dat alles er strakker en steviger van wordt, je krijgt er gewoon een mooier lichaam van. Nadeel (nou ja, niet echt een nadeel, maar voor jou misschien een minpunt) is dat je er langzamer van gaat afvallen. Je verliest eerder volume dan gewicht.
pi_67753788
Dankjewel
En die 25 kilo erbij kan ik ook nog maar moeilijk voorstellen hoor, in mijn hoofd zit helemaal niet dat ik veel afgevallen ben ofzo (ben nog steeds vaak ontevreden met mijn gewicht)
pi_67754403
mooie meid met een mooie lijn zie ik daar op die foto miss_s. Maar ik denk dat je altijd iets aan je uiterlijk wilt verbeteren. Ik zeg nu ook als maar weer is op de 90 zit maar ja als ik 90 kilo heb bereikt denk ik als ik maar weer is op de 80 zit.ik ben eigenlijk ook nooit tevreden. Maar ja ik vind het bij mij nu verschrikkelijk en ik word weer afgescheept. maar ik laat me niet meer zomaar afschepen. Ze kunnen me idd mooi vertellen dat ik moet leren accepteren dat ik zo ben en dat ze bang zijn dat ik in een depressie raak omdat ik nu al in een neerwaartse spiraal zit. maar het is toch gek dat ik in 4 dagen ziekenhuis met veel beweging en gezond eten 2 KG aankom en nu zit ik weer thuis ik let niet op mijn eten(lees: geen gezond verantwoord avondeten de rest van de maaltijden wel) en ik blijf stabiel. Ik durf serieus gewoon niet lijnverantwoord avondeten te eten want dan kom ik aan zo is het het afgelopen jaar steeds gegaan.
  maandag 6 april 2009 @ 11:47:29 #164
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67754479
Riann, op de foto met het je puppy zagen je handen en armen er nogal "opgezwollen" uit. Houd je niet ook gewoon enorm veel vocht vast door medicatie ed? Dat kan best een aantal kilo van je gewicht verklaren.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_67754718
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:47 schreef Levitation het volgende:
Riann, op de foto met het je puppy zagen je handen en armen er nogal "opgezwollen" uit. Houd je niet ook gewoon enorm veel vocht vast door medicatie ed? Dat kan best een aantal kilo van je gewicht verklaren.
ik heb niet veel medicatie. Alleen schildkliermedicatie. En ik hou wel wat meer vocht vast als de gemiddelde mens. Maar daar komt geen 27 kilo vandaan. Mijn handen en armen zijn gewoon erg dik voortaan. Een dun iemand heeft mijn pols omtrek bij de bovenarm. Dus het is ook erg noodzakelijk dat er wat gebeurd. Maar wat. Ik heb bij de dietiste mijn hoeveelheden opgenoemd wat ik eet en etc. Op het moment dat ik stabiel blijf is mijn avondeten niet goed al zijn de hoeveelheden goed. Mijn neuroloog zegt je kunt niet minder als weinig eten. Er belt me komende week nog iemand op die me overal mee heen gesleept heeft met die onderzoeken daar zeg ik dit geval ook weer neer. 2 kg in het ziekenhuis aankomen hoe kan het zou je zeggen. en over 4 of 5 weken moet ik terug naar de neuroloog want veel onderzoeken waren nog niet binnen en ik hoop serieus dat wat er nog niet binnen was dat daar iets uit komt wat verklaard van mijn dik zijn. Ik ben daar echt dagelijks verdrietig van.
  maandag 6 april 2009 @ 14:47:19 #166
45621 Suzanna
Mama van...
pi_67760096
Riann, dat is toch ook niet echt te verklaren dat je aankomt van meer beweging en gezond eten? Dat snap ik echt niet. Daar zou ik ook moedeloos van worden!

Ik ben vandaag weer bij de dietiste geweest en ik was 2,5 kilo afgevallen in een maand tijd. En dat terwijl ik wel krachttraining erbij doe en redelijk 'normaal' eet, ik eet tot ik geen honger meer heb en snoep heus weleens wat.
pi_67760605
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:25 schreef Miss_S het volgende:
Dankjewel
En die 25 kilo erbij kan ik ook nog maar moeilijk voorstellen hoor, in mijn hoofd zit helemaal niet dat ik veel afgevallen ben ofzo (ben nog steeds vaak ontevreden met mijn gewicht)
Zelfs de mensen om je heen zullen minder het idee hebben dat je afgevallen bent. Als je iemand langzaam slank ziet worden dan wen je er beetje bij beetje aan, kun je nagaan hoe dat voor jezelf is als je jezelf dagelijks in de spiegel ziet. Pas als je iemand gedurende de periode dat ie afvalt niet/nauwelijks ziet valt het goed te zien. Of als je jezelf terugziet op oude (strand)foto's, dan zie je het verschil wel.

Enne, niet tevreden zijn met je gewicht zit volgens mij tussen je oren als die foto (en die in je FB) zie, al zeggen foto's niet altijd alles natuurlijk.
-
pi_67764397
Miss_S, wat een mooie foto ! Hoor jij wel in dit topic thuis
Hier gaat het an sich wel aardig. Ik eet nog steeds vrij onregelmatig helaas. Wel in principe ontbijt lunch en avondeten, maar op onregelmatige tijden. Ik eet ook eigenlijk maar drie keer op een dag, geen idee of dat veel kwaad kan ? Momenteel heb ik helaas geen weegschaal in huis, dus ik heb geen idee wat het resultaat is na die eerste week, maar misschien is het juist leuker om over een langere periode te kijken, dat motiveert misschien ook wat meer. Alhoewel, qua motivatie heb ik geen klachten, het gaat gewoon wel goed.
Mijn beweegprogramma is nog steeds ; twee keer in de week 45 minuten spinning, en vier keer per week een uur wandelen en vier keer per week een half uurtje fietsen.
pi_67764766
Met dit tempo ben ik in december pas aan m'n totaal van 15 kilo afvallen geraakt. In de weken dat ik wel wat afval (al is het maar een halve kilo) krijg ik echt een motivatie-boost en laat ik makkelijk alles staan plus dan ga ik nog een keertje extra sporten maar zodra het 1 of 2 weken volledig stilstaat verlies ik echt m'n motivatie. Niet dat ik me dan vol eet maar het is toch een stuk moeilijker dan.

Is er geen manier om 'snel' 5 kilo kwijt te raken? Dan moet die overige 10 kilo er voor september wel af kunnen zijn.
-
pi_67765138
15 kilo is al een hele prestatie. Zo te zien heb je een ritme gevonden dat langzaam (en dus gezond) je gewicht laat afnemen. Dat klinkt juist heel positief. Best iets om trots op te zijn.
pi_67765249
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:11 schreef dyna18 het volgende:
15 kilo is al een hele prestatie. Zo te zien heb je een ritme gevonden dat langzaam (en dus gezond) je gewicht laat afnemen. Dat klinkt juist heel positief. Best iets om trots op te zijn.
Het was 19 maar er is al 4 af. Maar dat heeft wel bijna 3 maanden geduurd. Als je ziet wat ik ervoor laat staan en hoeveel ik sport is dat niet echt veel. Zeker niet als je er nog 15 moet. Dat ritme heb ik idd wel gevonden, maar het mag wel iets harder. 1 tot 1,5 kilo per 2 weken was eigenlijk wel m'n streven.
-
pi_67765333
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:14 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Het was 19 maar er is al 4 af. Maar dat heeft wel bijna 3 maanden geduurd. Als je ziet wat ik ervoor laat staan en hoeveel ik sport is dat niet echt veel.
Wat laat je er dan zoal voor staan?

Misschien moet je afvallen niet zo ontzettend als iets negatiefs bekijken; het levert je uiteindelijk heel veel gezondheidsvoordeel op.
pi_67765447
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:17 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Wat laat je er dan zoal voor staan?
Alcohol (ok sowieso wel gezond maar toch moeilijk ) chips en andere snacks, alle gebak op verjaardagen etc. En verder alle slechte kleine dingen zoals paaseitjes of mayo bij de aardappeltjes. Verder geen tussendoortjes meer maar alleen boterhammen met mager vlees.
quote:
Misschien moet je afvallen niet zo ontzettend als iets negatiefs bekijken; het levert je uiteindelijk heel veel gezondheidsvoordeel op.
Klopt, als ik nu nog 4 kilo eraf moest dan kon ik makkelijker accepteren maar de weg lijkt nog zo superlang zo. Ik had deze zomer toch wel graag een beetje toonbaar in m'n zwembroek rond willen lopen.
-
pi_67765508
Paaseitjes heb ik vandaag ook niet af kunnen blijven

O: volkoren boterham met jam
L: 2 volkoren boterhammen met jam
T: 2 paaseitjes
D: ananasburger, salade en krieltjes
pi_67765535
ah joh, die twee paaseitjes, als je daarvoor al naar het schavot wordt gebracht (en er doorheen zakt ) gewoon lekker 2 paaseitjes nemen hoor!

vandaag een festini perenijsje op, als 'zondig' momentje, maar volgens mij is daar niet echt iets verkeerds aan
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')